E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Kako doći do svog čamca deo I... i zašto

(1/5) > >>

EIDD:
pozdrav svima,

da ukratko počnem temu, malo duža priča, ali biće jasnije posle...
2006 god, sa ženom i kćerkicom odem prvi put na more na godišnji odmor, u Budvu, bilo lepo uz sitne zamerke, ali ipak na odmoru smo, nećemo zvocati...
2007 god nisam išao, jer sam spremao sredstva za kupovinu kola, koja u mom poslu mnogo znače
2008 god, Grčka, Hanioti, lepo i najzad
2009 god, opet Budva - idemo prvi put na plažu, hladna voda, pa smo se malo brčkali, a popodne onaj talas što nanosi prljavštinu (kad sam video najlon kese, flaše i upotrebljene kondome preselo mi :this:) žena i ja sedosmo i sabrali šta nam smeta/nedostaje i sedosmo u kola i odosmo zaliv boke kotorske i krenuli u potragu za lepim malim plažama, bez glasne muzike (a da, u Budvi ide čamac i čisto da najavi događaje na vašaru na budvasnkom štealištu, stalno puštao Oskara i njegov "medo brundo", :suicide: )
I našli lepe plaže u tom zalivu (u Prčnju gde je rođen Ivan Visin, prvi lik sa YU prostora koji je oplovio svet) i uživali, sunce, čista voda bez kesa, mir, tišina, čuješ svoje misli, najbliži kupač udaljen bar 10m, a ne k'o na nekim plažama, prođe pored tebe i osetiš da je more "otoplilo" i
razmišljali o našim letovanjima do sada, kako smo stalno i marini u Budvi gledali jahte i jedrilice, zatim sa divljenjem gledali jedrilice i čamce kako jezde iz Kotora prema moru...
kako ja i žena volimo da uvek tražimo i napravimo bolje nego što imamo, došli smo na divnu ideju, ostvarenje snova... nabaviti čamac... što reče jedan od mojih drugara "brate, jahta je keva!"

EIDD:
Napravim brzi plan - treba mi plovilo koje ispunjava sledeće uslove:
1. da bude dovoljno veliko i sigurno za plovidbu i uživanje na reci i moru i da se provede komforno jedan dan - znači nešto tipa Daily cruiser, iliti brodić serbez uživancije i zadovoljstva na jedan dan
2. da može neometano da se prevozi prikolicom, tj. širina 2,5m i dužina do 7,5m i ne previše teško - znači čelik otpada...
3. da se lako održava i da može da prezimi na suvom - drvo otpada (gledao sam dalmatinske sajtove i oni su dali dobra objašnjenja za to), a pošto ne želim da budem baš mazohista, odlučio sam se za vanbrodski motor
raspiso WANTED potrenicu za čamcem sa sledećim karakteristikama:
širina 2,5m i dužina do 7,5m, težina 1,5t, natkabina, polukabina, vanbrodski motor (lakše ga je održavati)
i  :read: sajtove, oglase, forume, članke, časopise (Yachts, Yachts Croatia, Burza Nautike; Yachting i sl a to košta... :heat:)



EIDD:
I posle pretrage našao sam tri kandidata:
1. BAS 747, lepo dizajniran, urađen po projektu ljudi koji znaju šta je plovilo (Van der Stadth) i pristupačan je (relativno, ipak ne može se uzeti ozbiljan čamac, prikolica i jači motor bez 10.000eur). To je ono što zaista želim i sviđa mi se kako se može iznutra srediti. Jedan takav je u Hrvatskoj proglašen za čamac 2009 godine http://www.kvarner-rab.hr/kvarner22.html

2. Tri princeze, Vario 19 - dopadljiv brodić, lepih linija i taman za uživanje, cena je ok, hvaljen je zbog kvaliteta, međutim, ima jednu malu manu - klupe u kokpitu su fiksne i ne mogu se skloniti i time proširiti širina kokpita, a meni je to neophodno zbog moje supruge
i
najzad
3. Argonautov čamac, Aq-540, gliser  http://www.argonaut.rs/argonaut540.html , po ceni između ova prva dva lepog izgleda, za sada nema nikakvih komentara na ovom sajtu o ovom čamcu, dizajn trupa je sličan kao BAS 747, samo manji. Iako nema kabinu, razmišljao sam da uzmem to i izgradim polukabinu i postavim konzolu sa strane, a ne u sredinu i da izgleda kao jedan čamac Flipper iz Finske http://www.flipperboats.fi/service.cntum?pageId=133534
Njihovo rešenje polukabine male težine mi je dopadljivo i jednostavno.

Razmišljao sam da uzmem lepo mere, odem do Premix-a, jer oni rade po idejnom rešenju (čak su radili viseću galeriju za čuvenog dizajnera Colani-ja) i samo dodam na čamac i imam prvu lađu sa svim udobnostima.

PITANJE:

kakva su vaša iskustva, da li je to izvodljivo?
kako vidim sa ovim argonautovim čamcem, deluje mi malo previše izdignut prednji deo sa onim hondinim motorom (možda grešim), pa jednostavna nadkabina bi bila možda fina ravnoteža...

SALE NB:
Moje mišljenje:

Zamisli sledeće, leto, 36 stepeni, prelep sunčan dan, ploviš lagano Đerdapskom klisurom ili obilaziš neko ostrvce na Jadranu, ti za upravljačem svog Basa 747, u kabini, na 60 STEPENI !!!  :shout:  :stop:

Ti reče da nisi mazohista!, Moj savet, zaobiđi sve što ima upravljačko mesto u fiksnoj kabini, ovaj Flipper je lep primer pametno osmišljenog brodića.
Vario deluje tesan u kabini, nekako je klaustrofobično unutra, uz to, 10-12km/h max, baš i nije neko uživanje, pogotovo ako želiš da vidiš i obiđeš malo više plažica za jedan dan.
Vidim da si rešio da uzimaš novi čamac, ali realno, neki polovni Bayliner je daleko bolji od svega što si naveo, u svakom pogledu.

Prouči malo rubriku Domaća i strana proizvodnja, a obrati pažnju na ovo: http://www.kvarnerplastika.hr/proizvodi.asp
Model PG 550 cabin je veoma zanimljiv.
Posebno zanimljivo je to što postoji privatnik u Starim Banovcima koji pravi veoma sličan čamac, na kalupu Elana 495. 

EIDD:
Dragi Sale NB,

hvala na odgovoru, nisam razmisljao o aspektu zvanom vrucina...
Pogledao sam taj sajt i znam o cemu pricas, to je jako dobar model koji je izdrzao test vremena... ali zbog velicine i komocije prilaza kabini, onaj finski Flipper je meni najbolje resenje.
Bayliner je odlican, međutim ne znam da li ima polukabine ili imaju uzana vrata (koja inace moram da prosirim ili uklonim)

pozdrav

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju