E, ovako treba... > Yamaha

Yamaha high thrust / visoki potisak

<< < (11/15) > >>

srsa:
 Бас има другачије корито и вероватно и не може брже да иде. Елан 495 има глисерско корито и док не изглисира рије воду ко гурач.  kuku
Као што рекох раније, или не дирај ништа(а то ти препоручујем) или купи снажан четворотактни мотор па глисирај како доликује.  hi

kole:

--- Citat: Drivee  13, 04, 2020, 07:27:12 pre podne ---25ks vs 25ksht.

Verujem da je ht jaka kao obicna 50ks stim da ce da radi na malim obrtajima stim ce i potrosnja biti manja. Mislim da Vepar ima 25ks ht pa pitaj malo

--- Kraj citata ---
I šta kažeš, 25 ks je jaka kao 50 ks?

Bojan Bakic:
Zankiki BAS na 1/2gasa mi ide od 9-11km/h
Na 2/3 oko 14km/h na punom gasu od 15-19km/h
Ovo je za neke normalne vodostaje.Bas sam danas provozao kolegu-druga-clana Milivoja sa BAS-om pa nek on kaze utiske kako ide sa 30ks.A Sto se njegovog camca tice ubedjen sam da ce ici odlicno sa 30-tak konja ipak taj camac ima ispod tone:-/

Milivoje:
Zaista, Bojanu nije bilo tesko da danas doplovi do moje marine, ukrca me i demonstrira mi mogucnosti njegovog BAS-a sa standardnim motorom od 30ks. I ovim putem mu se zahvaljujem na takvom drugarskom gestu!

Ono sto mi je odmah upalo u oci, osim da ima mnooogo lep i skockan camac, ali kada pricamo o motoru - jeste da postoji reakcija na svako dodavanje gasa. Kod mene to nije slucaj, do polovine gasa ga ima, a posle toga samo se cuje kako motor glasnije radi uz jedva primetno ubrzanje. Kod njega camac bukvalno poskoci na dodavanje poslednje trecine gasa i definitivno se krece dvostruko brze od mog, iako je znatno robusnije plovilo.

Послато са SM-A600F помоћу Тапатока

Bakara:
Pozdrav Milivoju i svim kolegama nautičarima  hi

Bojanov BAS ima deplasmansko korito(ako se ne varam), a tvoj Elan je glisersko korito sa značajno kraćom vodenom linijom od Bojanovog. Velika je razlika i Srsa te zato savetuje i prenosi iskustvo iz prve ruke, sa kojim se slažem. Imao sam i ja gliserska korita i sa njima je problem što zahtevaju određenu snagu da bi plovili u režimu u kom su najekonomičniji - gliserskom. Ako imaš samo 5 konja manje, džabe sve, tvoje korito će na punom gasu da diže talase a ti ćeš ići neosetno brže nego sa pola gasa kad ne pravi talase i ide tom brzinom koju sad imaš u optimalnom/ekonomičnom režimu.

Ta ekonomična brzina zavisi i od dužine vodene linije, oblika korita, pisano je često po forumu o tome.

U tvom slučaju, činjenica je da tebi nije neophodna Yamaha 9.9HT jer nemaš veliko i teško plovilo, već bi isti posao radila i obična 9.9. Možda bi na punom gasu dobijao malo na brzini sa običnom yamahom, ali to je minimalno, pretpostavljam oko 1-2kmh. Ono što bi trebao da razmotriš je možda motor od 20 konja, ako ne želiš da uzimaš veliki motor od 60+ konja sa kojim bi glisirao.
Sa 20hp bi dobio to da ploviš istom brzinom kao sad, eventualno malo brže, ali na mnogo nižim obrtajima, što bi plovidbu činilo sigurno prijatnijom. Potrošnja bi i dalje ostala niska.

Za kraj, daću ti još jedan primer iz svog iskustva sa čamcem Tiger Shark.
Dimenzije 4,3m x 1,7m, trimaransko glisersko korito sa malom kabinom, težina praznog čamca 210kg.
Na njemu sam imao motor Johnson 15hp, a optimalna snaga za taj čamac je bila predviđena na 25hp.  Sa tih 15 konja, ja sam mogao da glisiram ali sam, bez ikoga i bez teških stvari  jh
U gliserskom režimu sam imao brzinu oko 22kmh na stajaćoj vodi. Čim se naruši trim, ili visina motora, nakupe se alge na dnu, ja više ne mogu da izglisiram i sa punim gasom pravim talase i idem max 12-13kmh. To se isto dešava i ako je sve čisto, a ja dodam jednu osobu na čamac, opet moja maksimalna brzina dolazi na nekih 12kmh, a trošim mnogo goriva i pravim talase :)
U tom režimu, to što daješ gasa preko pola je uzaludno, bukvalno pretvaraš gorivo u talase i ne dobijaš mnogo na brzini, što bi rekao Terca  sajkaca
Pretpostavljam da bi sa tom optimalnom snagom od 25hp, Tiger Shark i dalje glisirao sa dve ili tri osobe ali pod uslovom da su težine dobro raspoređene na koritu.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju