Autor Tema: Yamaha high thrust / visoki potisak  (Pročitano 19417 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #30 poslato: 04, 04, 2019, 13:01:21 posle podne »
Što se Mercury-ja tiče, morao sam da napomenem ali ne menja suštinu posta.

" Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;)  kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)"


Tako je, hajde da uporedimo dve Yamahe 25, standardnu ( ne volim termin "obična" ) i visoki potisak.
Prema zvaničnim ( i svima dostupnim podatcima ) standardni motor Yamaha 25 ima prenos 2.00:1 dok FT ima 2.08:1

Ovde moram da se ogradim. Radi se o trenutno aktuelnim modelima. Možda je ranije bilo drugačije

Izvori :    https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/25-15#specs-compare
              https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/jet-drive-high-thrust/high-thrust#specs-compare

Ja na Hondi koristim , kako oni to zovu Power trust 10" a kako imam i standardnu, razlika je očigledna. Koristio sam obe

Moj zaključak je da je ekonomska isplativost potrošnje goriva prednost Yamahe.

Za istu elisu 12 1/4 x 9  ima značajno manji agregat.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #31 poslato: 04, 04, 2019, 13:22:25 posle podne »
Vidim da svi pominju HT kao oznaku za High Thrust što nije tačno, prava oznaka je FT.
http://www.jpmarine.reach.net/yamaha.htm

Model:
C=C Series
F=Four Stroke
T=Four Stroke with High Thrust
NOTE: Models listed without a "C" "F" or "T" letter are 2 stroke engines

Pošto je imam kao glavni pogon na plovilu (10mx2,7m. težina ~4tone) mogu da dodam da je razlika i u elisi, ne samo u veličini nego i u obliku što je Yamahin patent tako da nijedna druga ne odgovara.

Nisam ulazio u tehničke detalje više nego što bih razumeo, ono što mogu da potvrdim je da je snaga izuzetna nauštrb brzine naravno. Uzvodno 6-7 sa pola gasa ili nešto jače, kako kad. Potrošnja ~2-2,5l a s malo većim gasom ode na 3+.
Ono što sam još video je, kada sam vukao jednu Pasaru motor to nije ni osetio. Ista brzina, ista potrošnja, ma skoro kao da je i nema.

Dakle, ko daje prednost snazi u odnosu na brzinu onda ovo, ne može i jedno i drugo.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #32 poslato: 04, 04, 2019, 14:00:57 posle podne »
Što se Mercury-ja tiče, morao sam da napomenem ali ne menja suštinu posta.

" Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;)  kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)"


Tako je, hajde da uporedimo dve Yamahe 25, standardnu ( ne volim termin "obična" ) i visoki potisak.
Prema zvaničnim ( i svima dostupnim podatcima ) standardni motor Yamaha 25 ima prenos 2.00:1 dok FT ima 2.08:1

Ovde moram da se ogradim. Radi se o trenutno aktuelnim modelima. Možda je ranije bilo drugačije

Izvori :    https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/25-15#specs-compare
              https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/jet-drive-high-thrust/high-thrust#specs-compare

Ja na Hondi koristim , kako oni to zovu Power trust 10" a kako imam i standardnu, razlika je očigledna. Koristio sam obe

Moj zaključak je da je ekonomska isplativost potrošnje goriva prednost Yamahe.

Za istu elisu 12 1/4 x 9  ima značajno manji agregat.

Sve je moguće da se dešava u trenutnom i budućem razvoju motora, (ti svakako znaš da ja slabo pratim vanbrodske motore, osim konceptualno).

To malo što znam zapravo pogledam na sajmu, a kokanda najnoviju seriju i ne možemo tako lako kupiti kod nas, kod platnera su cifre još uvek stare
http://yamaha-srbija.rs/ft25f/
moguće je i prirodno da svaka sledeća generacija bude optimizovana spram onoga što ljudi zaista hoće da kupe, motor se može napraviti i haj i hajije trast do neke mere, ako ima ko to da kupuje (sad se treba vratiti na onu prepisku "kome se uopšte to isplati"). Moguće je i da se koncept menja spram nedostataka u eksploataciji... (npr. ako zaista pogledaš onu staru Ducinu 8-icu, ja ni na jednom drugom malom motoru ne videh takvu grdobinu od propelera, i ide kao đavo, recimo ja ne mogu da ga pratim nikako).
Ako se razlika u narednim generacijama bude smanjivala ili motori budu isti (standardni vs. HT, ne verujem da može da bude u pitanju samo efikasnost novijih propulzija, u tom slučaju "standardni" gube smisao, i priča se svodi na zamenu propelera), i tada već možemo početi da pričamo ili o "prodaji magle i prethodnih zasluga za narod" ili napuštanju koncepta pravog HT.

Kod Honde i većine drugih nije ista situacija, tu njih se radi samo o obliku i dimenzijama propelera, nema konstruktivnih razlika u motoru, bar koliko ja znam, a i potpuno razumem zašto je to tako (i to sam nekako probao da opišem jutros).

Svi ostali odgovori su "da, upravo tako", ali opet samo za teške čamce u deplasmanu.

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #33 poslato: 04, 04, 2019, 16:42:05 posle podne »
Imam utisak da ovde Labud pokusava da odbrani svoj stav da Yamaha FT nema smisla i da je ista kao obicna a drasticno skuplja. A taj stav je potpuno neodbranjiv!  Upecao se Terca da dokazuje da je u podne dan... Sto je najgore Terca uopste nije pobornik vanbrodskih motora, a pripade mu sveta duznost odbrane najboljeg motora na svetu za deplasmance 😂😂😂
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #34 poslato: 04, 04, 2019, 16:54:28 posle podne »
au bre brate rođeni... pa mi smo iz Novog Sada, fini smo i samo diskutujemo, nema hejtovanja.

Ustvari, sad kad "odbranim" sveti haj trast, i ti to pročitaš, možda ćeš da kupiš odma komada bar jedan.. jel to znači da pada cena kubote?  sajkaca
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #35 poslato: 04, 04, 2019, 17:09:59 posle podne »
Zadovoljstvo da od Kubote napravim muringu nema cenu!  stri stri stri Ili je barem visoka!
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #36 poslato: 04, 04, 2019, 17:33:48 posle podne »
Nešto mi se javlja da ćeš na sledećem brifingu dobiti upute za neki ćorsokak od mnogo kilometara :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #37 poslato: 04, 04, 2019, 17:53:41 posle podne »
A kakva su iskustva da se recimo umesto motora 10ks ht uzme motor od 20-25ks za slicne pare sa obicnom fabrickom elisom dal bi se dobio isti efekat?

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #38 poslato: 04, 04, 2019, 18:35:31 posle podne »
Sve zavisi od plovila. Na primer u mom slucaju se ispostavilo da bi sa motorom od 25/30 konja camac isao nesto brze, a u tom rezimu trosio dosta vise i orao vodu. Nije lose imati vise snage u rezervi, ali motor od 30 konja sa cetri takta je skuplji od te jamahe. Takodje i registracija, i potrosnja.
Kada bih produzio moj camac npr, kao Zankiki, verovatno da bih sa takvom nadogradnjom dobio nesto. Verovatno da bi i sama jamaha terala plovilo brze,
a jaci motor dosao do izrazaja.

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #39 poslato: 04, 04, 2019, 18:38:20 posle podne »
Dobro si shvatio, upravo je to teorija koju sam hteo da proverim.

Argumentovano i korektno. Ne volim da uzimam stvari zdravo za gotovo.

Sve sto bih vise rekao, ponavljao bi se.

Pozdrav

Van mreže Milivoje

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 21
  • milivoje.com
  • Brod tip: Batino korito (preradjen Elan 595)
  • Marina: Stari zeleznicar (Makis)
  • Veličina: 5,95m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #40 poslato: 12, 04, 2020, 10:50:05 pre podne »
Neverovatno koliko je sve ovo i dalje zbunjujuce...

Iscitao sam tolike teme i postove, pa opet i dalje ne mogu da razaznam sta bih dobio i sta izgubio promenom motora na mom camcu.

Koliko shvatam, na njemu (Elanovo korito sa kabinom, 6m) se potpuno neprikladno nalazi 9.9 FT, kojeg je otac stavio na preporuku Raleta Galije. Mada je otac strasno ponosan na njega jer ga nikada nije izneverio ovaj motor gura, po mojoj slobodnoj proceni, svega oko jedne tone tereta, a sa 1/3 do 1/2 gasa se krecem brzinom od oko 8km/h uzvodno. Nista ne dobijam u brzini ako dam vise gasa, osim potrosnje, koja po mojoj racunici varira izmedju 2.5-4l/h.

Ono sto me muci je sto mi je potrebno oko dva do dva i po sata voznje od marine do terena koje volim. Kada idem na duze, naravno, nikakav problem. Ali, kada nemam mnogo vremena, rado bih malo ustedeo na tome. Shvatam da su pojmovi brzine i FT motora u sukobu. Sa druge strane, na Youtube-u ima snimak gde camac kao moj glisira sa dvotaktnim motorom od 40ks...

Da li je neko imao slicne dileme i kako ih je resavao? Koliko bih dobio na brzini (i na potrosnji) sa, recimo, standardnom Yamahom od 25ks? Da li bih se kretao makar dva-tri puta brze, da li bi i potrosnja "skocila" toliko? Da li da se uopste upustam u takve avanture ili je bolje da ohladim glavu i teglim se polako i provereno kao do sada, cuf-cuf-cuf...?

Послато са SM-A600F помоћу Тапатока

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #41 poslato: 12, 04, 2020, 11:28:32 pre podne »
Teska pitanja postavljas, da li se isplati ili ne je uvek teska dilema. Zavisi pre svega od finansijske potpore da to sve podrzi. Ako je taj uslov ispunjen onda imas nelagodu koju bi trebalo prevazici da menjas nesto sto je pouzdano i dokazano za nesto sto je neizvesno:).

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2073
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #42 poslato: 12, 04, 2020, 11:30:16 pre podne »
Мој бивши Елан 495 са кабином (Батино корито 5 метара) сам користио са двотактним Џонсоном 30 кс са теретном елисом. Глисирао сам једино са максималним гасом, мучио мотор јер је тај мотор  слаб за тај чамац, и трошио преко 10 - 12 литара на сат рада, а брзина је била нешто преко 20 км/сат.  Том чамцу би била права мера 50 -70 кс. Твој чамац је метар дужи а самим тим и доста тежи тако да мислим да све испод 60 кс не би било сврсисходно.  По мени уживај са комбинацијом коју имаш, полако не жури, или спреми паре, купи добар четворотактни мотор снаге 60 и више кс и буди спреман да плаћаш лепу количину бензина коју ћеш трошити са тим мотором.  hi

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #43 poslato: 12, 04, 2020, 11:53:15 pre podne »
Ne diraj ništa  ok
Dunav je moje more.....

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #44 poslato: 12, 04, 2020, 13:11:22 posle podne »
Trebao bi vec sa 20 konja da ides minimum 15km/h ne bitno dal uzvodno ili nizvodno.Obzirom da su te yamahe trazene uvek je mozes dobro prodati i dodati neki dinar i uzeti neku hondicu od 20-25ks a potrosnja ti nece ici preko 4L.Inace lep vam je camac bas sam ga zagledao pre neki dan kada sam usao u rukavac.