E, ovako treba... > Drveni čamci
HMD 19
Šjor Marinko:
clap hi a0335
BORA-D.T.D.:
--- Citat: Misha D 26, 08, 2014, 09:55:09 pre podne ---Mnogo truda i vremena rezultiralo zadovoljstvom pri pogledu na uradjeno.
Kako se obezbedjuje donji spic-vrh na pramcu od ostecenja prilikom pristajanja pramcem u obalu?
--- Kraj citata ---
Projektom nije predviđeno posebno dodatno ojačanje pramca. Trup je izrađen od vodootpornog špera 10mm. Spojevi su zalepljeni epoksidnom smolom i ojačani spolja i iznutra sa biaksijalnom fiberglas trakom 125mm, 450gr/m2. Osim toga, preko cele spoljne površine trupa zalepljeno je fiberglas platno 390gr/m2 a sa unutrašnje strane biće zalepljeno na podvodni deo trupa.
Konstrukcija trupa je čvrsta i žilava. Ne treba očekivati nikakva oštećenja prilikom pristajanja pramcem na peskovite i muljevite obale.
Dali ste mi ideju da ipak dodatno ojačam ceo pramac. Pošto je pramac dosta oštar, unutrašnja strana pramca se može napuniti epoksidnom smolom u koju se utisne hrastova oblica prečnika 20-30mm. Osim ojačanja pramca, dobiće se i ublažavanje unutrašnje oštrine pramca što omogućava bolje naleganje prilikom lepljenja biaksijalne fiberglas trake.
Misha D:
Prilicno cesto koristim pomocni camac tipa Dunas (Aqua lux) za pecanje, prevoz gostiju i obilazak terena za pristajanje glavnog plovila.
Cesto voda zna da bude toliko brza da se jedino pristajanjem pramcem u obalu i radom motora moze odrzati stabilnost kod ulaska.
Na mnogim delovima Dunava me iznenadi sljunkovita obala ili dno, ali ovaj tip camca ima uzduzna ojacanja na dnu radi drzanja pravca a koja ujedno stite i dno.
Kod tvog modela camca neko metalno inox ojacanje, tj. okov mislim da je pozeljno. Ima ga vecina plovila tog tipa pramca i dna bez obzira na duzinu korita.A moze i delovati lepo, tj. ukrasno ujedno.
Misha D:
Mozda sam poranio sa sledecim komentarom ali vec je vreme da se razmislja o vodenoj liniji i anti-alginu.
Vrlo lepo izgledaju plovila tog oblika trupa sa odvojenom vodenom linijom i antialginom u drogoj boji. Treba u foto-shopu probati nekoliko varijanti: recimo crveni anti-algin i bela linija iznad sirine min 5-7cm.
Americka kompanija Mainship ima lepe kombinacije:
BORA-D.T.D.:
Misha D: Slažem se da bi spoljna inox ojačanja pramca i trupa omogućila pristajanje pramcem i na šljunčanu obalu, kao i da bi to imalo estetski efekat. Međutim, to rešenje nije jeftino i jednostavno. U svakom slučaju, ostaje kao opcija.
Vodnu liniju sam trebao obeležiti još dok je trup bio u naopakom položaju ali čini me se da će to biti lakše prilikom finalizacije radova. Sviđa mi se ideja da se vodna linije naznači drugom bojom u vidu trake. O tom po tom.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju