E, ovako treba... > Brodogradnja

GARVEY Korito

<< < (2/2)

nijah:
Korito izgleda sasvim korektno za ove nase recne uslove. Do duse kad opali kosava na Dunavu moze se malo sacekati da stisa, radi udobnije voznje, ali sigurno nece ugroziti bezbednost plovila.

Samo da se ne filozofira sa debljinom lima i konstrukcijom. Kada to kazem mislim na ono dobro poznato oboljenje domacih nauticara da sve moze i malo tanje.
Principijalno nije tesko zadovoljiti uslove koje propisuje neki registar (tipa Jugo registar, ali zasto ne i ISO) i sa manjom debljinom lima, samo treba imati na umu samu tehnologiju izrade a zatim i eksploataciju.

Naime tanji lim od 4mm je problematicno zavariti a da ne dodje do deformacija. Isto tako ce se tanji lim lakse deformisati pri sitnim udarcima u eksploataciji, nasukanja i slicno, time dolazi do pucanja farbe i brze dolazi do korozije.

Tu ostaje jos jedna stvar, dosta bitna, a to je stabilitet plovila. Znaci nikako ne sme izgledati kao autobus na vodi, ili ne daj boze da ima dva sprata.

U sve to je umesana sirina broda. Znaci manja sirina odgovara boljim plovnim karakteristikama ali nepovoljno utice na stabilitet. Sto znaci da ako hocemo manji motor (a time i manju potrosnju) sirina ne sme da predje neke granice, a tome i kabina mora biti niza (teziste sto nize).

Eto ja tako dodah par reci, pa ko razume shvatice.

Zoran:
  Cruiser 27   8.39x2.67  gaz 203mm  25-70 ks preporuceno moze max 125ks

http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=GT27&cat=27

PS. Kapetane cekam lovu ili se pravilno izrazi.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju