Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Registracija plovila - 2014. godina

<< < (3/20) > >>

Zvonimir:
Dragi kolega Zorane niko ovde ne mlati praznu slamu i ne hvali se neregistracijom camaca. To sto sam napisao da necu registrovati camac, ne podrazumeva da cu ga neregistrovanog i voziti. To je isto kao kad ne registrujes auto, ne vozis ga nego u garazu, a camac na prikolicu pa u dvoriste. Na kraju si lepo dosao do zakljucka da se teme koje ti se ne dopadaju ne moraju citati, tu te podrzavam i toga se i ja pridrzavam. Na kraju srecna ti Nova 2014 godia i uzivaj na reci.

LSI:
Neko je postavio pitanje šta se sve plaća prilikom registracije plovila i koja je procedura?

Da bi plovilo bilo registrovano, potrebno je:

1. Obaviti tehnički pregled - obično komisija iz kapetanije izlazi do marine u dogovoreno vreme .
2. Uplatiti obavezno osiguranje - čamci spadaju u tarifnu grupu 1 - sport, razonoda i rekreacija.
3. Uplatiti porez na posedovanje i upotrebu - prema karakteristikama čamca i snazi motora.
4. Uplatiti takse

Registraciju možete produžiti u roku do 30 dana pre isteka važeće registracije.

Kod obračuna premije osiguranja postoje podgrupe i to:

Podgrupa 1: Čamci do 5 m dužine preko svega
Preko 15KW do 30 KW    
Preko 30 KWdo50 KW    
Preko 50 KW do 110 KW    
Preko 110 KW do 180 KW    
Preko 180 KW          
 
Podgrupa 2: od 5 m do 10 m preko svega
Preko 15 KW do 30KW       
Preko 30 KW do 50 KW       
Preko 50 KW do 110 KW    
Preko 110 KW do 180 KW    
Preko 180 KW       
 
Podgrupa 3: čamci preko 10 m preko svega
Preko 15 KW do 30 KW       
Preko 30 KW do 50 KW       
Preko 50 KW do 110 KW    
Preko 110 KW do 180 KW    
Preko 180 KW         

Ovde treba znati da u svakoj od ovih podgrupa postoje premije "od - do". Dakle, u zavisnosti od stanja plovila i procene osiguravajuće kuće moguće su drugačije svote koje razni imaoci čamaca plaćaju.

Ukoliko vam je potrebna nova plovidbena dozvola (stara je popunjena ili izgubljena ili veoma oštećena) potrebno je da uplatite taksu - prošle godine je to bilo manje od 150 dinara).
Uplatni račun za ovu taksu je: 840-1562845-88
Poziv na broj: 68-13100-0000-74232114
Primalac: Prihodi organa i organizacija

Za tehnički pregled plovila plaća se naknada koja se sastoji iz dva dela.

1. Visina naknade za čamac:
                                         /bez kabine /sa kabinom
Za čamac do 5m                / ...             /...
Za čamac preko 5 do 10m  / ...             /...
Za čamac preko 10 do 15m/ ...             /...

(Prošle godine, ova naknada bila je u zavisnosti od kategorije oko 500 do 2000 dinara.)

Za čamce koji se koriste u privredne svrhe visina naknade se uvećava za 50%

2. Za čamce sa pogonom dodaje se u obračun visina naknade u zavisnosti od snage motora i to:

Do 2,94kw    
Preko 2,94kw do 7,35kw    
Preko 7,35kw do 22,05kw    
Preko 22,05kw do 96,60kw    
Preko 96,60kw    

(Prošle godine ova naknada, u zavisnosti od snage motora) iznosila je od oko 150 do nešto više od 2000 dinara.)


Administrativna taksa zavisi od toga šta radite.
Redovn produženje registracije koštalo je lane malo manje od 1000 dinara.
Taksa za prvi upis bila je nešto manje od 3000 dinara.
Za promenu u karakteristikama plovila trebalo je platiti još 1000 dinara.

Porez na upotrebu i korišćenje plaća se prema tabeli koju sam već objavio tako da bih ovde naveo samo broj računa na koji se vrši uplata:
Broj računa: 840-714522843-67
Poziv na broj: ovde upisujete oznaku opštine stanovanja vlasnika plovila
Primalac: Poreska uprava opštine...

Možda nekome bude od koristi:

Pozivi na broj opština u Beogradu:
Stari grad: 44 - 018
Surčin: 17 - 124
Čukarica: 65 - 011
Novi Beograd: 59 - 013
Obrenovac: 56 - 014
Palilula: 53 - 015
Rakovica: 29 - 120
Savski venac: 50 - 016
Lazarevac: 27 - 056
Mladenovac: 82 - 070
Voždovac: 41 - 019
Vračar: 38 - 020
Grocka: 62 - 012
Zvezdara: 32 - 022
Zemun: 35 - 021
Barajevo: 68 - 010

Za ostale opštine u Srbiji nemam podatke pa će svi koji nisu u Beogradu morati da se potrude sami (u svakom slučaju, kad odete u kapetaniju, oni će vam dati sve detalje.)


Kao što vidite, nisam još dobio iznose svih ovih plaćanja koji su utvrdjeni za ovu godinu ali čim ih dobijem ažuriraću ovu informaciju.
Ovde nisam pominjao famoznu opštinsku komunalnu taksu zbog koje je vleiki broj Beogradjana registrovao čamce u Pančevu i drugim kapetanijama - u ovom trenutku ne znam šta se tačno dešava sa tom taksom. Bilo je reči da je ukinuta, pa su posle opštine opet dobile pravo da utvrdjuju takse... - raspitaću se i za ovo ovih dana pa ću vam javiti. U medjuvremenu, ako neko zna sigurno, neka to ovde podeli sa nama.

zankiki:

--- Citat: Zoran  07, 01, 2014, 23:14:46 posle podne ---            Necu vise uopste ni da pisem na ovakvim temama ni da ih citam.   

--- Kraj citata ---

Bilo bi lepo.


Ja čamac nikada nisam registrovao, ali brod hoću.
Jedina mi je nedoumica, pošto vidim da neki registruju čamac bez motora, koja je procedura oko toga, i koja je razlika u ceni, pošto tu opciju ne vidim nigde medju ovim što je LSI postovao.

LSI:

--- Citat: zankiki  08, 01, 2014, 09:06:31 pre podne ---
Ja čamac nikada nisam registrovao, ali brod hoću.
Jedina mi je nedoumica, pošto vidim da neki registruju čamac bez motora, koja je procedura oko toga, i koja je razlika u ceni, pošto tu opciju ne vidim nigde medju ovim što je LSI postovao.

--- Kraj citata ---

Zakonom nije predvidjena takva mogućnost - dakle, nije zabranjeno.

Vi možete imati plovilo koje je registrovano i ima plovidbenu dozvolu čak i ako nemate motor.

U praksi, postoji razlika: da li je na plovilu ugradjen stabilan motor ili se koristi vanbrodski.

Ukoliko postoji ugradjen motor - ne vidim kako možete da registrujete plovilo bez motora. Morali biste da ga izgradite.

Ako koristite vanbrodski situacija je drugačija.
Motor nije deo plovila, tako da nema veze sa registracijom. Ali ako registrujete i motor, onda se on upisuje u istu plovidbenu dozvolu. To je sitaucija u kojoj plaćate sve one dadžbine koje sam ranije naveo.

Medjutim, možete i da ne registrujete motor, jer teoretski, vi možete svoj čamac i veslima da pogonite ili da jedrite. Ali ako koristite motor, tada ste u prekršaju jer bi motor morao biti registrovan.

U praksi, ako vas rečna patrola zaustavi radi kontrole i konstatuje da imate motor koji nije u plovidbenoj dozvoli možete imati dva problema:
1. Da li ćete moći da dokažete da motor nije ukraden?
2. Zašto motor nije registrovan?

U prvom slučaju, može da pomogne dokaz  da je motor valsništvo nekog trećeg lica (supruga, rodjak, prijatelj) i da je na čamcu trenutno samo radi nekih ispitivanja, te da ga ne koristite stalno.

U drugom slučaju, ako imate dokaz da je motor vaš, onda ste prekršili zakon o korišćenju i posedovanju plovnih objekata i zbog neplaćenog poreza može vam biti naplaćena kazna.
Nisam siguran, ali mislim da je ta kazna bila reda veličine oko 5000 dinara ranije.
Nekome je to jevtinije od troška uredne registracije, a nekome se možda i isplati...

Na vlasniku plovnog objekta je da odluči kako će se postaviti i da li će uredno registrovati i čamac i motor ili će obezbediti dokaz da motor nije njegov i da je na čamcu samo privremeno ili će se odlučiti da prihvati rizik i da plati  kaznu zbog upotrebe neregistrovanog motora.


NAPOMENA ADMINISTRATORIMA:
Kako da sprečim da se u tekstu prikazanom na ekranu vide ovi crteži umesto reči koje napišem? Konkretno umesto reči "kazna" pojavljuje se animacija. Slično je i kad napišem neki broj (npr.: 114).

zankiki:
Hvala LSI, ovo je već bilo od velike pomoći. Ovo što oni rade je jako bezobrazno.

Primera radi, porez na čamac bez kabine, kakav sam imao, 5.5 metara, vodootporni šper, i TOMOS18 je 8500,00 + sve ostale dažbine. Taj čamac sa motorom je vredeo 600e. Kad se sve sabere, izadje da su godišnje dažbine 20% vrednosti plovila.

To je kao da za svoj auto od recimo 5000e, plaćate godišnje dažbine 1000e

Iskreno, verujem da ću registrovati brod bez motora. Moram malo da razmislim, a i da proverim u kapetaniji koje su tačno ukupne cene i za jednu i za drugu varijantu.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju