E, ovako treba... > NAUTIÄŒKA DISKUSIJA

Punjenje Akumulatora

<< < (2/2)

hallamiti:
jel moze da se akumulator veze na yamahu 4 da ga dopunjava dok radi. ako moze, odakle se struja izvlaci i kako se vezuje na aku???

Kapetan:
negde moze negde ne moze zavisi da li motor ima alanser (valjda se tako zove ili alternator)

marke:
Par stvari da pojasnimo: paralelna veza razlicitih akumulatora je u redu ako takve imate.  Da vas ne gnjavim sa teorijom  postoji unutrasnji otpor akumulatora koji odredjuje koliko ce u paralelnoj vezi koji akumulator da se prazni. Napon je isti na svim akumulatorima ako je paralelna veza. Cim se povezu u trenutku se struja prelije iz vise napunjenog u maje napunjen da se naponi izjednace i samo tada. Od tog trenutka pune se i prazne srazmerno kapacitetu. Nece se manji puniti niti prazniti vise od od velikog u procentima. Kad punjac napuni do 13v svi ce biti na trinaest volti. Kad se prazne na 11.9 svi ce biti na 11.9.  Saberite kapacitete i srazmerno razlici ce se i puniti i prazniti.

Na primer Jedan je 50Ah a drugi je 100Ah. Ako punjac pokazuje da se  pune sa 15A  manji ce vuci 5A a veci 10A.
Ako vuku 6A manji vuce 2A a veci 4A.   Tako se i prazne.  Punjenje olovnih akumulatora nije kriticno ali ne treba ih prepunjavati. Puniti ih manjom strujom je bolje ali ne smeta ni jaca do 20% kapaciteta kad ste u zurbi. Tako puni alternator na kolima, Samo je vazno prekinuti kod 14,4V. 

Nemo:
Mada je vec dosta receno oko punjenja baterija i njihovih kapaciteta.
Zeleo bi da dodam jos par stvari sto mi se cini zanimljivim.
Imao sam prilike da sretnem brodove sa razlicitim kapacitetima baterija.
Recimo za motor je oko 300A/h a za servis 200A/h.
Savet za tip koji ima razlicite kapacitete je da baterije koje su namenjene samo za motor da se samo za to i koriste. Takodje vazi i za baterije za servis.
Danas mogu da se nadju punjaci koji imaju odvojen sistem punjenja baterija nekoliko pluseva zasebni za sebe, sto znaci imate 3u1.
Takodje moze i da se nadje regler koji se zakaci na alternator koji ima isti princip da zasebno puni svaku banku baterija.
Samo u slucaju da je baterija za motor prazna treba pokusati baterijama za servis startovati.
I jos nesto potrebno je za ovaj sistem baterije odvojiti prekidacem koji ima nekoliko pozicija. OFF, Batt1, Batt2, ALL

Pozdrav

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju