E, ovako treba... > Brodski motori

Marinizacija automobilskih motora

<< < (5/60) > >>

SALE NB:
Dobronamerna sugestija: Ma pišite samo i ništa ne brinite! Biće to poučno štivo! :read: :)

drug_igrutin:
Pa da krenemo

Ideja da se motori koji u osnovi nemaju brodsku namenu mariniziraju je proistekla iz jednog prostog razloga - cene.
Brodski motori se rade u mnogo manjim serijama nego motori za pogon motornih vozila, pa im je samim tim i cena malo veća. Mada bi se nekom matematikom moglo dokazati da je marinizacija automobilskih motora totalna propast, naime ukoliko uzmemo cenu novog motora za bilo koji auto+originalni kit za marinizaciju+ruke majstora verovatno bi se došlo do računice da je cela avantura prilično neisplativa. Ipak do solidnog polovnog motora od auta se može doći za mnogo manje para, nemora se kupiti kompletan set za marinizaciju, ponešto sami uradimo i dođemo do računice da je to znatno povoljnija varijanta za nas entuzijaste  :).
Malo sam počeo da tupim pa idemo dalje.
E da da napomenem još nešto, do izražaja u razlici cena naročito dolazi kada doće na red servisiranje, skoro sam imao prilike da vidim profakturu samo za delove potrebne za generalni remont brodskog motora od 25-30 ks i suma je bila 2900 eura, a i to može nekad da nam dođe na red!
Motori koji se mogu koristiti za marinizaciju su motori iz motornih vozila, građevinskih mašina, poljoprivredne mehanizacije i sl. Povoljnija je varijanta da se za marinizaciju izabere neki motor koji je predviđen za težak režim rada ( iliti heavy duty) kao što su motori od poljoprivrednih i građevinskih mašina ( traktori, agregati, kompresori...) jer im je režim rada sličan kao u brodskom, ali mogu da posluže i motori iz motornih vozila koji su predviđeni za lak režim rada ( light duty), a obzirom da su nam oni najdostupniji njima ćemo posvetiti i najviše pažnje.
Čisto da napomenem da su brodski motori u suštini industrijski motori (isti oni iz traktora, građevinskih mašina i sl.) samo fabrički marinizirani, npr. naš IMR marinizira motore od traktora i tamića (ti motori su rađeni po perkinsovoj licenci i IMR ih solidno radi, čak i komšije hrvati često hvale te motore na svojim forumima).

Izbor motora za marinizaciju:
Treba izabrati motore koji su nam dobro poznati kao pouzdani i treba proveriti da li za iste postoje gotovi kitovi za marinizaciju. Ja imam u planu da mariniziram Mercedes 200 ili 240 d, mada bi mogao i VW disel dobro da dođe.

Izmene koje je neophodno izvršiti:
U osnovi treba promeniti sistem hlađenja motora, izduvni sistem, a kod jačih motora je neophodno obezbediti i dodatno hlađenje ulja. Naravno neophodno je i držače motora prilagoditi prostoru u brodu gde će biti smešten, a pri tom je neophodno voditi računa da se motor postavi pod uglom pod kojim je bio u automobilu, zbog podmazivanja, pumpe za ulje, kartera i td.

Sad je malo kasno i odo da spavam!
Nastavak sledi....
Giga ti slobodno dopuni  :)
 




 
 

giganova:
Dodao bih da medju izmene se svrstava i prilagodjavanje reduktora(kopce) motoru.


Igrutine care :friends:

Kapetan:
dajte slike pa da stavljamo na naslovnu :)

drug_igrutin:
Video do koliko sam sati ostao sinoć, iliti jutros, pa odma pobegao glavom bez obzira na spavanje  :)

Tako je Giga, nisam pomenuo da je neophodno ugraditi i prelazni deo za spoj motora i brodske kopče, a za to nam je neophodno priključno zvono reduktora, koje je takođe moguće naći za motore koji se često koriste za marinizaciju i kopče poznatih proizvođača (Tehnodrive, ZF - Hurth, Twin Disc ...), predmetni deo se može izraditi i u kućnoj radinosti ali o tome ćemo malo kasnije.
Još jedan detalj nisam pomenuo u prethodnom postu, a to je da je neophodno obezbediti i hlađenje ulja kopče, zašta nam je takođe potreban izmenjivač toplote.

Pa da nastavimo dalje. Da nebi suvom pričom udavili prisutne, a i pošto je Kapetan izrazio želju da stavi temu na naslovnu, red je da priču upotpunimo i nekom slikom.

Za početak da vidimo kako to izgleda kada urade pravi majstori


Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju