Nautika opšta... > Galerija - Gallery
Stari Slankamen - danas
LSI:
Дуго нисам ништа уписао у овој теми, а није да се ништа није догађало.
Ипак, после много одлагања, и мој чамац је јуче запловио! Било је то још једно лепо искуство, овог пута с новим мотором који сам купио јесенас а јуче га испробао у првој самосталној пловидби.
Јуче сам се бавио праћењем понашања мотора у вожњи па немам фотографија којима бих то поткрепио али помислио сам да би следећа информација могла бити од користи онима који ових дана намеравају да уплове у наш рукавац.
Познато вам је од раније да постоје два улаза, између два напера.
Ја сам јуче, по навици, користио овај низводни, испод марине. Сонар је на неким местима показао дубине од 0,8 метара! Дакле, већ је веома плитко. Малом брзином може се упловити и испловити на растојању од 5 до 8 метара изнад напера.
Можда је за чамце с дубљим газом безбедније да користе улаз испод узводног напера.
У прилогу је скица пловидбе поред низводног напера.
Ово упозорење и препорука намењени су свима који намеравају да сврате у марину у Старом Сланкамену, а посебно онима који следеће недеље одлуче да се друже са нама. Неки знају, а неки и не знају да је у недељу, 28. јула, велики светац! Тог дана ја стичем услов за пензију и тај дан ћемо пригодно обележити у марини. У складу с нашим паганским обичајима, принећемо жртву у виду прасећих глава богато заливених пивом...
Ко има времена и жеље, слободно нека сврати.
markus:
A može li skica ulaza ispod uzvodnog napera?
LSI:
Колико сам приметио, положај црвене бове је промењен. Ја дуго нисам био на води па намеравам то сутра да проверим.
Покушаћу сутра увече да направим скицу, кад прођем тим путем.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
BataVoja:
E pa Lazo, čestitam ti i novi motor i uslov za penziju. Penzija te sa jedne strane podseća na godine života, ali u ovoj zemlji svi jedva čekaju da bi se odmorili od gluposti kojima smo svi izloženi na poslu od 2012.
LSI:
БатаВојо, хвала на честитки и лепим жељама. Ја сам можда, у односу на неке друге, имао среће у свом радном веку, радио сам леп посао и волео сам оно што сам радио (највећи део).
А да је било тешко, било је. Више пута сам говорио да бисмо сви ми, који смо радили '90-их година, требало да имамо бенефицирани стаж. Некако, чини ми се да сад ствари јесу боље него у том периоду али да би могле бити много боље - могле би и требало би! Поготову ових последњих неколико година, уз неколико ствари које би човек могао похвалити, било је и много оних због којих сам се питао: "Ко је ту луд?". Али сами смо одговорни за систем и за људе који су на челу ове државе тако да не бих даље ово коментарисао. Док људи не схвате да се неке ствари морају променити, много боље неће бити - још дуго.
Али све то, више неће бити моја брига.
Моја брига биће како да лепо испуним своје време и како да што више уживам.
У томе ће ми помоћи и боравак крај воде и на води!
Ево, управо данас сам се опет мало провозао и искористио прилику да проверим "горњи улаз" у нашу марину. Па ево неколико реченица о томе.
Прво, у претходној поруци, помињао сам црвену бову.
Она је раније била постављена близу краја напера и ја сам је користио да одређивање курса из ког сам могао безбедно да приђем наперу и обали.
Ову бову сад можете да заборавити - померена је неколико стотина метара низводно.
Дакле, ево како је безбедно ући у наш рукавац.
Кад је водостај нормалан или повишен, узводни напер је под водом и тад треба имати на уму да је он "ту негде". А то је отприлике неких 20-ак метара узводно од правца из ког видите цркву на обали.
Имајте на уму да је напер у облику слова "Т" и да на крају који штрчи у кориту Дунава да су ти крајеви дужине око 15-20 метара узводно и низводно.
Кад је водостај низак, напер се лепо види и да бисте упловили у рукавац потребно је прићи низводном крају напера, том врху слова "Т" и то на неких 10-20 метара.
У том простору данас је дубина са око 5 м (на удаљености од 50 ме од краја камена) пала на око 1,5 м у "пролазу" поред камена.
Већ на 50 метара од краја камена, испод воде налази се спруд и ту је дубина данас била око 20-40 цм, како где!
Дакле, треба проћи поред врха камена, на растојању од око 10-20 м и усмерити чамац у правцу цркве на обали и возити на око 20 м од напера. Данас сам ту измерио дубине између 2,5 и 3,5 м.
Кад стигнете до 20-50 м од обале, чамац треба усмерити низводно, у правцу марине и наставити вожњу на растојању од око 20 м од обале.
Све до марине, ако се држите правца (уз пут има пар бова и ако возите између њих, безбедни сте) испод чамца имате око 2-2,5 м воде.
У прилогу је скица на којој су означене путање које препоручујем за улазак у нашу марину.
Да нагласим, и кад су били екстремно ниски водостаји, пролаз који сам описао поред узводног напера, безбедан је за пловидбу.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju