Nautika opšta... > Galerija - Gallery

Stari Slankamen - danas

<< < (23/65) > >>

srsa:
Када са купио Џонсона 30 кс двотактни, исти је на себи имао брзинску елису 15х10. Са том елисом мој Елан495 са кабином није имао добар број обртаја, максимално око 3500-4000, и гурао је воду а ишаобрзином од око 10-15 км / сат. Потом је пробано са стандардном елисом 13х10 и тада је ишао око 20-22 км/сат али није могао да изглисира - мало му је фалило. Тада сам ставио теретну елису 11х10 и добио глисирање и брзину преко 22 км/сат(не знам тачно колику), као и пун број обртаја, додуше можда не максималан али врло близу. Лаза може да позајми од неког теретну елису и а проба, а наравно и правилно тримовање под обавезно. А тек онда куповина друге елисе.

Zoran T:
1 inc u diametru oko 200rpm na radilici...1 inc u pitc-u oko 400rpm...tvoja je 9.8 sa 11.3...e vidi ovu sa 4pera i oznakom 9 i 1/4  sa 11 ILI 10 inca za hondu od 20ks kataloski  broj je 5834-ZV4-011AH...a najjeftinije da proveris ili probas kod ovih sto umeravaju propelere dal ima neku trokraku  9.25(to je 9 i 1/4) sa 10 ili 10.5 ili 11 sta nadjes pa da probas...naravno broj pinova na osovini treba da je isti da je mozes staviti...

srsa:
Ево сад сам проверио из старих постова у теми Џонсон 30 кс 2т, првобитна елиса је била 10х15(брзинска), потом је пробана стандардна 10х13 (позајмљена од Салета НБ) а проблем је решен теретном елисом 10 1/2 х 11. Значи није у питању смањивање пречника елисе већ смањивање закривљености крилаца. Ова последња(теретна) елиса је била 1/2 инча већег пречника јер нисам био у могућности да набавим оригиналну од 10 инчи.

Zoran T:

--- Citat: srsa  05, 06, 2017, 20:53:19 posle podne ---Ево сад сам проверио из старих постова у теми Џонсон 30 кс 2т, првобитна елиса је била 10х15(брзинска), потом је пробана стандардна 10х13 (позајмљена од Салета НБ) а проблем је решен теретном елисом 10 1/2 х 11. Значи није у питању смањивање пречника елисе већ смањивање закривљености крилаца. Ова последња(теретна) елиса је била 1/2 инча већег пречника јер нисам био у могућности да набавим оригиналну од 10 инчи.

--- Kraj citata ---

to odgovara...za cas se pogubis u tim njihovim incima i frtaljima 1/2 ili 7/8...vrlo jednostavno se ide na odnos pitc/diametar za to odredjivanje tipa brza spora propela...sto je vanbrodski motor jaci za glisere taj odnos je veci ...1.3-1.5 ili veci odnos su brze prop 0.8-1 su kao standardne ispod 0.8 su teretne vrlo gruba procena neznam tacno napemet ko hoce da gugla naci ce...poenta je da se stavi uvek fizicki u precniku najveci propeler koji moze u toleranciji da stane...korak  se  dalje uz  snagu motora obrtaje itd odredjuje...srso ti si prakticno zadrzavao isti precnik propelera a menjao korak...na taj nacin si menjao -smanjivao ugao(zove se rake)koji lopatica pravi u odnosu na osovinu...smanjenjem ugla a zadrzavanjem istog diametra smanjujes i korisnu povrsinu propelera povecavs,slip(proklizavanje) i olaksavas motoru rad...tezak camac slab motor(za tog elana komfornih 80-100ks)i morao si sa propelerom da kombinujes jer taj propeler i motor bi funkcionisali ali na laksm camcu...
           jako slicna situacija je i kod naseg laze tj"jaci" je propeler za tu tezinu camca i ne mogu ni camac ni motor da dodju do izrazaja...

LSI:
Пратим шта пишете али сам био заузет да бих се раније јавио.

Код мене је на мотору пропелер следећих карактеристика: 9,8 х 11,3 - тако су ми рекли заступници Соласа.

У њиховом каталогу сам нашао да се за хонде 25/30 КС препоручују следећи пропелери:
9,90 х 9
9,90 х 10
9,90 х 11 - то је моја
9,90 х 12
9,90 х 13

У свим варијантама они препоручују исти пречник и само мењају ход.
Ако сам ја добро разумео Срса је скраћивањем корака добио на снази и потиску. Да ли сам добро разумео Зоранов коментар да бих и ја требало да скратим корак?



Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju