Ljepoja ,da neširimo teoriju,viskozitet ima veze sa apsolutno svim tečnostima,pa i 2t uljima pa i benzinom.Bez obzira što se 2t ulje razređuje u benzinu,ono opstaje u toj mešavini,ne nestaje,i viskoznost je jedna od najvažnijih karakteristika svih ulja pa i 2t.
Zašto kažem da neširimo temu.
Ako nekog baš interesuje ,nek troši vreme
ISO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore
ISO klasifikacija
ISO-L-EGB
Sadrži aditive koji obezbeđuju mazivost i obezbeđuju čistoću motora. Motori sa opštim performansama koji ne zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji ne zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.
ISO-L-EGC
Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima. Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.
ISO-L-EGD
Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu, smanjeni nivo izduvnog dima kao i dodatne aditive koji obezbeđuju veću čistoću da bi se sprečilo lepljenje klipnog prstena tokom teških uslova rada. Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.
Tabela 5.59: API i ASTM klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore
API i ASTM klasifikacija
API-TA
(ASTM TSC-1)
Za dvotaktne motore zapremine do 50 cm3 (mopedi, mali generatori, pumpe). Laki uslovi rada.
API- TB
(ASTM TSC-2)
Za dvotaktne motore zapremine do 250 cm3 (motocikli, skuteri, motorne testere itd.) Srednji uslovi rada.
API-TC
(ASTM TSC-3)
Za motore preko 250 m3 (poljoprivredne mašine, putnička vozila Wartburg, Trabant) Teški uslovi rada. Smanjuje naslage i lakove na klipu, sprečava slepljivanje klipnih prstenova.
API-TD
(ASTM TSC-4)
Za savremene, benzinske dvotaktne motore koji kao gorivo koriste bezolovni benzin. Takođe, za vanbrodske motore koji odgovaraju NMMA TC-W. Za teške uslove rada.
Tabela 5.60: JASO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore
JASO klasifikacija
JASO FA
Slična API TA
JASO FB
Slična API TB i ISO-L-EGB
JASO FC
Ograničava sadržaj dima u izduvnom gasu (low smoke). Norma je izdata 1994. Slična ISO-L-EGC
Tabela 5.61: Zahtevi ISO i JASO standarda za dvotaktne benzinske motore
Minimum zahteva za performanse a
Metoda ispitivanja
ISO
-
EGB
EGC
EGD
JASO
FA
FB
FC
-
Sposobnost podmazivanja, minb
90
95
95
95
JASO M340-92
Inicijalni obrtni moment, minc
98
98
98
98
JASO M340-92
Sposobnost održavanja čistoće, mind
80
85
95
-
JASO M341-92
-
-
-
125
CEC L-079-T-97
Naslage na košuljici klipa, min
-
85
90
-
JASO M341-92
-
-
-
95
CEC L-079-T-97
Izduvni dim, mine
40
45
85
85
JASO M342-92
Blokiranje izduvnog sistema, minf
30
45
90
90
JASO M343-92
a Svaki broj predstavlja indeks, uzimajući da JATRE-1 ulje ima indeks 100.
b Sposobnost maziva da minimizira trenje između metalnih površina u relativnom kretanju pod opterećenjem
c Relativni prosečni izlazni obrtni moment referentnog ulja i ulja koje se ispituje na 200°C ispitivanjem sposobnosti podmazivanja
d Svojstvo motornog ulja da spreči i/ili ukloni naslage sa površina motora što za rezultat ima stepen čistoće unutrašnjih delova motora u pogledu naslaga, kao što su lak i koks, koji potiču od ulja ili goriva
e Vidljive emisije izduvnih gasova koje se sastoje od čvrstih čestica i kapi aerosola od nesagorelog ili delimično sagorelog ulja i/ili goriva a koje ispušta izduvna cev
f Akumuliranje naslaga, obično od nesagorelih delova motornog ulja i/ili goriva, u izduvnom sistemu
JASO specifikacije nisu zadovoljile visoke zahteve evropskih proizvođača dvotaktnih motora, kao na primer onih koji se upotrebljavaju kod motornih testera, pa su tako nastale GLOBAL specifikacije kod kojih su neke identične JASO specifikacijama a neke ih prevazilaze.