Autor Tema: Tomos 18 podstanari  (Pročitano 13295 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #15 poslato: 20, 10, 2012, 21:25:24 posle podne »
 Radiće on i ako mu sipaš obično motorno ulje, ali dokle..  smanjuješ mu vijek trajanja .. sipaj bilo koje ulje poznatog proizvodjača koje ima specifikaciju tcw-3 i ne boj se.. to je oznaka za vanbrodske motore..  a taj majstor nema pojma ili ima pa voli da ga redovno posjećuješ

Van mreže vosti

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #16 poslato: 20, 10, 2012, 21:41:57 posle podne »
To cu i da uradim. Nego mi nije jasno u cemu je razlika izmedju ulja za vanbrodske motore i obicnog 2t ulja. 2t je 2t.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #17 poslato: 20, 10, 2012, 21:55:32 posle podne »
viskozitet ulja nije isti.Razlika je u hlađenju motora.Vanbrodski su hlađeni vodom i imaju konstantniju radnu temperaturu,dok su recimo skuteri,motorke itd hlađeni vazduhom i njihova radna temperatura varira ,stoga ni sva ulja za 2t nisu identična

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #18 poslato: 21, 10, 2012, 13:16:26 posle podne »
Moj pokojni ujak je nasledio jako star Tomos 4 od svog oca i nastavio da sipa motorno ulje SAE-30. Taj motor je radio preko 20 godina a obojica su bili alasi i koristili ga svakodnevno i leti i zimi. Naravno noviji modeli su verovatno drukciji i osetljiviji. Ne znam ni dali jos postoji ulje SAE-30. Rekli su mi da to nije isto sto i sipati SAE 10-40.
Mozda bi radio s bilo kojim uljem.   sha sha
 114 114
« Poslednja izmena: 21, 10, 2012, 19:44:53 posle podne marke »
Marke

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #19 poslato: 21, 10, 2012, 13:25:48 posle podne »
drukciji je koncept na starim i novim motorima, drukcije je podmazivati na 4 posto i na 1 posto....a izgaranje ulja je bilo ne bitno a sad je najbitniji faktor

Van mreže vosti

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #20 poslato: 21, 10, 2012, 13:44:35 posle podne »
A koliko sam shvatio koncept hladjenja 4 ke i 18 tice je razlicit, pa ima smisla u 18 ticu sipati kvalitetnije ulje. Sae 30 jos postoji.

Stavljao sam svecice super bosna po raznim iskustvima prethodnog vlasnika  koji kaze da mu najbolje leze. Motor nakon odredjenog vremena izgubi snagu. Nakon toga sam kupio nove NGK, motor se preporodio. Dali ima neko resenje za taj famozni plovak? Resavam li sta ako kupim novi? Ako ga uopste ima. Odusevljen sam motorom, ide kao nevreme, meni nista bolje netreba, nisam cesto na vodi, ni potrosnja mi nije problem, nije strasno potrositi 10 litara za ceo dan da se vozikam, a radim to 2 puta mesecno.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #21 poslato: 21, 10, 2012, 19:50:04 posle podne »
viskozitet ulja nije isti.Razlika je u hlađenju motora.Vanbrodski su hlađeni vodom i imaju konstantniju radnu temperaturu,dok su recimo skuteri,motorke itd hlađeni vazduhom i njihova radna temperatura varira ,stoga ni sva ulja za 2t nisu identična

Iko ako je ovo tacno onda su ulja za skutere jos bolja jer tolerisu i temp. razlike. Ako ih kod penti nema jos bolje.
Ja mislim da sam negde procitao da su manje higroskopni pa ne prime vlagu brzo kao obicna  mada mi to ne zvuci kao mnogo bitno.

 umnik sha
Marke

Van mreže djurdjev

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 46
  • Pol: Muškarac
  • Novi Sad Novosadjanima!
    • www.ciklidi.org
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #22 poslato: 11, 03, 2013, 21:49:19 posle podne »
Evo i ja da se javim vlasniku bivseg motora :D
Ja sam ti sve rekao oko motora sta sam radio oko njega i na kraju vise nisam imao zivaca da se igram sa njim,mozda bi i resio problem da sam imao malo jace zivce :) Ja sam leti skoro svaki dan na Dunavu to mi dodje kao bensedin terapija tako da mi je smrt bila kada pocne da zeza sa palenjem!Najgore od svega sto sam do perfekcije isao sa tim motorom a za uzvrat samo nerviranje kada ga iz radionice i savrsenog rada u bazenu odnesem na camac a on ni da se javi!
Sto se tice ulja samo mineralno ulje sipaj u njega i to 4% i ne razmisljaj,ti motori su projektovani i pravljeni za tadasnja ulja a tada je posojalo dve do tri vrste dvotaktola i peglaj!Probao sam i full sintetiku da sipam u njega al nije to taj rad motora!
Druga stvar su svecice!Probao sam NGK i radio je sasvim ok,toliko sam isao daleko sa tim motorom da sam mu cak stavio i Iridijumske svecice sa kojima je radio al na odredjenom broju obrtaja je trokirao al cim se da gas do maksimuma bez problema je povlacio!palenje i primanje gasa bez ikakvog trokiranja i brljavljenja sam imao sa Super Bosna 80 sa kojima sam mislim i prodao motor!
Neka te sluzi kad mene nije hteo ako nista bar znas da je na njemu sve novo u upakovano kako valja :)

Van mreže vosti

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #23 poslato: 11, 03, 2013, 21:56:05 posle podne »
Od kako sam mu promenio ugao kao sto su me ovde savetovali nisam imao nikakvih problema, pali i ide super.
Sa super bosnom mi je gubio snagu na vecem broju obrtaja, kad sam mu stavio ngk radi super.

Za sada da ne ureknem radi odlicno.

Primetio sam da mi cesto glavi plovak, moracu tu neko resenje da  nadjem.

Van mreže djurdjev

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 46
  • Pol: Muškarac
  • Novi Sad Novosadjanima!
    • www.ciklidi.org
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #24 poslato: 11, 03, 2013, 21:59:10 posle podne »
Mozda je kod mene bio problem pa nije voleo Dunavsku vodu! :D
Jedino su ostale nalepnice da odradim na njemu ostalo je sve sto je bilo i moglo da se uradi uradjeno je!
Jbg nek bar kod tebe radi,ja sam znao da ce to tako na kraju biti da taj ko ga uzme od mene ima da se navoza :)

Van mreže vosti

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #25 poslato: 11, 03, 2013, 22:00:57 posle podne »
Kod mene najvise voli iz bureta, neverovatno kako pali, na pola zuba. Nikad mi se nije desilo da ne upali iz prve u buretu

Van mreže djurdjev

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 46
  • Pol: Muškarac
  • Novi Sad Novosadjanima!
    • www.ciklidi.org
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #26 poslato: 11, 03, 2013, 22:02:45 posle podne »
Jedino da ostavis bure na camcu pa da je na kvarno prebacis iz bureta na camac!hahahahahah
Neke potstanare ima kao sto kazes

Van mreže djurdjev

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 46
  • Pol: Muškarac
  • Novi Sad Novosadjanima!
    • www.ciklidi.org
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #27 poslato: 11, 03, 2013, 22:05:14 posle podne »
Evo resenje za potstanare u motoru!!!!

Van mreže ljepoja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 96
  • Pol: Muškarac
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #28 poslato: 12, 03, 2013, 08:54:08 pre podne »
citam ovu temu pa nisam mogao da ne pitam,da li je zamenjen srednji lezaj na radilici  posto to ne vidim da igde pise,a sto se tice ulja,to pise u skoro svakoj temi na forumu i vodi se polemika oko toga. Tehnologija pravljenja ulja od pre 30 godina i od danas se drasticno promenila tako da mu nece skoditi malo sintetike ili polu sintetike,bitno je da ulje ima oznaku TCW-3 kao sto je neko napisao u postu jer ulje sadrzi u sebi aditive protiv korozije  i ima jos mnoga svojstva od kojih ce taj motor duze da radi...a viskozitet  nema nikakve veze sa 2t uljima jer se ulje razredjuje sa benzinom...odakle vam te cudne informacije da mi je znati

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Tomos 18 podstanari
« Odgovor #29 poslato: 12, 03, 2013, 18:42:10 posle podne »
Ljepoja ,da neširimo teoriju,viskozitet ima veze sa apsolutno svim tečnostima,pa i 2t uljima pa i benzinom.Bez obzira što se 2t ulje razređuje u benzinu,ono opstaje u toj mešavini,ne nestaje,i viskoznost je jedna od najvažnijih karakteristika svih ulja pa i 2t.
Zašto kažem da neširimo temu.
Ako nekog baš interesuje ,nek troši vreme

ISO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

ISO klasifikacija

ISO-L-EGB
   

Sadrži aditive koji obezbeđuju mazivost i obezbeđuju čistoću motora. Motori sa opštim performansama koji ne zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji ne zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.

ISO-L-EGC
   

Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.  Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.

ISO-L-EGD
   

Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu, smanjeni nivo izduvnog dima kao i dodatne aditive koji obezbeđuju veću čistoću da bi se sprečilo lepljenje klipnog prstena tokom teških uslova rada.  Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.

Tabela 5.59: API i ASTM klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

API i ASTM klasifikacija

API-TA

(ASTM TSC-1)
   

Za dvotaktne motore zapremine do 50 cm3 (mopedi, mali generatori, pumpe). Laki uslovi rada.

API- TB

(ASTM TSC-2)
   

Za dvotaktne motore zapremine do 250 cm3 (motocikli, skuteri, motorne testere itd.) Srednji uslovi rada.

API-TC

(ASTM TSC-3)
   

Za motore preko 250 m3 (poljoprivredne mašine, putnička vozila Wartburg, Trabant) Teški uslovi rada. Smanjuje naslage i lakove na klipu, sprečava slepljivanje klipnih prstenova.

API-TD

(ASTM TSC-4)
   

Za savremene, benzinske dvotaktne motore koji kao gorivo koriste bezolovni benzin. Takođe, za vanbrodske motore koji odgovaraju NMMA TC-W. Za teške uslove rada.

Tabela 5.60: JASO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

JASO klasifikacija

JASO FA
   

Slična API TA

JASO FB
   

Slična API TB i ISO-L-EGB

JASO FC
   

Ograničava sadržaj dima u izduvnom gasu (low smoke). Norma je izdata 1994.  Slična ISO-L-EGC

 

Tabela 5.61:  Zahtevi ISO i JASO standarda za dvotaktne benzinske motore

   

Minimum zahteva za performanse a
   

Metoda ispitivanja

ISO
   

-
   

EGB
   

EGC
   

EGD

JASO
   

FA
   

FB
   

FC
   

-

Sposobnost podmazivanja, minb
   

90
   

95
   

95
   

95
   

JASO M340-92

Inicijalni obrtni moment, minc
   

98
   

98
   

98
   

98
   

JASO M340-92

Sposobnost održavanja čistoće, mind
   

80
   

85
   

95
   

-
   

JASO M341-92

-
   

-
   

-
   

125
   

CEC L-079-T-97

Naslage na košuljici klipa, min
   

-
   

85
   

90
   

-
   

JASO M341-92

-
   

-
   

-
   

95
   

CEC L-079-T-97

Izduvni dim, mine
   

40
   

45
   

85
   

85
   

JASO M342-92

Blokiranje izduvnog sistema, minf
   

30
   

45
   

90
   

90
   

JASO M343-92

a Svaki broj predstavlja indeks, uzimajući da JATRE-1 ulje ima indeks 100.

b Sposobnost maziva da minimizira trenje između metalnih površina u relativnom kretanju pod opterećenjem

c Relativni prosečni izlazni obrtni moment referentnog ulja i ulja koje se ispituje na 200°C ispitivanjem sposobnosti podmazivanja

d Svojstvo motornog ulja da spreči i/ili ukloni naslage sa površina motora što za rezultat ima stepen čistoće unutrašnjih delova motora u pogledu naslaga, kao što su lak i koks, koji potiču od ulja ili goriva

e Vidljive emisije izduvnih gasova koje se sastoje od čvrstih čestica i kapi aerosola od nesagorelog ili delimično sagorelog ulja i/ili goriva a koje ispušta izduvna cev

f Akumuliranje naslaga, obično od nesagorelih delova motornog ulja i/ili goriva, u izduvnom sistemu

JASO specifikacije nisu zadovoljile visoke zahteve evropskih proizvođača dvotaktnih motora, kao na primer onih koji se upotrebljavaju kod motornih testera, pa su tako nastale GLOBAL specifikacije kod kojih su neke identične JASO specifikacijama a neke ih prevazilaze.
« Poslednja izmena: 12, 03, 2013, 19:07:41 posle podne IKA »