E, ovako treba... > Brodski motori

Malo o električnim motorima

<< < (2/2)

njegos68:
 a ti motori su dobri i za krivolov.. jedan takav motor i jedan bešumni agregat sa sondom i eto bešumnog masakra.. nažalost  taz

sceka:
LSI je zaboravio da pomene jos jednog proizvodjaca el.motora a to je Torqeedo.

Evo mojih prvih iskustava sa elektromotorom Torqeedo travel 503S.

Motor je montiran na čamac Zodiac 200 roll-up cadet.

Odmah na početku da se ogradim da u ocenjivanju ću da preskočim cenu koja i jeste i nije visoka (oko 1,500 Eur za nov motor).

Glavne prednosti ovog motora u odnosu na druge slične i na motore sa unutrašnjim sagorevanjem:


* Baterija koja se montira na motor, težine 4kg
ceo motor je rasklopljiv i veoma lak za transport i montažu
Magnetni "kill-switch" prekidač rada
vodeno nepropusan, može se ceo potopiti i da mu ništa ne bude (pogotovo bateriji)
relativno tih
ne zahteva nikakvo održavanje
ugrađeni GPS uređaj koji daje osnovne podatke o stanju motora (brzina, kapacitet baterije, potrošnju i domet)
Mogućnost fiksiranja pravca kretanja
* U poređenju sa prethodnikom (Travel 801) je daleko napredniji i zreliji proizvod.

Što se tiče trajanja baterije moja iskustva su da posle 1,5 sat igranja dve osobe (deca, svako po 50kg) gde su ga maltretirali maksimalno, potrošili su sa 95% na 30% (oko 65%) kapaciteta baterije. Brzina postignuta na Savi (iznad Ostružnice) je bila oko 5,8 km/h (uzvodno, gumenjak opterećen sa 130kg). Vreme punjenja baterije (kod kuće) je oko 10h za potpuno praznu bateriju.

Sve u svemu, ja sam lično prezadovoljan motorom, ispunio je sva moja očekivanja (nema održavanja, nema neprijatnih mirisa od benzina i ulja, nema redovnih srevisa, zamena svećica, ...) Bezbedan je da se da i deci jer poseduje "kill-switch" koji je magnetni i vraća se u sekundi na svoje mesto, imate dostupne na displeju sve podatke vezane za motor i plovidbu, da više ne nabrajam idealan motor za pomoćni čamac.

Ono sto je mene privuklo je baterija, tezine 4kg, koja se lako montira i demontira, tako da je ja posle dana na vodi donesem kuci, dopunim i vratim za sledeci dan.

Mnogo vise detalja oko samog motora mozete naci na sledeca dva mesta:

- Katalog proizvoda Torqeedo sa detaljnim objasnjenjima: https://www.torqeedo.com/images/kataloge/TQ_Katalog_2012_EN.pdf

- Video prikaz motora:



Jos jedna stvar koja me je odusevila (mada je verovatno necu nikad iskoristiti) je mogucnost koriscenja savitljivog solarnog panela koji omogucava ceo dan voznje po, naravno, suncanom danu.

[/url]

Ukoliko nekoga zanima još nešto, slobodno pitajte.

Pozdrav, Sceka

LSI:
Sceko, motori ovog tipa meni su se učinili bližim onome što smo čitali u Duletovim tekstovima dok je eksperimentisao na svom brodu.
Rekao bih da su to "pravi" elektromotori koji mogu da se koriste kao glavni pogonski motori. I po svojim cenama ovi motori su daleko od onih o kojima sam ja pisao.

A mogu samo da vam zavidim (u pozitivnom smislu) na motoru koji imate - mnogima od nas bi takav motor bio pravo rešenje ali ili ne znamo za tako nešto ili ne shvatamo ozbiljno sve mogućnosti i prednosti.

U svakom slučaju, drago mi je što smo se vratili ovoj temi o elektropogonu i posebno mi je drago što ste svojim primerom i iskustvom dali svoj doprinos ovoj temi.

Mislim da je dobro da ljudi znaju za sve mogućnosti i da počnu da menjaju način mišljenja o nekim stvarima.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju