E, ovako treba... > Tomos

problem sa tomos 18

(1/3) > >>

namcor:
tomos 18 sa kratkom nogom i camac titel 9 kada idem uz vodu i talasi udaraju u krmu,kada dam jači gas elisa kao da proklizava,deluje ka odaje iznad vodene linije cak se cuje i aspuh, kad smanjim gas sve  vrati u normalu šta je rešenje,upitanju je tretna elisa 225-225

IKA:
Koliko znam za Titel9 je preporučena duga osovina.Teško da će promena elise doneti poboljšanje

namcor:
jesi siguran da treba duga noga,meni se to dešava samo kada idem uz vodu ikada je su malo veći talasi kad je mirnija voda nema tog problema

LSI:
Qvin meri, da li je potrebna duga ili kratka osovina to ćete utvrditi prostim merenjem visine krmene ploče na mestu gde je motor pričvršćen.

Da ne biste tražili citiraću jedan ranije objavljeni tekst:

Postoje tri osnovne, standardne, dužine:
- kratka                  - 15" tj. 38,1 cm
- duga                    - 20" tj. 50,8 cm
- ekstra duga          - 25" tj. 63,5 cm.

Dužinu osovine merimo od ivice čeljusti za kačenje motora do donje ivice kavitacione ploče. Ta dužina treba da odgovara dužini, mereno po vertikali, od gornje ivice krmene ploče (kod nas je prilično odomaćen izraz: "zrcalo" koji se koristi u Dalmaciji) do najniže ivice dna.
Smatra se da odstupanje dužine osovine za +/- 1" tj. ako je osovina duža ili kraća za oko dva i po centimetra od visine krmene ploče neće uticati značajno na plovidbene karakteristike tj. na brzinu plovidbe i iskorišćenje snage motora.



Što se tiče problema koji ste opisali verujem da ima na forumu ljudi sa više iskustva koji mogu da objasne ono što se u vašem slučaju dešava. Sebi ću dozvoliti sledeći komentar.

Mislim da je Ika u pravu.
Ako je potrebna duga osovina, a vi imate kratku, vaš motor je visoko iznad donje linije korita. Prilikom talasa, zbog amplitude postoje zone kada je člamac na minimumu i kada je na vrhu talasa. Može da se desi da propeler praktično izadje iz vode manjim ili većim delom i da se vrti "u prazno".

Ili je ovo što ja mislim samo prazno lupetanje? Neka kažu oni koji bolje znaju - i mene zanima jer tako nešto sutra može i meni da se desi.

Labud 1258:
Kratka osovina ide na titel 9. Meni se tako nešto dešavalo kada je elisa bila previše brza pa se stvarao kavitacioni mehur, ali na drugom čamcu. Imali smo situaciju da je ladja u kanalima na punom gasu išla oko 10km/h sa tim povremenim "proklizavanjima" a kada smo izašli na Dunav, elisa je dobila više vode, mi smo i dalje išli 10km al uzvodnouz to da su "proklizavanja" nestala a motor je radio ravnomernije.

E sad, ne znam zašto sam ovo napisao ... 114

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju