E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Koja snaga elektromotora .......

<< < (13/29) > >>

zorter:
Mora neko biti i kontras!!! :diablo:

Barba:
Ne to nije tacno, sa DMB-om ne bi nista dobio. Efikasnost motora sa klasicnim pogonom je svega 15%, a efikasnost elektromotora je 50%. to znaci da je odnos motora 1:3,3. Tj elektromotor od 30kW moze da zameni ovog dizelasa od 135KS. Stos je sto je Duletova ideja da umesto elektromotora od 30kW za pocetak koristi samo EM od 15kW, sa ociglednim planom upgrade-a na 30 kW. Inace High Torque motori mogu da isporuce  i do 2.5 puta vise snage pri kretanju uz tok, u odnosu na klasicne SUS motore, tako da mislim da ce imati vecu brzinu uz nabujali Dunav sa trenutno planiranih 15kW.

Drugi deo price vezan za generisanje struje je problematican iz razloga sto hoce da izbaci baterije iz sistema pogona motora. Taj deo je skakljiv. Ali na osnovu informacija sa neta, to jeste moguce. E sad smrad nafte i rezervoar ce ostati, ali ce potrosnja biti manja.

Evo ovde osnovnih sema i osnovnih objasnjenja rada elektromotora. Dat je i neki dijagram brzina kretanja.

http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=4845.msg53931;topicseen#msg53931

A evo i objasnjenja mojih nedoumica (donekle, a iskopacemo jos) Power output elektromotora je oko 30% manji od power inputa.

Pogledajte tabelu na:

http://www.electricboats.co.uk/motor.html

Generalno za trenutno kretanje moje pasare dovoljan bi bio elektromotor od svega 1.6 kW. Inace nov elektromotro Sever od 2kW moze da se nadje za 100 evra, polovan vec od 50e.

Barba:
Dule, to sto pricas je sve u skladu sa informacijama koje kruze netom. Jos nisam do kraja shvatio sistem, ali i ovo sto sam saznao za dva dana je ekstra, a ti vecinu stvari potvrdjues prakticno.

Ako sam dobro shvatio ti trenutno jedan elektromotor od 7.5 kW vezujes za stari reduktor. Upravo je reduktor naveden kao jedan od glavnih uzrocnika gubitka snage klasicnih motora i svuda se navodi da se on obavezno izbegava u radu sa elektromotorom. Sad meni tu nije jasno kako to moze da funcionise bez korigovanja broja obrtaja.

Interesuje me koji je opseg broj obrtaja tog motora koji koristis i koji je to motor uopste (DC ili AC  sinhroni ili asinhroni) i cime ga trenutno napajas?

Druga stvar koja je osnova rada ovog sistema, a ti je ne koristis je odgovarajuca elisa. Ako dobro shvatam, treba ti velika "spora" elisa koju ce DC elektromotor bez problema terati. Kad je nabavis i direktno spojis, kako si planirao, rezultati ce biti mnogo bolji. Ali ono sto sam nasao do sada jeste da su svi ovi pogoni limitirani na 5-6 cvorova tj. ~10 km/h, a to si imao i do sada. Pretpostavljam da je to ustvari ogranicenje tih "sporih" elisa. 

Dule, na ovom nivou znajnja, ne bih se slozio da ce ti za pogon biti dovoljna kantica goriva, ali sigurno ces imati znacajnu ustedu jer ce tih 100HP u SUS-u generatora, raditi na optimalnom rezimu i uz minimalne gubitke u odnosu na sadasnji motor od 135HP. 
 

Kapetan:
posle danasnjeg razgovora telefonom zamislio sam se...

che je bio predvidjen za unutrasnji motore, nisam nikada pomisljao da ga stavljam jer bi mi zauzeo veci deo kabine...

ako bih sada stavljao el pogon to znaci da bih znacajnije manje prostora koristio za tu pricu a taj agregat i mogu da smestim i u pramac ...

znaci cela investicija (bez akumulatora ) je ispod 1000 evra ?

zorter:

--- Citat: Dule  16, 08, 2010, 21:27:56 posle podne ---.......
U ta tri sata ja mogu na svaki sat da palim agregat po pola sata pri čemu će alternator nadoknaditi potrošenu struju. Uz pomoć ispravljača, naravno.
......

--- Kraj citata ---

Dule za alternator ne treba ispravljac. :nono:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju