Nautika opšta... > Iskustva sa vode

Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.

<< < (10/15) > >>

poljo:

--- Citat: LSI  19, 08, 2012, 21:23:55 posle podne ---Kroz taj prolaz usred napera sada mislim da ne može da se prodje. Ne verujem da ima više od pola metra dubine ali nisam posebno zagledao.
Medjutim, postoji mogućnost da se naper zaobidje.
Izmedju ostrva koje se vidi i napera ima više desetina metara širine, medjutim sada je vrlo mala dubina. Ja sam tuda prošao pre deset dana i bilo je vrlo plitko. Ipak, ako se prati kontura ade, a na rastojanju izmedju 5 i 10 metara može da se prodje.

Ipak, izmedju te ade koja je paralelno sa našom marinom i druge ade, koja je još nizvodno od napera koji se vidi na pravcu koji povezuje nizvodni kraj jedne i uzvodni kraj druge ade u pesku je zaglavljeno jedno ogromno drvo i to baš na pravcu pružanja napera.

Dakle, da biste bezbedno prišli u marinu ploveći iz pravca Zemuna ka Slankamenu, potrebno je uploviti kroz taj kanal koji sam opisao ali tako što ćete obići to drvo sa strane ispod ade koja je naspram marine i uzvodno od napera - nadam se da sam jasan.

--- Kraj citata ---

Dakle ...dodjes do tamo , usidris se i zoves nekoga ko zna da prodje kroz taj lavirint ...

LSI:
Danas sam prvi put nakon prodaje evinruda i kupovine jamahe spustio čamac u vodu.

Motor sam postavio, povezao sajle (ostalo je još malo oko elektrike ali to ne bi više trebalo da bude problem - Kemppi mi je pomogao da pripremim šta treba i samo da povežem par žica i glavni prekidač...), prikačio žice na tastere za paljenje i gašenje, sipao gorivo i krenuli smo.

Motor je upalio na prvi pritisak tastera.
Miran i tih rad bili su muzika za moje uši izgorele na današnjih 40oC (bez trunke hlada).
Ubacio sam u brzinu za vožnju u nazad i - cvrc! Ništa!
Menjač neće da uzubi...
Okrenuli smo čamac i ubacio sam u brzinu za vožnju unapred, dodao gas i motor je poslušno poterao čamac niz Dunavac...

Jeste da smo u jednom trenutku zaorali mulj ali uspeli smo da se oslobodimo i nastavio ka lepom plavom Dunavu.
Krenuli smo uzvodno sa pola gasa i moram reći da je rad motora toliko tih da se na čamcu može sasvim normalno razgovarati (ovo je bilo nemoguće uz evinruda).
 
Vozeći sa oko pola gasa uzvodno ostvarili smo brzinu od oko 10 km/h. Na punom gasu, brzina je bila nešto iznad 12 km/h.
Kada smo okrenuli nizvodno, na punom gasu postigli smo brzinu od 15 km/h.

Dalje nismo proveravali jer sam čamac okrenuo ka marini kako bih što pre uspostavio vezu sa serviserom i čovekom od kojeg sam motor kupio.

Medjutim, onda nam se dogodilo nešto što se verovatno dešava i drugima ali meni je bilo prvi put.

Na samom ulazu u marinu Kemppi je primetio da smo izgubili kontrolni mlaz!
Ispostavilo se da se najlon kesa obmotalo oko osovine i zatvorila usis vode za hladjenje!.
Nakon što je Sale oslobodio motor, pritisak na taster i motor je opet tiho prihvatio i dovezao nas do mog veza.
Moram da se pohvalim da sam ovog puta, vozeći pod malim gasom ušao u privez i pristao uz mol bez greške! Napredak je očigledan...

Ostaje da sutra sa majstorom Čejom (obećao je da ćemo sutra posle podne zajedno u Slankamen) proverimo šta je sa menjačem...

IKA:
Dobro ,jel dođe taj majstor Čeja.
Lazo ,pa ne ostavljamo mi naše članove baš tako lako da se izvuku.Zarad minulog rada duguješ da završiš ovu temu. kgk k5

LSI:
Mnogo toga se dogodilo od tog davnog avgustovskog dana.

Majstor Čeja je održao reč i došao u Stari Slankamen, pregledao motor i uz malo muke, za par minuta  pravilno podesio sajle i od tada motor radi kao singerica.
Nekoliko puta je čamac izlazio na vodu i prezadovoljan sam tihim radom motora. Brzina čamca je sasvim prihvatljiva i u skladu sa očekivanjima.

Sredinom oktobra čamac sam izvadio na prikolicu.
Bio sam iznenadjen količinom algi koje su se nahvatale na delu korita koji je bio uronjen u vodu.
Na moju sreću i zadovoljstvo kada sam sledećeg vikenda otišao u marinu da ostružem i očistim korito, čekalo me je iznenadjenje!

Korito je bilo čisto, bez algi i oprano!
Postoji tamo na marini čovek koji je angažovan kao čuvar. Ime mu je Rajko, a zovu ga Čadja. Videći u kakvom je stanju korito, nakon što sam ja otišao iz marine (morao sam da žurim da odvezem kući prijatelja koji je bio sa mnom tog dana zbog nekih njegovih obaveza), Čadja je lepo uzeo krpu, četku i šmrk i ostrugao i oprao korito!

Pa neka neko kaže da nemam sreće! Baš! Dao mi je Bog više sreće nego pameti.

Negde u novembru, dogovorio sam se sa Kemppijem i odvukli smo čamac kod njega u radionicu i za samo par dana čamac je dobio novi držač motora od aluminijuma, zavaren za krmenu tablu.
Sa obe strane nosača, navarene su dve ploče - dva stepenika za ulaženje i izlaženje iz vode. Na desnoj strani, gledano od krme ka pramcu, postavljene su i male, preklapajuće merdevine od aluminijuma.
Ovi radovi su doprinos budućem uživanju i komforu na čamcu.

Ali uradili smo i nešto u cilju povećanja bezbednosti.

Sa obe strane kormilarnice, pri vrhu, Kemppi je postavio rukohvate od aluminijuma, tako da je sada mnogo bezbednije kada se ide iz kokpita ka pramcu, obzirom da je zbog naginjanja čamca postojala mogućnost da neko padne u vodu.
Napravljen je i jedan rukohvat na krovu kabine tako da ako neko stoji na pramcu ima za šta da se prihvati.

Ostaje da na proleće ponovo ofarbam korito tamo gde se boja odlepila i možda ga premažem antialginom. Treba da povežem radio aparat i zvučnike i da konačno uradim sundjere i tapacirung u kabini i na sedištima u kokpitu.
Kad sve to bude gotovo nastavićemo sa uživanjem dok se ne setim da bih mogao da uradim još nešto...

stvlada:
Obavezno Alusafe antialgin,a kad je vec kod kempija mogao bi da ti napravi ona dva plovka sa strane kao sto je vec radio nekom,radi bolje stabilnosti.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju