Autor Tema: Tajland  (Pročitano 4519 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Tajland
« poslato: 21, 02, 2020, 14:58:31 posle podne »
DEO 1
Dragi nautičari, nakon onog što sam video i doživeo poželeo sam da podelim sa vama neke utiske sa putovanja na Tajland ove zime - pre svega nautičke. Ono što sam imao prilike da vidim je Bangkok, deo Malajskog poluostrva i ostrva u arhipelagu Čumpon (pre svega Ko Pangan). Otišao sam s familijom (žena i dvoje dece male) u sopstvenoj organizaciji svega (letovi, transferi, smeštaj, hrana, rent-a-bike i ostalo) i nisam se pokajao nimalo. Tajland je kraljevina u Indokini sa 70 miliona stanovnika čiji broj stalno raste. Tajlanđani su vredni, produktivni i zbog toga im ekonomija buja u svakom pogledu. Uz to su i ponosni jer nikad nisu bili ničija kolonija za razliku od ostalih država Indokine. Po broju turista su trenutno su drugi u Aziji sa 35-36 miliona str.turista godišnje (Srbija npr ima oko 1,3 miliona stranaca). Po količini plastike koju otpuste u okean su u grupi sa Kinom, Vijetnamom i J.Korejom koji zajedno ispuste 50% svog plutajućeg otpada na svetu. Nakon sletanja, klima najviše ostavlja utisak. Tajland je u zoni vlažne tropske (subekvatorijalne) klime na severu i ekvatorijalne klime na jugu. Temperatura je visoka i postojana (27-34C) a nema godišnjih doba već samo vlažni (naše leto) i sušni period (naša zima). Čim izađete iz aviona, zapahne vas sparina glavnog grada koji ima 8-14 miliona i prostire se 60 x 50 kilometara unaokolo. Takve veličine ja do sad nisam imao prilike da spoznam. Gledajući iz metroa zelenilo oko zgrada i kuća, pomislio sam kako oni uopšte ne razmišljaju o zimi i problemima koje ona nosi. Cevi za vodu i odvodi na dosta kuća stoje na fasadama jer mraza nema. Međutim, iz tih cevi bezmalo sve ide u vode oko grada i direktno u Tajlandski (Siamski) zaliv. Bangkok je je u nanosnoj, aluvijalnoj ravni reke Čao Praja koja se uliva u Tajlandski zaliv preko estuarskog ušća. Oko kuća, zgrada i četvrti postoji mreža kanala kojima se odvija rečni život ove metropole. Tu je i nekoliko pritoka Čao Praje koje su plovne. Na nekoliko njih postoje tzv. plutajuće pijace na kojima se prodaje sve i svašta što raste u tom podeblju. Plovila koja sam tamo video, dalje ću viđati i na moru. Neobične ali lepe konstrukcije od drveta sa malim gazom i sa pogonom na dizel motor, tipični za Indokinu su tzv. LONG TAIL boats (ruea hang yao). To ime - DUGOREPI - baš im pristaje jer iz brodskog motora na krmi štrči osovinski vod kao mutilica za šlag ili nes kafu.

camac-Chao-Praya" border="0


Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1827
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Tajland
« Odgovor #1 poslato: 21, 02, 2020, 16:46:10 posle podne »
Lepo ste putešestvije imali. Super. Lepo je videti nešto drugo i drugačije od naše svakodnevnice. Verujem da ste uživali.  Uskoro će proleće pa ćemo mi lepo na reku, biće zanimljivo i ovde.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 753
  • Pol: Muškarac
Odg: Tajland
« Odgovor #2 poslato: 21, 02, 2020, 18:08:59 posle podne »
Bio pre par godina, pa poneki od njih se pate kao i mi  stri







Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7048
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tajland
« Odgovor #3 poslato: 21, 02, 2020, 18:25:47 posle podne »
Врло леп почетак приче. Чекам наставак...

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Tajland
« Odgovor #4 poslato: 21, 02, 2020, 21:40:05 posle podne »
@ Ljuba - baš lepe slike, nadam se da si uživao. Patnja im je još veća jer sve moraju da rade na 30 stepeni.
@ Mileta - to mi je i bila ideja, da unesem malo drugačijeg od naše svakodnevice, u trenutku dok svi spremamo brodiće za duge letnje dane

DEO 2 - Boravak u Bangkoku postaje sve teži iz dana u dan. Razlog tome je neprirodna vrućina koja dolazi delimično od asfalta i betona kao i vlaga koja potiče od akvatorije oko celog grada. Ako pogledate kartu Indokine, videćete da se svi veći gradovi nalaze na ušćima nekih reka u more i da su raštrkani po rečnim ostrvima. Odmah sam se setio kako su naši gradovi poput Beograda, Novog Sada (zlatna greda), Smederevo, Pančevo, Zrenjanin itd. u stvari iznad reka, na terasama, odsecima, branjeni od vode nasipima i kako mi nikad nismo ni živeli na samim rekama delimično zbog njihove prirode (oscilacije vodostaja, promene u temperaturi vode, led itd.).
 Naravno da bi bilo lepše da nam je temperatura vode reka skoro ista cele godine. Posebno za nautiku. Nakon dva dana u Bangkoku, odleteli smo na jug, u provinciju Surat Tani na malajskom poluostrvu. To poluostrvo je istorijski bitan most za migracije od Azije prema Australiji i Okeaniji od kako čovek postoji. Sa zapadne strane je široko otvoreno Andamansko more a sa istočne Tajandski zaliv koji mu dođe kao najzapadnije more Tihog okeana. Međutim, ništa ne oslikava tu važnost u južnoj pronvinciji Tajlanda. Izgleda da stoji ono pravilo i kod njih - što južnije to tužnije. To pokazuje i karta gustine naseljenosti Tajlanda. Čim smo autobusom makli sa aerodroma, našli smo se okruženi tropskom šumom u kojoj smo raspoznavali par poznatih vrsta - kokosova palma, banana, mango. I ta regija je nizija prošarana rekama i kanalima koji završavaju u zalivu. Na rekama u blizini samog ušća u more, primetio sam morske brodove, brodogradilišta, ribarske koče. Oko njih su plantaže ko zna koje čega. Na usputnim štandovima s voćem uočavamo uglavnom tri vrste - lubenice, mango i papaju. Prolazimo pored Surat Tanija, grada od 130 hiljada stanovnika na ušću najveće reke južnog Tajlanda - Ta Pi. Ona ima deltasto ušće i brojne rukavce gde se odvija egzotičan rečno-morski saobraćaj. Ubrzo stižemo do trajektnog pristaništa pošto ono luka sigurno nije. Tu sam prvi put ugledao more (zaliv) i u njemu rasuta ostrva Čumpon arhipelaga. More svetlozelene boje, oko njega tamnozelena šumovita obala iz koje ponegde proviruje Buda. Inače, Taji (Tajlanđani) su 95% Budisti koji drže do običaja i tradicije. To svakog dana prelazi na vas. Na mene je prešla njihova smirenost. To mi je nekako i trebalo s obzirom s kim sa putovao  bongo

Sa pristaništa brodovi polaze na veća ostrva pomenutog arhipelaga - Ko Samui, Ko Pangan i Ko Tao. Na stotine turista se sliva na to mesto da bi prešli na ostrva i svi su blago razočarani plovilima i uslugama koje ih čekaju. Pristanište izgleda kao gomila otpada bačenog u more uz koji pristaju mali trajekti koji puše kao da idu na gume i stare krpe. Doslovno to tako izgleda a i miriše. Popesmo se na trajekt, on poče da ćufta. Oblaci crnog dima iznad nas, čađ pada svuda unaokolo. Neki se smeškaju, neki i snimaju sve to a neki se i mršte. Meni je sve to bilo simpatično pa sam snimio neke scene. Ispod nas elise dižu mulj sa dna i ostavljamo braon trag. Pitam se, hoće li ovde uopšte i biti kupanja i zaključujem - nema meni do mog plavog Jadrana. Iz ranca vadim kajsijevaču, uzimam guc i mislim - aj nek nam je sa srećom.

unnamed-4" border="0
Tapi" border="0
unnamed-1" border="0
unnamed-2" border="0
unnamed-3" border="0





batimetrijska" border="0







Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 753
  • Pol: Muškarac
Odg: Tajland
« Odgovor #5 poslato: 22, 02, 2020, 22:23:23 posle podne »
Baš lepo opisano, nije lako preneti utisak koji ostavlja taj duh naroda tamo. Meni je posebno bilo fascinantno koliko dobro su organizovani i uopšte posvećeni turizmu. Čitajući njihovu istoriju ne mogu a da ne napravim poređenje sa našim stanjem ovde. Burna dešavanja su nam zajednička s tim što su oni imali sreću pa su imali sposobne vladare (dinastija Rama) koji su manje više umeli da se nose s timturbulentnim vremenima kao da i sačuvaju neutralnost pred kolonijalnim silama, Britanijom i Francuskom.
Svetski ratovi ih nisu zaobišli kao ni komunističke gerile, prevrati i koješta drugo ali su nekako isplivali, pre svega uz Američku pomoć a kralj Bhumibol Adulyadej bio je izuzetno sposoban a pri tom i omiljen kod svih plemena pa je uspeo da ujedini naciju.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7048
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tajland
« Odgovor #6 poslato: 23, 02, 2020, 07:46:57 pre podne »
Цитирам:
Burna dešavanja su nam zajednička s tim što su oni imali sreću pa su imali sposobne vladare (dinastija Rama) koji su manje više umeli da se nose s timturbulentnim vremenima kao da i sačuvaju neutralnost pred kolonijalnim silama...
Крај цитата.

И ту престају све сличности. Код нас је било по оној народној: Са зла - на горе!

Хвала на лепој причи о једом далеком свету. Ни тамо не цветају руже, и они имају бројне проблеме али лепо је видети и доживети један другачији свет.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Tajland
« Odgovor #7 poslato: 28, 02, 2020, 09:32:02 pre podne »
Baš lepo opisano, nije lako preneti utisak koji ostavlja taj duh naroda tamo. Meni je posebno bilo fascinantno koliko dobro su organizovani i uopšte posvećeni turizmu. Čitajući njihovu istoriju ne mogu a da ne napravim poređenje sa našim stanjem ovde. Burna dešavanja su nam zajednička s tim što su oni imali sreću pa su imali sposobne vladare (dinastija Rama) koji su manje više umeli da se nose s timturbulentnim vremenima kao da i sačuvaju neutralnost pred kolonijalnim silama, Britanijom i Francuskom.
Svetski ratovi ih nisu zaobišli kao ni komunističke gerile, prevrati i koješta drugo ali su nekako isplivali, pre svega uz Američku pomoć a kralj Bhumibol Adulyadej bio je izuzetno sposoban a pri tom i omiljen kod svih plemena pa je uspeo da ujedini naciju.

I ja sam stekao utisak da vole starog kralja (oca) više nego novog (sina). Ovog poslednjeg su izbrazdale neke afere sa ženama i rasipnički život, a važi i za jednog od najbogatijih ljudi na svetu. Dugo je čekao da dođe na tron jer mu je otac bio drugi najduže vladajući monarh u istoriji (70 godina). Možda i mi našeg vlada-oca zavolimo posle 70 godina hahahah

DEO 3 - Trajekt pristaje kao u srednjem veku. Na pontonima koje drže gvozdene cevi pobodene u more, zarđale kao da nikad nisu ni farbane, nema bokobrana, gume, ničega. Trajekt doslovno udara u ponton, ljulja ga i češe svoj trup od ponton uz neviđenu škripu i buku. To sam snimio al mi je, nažalost telefon po dolasku u Srbiju, i pri prvom isplovljavanju na Dunav, završio u reci. Tako sam ostao bez nekih snimaka (Dunav uzima svoje već treći put). Po dolasku na ostrvo, uhvate vas za ruku, ubace u tuk tuka i voze gde treba. Nema tu mnogo pogađanja, posebno kad ste umorni s dvoje male dece i dva velika kofera. Ono što je moje prijatelje odavde najviše zanimalo je kakve su plaže, kakvo je more i gde je tu egzotika. E pa dragi moji, voda je zamućena, svetle boje i ne toliko providna i slana kao na morima na koje najčešće idemo. Tajlandski zaliv je plitak, topao i u njega se ulivaju brojne tropske reke koje mu smanjuju salinitet. Od svega je najbolje što je voda topla i relativno čista (na oko). Da bi se pošteno okupalo, zaronilo i plovilo, mora se izaći nekih 100 metara od plaže, izvan peščano-koralnog spruda. Ono što je egzotika za mene je spoj tropskih šuma oko plaža, u kojima su bungalovi od domaćih materijala (bambus, palmino drvo) i to svetlo more. Ostvo važi za PARTY raj jer se jednom mesečno na njemu organizuje svetski poznat Full Moon Party - sada već komercijalna žurka. Zbog toga ali i drugih žurki, ostrvo je najviše posećeno od strane mladih i onih koji se tako osećaju (20-45 godina). Tajlanđanke neću posebno da opisujem. Žene su vanredno lepe, ljubazne i deluju mlađe no što jesu. Cene smeštaja, hrane su niže nego kod nas a pića nešto više pošto se radi o turističkom mestu. Važi pravilo: što dalje od plaže, sve je jeftinije. Svakako, ovaj deo Tajlanda je pravi tropski raj za koji vredi prištedeti pare, kupiti karte i rezervisati smeštaj što ranije.

Što se tiče nautike, malo je toga za videti. Slabo razuđena obala ovog granitnog ostrva je bez prirodnih luka. Pristajanje, posebno uz zapadnu obalu je teško. Tu i tamo su prokopali koridore kroz koralne sprudove i obeleželi prolaze bovama (koje se ne kradu) :) Ipak, na pučini sam video na stotine ribarskih koča, drvenih brodova sa jedrima kao i već pomenutih dugorepih čamaca. I dalje su mi pažnju privlačili motori na čamcima. Dizel ukopčan na krmu čamca sa osovinskim vodom i to još sve sa vodenim hlađenjem iz mora. Glasan, čuje se na kilometar i dimi kao lokomotiva. Ribari su za notu garaviji od ostalog stanovništva :) Posebno im je bitan noćni ribolov kada izlaze na ribu i sijaju kao novogodišnje jelke na nekih 2-3 km od obale. Nisam siguran šta se sve lovi, ali po pijaci bih rekao najviše glavonošci, škampi i rakovi.



luka" border="0
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>free image hosting sites[/url]


Longtail-20-Boat-20-Engine-20with-20-Other-20-Boats-20in-20the-20-Background" border="0
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>free image hosting sites[/url]


Thai-fishing-boats2" border="0
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>free image hosting sites[/url]


viber-image-2020-02-12-17-58-25" border="0
viber-image-2020-02-12-17-58-33" border="0
viber-image-2020-02-13-11-03-12" border="0
viber-image-2020-02-14-15-31-09" border="0
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>free image hosting sites[/url]