zavisi od sistema ja sam za cevku oko broda jednim delom ispod korita naravno zasticenu od udara nije potreban poseban termostat, mozda neki ventil kojim bi mogao da se regulise protok a za izduv bi trebala pumpa . Ima da se kupi izmenjivac ali ga je lakse napraviti.Cela prica ne bi trebalo da je skuplja od 150eu u domacoj radinosti.
"Poseban" termostat nije potreban, ali je u svakoj varijanti hlađenja neophodan termostat, naravno ako želimo da nam motor potraje. Regulacija temperature nekim ventilom je svakako moguća, ali je to po mom mišljenju vrlo primitivno i u velikoj mori zavisi od ljudskog faktora što direktno utiče na vek trajanja motora, potrošnju, pouzdanost i td. Dovoljno je da samo par minuta ne obratimo pažnju u vožnji i da prokuva motor.
Varijanta rashlađivanja rashladne tečnosti u cevima koje idu ispod korita nije loša, ali kao što rekoste neophodna je dodatna pumpa za rashlađivanje izduvnih gasova. Po mom mišljenju je onda bolje uraditi indirektni sistem hlađenja.
Na vojnom remorkeru koji preuređujem su već izvedene cevi ispod korita za zatvoreni sistem hlađenja, ali neverujem da ću iste ikad koristiti, a ozbiljno razmišljam i o demontaži istih, jer su cevi lepo zaštićene od udara i praktično je nemoguće dobro pripremiti i ofarbati korito oko njih, a i korito ima veći otpor u vodi.