Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: dell_mare 15, 04, 2019, 00:54:01 pre podne

Naslov: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 15, 04, 2019, 00:54:01 pre podne
DEO 1.

Dragi forumaši, hteo sam da podelim sa svima svoje iskustvo uspešnog uvoza polovnog brodića iz Holandije. Na taj korak sam se odlučio posle dva meseca bezuspešne pretrage po domaćim oglasima, marinama i kod preporučenih prodavaca. Traženi novci nikako nisu bili u skladu sa onim što se nudi. Trebao mi je kabinaš sa više kreveta (zbog familije) opremljen za višednevnu plovidbu i uopšte boravak. Od ideje da ću kupiti domaću samogradnju ili čak proizvodnju odustao sam čim sam video holandske sajtove sa preko 7000 oglasa polovnjaka. Od ideje do realizacije prošlo je oko 5 meseci. Najviše vremena proveo sam pretražujući sajtove sa oglasima, među kojima je najraznovrsnija bila na marktplaats.nl što je nešto kao naš kupujem prodajem. U razgovoru sa iskusnijim nautičarima neću ni da pričam. Priča uz rakiju je počinjala od realnih problema a završavala kao maštarije i bajke. Transport je određivao gabarite brodića koji treba da tražim. Za brodove od 3 m širine i više, znao sam da me čeka traženje posade tj pogađanje sa drugarima ko će, kada i kako da podeli plovidbu kanalima, Rajnom, Majnom i Dunavom. Uz sve to uvek je postojao ogroman rizik da nešto na brodu crkne, nešto na reci zapne i slično. Zamlaćivali bi se do kasno u noć uz detaljne nautičke karte Evrope - kako bi i šta bi trebalo. Međutim, odustalo se od toga zbog nemanja vremena za plovidbu od 30+ dana i velikog rizika usled nepoznavanja broda. Druga opcija je bila kamionski/prikoličarski transport koji podrazumeva brodić do 2.5 m širine. Taj kriterijum je uticao i na činjenicu da brod ne može biti duži od npr 8.5 m. Ostali kriterijumi koje sam postavio sebi za cilj bili su, čelik kao materijal, postojanje zadnje kabine, relativno mali gaz u odnosu na veličinu broda (do 0,7 m), brodski motor sa malom potrošnjom i postojanje WC-a. Takođe, fond novca koji sam imao bio je skroman.

Nakon mesec dana razmenjivanja poruka sa Holanđanima, što na engleskom što na holandskom, iskristalisali su se neki primerci njihovih motorkruzera, starih ali očuvanih i meni lepih i već viđenih naše reke i kanale. Što se više bližila zima, sve je bilo lakše sa pogađanjem oko cene jer su za neke očigledno bile naduvane. Umeli su da spuste sa npr 4.500 na 3.500 evra nakon samo nekoliko pitanja sa moje strane. Međutim, neki su odustajali od priče sa mnom kada bi čuli da želim da izvezem brodić izvan Eu jer su znali da ih čeka papirologija. Kod njih se ovakvi brodići prodaju bez ugovora, samo za keš. Zašto bi se oni sad mlatili kod notara.

Većina takvih brodića je bila širine 2.6-2.8 što se nije uklapalo u gabarite za transport pa sam rešio da pričam sa kamiondžijama. Oni su bili uglavnom jednoglasni. Šire od 2.5 ne može u šleper jer su kazne stroge a rizik veoma veliki zbog oko 1800 km puta iz Holandije. Ipak, poneki bi pristali na 2.6m pod uslovom da se brod utovari pod nekim uglom tako da nestane po 5cm sa svake strane.

Nakon dosta propalih pregovora, javio se jedan Holanđanin porukom na Whats Up da ipak nije prodao brodić koji je već bio kaparisan sa pitanjem da li sam još zainteresovan. Ispotavilo se da ću baš taj i kupiti. Imao sam tonu pitanja na temu zašto nije prodat ako je kaparisan kako bih se uverio bar malo u ispravnost broda. Ispostavilo se da je čovek koji ga je kaparisao bio previsok da bi stajao u vozačkoj kabini i zato je i odustao. Brodić Ten Broeke 780 AK ispunio je skoro sve kriterijume koje sam tražio: dužina 800, širina 260, gaz 60, težina 3 tone, brodski motor BMC 1.5 dizel (35ks; 1,5 lit/h), tank za vodu, tank za dizel, zadnja kabina, 6 ležaja ukupno itd. Jedino što nije imao je ugrađena WC šolja iako postoji prostorija za WC. Inače Ten Broeke je možda najpoznatiji model brodića iz istoimenog brodogradilišta u Alzmiru (Aalsmeer) kod Amsterdama. Proizvedeno ih je na stotine različitih dimenzija i oblika. Vlasnik mi je s razlogom rekao da je to ponos Holandije. Proizvodnja je tekla u "srećno" vreme sedamdesetih godina, kada je Holandija negovala socijalni program, gradila brodove dostupne većini stanovništva.

Takođe, i cena od 2500 evra koju sam pogodio, odgovarala je fondu za kupovinu. Prelomni trenutak za odluku je bio razgovor sa transporterom koji me je uverio da se brod može prevesti za cca 1200 eur kao deo zbirnog utovara. Nakon toga, kontaktirao sam par poznanika špeditera da mi otprilike odrede vrednost za carinjenje. Pošto se ovakvi brodovi kod nas nisu uvozili nisu ih ni pronašli u katalogu. Ostalo je na priči da sačuvam kopiju oglasa sa cenom na osnovu kojeg će odrediti osnovicu za carinu. U osnovicu za carinu je išla i cena transporta. Kontaktirao sam transportera i zahtevao da na fakturi koju izda piše što manje iznos za transport uz obećanje da ću mu ostatak para dati na ruke na šta je on odmah pristao. Minimalan iznos za transport prilikom carinjenja je 200 eur. Inače na uvoz plovila u Srbiji važi zakon: 5% carina + 20% PDV na osnovicu koja stoji u ugovoru + transport (ukoliko carinik ne reši da drugačije odredi osnovicu). Špediter uzima 1500 dinara za uslugu posredovanja a ako je bezobrazan, može i više.

Uz kopiju oglasa, špediter je naveo i ostale papire koje brodić treba da poseduje: kupoprodajni ugovor, kopije ličnih dokumenata, izvoznu carinsku deklaraciju i ICP - međunarodnu plovidbenu dozvolu. Ovo poslednje je možda i najbitnije s obzirom da je u pitanju holandski brodić - jedan od onih koji se tamo ne registruju jer ne dostižu briznu od 20kmh. U kupoprodajnom ugovoru i u ICP dozvoli trebalo bi da stoje podaci istovetni onim sa pločice na koritu brodića i bloku motora. Odmah sam pitao vlasnika da li ima nešto od tih podataka na brodiću na šta mi je rekao da ne veruje ali će proveriti. Nije uspeo da pronađe nikakvu pločicu. Nismo znali godinu proizvodnje a jedini podaci koje smo imali su sa drugih brodića istog tipa. Nije uspeo da pronađe ni broj na motoru. Mislio sam da je možda ovo trenutak da odustanem. Međutim jedan prijatelj me je odmah ubedio da ne treba. Rešenje je bilo da napravim pločicu za korito i ponesem je tamo i zakačim na brod. Napravio sam pločicu i uneo podatke koji odgovaraju tom brodu na osnovu već postojećih primeraka sa oglasa. Izgledala je previše nova, pa sam je malo "doterao" žičanom četkom. Da bi pribavio ostale papire, uveliko sam kontaktirao Holanđane. Za kupoprodajni ugovor bio mi je potreban vlasnik sa slobodnim vremenom da potpišemo ugovor. Zvao sam ga i pitao da li može da se raspita, koliko košta notar. Najeftiniji je bio 250 eur za overu kupoprodajnog ugovora. Rekoh sebi, užas...a mislili smo da su ovi naši skupi. Za izvoznu carinsku deklaraciju (Ex-a dokument) pitao sam njihove špeditere - rekli su: "samo svratite sa brodićem kad izlazite iz Holandije, platite 30 eur i dobijete papir za 5 minuta. Treba nam ovlašćenje od bivšeg vlasnika da mi posredujemo kao, kopije vaših isprava i kopija ugovora sa računom od notara"... Za dobijanje ICP, uz KP ugovor, vlasnik broda je na jednom papiru trebalo da potpiše da garantuje za mene kao budućeg vlasnika izvan EU - cela procedura je bilo fino objašnjena na sajtu firme koja izdaje taj ICP. Nakon što sam objasnio vlasniku šta sve treba, za divno čudo, pristao je.  Izgledalo je kao da mu je zanimljivo što se neko iz tako udaljene egzotične zemlje rešio na kupovinu brodića iz Holandije. Inače, vlasnik je vremešni Holanđanin, iskusan moreplovac koji iza sebe ima prekookeanske plovidbe, jedrenje i poseduje više brodova koja održava. Svakako sam od njega naučio više stvari nego on od mene...osim kako se suši meso kod nas. Činilo se da je sve spremno i da je samo pitanje dana kada će Holandez zaploviti Dunavom.

Međutim to je bio samo početak ...
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: srsa 15, 04, 2019, 05:45:39 pre podne
Нека ти је са срећом лађа. У здрављу да пловиш и уживаш.  114  114  114  А сад с нестрпљењем чекамо наставак сторије.  hi
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: MiletaStamat 15, 04, 2019, 08:42:04 pre podne
Bravo!! Još jednom se pokazalo da kad se nešto želi nema te prepreke koja se ne može savladati. Želim ti sreću  i uspešno završenu avanturu uvoza i dovoza broda na Dunav. Što reče Srsa čekamo nastavak priče i fotografije broda.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: budens72 15, 04, 2019, 10:15:29 pre podne
jedva čekam nastavak priče  k5
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: petar_kozic 15, 04, 2019, 11:57:30 pre podne
Takođe, veoma interesantno iskustvo. Svaka čast na podeljenim informacijama. Čekamo nastavak.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Alexa 15, 04, 2019, 12:16:39 posle podne
Pridruzujem se cestitkama. U slicnoj temi koju sam ja pokrenuo pre nekoliko godina bilo je dosta polemike o svrsishodnosti takvog poduhvata ali, ja i dalje tvrdim da se na takvom trzistu kao sto je Holandija za svoj novac moze dobiti najvise. Interesantna je i Norveska (pored Svedske) ali sto je dalje, komplikovaniji je transport. Ipak se vredi pomuciti jer se ovde za taj novac nemoze kupiti takvo plovilo.
 thumbup thumbup thumbup
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: mesechar 15, 04, 2019, 22:38:13 posle podne
sjajna prica daj jos
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 16, 04, 2019, 00:52:26 pre podne
DEO 2.

Hvala svima, zaista nisam znao da će ova priča izazvati ovoliko pažnje. Nakon cele priče ću, radi lakšeg snalaženja, ostaviti kratak sažetak o dokumentima i redosledu operacija za kupovinu brodića u Holandiji.

Sve je bilo spremno. Bivši vlasnik se raspitao oko usluge utovara i doznao da je najjeftinija i jedina izvodljiva kamionskim kranom (200 eur). Inače su u to doba sve marine zatrpane brodovima koji se servisiraju pa je nemoguće prići šleperom marinskom kranu. Razmišljao sam danju i noću o tom brodu, stavio više puta na papir redosled operacija koje treba izvesti. Prva od njih bila je odlazak u Holandiju da se sa brodićem upoznam. Žena, ja i drugar nautičar, rezervisali smo najjeftinije karte Wizzairom do Ajndhovena (100 eur povratna po osobi). Ajdhoven je oko 140 km od Haga pa sam odmah rezervisao i rent-a-kar za tri dana (100 eura). Bitno je rezervisati unapred jer su cene niže. Ideja je bila da provedemo tri dana u Holandiji, da pored kupovine broda, posetimo i Amsterdam. Posle dve nedelje isčekivanja, odleteli smo u Holandiju u kojoj nikad nisam bio. Let do Ajndhovena je trajao dva sata. Službenik rent-a-kara daje nam skoro novog VW Pola, izlazimo na autoput...i naravno, kao i u većini zapadnoevropskih država, autoput je osvetljena pista sa tri trake u jednom smeru i nema nikakvih problema sa snalaženjem - LEPO PIŠE svaki znak. Inače autoputevi se u Holandiji, kao i u Nemačkoj ne plaćaju. Zbog nestrpljenja, zamolili smo vlasnika da vidimo brod čim stignemo u Hag, što će reći oko 23.30h i on nam je izašao u susret. Došli smo i ugledali brodić kako miruje na jednom od glavnih kanala u Hagu. Nakon upoznavanja sa vlasnikom, odmah smo pojahali brodić onako po mraku, pipkajući i čačkajući sve što dođe pod ruku sve pod svetlom telefonske lampe. Odmah sam shvatio da će ovo biti dobra kupovina. Veoma je stabilan, izgrađen od čelika 4mm u osnovi i 3mm u gornjem delu. Iznenadila nas je pednantna iskorišćenost prostora. Nakon što smo ugodili srcu i pozdravili sa brodićem otišli smo sa domaćinom u neku od lokalnih kafana i zaglavili duboko u noć, nazdravljajući našem poduhvatu...njemu kao da se sve to svidelo, nije se žalio što mora da ustaje rano i ide na posao. Naravno da je tu bilo pravih kafanskih priča...Jedini "problem" je bio to što vlasnik ne pije...zamislite čoveka u svojih 65 godina, razvedenog, sa više brodova u svom vlasništvu koji ne pije. Pomislih, ovo nema šanse da bi se desilo u Srbiji a da nije neki lečeni alkoholičar.

Priča se nastavila dva danas kasnije, nakon jednog turističkog dana u Amsterdamu. Dogovorili smo da natrpamo stvari na brodić, kupimo malo piva i hrane i provozamo se pre potpisivanja ugovora, overe kod notara i povratka za Srbiju. Bio je divan februarski dan, sunce i oko 15C...plovidba je trajala oko 3 sata i to centralnim haškim kanalima. Upalili smo brodić, odmah je počeo da brekće. Britanski motor sa četiri cilindra i zatvorenim sistemom za hlađenje bio je pokriven panelom sa saćem od sunđera što je rad motora činilo tihim. Brektali smo i skoro nečujno prolazili pored centralnih gradskih ulica. Pojedini građani su nam oduševljeno mahali jer se eto neko, posle zimskog sivila, odlučio na plovidbu. Inače i tamo, sezona otprilike traje kao i kod nas. Stari meštri voze brodiće tokom cele godine (kao i kod nas). Probali smo manevrisanje, okretanje koje je bilo u mestu. Sa niskom kabinom lako se provlačio ispod svih mostova u gradu. Vlasnik je dozvolio da isprobamo sve što nam volja traži što smo mi i učinili kako bi se uverili u ispravnost motora, upravljačkog sistema i dr. Ono što je trebalo srediti je struja tj kablovi koji povezuju prekidače na komandnoj tabli sa svetlima u kabinama. Uz to, enterijer bi trebalo zategnuti, promeniti sunđere za spavanje, postaviti wc šolju i slične stvari.

Nakon plovidbe, otišli smo kod notara. Fina gospođa nas je primila i nakon naše priče rekla sledeće: "vama ne treba moj pečat na taj ugovor jer ovakvi brodovi se ne registruju, pa samim tim je i ugovor ništavan u Holandiji"...Na to smo je zamolili da nađe način i pravni osnov da ipak nekako overi neki papir gde stoje naši podaci. Znao sam šta me čeka ako ne dobijem pečat kod notara. Ona je smislila način. Rekla je da će svojim pečatom da potvrdi da su to naši potpisi na tom papiru i da smo to učinili pred njenim očima. Pogledala je ugovor koji je vlasnik sastavio na holandskom pa rekla: "ovaj ugovor ne sme biti na holandskom jer ga vi kao kupac ne razumete zar ne?" ..ja sam odgovorio potvrdno. Ona ga je odnela, prevela na Engleski za desetak minuta, dala na potpis a zatim na njega tresnula pravi voštani pečat, kao od kralja. Ja sam se oduševio i pomislio 'ETO GLAVNOG PAPIRA ZAVRŠENOG'. Ta usluga, umesto prvobitnih 250 eur, koštala je "simboličnih" 70 eur. Nakon kratke pauze za ručak u jednom od fast foodova kod plaže u Ševeningenu, izbrojao sam novce za brodić i za uslugu krana sada već bivšem vlasniku uz poverenje da će sve proći kako treba. Uz novce, ostavio sam mu i dobar komad pečenice koji sam osušio. Rastali smo se i otišli u Srbiju da još jednom pokrenemo transportera da dođe po brodić.

(https://i.ibb.co/3T963Xz/IMG-20190115-WA0003.jpg) (https://ibb.co/sgdxfSH)
(https://i.ibb.co/K2P4K26/IMG-20190115-WA0001.jpg) (https://ibb.co/v3FyX31)
(https://i.ibb.co/Fw35wkP/IMG-20190115-WA0002.jpg) (https://ibb.co/C78b7pr)
(https://i.ibb.co/syWrVtB/IMG-20190115-WA0004.jpg) (https://ibb.co/TmW5grC)
(https://i.ibb.co/hHWLmQD/IMG-20190115-WA0005.jpg) (https://ibb.co/J27ms65)

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: srsa 16, 04, 2019, 05:41:08 pre podne
Ко лутка.  f85  ok  clap  clap  clap  Уз  мало сређивања биће то још једна дунавска лепотица.  114
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: MiletaStamat 16, 04, 2019, 07:44:16 pre podne
Konačno jedna lepa tema na forumu, prava nautička. Nemoj da završiš priču nastavi dalje. Brod je zaista lep. Verujem da ćeš sa svojom porodicom i prijateljima samo uživati na njemu i što više ploviti.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: flashnbgd 16, 04, 2019, 08:35:18 pre podne
Bas lep brod u zdravlje da ga voziš.

Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: sloba72 16, 04, 2019, 09:09:41 pre podne
Srećno vam bilo, u zdravlju plovili.  114 114 114
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: DuleN 16, 04, 2019, 09:30:07 pre podne
Srecna ti bila plovidba.
Zaista lepa prica...
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: mesechar 16, 04, 2019, 09:38:18 pre podne
Obraduje me svaki novi brodic na forumu a prica o kupovini je gotovo bajkovita .
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Sale Rea 16, 04, 2019, 10:54:35 pre podne
Čestitam na kupovini, zaista lep brodić.
Uživaj u sređivanju i plovidbi  114
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: petar_kozic 16, 04, 2019, 14:22:50 posle podne
Prijatelju svaka čast. Ja čekam i dalje pisanje ovde. Upijao sam svaku reč. Brodić je kao lutka.
Imam pitanje, da li neko od vas zna Holandski i kako ste se sporazumevali. Hvla.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Dora 16, 04, 2019, 15:08:45 posle podne
Sa srećom da se navozate :) I ja čekam nastavak da naučim nešto :)
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: zankiki 16, 04, 2019, 15:19:22 posle podne
Ja sve čekam neko ALI, tj da nešto dobro zapne, pa se na kraju ipak srećno završi  114
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: pitaNS 16, 04, 2019, 21:16:38 posle podne
Svaka čast na smelosti i celom poduhvatu uvoza jedne takve grdosije čak iz daleke Holandije...

Lep brod stvarno!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 16, 04, 2019, 22:19:47 posle podne
@petar_kozic  /  Niko od nas ne zna holandski ali svi odlično govorimo i pišemo engleski. Ja sam tokom nekoliko meseci stalnog prevoda sa holandskog na engleski u google translate (pošto je tako jednostavnije) naučio neke osnovne fraze. Ali je to daleko od poznavanja jezika. Mlađi prodavci su znali i hteli da pričaju engleski, što je bilo dobro a stariji su insistirali na holandskom zbog čega sam stalno prevodio. Nekima nisam ni rekao odakle pišem da ne bi odmah prekinuli konverzaciju. Otežavajuća okolnost je što je većina brodića koji su mi se dopali bilo iz Frizije, sa severa Holandije, oblasti u kojoj se govori Frizijski, poseban jezik koji najviše liči na nemački. Tu ni google nije pomogao.

DEO 3.

...Već prvog dana nakon povratka iz Holandije u Beograd aplicirao sam online za dobijanje ICP - međunarodne plovidbene dozvole. Naglasio sam im da mi treba hitno i da je pošalju na adresu bivšeg vlasnika (na šta je on pristao). Od njih je stigao potvrdan odgovor i informacija da su podneti dokumenti (sve sami skenirani papiri telefonom) u redu. Plan je bio da bivši vlasnik nakon utovara jednostavno da ugovor, ICP i ostala dokumenta kamiondžiji kako bi ovaj bezbrižno nastavio put ka Srbiji. Istog dana pokušao sam da dogovorim utovar sa transportnom kompanijom što je moguće pre. Rekoše mi da je to u redu i da će imati jedan slobodan kamion za narednu nedelju ali da ne znaju tačan datum i vreme. To će znati tek iduće nedelje. Rekao sam im da planiram da iz Srbije pošaljem važe tj postolja na kojima će brod stajati u kamionu. Na to sam dobio odgovor da je to nemoguće jer je kamion već uveliko na putu za Holandiju. To je već bio problem. Nakon toga sam pitao bivšeg vlasnika, koliko ranije treba kranista da zna vreme utovara. On ga je okrenuo i pitao i saznao da se kranista zakazuje najmanje pet dana unapred i da je nemoguće zakazati ga dan za danom. Ništa mi se to nije svidelo. Shvatio sam da će tri glavna aktera - transportera, kranistu i bivšeg vlasnika (pomoć na utovaru) biti teško uklopiti. S druge strane nisam imao na šta da stavim brod na ravan pod šlepera. Zamolio sam bivšeg vlasnika da pogleda da li ima polovnih postolja po marinama, otpadima itd. I tu se pokazao kao ljudina. Obećao je da će pogledati i ako ne nađe, da će sam napraviti postolje. U to vreme, to je bila tako deficitarna stvar. Ja sam kontaktirao na desetine marina mejlovima i od većine sam dobio isti odgovor - nema šanse da to nađeš sad jer nam trebaju - plovila su na njima i spremaju se za sezonu. Na oglasima su se prodavali neki ali su cene bile paprene.

Tekla je prva radna nedelja od kako smo došli iz Holandije. Transporter je zvao da pita da li može utovar za četvrtak. Nadao sam se da možemo već tada da ga utovarimo. Međutim, stigla je poruka da je kranista zauzet cele nedelje i da nema šanse da nađe vremena za utovar. Otkazao sam transporteru i tako je propala prva šansa za utovar. Ipak stigla je dobra vest da je ICP izdat i da u njemu piše čak i moje ime. Pomislio sam "...imam međunarodnu dozvolu na moje ime...možda onda i ne treba da registrujem brod ovde već da plovim pod holandskom zastavom po Srbiji dok ne istekne.

Nešto je u meni splaslo nakon te prve nedelje, a stvari sam dalje posmatrao sa manje emocija i više razuma (što je bilo uvek potrebnije). Naravno da sam smarao sve redom oko sebe - ženu, decu, roditelje, prijatelje. Sva rabota se skupila oko tog uvoza. U petak me je ponovo zvao transporter da pita za iduću nedelju. Veli imamo opet kamion za sredu ili četvrtak i ponovo ne znam tačno kad. Pomislih "idemo opet..." Zovem bivšeg vlasnika da pita kranistu...kaže možda bi mogao u sledeći četvrtak. U redu. Ovde će morati malo da se rizikuje, pomislio sam. I tako nekako ostade taj četvrtak iduće nedelje za utovar. Prošao je vikend. U ponedeljak mi je pisao bivši vlasnik, sada već moj prijatelj, saborac i sapatnik. Rekao je da mu je nedelja puna obaveza i da on ne može nikako da otkaže sastanke koji su mu zakazani baš u četvrtak. Takođe, niko na poslu ne može tada da ga odmeni. Nakon svega što je uradio da cela operacija uspe, naravno da ga zbog toga nisam osuđivao. Rekao sam, u redu i ponovo otkazao transporteru. Ponovo je propala nedelja.

I kako to već biva, što je više vremena prolazilo, ljudi su me sve više zapitkivali, "kad će...jel stigao...šta se dešava s tim brodom"... Malo po malo to u čoveku opet stvara pritisak zbog koga emocije nadvladaju razum. Transporter je zvao u petak i rekao da kamion može biti tamo u četvrtak. Proverio sam sa kranistom i bivšim vlasnikom. Obojica su potvrdili četvrtak.. mašala. Tog petka, svi su potvrdili da će utovar da se desi u idući četvrtak u 10h po lokalnom vremenu. Trudio sam se da ne mislim previše na to da se opet ne bi desilo nešto nepredviđeno. Dani su prolazili sporo a ja sam se trudio da sve uklopimo. Stigao je četvrtak. Usledio je poziv od logističara tranportne kompanije ujutru oko 8h. Pitao me je "Da li sedite?" ..ja sam se samo osmehnuo, i rekao "što?" ...na šta je on rekao da se kamion koji je išao po brodić pokvario u Belgiji i da će kasniti na utovar. "KOliko?"..."Popravljaju ga...kasniće oko četiri sata". Katastrofa. Odmah mi je palo na pamet da to znači da moram da otkažem kranisti koji je ionako zauzet. Zvao sam bivšeg vlasnika..a on kranistu. Rekao mi je da će doći na utovar tek kad završi sve ostale poslove. Dakle, još uvek je bilo šanse da se utovari brodić. Kamion je stigao oko 14h, bivši vlasnik je bio na mestu utovara..rekao mi je da je kamiondžija odmah uzeo metar, izmerio širinu i video da je brodić 2.60m. Bio je besan i na pragu da otkaže utovar. Ipak nekako smo ga ubedili da brodić može da se nakrivi na kant i stane u šlepersku prikolicu. Predveče je stigao i kranista. Usledila je serija bezuspešnih pokušaja. Brod je bio u vazduhu, kran je radio kako treba ali ...falc po kome se zavlači gornja cirada kamiona smetao je po 5 cm tamo i amo da brodić uđe odozgo u prikolicu koja je široka 2.49cm. Ništa bolje nije bilo ni sa pokušajima otpozadi. Smetali su arnjevi i konstrukcija prikolice koja nije dozvoljavala brodiću da uđe. Osećao sam se kao povređeni fudbaler na klupi za rezervne igrače - bespomoćno. Kamiondžija je toga dana već izgubio prvi utovar pa je bio dodatno frustriran. A bili smo bogami i mi svi. Zvao me logističar i rekao da nema ništa od utovara i da za to neko treba da plati. O parama tada nisam razmišljao. Nakon te logističke katastrofe i propalog utovara nastao je vakuum.

(https://i.ibb.co/6s2hmsc/IMG-20190328-WA0007.jpg) (https://ibb.co/0JkNcJp)

Detalj sa neuspelog utovara.



Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Ljuba 16, 04, 2019, 22:36:39 posle podne
Zabolela me glava čitajući ovo, kad krene naopako.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: mesechar 16, 04, 2019, 22:49:50 posle podne
Au pa ovo za bromazepam pisi dalje
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: petar_kozic 16, 04, 2019, 22:56:19 posle podne
Pa što nas ostavi bez nastavka baš sada ? Ovo kao Španska serija, da moraš da gledaš sledeću. :)

P.S. Hvala na odgovoru. ;)

Sent from my Mi A2 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: popeye 16, 04, 2019, 23:18:37 posle podne
Odlican brodic, a i prica. Nadam se da se dobro zavrsila...
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: srsa 17, 04, 2019, 05:46:35 pre podne
Занкики баксузе, ето ти то твоје АЛИ.....  taz  taz  taz   ha  ha  ha
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: calypso2 17, 04, 2019, 07:27:38 pre podne
Kakva prica!!! 114
Bivsi vlasnik broda je bas ljudina.
Pisi nam sto pre nastavak, ja izgore oko utovara, kao da se meni upravo desava  eek
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: zankiki 17, 04, 2019, 09:08:12 pre podne
Verujem da u ovoj rečenici svi možemo da se prepoznamo: Nešto je u meni splaslo nakon te prve nedelje, a stvari sam dalje posmatrao sa manje emocija i više razuma (što je bilo uvek potrebnije). Naravno da sam smarao sve redom oko sebe - ženu, decu, roditelje, prijatelje
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Ljuba 17, 04, 2019, 10:30:06 pre podne
Mene žena hoće da ostavi zbog broda i Dunava, kaže biraj, jbg izgubiće šta da joj radim.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: zankiki 17, 04, 2019, 11:39:32 pre podne
Moju bi samo plovila...  k5
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 17, 04, 2019, 16:55:25 posle podne
@ljuba i @zankiki / Kad ste se već osvrnuli na žene, moram da spomenem da je u našoj kući žena bila u nautici i pre mene. Ona i deca su svakako deo motivacije i inspiracije.  Za ceo poduhvat uvoza brodića, imao sam njenu podršku, sugestije ali svakako i rasprave koje nisu vodile nikuda. Da sam se samo ja pitao, to verovatno ne bi bio ovaj brodić a kakav bi bio, o tome ne bih jer nije tema ovog posta. Čovek stalno mora da se preispituje zbog čega nešto radi - ulaže svoje vreme, novac i strpljenje.

DEO 4.

Nakon neuspelog uvoza, nastao je period koji bih jednim imenom nazvao - srljanje. Još iste večeri pretraživao sam domaće i strane kompanije koje rade rečni i kanalski prevoz baržama i samohotkama. Poslao sam oko dvadesetak upita da bih saznao koliko košta i na koji način je moguće organizovati prevoz brodića iz Holandije do Srbije. Javljale su se i ideje tipa kombinovanog transporta - uzvodno baržom od Roterdama do Kilhajma (gde bih se uhvatio nizvodne plovidbe Dunavom desetak dana do Srbije) ili vangabaritni prevoz kamionom do Kilhajma pa onda buć u Dunav. Kad smo već kod toga, neki transporteri su mi nudili vangabaritni prevoz jer je brod širi od 2.5m. Minimalna cena za to od Haga do Beograda bila je 3.420 eur. Razlog skupoće su neophodne dozvole i dnevnice pratiocima šlepera koji ide u konovoju. Na to nikako nisam mogao da pristanem. Čak bih pre prodao brodić u Holandiji i uzeo pare nego da bacam tolike novce. Stigao je odgovor od nekih od najjeftinijih rečnih prevoznika baržom - prevoz baržom ili samohotkom bi koštao oko 10.000 eur. Pomislih da sam ne malo puta pročitao da je rečni transport najjeftiniji pa mi je ovo bilo bemisleno. Ništa ni od rečnog transporta. Već sam video sebe za uskršnji raspust kako teram lađu uzvodno Rajnom, vezujem se svake noći, budim se rano sa ekipom, trljam oči, vozim kroz maglu dok me sunce tuđeg neba ozeblog ne ogreje.

Jednog dana, dobio sam kontakt jednog čoveka koji mi se čini da je poput vas koji čitate ovo, iskusan nautičar sa debelim dosijeom uvozno-izvoznih radnji i brodograditeljstva. Poruka je bila - "zovi ga, on će sigurno nekog naći da ti to reši". Zvao sam čoveka, objasnio mu situaciju, i poslao slike brodića. Bio je oduševljen idejom i brodićem. Bez mnogo potpitanja rekao je da će da se raspita i da mi javi jer poznaje više potencijalnih kandidata za takav prevoz. Mene je već odavno obuzela svejednoća pa nisam mnogo razmišljao o ishodu. Nakon dva dana javio se i poslao mi telefon čoveka koji bi trebalo da mi pomogne oko prevoza. Zvao sam,.. javio se grub glas ali veoma zainteresovan za moj problem. Poslao sam slike i izjadao se u vezi mog pređašnjeg problema sa utovarom. Rekao je kao iz topa, .."mislim da ćemo ovo moći da završimo". Onda mi je poslao fotografiju grdosije od broda (sa vangabaritnim dimenzijama) koji su uspeli da dovuku iz inostranstva u Srbiju bez problema. Glavni adut bila je prikolica - monstrum nosivosti do 5 tona koju je vukao ML. Ja sam bukvalno procvetao..mislim da sam se nesvesno napio dva dana za redom bez nekog velikog povoda zbog čega žena naravno nije bila srećna. Dogovorili smo da se vidimo i utanačimo detalje. Videli smo se kratko, on je rekao: "...dajem ti dva svoja čoveka da voze dan - noć, ide džip koji vuče prikolicu - monstruma. Jedini rizik je što je prikolica registrovana do nosivosti 2.800 kg a brodić ima 3.000 kg. Time rizikujemo da budemo u pretovaru 200kg. Ali spremni smo na to. Širina od 2.60 se verovatno i neće videti jer je prikolica 2.50 i otvorena, za brodić V korita. Ti ćeš da ideš sa njima za svaki slučaj. To je moj uslov", rekao je. "Cena je 1300 eur plus gorivo koje potrošite." Nije mi trebalo mnogo vremena da odlučim...da ne kažem sekundi.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: petar_kozic 17, 04, 2019, 18:14:32 posle podne
Pa ti se sada odluči da uvezeš brod posle ove pisanije :)

Ajmo dalje ...

Sent from my Mi A2 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: mesechar 17, 04, 2019, 22:25:42 posle podne
Znachi Oliver ti doterao brod 😂😂😂 paaa znao sam niko nije ludji od njega 😂😂 i povoljniji i posteniji vuce mi sve camce od 2010 godine gde god treba
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 17, 04, 2019, 23:51:58 posle podne
@mesechar / Nije Oliver...ko god on bio. Iako pretpostavljam da je nautička zajednica u Srbiji mala i da svi verovatno poznajete, neću otkrivati lične detalje ove pustolovine,..ne zamerite. Svakako ako nekome treba dodatna informacija neka mi piše privatnu poruku.

DEO 5. (epilog)

Dogovor je pao. Idemo u Holandiju po brod. Na karti nekoliko centimetara a u realnom prostoru cca 1800 km do Haga i još toliko nazad. Sećam se da smo bili na Lidu jedno lepog popodneva i da sam svima govorio da je "sudbina tako htela". Koliko god to glupavo zvučalo meni koji nisam sujeveran, činilo se kao da je taj brodić hteo da se od starta pomučim oko njega pa makar ga i fizički vukao do Srbije. Naravno da smo dogovorili utovar u još jedan četvrtak. Danas sam već razmišljao da mu dam ime ČETVRTAK jer se nikako nije dao toga dana. Pozdravio sam se sa svima, izljubio decu i ženu, posekao sve poslovne repove i zaostale obaveze kako bih imao tri slobodna dana. Krenuli smo u tri ujutru iz Srbije u pohod koji ponovo nije bio 100% izvestan. Momci koji su vozili bili su optimisti i vidno raspoloženi. Išli smo preko Hrvatske, pa Slovenije i ušli u Austriju. Džip nije mogao brže od 90 kmh autoputem pa mi se činilo kao da idemo peške. Odjednom, semafor nas je preusmerio udesno ka parkingu kao i sve ostale koji su išli za nama. Tipovi u nekim uniformama sa flourescentnim prslucima su videli naše table i odmah mahnuli da skrenemo ispod neke tende. Čekalo nas je desetak ljudi različitih godina i izgleda koji su samo delovali kao carinici. Najmlađi među njima (koji je izgleda jedini znao engleski) rekao nam je da izađemo iz kola, iznesemo stvari na pregled. Otuda se stvorio jedan riđobradi div sa belgijskim ovčarom koji je počeo da njuška i traži kokain ili na šta je već bio taj pas navučen. Jednom mi je neko rekao da "psi jesu čovekovi najbolji prijatelji ali da mačke nikad neće da te odrukaju pandurima". I to me je nasmejalo u tom trenutku. U suštini nije bilo mesta nervozi jer smo bili prazni i osim boce rakije, nekoliko piva, boksa cigara  i hrane nismo imali ništa sumnjivo. Carinici su bili ljubazni čak i kad sam se našalio na njihov račun rekavši da više liče na neku školu carine a ne na regularnu carinu. Pozdravili su nas i poželeli srećan put. Vozili smo kroz Alpe, na čijim vrhovima se video sneg. Rekoh sebi, ovaj će se topiti i doći kod nas Inom, Lehom, Salzahom i drugim dunavskim pritokama... negde u vreme kada spustim brodić. Autoput koji smo izabrali bio je Maribor - Grac - Linc - Pasau. Na njemu je dosta tunela probijenih kroz Alpe. Pojedini su i do 10 km dugi pa se plaćaju. Recimo da se plati oko 20 eur u jednom pravcu ta deonica od oko 200 km.

Ušli smo u Nemačku kod Pasaua na Dunavu i posle par kilometara opet kontrola. Zaustavili su nas i Nemci. Sa šmajserima, vidno besni i naoštreni da nešto urade ili da nas kazne, našli su suvozača kako spava na zadnjem sedišu nevezan.. 30 euros kazna...achtung achtung,..vežite se kroz Nemačku ako sedite nazad. Odosmo dalje psujući za sobom nešto što je i kod nas zakon al ga se niko ne pridržava. Osetili smo se kao Serbische banditen. Pošto sam ja jedini mogao nešto da cugnem, to sam obilato koristio u Nemačkoj. Poneko pivo je dobro došlo da me uspava. Negde oko Nirnberga, neki šleper iza nas nam je blicao par puta. Stali smo na parking da vidimo šta je. Iz tog šlepera temišvarskih tabli izašao je maleni čovečuljak u majci i sa kaubojskim šeširom na glavi na kome je sijala šerifska zvezda. "Batko, oće da kupite naftu...litar za euro" ... Crkli smo od smeha ali nismo smeli da rizikujemo, pa smo mu se zahvalili. U celoj zbrci  sam zaboravio da rezervišem neki makar i skroman smeštaj u Hagu. Nakon 9 sati vožnje kroz Nemačku svi smo bili preumorni a ja nisam imao sreće sa hostelima i hotelima..neki su se javili i rekli da su puni i da nema mesta do ujutru. Napisao sam bivšem vlasniku brodića da, ako može, ostavi u brodu neko ćebe za nas nautičke "migrante" iz Srbije kako ne bi skapali na najavljenih 1C u Hagu. Došli smo u Hag u 3.45 ujutru. Grad je i dalje bio živahan. Čim su nas ugledali sa prikolicom-monstrumom, neki panduri su počeli da kruže oko nas. Ali nisu nas dirali. Izgleda da je sve u vezi sa nautikom u Holandiji svetinja. Našli smo parking za našu kompoziciju nedaleko od mesta gde je bio vezan brodić. Otišli smo do brodića i usput se smrzli jer je T bila blizu nule a šibao je hladan vetar sa Severnog mora. Ušli smo u brodić gde je, za divno čudo, bilo toplije. Ušli smo u glavnu kabinu, smetstili se u separe i otvorili po pivo. Popili smo ga na iskap u polumraku. Jedan od suvozača pomenuo je da mu se čini da je brodić širi i od 2.60m..i da će to proveriti čim se probudi. Iako sam ga više puta merio, ta njegova namera je i umeni ulila neku nesigurnost i još jednu strepnju. Zavukao sam se u zadnju kabinu koja je odisala mirisom vlage i memle. Oni su spavali u prednjoj kabini. Umotali smo se u prnje i zaspali dok nas je brodić ljuškao kao majka decu.

Posle slabog sna, digao sam se oko 9 i otišao da platim parking za džipa. Sve je delovalo ok. Ubrzo sam se našao sa bivšim vlasnikom, srdačno pozdravio i preneo mu tople pozdrave od svih iz Srbije. Darovao sam ga sa spletom kobasice, slanine i pečenice (ovoga puta od tasta). Opet mi je bilo čudno što ne pije. Utovar je bio planiran za 4 popodne pa smo imali dosta vremena da se pripremimo. Otišli smo do njegovog drugog brodića, spakovali alate i stare gume i zaplovili centralnim haškim kanalima ka mom brodiću. Taj momenat je najbolji deo toga dana verovatno. Sreli smo vozače koji su se probudili. Brod je ipak bio samo 2.60 i ni cenat širi. Laknulo mi je. Sve je bilo spremno. Zauzeli smo busiju za utovar na jednom od dokova Laak kanala. Došao je i kranista u dogovoreno vreme. Pomislih, "..vrati mene djvesta eura" utovara nije ni bilo ...šalu na stranu. Kranista je bio iskusan sa utovarom brodova. Postavio je gurtne oko pramca i krme i digao holandeza ko krofnu prstima. Stavio ga je na prikolicu bez problema. Skinuli smo ciradu da nam je ne odnese vetar. Posle pola sata podešavanja težine na točkovima, na kuki i slično...pozdravili smo se sa domaćinima. Ljudinu od bivšeg vlasnika sam zagrlio ko rođenog i pozvao ga da dođe u Srbiju kad god poželi. Osećam i dalje da mu mnogo dugujem i da je u pitanju bio neki drugi vlasnik, broda još ne bih video. Idući put traži čoveka prva a onda gledaj brod - rekao sam sebi. Krenuli smo nazad za Srbiju.

Čekala su nas dva formalna stajanja: Duiven na holandsko-nemačkoj granici da pokupim izvoznu carinsku deklaraciju od špeditera i Bajakovo-Batrovci radi graničnog carinjenja. U Duivenu mi je momčić od 20 godina završio deklaraciju za 5 minuta ne pogledavši brod. On vas samo pita na kom prelazu izlazite iz EU. Potrčao sam srećan niz stepenice,..imamo poslednji dokument koji nam treba za izvoz-uvoz. Vozači su se smejali i pokazivali mi da se okrenem odakle sam došao. Sa prozora ofisa, mahao je onaj momčić s mojim pasošem. Ladno sam zaboravio pasoš...samo mi je prošlo kroz glavu, šta bi bilo kad bih video da ga nema 1000 km dalje. Sudbina je tako htela. Pokupio sam pasoš i krenuli smo dalje. Sve je prošlo nekako brže i bolje nego u odlasku. Ne toliko dobrim autobanom, za nama se vukla grdosija od brodića. Kamioni su nam svirali i obilazili nas. I tako, idućeg dana stigosmo na našu granicu. Zvao sam špeditera, rekao mi je da je gužva ali da moramo na teretni terminal na našoj granici. Na hrvatskoj smo svratili kod carinika. Pogledao je brodić, prepoznao momke koji voze,..."Gde je registracija na brodu?" pitao je..Ja sam počeo da mu objašnjavam da se u Holandiji ovi brodovi ne registruju bla bla..On je samo rekao "Odoh ja u kućicu, a ti donesi ono što treba". Na to su se vozači nasmejali i rekli mi da je "ono što treba" 10eur. Kad smo prošli pasošku kontrolu, vratio sam se do hrvatskog carinika, kucnuo, ušao u kućicu i ostavio mu "ono što treba". Zahvalio se, odjavio brodić  iz EU i vratio mi deklaraciju. Sada je trebalo ugurati se među kamione koji su stajali kao zid u redu za vagu. Pitao sam jednog pazarca, na šta je ovaj odmahnuo nevoljno. Iza njega, pitao sam jednog iz Bačke Palanke, na šta je ovaj pristao. Dao sam i njemu "ono što treba" - jednu hiljadarku. Nakon vage, prošli smo špeditera. Kod špeditera je tek bila farsa. Vozači su ulazili jedan za drugim postavljajući neka glupa formalna pitanja, i izigravajući dušebrižnike a ovaj je otvarao i zatvarao fioku u koju su padale dvadesetice pa i pedesetice za neznane usluge. I pored toga što sam imao sve uredne papire, pozvao me je da siđemo do carinika da proveri brod i rekao, "moja usluga ti je 20 eur, a njemu daj 5 eur da mu se nađe za kafu".."ustvari možeš meni da da daš, pa ću ja njemu"... mislim se nema kraja gramzivosti. Izlazi naš carinik, pogleda brodić i samo produži. Špediter samo mahnu glavom i reče "to je to, možeš da ideš". I tako smo ušli u Srbiju i odvezli brod na uvozno carinjenje. Sve je odjednom postalo mnogo izvesnije. Uspeh je bio zaliven već prve noći sa dragim prijateljima. I kako to već biva, već sledećeg dana sam dobio neverovatnu želju da nekada ponovim ovu istu avanturu,... ali vodom. I dalje imam tu želju. Posle ovoga, ništa mi se više ne čini nemoguće.

Ukoliko je neko imao želju da uveze brodić nije mi bila želja da ga odgovorim od te namere, već da pričom olakšam onima koji su spremni da uvezu brodić po svojoj meri. Uz izvinjene što sam odužio ovu priču i izašao iz okvira saveta za uvoz, a nakon komentara koji ste uputili, obećao sam sebi da ću pošto spustim brodić u vodu (sada je na sređivanju) da pozovem sve zainteresovane sa ovog foruma na jedno druženje i upoznavanje.

SPISAK DOKUMENATA ZA UVOZ

- kupoprodajni ugovor overen kod notara uz račun (regularni pečat na registrovani brod je od 250 eur pa naviše; ukoliko je slučaj kao s mojim brodom, onda cca 70 eur). U KP ugovoru obavezno stoje podaci o brodu i o motoru koji treba da se prijave i za izradu ICP sertifikata

- kopija oglasa brodića na kojoj je dogovoreni iznos koji stoji i u ugovoru (kopiju oglasa koriste naši carinici kako bi procenili vrednost broda koji nije u katalogu)

- ICP sertifikat - traže naši špediter i carinik kao jedinu validnu plovidbenu dozvolu overenu kod Holanđana. Upoređuju podatke iz ICP i sa pločice čamca i motora. Izdaje ga webshop na sledećem sajtu https://webshop.watersporters.nl/productcategorieen/17/icp  Svi dokumenti za dobijanje ICP, podnose se online, a on se može dobiti za par dana (da bi uspešno aplicirali, morate da napravite nalog na tom sajtu..sve je na holandskom pa preporučujem korišćenje google translate). Od dokumenata za njega, idu KP ugovor - kopija, pasoš budućeg vlasnika - kopija, lična karta bivšeg vlasnika - kopija i popunjeno ovlašćenje od bivšeg vlasnika da se izda ICP nedržavljaninu Holandije (to ovlašćenje na engleskom se skine sa sajta). Cena 30-40 eur u zavisnosti kada želite da vam stigne.

- izvozna carinska deklaracija (Exa paper) - vadi se kod bilo kog špeditera u EU, najbolje odmah u Holandiji gde je najzgodnije i najjeftinije. Ja sam ga platio 30eur. Na njoj mora da stoji mesto gde se napušta EU, i za taj granični prelaz će vas pitati njihov špediter. Papiri za dobijanje Exa deklaracije mogu da se podnesu mejlom: 1. kopija kp ugovora, 2. kopija ličnih dokumenata, 3. popunjen obrazac od strane bivšeg vlasnika kojim on ovlašćuje exa špeditera da ga zastupa kod carinika (to ovlašćenje se skine na sajtu špediterske kompanije)

- troškovi uvoznog carinjenja: 20% PDV + 5% carina na procenjen iznos plovila zajedno sa troškovima prevoza (troškovi prevoza moraju biti minimum 200 eur bez ozbira da li sami dovozite)

(https://i.ibb.co/gvfSmQb/WP-20190411-17-42-08-Pro.jpg) (https://ibb.co/YD1cPJ4)
image uploader (https://imgbb.com/)

Detalj sa uspešnog utovara.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: petar_kozic 18, 04, 2019, 07:37:55 pre podne
Veoma lepa i korisna priča koja se srećno završila. Hvala što ste podelili to sa nama. Ja sam je u cugu pročitao.
Sada ne preostaje ništa drugo nego uživati na vodi.
Sve najlepše vam želim sa novim plovilom.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Alexa 18, 04, 2019, 07:55:13 pre podne
Cestitam jos jednom. Citajuci ovaj putopis, vratio sam se u mislima na svoje putesetvije koje je skoro identicno cak i ovo sa kontrolama kada te skrenu sa auto puta. Ja sam jos imao i u povratku tri kontrole (Nemci, Austrijanci, Madjari, nase ne racunam) sve na okolnost pretovara, osiguranja tereta, homologacije zateznih traka i t.d.
Lepo je sto si ovo podelio sa ljudima, verovatno ce nekome biti od velike koristi. Ja sam isto podelio informacije na dve-tri teme ovde i vise puta ljudima telefonom ili PP pojasnio procedure oko uvoza. Nazalost, kada su meni trebale informacije, vecina kojima sam se obratio su bili jako skrti ili nisu zeleli da svoja iskustva podele sa nekim. Nekako u isto vreme je i Zole imao slucnu akciju pa smo se on i ja dopunjavali i uspeli da resimo neke probleme i nedoumice.
Eto, sada nas vec ima nekoliko koji smo sve to prosli pa ce ostalima koji budu krenuli ovim putem biti lakse.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: steps 18, 04, 2019, 08:17:52 pre podne
Odlicna prica!!!!! Mislim da ce puno pomoci nekome ko se odluci za uvoz plovila. Cestitam na brodicu i da sto vise uzivas na njemu sa porodicom!!! Veliki pozdrav. Marko
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: MiletaStamat 18, 04, 2019, 08:35:15 pre podne
Samo ću reći BRAVOO! Sad što pre na reku, plovidba i samo uživanje. Nisam nešto zapazio, pa sad da ne čitam ponovo, gde će ti biti privezan brod, možda u plovidbi prodjem pored njega da ga i uživo vidim.  6589
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Kabe 18, 04, 2019, 13:18:05 posle podne
Skidam kapu :)

Nadam se uskoro i izveštaju nakon sređivanja!  a0335

Kojom maksimalnom brzinom ste se kretali pod teretom u povratku?

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: LSI 18, 04, 2019, 18:37:29 posle podne
После свега, чак ни опор укус у устима који сам осетио после читања о оним "наруквицама" и "назови услугама", "не за мене, већ за њега", не може да поквари радост коју осећам зато што је још један од нас успео да свој сан приближи јави.
Срећно!
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 18, 04, 2019, 21:50:50 posle podne


Kojom maksimalnom brzinom ste se kretali pod teretom u povratku?

U povratku 80-90 kmh a u odlasku 90-100kmh. U satima 27 nazad, 25 ka tamo.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 18, 04, 2019, 21:58:51 posle podne
После свега, чак ни опор укус у устима који сам осетио после читања о оним "наруквицама" и "назови услугама", "не за мене, већ за њега", не може да поквари радост коју осећам зато што је још један од нас успео да свој сан приближи јави.
Срећно!

Hvala što sam jedan od vas i što još nekog ovo čini srećnim. Biće mi zadovoljstvo da se sretnemo na reci.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: vookela 18, 04, 2019, 22:24:09 posle podne
Sve cestitke na trudu i upornosti, neka je srecna i sigurna plovidba !
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: DucaVB 22, 04, 2019, 08:09:36 pre podne
Mi koji smo kupili brod u lokalu, mi smo odmah ušli u divan brak, kod tebe je bilo i zaljubiljivanja, muvanja, patnje, straha, može - ne može... Plus dva dana svadbe, bračno putovanje i čašćenje muzike, čuj mene carinika, muzike.

Divna priča, hvala ti na tome.
Duca
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 23, 04, 2019, 01:35:07 pre podne
Mi koji smo kupili brod u lokalu, mi smo odmah ušli u divan brak, kod tebe je bilo i zaljubiljivanja, muvanja, patnje, straha, može - ne može... Plus dva dana svadbe, bračno putovanje i čašćenje muzike, čuj mene carinika, muzike.

Divna priča, hvala ti na tome.
Duca

Hvala i tebi. Da, po tvojoj metafori, sad bi trebalo i na medeni mesec jel ? Negde po kanalima Bačke i Banata da zaglavim  a0335 il uzvodno Savom  do Siska jedna proba..  4587
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: DIDAPATAK 23, 04, 2019, 06:21:14 pre podne

..čestitam situaciju  114..Duca je sve lijepo uokvirio  thumbup
..da ga sretno koristiš a ako se odlučiš za ovo putovanje uzbrdo Savom da se nađemo negdje uz  357  114 a ja ću povesti ženu pa me možda iduća zima slično obraduje  stri
.. grandpa
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 13, 05, 2019, 11:09:00 pre podne
Brodić iz Holandije je dobio novo ruho. Urađeno je šmirglanje, dvokomponentna farba i crveni antialgin. Ostalo je da uradim belu farbu (paluba, krma, kabinski deo). Uskoro ide reku.


(https://i.ibb.co/jgB1ZSZ/0-02-04-5a64439682bfa9e5faf2470ef32de90216f5de631c5aea2c7a93817eb34c1840-e43369cb.jpg) (https://ibb.co/t8kWP9P)
(https://i.ibb.co/XCQvpcS/0-02-04-938f4340ff9452862dd15bf7f59d7e7bbcd9054d366a3dfa947fcdd85fe6ab88-da1610e8.jpg) (https://ibb.co/qrSP9Tk)
sic bo free game (https://freeonlinedice.com/)
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Bakara 13, 05, 2019, 11:19:28 pre podne
Svaka cast, mnogo lep brod. Koliko vidim i komsije smo, samo preko Dunava tako da cemo se sretati  114
Sad mozemo da osnujemo klub camaca sa krmenom kabinom, ima nas dvojica...!  sajkaca
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: LSI 13, 05, 2019, 11:25:39 pre podne
Лепо и с укусом урађено.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 13, 05, 2019, 12:08:58 posle podne
Svaka cast, mnogo lep brod. Koliko vidim i komsije smo, samo preko Dunava tako da cemo se sretati  114
Sad mozemo da osnujemo klub camaca sa krmenom kabinom, ima nas dvojica...!  sajkaca

Hvala, ja mislim da sam već video tvoj brod vezan za jedan od onih šlepova uz zemunski kej. A primetio sam ga samo jer ima krmenu kabinu. Kad kupiš nove patike, primetiš odma da ih nosi pola grada, međutim ovo nije isti slučaj.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Bakara 13, 05, 2019, 13:19:44 posle podne
jh

Tako je, vezan je za slep jedrilicarskog kluba "Zemun".
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: petar_kozic 13, 05, 2019, 13:37:42 posle podne
dell_mare

molba, kada budete imali vremena, napravite neku sliku vise unutrasnjosti, bas me interesuje kako izgleda.
Inace, ovom bojom je dobio novi sjaj i bas lepo izgleda.

Hvala.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 13, 05, 2019, 13:54:53 posle podne
dell_mare

molba, kada budete imali vremena, napravite neku sliku vise unutrasnjosti, bas me interesuje kako izgleda.
Inace, ovom bojom je dobio novi sjaj i bas lepo izgleda.

Hvala.

Hvala. Naravno, paralelno sa farbom, sređuje se i unutrašnjost, pa kad završim, napraviću neku sliku.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Bakara 26, 05, 2019, 21:35:29 posle podne
Danas viđen na vodi, doduše, u marini. Neka je sa srećom, pa da se sretnemo i u plovidbi uskoro 114

(https://i.postimg.cc/GmWPP0Jm/IMG-20190526-164537.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/vm5r3P3L/IMG-20190526-164546.jpg) (https://postimages.org/)

Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 26, 05, 2019, 22:28:03 posle podne
Bogami, lepo je videti svoj brod iz tuđeg objektiva. Ai al nam je marina  bongo 4587...morao sam da rešavam vez sa mrtvim sidrom i tri kanapa. Već sam i ranije najavio da ću da se "zaletim" do Lida na ceo dan (a možda i dva) i pozovem sve dežurne nautičare na piće i priču. Priča o brodiću je doživela najbolji mogući epilog. Napravili smo par tura po Dunavu i Savi. Probali smo razne manevre kako bi se uverili u sigurnost broda. Provozali smo na njemu 12 ljudi bez problema i muke kako nizvodno tako i uzvodno. Čini se da mu dubina korita i težina baš daju na stabilitetu. Potrošnja je cca 1.5 lit na sat mada je to toliko malo da je teško i proceniti. Kako to već biva, imali smo i jedan mali peh, kada mi se prekjuče kod hotela Jugoslavija ugasio motor usred vožnje. Palo je prinudno sidrenje. Dok sam ja provalio šta je, ispraznio sam akumulator od verglanja. Bilo bi lepo da su samo grejači ali sam ih promenio pre par dana. U stvari, iz jednog konektorčića, usled vibracija i nezgodnog mesta na kome se nalazi, ispala je buksna koja dovodi struju na pumpu za gorivo (koja je uz tank). Tako je motor ostao bez goriva i verovatno povukao vazduh unutra. Doživeli smo prvo šlepanje i onaj bezvezni osećaj. Tako da me čeka posao ispuštanja vazduha iz sistema za dovod goriva. Ako je neko vičan tome, i ima vremena nek se javi da pomogne.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: MiletaStamat 26, 05, 2019, 23:02:07 posle podne
Da sad vidim ovde. Dobro smo ja i Bakara videli danas. Biće prilike da se sretnemo. A te sitnice će ti se dešavati, dobro je da uvek imaš rezervnu varijantu.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Bakara 27, 05, 2019, 18:57:49 posle podne
Bogami, lepo je videti svoj brod iz tuđeg objektiva. Ai al nam je marina  bongo 4587...morao sam da rešavam vez sa mrtvim sidrom i tri kanapa. Već sam i ranije najavio da ću da se "zaletim" do Lida na ceo dan (a možda i dva) i pozovem sve dežurne nautičare na piće i priču. Priča o brodiću je doživela najbolji mogući epilog. Napravili smo par tura po Dunavu i Savi. Probali smo razne manevre kako bi se uverili u sigurnost broda. Provozali smo na njemu 12 ljudi bez problema i muke kako nizvodno tako i uzvodno. Čini se da mu dubina korita i težina baš daju na stabilitetu. Potrošnja je cca 1.5 lit na sat mada je to toliko malo da je teško i proceniti. Kako to već biva, imali smo i jedan mali peh, kada mi se prekjuče kod hotela Jugoslavija ugasio motor usred vožnje. Palo je prinudno sidrenje. Dok sam ja provalio šta je, ispraznio sam akumulator od verglanja. Bilo bi lepo da su samo grejači ali sam ih promenio pre par dana. U stvari, iz jednog konektorčića, usled vibracija i nezgodnog mesta na kome se nalazi, ispala je buksna koja dovodi struju na pumpu za gorivo (koja je uz tank). Tako je motor ostao bez goriva i verovatno povukao vazduh unutra. Doživeli smo prvo šlepanje i onaj bezvezni osećaj. Tako da me čeka posao ispuštanja vazduha iz sistema za dovod goriva. Ako je neko vičan tome, i ima vremena nek se javi da pomogne.

Ne znam sta je sa tom pozicijom kod hotela Jugoslavija, isto mi se desilo pre nedelju dana eek
Odjednom mi je motor izgubio snagu i ugasio se i to u plovidbi nizvodno. Krenuo sam ka pomocnom motoru, ali sam shvatio da cu najbrze situaciju staviti pod kontrolu obaranjem sidra jer me je voda nosila na druge camce. Kad sam otisao do glavnog motora, video sam da se dzek goriva iskopcao sam od sebe.
Inace je ukopcan prosle godine u martu i nije diran...  jh

Cim sam ukopcao gorivo, reseni svi problemi. Od sad pre paljenja, uvek proveravam i da li je dzek cvrsto fiksiran sajkaca

Ne razumem se u brodske dizel motore, ali ako je bila struja u pitanju kod tebe, kako je mogao vazduh dospeti u sistem za dovod goriva?
Da je ostao bez goriva, to bi mi bilo logicno, a ovako i ne bas.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 27, 05, 2019, 19:07:43 posle podne
Zemunski trougao ili šta, već dve žrtve sa krmenom kabinom. Ne može čovek da se opusti na brodu ovog proleća. Pumpa za gorivo radi na struju, i prikopčana je odmah na crevo koje dovodi dizel iz rezervoara, dalje crevo iz nje ide na filter za dizel pa dalje na boš pumpu itd. Kad nema struje, pumpa se ugasi i ne gura gorivo u motor. Motor ostaje bez goriva sa viškom vazduha. Sve je isto kao kod automobilskog motora. I ovaj ima četiri cilindra i unutrašnje hlađenje. Sad mi treba i električar...
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Dora 27, 05, 2019, 21:54:28 posle podne
Stariji, prostiji dizel motori kao što su većinom na starijim brodićima imaju struju samo ( i treba im samo) za gašenje motora. Kod redovnog gašenja se letva pumpe zakrene u suprotnom smeru iprekine dotok goriva u motor ali sistem ostane pun a struja ugasi ventil pumpe i to je to. Kod kvara letva se ne zaokrene pa motor potroši sve iz pumpe  i tako nastane vazduh u sistemu.
Kod nekih postoji mala pumpica kojom se "naduva" sistem sa gorivom a kod onih što nemaju se to radi na filteru za gorivo ili se malo odvrne holender na dizni pa istera vazduh prilikom okretanja (paljenja) motora.

Nije komplikovano kad se pokaže uživo.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 27, 05, 2019, 22:26:40 posle podne
Stariji, prostiji dizel motori kao što su većinom na starijim brodićima imaju struju samo ( i treba im samo) za gašenje motora. Kod redovnog gašenja se letva pumpe zakrene u suprotnom smeru iprekine dotok goriva u motor ali sistem ostane pun a struja ugasi ventil pumpe i to je to. Kod kvara letva se ne zaokrene pa motor potroši sve iz pumpe  i tako nastane vazduh u sistemu.
Kod nekih postoji mala pumpica kojom se "naduva" sistem sa gorivom a kod onih što nemaju se to radi na filteru za gorivo ili se malo odvrne holender na dizni pa istera vazduh prilikom okretanja (paljenja) motora.

Nije komplikovano kad se pokaže uživo.

Hvala! Shvatam. Kod mene izgleda nije u funkciji originalna pumpica niskog pritiska (za koju struja ne treba), već postoji novija koja stoji odma do tanka za dizel i koja se pokreće kad se da kontakt. Čuje se ono tipično špricanje kao i kod auta. Iz nje ide crevo na filter za gorivo. Na tom filteru za gorivo je ranije postojala pumpica za "naduvavanje" međutim sada je napravljen sistem bez nje, tj stoji klasičan Delfi filter ko za traktor iz koga dalje ide nafta u Boš pumpu. Probao sam ovo sa okretanjem holendera i bezmalo je uspelo, tj motor je par puta zrelo zaverglao i upalio ali se ugasio. Iz blago odvrnutih holendera je krenula nafta. Nego nešto se desilo sa anlaserom dok sam to radio pa neće ni da zavergla više. Sad mi je potreban električar.  Lepo mi je žena govorila, kupi plinsku bocu da stavimo na brod i spremamo doručak, a ostalo ne diraj dok ne crkne.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: MiletaStamat 28, 05, 2019, 09:44:08 pre podne
Dell mare posalo sam ti privatnu poruku!
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: tangabravo 28, 05, 2019, 15:38:55 posle podne
E pa Mare dobro došao među ˇ" holanđane" , to štro si ti sada uradio Zole i ja smo obavili pre 8-9god, prvo sam ja iz Roterdama doterao Sailfish pa je onda Zole otišao i poterao meni još jedan i jedan za sebe , samo što sam ja završio psao iz fotrelje, -dogovorio sa prodavcem , poslao po šoferu pare a on je potpisao ugovor - ništa notari samo iz ruke u ruku i ovde mi stiglo na carinu. E tebe zeza osam metara a moji su bili mikraći i Zolov 6,5m . Samo me čudi kako nisi pronašao ništa na botentekoop-u pošto su oni ubedljivo najjači u NL. Uglavnom lepo se vozikaj i uživaj 25648 a0335 hi
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 28, 05, 2019, 20:58:36 posle podne
E pa Mare dobro došao među ˇ" holanđane" , to štro si ti sada uradio Zole i ja smo obavili pre 8-9god, prvo sam ja iz Roterdama doterao Sailfish pa je onda Zole otišao i poterao meni još jedan i jedan za sebe , samo što sam ja završio psao iz fotrelje, -dogovorio sa prodavcem , poslao po šoferu pare a on je potpisao ugovor - ništa notari samo iz ruke u ruku i ovde mi stiglo na carinu. E tebe zeza osam metara a moji su bili mikraći i Zolov 6,5m . Samo me čudi kako nisi pronašao ništa na botentekoop-u pošto su oni ubedljivo najjači u NL. Uglavnom lepo se vozikaj i uživaj 25648 a0335 hi

Hvala! Drago mi je da nisam usamljen u ideji. Možda je bilo lakše za jedrilice i pre toliko godina.. za gvožđe su mi se špediteri raspitali šta ide od papira. Inače botentekoop je stvarno dobar al ovakvi brodići ko što sam ja uzeo su zimus bili dosta jeftiniji na marktplaats. Da ne govorim o tome što su Holanđani bili dokoni zimus, skloni cenkanju i popuštanju.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Alexa 29, 05, 2019, 20:09:54 posle podne
Svaka cast, mnogo lep brod. Koliko vidim i komsije smo, samo preko Dunava tako da cemo se sretati  114
Sad mozemo da osnujemo klub camaca sa krmenom kabinom, ima nas dvojica...!  sajkaca

Ja znam cetvoricu, racunajuci tebe i mene  6589
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Bakara 30, 05, 2019, 08:25:08 pre podne
Ja sam mislio ovde u lokalu, jer nas deli mozda 800m razdaljine  jh

Ima nas i vise sa krmenim kabinama na teritoriji Srbije. 6589  Pre desetak dana sam video jedan slican Dell Maretovom, plavi metalni sa belom kabinom i BG registracijom. Ne secam se da li je to neko sa foruma. Uglavnom, covek je napravio krug i prisao blize da se javi. Ako prati forum, sledeci put neka slobodno navrati  114
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 30, 05, 2019, 08:58:29 pre podne
Kako se promenila ova klima u kasno proleće i rano leto, kabine su sve potrebnije  no125  Inače, Leteći Holanđanin će uskoro ponovo u akciju. Posle onog nevremena, uz pomoć dva iskusna rečna vuka, uspeo sam da rešim problem sa motorom i paljenjem.  Anlaser se držao na jednom od tri šrafa (nije mogao da startuje). Alternator se držao na jednom šrafu (nije punio akumulator). Problem rešen sa tri-četiri šrafa, spiralnim podloškama, maticama i ispuštanjem po malo goriva na holenderima i odušku na boš pumpi (ako neko zapadne u sličan problem da zna). Zamastili smo se propisno.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Bakara 30, 05, 2019, 09:05:53 pre podne
Dobre vesti! Svaka cast clap
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Vuk 02, 06, 2019, 08:21:34 pre podne
Cestitke na trudu i izabranom koritu! Moze li procena iskusnijih koliko bi okvirno izasao prevoz ovakve brodice. Da li vodom da li putem.
https://www.botentekoop.nl/motorkruisers/kruiser-buitenbesturing/18646621-47f9-4f2b-aaa6-acc6188ed642
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Alexa 02, 06, 2019, 19:23:31 posle podne
Cestitke na trudu i izabranom koritu! Moze li procena iskusnijih koliko bi okvirno izasao prevoz ovakve brodice. Da li vodom da li putem.
https://www.botentekoop.nl/motorkruisers/kruiser-buitenbesturing/18646621-47f9-4f2b-aaa6-acc6188ed642

Mislim da je, s`obzirom na gabarite (9,5x2,6), pretezak za prikolicu. Holandjani uglavnom ne znaju mere nego odvale odokatvno i to treba uzeti sa rezervom. Neizvodljivo je otici, natovariti a onda ici na vagu da se proveri. Ako je veliki pretovar, to je krupan problem u najavi za onoga ko prevozi. Ja ne bih smeo da prihvatim tako nesto bez da unapred sa sigurnoscu znam tezinu. I sama duzina je "na ivici" sto se tice prikolica. Kamionom je izvodljivo ali, procitali smo iz prethodnog izkustva da je njima problem sve sto prelazi 2,5 m zbog cirade. Jedino ako nadjes nekog sa tzv. "labudicom" prikolicom bez cirade onda bi to moglo da se izvede.
Vodom bi isto bio veliki rizik, to je stari benzinski "Pezo" motor, relativno male snage za put od cca 2500 km.
Zakljucak je da je jedina realna opcija da nadjes prevoznika kamionom. Mozes ocekivati ceni oko 2000 eura.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Vuk 02, 06, 2019, 20:43:24 posle podne
Hvala Alexa znaci vodom nikako, putem moze sa otvorenom prikolicom. Kontaktiracu prodavca za tacne dimenzije i tezinu kao i konacnu cenu pa cemo videti.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: dell_mare 03, 06, 2019, 00:31:53 pre podne
Cestitke na trudu i izabranom koritu! Moze li procena iskusnijih koliko bi okvirno izasao prevoz ovakve brodice. Da li vodom da li putem.
https://www.botentekoop.nl/motorkruisers/kruiser-buitenbesturing/18646621-47f9-4f2b-aaa6-acc6188ed642

Pozdrav Vuče. U principu sve može ali je pitanje vremena i para... za koliko može. Ako je 2.6m širina, verovatno neće hteti ni labudicom jeftino da voze jer ona je uvek dežurna za vangabaritni teret, što podrazumeva pratnju. Najniža ponuda za takav prevoz koju sam ja dobio je bila 3.400 eur. Delimičan razlog za to je jer one retko idu po zbirni teret tamo. To znači da ti plaćaš duplo jer labudica ide samo po tvoj brod. Pored ovoga što je rekao Aleksa u vezi motora, razmisli da li ti u našim klimatskim uslovima treba potpuno zatvoreni motorkruzer sa gazom od 0.8m. S obzirom na stanje limarije sa slika, čini mi da je cena previsoka. Realno, za njega može da dobije 2000-2500eura tamo.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Misha D 03, 06, 2019, 08:51:50 pre podne
 Da bi imalo smisla kupiti plovilo sa tom malom zadnjom kabinom treba imati cesto 6 osoba na spavanju sto je tesko podneti ( udobnost sa tom AC kabinom moze se postici tek sa sirinom preko 3-3,5m i duzinom preko 9m).
Odseci taj zadnji deo i imati terasu koja je glavni deo plovila u letnjem periodu je logicno resenje ako se mora kupiti, zbog cene, bas takvo plovilo.
Taj tip plovila je radjen za druge klimatske uslove ( mada ovih dana ih mi imamo kao oni cele godine tamo).
E sad, koliko ce ta prepravka biti strucno uradjena i koliko ce kostati i to i farbanje celog plovila je druga matematika.
Naslov: Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Poruka od: Alexa 03, 06, 2019, 09:10:38 pre podne
 Da bi imalo smisla kupiti plovilo sa tom malom zadnjom kabinom treba imati cesto 6 osoba na spavanju sto je tesko podneti .......

Mozda i nije tesko podneti ako se odabere dobra posada  6589. Treba ovi mladji clanovi foruma da seizjasne  roll4