Skorašnje poruke

Stranice: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka Mare poslato 11, 08, 2019, 22:56:36 posle podne »
Laki ti znas kako je proso prosle god vlada na isti fazon ko i ti i naravno niko nista nije vido dok mu nisam dao ja snimak iz kamere kako su zujali kroz marinu i par vecih talasa i ode camac pod vodu a verujem da je to bilo i sada
32
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka LSI poslato 11, 08, 2019, 21:42:35 posle podne »
Када су падале оне монсунске кише у јулу, чамац ми је био на приколици и после тих киша у коморама је било више од 200 литара воде (више од 25 цм мерено по висини бока чамца).
Вода је била у крменој комори, у потпалубљу испод палубе чамца, и у бочним коморама (чамац је био на приколици с нешто подигнутим прамцем у односу на крму, како би после кише вода истекла кроз отвор за дренажу).
Иначе, већ раније, после јачих киша, приметио сам да ми испод поклопаца комора вода продире у коморе, али то је све било безначајно, не више од 10-15 литара воде.

Због тога сам и почео да тражим црево великог пречника за пумпу, да буде спремна у случају потребе, али га још нисам нашао.

Чамац сам данас возио.
Било нас је троје у чамцу. Нас тројица: 77+95+105 = 277 кг!
То је отприлике тежина воде коју сам имао после "монсуна". Тада, вода нигде није цурила из чамца и морао сам да је избацујем исполцем и сунђером. Исто је и сад било. Док је чамац био на приколици, одмах по вађењу из воде, у коморама је остало до неких 15 цм висине воде. Морао сам да је избацим исполцем и сунђером, јер није нашла неку рупу у кориту.

Не, не верујем да ми је корито чамца оштећено.
Нешто друго је довело до потапања.

Шта год да је био узрок, чињеница је да је наша чуварска служба затајила јер није приметила ништа необично. Ја не могу да поверујем да је чамац потонуо за неколико минута, па да то прође незапажено.
Плашим се да никад нећу сазнати шта се догодило...

33
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka Nidza poslato 11, 08, 2019, 20:54:26 posle podne »
Lazo, dobio si dobru sugestiju od Ljube, natovari taj camac vecom tezinom, kao kada ti kisnica napuni camac, pa onda proveri da li curi negde tada kad je dublji gaz.
34
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka DuleN poslato 11, 08, 2019, 19:58:17 posle podne »
Cela istina je u tome, da se Laki sa lokalnim vlastima dogovorio da osnuje podmornicarsku jedinicu, pa je on kao buduci general trebao prvi da proba kako to ide... Na zalost, nije na vreme prevrnuo camac, vec je krenuo onako deplasmanski, ali to se oprasta....
Danas je hteo da provoza Danu i da se uveri da je sve OK, al zena je pametna , ni slucajno nje htela da se popenje na tu skrivenu podmornicu....
Mislim sta pricati...
35
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka zankiki poslato 11, 08, 2019, 15:05:23 posle podne »
Nemam ideju kako je ovo moglo potonuti... Pre godine - dve smo vadili jednog fishermana iz Dunava koji je nazad imao 70-80ks. E sad, sa tolikim motorom on nazad toliko utone, da su mu dosta par većih talasa ili nešto kiše da nazad prelije i onda je gotovo (tada je bila ozbiljna oluja na Duanvu, sa kišom i ozbiljnim talasima). Koliko sam razumeo kiše nije bilo, a i tu nema kako da se naprave toliki talasi...

Sa druge strane, nije baš mala sila da bi se ovo gurnulo pod vodu, da je neko drugim čamcem udario ili slično kapiram da bi moralo ostati tragova...
36
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka LSI poslato 11, 08, 2019, 10:20:36 pre podne »
... Као што рекох одлично си прошао.  grandpa

Ма, ја сам увек имао среће и добро пролазио.
Само, могло је некад и да ме прође, да не пролазим баш ја!
37
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka srsa poslato 11, 08, 2019, 10:17:42 pre podne »
Лаки одлично си прошао како си могао. Изгуби си 2 кила живаца, 2 дана времен а и новац за вађење чамца и сервис мотора, али сад је све у реду. Најважније је да чамац не прима воду кроз дно и корито, а то си утврдио. Е сад како је дошло до пуњења водом и потонућа остаће вечита непознаница и тема за расправе. Као што рекох одлично си прошао.  grandpa
38
Лазо,
организатор је Икс центар Брчко. Ми смо дали подршку другарима.
Позвани сте.

Хвала, Профо, радо бих дошао али у то време имам неке породичне обавезе које не могу да одложим.
Обавите ви то како ваља па нам се јавите. Можемо да напишемо неко словце о томе и да поставимо неку слику на нашем наутичарском сајту.
39
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka LSI poslato 11, 08, 2019, 09:19:03 pre podne »
Видим из ова три коментара да је ипак остало нешто неиспричано у мојој причи.

Мислим да нисам довољно објаснио конструкцију мог чамца.

Дакле, ради се о чамцу од пластике који има спољно корито и у њему унутрашње, које чини палубу, коморе које су истовремено седишта дуж оба бока и на прамцу, и две коморе, које су у ствари једна са два поклопца, на крми.
Иземђу та два корита, између палубе и дна, налази се празан простор, потпалубље.

Потпалубље, у централном делу чамца, на коме се налазе управљачка конзола и велика кутија за чување рибе, а која мени служи као седиште за управљање, високо је неких 15 цм.
Читав тај потпалубни простор подељен је преградама те висине, које иду од бока до бока, као нека танка ребра, а по поду на одређеним размацима постоје ребра, која ојачавају корито, а која су, колико сам под руком осетио, висока између три и пет центиметара.

Дакле, уколико би у потпалубље ушла вода (а што се мени десило неколико пута после јаких киша) до висине од 15 цм свака од тих секција била би независна једна од друге, а тек ако би воде било више од 15 цм, ако се подигне кроз бокове и доспе у коморе у којима држим опрему и прибор, ниво воде би могао да иде у висину вишу од 40 цм (што је био случај и овог пута - коморе су биле напуњене водом до врха кад смо чамац извукли из воде).

Раније, није ми био проблем да воду из бочних комора, из прамчане и крмене, избацим исполцем и да их осушим сунђером.
Проблем је био у централном делу потпалубља.

Иако се на прегради која дели централни део и крмену комору налазе по једна рупа са сваке стране, уз бокове чамца, пречника око 1 центиметар, кроз које вода из централног дела цури у крмене коморе, то је могуће само ако се чамац нагне крмом надоле под већим углом.
Практично, ако је чамац у хоризонталном положају, као што обично јесте, вода из тог простора, кад ниво у њему падне испод 3 цм, више не може да пређе преко ребара и да исцури кроз поменуте две рупице уз бокове према крми.

То сам видео и тражио сам решење како и ту воду да избацим из чамца, међутим, иако постоје отвори са сваке стране, кроз њих је једва могуће провући руку и зато ми се у том делу задржавала вода. Међутим, ради се о запремини, грубо процењеној од 3 (висина) х 145 х 150 цм. То сам приметио тек прошлог месеца, после оних монсунских пљускова који су ми прилично напунили коморе у потпалубљу.

Закључио сам да ту воду, која заосатаје између ребара на поду у потпалубљу, могу да избацим само помоћу пумпе и управо прошле недеље, не сањајући да би могло да дође до потонућа, обишао сам неколико продавница тражећи одговарајуће црево за ручну пумпу великог капацитета, коју сам добио на поклон од нашег пријатеља Срсе. Али нисам успео до сад да нађем пластично или гумено црево унутрашњег пречника 36 мм да би могло да се навуче на усис и излив из пумпе!
Дакле, ако неко зна где има да се купи такво црево, молим да ми јави!

Међутим, та вода која се задржава, а може да се задржи 50-60 литара, не много више, не може да поремети стабилитет чамца чија пловност је потврђена регистрацијом за шест особа.
Ја сам више пута стојао на боку чамца и кад станем на средину, са својих 70-ак кила, чамац се на ту страну нагне тек неколико центиметара. Ништа ни близу да би вода могла да се прелије преко бока у чамац.

И управо зато је ово што се мени десило у зони сумрака, како рече Брокер.

Тих дана није било кише, било је сунчано и топло.
Нешто се догодило у току ноћи или тог јутра, што је довело до избацивања чамца из равнотеже, нешто га је преврнуло на бок или је нешто притиснуло крму и само у таквој варијанти могла је у чамац да продре велика количина воде.

Зато сам и дошао до закључка да је до потонућа дошло због "људског фактора".

Сви ми возимо аутомобиле и знамо да се људи сударају, мада то нико не жели. Једноставно, несреће се догађају.
Верујем да се то десило и у мом случају.

Место где је мој понтон прилично је добро заштићено од таласа с Дунава.
На простору, који је сад широк мање од 10 м, а кад је водостај нормалан, ни тад није шири од 20 м и на свега 50-ак метара од понтона, није могуће да неко глисером пројури и направи таласе који би наплавили у чамац као што је мој. Кад би се то и десило, онда би воде било и у околним чамцима, а не само у мом...

И тако се опет враћам на, мени једину реалну могућност, а то је да је неко, приликом проласка, током неког маневра, закачио мој чамац и потиснуо га под воду.
Нажалост (или на срећу) на чамцу се не виде огреботине, ни оштећења било које врсте, ни на кориту чамца, ни на мотору, тако да је то само моја претпоставка.

На несрећу, тврди диск на коме је требало да буде снимак дешавања у марини, из неког разлога је неисправан и нисмо могли да видимо шта се дешавало у том делу, који је покривен камером.

Зато сам и написао читаву ову причу, овако опширно (ма, ја другачије и не умем) како би сви мало размислили о томе.

Мислим да је добро да све марине буду опремљене надзорним камерама. То сад више није тако скупа технологија и не мора бити врхунска да би дала информацију о томе шта се догодило.
Где нема камера, чувари би морали да обилазе чамце на свака два, три сата.

Мислим да сви треба да водимо рачуна о заосталој води у чамцу и да учинимо све што је могуће на превентиви.

Кад чамац оде под воду, онда остаје само да се извуче на површину и да се пере, пере, пере... И да се нада да ће мотор после сервиса и даље бити добар и поуздан пријатељ на води.
40
Galerija - Gallery / Odg: Кад потону лађе...
« Poslednja poruka Ljuba poslato 11, 08, 2019, 07:50:41 pre podne »
Za plastične čamce ne znam, nemam iskustva ali evo vidim kod mene u marini ima 1 plastikaner (i to neka poznatija marka) i kolega se stalno žali da mu negde prima vodu. To se dešava kada su dvojica u čamcu, dakle pod nekim teretom. Kada je sam ništa, sedne još 1 voda polako krene, ne znam ima li duplo dno. Gledao, pregledao...ne može da nađe.
Ima i pumpu sa plovkom pa ga to spašava.
Inače taj sistem za spašavanje treba imati 2 kompleta kada je brod u pitanju, 1 imam ali još 1 ću da ugradim.
Pomoćni mi je metalni sa 3 vodonepropusne komore, opet ne znam kako je kod plastike a komore nisam hteo da otvaram kao što to mnogi rade za spremišta. Ovako, ako se i napuni vodom da preliva da potone ne može, jednom prilikom bio je pun vode pa do pola sigurno (kišurina neka teška ga napunila), nije mrdnuo.

Sve su svemu Lazo, kako si krenuo u penziju lađe su potonule! kuku.
Crni humor na stranu, moguće da je u ovom slučaju ljudski faktor. Nemoguće je da onako potone od kiše tim pre što ima crevo za drenažu. Prvo, nije je bilo u tolikoj meri a drugo, vrućina ispari vodu sve i da jeste. Snimak kamera bi sve rekao ali jbg.
Stranice: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10