Moja Ladja
Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: Bakara 06, 10, 2019, 10:54:40 pre podne
-
U drugoj temi smo se dotakli maksimalne brzine plovina, ekonomične brzine i ostalih parametara, pa je najbolje da to sve stavimo u jednu temu.
Došli smo do zaključka da treba znati brzinu uzvodno i brzinu nizvodno na istom potezu, da bi se izračunala srednja brzina, tj brzina plovidbe po stajaćoj vodi.
Predlažem da ovde nastavimo, a ja ću citirati ono što smo pisali ranije:
Shetland 760 - vanbrodski 50hp high trust
Onda ja negde grdno grešim jer je meni 10kmh uzvodno misaona imenica...
i ja imam Yamahu 50 HT i da bi isao deset mora bas da je nagnam a protokomer kad pokaze potrosnju ....a shetland deplasmanac kobilica recno korito
Albin 25 - vanbrodski 20hp
Ja sam sa Albinom koji ima 1.5t i Yamahom od 20hp mogao 12kmh uzvodno sa punim gasom, uz Dunav kod Zemuna. Sad kad korito nije baš čisto i ima algi, uhvatim 11kmh na punom gasu, probao prošle nedelje. Inače ga guram uzvodno sa pola gasa, na 2600rpm i brzina je između 7-8kmh,a potrošnja veoma ekonomična.
Svima su nam različiti oblici korita, dužine i težine plovila. Mislim da se ne može generalizovati da je sa deplasmancem sve preko 10kmh skoro pa nedostižno. Da mu treba više snage i da nije ekonomično, to stoji u potpunosti.
Passat 735 - brodski Renault 38hp?(Zankiki ispravi ako nije tačno)
Ok, ali hajde kada pričamo o tome da pričamo o brzinama na stajaćoj vodi.
Ja Marissom uzvodno, na istom gasu, negde ide 6, a negde 12.
Pri tome joj je brzina na tom "ekonomičnom" gasu, oko 11kmh na stajaćoj vodi, ali kad negde udje u kontratok onda idem i preko 12 uzvodno sajkaca
Maksimalna brzina na stajaćoj vodi 16-17, optimalna oko 11.
Uzvodna:
U Đerdapu preko 10
Oko Srebrnog jezera 9-10
Do Beograda 9
Beograd - Belegiš 8-9
Uzvodno do Novog Sada 7-8
Kod Futoga 6
Mohovski prolaz 5
I hajde sada da vidimo ko kako plovi. Nema šanse. Kada postavljate svoje brzine stavljajte na stajaćoj vodi.
Windy 24 - brodski Volvo 24hp
Moj windy 24 ima brodski motor volvo 24konja sa volvo sail drive-om i ugradjenu kobilicu, u beogradu uz dunav sa novim antialginom ide max 11 pri standardnoj brzini dunava...
Potrošnja pri tom rezimu voznje 3l nafte to je 85% gasa
Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka
Cranchi Holiday 6m - vanbrodski Honda 25ks 4T
Danas na Dunavu sa tri osobe u Cranchi-ju i dosta prljavštine na koritu uzvodno 11,6 nizvodno 14,1 ispod Pupinovog mosta. Naravno pun gas, na rentabilnom gasu uzvodno 8,5-9 km
Ten Broeke 780 AK - brodski 35hp
To je sve odlično. Mnogo zavisi od otpora na koritu i oko korita.
Moj Holanđanin od 3,5 tone čelika, sa deplasmanskim koritom, postiže 15 km/h nizvodno pod punim gasom a uzvodno 9,5km/h. Relacija Beograd - Višnjica. Kruzing je na oko 12 kmh nizvodno i 7.5 uzvodno.
Motor je BMC Thornycroft 35 ks dizel. Potrošnju na maksimalnoj brzini nisam merio a na kruzingu je cca 1.5 litar.
-
Juče sam isplovio i izmerio sam svoje maksimalne brzine na istom potezu Dunava.
Uzvodno 11.3kmh
Nizvodno 14.7kmh
Prosek = 13kmh. To ispada da je brzina po stajaćoj vodi sa vanbrodskim motorom od 20hp.
-
Celicni tabanas 3x9m oko 5t brodska dizel kubota 24 ks na oko 2000 obrtaja brzina oko 9.5 km/h uzvodno 6 km/h nizvodno oko13 km/h (okolina Novog Sada srednji vodostaj) potrosnja 1.5 l/h. Nikada nisam probao pun gas, plasim se da ce se matoro djubre raspasti lol ha lol ha lol ha
-
stri
5 tona...eek Dobro ona to tera, a potrošnja smešna thumbup
-
4.5t su merili na kranu kada sam ga radio. A tada je bio potpuno prazan, bez vode goriva, i dosta stvari... kada ga ful napunim mislim da ima i preko 5t sajkaca 4mm korito nadogradnja 3mm egija i ojacanja neverovatno puno! Na svakih 30 cm ima neki flah debljine 5mm. Mislim da su preterali svaku meru. Ali se barem osecam sigurno u njemu thumbup
-
Shetland, glisersko korito, oko jedne tone. Umesto stabilnog, ugradjen vanbrodski. Teretna Yamaha 9.9hp.
Na 2500 obrtaja, uzvodno 8km, nizvodno11,5 do 12. Potrosnja 1,5l. Reaguje do 3000 obrtaja,, potrosi jos 400grama, ali poveca brzinu za 1.5km/h.
Dobro je sto "krmaca", ne oseca razliku u teretu.
-
Deplasmanac čelično "V" korito 12 m x 3,3 m preko svega i oko 5t težine, motor Yamaha 25 HT. Brzina na 3000 obrtaja 6 km/h uzvodno 12 km/h nizvodno.
Maksimalna uzvodno 11 km/h a nizvodno 16 km/h. Mereno u okolini N.Sada...
Potrošnja na 3000 obrtaja oko 2,2 l, maksimalna na oko 4800 obrtaja verovatno i preko 9 l/h (nikad nisam merio jer nikada i ne plovim u tom režimu)
U dužim plovidbama prosečna potrošnja bude oko 2 l/h benzina
-
Челични кабинаш "Мантра", димензија 8,5 х 2,8 м, тежине око 2,5 т, са ванбродским мотором Mercury 40 EFI и теретном елисом, пловидба Дунавом на потезу од Лида до Бељарице и назад, углавном ободом пловног пута, при 2200-2400 обртаја узводна брзина била око 7 км/сат(6,5 - 7,5 км/сат), а низводна са истим бројем обртаја између 10,8 и 12 км/сат. Потрошња горива при овим вредностима, између 2,5 и 3 литра горива по сату. При томе мотор мирно ради и нечујан је. Како се ради о мотору од 40 кс, више него задовољавајуће.
-
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim 114
-
Sad cemo doci i do druge racunice, koliko litara po kilometru? sajkaca
Zaboravih da napisem potrosnju svog plovila, sa Albinom na 2600rpm(8.5kmh uzvodno) trosim 2.4L benzina, a na 2300rpm(11kmh nizvodno) 1.7L. Podaci od prosle godine na relaciji Zemun-Belegis.
-
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim 114
Дуле, зар твој чамац није шири?
-
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim 114
Дуле, зар твој чамац није шири?
to je verovatno širina u tabanu...
-
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim 114
Isto mu dodje.. 40 km 16 litara jedan sat. 40 km sa 10 na sat je 4 sata puta 4 litre po satu i to je to :)
-
Могуће. sha
-
Evo sta smo mi radili...camac sa slike 6.5m sa 2.2m + 4 osobe i nesto stvar motor yamaha 9.9 2t sve zajedno oko 1200-1300kg...
propeler standard precnika 9 i 1/4 sa korakom 9 i 3/4
Max rpm 3800-3900 brzina 10.5-11 potrosnja 5 l/h
Na rpm 3500 brzina 9.5-10 potrosnja 4.3 L/h
Na rpm 3000 brzina 8,5 km potrosnja 3.3 l/h
ll slucaj sa 6 odraslih i dete + gomila stvari oko 1500kg ista yamaha al dual trust prop prečnika 9 i 3/4 i koraka 6 i 1/2...
Max rpm 5250 brzina 10.5 potrosnja 5.5 l/h
Pri 4100 rpm brzina 8,5-9 potrosnja 3.8
Pri 3400 rpm brzina 7.5 potrosnja 3.3
Zadrzali teretnu sam camac puno bolje slusa,manevrise i zaustavlja ga odma...obe probe radili po sred dunava uzvodno sa tendom...
-
2000 obrtaja protokomer pokazuje potrosnju od 3,4 litra uzvodna brzina 7,2 kmh ili oko 330 grama po predjenom kilometru goriva sto je ujedno NAJ eokonomicniji odnos predjenog puta i goriva.
2400 obrtaja potrosnja 3,8 litra brzina 8,5 kmh i tu ga ja najcesce i vozim
2600 obrtaja 4,2 litra brina 8,9 kmh iii tu se ekonomicnost zavrsava...
3000 obrtaja 5 litara potrosnja 9,2 kmh
Maksimalno sam ga nagnao i 12 ...13 i 14 ali potrosnja i do osam devet deset litara to veze sa zivotom vise nema
Za mene to podrucje ne postoji osim za ne daj boze
yamaha ima i svoj pokazivac brzine i on uzvodno meri brzinu plus koliko je tok reke . tako da imam poredjenje kad gps kaze 7,5 kmh Yamaha kaze 10 _11 kmh
Eto to je to ....sve podatke sam dao sa yamahinih originalnih instrumentarija i garminovog gpsa nista pausalno nista napamet imam brzine zabelezene u brodskom dnevniku sa svih vodostaja i sa dve elise pri tom shetland ni kapljicu ne prska klizi ko noz kroz slaninu ...ne propinje se i niikad ni na jednim obrtajima ne davi motor cak ni sa osam putnika na sebi....isto ide pun prazan ....u zavisnosti od vodostaja jedva kilometar menja brzinu na istim obrtajima ht pedesetica gura ko kamion...
-
Brzine koje si dao su sa Garmina ili Yamahe?
-
Brzine koje si dao su sa Garmina ili Yamahe?
Brzine su sa garmina
Yamaha uzima u obzir i tok reke i uvek pokazuje dva tri kilometra vise
-
Posle ovog kataloga performansi prirodno bi bilo da izađemo na crtu i poteramo uzvodno 1.000 m produženi sprint ha. Pobedniku nagrada potrošeno gorivo.
-
Trka deplasmanaca...! stri
-
Trka deplasmanaca...! stri
Trka za (de)plasman
-
jh jh ok
-
Moram opet da kvarim zabavu, ali... Kako bi odlučili ko je u matici, a ko uz obalu? lol lol lol
-
Svi uz obalu, ko pacici mali, pa ko koga stigne oduzima mu zalihe pica....
114
-
ha Trka bi dobila maksimalno na zamahu :)
-
I ja bi se prijavio, ako se prihvate uslovi, bez prava da glisiram, samo deplasman JFAOITHAJFA
-
Celicni tabanaš, dužine 7,7m širine 2,2m, sve u svemu oko 3 tone metala. Brodski motor DMB 10 KS na 2500 obrtaja (od ukupno 2850 koliko ima na punom gasu) izmerio na Tisi prosecnu brzinu od 10.1 km/h. Pri tome troši oko 1,8 l/h. Interesantno, da na 2200 o/min ide svega oko 1 km/h sporije, a troši drasticno manje-svega oko 1.1-1.2 l/h.
-
Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8 na sat da troši taj dmb :-)
Ja imam 9.7m metalni kabinas koji navodno ima 7t- sa dva ta dmb-a uzvodno na savi oko 8km/h.
Za potrošnju ne znam, tek sam ga uzeo ove godine pa nisam stigao to da merim.
-
Moja Marissa troši oko 700-1000 litara godišnje... sajkaca
-
Moja Marissa troši oko 700-1000 litara godišnje... sajkaca
al ne placas kuci kiriju :)
-
Recimo da trosi 900l godisnje, to je 1000 eura. Pa ja samo toliko struju placam godisnje, stim da je stalno na brodu, ispada da se vozi dzaba!!!
-
... Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8L na sat da troši taj dmb :-) ...
Zankiki, ja bih na tvom mestu razmislio o ovom motoru sajkaca
-
Moja Marissa troši oko 700-1000 litara godišnje... sajkaca
reci lepo ljudima da je to potrosnja vina piva ...rakije
-
78-i dan ni kapi alkohola sajkaca
-
Sta ti bi ??? eek
-
Špara za prekokeanski... 25648
-
Sta ti bi ??? eek
Чуо је да су Армин и Мачак издржали месец дана.
-
Sta ti bi ??? eek
Navukli me... sajkaca sajkaca
Ništa ozbiljno, malo čišćenje i skidanje kila pred praznike i slave koje dolaze ha ha
Još 10-ak dana i opet sam u akciji.
-
Sta ti bi ??? eek
Navukli me... sajkaca sajkaca
Ništa ozbiljno, malo čišćenje i skidanje kila pred praznike i slave koje dolaze ha ha
Još 10-ak dana i opet sam u akciji.
ja reko mora da si imao neko pijanstvo da si se prekino i obrukao...pa sad kaznjavas sebe :)
tolka apstinencija mora da bude srazmerna sranju koje napravis :) :) moje pravilo
-
Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8 na sat da troši taj dmb :-)
Ja imam 9.7m metalni kabinas koji navodno ima 7t- sa dva ta dmb-a uzvodno na savi oko 8km/h.
Za potrošnju ne znam, tek sam ga uzeo ove godine pa nisam stigao to da merim.
Pa za tu tvrdnju o potrošnji od 0,8 l/h baš nisam siguran koliko je realna, jer što bi fabrika u svojoj specifikaciji za taj motor napisala potrošnju na punom gasu od 2,5 l/h, a ja sam to neko svoje merenje brzine (i potrošnje) izneo za 2500o/min od ukupniih 2850o/min koliko izvrti na punom gasu, što bi rekli, vozio sam ga skoro sa 90% snage. Naravno troši on i tih 0,8l/h ali negde na 1600o/min. Motor je inače generalno sređen, u perfektnom je stanju, pa mislim da motor ne troši više nego što bi trebalo, pogotovo ako se uzme u obzir fabrička specifikacija. Pored svega, ako neko ima drugačije iskustvo, pogotovo ako mu ovaj motor troši na skoro pa punom gasu 0,8l/h, voleo bih da to podeli sa nama, tako da, pišite...
-
Mora da je više naravno pri punom gasu tako da tvrdnja ne može da troši više od 0.8 l sigurno nije tačna...
Kod mene ako uzmem prosečnu potrošnju za moju Hondu 20 KS za godinu dana 1.8 l na sat, al na punom gasu verovatno 8-9 l
-
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim 114
Дуле, зар твој чамац није шири?
Ma neće Dule da ga meri kao gušter rep od dupeta ha ha ha to je u tabanu, a ne preko svega ha ha ha
-
Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8 na sat da troši taj dmb :-)
Ja imam 9.7m metalni kabinas koji navodno ima 7t- sa dva ta dmb-a uzvodno na savi oko 8km/h.
Za potrošnju ne znam, tek sam ga uzeo ove godine pa nisam stigao to da merim.
Pa za tu tvrdnju o potrošnji od 0,8 l/h baš nisam siguran koliko je realna, jer što bi fabrika u svojoj specifikaciji za taj motor napisala potrošnju na punom gasu od 2,5 l/h, a ja sam to neko svoje merenje brzine (i potrošnje) izneo za 2500o/min od ukupniih 2850o/min koliko izvrti na punom gasu, što bi rekli, vozio sam ga skoro sa 90% snage. Naravno troši on i tih 0,8l/h ali negde na 1600o/min. Motor je inače generalno sređen, u perfektnom je stanju, pa mislim da motor ne troši više nego što bi trebalo, pogotovo ako se uzme u obzir fabrička specifikacija. Pored svega, ako neko ima drugačije iskustvo, pogotovo ako mu ovaj motor troši na skoro pa punom gasu 0,8l/h, voleo bih da to podeli sa nama, tako da, pišite...
Svi ste u pravu.
preko 2l/h, (što je po knjizi) je na maximalnom broju obrtaja, 3k, i taj režim se ne preporučuje dugotrajno, niti se podmazuje motor kako treba niti sagoreva, na auspuh curi crna voda, sa dosta nesagorene nafte unutra. Za trajan rad obratji se ne dižu iznad 2800, to isto kaže knjiga, a po Lombardinijevim podacima tu potrošnja pada već na 1,8 l/h.
Na manjim obrtajima, recimo 2200 - 2300 potrošnja bi trebalo da oko litra ili malo iznad, i to režim kako ljudi najčešće plove, jer je većina propulzija (osovinskih vodova) napravljena tako da tresu i drmaju kada značajno prebaciš 1k obrtaja...
Kada se ovaj obračun usrednji na sezonu ili na jedan veći rezervoar nafte, a to uključuje i manevar, i pristajanje, vezivanje i malo grejanja na leru ... izađe na "nešto ispod litre" računicu, i to je broj koji saopštava majstor Panta.
Kada pak pričamo o maksimalnom broju obrtaja koliko motor postigne, onda treba razlikovati dve situacije: da li motor ne može da izvrti više sa datim propelerom na datom trupu broda (motor je preopterećen, curi crna voda iz auspuha i dimi crno), ili je sam gas ograničen da ne bi mogao da se nafurava u režim koji nije preopručen. Kod DMB se to podešava šrafom na kutiji sa desne strane u koju ulazi sajla gasa... ima dva šrafa jednim se podešava ler (minimalan) gas, a drugim se ograničava max. gas, tj max hod poluge na pumpi.
-
Kod mene je maksimalni broj obrtaja oko 2850 bez ogranicenja na šrafu. To je ono što ovaj motor može da izvrti sa datom elisom i koritom. Do 2500 o/min uopšte ne dimi, na 2600 pocne malo da boji vodu u izduvu u crno, a preko 2600 pocne da dimi, i izbacuje crnu vodu iz sebe, pa ga zato i ne vozim preko 2500, eventualno 2600 o/min, a i to samo na dužim relacijama. Na kraće idem sa 2000-2200 o/min. Na ovaj nacin mi je prosecna potrošnja na nivou sezone 1,5 l/h.
-
To znači da ti je propeler dobro odabran (mali je motor mora blago da ode u preopterećenje..., a i sa tako malim motorom dođeš bilzu kritiče deplasmaske brzine) i ovako odoka je 13"x9". To je sve kako treba, uklapa se u sve teorije, ne treba dirati ništa.
Optimalan režim ti je negde na 2300 obrtaja, bez obzira kojuda ploviš, uzbrdo ili nizbrdo... i brod treba da udesiš tako da ti baš na tim obrtajima ništa ne zvoni (sudovi, pecaljke, gajbe i ostali drek koji vučeš ko i svi mi).