Moja Ladja
E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: Dule 09, 01, 2012, 20:51:33 posle podne
-
Ovo je vrlo interesantno.
Motor snage oko 900w, tako kazu.
Otporan na vlagu i vodu jer se bicikl vozi i po kisi.
Koristi baterije od 15 ah. 48v.
I sa njima bicikl prelazi do 50 km pri brzini od 30 - 40 km na sat ili ti 1,5 h voznje.
Ovakav motor je lako ugraditi u svaki vanbrodski.. cak i Tomos.
Sa baterijama od 150 ah bi to bilo deset puta duze vreme.
Motor je sa stalnim magnetima pa moze da radi i kao generator. Dakle, vrlo primenjiv u nautici.
Cena motora, kontrolera, regulatora broja obrtaja i punjaca izadje oko 2200 kuna ili oko 350 evra.
http://www.artas.hr/vozila/elektricni_bicikli_dijelovi.htm (http://www.artas.hr/vozila/elektricni_bicikli_dijelovi.htm)
-
Gledao sam u Nemackoj se dosta voze bicikle sa elektromotorom. Imaju sistem da kad se spustas nizbrdo, motor se ponasa kao generator i dopunjava baterije. Cak imaju i dugme za magnetno kocenje, sjajna stvar...Problem je uvek sa vicsokom cenom dubokopraznecoh akumulatora boljeg kvaliteta. Plus, mora se biti azuran zimi da se dugovecnost akumulatora sacuva...
-
u odnosu na već postojeće motore tipa minknota i sl. kakav odnos bi se dobio sa ovim motorima.Kolike su uopšte snage ti već postojeći motori.Nije mi jasna oznaka u lbr. ili kako li već beše
Recimo ovaj poslednji od 1ooow na 48v, koji bi sus motor njemu bio pandam.
-
Dule, oni su verovatno vlagootporni, tj na kišnicu.
Ali ne i vodootporni u potopljenom stanju.
-
Direktno na osovinu,ajd recimo da prihvatim tu izvedbu.Jesu li ti motori dvosmerni,bicikl se nevozi u rikverc..kako bi to išlo na čamcu ako bi elisa išla direkt na elisu
-
i... onda 1 kw el.motor je ekvivalent kojoj snazi sus motora?
-
znači li to da bi sa ugradnjom dva ili više motora mogao da se poveća korak elise.
-
Ne znam da li je to primenjivo za brodske motore, pogotovo pošto se teško uporedjuju Elektro i SUS motori.
http://convert-to.com/conversion/power/convert-w-to-hp.html (http://convert-to.com/conversion/power/convert-w-to-hp.html)
1000W - 1.341 horsepower (hp)
-
nisam baš uveren da bi direktno na elisu bilo dobro , obzirom da bi sam motor pokrivao dobar deo elise ,ali na osovinu bi moglo , što reče i 3-4 motora
-
:agree:
Dule, ako bi potopio motor sa postavljenom elisom, mislim da bi sam motor stvarao dosta veliki otpor i nepovoljno vrtloženje,
skoro kao uronjeno veslo.
Ne znam koja bi varijanta bila zamena za vanbrodski motor, a da bude jedonostavno budženje....Po meni je bolje uzeti rashodovani
vanbrodski od nekih 6 ks i gore umesto motora nataknuti elektromotor (ili dva..)
-
Nesto mi tu sumnjivo 1kg gvozdja i 1kg perja ? Kilo je kilo,ks je ks.
-
Pa baš i nije, probaj da šutneš kilo perja pa onda kilo gvožđa. :lol:
-
:drinks:
-
Dule KS je KS i uvek je ista.Ja ne raspravljam o stalim stvarima.Odavno je definisana KS,jel da nije tako doslo bi do
raspada sistema.Mora moja da bude zadnja. :diablo: :drinks:
-
Dule, i ja mislim da su ovi motori mnogo veliki da bi bili uronjeni direktnop u vodu a na njih elisa. Veliki otpor bi stvarali. Bolje je rešenje, što reče Zoki Marinković, Neki stari vanbrodski i na osovinu postaviti prenos preko remenica, pošto je ovde rotor stabilan a stator rotira, pa ne može direktno na osovinu. Meni se ova kombinacija mnogo svidja i mislim da je budućnost u ovome.
Imam jednog prijatelja koji je upotrebio motor od motorne testere (troši 250ml benzina na sat rada pod punim gasom) i preko remenice pogoni alternator za automobil (45Ah) i nikad nije bez struje na čamcu. Solarne panele i ne pomišlja da postavi. Jeftinija je varijanta od panela a za ceo dan potroši dve litre goriva. Nema potrebe da ga koristi više od 7-8 sati za 24 sata korišćenja akumulatora (ako ne plovi i ne pali pogonski motor). A ovaj sklop bi bio dovoljan za punjenje akumulatora za ovaj motor.
-
To sam mu i ja rekao. Toliko se lako pokreću ti motori da je lagano mogao napraviti wind generator i na ovo malo vetra što ga ima kod nas.
A te motore sam i ja video i našao kako se pravi ali nisam uspeo da nadjem gde ima neodijumskih magneta jer je jedino sa njima ovo moguće napraviti.
-
Da li može el.motor od viljuškara da stane pod kapo nekog vanbrodskog motora i kog? Gde može da se nabavi el.motor od viljuškara i koja je od prilike cena? nov-polovan.....
-
@zorter
www.magneti.co.rs (http://www.magneti.co.rs)
ili
http://neodimijum.com/ (http://neodimijum.com/)
Pozdrav, Nebojsa
-
Prihvatam !
Od 5kw,ako je odnos kao sto kazes 1:3.
-
@zorter
www.magneti.co.rs (http://www.magneti.co.rs)
ili
http://neodimijum.com/ (http://neodimijum.com/)
Pozdrav, Nebojsa
Neboisha, hvala za info. :good: :drinks:
-
Evo jedan primer
Magniwork ZERO POINT Field Generator - The Future of Energy Production (http://www.youtube.com/watch?v=sd-BI5hQiIM#ws)
a ima jos mnogo primera.
-
Zorteru, ajde pojasni malo to čudo od tehnike?!
:good:
-
Ako je stator stalni magnet, rotor je " motan"? Mora imati Kolektor i cetkice... Malo je problematicna ta teza, Otpor samih lezaja, trenje minimalno ali trenje postoji plus otpor cetkica, plus elektromagnetno polje oko namotaja. Prilicno gubitaka da bi bili samonadoknadivi... Perpetomobile... Ima raznih resenja primenjenih u autoindustriji sa malim dizelim i elektromotorom ali se ipak sve svodi na minimalnu potrosnju ali ipak gubici su neminovni. Pa i taj motor za bajs ima super resenje da se dopunjava kad se pedale vrte i kad se magnetno koci nizbrdo ali ga je ipak uvece potrebno ustekati na ispravljac :)
-
Prihvatam !
Od 5kw,ako je odnos kao sto kazes 1:3.
tu sam i ja :muslim-man:
-
Kod magnetnih motora nema cetkica.
Nema ni kolektora i rotor moze biti i spolja. Sve odradjuje mala elektronika, znaci bez otpora. Jedini otpor kod magnetnih motora je lezaj dela koji je pokretan, tj. rotora.
Mnogi pokusavaju da naprave i motore koji nemaju namotaje. Stalni magneti i na rotoru i na statoru.
Problem je samo, koliko sam ja ukapirao, sto stalni magnet ima dva pola i tu nastaju neke smetnje. Pronalazaci kazu da su to resili. Ali onda i nestanu video snimci, pojedini zaglave zatvor zbog prevare... mutna neka posla.
Nisam kompetentan da sudim niti da kazem da li radi ili ne. Ali pogledaj video koji sam postavi. Sve sami magneti i to se vrti. I to dobro.
I mislim da ne treba u tom pravcu da razmisljamo jer jos nista nije sto posto dokazano.
Ali treba napraviti pravi magnetni motor koji ce trositi struju ali davati veliku snagu. To postoji. I moze se kupiti za 1000 dolara. Ali se moze i napraviti za mnogo manje para. Kako nema cetkice, kolektore, delove koji se greju idealan je za plovila.
Gledam snimak. Vrte se magneti, al kako obrce polove jedan u odnosu na drugi? Kako je izbegnuto da ne dodje do "odbijanja" u jednom polozaju kad krene rotacija?
-
Dule,
gledajući ovaj snimak postavlja mi se pitanje, "Kako ovo radi i koju snagu ima kad se optereti?"
Sve je ovo moguće kad radi "na prazno", ali kad se postavi elisa i još uroni u vodu............ ?? ?? ?? ?? ???
Pored toga što je ceo sklop nekako glomazan, gde sve to smestiti. Činjenica je, da bi se dobilo na snazi motora mora da se upotrebi veći broj magneta, pa bi ovaj motor za snagu motora od 4hp verovatno bio duplo deblji od ovog sa snimka, a to onda poteže pitanje konstrukcije nosača motora (ako se koristi kao vanbrodski). Teoretski to može sigurno da radi veoma uspešno, ali praktično je problem samo u gabaritima cele konstrukcije. Elektromagneti ostvaruju mnogo veću snagu od stalnih magneta, pa bili oni i neodijumski. Ni jedna dizalica ne koristi stalne magnete već elektromagnete upravo iz tih razloga. Ja ne bih imao ništa protiv da upotrebim i elektromagnete (bilo u statoru ili rotoru), ali da budu isključivo stalni magneti, mislim da to ne imalo efekta, bar u našim uslovima konstrukcije.
-
A možda da se doda Teslina purpurna ploča... :lol:
-
Bez šale, za onaj prvi snimak objašnjenje je prosto. Srednja ploča ima 6 namotaja koji se napajaju sa tri žice, dolaze sa desne strane stola. U njima se obrazuje obrtno magnetno polje, koje vrti stalne magnete na gornjoj ploči. To je Tesla demonstrirao pre 100 godina. I radi, ali TROŠI struju. IMA ŽICE SA DESNE STRANE, 3 komada!!! Umesto stalnih magneta na gornjoj ploči može da se stave i namotaji u kojima se indukuje struja pa time i magnetno polje, koje opet sa onim obrtnim poljem stvara silu koja okreće rotor. Ovo je takođe Tesla napravio i zove se Teslin indukcioni motor iliti ASINHRONI motor, koji se vrti u preko 90% aplikacija motora u svetu.
Ovo sa stalnim motorima se zove i reluktantni motor, steperi rade tako samo što se obrtno polje okreće u koracima a ne kontinualno.
U donjem delu su posebni namotaji u kojima se opet induuje struja od onih namotaja gore i magneta u kretanju. Opet prosta stvar, sinhroni generator. Starije od Teslinog indukcionog motora. I on proizvodi napon koji pali sijalicu i koji se meri instrumentom.
Nema magije, nema čuda, ne postoji perpetuum mobile! Nema svetske zavere, Vatikan i tako to.
Samo prevaranti koji uspevaju da na trenutak zabljesnu poštene ljude kji nisu dovoljno upućeni.
Da to postoji, ne bi se vodili ratovi az naftu i gas.
Žao mi je gospodo, ali nema džabe energije.
Pozdrav, jedan munjarski dovitljivac.
-
I Zorter, u pravu si. Ovako naivno napravljeni motor nema nikakvu znatnu snagu, pa ne bi mogao da okreće ništa što je iole teže.
Napraviti veoma efikasan motor, sa stalnim magnetima ili namotajima je velika nauka i još veća tehnika. Pomaci na bolje su mogući u smislu povećanaj iskoristivosti električne energije i njenog pretvaranja u mehaničku, a mere se promilima sa svom današnjom naukom i tehnikom.
Momci, i dalje je najbolja penta marke Yamaha ili slično...
-
Momci, i dalje je najbolja penta marke Yamaha ili slično...
kako se tebi cine elektro varijante ? ili hibridi ?
-
kako se tebi cine elektro varijante ? ili hibridi ?
Problem su baterije. Ako hoćeš snagu i autonomiju, mora da ih bude mnogo a teške su.
Efikasnost sunčanih fotovoltaik panela je relativno slaba kada je potrebna velika snaga na malom prostoru. Vetrogeneratori još gore.
Vidiš kako sporo ide sa hibridima i na automobilima, mada je to, čini mi se, najefikasnija kombinacija u ovom trenutku.
Bilo je pitanja ovde oko besplatne energije. Ona postoji, samo što su izvori još uvek nesavršeni i ne mogu se po snazi i drugim parametrima meriti sa fosilnim gorivima. Kada fosilnih goriva nestane, svakako ćemo morati da se oslonimo na nešto drugo. Ako to drugo u međuvremenu dovoljno unapredimo, biće dobro. Ako ne, biće rata.
Sasvim drug stvar je perpetuum mobile, iz ničeg nešto. To NE POSTOJI.
-
vrlo dobro znam(o) zasto se koriste fosilna goriva kao osnovni izvor energije. lobi tj. monopol 25648
-
Evo kako pojacati elektromotor.
STARGATE MOTOR FULL DEMO (http://www.youtube.com/watch?v=5Xv-req4U8U#ws)
Mislim da ovo nije pojačavanje motora nego prilagodjavanje istog da radi na nižem naponu dupliranjem broja stalnih magneta sa spolljne strane. U samom motoru postoje dva stalna magneta i broj obrtaja je direktno srazmeran namotaju rotora i broju parova magneta u statorskom delu.
-
Bez obzira na lobi (koji postoji i veoma je jak i razne nepodobne stvari čine), fosilna goriva još uvek nemaju dovoljno dobru alternativu.
Što ne znači da se alternative neće unaprediti u odnosu na ovo što imamo danas. Možda bi bilo to sve bržeda nema tih "fosilnih" lobija, ali oni postoje i verovatno koče sve što ugrožava njihov položaj.
Nažalost, za plovila još uvek nema efikasne alternative koja može da zameni motore na benzin i naftu. Može malo da pomogne, ali zaista malo.
Osim 25648
Nafta i ugalj ponestaju polako, vodene snage nema dovoljno. Možda nuklearke, ali su još uvek veoma opasne za okolinu. Priča oko kontrolisane fuzije je još uvek naučna fantastika. Ima problema koji se ne mogu jednostavno rešiti.
-
obicno se potrosnja ladje/motora meri po predjenom kilometru...
ja predlazem svima kombinaciju motor/jedra koju ja koristim ... u proseku kada saberem sve, 20 casova voznje me izadje oko 10 litara goriva prosecna brzina oko 7 km na cas ....
140 km za 10 litara goriva... ili nesto preko 100 grama po kilometru ...
drugim recima postoji alternativa ali ljudi su lenji....
-
Moj motor troši 3l na sat, a može da potera jedrilicu 5.5 čvorova. Kada vetar dozvoli da se podignu jedra, ide i brže, a bez motora ili skoro bez motora.
Sve to radi kada kreneš popodne iz Okuklja na Mljetu pa preko Cavtata za Boku, maestral duva od pozadi i ide.
Na Dunavu nije jednostavno. Orcao sam jednom skoro dva sata i pomerio se od ulaza u Staru Centralu do 25. maja.
Što se zadovoljstva tiče, nemam komentar: isključiš motor, utrimuješ jedra i ono samo ide, samo vetar šušti i more se peni iza krme. Ne postoji bolji osećaj na svetu.
j1
-
he he he ja ponekad orcam al u rikverc na Dunavu ... u tim momentima spustim motor i tu je ta potrosnja ... ali u proseku ... do bele stene i nazad (oko 10km) potrosim oko 1 litar ... za mene sasvim ok... e sad jako primamljivo deluje ako taj jedan litar mogu da zamenim elektro motorom ...
ne zbog potrosnje jer je kod mene vec jako mala vec zbog uzivancije...
-
Kapetane sto plovis toliko daleko
-
i tako i
-
Rezonantni jednoprovodni električni sistem
Rezonantni jednoprovodni električni sistem (RJES) (http://www.youtube.com/watch?v=BuoXeb_n1IE#)
-
Tip je rekao da se ne koristi Omov provodnik, a ne i da nije po Omovom zakonu o otporu u energetici.
Sve u svemu Tesla smislio i napravio. kgk sajkaca hi
A kako će sve to proći, videćemo, i njemu su spalili labaratoriju zato što je ugrozio nečiji profit. 56568
Ni crkva nije doveka mogla da tvrdi da je Zemlja ploča. thumbup
-
Resenja postoje ali naravno, zbog mocne industrije profita ona nece biti tako skoro primenjena a na pojedincima je da tu i tamo iskacu sa svojim izumima...
Ovaj lik je bio i u RTS hronici, lepo se sve videlo i cini mi se da bi njegovo resenje mozda pomoglo kod generatora ili sl.
http://www.aleksinac.net/nauka/automobil-koji-ide-na-vodu.html (http://www.aleksinac.net/nauka/automobil-koji-ide-na-vodu.html)
Mozda bi bilo interesantno kontkaktirati ga ispred naseg foruma, mozda bi mogao da pruzi neko resenje i za nas (motori ili generatori).
...i dalje toga ima jos samo treba istrazivati.
-
Cini mi se da je ova tema na ovom forumu prevazisla raspravu i primenu u nautici. I to odavno....
-
Ni crkva nije doveka mogla da tvrdi da je Zemlja ploča. thumbup
nego sta je ? eek
-
Na mojih 6 reci ti napravi reakciju od jedne slajfne.
Kakva sujeta?
Samo je tema odavno prestala da bude nauticka i presla u okvire fizike, elektrotehnike, hemije, molekularne fizike, fizicke hemije itd...
Nisam rekao nista sto svima ostalima nije jasno. I cemu tolika ogorcenost?
A tebi prilika za dobar posao i jos bolju zaradu. Usavrsi to do te mere da taj elektro motor mogu da uhvatim za rucku, skinem sa camca i ubacim u gepek. Struju da ponesem u kantici od ne vise od 10 kila ili jos bolje da ubodem kabl direkt u motor.
Nakon toga okaci ovde cenu i sposobnost toga pa cu da procenim dal mi se isplati to ili toliko omrazena cetvorka.
Ovako, ko babe kad posedaju ispred kuce u nekom vojvodjanskom selu pa se takmice koja zna vise traceva iz sela.
-
Dule, ti Rusi su po meni, išli na jednu "žicu" iz čisto praktičnih razloga - da ih niko ne ubije.
Jer dok je žice, može nekako da se kontroliše distribucija tj isporuka struje potrošaču tj naplata.
A samim tim ni svet profitera nije preterano ugrožen.
Slava Rusima, profit ... kome već.
Prava stvar u distribuciji energije, beskontaktnim putem tj bez klasičnog provodnika,
trebalo bi da podseća na neki miks izmedju mobilne telefonije i interneta.
Tj treba da se obezbedi: kako da 1W energije stigne na odredjenu adresu,
a samim tim to bude evidentirano i NAPLAĆENO!
Ko to smisli, biće ili jako bogat ili mrtav.
Ili pukovnik ili pokojnik!
kgk king hi
-
vidis da su i rusi i deda pre 20 godina napravili isto,sad pitanje je ko ce i kada da usavrsi bezicni prenos-ovo sto kaze mosi 25648 dun
-
Ama ljudi ima još zainteresovanih za ovakve teme. Nemojte misliti da ovu temu, ako se ljudi ne javljaju ne prate. Verujem da ima puno onih kojima je ova tema zanimljiva. Ne znači da je upotrebljivo samo ako gorivo može sa se ponese u kanti. Na svim ladjama sa stabilnim motori ma je ova opcija interesantna.
-
Koji ljudi? Samo ja sam nesto "zamerio" a nisam cak ni to.
-
Nenade, ne zameri, pratim preko telefona pa ne mogu baš detaljno da pregledam sve postove. Ali verujem da ima onih koje ova tema ne zanima. Pa sam zato rekao u množini.
-
Da iskreno kazem, sve manje sam na ovom forumu a sve vise na nekim drugim gde nema ovolike sujete i gde su ljudi po razmisljanju blizi meni.
A koji su to drugi forumi ?
-
Pazi ovako, nekima i prica o benzinu ne spada u nauticke teme jer upotrebljavaju vesla. Nekome je rasprava o led diodima glupost posto mu na camcu i baterijska lampa zavrsava posao. Nekome je rasparava o frizideru morbidna... pazi ti njih... i frizider bi na camac. Ima onih koji smatraju da je sonar ili GPS samo novotarija i nepotrebno bacanje para a prica o tome samo isticanje. Ima onih koji popreko gledaju svakog ko na camac ugradi muziku od 1000 evra. Vlasnik drvenog camca se krsti kada vidi ladju nakindjurenu prohromom.
Ova diskusija nije interesantna onima koji na camcu imaju par metara kabla i dva prekidaca.
Ja sam ugradjivao elektromotore i vratio sam se na benzin samo zbog brzine i nista drugo nije bio razlog.
Od elektropogona nisam odustao i cim nabavim elektromotore dovoljno jake a da im ne treba 5 tona akumulatora ja cu elektropogon vratiti na camac. I zato pratim sve veznao za tu oblast. Sve sto ce me pribliziti tom cilju je meni interesantno.
A kako je vezano za ugradnju u brod, po meni, spada u nauticku temu.
Mesecima ne pisem nista o tome. Ne zato sto nema sta da se pise i ne zato sto nista nije napravljeno vec zato sto to ocigledno interesuje samo mene.
Da iskreno kazem, sve manje sam na ovom forumu a sve vise na nekim drugim gde nema ovolike sujete i gde su ljudi po razmisljanju blizi meni. A i dosadilo mi je da citam po stoti put kako se farba metalni camac pa je rasprava o tome da li je pulsni prenos struje buducnost meni mnogo interesantnija.
To su stvari koje slabo poznajem pa mogu mnogo da naucim.
Da li T4 ima impeler ili nema... meni je to prestalo da bude interesantno pre 30 godina.
Dule, normalno je da se čovek okreće drugim temama kada u jednoj oblasti dostigne određeni nivo znanja.
Vrednost ovakvih foruma i jeste u razmeni informacija iz raznih oblasti. Naravno da korisnici gledaju kako da to prilagode svojim potrebama.
O sujetama ne treba trošiti reči. Njih će uvek biti.
Otvorio si tvoju temu u kojoj pišeš o onome što misliš da tebi, ali i drugima može pomoći u nastojanju da boravak na vodi bude prijatniji i jeftiniji.
To što nema mnogo reakcija na temi ne treba da te zabrinjava. Možda iz tih malobrojnih, komentara izađe nešto korisno i primenjivo. Jedan komentar može da te dovede do cilja. Zato samo napred.
Rokaj ti slike, tvojih i tuđih grunfovanja.
Možda to nekoga i smara ali on uvek ima opciju da to ne čita.
-
Au pa vi ste gori od RTS-a u Slobodanovo vreme.
Ko je rekao da tema smara?
Samo rekoh da je tema odavno izasla iz okvira nautike. A kao da je jedina na ovom forumu.
Ova makar nije gomila nebuloza, prepirki, svadja i rasprava o tome ciji je duzi i veci.
-
Au pa vi ste gori od RTS-a u Slobodanovo vreme.
Ko je rekao da tema smara?
Samo rekoh da je tema odavno izasla iz okvira nautike. A kao da je jedina na ovom forumu.
Ova makar nije gomila nebuloza, prepirki, svadja i rasprava o tome ciji je duzi i veci.
Ko je rekao da mislim na tebe?
-
dule procisti malo temu i nastavi... ja uskoro kupujem neki camcic za pecanje i plan mi je kao sto znas i sam HONDA 45 i dosta akumulatora i el motor... a malo kasnije i solarni paneli ...
-
Tema je apsolutno zanimljiva i pratim je od samog početka.... ne uključujem se u diskusiju jer su moja znanja u ovoj oblasti veoma skromna i ne bih mogao da pomognem, ali je pratim sa velikom pažnjom.... 55555
-
Od elektropogona nisam odustao i cim nabavim elektromotore dovoljno jake a da im ne treba 5 tona akumulatora ja cu elektropogon vratiti na camac. I zato pratim sve veznao za tu oblast. Sve sto ce me pribliziti tom cilju je meni interesantno.
A kako je vezano za ugradnju u brod, po meni, spada u nauticku temu.
Evo da pojasnim malo svoju ideju, iako mislim da se na tome uveliko radi, ali sve u svoje vreme. 44444
Apsolutno svaki uredjaj koji je bio na baterije, je interesantan, za priključenje na beskontaktnu električnu distributivnu mrežu.
Samo što u početku će to biti skuplji uredjaji, kao što su recimo automobili.
Automobili su pogodni, jer su dovoljno veliki i dovoljni skupi za takav dodatak.
Onog momenta kad reše NAPLATU isporučene beskontaktne energije, može se SVAKOM elektro uređaju dodati modul
nešto slično kao mobilni telefon preko kojeg će primati el. energiju. Broj tog mobilnog će mu biti broj "brojila".
E sad ide lepota:
Imaš automobil na postpaid, voziš se i na kraju meseca platiš struju za auto
- A voziš se bez stajanja, bez pumpe, bez filtera za gorivo, bez čekanja u redu, bez teških akumulatora.
Sve što važi za automobil važiće za BILO KOJI uredjaj!
U nautici još lepše: nema teglenja dizela, ništa ne smrdi, buka svedena na minimum, ...
Dule, vredi čekati i raditi na tome.
Samo hoće i se desiti za našeg života (barem onog funkcionalnog dela, bez boce za kiseonik).
114
-
cim se resi skladistenje elektricne energije na neki pametniji nacin gotovo je sa dizelom i sa svim drugim vrstama goriva... redovno pratim desavanja oko elektro pogona i zaista mnogo obecava ...
-
Skladištenje je samo za mobilce i to je prelazna faza, (kako STALNo uzimati pare, tj šišati ovce).
U praksi postoji DINAMIČKA proizvodnja, tj da proizvedeš onoliko koliko treba. 6589
Sve to ide u djubre, kad se predje na beskontaktni transfer energije.
-
Eto izvora energije na camcu....
Naravno, ko uspe da napravi.
Samo zavrtis i puni ti akumulator kgk
Kakve su šanse da napraviš nešto tako da puni akumulatore na tvom brodu dovoljno brzo za rad elektromotora koje imaš?
-
po meni ono nije Hoffmanov Voltetar vec obican mini akumulator... ujedno i da jeste Hoffmanov voltmetar ne znam zasto bi ga uopste stavlja u strujno kolo ???
http://en.wikipedia.org/wiki/Hofmann_voltameter (http://en.wikipedia.org/wiki/Hofmann_voltameter)
-
Postoji i drugo, mnogo jednostavnije objašnjenje zašto nijedan od ovih "projekata" nikada nije zaživeo. Da li je ikome od vas palo na pamet da je ovde reč samo o zanimljivim eksperimentima koji ilustruju pretvaranje jednog oblika energije u drugi, a ne da stvaraju energiju iz nekakvog novog "polja" koje nauka nije još otkrila ali eto oni sa svim svojim (ne)znanjem, tri metra žice, dva magneta i opremom sa buvljaka jesu ?
Koji god od ovih "genijalaca" je ušao u poslovne vode i okupio investitore završio je u zatvoru zbog prevare.
-
Dule i ja upravo osnivamo firmu i tražimo akcionare.
Vlajko, ako želiš i imaš neki keš, biće na drago da saradjujemo. hahaha stri stri stri ha ha ha ha
-
ffff
sajkaca
-
Ali ajde mi objasni... koju to energiju pretvara ovaj uredjaj u kineticku, da okrece kliker i elektricnu da pali i gasi led diodu.
klikni na SMSMAT
SMSMAT (http://www.youtube.com/watch?v=rySqz7Hgpkk#noexternalembed)
Energiju elektromagnetnog polja koje se nalazi svuda oko nas. Izvori su ti brojni ... počevši od zemljinog elektromagnetnog polja, preko polja koje emituju apsolutno svi električni uređaji u kući (a pogotovo zvučnici ispred kojih se ovaj eksperiment odvija), da ne pominjem kompletnu električnu instalaciju u stanu, radio/tv stanice itd.
Koliko god slabo to polje bilo, dasa koji izvodi eksperiment ga maksimalno pojačava ogromnim brojem namotaja. Dioda 1N4007 služi da propušta struju samo u jednom smeru tako da tokom vremena namagnetiše eksere koje je stavio u centar kalema. Dule, nema ovde ništa kosmičko. Sve je deo klasične nauke, jedino što izgleda neobično na prvi pogled laiku. Otkad je sveta i veka, oduvek je bilo proroka, šarlatana i sličnih koji su ovakvim eksperimentima fascinirali mase.
Ne veruješ ? Pogledaj ovo i posebnu pažnju obrati na drugi deo priče koji počinje od 10:25:
Nickel Hydrogen Reactors After Twenty Two Years of Experimental Progress (http://www.youtube.com/watch?v=15Ea92OViZw#noexternalembed)
-
ovo je vrhunac tehnike...
Rob Higgs (http://www.youtube.com/watch?v=wSuH9u0kvhU#ws)
-
Ono sto mene interesuje to su elektromotori. Sto jaci i ekonomicniji.
Onda čitaj ovo - http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,3041.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,3041.0.html)
I pusti Bosance da pale sijalice u gajbicama.
"Overunity", "Zero Point Energy" i ostalo su smislili oni koji ne razumeju kvantnu fiziku kako bi (sebi) objasnili ono što ne mogu da shvate. A da ne misliš da zvanična nauka poriče postojanje ovoga, evo ti par animacija da vidiš kako kvantna hromodinamika opisuje prazan prostor - vakum: http://www.physics.adelaide.edu.au/theory/staff/leinweber/VisualQCD/Nobel/index.html (http://www.physics.adelaide.edu.au/theory/staff/leinweber/VisualQCD/Nobel/index.html)
-
Cart Motor Axial flux Alternator (http://www.youtube.com/watch?v=rjYv-BRCdJc#)
roll4
-
DIY electric motor 11.5kW test run, inspirational video clip. (http://www.youtube.com/watch?v=j53FIHP3bPw#)
-
Hteo sam da narucim knjigu ze elektromotor ali.... ne vazi za Srbiju. Bosna moze, Hrvatska moze, Makedonija moze... Srbija ne moze preko Visa kartice.
Kako da je kupimo?
Naravno, podelicu je sa svima koji zele da naprave elektromotor.
http://www.amazingdiyprojects.com/buy_books.html (http://www.amazingdiyprojects.com/buy_books.html)
nikako primaju uplate samo putem paypala, a paypal zahvaljujuci nasoj vlasti i centralnoj banci srbije ne moze da udje u nasu zemlju ... jedino ako imas nekoga u Kirgistanu, Mongoliji , Burkini Fas zamlois da ti naruce... imas ovde spisak ko sve moze ... 190 zemalja moze a Zuti im ne daju da udju ..
https://www.paypal.com/worldwide/ (https://www.paypal.com/worldwide/)
-
Hteo sam da narucim knjigu ze elektromotor ali.... ne vazi za Srbiju. Bosna moze, Hrvatska moze, Makedonija moze... Srbija ne moze preko Visa kartice.
Kako da je kupimo?
Naravno, podelicu je sa svima koji zele da naprave elektromotor.
http://www.amazingdiyprojects.com/buy_books.html (http://www.amazingdiyprojects.com/buy_books.html)
nikako primaju uplate samo putem paypala, a paypal zahvaljujuci nasoj vlasti i centralnoj banci srbije ne moze da udje u nasu zemlju ... jedino ako imas nekoga u Kirgistanu, Mongoliji , Burkini Fas zamlois da ti naruce... imas ovde spisak ko sve moze ... 190 zemalja moze a Zuti im ne daju da udju ..
https://www.paypal.com/worldwide/ (https://www.paypal.com/worldwide/)
Ja sam registrovan na paypal-u i izabrao sam bosnu. Vise ne mozes tako da se registrujes ali ko je registrovan moze da kupuje.
Barem 2-3 kupovine mesecno sam imao prosla 4 meseca od kineza preko paypal-a i sve je stizalo.
@Dule Tako da ako ti treba mogu da ti porucim ovu knjigu ako je paypal u pitanju.
-
Build Your Own Electric Trolling Motor
http://vintageboatplans.com/free/trolling-motor1.pdf (http://vintageboatplans.com/free/trolling-motor1.pdf)
-
Zahvaljujuci Kozicu knjiga je stigla.
Detaljno uputstvo kako napraviti magnetni elektromotor snage od 7 do 18 kw.
A mozemo i da se dogovorimo pa da neko vican preuzme na sebe da napravi model ili cak i proizvodnju za sve zainteresovane.
Dule, tebi se smo čini da ima malo ili nedovoljno zainteresovanih....
Pre bi rekao da vas ima malo dovoljno stručnih, odnosno nas puno nestručnih tako da se više uzdržavamo od "konstruktivne"diskusije
kako ne bi unosili haos u inače interesantnu temu....
Ko zna, možda bi i ja moga dati doprinosa u organizovanju dela mašinske obrade, ali pre toga treba uraditi upotrebljivu proizvodno-tehničku
dokumentaciju (makar na salvetima), jer ovako nemamo predstavu šta je to što treba napraviti.
Ima čak i jedan livac koji može da odlije aluminijumske delove na predmeru za mašinsku obradu za neke pozicije...
Ako misliš da mogu nekako biti od koristi - reci.... t4 t6 t5
-
hi
Da, zaboravih da napomenem :
svi imamo različita plovila, pa samim tim i različite potrebe za motorima različitih snaga... 25648
Verovatno bi trebalo predstaviti neke dve - tri realne varijante u koje bi se svako udenuo spram realih potreba i mogućnosti....
-
114
Naravno da me interesuju nove stvari, jedino što sam daleko od BG pa to koči ličnu komunikaciju sa vama koji ste odavno zagazili u tu materiju.
Voleo bi da pogledam dokumentaciju jer bi mi to dalo osnova da vas dalje "davim" za detalje.
Bilo bi lepo da do sajma sažvačem kol'ko- tol'ko osnove i da pokušam da uradim skice i da se, recimo, kad bude sajam nađemo i popričamo.
-
114
Potpuno sam zaboravio da promenim mail u profilu , izvini i molim te da mi pošalješ na ovaj koji sam upravo upisao.
Dosadašnji mi je redovno pravio brljotine tako da mi i do sada nije stiglo.
Hvala ti još jednom
-
hm, već pola godine nema nikakvog postanja u ovoj temi,
neznam, dali se više nema što za reći, ili nema tko šta reći,
Dule je čini mi se najviše u ovome, a mi ostali samo čitamo i
neko nekad napiše neki komentar,
ja nevjerujem da nema zainteresiranih i sposobnih da pokušaju napraviti nešto,
npr. ovaj magnetni motor, pa ako nije neka prevara, da se napravi i da služi makar kući za punjenje akumulatora,
a s vremenom će se sigurno usavršit za nešto više,
valjda nisam zakompliciral temu, mislim da se razumi šta "pjesnik" želi reći jh
-
bravo care, sviđa mi se tvoj način razmišljanja,
usput, drago mi da si voljan pojasnit, ako je nešto nejasno,
ipak sam ja totalni laik, ali imam volju i brzo učim upavusi
bili mogao postati koji link do tih grupa, čist da vidim kako "diše" ostali svjet
pozzz i fala na svemu
-
Da malo dignem temu iz mrtvih, dopao me je neki VB, koji se vukao po šupama godinama, s razlogom, u pitanju je SOLO 40, valjda 4kw jer svuda piše da ima oko 6konja. Pošto će s obzirom na stanje biti pravo čudo ako bude radio a djelovi za njega ne postoje ..... hvauWJRFKLADSHF
Jel smijem ja na njega zveknut el motor slične ili malo veće snage, realno električni radi sa manje vibracija, po toj osnovi bi bio manje opterećenje za sve sklopove, ali ima i veći obrtni momenat?
I šta je do sada ispao zaključak, koji je EM najbolji izbor za konverziju, nekome ko se ne žuri da to sklopi što prije, naravno budžet je ograničen, kao i uvjek upavusi
-
Pitaj Zortera.On je vec odradio takvu stvar.
-
zaboravi na konverziju cizme SUS motora na Elktro motor... jako mnogo ima gubitaka...
stavi elektro preko osovinskog voda, manji su gubici ...
-
Već duže vreme kibicujem ovako nešto. sajkaca
Ali, daleko je sunce. Ovo, konačno, ne može da se reši bez 20 000 evrića. no125
http://www.botenverkoopplaats.nl/boten-aanbod/motorboten-tourboten-jachten/elektrische-aangedreven-motorjacht-bouwjaar-2011/79 (http://www.botenverkoopplaats.nl/boten-aanbod/motorboten-tourboten-jachten/elektrische-aangedreven-motorjacht-bouwjaar-2011/79)
-
Poslat PP zorteru
zaboravi na konverziju cizme SUS motora na Elktro motor... jako mnogo ima gubitaka...
stavi elektro preko osovinskog voda, manji su gubici ...
To znam ali osovinski vod nije kompatibilan sa mojim željama i budućom primjenom tog motora
-
ne mora osovinski brod da bude u ladji ugradjen ...
(http://i.ebayimg.com/00/s/NTc3WDExNDE=/z/YHkAAMXQlgtSshiC/$_57.JPG)
mislim da je jasnije na ovoj slici ...
(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRbZ0RkCjBPhbseH_F0HSikefwo1shiR-duKoeJwHfv_pp7_LIR)
minimalne prepravke...
-
Kapetan je u pravu. Treba elektro motor postaviti direktno na osovinu. Još kad bi se našao motor od 3000 obrtaja, bila bi prava stvar.
-
dal pomaze neka redukcija i ima li je od nekih delova?
-
Ne vidim zasto bi trebala redukcija kad ima regulator broja obrtaja koji ide od nule do maksimalnog broja obrtaja. Jedina prednost redukcije je sto tada moze slabiji motor ali je problem sto onda nema dovoljan broj obrtaja. Znas i sam da vanbrodski motori idu do 5000 o/m a elektromotori jedva oko 2900 o/m.
-
A kako rješavate pitanje regulatora za ove jače motore, ovi za bicikliće su relatvno jeftini al nema preko 1kw?
-
arnyman, bude i tako ti dobro,pokusao sam ja vec :)
_______________
Elektro bicikli (http://xplorerlife.rs/index.php/rs/e-bikes.html)
-
vidi ti to, taj sistem s osovinom mi nije pao na pamet, vidio puno puta na videima ili filmovima, vietnam i tamo neke zemlje, uglavnom koriste motore s takvim osovinama.
moje pitanje bi bilo, gdje kupit tu osovinu, nosač i sve što treba da se može ugradit elektromotor, ili se to mora napraviti, možda neko ima neke nacrte...pozzzz