Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: SALE NB 17, 01, 2010, 01:03:51 pre podne
-
kemppi, razmatram mogućnost izgradnje čamca od aluminijuma na slici dole. Dimenzije su 5.9m x 2.2m.
S obzirom da se radi o gliseru, cilj bi bio da se postigne što manja težina, a da to ipak ostane sigurno i čvrsto plovilo.
Koje legure i debljinu materijala bi preporučio? Šta za rebra, a šta za oplatu?
Računao sam sa debljinom 4mm i dobio okvirnu masu od 550kg.
-
navelo ga sto su to extra stvari evo jedan gliser star 50 od i na njemu je sve originalno od kako je nastao ima svoj rol bar i motor je novije godiste yamaha 40 (profin gliser) ni najmanje neravnine nema a stara mrcina
-
Gliser je fantastican.Svakako je aluminijum puno bolji od plastike,ali je problem u izradi takvih camaca.Aluminijum je neunistiv pri normalnim uslovima.
-
iskreno posle Kempijeih saveta i price StVlade da imam para ceo brod bi mi bio od aluminijuma...
-
Gliser je zaista OK, ali zašto baš odluka za Aluminij? :aikido:
meni se cini da je to samo razmisljanje nikako odluka :good:
-
Veoma jednostavno, nakon ovoga što Pera radi sa Yastogom, jasno mi je da nisam u stanju da napravim taj čamac od špera i epoksija. Jenostavno zahteva suviše vremena, strpljenja i upornosti i veštine, a ja nisam u mogućnosti da investiram toliko.
Za obradu metala imam dostupne materijale, prostor i majstora, i mogao bi, nakon obezbeđivanja potrebnih finansija, dobiti gotov čamac ( izvaren, ofarban i zastakljen), za svega 15-30 dana, što mi je prihvatljivo.
U varijanti izrade sa čeličnim limom od 3mm za korito i 2mm za nadgrađe, ovaj gliser bi bio težak oko 1,3 tone, što bi zahtevalo motor od preko 100ks za iole ozbiljnu plovidbu. To mi je sa stanovišta potrošnje i poreza finansijski nedostupno. Jednostavno ne mogu da platim 1000+ evra godišnje za registraciju i porez.
Tako da jedino što preostaje jeste aluminijum- čamac težak 600-700kg sa nekom min. opremom i 2 putnika će glisirati i sa 50ks, a imaće sasvim pristojne performanse i sa 25-30ks, a to možda i mogu da platim!
Uz to, računam da bi se takav čamac, nakon par godina eksploatacije, još uvek mogao pristojno prodati.
To je razmišljanje, ali poprilično konkretizovano.
Neka gruba računica je da bi materijal koštao oko 2000 evra, ali zato tražim kemppijev savet , da bi mogao da napravim preciznu kalkulaciju. Ko bi hteo da ga radi u običnom limu, cena materijala je svega 70.000-80.000 dinara.
A može da se uradi i veća varijanta 7.00mx2.50m.
-
a da ti ja lepo prodam gliser da te bog vidi :good:
-
Ja mislim da je aluminijum odlican izbor ako imas majstora. Mozes da se raspitas i da li kod nas moze da se nabavi i neka kvalitetnija legura tipa AlCuMg ali ne znam da li za tim i ima neke potrebe obzirom da je to ipak samo camac.
-
http://www.navodi.com/Berza_006/033.html (http://www.navodi.com/Berza_006/033.html)
http://www.buster.fi/?id=795 (http://www.buster.fi/?id=795)
-
Buster je sjajan gliser, samo nema kabinu- takav već imam! :dance:
Ovo gliserče koje hoću da pravim ima i kuhinjicu i WC, to je u stvari mini-cruiser.
Zoki, ako ima kabinu pod pramcem, i ako ga daješ za manje od 2.000 €, možemo da se dogovorimo! :taunt:
Barba, malo sam listao po stranim forumima, problem je što svi navode druge oznake za razne legure.
Šta je u stvari AlMg3 ili AlMg5, koji se kod nas često pominju? Da li je to neki 5xxx ili 6xxx legura ili je to ta AlCuMg, i koji procenti primesa bakra i magnezijuma su najpodesniji za ovu namenu?
Znam da obični al neću koristiti, već nešto od onoga što Sevojno nudi, ali moram znati šta da tražim.
-
ne razmisljaj vidi sa kempijem to je njegova materija :good:
-
Ovo je ono što nudi Sevojno:
IMPOL SEVAL EN ASTM DIN
A20 1200A 1200 Al99
A21 1100 1100 -
A30 1050A 1050 Al99,5
AC30 6082 6082 AlMgSi1
AC40 6061 6061 AlMgSiCu
AF11 1200 1200 Al99,0
AF12 - 1200 Al99,0
AF15 - 1145 -
AF40 8079 8079 -
AF42 8014 8014 -
AF43 8006 - -
AF51 - 4006 -
AF52 - - -
AF60 8011A 8011 AlFeSi
AS10 - - -
M10 3003 3003 AlMn1
M11 3003 3003 AlMnCu
M12 3004 3004 AlMn1Mg1
M13 3105 3105 AlMn0,5Mg0,5
M14 3005 3005 AlMn1Mg0,5
M15 - - -
M16 3104 - -
P10 5005 5005 AlMg1
P21 5251 5251 AlMg2Mn0,3
P23 5049 5049 AlMg2Mn0,8
P24 5454 5454 AlMg2,7Mn
P25 5050A 5050B AlMg1,5
P30 5754 5754 AlMg3
P32 5052 5052 AlMg2,5
P34 5654 - AlMg3,5Cr
P36 5083 5083 AlMg4,5Mn0,7
P38 5086 5086 AlMg4Mn
P54 5183 - -
-
Drago mi je da pocinje planiranje novog Zeke. Imace lezajeve ali ne videh gde ti je wc i tus. Bez toga Maraina nece odobriti projekat.
-
Ovako bi trebao da izgleda
-
:good: :good: :good:
-
Sale jel ovo neko gotov projekat, i imaš li detaljne planove ili samo sliku?
-
http://www.boatshop24.com/web/en/suchen/m/index.htm?showid=2085039&SEARCH_PRICECURRENCY=USD&SEARCH_MATERIAL=1016&SORTORDER=1&lastshow=25&totalcount=315 (http://www.boatshop24.com/web/en/suchen/m/index.htm?showid=2085039&SEARCH_PRICECURRENCY=USD&SEARCH_MATERIAL=1016&SORTORDER=1&lastshow=25&totalcount=315)
za vecu varijantu....
-
Ovo je besplatni plan, skinut sa interneta.
Predviđen za šper/epoksi gradnju, ali postoji mogućnost da se modifikuje za aluminijum
-
:good:
-
Pa alcumg je verovatno mnogo skup za tu primenu i nepotreban, koristi se u avioindustriji.
Ovde imas svojstva i dijagrame, mozda mozes da nadjes neku vezu za legure koje su ti mozda preporucene sa drugih sajtova/foruma.
http://www.matbase.com/material/non-ferrous-metals/wrought-aluminium/ (http://www.matbase.com/material/non-ferrous-metals/wrought-aluminium/)
Pretrazi ruske sajtove, oni su proizvodili neke aluminijumske glisere, ali kako stvari stoje moraces da se oslonis na iskustvo domacih "majstora".
-
Veoma jednostavno, nakon ovoga što Pera radi sa Yastogom, jasno mi je da nisam u stanju da napravim taj čamac od špera i epoksija. Jenostavno zahteva suviše vremena, strpljenja i upornosti i veštine, a ja nisam u mogućnosti da investiram toliko
Sale,
šper/epoksi gradnja je prilično jednotavna ako se pridržavaš uputstava o pravilnom mešanju učvršćivača i smole, i korišćenju određenih filera za određene namene. Kad smo završili model skapirao sam do to mogu i ja da radim, a nisam preterano "vešt u ruke"...
Ne poznajem dovoljno rad sa aluminijumom da bi se sad nešto pravio pametan, ali mi se čini da šper/epoksi nije ništa zahtevniji za rad, čak mi se čini i jednostavnijim za ispravljanje nekih grešaka. E sad, da li je jeftiniji treba staviti na papir... Ako u projektu ima specifikacija materijala (količina špera po debljinama, količina staklenog tkanja i epoksija) lako ćeš dobiti cifru za materijal na www.epotech.rs (http://www.epotech.rs)
-
Koliko sam ja informisan za izradu aluminijumskih čamaca za upotrebu na rekama najpogodniji je Almg3 (5754),a za slanu vodu Almg4...
-
Pero, imam specifikaciju, ali ta gradnja sporo i dugo traje, pogotovo ako čovek radi sam.
Za metal imam i drugare i obezbeđenu podršku što se materijala tiče, i iskusnog varioca- više njih, ako zatreba!
Materijal je jedan deo priče, a tvoja ekipa je ono što ja nemam!
-
Sale,
ako imaš razrađenu ekipu za aluminijum, samo udri. Projekat je jako simpatičan, biće to sjajna lađa!
-
Da li je razrađena, ne znam, ali mislim da bi nam valjalo pokušati. Još ništa nije konačno, ali pravim konstrukciju celog poduhvata.
Prvobitno sam mislio ići na šper/epoksi, ali kad sam video vaš rad, to mi je malo visoko.
Voleo bih uraditi i svoj čamac tako precizno i pedantno, ali mislim da nisam dovoljno spretan za tako nešto.
Ovo baš i nije projekat za početnike.
-
Pero, gledao sam sad na Epotech.rs, imaju sve i svašta, ali ne i šperploču?! Gde si nju nabavljao?
I ovako mi treba šper za neke prepravke na Zeki, pa molim te, otkrij mi tajnu! Valjaće mi i brezov šper.
Po specifikaciji za gliser, potrebno je 40kg smole, 20kg učvršćivača ( predviđena je upotreba smole Etal370 i Etal 45M učvršćivač). U svakom slučaju, to je 60 kg gotovog epoksija, bez obzira na proizvođača smole.
I 100m2 tkanja od 200gr.
Table špera 122x244mm
1 x 20mm
20 x 9mm
10 x 6mm
5 x 4mm
I još raznorazne letve, letvice, hrpa šrafova, itd,itd.
Kad to sve tako posmatram, deluje mi da bi i ovako izašao teži nego u aluminijumu. Ne znam koliko je teška šperploča po kvadratu, onda bi se dalo izračunati.
-
Aluminijum je najlakši od svih materijala za gradnju....čelik,stakloplastika,šper,drvo....
-
Pero, gledao sam sad na Epotech.rs, imaju sve i svašta, ali ne i šperploču?! Gde si nju nabavljao?
I ovako mi treba šper za neke prepravke na Zeki, pa molim te, otkrij mi tajnu! Valjaće mi i brezov šper.
Po specifikaciji za gliser, potrebno je 40kg smole, 20kg učvršćivača ( predviđena je upotreba smole Etal370 i Etal 45M učvršćivač). U svakom slučaju, to je 60 kg gotovog epoksija, bez obzira na proizvođača smole.
I 100m2 tkanja od 200gr.
Table špera 122x244mm
1 x 20mm
20 x 9mm
10 x 6mm
5 x 4mm
I još raznorazne letve, letvice, hrpa šrafova, itd,itd.
Kad to sve tako posmatram, deluje mi da bi i ovako izašao teži nego u aluminijumu. Ne znam koliko je teška šperploča po kvadratu, onda bi se dalo izračunati.
Nesto sam gledao ovih dana sper plocu i mislim da su ovi najjeftiniji.
http://www.frischeis.rs/ (http://www.frischeis.rs/)
-
Sale,
Epotech radi epoksi, boje, lakove... ne radi sa šperom.
Šper ploču imaš u Pazovi: http://www.frischeis.rs/2478.0.html (http://www.frischeis.rs/2478.0.html)
I u Višnjici: http://www.interkomercad.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=91&lang=srl (http://www.interkomercad.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=91&lang=srl)
Interkomerc je jeftiniji od Frischeisa, ali ima manji izbor
-
Super, obojici hvala za linkove! :good: :drinks:
-
Ne znam za ostalo ali breza je u Pazovi daleko jeftinija nego u Interkomercu.
-
Zasto se bojis rada u speru.Ako si malo pazljiv ne mozes da pogresis,pa i ako pogresis
popravices.Nije to doktorat,
Sto nisi okacio link,sa koga si skunuo plan.
-
Zorane, radio sam restauraciju svog sadašnjeg čamca, i to je potrajalo preko 2 meseca.
Za izgradnju ovakvog plovila treba 4-5 puta više radnih sati nego za sređivanje malog glisera!
Jednostavno neću uopšte da započinjem bilo šta, a da nisam siguran da to mogu brzo i efikasno završiti.
Da krenem u rad i blokiram garažu za narednih godinu-dve, to mi se ne da.
Radovi sa aluminijumom/čelikom, su tu daleko zahvalniji. Nakon isecanja rebara i delova oplate, sledi par dana varenja, zatim ide farbanje, a sve ostalo može da se radi i napolju, pa čak i na vodi!
Ako se odlučim na gradnju, osnovni cilj je da taj čamac bude u plovnom stanju barem do juna!
Kad kažem plovno stanje, tu mislim da mogu da okačim motor i komande, stavim gajbu piva u njega, sednem na tu gajbu i izađem na Dunav! Ali sve opcije su otvorene.
Projekat sam skinuo sa http://www.yakutia.ru/~igor/ (http://www.yakutia.ru/~igor/)
Ima tu nekoliko projekata, od malog čamca preko glisera do lepih jedrilica.
-
Sale
Lakse je iskrojiti sper nego aluminijum.Uzmi za probu napravi jednu šiklju,pa ako je teško
nečeš praviti veliki čamac,a nju uvek možeš da tapneš po ceni materijala ako ti ne treba.
Uostalom sam ces morati i da odlucis i da odradis.To je samo moj predlog.
-
Evo i mene,ceo dan sam bio na Obedskoj bari,pa sad vidim da je bilo reci o Aluminijumskom gliseru,pa se u medjuvremenu preslo na camac od spera i izgleda da sam zakasnio.
Ako ipak odlucis za Aluminijum pomoci cu,samo pitaj sta te interesuje.
@Barba
Pominjes leguru AlCuMG,tacno je da je to jedna od najcvrscih toplotno obradivih legura,zovu se durali,pripadaju seriji 2XXX gde je glavni legirajuci element Bakar,a sekundarni Magnezijum.NE KORISTI SE U BRODOGRADNJI jer nije otporan na galvansku koroziju,jer Cu kao plemenitiji razara aluminijum i Magnezijum.
@Zoke
U temi aluminijumski camac pominjao si da se u avijaciji koristi legura ergal,ni to nije prihvatljiva legura u brodogradnji iz istog razloga.
Nemojte se ljutiti sto vas ispravljam,znam da ste iz najbolje namere to napisali.
U brodogradnji su prihvatljive legure na bazi Mg,Si i Mn i to u odredjenom procentu da se ne bi narusila koroziona pasivacija Aluminijuma.
Mg kao glavni legirajuci element je lako isparljiv,jer mu je tacka topljenja niza od Al(izmedju ostalog Mg se koristi u pirotehnici,jer je lako zapaljiv),pa se mora izabrati adekvatan metod pri zavarivanju da ne bi ispario,tj da camac ne bi bio oslabljen na varovima.Iz tog razloga su se Al camci cesto nitovali,ali je zadnjih godina zavarivanje napredovalo pa moze da se izvari a da metal sava bude pribliznih mehanickih osobina kao osnovni materijal,mada jos uvek nisu naucno jasni svi segmenti u procesu zavarivanja.
Najcesce se camci vare tig postupkom i tada je dzabe sve ovo sto ja pisem.
-
Molim te pročitaj prvi post u temi. Zanima me koje legure se mogu upotrebiti u gradnji, od ovih raspoloživih u Srbiji.
Tek onda mogu da pravim konkretan proračun, koliko bi to zadovoljstvo koštalo.
I molim te pojasni malo ispravnu tehniku i metod varenja
-
Dok sam kucao post opet ste se vratili na Aluminijum.Ovde se tako skace sa teme na temu,da kada nesto hocu da pronadjem,obicno ne uspem,jer se svugde svasta pise.
Mislim da je Off tropic najbolje resenje,pa neka se ljuti ko hoce. :diablo: :nono:
Ako si i dalje opredeljen za Aluminijum,sutra cu nastaviti,ima tu dosta da se pise,a kasno je.
-
Kada god da uhvatiš vremena. Temu sam započeo sa tim ciljem, a posle se, (po običaju), razvila diskusija. :drinks:
Koliko sam shvatio AlMg3 (ili 5754) nije loš za brodogradnju, a Sevojno ga ima.
Da li se taj materijal koristi i za oplatu i za rebra, ili možda ima druga, bolja legura?
Ima tu još pitanja i pitanja.... pa ako si voljan da me malo obrazuješ bio bih ti zahvalan!
-
@kemppi
Druze, ovde niko ne bi trebalo da se ljuti zbog kvalitetnog saveta. Ja sam alcumg dao samo kao primer Al legure koja se koristi u avijaciji, pa da se Sale malo pozabavi i time da ne bi posle zalio zbog pogresnog materijala. Povela se prica o tome i eto, zakljucismo da nije svejedno koji lim se koristi. :good:
Sada cekamo tvoj savet.
Pozdrav,
-
Bez Vladinog mišljenja nisam ni planirao da krećem u bilo šta sa aluminijumom! :good:
Jednostavno ima suviše znanja i iskustva da bi ga čovek mogao zaobići u ovom slučaju!
-
Sale,
Par dana sam bio u "autu" ali sam video ovu temu.
Ako uspete da napravie ovaj čamac od aluminjuma imaćete jedan od najboljih čamaca u kraju.
Želim Vam svaku sreću i da uspešno realizujete ideju.
-
Vec sam pisao o legurama aluminijuma,AlMg3 je dobar materijal za brodogradnju,a kada dodje do varenja na PP cu ti poslati preporuke u vezi zavarivanja.
Da bi se napravio kvalitetan Al gliser,preduslov je projekat od strane masinskog inzenjera brodogradnje,jer idealnog plovila nema,kao ni formule za izracunavanje,vec se to svodi na iskustvo i proracune da bi se priblizilo idealnom.Kod glisera je bitna tezina plovila,pa se mora odrediti debljina materijala,a to bez proracuna ne ide,jer se slobodnom procenom sve mora predimenzionisati,samim tim bi plovilo bilo teze i cela prica gubi smisao.
Projekat je skup,ali se dugorocno isplati,kao i samo plovilo od Aluminijuma.
To sto si predstavio na slici je skica broda kako bi on trebalo da izgleda,a projekat sadrzi poprecne preseke uradjene u 3 dimenzije,imas bukvalno sve napisano i nacrtano:debljina oplate,rebara,rebrenica,pramcane statve,uzduznica,spona,njihova sirina,broj rebara i razmak izmedju njih,svako rebro je nacrtano i definisano.
Prvo se iskroje i izvare rebra i rebrenice,na kojima mogu da se izbuse rupe kako bi se smanjila tezina,a da se ne izgubi na cvrstoci,najcesce nisu od flaha vec se iseku prema nacrtu,a smisao je u tome da je profil siri gde je opterecenje vece i obrnuto.
Kada se sastave rebra,za njih se vare uzduznice,pramcana statva i spone.Na takvu konstrukciju(kostur) se postavlja oplata.
U domacoj radinosti se obicno radi obrnutim procesom,tj.prvo se kroji oplata,pa se onda rebra kroje i vare.
Treba da odlucis koju ces varijantu prihvatiti.
Kada sam sebi pravio plovilo konsultovao sam se sa mojim prijateljima koji su inzenjeri brodogradnje,jer sam prvi camac napravio tako sto sam bukvalno preslikao klasicnog smederevca,ali su apetiti ubrzo porasli,video sam mane svog camca,a bez strucne pomoci nisam mogao nista ozbiljno napraviti i tek kroz pricu sa njima shvatio koliko je to ozbiljan posao.Na primer,njihov projekat je izmedju ostalog vatrogasni brod,koji je godinama bio parkiran pored Brankovog mosta.To je brod koji nije gliser,ima 90 tona i 3 motora po 300KS,ni u snu on ne moze da glisira, ali mu je brzina veca od 30km/h.Bila mi je zanimljiva prica kako su mu ispitivali plovnost.Projektovati takav brod je ogroman posao,ali i kod malih plovila ima uzasno mnogo proracuna.
-
Kemppi, nemoj ništa na PP , sve piši ovde na forumu,ja sam jako zainteresovan za aluminijum kao materijal za gradnju plovila,a verujem i mnogi sa ovog foruma,a i šire
-
kemppi, imam kompletan projekat, svako rebro zasebno iscrtano, ali sa merama za šper/epoksi.
Kako odrediti dovoljnu jačinu materijala u aluminijumu, a ne preterati?
-
Bravo :good:
to je upravo ono o cemu sam pricao,laik moze da zakljuci da ce takvo rebro imati bolju nosivost od flaha i vinkla.Jeste skuplje i ima dosta otpada,ali kada se uradi bice perfektno.
Pokusacu da analiziram,projekat pa za koji dan da ti dam preporuke.
-
Kako odrediti dovoljnu jačinu materijala u aluminijumu, a ne preterati?
Hehe, pa to je esencija inzenjerskog posla, da bude sto jeftinije, a dovoljno jako. To su godine skolovanja, profesionalnih kurseva, ozbiljnog rada na projektima, koriscenje najnovijeg softvera i ono sto je najbitnije godine prakticnog iskustva na projektima tog tipa.
Ljudi pazite da se ne zaigrate. Proracun tog tipa bi kostao ko Sv. Petra kajgana. To definitivno mora da radi profesionalac sa jako puno iskustva. Samo bi proracun tokova napona kroz okvire trupa kostao toliko da je svaka dalja prica neisplativa.
Sale, jel si mozda razmisljao da kupis gotov projekat za Al gliser. To je definitivno mnogostruko jeftinije od projektovanja, a i provereno je u praksi.
-
Barba,ovaj put si u pravu 100%,pokusao bih da pitam ove moje prijatelje,ali se bojim da odokativnom metodom nece da odgovore,jer to je isto kao kada pitas lekara telefonom za savet,pa ti kaze dodji prvo da vadis krv,pa da snimis ovo i ono,pa ultrazvuk...
@SaleNB
Moras mi dati link ili projekat na papiru tog tvog glisera,da ne idem kod ljudi sa 2 rebra i skicom.
-
Apsolutno se neću ni zamarati takvim stvarima, pogotovo onog trenutka kad počnu da koštaju novaca.
Takvi proračuni se isplate jedino ako želiš da komercijalizuješ celu priču i praviš seriju, a ovo nije taj slučaj.
Na osnovu projekta za šper, i uz pomoć kemppija i Vlade, verujem da mogu napraviti ono što bi Ameri rekli
"educated guess" što se jačine i izbora materijala tiče. Meni je to dovoljno. Neću sa njim preko okeana!
Apsolutno nemam ambicije da pravim "najbolji gliser na svetu" ili obaram bilo kakve rekorde. Dovoljno je da bude po mom ukusu.
Trebam jasnu kalkulaciju, pre svega finansijsku, u odabiru materijala i troškova izrade.
Treba mi kabinaš sa solidnim plovnim svojstvima, i to do leta! Klasični kabinaši-tabanaši ne ispunjavaju moje kriterijume , ni po plovnim svojstvima, ni po iskorišćenju prostora, a o estetici tek neću ni počinjati!
Praktično jedino plovilo vredno spomena u Srbiji je do juče bio Bas 747, sad je tu i Yastog, a oba su cenovno iznad moje lige! Oba imaju (po meni) veliku manu, vozač sedi u kabini, mada se to može modifikovati.
Malo sam se igrao, meni Yastog izgleda mnogo bolje bez onog krovića! I praktičnije za naše podneblje!
Stvar je u tome da mi se baš ovaj projekat sviđa, a većina projekata koji se nude za samogradnju su dizajnirani u '60 i '70 godinama prošlog veka. Ako već pravim novo, neka i izgleda tako! Zato ne planiram da kupujem projekat, već malo da budžim ovaj, ako ništa drugo, čisto zbog osećaja da pravim nešto baš moje i unikatno!
Kako stvari stoje, s obzirom na moje finansije, na kraju ću još morati da ga pravim od običnog lima! :suicide: :taunt:
-
kemppi, evo linka na kojem su ti planovi ( u smanjenoj rezoluciji)
http://www.yakutia.ru/~igor/l600/plans.rar (http://www.yakutia.ru/~igor/l600/plans.rar)
Mere su dosta nečitke, ali ja sam već povadio neke mere, tako da to neće biti problem.
Ako bude trebalo još nešto, pitaj.
-
Kemppi, kao što sam gore naveo, nije potreban neki džinovski proračun, već neka školovana procena. S obzirom da ti ljudi imaju iskustva, verujem da mogu proceniti potrebne količine na osnovu drugih sličnih projekata.
U svakom slučaju, veliko hvala unapred!
Mogao bi pozvati svoje prijatelje da, ako imaju želje i vremena, dođu na forum i napišu takođe ponešto iz stručnog ugla! Verujem da bi mnoge zanimalo!
-
mozda neko merodavan da da misljenje,zasnovano na praksi,koje se debljine al lima koriste za odredjene delove plovila slicnih dimenzija
-
mozda neko merodavan da da misljenje,zasnovano na praksi,koje se debljine al lima koriste za odredjene delove plovila slicnih dimenzija
Ne spadam u "merodavne" i "školovane" da bih dao odgovor na ovu temu ali Saletu predlažem da sa Vladom i Kempijem dodje ponovo kod mene i da pogledaju debljine lima na mom čamcu.
Obzirom da su dimenzije mog čamca nešto manje od onoga što Sale planira ali ne mnogo (ovo je sada moj laički komentar), verujem da neće pogrešiti ako za svoj čamac iskoristi ono što su projektanti uradili na mom čamcu.
-
Praktično jedino plovilo vredno spomena u Srbiji je do juče bio Bas 747, sad je tu i Yastog, a oba su cenovno iznad moje lige! Oba imaju (po meni) veliku manu, vozač sedi u kabini, mada se to može modifikovati.
Malo sam se igrao, meni Yastog izgleda mnogo bolje bez onog krovića! I praktičnije za naše podneblje!
Sale,
hvala na ovome, polaskan sam!
samo dve male napomene:
- vozač na Yastogu ne sedi u kabini, nego ispod hard topa. Nema pregrade između vozača i kokpita (društva koje se vozi), svi su u jednom prostoru. To i meni smeta kod BAS-a (dobro, pomalo i oblik korita...)
- krović sa Yastoga se da skinuti, upravo radimo na reviziji koja bi bila otvorena, sa rol barom, zgodna za nadgradnju bimini topom. Meni je lično Hard top mnogo bolji izbor zbog korišćenja zimi i bolje senke leti, manjih problema sa vlagom noću... ali to je moje viđenje. Siguran sam da će i Yastog 23 Targa biti zanimljiv... (uskoro skice!)
p.s. i dalje sam ubeđen da ćeš takav gliser lakše napraviti od špera i epoksija nego od aluminijuma. Čak i potpuno sam!
-
@SaleNB
Moji prijatelji inzinjeri brodogradnje su penzioneri,ne rade vise projekte,brod koji sam pominjao su projektovali pre 20-ak godina,ja samo mogu sa njima da popricam drugarski,i dobijem kakav konkretan savet.
-
u Srbiji je do juče bio Bas 747, sad je tu i Yastog, a oba su cenovno iznad moje lige!
obrati paznju (koliko sam shvatio) nijedan od njih ne moze "jednostavno" da nasuces na plazu i slicno vec sve moras sa sidra... znaci sidro pa ili gazeci ili plivajuci ili pomocni camac do obale po litru ladne vode...
iako je Sunebam 29,1 veci i konforniji od oba i kako sam skapirao u istom cenovnom rangu ni on ne moze na obalu ali na 9 metara imas mesta za pomocni po duletovom principu (na one kolutove)...
muke nase sa ladjama :(
-
Kapetane, to i jeste problem!
Ja čamac trebam da bi njime plovio, i moj čamac zato mora dobro da PLOVI!
Oni koji plove par km mesečno i zatim se negde nasuču i provedu celo leto nasukani, njima treba čamac koji se lako nasuče! A to mene ne zanima! Jednostavno koristim čamac u druge svrhe!
Kad doplovim do plažice po kojoj želim da prošetam, već ću naći način da dođem do nje. Po leti je i plivanje u redu, a i neki mali gumenjak može da završi posao za sve druge prilike. A dovoljno je da imaš mali kompresor na 12v na čamcu, pa je brzo i naduvan i izduvan.
Uzgred, projektovani gaz na ovom gliseru je 34cm, znači mogu da priđem skoro svuda gde i ti možeš da priđeš!
-
- krović sa Yastoga se da skinuti, upravo radimo na reviziji koja bi bila otvorena, sa rol barom, zgodna za nadgradnju bimini topom. Meni je lično Hard top mnogo bolji izbor zbog korišćenja zimi i bolje senke leti, manjih problema sa vlagom noću... ali to je moje viđenje. Siguran sam da će i Yastog 23 Targa biti zanimljiv... (uskoro skice!)
p.s. i dalje sam ubeđen da ćeš takav gliser lakše napraviti od špera i epoksija nego od aluminijuma. Čak i potpuno sam!
Hard top je prava stvar, imaš kabrio sa biminijem leti, i tvrdi krov zimi! :good: Pogotovo u kombinaciji sa gliserskim koritom!
Jedva čekam skice!
Što se gradnje tiče, sve je još otvoreno. Nažalost, kao i obično, finansije će na kraju presuditi! Videćemo da li mi je aluminijum uopšte dostupan ili nije. A verujem da bi gradnja u aluminijumu dala najefektniji rezultat za ovaj tip čamca! Šper je svakako druga opcija, već samim tim što mogu da radim po projektu, bez ikakvih promena.
-
obicno se plovi do neke destinacije gde se vredi iskrcati i na obalu preneti potrebne stvari ...
-
O bože ,daj mi 6 ruku i 2 meseca godišnjeg (plaćenog)!!! :suicide:
Dule, kada bih mogao da ga započenem i dovršim u klotu , za 2 meseca, ne bih se mnogo dvoumio, ovako.....
Siguran sam da je aluminium najskuplji, samo je pitanje koliko je skuplji?!
Mislim da bi sa stanovišta težine luminijum bio najbolji izbor, težinsku prednost bi u nekoj meri umanjila ugradnja izolacionih materijala, upravo da bi se dobio taj komfor o kojem pričaš, ali to je već drugi deo priče....
Tek kad napravim kalkulaciju ću znati više i doneti neku odluku..
-
Na osnovu projekta za šper, i uz pomoć kemppija i Vlade, verujem da mogu napraviti ono što bi Ameri rekli
"educated guess" što se jačine i izbora materijala tiče. Meni je to dovoljno. Neću sa njim preko okeana!
Mislim da ces, ako popricas sa vise majstora doci do nekog zadovoljavajuceg zakljucka i da ce konstrukcija biti OK. Imace camac konstruktivnih mana, mozda ce biti i bespotrebno tezi, ali kao sto rece, ne treba ti nikakav rekorder. Ako profilises rebra i otvore na njima (zbog smanjenja tezine) i okvire dobices znacajna ukrucenja, ali za to ti opet treba presa, kalupi, racunice i sto djavola. Ako ides na varijantu prostog varenja tabli, konstrukcija rebara i okvira ce biti znacajno slabija, zato je ukrutis udvojavanjem tabli na pojedinim mestima i varenjem kojekakvih profila. To je jeftinije za izradu, ali povecava tezinu.
Ono sto mi se nikako ne dopada je sto sticem osecaj da zuris. To nikako ne valja. Mozda je bolje da i ovo leto provedes na Zeki, a da ladja bude spremna za 2011.
-
Projektovani gaz Yastoga 23 je nešto preko 20cm za verziju trupa za slabije motore (10-50KS)
Podvodni deo će se malo razlikovati u verziji za jače motore (50-90KS), imaće dublje V i samim tim veći gaz.
Na kobilici će biti urađeno ojačanje od karbonskih vlakana koje će omogućiti bezbedno nasukavanje na plažice.
Duletovi komentari su svi na mestu, mislim da je u pravu i za cenu. Potrudiću se da spremim cenu za Kit 0 za Targa verziju Yastoga 23, pa da uporedimo...
Što se tiče materijala po projektu za ovaj gliser, cenovnik Epotecha za 2010 kaže sledeće:
40kg smole + 20kg učvršćivača = 60kg epoksija: 2 x C pack (30Kg) West Systema = 2 x ~750€ = 1500€
100m2 tkanja od 200gr = rolna 100m, širina 80cm, Plain weave (~820€) + rolna 25m istog platna (~230€) = 1050€
Pored toga, trebaće još "malo" West materijala: 3kg Collodial Silca (Cabosil) punioca za lepljenje i filertiranje epoksijem ~170€. Zatim 1.4kg punioca 407 za gitovanje i punjenje rupa od šrafova i sl. ~140€, + set malih i velikih valjaka i po jedan okvir za svaki...
Table špera 122x244mm (oko 3 m2 po tabli)
1 x 20mm = 3 x 770 din/m2 = 2.310din (breza, vodootoprna, Frischies, 3 Klasa, sa više čvorova na površini, trenutno niko nema 20mm okume raspoloživ, koji je dosta lakši od breze, ali i skuplji)
20 x 9mm = 60 x 14.5 €/m2 = 870€ (okume, Frischies, imaju 8 i 10mm debljine, osmica je jefitnija ukupno 90€ na ovu količinu. Ja ne bih smanjivao projektovanu debljinu špera)
10 x 6mm = 30 x 12.5 €/m2 = 375€ (okume, Frischies)
5 x 4mm = 15 x 7.7 €/m2 = 115€ (okume, Frischies)
Ukupno za šper ploču ~ 1.400€
Cene špera sam uzimao sa decembarskog Frischies cenovnika, ali treba uporediti sa Interkomercom koji zna da bude jeftiniji u nekim stvarima (a u nekima skuplji). Evo uporednih cena, upravo sam dobio mail na osnovu naše računice za Yastoga:
Cene za okume vodootporni šper, bez PDV-a:
Šper: Interkomerc Frischeis
4mm 644 RSD +PDV 6,50 EUR+PDV
6mm 934 RSD +PDV 10,60 EUR+PDV
10mm 1302 RSD +PDV 12,30 EUR+PDV
15mm / 18,16 EUR+PDV
Ako nisam nešto pobrkao, otrpilike matematika za sav materijal za taj gliser:
Epoksi ~ 1500€
Stakleno platno ~ 1050€
Punioci i oprema za epoksi ~ 310+ xxx€
Šper ~ 1400€
Samo materijal ~ 4.500€
I da ne zaboraviomo farbanje: ispod vodene linije inermicoat prajmer + antialgin, izand nje epoksi prajmer + poliuretan
Ako su fajlovi dovoljno dobri, možeš da ih proslediš nekome da ti iseče šper na CNC mašini, i time uštedtiš dosta vremena, potrošiš nešto para, alii možda bolje organizuješ potrošnju materijala. A to opet zahteva vreme...
Kako ti se čini ideja da ti ponudimo Yastoga 23 Targa, sav šper isečen i složen, sav epoksi na gomili, i detaljno uputstvo za sklapanje? Siguran sam da možeš brzo da ga sklopiš, pa posle natenane opremaš... Možeš i da nam se pridružiš na sklapanju Dunje 2 da vidiš/uvežbaš tehniku...
-
Vidiš Sale, to sam ti i rekao, pomoći će ti i Pera i njegova ekipa, s tim što je koncept Yastoga mnogo bolji, bar po meni od bilo čega što sam video do sada u tom rangu.
Dobijaš veće i šire plovilo.
E sad je drugi problem koliko ti ustvari možeš da se pružiš - finansijski.
-
Na kobilici će biti urađeno ojačanje od karbonskih vlakana koje će omogućiti bezbedno nasukavanje na plažice.
Pero jedan dobronameran savet. Pošto već duže vremena radim sa epoksidima i tim sendvičima, smatram da dosta toga znam, slobodan sam da vam preporučim da umesto karbona, za tu namenu, upotrebite kevlar (aramid) ili spektru. Laminat karbona je vrlo krt i ne trpi udarce, lako puca. Pozdrav i samo napred :good:
-
Pero, hvala na ponudi, sad si me tek bacio u rebus!!!
Kako bi izgledao unutrašnji raspored na otvorenom Yastogu? Koje su dimenzije kokpita i kabine i visina?
Što se proračuna tiče, ispade da je aluminijum bagatela!
Jedino što mi na proračunu bode oči, su cene iz Epotecha. West System ima horor cene!!!
Tu se lako može uštedeti 1000 evra samo promenom proizvođača epoksija i tkanja!
-
a da ti ja lepo prodam gliser da te bog vidi :good:
Jel dobija i Japanca uz camac?
-
Ovako bi trebao da izgleda
Na ovakav camac jedino moze neptun 23 ili veterok12....nista bez rusa.....
-
Ovako bi trebao da izgleda
Na ovakav camac jedino moze neptun 23 ili veterok12....nista bez rusa.....
Ne treba mu.Vinc nije projektovan da vuce tako tesko sidro :lol:
-
Pa Vlado, čoveče, gde si do sada!!! :drinks:
Daj probaj da napraviš proračun , koliko bi koštalo da se napravi jedan takav čamac.
Tvoj rad + utrošak elektroda i drugug materijala.
-
Pero jedan dobronameran savet. Pošto već duže vremena radim sa epoksidima i tim sendvičima, smatram da dosta toga znam, slobodan sam da vam preporučim da umesto karbona, za tu namenu, upotrebite kevlar (aramid) ili spektru. Laminat karbona je vrlo krt i ne trpi udarce, lako puca. Pozdrav i samo napred
Mišo, u pravu si, lupio sam materijal, stalno brkam taj karbon, kevlar, aramid... meni je sve to slično, sreća ima pametnijih i obrazovnijih od mene da paze na te detalje, i da me ispravljaju. Proverio sam, korsitićemo Aramid, moja greška... Ako ima još saveta, samo udri...
Pero, hvala na ponudi, sad si me tek bacio u rebus!!!
Kako bi izgledao unutrašnji raspored na otvorenom Yastogu? Koje su dimenzije kokpita i kabine i visina?
Što se proračuna tiče, ispade da je aluminijum bagatela!
Jedino što mi na proračunu bode oči, su cene iz Epotecha. West System ima horor cene!!!
Tu se lako može uštedeti 1000 evra samo promenom proizvođača epoksija i tkanja!
Sale,
raspored u kabini na Yastogu 23 Targa je za sada isti kao i na HT (Dunja 2) verziji. Visina u kabini i WC-u je 1.60m Dimenzije kokpita su 3 x 2m (grubo). Raspored enterijera se može modifikovati, ali tek treba da ga razmotrimo...
West System jeste ubedljivo najskuplji! Oni su najpoznatiji, ali i najkvalitetniji epoksi sistem za brodogradnju na tržištu. Braća Gougeon su sve počeli, svi ostali su došli posle njih. Uvek možeš da se odlučiš za jeftiniji epoksi, ali je pitanje kvaliteta, dugotrajnosti, tehnologije i tehničke podrške otvoreno... a da li to vredi 1000€ to već ne mogu da ti kažem, to je na tebi da proceniš.
-
Pero, u svakom slučaju, gledaću da navratim da vidim radove na Dunji 2, a rado ću i zasukati rukave!!!
Onda možemo razmotriti sve opcije.
-
Ne vredi ti da zasukavaš rukave nego odma ponesi neku odeću za rad, tamo čim uđeš dobiješ šmirglu u ruke , a pivo jednom godišnje i to po zasluzi.
Doduše kako ja merim težinu modela posle piva mnogo je i to jednom godišnje.
-
sale u pravu je Pera ne bezi od West sistema, evo ti cene u atachmentu (iz madjarske )a te cene mogu da idu jos dole (cena za nas je ova neto) u svakom slucaju kupi preko firme i nema PDV-a i marze u srbiji i slicno (samo carina)...
ranije su moji drugari kupovali razne materijale u madjarskoj i postizali cene nize i do 50 % ne bi me cudilo da i za west sistem postignes dobar popust u odnosu na cene ovde
-
Kap,
ajd' mi objasni kako to kupiš preko firme robu u Mađarskoj pa ne platiš PDV u Srbiji, nego samo carinu?
btw. ako obratiš pažnju na cene koje si poslao, one su čak malo jače nego u Srbiji.
Npr. C pack Epoksija 105/206 (30kg) je kod Mađara 788€ sa PDV-om a kod nas 750€ sa PDV-om.
Kupi preko firme ovde, uradi povrat PDV-a ako imaš osnovu, i prošao si bolje nego tamo...
Nije da sad ja nešto ne volEm madžare, al' zašto praviti njima posao a ne nekome ovde?
-
Kap gledaj to i ovako, epxi,razne smole i učvršćivači su hemijski repromaterijal koji zahteva posebnu vrstu transporta kao i skladištenje u uslovima sa određenim tzv bezbedonosnim merama koje ne ispunjavaju sva carinska smestišta (po novom zakonu o protoku i skladištenju robe iz EU). Dalje postoje određena carinska opterećenja i to u vidi raznih homologacija i potvrda za takve stvari, a da ne pričam o sporosti tih procedura i o zarobljenim finansijskim sredstvima.
Ta varijanta iz Mađarske me podseća kao i na to kad ja sa drugarim krenem po zimsku kobasiu i Karavan sir, ali bi me baš zanimalo kako bi te gledali i mađarski i naš carinik sa kantama Epoxia, možda bi ih lakše prošvercovao nego uvezo legalno ali tada ne vraćaš PDV, a ne daj bože da te uhvate....
-
ne znam kakva je cena kod nas , skoro nista ne kupujem ovde a od kada su skinuli vize verovatno nista i necu ...
poenta cele price je da nasi stavljaju ogromne marze , bezobrazno velike...
rodjaka mi se upravo juce vratila sa kariba kupila je mob telefon za 150 usd kod nas je isti 310 evra !!! znaci to je nesto sto ide i sto svi imaju a zamislite kakve su razlike za specificnu robu ...
vise se isplati da se ode napolje pokupuje par stvari i vrati u Srbiju, drugar je CELU KUCU sem peska i blokova kupio u madjarskoj i rumuniji i ispalo mu jeftinije oko 30% kako je sredjivao papire ne znam , ali sve je legalno...
nemojte da vas ucim kako se kupuje roba iz inostranstva bez pdv-a :)
epilog... do Segedina i nazad
5-6 sati voznje kolima (BGD - SZEGED - BGD)
vrate vam pdv na granici
50 evra kosta put (benzin, vinjeta, putarina)
kupite robu u vrednosti od 200 evra i isplatili ste put i u plusu ste .... jos ako idu trojica cetvorica ....
-
Kap gledaj to i ovako, epxi,razne smole i učvršćivači su hemijski repromaterijal koji zahteva posebnu vrstu transporta kao i skladištenje u uslovima sa određenim tzv bezbedonosnim merama koje ne ispunjavaju sva carinska smestišta (po novom zakonu o protoku i skladištenju robe iz EU). Dalje postoje određena carinska opterećenja i to u vidi raznih homologacija i potvrda za takve stvari, a da ne pričam o sporosti tih procedura i o zarobljenim finansijskim sredstvima.
Ta varijanta iz Mađarske me podseća kao i na to kad ja sa drugarim krenem po zimsku kobasiu i Karavan sir, ali bi me baš zanimalo kako bi te gledali i mađarski i naš carinik sa kantama Epoxia, možda bi ih lakše prošvercovao nego uvezo legalno ali tada ne vraćaš PDV, a ne daj bože da te uhvate....
homologizaciju koristis onoga ko je prvi uradio i platio :taunt: sto bre ti da placas ??? obicno je to zvanicni zastupnik , distributer ili onaj ko je prvi uvezao ...
ovo ostalo nisam siguran pa nije epoxi "roba posebnih namena" pa da moras da je prenosis ... sve to moze drasticno jeftinije nego ovde ...
-
Evo malo i ja da pomognem.
Ako legalno uvozis robu iz EU a poreklom je iz EU onda ne placas carinu nego samo pdv (prilikom carinjenja).Za neke proizvode je carina ukinuta a za neke se procentualno smanjuje svake godine da bi tamo 2014 bila 0 %.....
To sto traze prilikom uvoza nije homologacija nego dozvola za uvoz otrova (posto su to sve neke hemikalije koje se klasifikuju po otrovnosti u I,II III grupu otrova).Na osnovu teh.dokumentacije koju uvoznik predaje ministarstvu za zastitu zivotne sredine oni mu izdaju resenje kojim se odobrava uvoz istih.
Sve u svemu ovo se (sto zbog raznih taksi a sto zbog neverovatne neazurnosti) isplati samo uvoznicima koji se bave tim poslom na veliko a nikako nekom ko hoce da uveze manju kolicinu.Homologaciju pa i atest jos i moze da vam pozajmi ovlasceni uvoznik uz njegovo ovlascenje na original memorandumu ali Resenje vam nece niko dati a i ako vam da na carini ga nece prihvatiti......
Smislite nesto drugo :stop:
-
Vidi Kap sve se slažem MOŽDA ako su u pitanju hrana i tehnika i to iz pojedinih sredina gde se te stvari npr dodatno neoporezuju ali ne možeš da sve generalizuješ osim toga već sam ti u postu rekao kako NAŠA država gleda na uvoznika (pošto sam sebe mogu da svedem pod tu grupu)
Ono što hoću da ti kažem je to da si ti napamet u post stavio da je materijal u Mađarskoj jeftiniji, kad sam ti pokušao da objasnim kakve prepreke imaju uvoznici i zašto nešto možda kod nas više košta nego drugde nisi razumeo pa si napisao još jednu nebulozu .
[/quote]
homologizaciju koristis onoga ko je prvi uradio i platio :taunt: sto bre ti da placas ??? obicno je to zvanicni zastupnik , distributer ili onaj ko je prvi uvezao ...
[/quote]
Da li misliš da će ti neko džabe ustupiti homologaciju?
Najbitnije je da i ovde možeš da dogovoriš popust sa svim uvoznicima imaš podršku, garanciju i pod rukom su ti ako nešto krene naopako.
A osim toga kupovinom robe ovde neko moj ili nečiji će od toga primiti kakvu takvu platu, Mađare i ostale smo po mom mišljenju dovoljno nahranili.
Toliko od mene i neću više mom drugu Saletu da teram temu u OFF.
-
Zanimljivo je kuda se tema razvila! Iako Dule kaže da je off topic, nabavka materijala za samogradnju je sastavni deo procesa samogradnje, mada epoksiju nije mesto u temi o alu- gliseru, ali pre će biti da sam temi dao pogrešan naslov.
Ovde smo došli na zanimljivo poređenje o prednostima i nedostacima pojedinih materijala za samogradnju, i pre svega, o troškovima gradnje sa različitim materijalima, a to je tačno pravac u kojem sam hteo da odem!!!
Svi mi planiramo koješta, ali niko se u stvari nije detaljno pozabavio koliko u stvari košta izgradnja jednog manjeg, ali ozbiljnog plovila.
Još kad kemppi dođe sa preporukom materijala, pa da izračunamo i alu varijantu!!! :good:
Uvoz iz inostranstva je, naravno, najslađi ako imaš neku vezu na granici, pa to sve prođe "ispod radara". U ovoj našoj poštenoj državi je to svakodnevica! :pogranichnik: :pioneer:
Meni bi recimo odgovaralo da nađem nešto jeftinije u Hrvatskoj ili čak Sloveniji, sa te strane bi se lakše prošlo! :preved:
-
na velikim projektima uvoz materijala se itekako isplati
homlogizaciju sam platio samo par puta sve ostalo smo se pozivali na tudju (ne znam za hemiju kao sto rekoh ali za tehniku radi, a mislim da radi i za autodelove) a koliko znam dosta njih se pozvalo i na moju ...
sto se tice uvoza iz hrvatske , slovenije i bosne treba znati da je Bosna najpovoljnija sa svojih 1% carina ka Srbiji i ka Hrvatskoj (moze i Hrvatska Bosna Srbija ali trazi vreme i zivce, poreklo robe tako da ne bih nikome proeporucio) , mozda je najpovoljnija Bosna jer mozes dobro da se "dogovoris", generalno svi uvoznici rade po sistemu kolicina/popust sto vecu kolicinu naruci to im je veci popust tako da samo treba nagaziti po toj liniji i dobije se dobra varijanta bez lihvarskih marzi
o podrsci uvoznika, garanciji i slicno ne bih hteo da se izjasnjavam jer to skoro da ne postoji, izuzimam Peru jer sam X puta bio svedok da licno ode do kupca i sve objasni a bogami i ugradi (secam se kada je isao na male vode da ugradi FF140) i zato cu uvek peru ceniti i preporucivati !!! ali svi ostali uvoznici ... ma daj nema od podrske nista...
-
o podrsci uvoznika, garanciji i slicno ne bih hteo da se izjasnjavam jer to skoro da ne postoji, izuzimam Peru jer sam X puta bio svedok da licno ode do kupca i sve objasni a bogami i ugradi (secam se kada je isao na male vode da ugradi FF140) i zato cu uvek peru ceniti i preporucivati !!! ali svi ostali uvoznici ... ma daj nema od podrske nista...
Kap majku mu, dokle više ta generalizacija...
I nemoj da me hvališ, pokvariću se ... :unsure:
Ja smatram da moj nastup na tržištu nije izuzetak, nego PRAVILO. Tako treba da se odnosiš prema kupcu i nikako drugačije. Što se Epoteha tiče (uvoznik West sistema), ne bih se uhvatio sa njima da radim Yastoga da nisam naišao na takvu podršku.
Jeste Off-topic, ali sličnu podršku imam u Hyundaiju, i kod Mlađe (Tri Princeze), i kod Vlade u Futogu recimo... i.. imam još primera. Možda sam nekritičan, možda sam previše tolerantan... kako god, ali sam siguran da ima još uvoznika/proizvođača/prodavaca koji poštuju svoje kupce. Takođe sam siguran da u Srbiji ima dosta proizvoda koji su najjeftiniji u okruženju, a nimalo ne zaostaju u kvalitetu, čak naprotiv (Metalkov prikolice na primer)
Gde god postoji lokalni uvoznik koji daje DOBRU podršku i ima pristojne (ne obavezno i najniže) cene, radije ću se obratiti njemu nego da sam uvozim bilo šta. A i radije plaćam porez (i lakše ga umanjujem) u Srbiji nego bilo gde drugde.
NEGO da batalim Off i vratim se na temu...
Kad će ta matematika za Alu?
Makar površinski da se sračuna potrebna količina, pa da uporedimo...
btw. kad uporedim količine špera za ovaj gliser:
1 x 20mm
20 x 9mm
10 x 6mm
5 x 4mm
~1400€
I procenjenu količinu za Yastoga 23:
8 x 15mm
8 x 10mm
16 x 6mm
32 x 4mm
~2300€
ne izgleda velika razlika?
Zanimljivo je da je potrebna slična količina epoksija i platna, verovatno je taj projekat "blago" predimenzioniran za svaki slučaj. Ili je Yastog preslab :smile: ?
Kažem ti ja da sačekaš detalje za Yastog23 Targa... biće tu "zanimljive matematike" i pored toga što je za gliser projekat džabe, a za Yastoga će i projekat nešto da košta...
-
ne bih da trujem temu al valja baciti pogled,pa reci. http://www.petitesannonces.ch/a/549953 (http://www.petitesannonces.ch/a/549953) sa sve prikolicom
-
Pecov, ovo nije fer.
Šta sad, jadan Sale NB da radi?
Pa, uvek ćemo naleteti na nešto što nama izgleda bolje od onog što smo gledali dotle.
I ovaj brod iz Švice je super (govorim o onome što se vidi na slici) ali opet ne pomaže mnogo. Siguran sam da i Sale sanjari o takoj ladji - ona čak i liči oblikom korita na ono što je našao u ruskom projektu.
Nego da mi podržimo Saleta da on izabere ono što je njemu dostupno. Mislim tu na količinu novca kojom raspolaže i na resurse za samogradnju.
Sale, šta god odlučili - mi, forumaši, smo sa Vama! Kad bude potrebna pomoć - zovite! (Koliko sam ja stručan i sposoban, mogao bih da donosim pivo iz radnje, a možda i još po nešto, ako ne zalutam usput!)
-
ne bih da trujem temu al valja baciti pogled,pa reci. http://www.petitesannonces.ch/a/549953 (http://www.petitesannonces.ch/a/549953) sa sve prikolicom
Ne razumem kako ovo moze da se poredi sa onim sto Sale hoce.Ovo je stvarno lep camac za lepe pare ali kada se transportuje do Srbije(oko 1200 eur),plati porez i carina(oko 900 eur) o kojoj ceni ovog camca pricamo ? Sale kada bude i od cega god bude pravio,bice camac NOV ! A tu je velika razlika.Da ne govorim o tome da ce covek shodno projektu birati i pogon....
-
ne bih da trujem temu al valja baciti pogled,pa reci. http://www.petitesannonces.ch/a/549953 (http://www.petitesannonces.ch/a/549953) sa sve prikolicom
Ne razumem kako ovo moze da se poredi sa onim sto Sale hoce.Ovo je stvarno lep camac za lepe pare ali kada se transportuje do Srbije(oko 1200 eur),plati porez i carina(oko 900 eur) o kojoj ceni ovog camca pricamo ? Sale kada bude i od cega god bude pravio,bice camac NOV ! A tu je velika razlika.Da ne govorim o tome da ce covek shodno projektu birati i pogon....
Što će reći, u Srbiji bi koštao oko 6000 evra.
I dobijaš 30 godina star čamac u solidnom stanju- to je to!
A ovde smo došli do slične cifre za izgradnju novog čamca sličnih gabarita i karakteristika.
Doduše, treba biti realan.
Materijal košta oko 4000-4500 evra, pa računaj ruke još barem 1000 evra, onda solidan pogon (polovan), barem 2000 evra i unutrašnje uređenje i oprema barem još 1000 evra.
Dođeš na sumu od min. 8.000 evra za novo, opremljeno plovilo ( sa polovnim motorom ili nekim malim, ali novim)
Mislim da su to dobro uložene pare, pogotovo što ne moraju da se izdvoje odjednom.
-
Sale,
potpuno podrzavam tvoju ideju da "sazidas"camac.Bilo da je to od Al-a ili u epoxy varijanti. Meni licno je simpaticnija varijanta epoxy
ali je to stvar licnog izbora.Jedina greska za koju sam siguran da je pravis je ova racunica. Za materijal,ruke i motor jos je i u redu,
za unutrasnje uredjenje i opremu ce da ode puno vise para.Veruj mi,ovo pricam iz licnog iskustva.
U svakom slucaju ti zelim srecu i samo napred! :good:
-
Za te pare ,siguran sam ,nista slicno a novo neces naci na nasem trzistu kao "gotov proizvod".
-
Sale,
potpuno podrzavam tvoju ideju da "sazidas"camac.Bilo da je to od Al-a ili u epoxy varijanti. Meni licno je simpaticnija varijanta epoxy
ali je to stvar licnog izbora.Jedina greska za koju sam siguran da je pravis je ova racunica. Za materijal,ruke i motor jos je i u redu,
za unutrasnje uredjenje i opremu ce da ode puno vise para.Veruj mi,ovo pricam iz licnog iskustva.
U svakom slucaju ti zelim srecu i samo napred! :good:
Ma nebitno je na kraju koliko ce ga izaci.Upravu je i Dule kada kaze da tu ima i ostalih troskova oko opreme i enterijera....Sale ce sve to uraditi postepeno,onako kako bude bilo para.Ne kazem da nije najbolje uci u prodavnicu i reci "zapakuj mi to", ali gde je tu draz oko rada na svojoj ladji,pogotovo ako se radi o unutrasnjim radovima.Sta giga radi,ne znam,ali Saleta znam.
Ona cifra sto je Sale naveo ,to znaci da sa tom cifrom moze da plovi,a radova ce uvek biti na doterivanju,menjanju itd
-
ups,ubacih post u citat
-
Dule, apsolutno podržavam tvoje mišljenje!
Ne bih dovlačio onaj čamac iz Švice, radije bih uzeo ovaj:
(http://www.navodi.com/Berza_008/Slike_008/036-1.jpg)
http://www.navodi.com/Berza_008/036.html (http://www.navodi.com/Berza_008/036.html)
pa čak i ovaj, iako je mali i tesan
(http://www.navodi.com/Berza_007/Slike_007/024-3.jpg)
http://www.navodi.com/Berza_007/024.html (http://www.navodi.com/Berza_007/024.html)
Ali nemam te pare na hrpi, a neću da dižem kredite i plaćam kamate još 5 godina posle.
Naravno, trebaće mi 1-2 godine, ali zaploviću za godinu dana, opremati ga još godinu-dve, i onda pravac Amsterdam! :good:
Planiramo da odemo na takav "izlet" u narednih npr. 5 godina.
Nažalost, to nije stvar izbora, već mogućnosti.
-
Ovaj čamac mi je pobegao, što se kaže "ispred nosa".
http://www.kupujemprodajem.com/Fletcher-135207-oglas.htm (http://www.kupujemprodajem.com/Fletcher-135207-oglas.htm)
(http://images.kupujemprodajem.com/photos/oglasi/7/7/135207/big-135207_14-09-09_1238.jpg)
Vlasnik ga je, sve sa prikolicom davao za 2.500 evra.
Sad ga neki špekulant preprodaje za 3.500 evra!
To već neću, čisto iz principa!
-
sale nebi ti na muku sjedao oko izbora od cega camac da pravis najbitnije je da rascistis sam sa sobom sta hoces i tako i kreni. Čitam samo kako se frljaju sa formulama aluminijuma od cega treba praviti jedno ti mogu reci ne uzimaj AL koji nema u svom sastavu oznaku Si to ti je sigurno AlSiMgCu to znam sigurno jel bez tog kvaliteta nema rabote. Godinama sam sportski pilot i znam bar te materijale i upamti sve sto treba da je kod aluminijuma jako na spojevima su nitne avioni nisu povareni jer je to problem a vrati se na pocetak ove teme gdje sam postavio sliku onog glisera od 50 god je spajan sa nitnama jedini var na njemu je po duzini na dnu kobilice. tesko je Al variti da se ne izbaci ili budu ruzni varovi . Mi smo nosili u vazduhoplovni zavod ORAO da nam naprave dva rezervara za gorivo na jednom avionu i mogu ti reci ne izgledaju bas sjajno ali posto se ubacuju u krila nije ni bitno vazno je da ne pustaju- Dodro razmisli o Al bez obzira o kojem se nacinu vara radi nije lijepo. Toliko iz mog nekog skromnog iskustva pozzz
-
Ima i prikolicu i svu opremu. Sale... razmisli
ja ne vidim o cemu bi trebalo da razmislja ... ako neces ti daj da ga kupimo i zavalimo za 4000
-
Pa nije baš tako zlatan, nema nikakvu opremu, golišav je i unutra.
Praktično samo korito i stakla.
-
cisto da se vidi cena.prevoz kosta -zakacis na kuku i vozis.s obzirom da ne treba viza.kaze cena diskutabilna=3000e sve ukupno.samo da se vidi koliko to ustvari kosta,i sta se moze dobiti za te pare.lakse ce ti biti kasnije da kalkulises
-
Ma matori pozovi ga i ponudi mu 2800e, a kad ga ne proda za 5 meseci ponudi mu 2000e. Nije taj camac za dzabe nudjen za 2500e.
-
Uz taj čamac ne ide prikolica, ja sam zvao već....
-
Uz taj čamac ne ide prikolica, ja sam zvao već....
Ma da,za prikolicu ce da trazi jos para,barabe su to :aggressive:
-
Pricao sam sa inzenjerima o debljini materijala za izradu glisera od legure Aluminijuma,nazalost nasi inzenjeri nemaju mnogo iskustva sa Aluminijumom,jer je dosta skuplji od celika,pa je uglavnom vojska za svoje potrebe imala plovila od Al,a sama tehnologija izrade je cuvana tajna.
Medjutim u Jugoslovenskom registru brodova imaju pravila za izradu plovila od Al,pa preporucuju da se ne koristi legura koja ima granicu razvlacenja(napon tecenja) manju od 170N/mm2,sto bi u prevodu znacilo da bi leguru AlMg3 morao naruciti u odgovarajucem kvalitetu,jer ovaj trgovacki to ne zadovoljava.
Da ne duzim pricu previse,jer jos nisi odlucio od cega ces gliser praviti dacu ti neke preporuke za debljinu materijala,ako se na kraju opredelis za Al poslacu ti na PP koje ces legure za sta koristiti,u kom kvalitetu,koji dodatni materijal za varenje...
Za dno debljina lima 3mm,za bokove 2mm,paluba 2mm(uradjena u blagom luku),razmak izmedju rebara 400mm(na projektu pise 500mm),posto se u ovom slucaju menja i oblik rebara,mogao bi ih praviti od flahova koje ces iseci iz tabli lima(jer nemaju da se kupe u odgovarajucoj leguri),a debljina bi bila 50x4 gde je dvodno,a 50x5 gde nije.
Krma se radi od materijala ne tanjeg od dna plovila i ukrucuje se sponama,kako bi trup primio snagu motora.Deplasmanski camci mogu imati samo rebra,dok gliseri moraju imati i uzduznice,koje bi ti mogao uraditi korugovanjem (djonglovanjem) lima,sto bi te izaslo dodatnih 100-tinak evra.Pramcanu statvu koja se nastavlja u kobilicu bi trebalo uraditi od lima debljine 5mm,jer su one zbog nasukavanja izlozene habanju,pa da usled trosenja materijala ne bi doslo do smanjenja cvrstoce.
Cena limaAlMg3 povrsine 1m2,debljine 1mm je oko 1000din(tabla lima 1000x2000x3mm iznosi oko 6000 din),pa mozes grubo izracunati koliko ce kostati materijal + 5000 din za zicu za varenje.
Dimenzije tabli su:
1000x2000
1250x2500
1500x3000
mozes naruciti i duzinu koja ti odgovara,s' tim sto ih ne mozes korugovati,jer u presu staje max 2500 mm.
-
kemppi hvala mnogo!
Ovo je ipak značajno umanjenje težine, pošto sam ja prvobitno računao 4mm za ceo trup, a 2mm za nadgrađe.
Verujem da bi to smanjilo težinu za još 100kg.
-
Kako se zavrsio ovaj projekat?
-
Kupovinom :)
:lol: Istina!
Projekat je ostao na proračunu troškova.
Može biti zanimljiv i isplativ samo ljudima koji apsolutno sve faze gradnje mogu da urade sami i to kvalitetno, u suprotnom je bolje kupiti gotov proizvod.
-
Slažem se sa tom logikom.
Pozdrav.
-
Alu camac + mercury 50HP = uzivanje
Hvala Kemppiju sto sam naucio sta je prava stvar :)
(http://i68.tinypic.com/1h9jzm.jpg)