Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: MiletaStamat 01, 09, 2016, 22:21:56 posle podne
-
U nekoliko tema sam pisao o poblemu kod moje Yamahe 8 KS 4 takta. pa evo i ovde gde su vanbrodski motori da napišem možda će nekom pomoći da lakše otkloni kvar i što više plovi. Problem je bio u sledećem: Yamaha je palila, što ono kažu iz prve, samo pritiskom na dugme, odmah startuje. Normalno je radila spustila polugu za sauh. Problem nastaje kada bih krenuo u vožnju, Gušila se i trzala jadna, da mi je bilo žao :). Nekoliko puta se desi da ne primi gas, trokira, pa primi gas ide normalno pa opet isto. Tako nekoliko puta i onda sve radi normalno, prima gas lepo i gura čamac kako se samo poželeti može. Tako je dok se ne ugasi motor, a onda sve iz početka. Na predloge nautičara probao sam da sam otklonim kvar. Prva sumnja je bila na gorivo i karburator. Napominjem da sam kupio novi plastični rezervorar, nova creva. Prvo što sam uradio je stavljanje filtera izmedju pumpice i motora, zamenio sam konektor goriva, odšrafio šraf koji stoji sa strane karburatora, špricao gorivo da izlazi slobodno, da bi ako ima prljavštine izašla iz karburatora, ništa nije pomoglo. Pojedini drugari su mi nagoveštavali da može da bude elktronika, ali kako je to skuplja varijanta popravke, nekako sam to stavljao na stranu. Čak sam se dogovorio sa jednim majstorom iz Zemuna da skinemo karburator, detaljno ga operemo i ponovo vratimo, da bi se problem rešio. Ali kako su majstori u sezoni dosta zauzeti tako i ovaj što je trebalo da skine karburator. U medjuvremenu sam nekoliko puta svraćao do Ratka na Adi-servis Galija, rekoh možda njega ubedim da mi pogleda motor, pošto je čamac u marini Ade Rukavac. Posle 20-ak dana dosadjivanja, uspeo sam u nameri da njegovog majstora, mislim da se zove Joca, oslobodi obaveza i na čas ga pusti do mog motora. Čim je dečko seo pored motora i ja isti upalio, rekao je da je elektronika. Teška srca ili novčanika sam prihvatio dijagnozu. Ali sada nisam hteo da ispustim Ratka, odmah smo se vratili u servis. Na sreću imao je repariranu elektroniku u radnji, opet nazad na čamac 10 minuta zamena staru za repariranu i motor prede kao mala maca. Odahnuo sam mislio sam proći će mi sezona u nerviranju. Sada ću još sa većim elanom ići na reku, jer nema problema sa motorom. Nadam se da vi nećete imati nekih većih problema sa vašim motorima, a ako neko ima slične kao ja, nadam se da će ovaj tekst pomoći da shvatimo da je bolje odmah nahvatati majstora i rešiti kvar nego probati sam popravljati, a vreme prolazi.
-
Koliko je koštala popravka?
-
meni ni promena elektronike nije pomogla ...
-
Imao si sličan problem (bar po opisu)?
-
Meni Kapetane pomoglo, danas plovio par sati po Savi, motor odlično radi. Napatio sam se prošlih mesec dana. Inače koštalo me 100 evrića, nije tajna.
-
Imao si sličan problem (bar po opisu)?
motor startuje kako treba ... sve radi lepo .. ubacim u brzinu i krenem da dodajem gas.. i negde na pola gasa pocne da kasljuca zagrcukuje se i ugasi .. ili neki put uspem da brze prebacim i onda radim odlicno .. sve dok ne krenem da vracam gas i opet dodjem do te polovine gasa kada opet krene da se davi kaslje i slicno...
opran karburator, proverena creva, menjane svecice, filteri .. i na kraju radjena elektronika i nista ... (70 evra popravka elektornike)
na drugom motoru a padne kisa dva dana nece da pali radjena elektornika i dalje isti problem ...
oba motora su Yamaha 8hp 4stroke
-
Pa sve si uradio što je trebalo, a šta simptomi pokazuju, ne znam šta bi drugo moglo da bude. Ja evo i danas ceo dan po Savi, radi Yamaha kao sat, znači da je kod mene bila samo elektronika. Jedino motor u servis pa da krenu redom, valjda će naći nešto što mu smeta. Ja se samo molim da moja nastavi ovako i da se više ne kvari.
-
znajuci moja iskustva sa servisima i majstorima, a slusajuci i tudja ... bolje da ga zavrljacim u vodu ...
-
Reparirana elektronika ne znaci da je i popravljena. Probaj da nađeš od nekoga ko ima isti model da probaš kod sebe.
-
znajuci moja iskustva sa servisima i majstorima, a slusajuci i tudja ... bolje da ga zavrljacim u vodu ...
Ova kumova penta sto je koristim evo druga godina je trebala da bude zafrljacena u vodu...kako joj se kum primakne ona krene da stuca nece da pali itd pa kuma mora da vozim na pramcu...jednostavno se ne podnose ha ha ha
-
Interesantno da se problemi sa sličnim simptomima na raznim motorima rešavaju na različite načine. Npr. kod jednog zamenom elektronike, kod drugog čišćenjem karburatora i sl.
-
Interesantno da se problemi sa sličnim simptomima na raznim motorima rešavaju na različite načine. Npr. kod jednog zamenom elektronike, kod drugog čišćenjem karburatora i sl.
И у медицини се дешава да се разлчите болести испољавају (различитим) истим или сличним симптомима. А различите болести лече се различитим лековима, па тако и ови наши мотори.
Добро је све док наши "доктори" успевају да препознају симптоме и одаберу прави "лек".
И добро је да о оваквим искуствима пишемо јер то може да помогне неком другом, да му усмери пажњу на праву страну.
-
Reč je o manje-više istim simptomima. Ne različitim. Neće da primi gas, trza, kašljuca, trokira...
-
Reč je o manje-više istim simptomima. Ne različitim. Neće da primi gas, trza, kašljuca, trokira...
Извињавам се, грешком сам написао: "различитим" уместо "истим или сличним" симптомима. Изгледа да године и умор чине своје...
-
Ili brza vožnja Dunavom
-
Tako isto i sa mojom pentom, čim dođe žena na čamac ona ne radi kako treba :D
-
Pre svega veliki pozdrav kolegi Mileti. Danas smo se sreli ispod mosta na Adi (pasara Vodice sa plavo-belom tendom), imao sam nameru da stanem i da se upoznamo i razmenimo iskustva ali sam kasno izasao na reku, a deca gladna ( ubise me pitanjima kada stizemo kod Tose na splav).
Ovu vasu temu “prozivljavam” protekle dve godine. Imam Yamahu siva kockasta kapa 8ks 4 takta 97 godiste . Prosle godine sam se druzio sa Jocom i Ratkom (servis, ciscenje karburatora, merenje kompresije i konzervacija), menjanje creva, prikljucaka za gorivo, stavljenje filtera (auto) izmedju rezervoara i motora, u jednom trenutku mi je Joca stavio i njihovu elektroniku, ali nista.
Motor pali na prvu, prima gas u leru, ali kada krene vuce do 2/3 gasa, onda krene stucanje, kada ga smanjim na 2/3 ide, malo trza i posle par minuta kao da nesto “prokine” i krene.
Na pocetku ove sezone je bio na servisu kod Peke u Banovcima ( zamenili su mu neku membranu i ultrazvucno ocistili karburator) i dobro je isao do pre neki dan, i danas me je zezao 20 minuta i na kraju je “povukao” isto tako je bilo i u povratku sa Ade Medjice.
Hvala na deljenju iskustava, mislio sam da se ovo samo meni desava, i podelicu i ja sa vama kada i ako resim svoj “problem”.
Jos jednom svima hvala, puno sam naucio na ovom forumu. Veliki pozdrav.
Marko
-
Ne znam da li sam već ovde napisao, ali preko interneta sam našao da u Novoj Pazovi propravljaju elektroniku firma se zove DEJANOVIĆ ELEKTRONICS, ja sam pričao telefonom sa Milošem, ljubazan je i odgovara na sva pitanja, a ja sam ih imao podosta. Telefon je 063 313 8338, Kapetane da odneseš tu svoju elektroniku da pregleda, možda stvarno nije dobro popravljena. Isto repariraju staru elektroniku koju odnesete. Sad ko to zna da skine sa motora, odnese, pa posle sve ponovo sam vradi, proći će jeftinije nego da ide kod majstora. Ja to nisam znao, mnogo mibtamo nešto žica, zato sam zvao majstora. Mada on kaže da je lako, makar kod jamahe idu sve žice boja na boju, možda jednom i probam ko zna, za sada ne pipam, jer se prvi put srećem sa vanbrodskim motorima.
-
E STEPS šteta što si žurio, mogli smo se upoznati, ja sam skoro svaki dan u marini, ne mogu bez čamca pa to ti je. Do danas sam bio na odmoru, sutra počinjem pa neću baš moći ceo dan, ali verovatno svako slobodno po podne ću biti ili u rukavcu pored čamca ili ploveći na Savi, pa ako se sretnemo obavezno da se upoznamo. Nisam obratio pažnju na čamce koji prolaze pored mene, gledam samo da me ne potkači neki gliser talasima.
-
Ne znam da li sam već ovde napisao, ali preko interneta sam našao da u Novoj Pazovi propravljaju elektroniku firma se zove DEJANOVIĆ ELEKTRONICS, ja sam pričao telefonom sa Milošem, ljubazan je i odgovara na sva pitanja, a ja sam ih imao podosta. Telefon je 063 313 8338, Kapetane da odneseš tu svoju elektroniku da pregleda, možda stvarno nije dobro popravljena. Isto repariraju staru elektroniku koju odnesete. Sad ko to zna da skine sa motora, odnese, pa posle sve ponovo sam vradi, proći će jeftinije nego da ide kod majstora. Ja to nisam znao, mnogo mibtamo nešto žica, zato sam zvao majstora. Mada on kaže da je lako, makar kod jamahe idu sve žice boja na boju, možda jednom i probam ko zna, za sada ne pipam, jer se prvi put srećem sa vanbrodskim motorima.
pravo da ti kazem muka mi malo od majstora... zbog tih problema prosle godine nisam skoro ni bio na vodi a ni ove....
realno gledano sve su to priuceni majstori ..
-
Капетане, а каквих других мајстора па има у овој упропаштеној држави?
Већ годинама више не постоје праве мајсторске - занатске школе.
Унатраг годину и нешто дана, испирају нам мозак с дуалним образовањем, наводе примере Аустрије, Швајцарске... Као да је то нешто што код нас никада није постојало. А јесте!
Мој брат је ишао на занат и имао је наставу и праксу сваког другог дана наизменично. А ови наши министри и председник владе упорно откривају топлу воду.
Каква је ситуација, треба да смо срећни што још има људи који су некада негде нешто научили - мислим на старе мајсторе којих је све мање. И треба да смо срећни што још постоје људи који су некада радили у сада, углавном, непостојећим машинским индустријама и који имају појма о механици, машинству или електроници.
Е сад, као и у свему, и међу овима који се "налазе на тржишту" има разних. Има оних који себе називају мајсторима али то никад нису били и никад неће бити (такви су обично најскупљи, не само зато што скупо наплаћују своје "знање" већ и зато што после њих често проблеми остају као и пре поправке). Али има и оних који су у стању да "мућну главом", који су довољно писмени да преко интернета дођу до шема, до правих делова и који се својим послом баве, поред осталог и из љубави, па имају ентузијазма да са нама проводе време петљајући око наших старих чамаца и мотора, понекад старијих и од нас самих, а ми би хтели да они раде као нови.
Зато је добро да свако ко има и лоше и добро искуство с мајсторима то изнесе у оној нашој теми о мајсторима, за наук и мајсторима и нама осталима.
А "мајстори" после нек се сами бране од лоше рекламе. Они други, прави, мораће да се бране од навале, јер доста је нас који без мајстора не можемо.
-
znajuci moja iskustva sa servisima i majstorima, a slusajuci i tudja ... bolje da ga zavrljacim u vodu ...
Može to da bude lepo sidro 6589
-
kuku
Срам вас било обојицу! tamburanje
А заштита животне средине? kazna
-
Pa neće da ga baci... Samo da ga spušta i vadi!
-
U kvalitet majstora neću da ulazim, posebno u nautici jer sam od skoro u tome i ne poznajem ih baša dobro. Ima vremena upoznaću ih, nadam se samo dobre osobine a one loše valjda uspem da zaobidjem. Meni više smeta što nisu od reči. Dodješ do njega izneseš svoj problem, on kaze mislim da je to, moze da se popravi, ali sada sam u guzvi javiću se za par dana, a prodje i više desetina dana a on se ne javlja. Zoveš par puta i opet bude za par dana, i tako od jednog do drugog, Sad da li su baš toliko zauzeti ili dizu sebi cenu, nije mi jasno.
-
U kvalitet majstora neću da ulazim, posebno u nautici jer sam od skoro u tome i ne poznajem ih baša dobro. Ima vremena upoznaću ih, nadam se samo dobre osobine a one loše valjda uspem da zaobidjem....
prvo sto trebas da shvatis je:
da si ti za njih smarac, koji ih maltretira da rade nesto , koji ih zove u radno vreme jer kako se usudjujes i slicno, a zato sto oni tebi trebaju i sto ce ti izaci u susret moras da im se klanjas narednih 5 godina ...
a ako ne poprave to nije zato sto ne znaju, vec zato sto ti nisi definisao kvar kako treba i sto nisi video da na dva sata rada motora ispusti jednu kapljicu ulja bas na nekom crevu ispod motora...
situacija danas:
od dve yamaha ni jedna da upali ...
-
To je baš maler.
-
jel ima neko da preporuci nekoga za reparaciju CDI-ja 6G za yamahu 8 konja 4 takta ???
Zvao sam danas Ratka, trazi mi 150 evra za repariranu i 3 meseca garancije.
Na kupujem prodajem je 100 evra sa garancijom......
hvala i pozdrav 114
-
jel ima neko da preporuci nekoga za reparaciju CDI-ja 6G za yamahu 8 konja 4 takta ???
Zvao sam danas Ratka, trazi mi 150 evra za repariranu i 3 meseca garancije.
Na kupujem prodajem je 100 evra sa garancijom......
hvala i pozdrav 114
oko 70 evra je meni izasla popravka CDI-a ... yamaha 8hp 4 takta..
zarka zrenjanina 52, 21400, backa palanka, za galijas vladimira 0628661152
saljes postom , vraca postom ....
ne znam da li da ga preporucim jer me motor i dalje zeza tako da ne znam ni da li je bilo do elektronike ...
-
hvala kapetane, cuo sam se i sa njim danas, daje garanciju godinu dana....
Najradije bi uzeo neku koju mogu da isprobam da ne bude posle da nije do elektronike..... ffff
Da kazem samo kako sam "utvrdio" kvar. Motor slabije vuce nakon 2/3 gasa i trokira.
Skinuo sam kapu motora i onu plasticnu zastitu sto ide preko konektora i svih zica ( na kojoj je osigurac) i pritisnu sam palcem CDI, kad odjednom poce da vuce i cim pustim ono nece da vuce......ja ponovo pritisnem i motor dobije snagu....
Toliko o tome....
nastavak sledi...
-
a evo sta sam danas iskopao na Youtubetu:
https://www.youtube.com/watch?v=7MYBl6rSi9o (https://www.youtube.com/watch?v=7MYBl6rSi9o)
-
stavi jacu stipaljku i teraj sajkaca , kod elektronike najskuplje ju je otvoriti .. to ti je hladan lem 95 % ...
-
k5 ma to sam i mislio, da stavim nesto ispod te plasticne zastite i samo jace stegnem, pa dokle ide 25648
-
salu na stranu, moram to srediti, cesto vozim decu i ne zelim da se dovedem u neku nepredvidjenu situaciju. Veliki pozdrav hi
-
STEPS ako ti je bliže probaj u Novoj Pazovi, ne znam ljude ali sam pričao telefonom, firma se zove DEJANOVIĆ ELEKTRONICS, ja sam pričao telefonom sa Milošem, ljubazan je i odgovara na sva pitanja, a ja sam ih imao podosta. Telefon je 063 313 8338, Izradjuju novi i repariraju staru elektroniku.
-
Hvala Mileta, cuo sam se i sa njima, rekao mi je da samo moze da mi napravi novu, po pitanjima koja mi je postavio stekao sam utisak da nikada nije pre pravio za ovaj tip motora (pitao me je neka strucna pitanja, gde su gornji polozaji klipa itd....).
Hvala jos jednom u svakom slucaju.... 114
-
Zanimljivo kako majstori na ista pitanja različitih osoba daju različite odgovore. Meni je rekao da mogu da donesem staru i da će je reparirati, i da to košta od 70 eura pa na gore. Kao garancija je godinu dana, a ako naplati repariranje 15o eura onda je garancija trajna. Ne verujem da sam ja drugačije razumeo. Ko će im verovati.
E Marko gde sada ti vežeš svoju Pasaru, kad nisi u rukavcu. Mimoišli smo se neki dan ispod mosta pa verujem da je tu negde blizu. Ja bih najradije za sledeću sezonu tražio nešto na Novom Beogradu, ali verujem da je tamo mnogo skuplje nego u rukavcu, Ovamo mi cena odgovara 2750 dinara, i plaća se mesečno, što mi takodje odgovara, ako neko zna da ima negde slična cena veza neka javi.
-
video sam te juce kad si uplovljavao u rukavac .inace u mojoj marini ima po neko mesto al nece biti jeftino gazda cepa racunaj jedno 4000dindzi marina ispred stenke.
-
Hvala na informaciji, nadam se da ćemo se I lično upoznati, a sve ćemo uzeti u razmatranje pa odabrati najpovoljnije I najbolje. Nisam nezadovoljan rukavcem, Ljudi su tamo okej, marina je pristojna, ali samo zbog te prljavštine I mogućnosti da opet budemo zarobljeni Topčiderkom, tražio bih negde na Novom Beogradu ili Zemunu, ali obavezno na ponton. dugi razlog je da približim čamac malo mestu stanovanja, živim u Batajnici a želim što češće da koristim Pasaru. Sad finansije su ograničene pa ako nadjem nešto slično ceni u rukavcu idem ako ne ostajem.
-
Mileta,
Mozda ti ne bi bila losa varijanta Novi Banovci, jer tamo je majstor Peka poce dapravi marinu preko puta svog servisa. Za cene i uslove ne znam, moralo bi se raspitati...
-
Da podelim sa forumom novu "dijagnozu" moje Yamahe. Smanjivanjem zazora na svecicama, motor je dobio na snazi onu poslednju cetvrtinu gasa koja mu je falila. U svom tom vozanju i testiranju motora, naisao je i kolega Mileta. Izvinjavam mu se sto nisam imao vremena da se duze druzimo. Moramo organizovati makar jednu zajednicku voznju posto imamo iste pasare sa istim motorima. Veliki pozdrav za Miletu!
-
Pozdrav Marko drago mi je što smo se upoznali, i ne brini zbog vremena, važno da si popravio motor. Sava neprestano teče biće vremena za druženje, a još ako budemo komšije na pontonu, eto igranke.
-
Moj "problem" se vratio. I posle stavljanja novih svecica sa propisanim zazorom, ponovo ne vuce posle 3/4 gasa. Stipaljka na CDI-ju vrsi posao, ali dokle?
Ceprkajuci po netu nabasao sam na ovo
http://youtu.be/juhri_NxQcQ?list=PLJD0gZGZdCufp0L-hMuP22YQzS6tdyXXU
Napravicu ga ovih dana i krenuti u proveru sistema za paljenje, pre par godina sam skinuo i servisno uputstvo za yamahu 8 B, gde se nalaze referentne vrednosti, pa javljam .
-
jvljaj kako si prosao .. mene opet zeza masina...
-
Nemoj da me plašite, moja je posle menjanja elektronike radila kao singerica. Nisam je palio već 10-tak dana, loše vreme, zauzetost drugim obavezama i sl. ali se nadam da je sve u redu.
-
jvljaj kako si prosao .. mene opet zeza masina...
Naravno, cela investicija kosta oko 750 dinara...
Koja je oznaka tvoje Yamahe??
-
Ostao sam duzan za odgovor Kapetanu, sa zakasnjenjem od godinu dana. Elem, posle cele zime zezanja sa elektronikom, u aprilu sam kupio polovnu- repariranu kod Pere iz Mirijeva, ima ga na kupujemprodajem za 100 evrica, i navozao se cele sezone. Trenutno je motor u garazi na toplom. Pozdrav k5
-
Drugari moji,stvari stoje ovako. Varaju nas ti majstori samo tako. Posaljemo elektroniku oni kao poprave,prava istina je da u našu kutiju spakukuju kinesku FLP CDI elektroniku.
Meni je na Hondi 15 HP 4t crkla,stavio sam Kinesku FLP cdi.
Pali,radi,ide...hoće samo na leru malo da se ponekad strese.
Košta oko 900din. I sve paše! Bitno je samo da kažete prodavcu da li motor ima akumulator tj. Pali na alnaser ili ne.
Provereno radi,majstori ti isti koji kao popravljaju,kažu da to ne može,šteti motoru itd. Verujte mi radi već godinama.
Nadam se da sam bio od pomoci
Evo slike
-
A jel može od karburatorske Yamahe F25A (2008) da se nabudži EFI?! CDi ?!?!?!?!? roll4
-
Odustao .. ha ha ha ha ha ha
http://www.enginebuildermag.com/2015/08/carburetor-and-efi-conversions/