Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: LSI 13, 11, 2009, 14:45:52 posle podne
-
Ne sećam se da sam na forumu video teme koje su se bavile nautičkim kartama (bilo je pominjanja njihovih preciznosti, zastarelosti i sl.), a mislim da je čitanje tih karata nešto što bi svako ko upravlja plovilom morao da zna.
Možda sam ja veći laik nego što mislim i možda mnogi od vas sve ovo već znaju, ali i pored objašnjenja "saobraćajnih" znakova koja je moguće naći u priručnicima za polaganje ispita ili na stranicama Plovputa, ima na kartama i nekih linija i različitih boja i simbola i sve su to dragocene informacije za onog ko zna njihovo značenje.
Možda bi neko od vas sa iskustvom i znanjem ovih stvari mogao da odvoji malo vremena i da i nas neuke uputi u tajne čitanja karata?
Možda bi tome trebalo dati i objašnjenje svakodnevnih izveštaja o vodostanju - odrastao sam slušajući na radiju svakodnevni izveštaj u podne, a nikada nigde nisam čuo šta znači ono: "Bezdan 2-0-2 -202" i slično.
Verujem da nisam usamljen u svom neznanju, a kako se spremam da od proleća više budem na vodi, voleo bih da mi pomognete da ove stvari shvatim, jer verujem da mi u nekom trenutku to znanje može biti od koristi.
-
Ima tema karte su matore ali imas osnovu.Plovi pa docrtavaj. :drinks:
-
Vidi se da se ozbiljno spremas za prvo plovilo :good:.
Pretpostavljam da ce te svoje plovilo koristiti samo na reci,najbolja nauticka karta Dunava je ona sto je izdala PKS( cini imi se) a zove se nauticki atlas Dunava i bila je u prodaji kod Bore Vasica (Honda Marine ) u YU biz.trz.centru po ceni od nekih 10-tak eura.
Tamo je sve citko i lepo objasnjeno simbolima tako da nece biti nikakvih nepoznanica.
Ono o cemu ti pises-pitas to su koliko ja znam peljari ,a to je vec neka druga prica.Na more ne verujem da ces ici svojim camcem a ako nekada i odes on je obavezan deo opreme svakog broda.Na njemu su stvarno sve potrebne informacije za skipera i obicno se stampaju u nekoliko delova jedne obale odnosno podrucja kojim se plovi.Sve u svemu vise nego dobra stvar.Odlicni su ploteri ali njih ne moras da imas na moru a preljare moras imati.
-
...najbolja nauticka karta Dunava je ona sto je izdala PKS( cini imi se) a zove se nauticki atlas Dunava i bila je u prodaji kod Bore Vasica (Honda Marine ) u YU biz.trz.centru po ceni od nekih 10-tak eura.
Tamo je sve citko i lepo objasnjeno simbolima tako da nece biti nikakvih nepoznanica.
Ima li neki kontakt telefon ili tačna lokacija u YU-biz. centru?
Hvala unapred.
-
www.hondamarine.rs (http://www.hondamarine.rs) .Tamo imas telefone prodavnice.
-
www.hondamarine.rs (http://www.hondamarine.rs) .Tamo imas telefone prodavnice.
Odmah pronašao - proverio - rezervisao. Cena 900,00 dinara - imaju ih dosta.
-
Ne sećam se da sam na forumu video teme koje su se bavile nautičkim kartama (bilo je pominjanja njihovih preciznosti, zastarelosti i sl.), a mislim da je čitanje tih karata nešto što bi svako ko upravlja plovilom morao da zna.
Možda sam ja veći laik nego što mislim i možda mnogi od vas sve ovo već znaju, ali i pored objašnjenja "saobraćajnih" znakova koja je moguće naći u priručnicima za polaganje ispita ili na stranicama Plovputa, ima na kartama i nekih linija i različitih boja i simbola i sve su to dragocene informacije za onog ko zna njihovo značenje.
Možda bi neko od vas sa iskustvom i znanjem ovih stvari mogao da odvoji malo vremena i da i nas neuke uputi u tajne čitanja karata?
Možda bi tome trebalo dati i objašnjenje svakodnevnih izveštaja o vodostanju - odrastao sam slušajući na radiju svakodnevni izveštaj u podne, a nikada nigde nisam čuo šta znači ono: "Bezdan 2-0-2 -202" i slično.
Verujem da nisam usamljen u svom neznanju, a kako se spremam da od proleća više budem na vodi, voleo bih da mi pomognete da ove stvari shvatim, jer verujem da mi u nekom trenutku to znanje može biti od koristi.
Krenimo redom:
1.Cini mi se da sam na forumu negde nagazio temu karte ili sl...
2.Slazem se da svako mora da zna procitati kartu(prethodno mora imati istu),sto svakako nije problem,bar kada govorimo o plovidbi "malim" camcem...
3.Sto se tice vodostaja,rado cu pokusati da objasnim ako vas to bas zanima :)
I dalj sto se tice samih karti:ima ih raznih,najbolje je da pazarite nauticki atlas Dunava,sasvim je ok,a da potom sami ucrtavate,dodajete i popravljate ono sto je vama bitno.
Imam tu srecu da posedujem karte Dunavske komisije iz 2000 i neke godine sa kojom sam se letos spustio do Djerdapa i vratio uzvodno bez imalo problema(sto se tice same karte).
Danas je cela stvar maksimalno uproscena,mozete kupiti mobilni telefon koji u sebi ima integrisan GPS uredjaj i radi sasvim pristojno,sto je po meni i pravo resenje...
-
Krenimo redom:
3.Sto se tice vodostaja,rado cu pokusati da objasnim ako vas to bas zanima :)
I dalj sto se tice samih karti:ima ih raznih,najbolje je da pazarite nauticki atlas Dunava,sasvim je ok,a da potom sami ucrtavate,dodajete i popravljate ono sto je vama bitno.
Imam tu srecu da posedujem karte Dunavske komisije iz 2000 i neke godine sa kojom sam se letos spustio do Djerdapa i vratio uzvodno bez imalo problema(sto se tice same karte).
Danas je cela stvar maksimalno uproscena,mozete kupiti mobilni telefon koji u sebi ima integrisan GPS uredjaj i radi sasvim pristojno,sto je po meni i pravo resenje...
[/quote]
Goranče,
Zahvaljujući Samardžinom uputstvu, već sam saznao gde mogu da nadjem nautički atlas Dunava i to ću u narednih par dana i uraditi.
GPS već koristim na svojoj Nokiji od pre dve godine.
Ostaje pitanje razumevanja informacija o vodostaju na rekama.
Voleo bih da zaista dobijem objašnjenje kad budete imali vremena za to.
Nadam se da će to biti interesantno i još po nekom na forumu.
-
Evo pokusacu ja da ti objasnim sta znaci izvestaj o vodostanju.
Ono sto si naveo: Reka Dunav.... "Bezdan....2-0-2 > 202" znaci da je Dunav kod Bezdana 202cm iznad Normalnog (0-nultog) vodostaja, a da je ispod bilo bi MINUS 2-0-2 > MINUS 202. Inace svaka cifra se govori broj po broj pa onda cela cifra radi lakseg razumevanja i da ne dodje do zabune. Ti si radio amater pa znas kako smo goborili bilo koji brojcani raport u takmicenjima ili ocenu signala po RS skali. Takodje je vazno da te ne buni sto je taj izvestaj za razne gradove razlicit, jer reka kad "dolazi" ili "opada", ne cini to celim tokom ravnomerno i odjednom. Nadam da ti je sad malo jasnije kako se objavljuje izvestaj o vodostanju na rekama. Pooooooooz i 73. :good: :drinks:
-
Pretece me Zorter,to bi bilo i pravo objasnjenje...
-
Pretece me Zorter,to bi bilo i pravo objasnjenje...
Nije on dzabe PROFESOR BALTAZAR
-
Pretece me Zorter,to bi bilo i pravo objasnjenje...
Nije on dzabe PROFESOR BALTAZAR
Opravdao nadimak, kume! :good: :lol:
-
Hvala vam svima, ali ja moram opet da pitam...
A šta je to nulti nivo?
Kako da znam kolika je dubina na tom mestu kada je nivo "0"? Koliko vode ima ispod čamca?
-
Moram priznati: NE ZNAM. :sorry: :suicide:
-
Moram priznati: NE ZNAM. :sorry: :suicide:
Eh, sad mi je lakše!
Zajedno ćemo u školicu dok i ovo ne pronadjemo i naučimo.
-
Kupio sam neki dan onaj Atlas Dunava.
Lep uvod (skoro pola čitave knjige) na tri jezika, sa lepim informacijama.
Što se tiče karata, mislim da se radi kartama koje su izvadjene iz vojnih topografskih karata i čini mi se da su zato i dosta precizne, ali...
Na kartama su ubacivane oznake koje su značajne za nas na vodi: sidrišta, vezovi, restorani, kafane i sl. - i sve je to upravo ono što mi i treba da vidimo na kartama.
Medjutim, ja sam uočio jednu grešku (ne znači da ih nema još), pa bih želeo da ukažem na to onima koje to zanima.
Batajnica ima izlaz na Dunav na tačno 1184. km i na tom mestu nalazi se nekoliko kavana, restorana i tu neki ljudi vezuju svoje čamce, a na tom mestu se i gradi jedan veliki splav i izgleda priprema marina (o tome sam pisao pre neki dan), medjutim na tom mestu na karti nema oznaka. Oznake su ucrtane 1 km uzvodno! A na tom mestu nema ničega, koliko ja znam.
Eh, da ima još nešto, na nekim od priloženih karata dati su nazivi nekih lokacija (npr. Forkontumac i sl.) medjutim, uglavnom nema tih lokalnih toponima, tako da mi "novi" na vodi, kad pročitamo u porukama da je neko bio "na Beljarici ili Malim vodama ili u Govnari i sl." imamo problem da shvatimo gde ste vi to stvarno bili i koliko je to daleko ili blizu naše lokacije.
Zato postavljam pitanje i predlažem da kada pišete o tome gde ste bili ili o nekom dogajaju na nekom mestu u zagradu stavite bliži opis lokacije - mislim da bi nam ("novajlijama") to bilo od velike pomoći.
-
"Nulti" vodostaj se dobije tako što se uzima prosek višegodišnjih najnižih vodostaja i on se postavi kao "nulti". Zato se događa da vodostaj padne i ispod njega...
-
"Nulti" vodostaj se dobije tako što se uzima prosek višegodišnjih najnižih vodostaja i on se postavi kao "nulti". Zato se događa da vodostaj padne i ispod njega...
Hvala "Budens 72".
Ovo sam razumeo i sada mi je jasno. Ali to znači da mi i dalje ne znamo koliko vode ima ispod poda našeg plovila.
Ja sam ranije mislio da je "nulti" vodostaj neki koji garantuje minimalnu sigurnu dubinu plovidbe ali očigledno je da nisam bio u pravu...
Znam da mi koji smo na vodi u malim plovilima koja gaze od nekoliko do nekoliko desetina santimetara verovatno nikada nećemo biti u opasnosti, ipak mislim da bi bilo dobro da se znaju dubine na odredjenom delu toka (mada znam da se one neprestano menjaju).
-
LSI , neke stvari ne mozes naci u nautickim kartama,pogotovo ne one podatke koji se odnose na dubine u pojedinim delovima reke.To ces morati da "saznas" iskustvom i pricom sa nekim ko dobro poznaje obalu u tom i tom delu reke.Nemoj se zamarati tim sto tebe muci.
Reka nije more pa da se obale ne menjaju,sprudovi,hridi itd. Skoro svake godine se na istom delu Dunava desavaju nekad manje a nekad vece promene u toku reke a tako i nanosa koji idu s tim.
Za pocetak treba sebi da odredis cilj,odnosno gde ces najcesce ploviti i shodno tome sedni s nekim ko dobro zna taj tok reke i neka te lepo savetuje gde ima plicaka,sprudova,panjeva ali i napera(ovih poslednjih bas nema uvek ubelezenih u taj atlas).
Sve u svemu,mislim da je taj atlas dobar,odnosno najbolje sto mi mozemo posedovati u ovom momentu ali nije savrsen a kao sto si primetio kao ni azuriran.
Sve u svemu gledaj da se sto vise vozis,skupis informacija,uskladis ih sa atlasom i to ti je to.Pusti ti nulti nivo... :).
-
Vlado 69, hvala na komentaru.
Shvatio sam to iz Budensovog odgovora i tako će to i ići - postepeno sticanje iskustva na novim terenima.
Ipak, nadam se da su moja pitanja i vaši odgovori razjasnili neke dileme koje su verujem postojale i kod nekih drugih novajlija koji se možda ustežu da postave ovakva pitanja.
-
"Nulti" vodostaj se dobije tako što se uzima prosek višegodišnjih najnižih vodostaja i on se postavi kao "nulti". Zato se događa da vodostaj padne i ispod njega...
Odgovor je tacan. Uzima se 30-o godisnji prosek za svaku vodomernu stanicu duz reke. I nije za sve isti zato su i razlike od jedne do druge stanice tolike.
LSI, plovni put je uvek plovan
Jeste uvek plovan ali LSI ce sa svojom sikljom uzvodno ici onako kako svi idu-blize obali a nizvodno ,zna se.Izuzetak je naravno Tisa kojom toplo preporucujem bez obzira na gaz,SAMO PLOVNI PUT.
-
Reke su promenljiva stavka u smislu plovnog puta.Posto voda nanosi talog,ako se on negde nagomila,tok reke se menja.
Posto danas to nije prihvatljivo mi ih ogranicavamo nasipima.Postoji sluzba (plov put) zaduzena za obelezavanje plovnog
puta,a ona je azurna isto kao i sve sluzbe kod nas ogranicene finansijskom krizom.
Situacija je malo bolja na Dunavu,za razliku od Save,koju ova drzava jos ne shvata ozbiljno.
Za naseg novog vlasnika camca,koji se sprema da plovi.
Tvoje je da bezis od veceg plovnog objekta i da pazis da imas pedalj vode ispod ladje.To je dovoljno za plovidbu.U gor-
njem delu Dunava iznad Zemuna,moras da obratis paznju na napere (kamene prepreke),kao i na Savi iznad Obrenovca.Sto
se tice preciznosti karti,moraces da se strpis jos malo jer su i nasi poceli snimanje reke radi digitalizacije i jos nekih drugih
mogucnosti.Mislim da je pokojni Carli postavio sve karte dunava na nekom sajtu,tako da je dovoljno da odstampas sektor
koji te interesuje.
Kad ti je neki lokalni izraz nejasan za deo reke,ti pitaj koji je km.
-
Sto se tice Dunava neznam ali sto se tice Save to sigurno znam, ljudi ovdje ti ne pomaze nikakva karta da bi sigurno proplovio savu, naravno govorim o rejono od Bijeljine do Samca , a vjerujem da je takvo stanje na citavoj Savi. Ovdje kod nas kad je vodostaj mali na pola plovnog puta zarovis sa cetvorkom po dnu a vozi se samim krajem nema problema tako da je sve upitno koliko je sve tacno .Pojavila su se ostrva gdje napamte ljudi koji su proveli zivot na vodi tako da ploviti sa ozbiljnijom ladjom ili brodicom je na svoj rizik a sto se tce znakova obalnih u to pogotovo se neuzdaj jer ili ih nema ili su zarasle obale ili su toliko ishrdjali da vidis samo neku tablu na kojoj nista nepise iili ako pise moras prici da procitas a ako pridjes najeb nasukas se ili zarovis.Ovo vam je ziva istina ali zalosna da jedna lijepa rijeka duga cista. pitoma spram dunava,bude zapustena .Postoji projekat za ciscenje plovnog puta ali nemogu mafijasi da se dogovore kome koliko para pa strpaju u džep da odobre tender . Usamom Brckom postoji mahanizacija plovna za taj posao pravi monstrumi za taj posao ali džaba privezani stoje nekoliko godina da se neko dogovori kada da krenu.te srbi hoce taj posao i treba im sava hrvati nece nemaju interesa a nece da ucestvuju u projektu i koce jer je i njihova itd.itd a nama preostaje plovi pa sta ti dragi bog da i kako prodjes
-
nulta tačka na mernoj stanici označava da pri tom nivo na toj mernoj stanici ispod ima još zagarantovnih 3,5 metar dubine. (odnosis se na plovni put) tako sam negde pročitao, a vidim da ovde još to nije rečeno.
-
nulta tačka na mernoj stanici označava da pri tom nivo na toj mernoj stanici ispod ima još zagarantovnih 3,5 metar dubine. (odnosis se na plovni put) tako sam negde pročitao, a vidim da ovde još to nije rečeno.
Jugov, hvala na ovoj informaciji - izgleda da je konačno stavljena "tačka na i".
Mislim da smo sada svi dobili kompletan odgovor na postavljeno pitanje.
-
tako je dule sve si lepo rekao i objasnio, nadmorska visina i sve ostalo , ali sam siguran da je i dalje nekima nejasno. kao što je nama bilo , pa je uprošćeno rečeno i objašnjeno na polaganju za RMČ :
na rekam gde je ustanovljena plovidba pri vodosatju "0" garantovana dubina je još minimalno 3,5 metara i manje od toga nemože da bude, jesti i samo se odnosi na plovni putu koji je baš iz toga razloga uvek plovana. manja dubina od 3,5 m na "0" vodostaju nesme da bude , ali može da bude više pa tako ima i tih 10 m na savi. (koja je dubina na "0" vodostaju u novom gradištu ili prahovu.
-
Letos sam kod Futoga razgovarao sa inzenjerom koji ima firmu za izvlacenje velikih potopljenih plovila. Tema su bili naperi na tom delu Dunava (ili shporne, kako tamo kazu). Nulta tacka je visina pojavljivanja napera na tom delu Dunava i ona iznosi tamo 2.2m i u tom delu Dunava svi su postavljeni pri obali na toj visini. Tako mi covek rece, pa sad .....
-
Kod mene /Bezdan, Apatin/ neper se pojavljuje na 160(+60 Apatin), e sad kakve to veze ima sa nulom..
Mislim nikakve...
-
Ako nekome zatrebaju karte neka mi posalje pp,pa se dogovaramo...
Vidimo se do aprila :drinks:
-
kakav pp?sibaj sve vamo pa da metnemo na sajt :stop:
-
kakav pp?sibaj sve vamo pa da metnemo na sajt :stop:
Nemam dozvolu autora,znaci nista javno...
A tajnih varijanti ce biti ogranicen broj,jbg...
-
Da li ste gledali ove karte i opise?
http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/01.htm (http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/01.htm)
http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/02.htm (http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/02.htm)
http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/03.htm (http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/03.htm)
http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/04.htm (http://www.ciklonaut.com/svrbiguz/dunav/04.htm)
itd...
-
Ajde malo da vratimo ovu temu u život. Zna li neko gde mogu da se nadju papirne karte Dunava i Save, makar Dunava na relaciji Smederevo- Stari Slankamen i Save makar do Obrenovca.
-
http://www.plovput.gov.rs/plovidbena-karta-dunava
skini pdf pa štampaj šta ti treba.
-
E hvala Ljubo. Slab sam sa ovom tehnikom, ali znam ko zna. Imam informatičare na poslu pa ću ih zamolit da mi odštampaju.
-
To su trenutno najbolje i naj preciznije i najazurnije karte za Tisu, Savu i Dunav u Srbiji!
-
A samim tim i na svetu sajkaca
-
Ja imam ovu...
Mada, uvek mozete na smartphonu skinuti aplikaciju Navionics ili OpenCpn gde uvek imate najsvezije mape.
-
Plovput publikovao novu plovidbenu kartu reke Dunav
http://plovput.gov.rs/vesti/1/1208?fbclid=IwAR1xTJ-T-ikouiJX3ju6tDFxKAlOh1sxjZ4EryGJyitDW7d1YEjVLiioOnY
(http://plovput.gov.rs/image/vesti/2018/2018122701.jpg)