Moja Ladja

Opšta...Tu smo... => Stigao sam !!! => Temu započeo: Ivan Grozni 26, 04, 2015, 12:45:51 posle podne

Naslov: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Ivan Grozni 26, 04, 2015, 12:45:51 posle podne
Pozdrav svima.
Sta reci?
Od svega sto je potrebno da se bude morski t. recni vuk imam samo 2 stvari.
Prva je izuzetna zelja da udjem i ostanem u tom svetu i druga sjajna lokacija za takav jedan pocetak.
Odnedavno sam postao vlasnik kuce u Starom Slankamenu i tu negde planiram da privezem svoj buduci brodic pa mi je potrebna bukvalno svaka pomoc koja se moze dobiti.
Nadam se da ima ovde mojih komsija koji su voljni da pomognu golobradom podunavcu........:)

Unapred zahvalan!
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: mladjo 26, 04, 2015, 14:24:13 posle podne
Dobro dosli 114
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Sale Rea 26, 04, 2015, 14:32:34 posle podne
Dobro došao !
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Arsa 26, 04, 2015, 15:02:34 posle podne
Dobro došao!  114
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Kapetan 26, 04, 2015, 17:17:29 posle podne
Dobro dosao !
U starom Slankamenu je bila neka lepa marina

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Alexa 26, 04, 2015, 17:46:23 posle podne
Dobro dosao. I da znas, dosao si medju dobre ljude  114
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: DuleN 26, 04, 2015, 18:06:58 posle podne
U starom Slankamenu imaju dve marine Udruzenje nauticara ( odmah posle bolnice ) i Mika Alas ( levo nakon silaska u Slankamen).
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Ivan Grozni 26, 04, 2015, 18:16:47 posle podne
Prosetao sam vec par puta.
Ona do bolnice  mi se cini nekako bolja. Ne znam zasto....
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: srsa 26, 04, 2015, 18:47:09 posle podne
Добро дошао.  114
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: LSI 26, 04, 2015, 18:54:21 posle podne
У животу има и већих дилема.
Пошто сте у комшилуку, навратите пар пута у једну и у другу, поседите, поразговарајте са људима и само ће вам се "касти".

Добродошлицу на наш форум су вам пожелели па да вам ја унапред пожелим добродошлицу у марину по вашем избору.

А ви нама да кажете мало о себи, о каквом чамцу размишљате - дајте нам мало материјала да бисмо могли да вас заспемо гомилом савета и препорука од којих можда и нећете имати много користи али ћемо ми уживати.
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Ivan Grozni 26, 04, 2015, 19:41:32 posle podne
Hvala svima na dobrodoslici!
Razmisljam o necemu sa kabinom i pokusavam da ustanovim sta je bolje-plastika ili metal......
Koliko sam do sada istrazio(a i sto se budzeta tice) nesto kao pasara P500 ili nesto slicno bi mi trebalo.
Sto se motora tice, zaista ne znam kolike snage treba da bude niti koliko se brzo takav jedan kabinas moze kretati(a da ne poleti) tako da mi tu treba dobra lekcija.
Voleo bih da sa tim camcem odem recimo do BG ili NS a da to putovanje ne potraje ceo dan.....
Odoh da sanjarim o tom brodicu.....
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Zoran T 26, 04, 2015, 23:38:35 posle podne
Dobro dosao  i da dobro razmislis i o camcu i finansijama.Ja trenutno pravim jedan metalni camac.Mozes da pogledas na brodogradnja-metalni camci-od virtuale do reale.Nesto kao listu troskova sam postavio pa ce ti biti lakse.
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: LSI 27, 04, 2015, 09:44:58 pre podne
Hvala svima na dobrodoslici!
Razmisljam o necemu sa kabinom i pokusavam da ustanovim sta je bolje-plastika ili metal......
Koliko sam do sada istrazio(a i sto se budzeta tice) nesto kao pasara P500 ili nesto slicno bi mi trebalo.
Sto se motora tice, zaista ne znam kolike snage treba da bude niti koliko se brzo takav jedan kabinas moze kretati(a da ne poleti) tako da mi tu treba dobra lekcija.
Voleo bih da sa tim camcem odem recimo do BG ili NS a da to putovanje ne potraje ceo dan.....
Odoh da sanjarim o tom brodicu.....


Поставили сте више питања и биће потребно време да сакупите одговоре. Ево, ја ћу покушати да одговорим делимично на нека.

Пластика или метал?
Ако сте вични послу и имате алат, а при том и волите да нешто брусите, варите, закивате... метални чамац ће вам све то омогућити. Овде мислим на чамац од челичног лима. За алуминијумски потребни су вам ваљани мајстори (ако ви сами нисте специјалиста за алуминијум) а њих нема много.

Пластични су, по мом мишљењу, лакши за одржавање (ја имам метални па ми се сад чини, после свега што сам ја урадио, да би ми много лакше било да сам купио неки добар пластични). Ипак, код куповине треба добро прегледати у каквом је стању пластика, јер ако је почео процес осмозе... решавали су људи и то ало онда опет треба много знања, опреме и воље.

Пасаре 500 (и сл.) су на нашим водама пристуне већ генерацијама. Није то случајно. Ако ваша породица или пријатељи могу да се сместе, зашто и ви не бисте били задовољни таквим чамцем?

Мотор?
Ако изаберете пасару или неког од ових наших "дустабанлија", који год мотор да ставите, тешко ћете пловити већом брзином од десетак километара на сат. За све преко тога, ако узмете неки јачи мотор (изнад 20 КС) возићете га под пуним оптерећењем и трошићете много, много горива.
Зато је за овај тип чамца сасвим довољан мотор снаге до 10 КС (ово се додатно исплати и код регистрације). Двотактни мотор ће брже постићи брзину али је већи потрошач, много је бучнији и имате обавезу да припремате смешу (гориво/уље). Четворотактни је обично нешто већи и тежи али много тиши и троши доста мање горива. Нема прављења смеше.

Да ли ћете до Београда или Новог Сада стићи за дан или брже, то ће директно зависити од избора чамца и мотора али и вашег темперамента.
Како живите у Слакамену, брзо ћете схватити да се и вама Бог осмехнуо. Из било које од две постојеће марине да кренете узводно или низводно или Тисом, у кругу од 15 км имате изузетне терене за уживање у вожњи, купању или пецању. Можда никада нећете пожелети да одете до Новог Сада или Београда.
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: broker975fx 27, 04, 2015, 10:50:08 pre podne
Mislim da je za vas gradac dobra varijanta,pruza vise komfora od klasicne pasare,lepse izgleda a opet izuzetno lagan za manipulaciju,takodje poput pasare vrlo trzisan brodic koji ce se posle relativno lako prodati I naci novog vlasnika sto kod metalnog plovila je misaona imenica. Motor po mogucstvu 4 takta 10 do 15 ks,ponuda je velika I moze se naci pristojana yamaha ili honda za oko 700 evra. Ne zaboravite I na jedan manji motoric poput cetvorke za pomocni motor. Na dosta gradaca je ugradjen unutrasnji motor,najcesce dmb I torpeda,to je isto odlicna I pouzdana kombinacija,ti motori su jako mali potrosaci I odlicno guraju takva plovila,imaju neodoljiv zvuk ali I zauzimaju prostor mada je od kutije obicno napravljen sto koji bi tu sve jedno bio,jbg sve ima svoje
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Ivan Grozni 27, 04, 2015, 11:37:01 pre podne
Puno hvala na informacijama. Zaista puno znace. Eto mene uskoro na vodi.... jos samo dozvolu da camac da dobijem.....
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: zankiki 28, 04, 2015, 13:01:38 posle podne
Meni ovo deluje kao sasvim ok

http://www.kupujemprodajem.com/Plovni-objekat-20989110-oglas.htm?filter_id=103 (http://www.kupujemprodajem.com/Plovni-objekat-20989110-oglas.htm?filter_id=103)
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: budens72 29, 04, 2015, 16:14:23 posle podne
dobro došao 114
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Pantelija 29, 04, 2015, 23:02:50 posle podne
dobro dosao i brzo nam zaplovio  114
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: Ivan Grozni 03, 05, 2015, 06:49:49 pre podne
Puno hvala.

Kako do dozvole?
Imam neki ICC powerboat and RIB master kurs zavrsen a gotovo sam siguran da to nije priznato u Srbiji.
Na internetu o dozvoli za upravljanje camcem nisam nasao nista sem da kosta 100 Eura i rucak.....
Zna li neko pravu proceduru i gde se to zavrsava?
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: bratsaja 03, 05, 2015, 07:58:54 pre podne
Lazu dusmani,ne treba rucak..
 Prvo izvadis lekarsko uverenje za upravljaca motornim camcem,ako to ne prodjes dzaba ti sve ostalo. Onda potvrda o poznavanju vestine plivanja iz spasilackog saveza,i na kraju u kapetaniju na polaganje.Tamo vamo,izadje oko stotke.
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: LSI 03, 05, 2015, 08:34:38 pre podne
У праву је Братсаја, то за ручак је више одраз наших карактера.

Сигуран сам да вам нико неће тражити ни да га частите ни да платите ручак (говорим о капетанији у Београду).

У складу са новим прописима, морате имати лекарско и потврду да знате да пливате.
Потребно је да из књиге коју препоручују у капетанији (има је, није скупа, а постоји, чини ми се и негде на нашем сајту) упамтите макар мало од свега шта тамо пише (најтоплија препорука је да све прочитате пажљиво - суштина књиге је да нас упозна са мерама за безбедан боравак на води).

Део испита односи се и на прву помоћ.
Ако сте возач, ваљда сте то већ једном прошли. Ако нисте, прочитајте и то - веома је важно да знате шта у неком тренутку треба да учините. Можда од тога зависи нечији живот.

Када изађете на испит, човек који ће вас испитивати, видећете већ, више прича од свих кандидата. Практично, на испиту, он даје одговоре на постављена питања. Довољно је да нешто мало знате и сигурно полажете.

Дакле, немојте том испиту да прилазите са страхом али свакако прочитајте књигу - корисно је.
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: LSI 03, 05, 2015, 08:43:56 pre podne
Да не бисте тражили по форуму, ево вам извод из Правилника којим је регулисано полагање:

PRAVILNIK O USLOVIMA KOJE MORAJU DA ISPUNJAVAJU LICA ZA UPRAVLJANJE ČAMCEM, PLOVEĆIM TELOM ILI PLUTAJUĆIM OBJEKTOM, PROGRAMU I NAČINU POLAGANJA STRUČNOG ISPITA, KAO I OBRASCIMA, SADRŽINI, NAČINU IZDAVANJA I TRAJANJA DOZVOLE ZA UPRAVLJANJE
("Sl. glasnik RS", br. 86/2014)

Član 1
Ovim pravilnikom se propisuju uslovi koje moraju da ispunjavaju lica za upravljanje čamcem, plovećim telom ili plutajućim objektom, program i način polaganja stručnog ispita za upravljanje čamcem, plovećim telom i plutajućim objektom (u daljem tekstu: stručni ispit), kao i obrazac, sadržina, način izdavanja i trajanja dozvole za upravljanje.

Član 2
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeća značenja:
1) čamac za privredne svrhe je čamac sa sopstvenim pogonom koji se koristi za obavljanje javnog prevoza (prevoz do 12 putnika i/ili stvari uz naplatu), za obavljanje registrovane privredne delatnosti (privredni ribolov, tegljenje ili potiskivanje skele i dr.) ili za više navedenih namena;
2) čamac za sopstvene potrebe je čamac sa sopstvenim pogonom koji se koristi za sport, razonodu i druge neprivredne svrhe;
3) javni čamac je čamac sa sopstvenim pogonom koji koristi državni organ ili organizacija isključivo u neprivredne svrhe;
4) gliser je čamac koji pomoću sopstvenog pogonskog uređaja glisira po površini vode;
5) skuter je čamac koji koristi sopstveni pogonski uređaj, koji se koristi za skijanje na vodi ili izvođenje figura (vodeni skuter, džet bicikl, džet ski i slično);
6) jedrilica je čamac bez sopstvenog pogona koji plovi isključivo uz pomoć jedara na unutrašnjim vodama. Čamac koji plovi uz pomoć jedara i istovremeno koristi sopstveni mašinski uređaj za pogon smatra se čamcem sa sopstvenim pogonom;
7) plutajući objekat je plovilo bez sopstvenog pogona koje po pravilu nije predviđeno za premeštanje niti za obavljanje posebnih radova na unutrašnjim vodama (kupatilo, hangar, vodenica, ribarska tikvara, kuća za odmor, ponton, pontonski most, stambena lađa, ugostiteljski objekat, splav kućica, plutajuća radionica i slično);
8) ploveće telo je splav ili druga konstrukcija, objekat ili spojena struktura sposobna za plovidbu, koja nije brod, tehnički plovni objekat, čamac ili plutajući objekat;
9) dužina čamca je dužina trupa čamca, odnosno dužina od krajnje krmene do krajnje pramčane tačke integralnog dela trupa čamca merena paralelno sa vodnom linijom koja odgovara čamcu ukrcanom zalihama i sa najvećim dopuštenim opterećenjem čamca.
Uslovi koje moraju da ispunjavaju lica za upravljanje čamcem, plovećim telom ili plutajućim objektom

Član 3
Čamcem može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za:
1) upravljača čamcem kategorije A;
2) upravljača čamcem kategorije B.
Lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B može da upravlja i čamcem kojim može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.

Član 4
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije A stiče lice koje:
1) je navršilo 16 godina života;
2) ima državljanstvo Republike Srbije ili prebivalište, odnosno odobren privremeni boravak u trajanju od najmanje šest meseci u Republici Srbiji;
3) fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem;
4) zna veštinu plivanja;
5) položilo stručni ispit i steklo uverenje o položenom stručnom ispitu;
6) na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče lice koje:
1) je navršilo 18 godina života;
2) ima državljanstvo Republike Srbije ili prebivalište, odnosno odobren privremeni boravak u trajanju od najmanje šest meseci u Republici Srbiji;
3) je fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem;
4) zna veštinu plivanja;
5) je položilo stručni ispit i steklo uverenje o položenom stručnom ispitu;
6) je na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Plutajućim objektom može da rukuje lice koje je navršilo 18 godina života, fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem i koje je na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Plovećim telom može da upravlja lice koje je navršilo 18 godina života, fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem i koje je na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče i lice koje je steklo zvanje upravljača i rukovaoca čamca po ranijim propisima.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče i lice koje je steklo zvanje mornara na plovećem postrojenju po ranijim propisima.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče i lice koje je steklo ovlašćenje o osposobljenosti člana posade brodova trgovačke mornarice u skladu sa propisom kojim se uređuju zvanja i uslovi za sticanje zvanja i ovlašćenja članova posade brodova trgovačke mornarice.

Član 5
Čamcem za sopstvene potrebe dužine do sedam metara i snage pogonskog uređaja do 15 kilovata (u daljem tekstu: kW) može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.
Čamcem za sopstvene potrebe dužine od sedam do 20 metara i snage pogonskog uređaja veće od 15 kW može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Čamcem za privredne svrhe i javnim čamcem može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Izuzetno od odredbe stava 3. ovog člana, čamcem za privredne svrhe koji se koristi za prevoz do 12 putnika može da upravlja lice koje je steklo posebnu osposobljenost u skladu sa propisom kojim se uređuju zvanja i uslovi za sticanje zvanja i ovlašćenja članova posade brodova trgovačke mornarice.
Gliserom može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Skuterom može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Program stručnog ispita

Član 6
Program stručnog ispita za upravljača čamcem kategorije A obuhvata sledeće oblasti, i to:
1) plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama;
2) osnovi navigacije;
3) poznavanje motora;
4) osnovi pružanja prve pomoći.
Program stručnog ispita za upravljača čamcem kategorije B obuhvata sledeće oblasti, i to:
1) plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama;
2) osnovi navigacije;
3) plovila i njihovo korišćenje;
4) poznavanje motora;
5) konstrukcija i oprema plovila i slaganje tereta;
6) radiotelefonska služba;
7) osnovi pružanja prve pomoći.

Član 7
Sadržinu oblasti iz člana 6. ovog pravilnika čine:
1) Plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama: pravila plovidbe; zvučni i optički znaci u plovidbi i stajanju; propisi o plovidbi na pojedinim delovima unutrašnjih voda; saopštenja brodarstvu; red u pristaništima i prostorima na vodi za sport i rekreaciju; propisi o čamcima, plovećim telima i plutajućim objektima; zastave; nadzor nad bezbednošću plovidbe; nadležnost lučke kapetanije;
2) Osnovi navigacije: poznavanje plovidbenih karata, njihovo čitanje i upotreba; postupanje pri susretanju, mimoilaženju i preticanju; izbegavanje sudara; manevrisanje u plovidbi; plovidba u otežanim uslovima (prirodne i veštačke smetnje - magla, kiša, sneg, vetar, uski prolazi, mostovi, kablovi i dr); manevrisanje u prevodnicama, lukama i pristaništima; vremenska prognoza i vodostanje na unutrašnjim vodama; uticaj vetra i vodene struje na plovidbu;
3) Plovila i njihovo korišćenje: vrsta, materijali i način gradnje plovila, kao i održavanje; oprema i uređaji; krma i krmarenje; sredstva za gašenje požara i postupak u slučaju požara; prodora vode, nasukivanja i pada lica u vodu; sidrenje i vezivanje plovila; pomoć u slučaju nepredviđenih događaja i upotreba opreme za spasavanje; sprečavanje zagađenja sa plovila;
4) Poznavanje motora: osnovni pojmovi o radu motora; benzinski i dizel motori; priprema motora za pogon; upućivanje i zaustavljanje motora; kontrolni instrumenti na motoru i kontrola rada motora; vrste hlađenja i podmazivanja motora; kontrola i održavanje akumulatora; otklanjanje manjih kvarova na motoru; vrste goriva; mere predostrožnosti pri uzimanju i upotrebi goriva;
5) Konstrukcija i oprema plovila i slaganje tereta: glavni delovi plovila; oprema palube; palubni uređaji; glavne dimenzije plovila, nadvođe, gaz; osnovni pojmovi o stabilitetu plovila; osnovni pojmovi o pramčanoj i krmenoj pretezi; način ukrcavanja - iskrcavanja; smeštaj zapaljivih materija;
6) Osnovi pružanja prve pomoći: mehanički i toplotni izvori povreda na plovilu; prva pomoć kod povrede (preloma, sunčanice, davljenja u vodi, opekotina, postupak veštačkog disanja, sredstva za pružanje prve pomoći);
7) Radiotelefonska služba: isprave brodskog radiotelefonskog uređaja; služba bdenja; rad u luci; nadzor i inspekcija; smeštaj radiotelefonskog uređaja; delovi radiotelefonskog uređaja; mere protiv smetnji, identifikacija i pozivni znakovi; opšti postupak za uspostavljanje veze; signali za opasnost; poziv i poruka o opasnosti; signali i poruke o hitnosti i signali i poruke o bezbednosti; red prvenstva u radio saobraćaju; provera radiotelefonskog uređaja pre puštanja u rad; praktično rukovanje radiotelefonskim uređajem.
Kao izvori i literatura za pripremanje predmeta: plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama, koriste se zakon kojim se uređuje plovidba i luke na unutrašnjim vodama, uredba kojom se uređuju pravila plovidbe na unutrašnjim vodnim putevima, drugi odgovarajući propisi kojima se uređuje plovidba, priručnici za polaganje stručnog ispita za upravljanje čamcem.

Član 8
Praktični deo stručnog ispita za upravljača čamcem obuhvata upravljanje čamcem u plovidbi, pristajanje, sidrenje i izvezivanje, rukovanje opremom i uređajima, pripremu, upućivanje, kontrolu rada i zaustavljanje motora.
Način polaganja stručnog ispita

Član 9
Pismena prijava za polaganje stručnog ispita podnosi se nadležnoj lučkoj kapetaniji, odnosno ispostavi lučke kapetanije.
Prijava za polaganje stručnog ispita sadrži ime i prezime, datum i mesto rođenja, prebivalište, naznačenje kategorije čamca za koju se prijavljuje polaganje ispita, kao i registarski broj lične karte za državljane Republike Srbije, odnosno lične karte za strance ili putne isprave za strane državljane.
Uz prijavu podnose se dokazi da kandidat ispunjava uslove za polaganje stručnog ispita, i to:
1) fotokopija lične karte za državljane Republike Srbije, odnosno lične karte za strance ili putne isprave za strane državljane;
2) lekarsko uverenje da ispunjava uslove za upravljanje čamcem;
3) dokaz da zna veštinu plivanja;
4) dokaz o uplati sredstava na ime troškova polaganja stručnog ispita i administrativne takse.


Садржину члана 8. слободно заборавите - не сећам се да сам чуо да је било ко веслао, возио чамац пред комисијом или било шта слично.
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: bratsaja 03, 05, 2015, 12:33:00 posle podne
Jedna zanimljivost koju sam naucio na mom polaganju,vezano za prvu pomoc.Ako spasavate davljenika,a niste profesionalac,ne dirajte ga dok se ne onesvesti jer su velike sanse da ce vas povuci na dno.Ako niste profi i ne znate kako se pravilno vrsi zahvat,jer nije dovoljno drzati ga iznad vode,veci je problem odbraniti se od njega,pustite ga da se smiri i da se naguta vode,a posle sta mu bog da.U svakom slucaju bolje 1 nego 2 davljenika.
Naslov: Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
Poruka od: flashnbgd 06, 03, 2019, 19:51:19 posle podne
Nisam našao prikladnu temu pa sam se ovde oglasio. Da li neko od kolega menjao gumu zaptivnu na volvo saildrive 110s

Ps
Ovako izgleda(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190306/2e09037316e2628acef778f238c9025a.jpg)

Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka