Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: maverick 19, 10, 2015, 13:59:12 posle podne

Naslov: DILEMA
Poruka od: maverick 19, 10, 2015, 13:59:12 posle podne
Duze vrijeme imam u planu kupnju...gradnju broda...brodica...ili kako vec to plovilo nazivate...ne preveliko...recimo 8 metara bi odgovaralo za moje potrebe. Ovu temu pratim stalno zbog zanimljivih detalja...i ovaj anstasia me onako debelo zivcira...jos na pp sam mu obecao vrlo rado doci i objasniti tko ima kolac a tko ima urac  ha Ali ovo pitanje je upuceno prvenstveno njemu a onda ostalim jer imam ozbiljnu dilemu...da li novi čelični ili stari plastični.....ako je čelik u pitanju...imam veliku radionu alat...i mogao bih vecinu odraditi sam s prijateljima...ako je plastika u pitanju...ne mogu si prisutiti nesto novijeg datuma vec nesto poput plovila s ovakvih oglasa...Naglasak mi je u sto manjem gazu jer kod mene se cijelo ljeto provodi na plitkim sprudovima a ne bih se sidro 50 metara dalje pa prilazio s pomocnim čamcem...zasto ne znam...ali ne bih to zelio...
I tu je najveci nedostatk ovih kupovnih plovila od plastike....isto tako šarafam te vanbrodske motore dugo...i ne bih volio imati brodski motor vec iskljucivo vanbrodski...isto tako lakse mi je popraviti plastiku  nego nesto drugo jer sam tu na domacem terenu....Kod čelika me najvise sekira to hrdjanje...svi pricaju o ovim ili onim zastitama i o poznatim procedurama, ali tesko mi je dostupno pjeskarenje...i opet mi je tu problem....Nesto plovila koje gledam tu kod nas i dosta sto sam pogledao obilazeci po Srbiji...jbg svaki je negdje izhrdjao i to me strasno smeta...i to ne bih volio....pomagajte s nekim konsturktivnim savjetom...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Kapetan 19, 10, 2015, 14:07:54 posle podne
Maverick daj ovo u novu temu , ovo sam ja pocepeo pocetnu temu i bacio ovde, u kafanu...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 19, 10, 2015, 14:09:23 posle podne
Razdvoji i stavi naslov dilema  thumbup
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Kapetan 19, 10, 2015, 14:21:14 posle podne
 thumbup
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: DuleN 19, 10, 2015, 14:32:31 posle podne
Kada imas dilemu izmedju plastike i celika, odluci se za aluminijum i neces pogresiti....
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Alexa 19, 10, 2015, 14:49:24 posle podne
Ja sam isto, dugo imao tu dilemu. U pocetku sam gledao celik, cak pronalazio jako dobro sredjene camce za pristojne pare (red velicina 5-6 h eura). Problem se javio kad sam poceo da razmisljam o transportu. Uglavnom su tezi od 3 tone (govorim o camcima 7-9ttnu  m). Druga stvar koja mi se nije dopala je manipulacija tim camcem u nasim marinama. U malim mestima ne postoje adekvatni uslovi za vadjenje i spustanje takvih plovila, ne postoje majstori za kvalitetnu reparaciju, znaci ocekivana akcija je ploviti do npr. Bgd-a i tamo to uraditi pa onda nazad. Tako sam nekako poceo da razmisljam o plastici kao boljem resenju. Ponuda plovila ovog tipa (recni kruzer) koji mene zanima je u Srbiji bas skromna a i to sto postoji je dosta skuplje nego u Holandiji, Danskoj, Svedskoj... Jesu to tamo stara plovila ali, uglavnom uredno odrzavana i na prvi pogled ne zahtevaju neka znacajnija ulaganja. Izbor je veliki, cene ... ima ih od 4-5 h pa do vise desetina hiljada eura. To je vec druga stvar, o tome smo danas razmenili misljenja i to neka svako odredi svoju meru.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: zankiki 19, 10, 2015, 15:10:56 posle podne
Napisah ovo, a dok sam kucao tema je premeštena:

Ja sam tu temu prežvakao, prodao metal i odlučio se za plastiku i iskreno se nisam ni na trenutak pokajao. Metal ima prednost po meni što praviš nov, možeš kasnije raditi razne prepravke što spolja, što iznutra. Prijatelj mi je skoro isekao brod od 11 metara i napravio od 15m. Koštalo je sve to verovatno mnogo, ali može se. Takođe na metalnom brodu sve što ti naknadno zatreba unutra, na palubi, bilo gde jednostavno - variš. Kod plastike to nije baš tako.
Glavna mana metala je - rdjanje. Ja sam radio kod nas na ribarcu peskiranje i farbanje, zaboravih kako se firma zove, u okviru brodogradilišta.  Imaju čak i kran da izvuku brod direktno iz vode na klocne. Pošteno su ga ispeskarili, to sam video. Ofarbali u 4-5 slojeva. Plaćeno je pošteno, kao što i ide za ovakve intervencije. Iskrsnuo mi je Arsin brod, pa sam ovo prodao, sveže ofarbano. Evo, godinu dana kasnije, već probija rđa. Ne puno, i ne svuda, ali je ima. Ta firma više ne radi i možeš da se žališ nikome. A nije to metalni čamac koji si kupio za 400e, pa nek rđa 10 godina, kad istrune baciću ga. Nema kod nas puno firmi koje to rade dobro i kvalitetno sa garancijom, ne znam kako je kod vas.

Što se plastike tiče prezadovoljan sam. Mnogo puta mi je nedostajalo jednostavno "budženje" nečega, što mi ljudi sa reke stalno radimo. Recimo kad sam izbacivao tendu i stavljao tvrdi krov, bila je cela akcija sa plastikom, što bi na metalnom lako rešili. I jeste da je to plastika stara 30 godina, i da se trebalo pozabaviti prozorima koji su puštali, da hoću da uradim iznutra novu izolaciju jer mi se ova ne svidja, da su drveni delovi nameštaja takođe stari (mada i dalje ok izgledaju i potpuno su ispravni i funkcionalni). Svu tu akciju (tapaciranje, izolacija, nameštaj) završavam daleko ispod 1000e što za BROD i nije neko ulaganje. Na kraju, kad si u prolazu svrati da isplovimo malo pa će ti biti jasno o čemu pričam.
Ono što je po meni i najveća prednost ovakvih plovila je što su sva ta korita pravljena po nekom proračunu.

Ovog proleća je bio napolju dobra 2 meseca, svašta smo nešto raduckali, bušili smo rupe u trupu ispod vodene linije, kaže mi majstor da nijedan domaći (namerno neću da navodim modele koje mi je on rekao) nema ni pola debljine plastike koju ovaj moj ima. Tako da je po meni uvek bolja krštena kvalitetna matora plastika iz uvoza, nego novo domaće gde se štedelo na materijalu. Ponavljam, ne kažem da ne postoji domaće a kvalitetno, ali to uglavnom nije slučaj.

I da, Marissa baš ima pošten gaz za svoju veličinu, i ogromnu kobilicu. Mi vreme provodimo leti parkirani po raznim peščanim adama, i uglavnom nemamo problema sa pristajanjem. Naravno, ako su dugački plićaci, ostavim brod u vodi do pojasa pa pređemo, ali uvek može da se nađe deo gde ima dubine da se pristane. Evo ti jedna slika od juče:

(http://feeder.rs/feeder/upload/zankiki/magla05.jpg)

Tako da nemoj mnogo da bežiš od gaza, lepo je imati ga, pogotovo ako misliš praviti neke duže plovidbe.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 19, 10, 2015, 15:44:52 posle podne
Kada imas dilemu izmedju plastike i celika, odluci se za aluminijum i neces pogresiti....

To je uvijek opcija...no kod mene ozbiljne firme nece da se zajebavaju s tim ili kosta kao da kupim novu yahtu....sam nemam s cim......
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Mezija 19, 10, 2015, 15:59:05 posle podne
ako te rdja nervira nekupuj celik .
kontaktiraj kempija sa foruma za Al varijantu, neces pogresiti
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Alexa 19, 10, 2015, 17:12:12 posle podne
www.willhaben.at/iad/myprofile/myfindings

Bio do skoro na prodaju u Becu, aluminijumski, ne izgleda lose i cena je  ok

Da si ranije otvorio pricu, to je moglo lako da se organizuje, ja sam ga dugo pratio ali nisam bio licno zainteresovan.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Kapetan 19, 10, 2015, 19:50:31 posle podne
ako te rdja nervira nekupuj celik .

ali ni Al.... promenio sam brdo AL delova na jedrilici... izgleda da je super i pri najmanjem pritisku se pretvori u prah (????)... al zaobilazim bas zbog toga.. svugde gde je bio AL sam stavio ili prohrom , ili plastiku , ili bakar...

Al korozija postoji ... price da aluminijum ne rdja su za malu decu ... po meni je mnoooogo pomuklija od korozije na celiku jer se skoro i ne vidi dok nije kasno... evo ti par primera...

(http://www.tek-tanks.com/website/wp-content/uploads/2011/02/Wastetankcorrosion-250.jpg)

(http://i1000.photobucket.com/albums/af122/flounderpounder225/pontoonholes.jpg)

tacno je da manje Al rdja kada je u slatkoj vodi ... ali brate rdja...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: DuleN 19, 10, 2015, 20:33:15 posle podne
Postoji aluminijum i aluminijum ....
Postoje i katode ...
Svasta postoji, al ajde da ne razvlacimo mnogo temu ...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 19, 10, 2015, 21:05:31 posle podne
Postoji aluminijum i aluminijum ....
Postoje i katode ...
Svasta postoji, al ajde da ne razvlacimo mnogo temu ...

Slazem se a npr kapetan nisi jarbol promenio a i on je od AL
   Maverik ta ce ti dilema vazda ostati u vazduhu pa sta god da uradis nego lepo ti to stavi na papir pa gledaj sta ti je jeftinije.Prva opcija je da pravis a znas i mozes puno toga(skoro pa sve) da napravis sam,imas dosta prostora za rad,radionicu,pomoc,dobijas plovilo po svojoj meri i zelji .Druga je uvoz i to sve sto ide uz to od trazenja,putarina,uvoza,carina itd a dobit ces plovilo koje je mozda lepse ili gore nego na slikama i opet ces i na njemu morati da radis,neces moci da stanes gde si hteo...Vecita dilema...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 19, 10, 2015, 21:21:01 posle podne
Najsretniji bih bio kad bi nasao dobro plasticno korito pa da sam radim ostalo...pobjeglo mi jedno prosle godine od 8,6 metara...da sam malo hrabriji izlio bih ga sam ali nekako mi to sve zvuci kao prevelik zahvat pa uvijek na vrijeme odustanem  jh
Kad bih u blizni imao dobrog varioca za aluminij a da nije preskup odlucio bih se i na tu varijantu....ali kod nas ili ih to ne zanima ili su preskupi...one koji fusare ni ne spominjem . Jer ipak je to ozbiljna investicija i trebalo bi da dugo traje....tako da se bojim čelika u svakom slucaju bas iz tih razloga
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 19, 10, 2015, 21:48:07 posle podne
Mene kod celika nervira hodanje po metalnoj palubi(zvoni za sve pare) dodir metalne kabine(vrelo leti da se ispeces) i nedaj boze klupe za sedenje metalne zato i camac sto spremam da radim(sto radim maketu) samo metalno korito i konstrukcija a ostalo ili sper ili poliester.Kostat ce rada i nerviranja itd ali manje nego stara plastika od preko i bi ce onako kako JA HOCU.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: BORA-D.T.D. 20, 10, 2015, 10:08:06 pre podne
Preporuka za Maverick-a.
Veliki udoban čamac GT Cruiser 27.
Dimenzije 8,39 x 2,67m,
Gaz 20 sm,
Preporučeni motor 25 KS.
Projektovan za samogradnju od kompozitnog materijala (vodootporni šper, epoksidna smola i fiberglas platno). Pogledati na http://bateau.com/proddetail.php?prod=GT27#.ViXxs9LhDs0
Postoji i manji model GT Cruiser 23, dužine 7,17m.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: budens72 20, 10, 2015, 10:39:16 pre podne
koliko sam ja razumeo, čovek je hteo brod a ne autobus...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: zankiki 20, 10, 2015, 11:05:09 pre podne
 ha ha ha
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Kapetan 20, 10, 2015, 11:28:13 pre podne
koliko sam ja razumeo, čovek je hteo brod a ne autobus...

za moju familiju nesto ovako bi bilo potaman :) doduse malo duze :D
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 20, 10, 2015, 13:45:41 posle podne
koliko sam ja razumeo, čovek je hteo brod a ne autobus...

 lol u konačnici...da, htio bih brod ali da me ne kosta previše......imam mali čamac s kabinom i zadovoljava moje pecaroske potrebe, ali svi nesto tezimo vecem boljem a sredstva su vise nego ogranicena....A onda kad gledam s tog spekta...ne bih da mi to i sto ulozim ima neki vijek trajanja od par godina...smeta me ta hrdja i smeta me sto kdo nas nije taj vid nautike tako razvijen kao kod vas, bar u ovom kontinentalnom dijelu. Jadran je drugi svijet i tamo je drukcija platezna moc i drukcije gledaju na tu cijelu pricu...Meni je svojevremeno zapeo nekakv ovakav brodic...čamac ili kako bi ga vec nazvali
http://www.nelt-titel.co.rs/nautika/
Bio sam u tvornici ali nesto su pokusavali da naprave malo veci i ne znam kako je sve to zavrsilo....ali ovo je tip plovila koji bih ja zelio....mada je tih 680 onako bas malo....da je 7.60 pa ajd
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: zankiki 20, 10, 2015, 14:52:01 posle podne
Ajde što je kratko, nego je i uzano... A širina ti daje konfor. A košta dosta + motor + oprema...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 20, 10, 2015, 15:29:27 posle podne
Da ali oblik korita...forma...mi je onako po mom ukusu
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 20, 10, 2015, 16:34:11 posle podne
Simpaticno plovilo al tesko da bi tu porodica sa 4 clana nasla sebi nekog prostora.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 20, 10, 2015, 18:55:34 posle podne
Djeca sve veca...tako da ostaje mjesta za dvoje...po meni najbitniji dio koji razlikuje čamac od broda je tuš i wc...nemozes zenu povesti na tri ili vise dana a da nema gdje da se istusira...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: LSI 20, 10, 2015, 19:47:27 posle podne
Djeca sve veca...tako da ostaje mjesta za dvoje...po meni najbitniji dio koji razlikuje čamac od broda je tuš i wc...nemozes zenu povesti na tri ili vise dana a da nema gdje da se istusira...

Зар то није лепо? roll4
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 20, 10, 2015, 20:34:33 posle podne
Tus leti i ne treba ali wc (odvojen) obavezno moze i hemijski.Za tus kabinu ti treba veeeci brod.Ajd slobodno jos malo pored wc-a i malog gaza zumiraj taj camac kakav bi trebao biti koji motor neka brzina i slicno pa kad pridjem kompu pustim ti neku skicu samog korita.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: zankiki 20, 10, 2015, 21:05:36 posle podne
Kada smo prošle godine počeli da plovimo, na krovu sam namestio bure u koje staje 30-40 litara vode, koja se preko dana ugreje. Žena i klinac se okupaju u Dunavu, a posle stanu na platformu i saperu se toplom vodom. Meni ne treba, kao ni velikoj većini vas pretpostavljam. Nama je Dunav dovoljan.

Ove godine sam isto to bure stavio na krov kada smo krenuli na Đerdap, i - vratio istu vodu kući. I posada je primenila moj način kupanja - po ceo dan u Dunavu. Tako da ti taj deo možda i neće trebati. Što kaže Zoran, treba malo veći brod za tuš kabinu. Mada, ako je dovoljna opcija samo tuš na zadnjoj platformi, onda je to lako rešivo.

Naravno, ako je žena na brodu WC se mora imati. Imali smo i hemijski, i radi to posao sasvim lepo, ali je klasična šolja i brodski wc mnogo konfornije rešenje.

Što se tiče broda koji si gledao, to je... premalo! Ja već zagledam veće brodove, mada mi ništa veće ne treba, nego eto... Bilo bi lepo imati mesta za ovo ili ono. Taj čamac je klasičan taban. U dno kad imap bar blagi V sasvim lepo staju rezervoari za gorivo, vodu i još neke stvari. Tamo sigurno nećeš naći mesta da staviš tank od 100 ili 200 litara vode... A sa ženom na brodu vode je uvek malo. No, neka svako iznese svoja iskustva, ne mislim svi isto, i nije nam svima minimum konfora koji zahtevamo od broda isti. Ja nekako volim da sve bude na minimumu, tako smo više okrenuti prirodi i takvom načinu života.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Arsa 20, 10, 2015, 22:27:08 posle podne
koliko sam ja razumeo, čovek je hteo brod a ne autobus...

za moju familiju nesto ovako bi bilo potaman :) doduse malo duze :D

Za tvoju familiju treba nešto ovako.

http://www.aanbod.be/watersport-en-boten/woonboten/woonboot-met-vaste-ligplaats-4605526.html

Samo,ne znam kako da ga smestiš u onaj vaš rukavac.

... A možda zakupiš mesto u marini Beograda na vodi pa da te vidi bog.  roll4
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Arsa 20, 10, 2015, 22:47:01 posle podne
Mav, šta misliš o nečemu ovakvom?

Jeste metal, ali vidi kako je sređen.

http://www.onlineboatsearch.com/motor-boats/976/x-x.html

http://www.boatshop24.com/hr/miedemaschouw-900/motorbat/908204#beqUcD8Mj7g0YBEH.97

Cena za cenu, znam da može biti znatno manja ako se znaš cenjkati. Vi ste bar u EU pa ne bi imao mnogo petljavina sa carinom, a verujem da bi sa njim mogao Dunavom do kuće.

U nekim mojim daljim planovima, to je put kojim nameravam da idem.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: zankiki 21, 10, 2015, 08:08:25 pre podne
I u mojim takođe  114
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Alexa 21, 10, 2015, 19:42:16 posle podne
koliko sam ja razumeo, čovek je hteo brod a ne autobus...

za moju familiju nesto ovako bi bilo potaman :) doduse malo duze

Evo Kapetane, to je to cini mi se  thumbup

http://www.anibis.ch/de/boote-motorboote--710/petite-p%C3%A9nichette-%C3%A0-moteur--12081383.aspx?sf=dpo&so=d&p=14&fcid=710
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: broker975fx 21, 10, 2015, 22:57:50 posle podne
Opasno mi se ne dopada to plovilo ali zaista, ko da ga je neki pancevac osmisljavao.
Jel si razmisljao o nekoj katamaranskoj verziji broda ili to ne dolazi u obzir. Po meni za tvoje zahteve bi to moglo da bude dobro resenje. Mislim da ta plovila i pored nekih mana imaju puno vise dobrih stvari a i naknadna ugradnja enterijera je jednostavnija a samim tim i jeftinija.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 22, 10, 2015, 10:18:23 pre podne
Mozda bi neki pancevac i racionalnije iskoristio taj prostor.Vrlo je prostran i lici mi na neko sluzbeno ili namensko plovilo mada ona figurica na stolu...A tek 15l na sat...Katamaran podrazumeva 2 trupa a to je dupli posao(ali i pruza duplo vise komfora)mada bi veci problem bio to izvuci ili sam vez???
      Dilema
                A-da li praviti plovilo 7-8m duzine i 2,5-3m sirine
                B-Kupiti preko u Nl i doterati na prikolici(ista duzina al sirina ne moze da predje 2,5m)
                 C-kupiti preko i vece plovilo pa doterati vodom
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 22, 10, 2015, 20:15:56 posle podne
Eto pod A neke brze skice
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: srsa 22, 10, 2015, 20:24:37 posle podne
Овако на први поглед,чини ми се да му је газ исувише мали за ту висину.  no125
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 22, 10, 2015, 20:49:53 posle podne
Pa na prvi pogled ali 2.4t na 30 cm gaza pa i nije.To je inace jako gruba skica evo ovo crveno metar duze a priblizno istog volumena oko 2.3t i puno brze
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 22, 10, 2015, 20:57:05 posle podne
za sareni gornji imam i nesto podataka neznam dal ce se videti a na tu tezinu od 820kg(samo ono sto se vidi)treba dodati bar jos 50% konstrukcije i na sve to jos 30tak% enterijera itd...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 23, 10, 2015, 07:18:26 pre podne
Od kojeg materijala bi bio taj sareni tezak 800 kg
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 23, 10, 2015, 08:38:24 pre podne
Taj sareni je tezine otprilike oko 1600-1800kg i gaz bi mu bio oko 26-27 cm(to mu je i deplasman na toj vl).Tih 820 kg je samo oplata boda u kombinaciji metal-sper.Moze biti ili od spera+epoksi ili u kombinaciji metalno korito a paluba i nadgradnja od spera sto bi bilo mozda i najbolje sto se tice cene materijala i jako bitno rasporeda tezine recimo samo oplata dna 15.7m2 je lim3mm i tezak 378kg(sve to ispod tezista podvodnog dela oko17cm) jedan bok lim 2mm 6.85m2 i tezina 109.5kg(*2 je 219kg)(sve to vecinom tereta centra tezista ispod tezista celog camca oko 70cm.Ostatak tezine cine klupe i patos kokpita paluba kabina i nadkabina oko 210kg spera u rasporedu iznad centra tezista.Naravno ovo je bez konstrukcije ugrubo.Na 35 cm gaza imas 3.1t deplasmana.Lim kod nas je oko 1e/kg
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: milan vlajkovic 23, 10, 2015, 09:00:07 pre podne

www.specmar.com/aluminum-boat-plans/monohul-boats

ovde ima crteza za sve prikazane camce ali bez svih dimenzija.klikni na sliku, pa onda na pdf file
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: milan vlajkovic 23, 10, 2015, 09:02:05 pre podne


greska u kucanju

www.specmar.com/aluminum-boat-plans/monohull-boats
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: zankiki 23, 10, 2015, 09:27:10 pre podne
Nisam stručnjak, ali da je moj brod nikada ne bih pravio kombinacije metal - šper i slično.
Uvek bih radio sve od jednog materijala.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 23, 10, 2015, 10:15:54 pre podne
Milane to su ok camci ali u nasim uslovima Al je dosta skup po pitanju samogradnje pod dva kako raste duzina camca(i namena)tako se i tezina Al povecava(radi cvrstoce) i vec Od 8m su jako. blizu tezine a od 10+m maltene iste pa cak je i negde gvozdje u prednosti u odnosu na cvrstocu-tezinu.Najbolji odnos ima konstrukcija od spera.
   Zankiki mozda nisi iz struke(brodogradnja) ali kao korisnik i metalnog i plasticnog plovila imas vise iskustva( empirijskog znanja) nego neko iz struke koji nikad nije imao svoje plovilo.
    Konkretno zasto ne metal korito a nadgradnja sper.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: zankiki 23, 10, 2015, 10:34:10 pre podne
Sa ovime što sam rekao nemam baš nikakvo iskustvo, sem onog što sam viđao u prolazu.

A to je da je sam spoj metal - šper uvek problematičan, i da kad prođe nekoliko godina grejanja broda na suncu, smrzavanja, topljenja, opet smrzavanja (što zimi često ide na dnevnom nivou - noću mrzne danju otapa) to više nije to. U pukotinama izmedju se skuplja prljaviština koja navlaži, pa pri smrzavanju opet dalje propada...

Takođe, ako pravimo metalni brod, imamo u planu neko redovno održavanje - na svaki 5-7-10 godina peskarenje i farbanje, i tako brod uz dobro održavanje može da traje jako dugo, da ne kažem doživotno. U slučaju sa šperom, imamo deo na brodu koji će pre ili kasnije početi da propada, i to pre ostatka broda, pa onda idu popravke, prepravke, krpljenja... (ovo je moje mišljenje, možda nisam u pravu i postoji šperovi koji su otporni na sve i svašta).

Iz tih razloga, ako bih radio metal, bio bi čist metal.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 23, 10, 2015, 11:49:27 pre podne
Naravno aw100 sper a preko 160-200gr roving sa epoksidom(sve po ps-u)i preko neka pu boja resava te probleme zime itd.Korito bi morao da odrzavas kao metalni camac a ostalo kao plasticni.Na taj nacin obezbedjujes puuno laksu nadgradnju u odnosu na korito povecani stabilitet ne gubis na cvrstoci jest veci posao i nesto skuplji ali se isplatil.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 23, 10, 2015, 13:26:55 posle podne
Ja sam od onih koji znaju svasta raditi ali nisu majstori ni zasta  lol  lol imam dosta veliku radionu...dva co2 aparata, autogeni..elektro...i nekako bi mi najlakse bilo napraviti sam od čelika....pa pjeskarenje i kvalitetna zastita ako je to uopce moguce...i recimo da kod mene lima za ovako nesto kosta cca 1500 eura...700 eura kosta pjeskarenje i kvalitetna zastita...neznam...ali bubnicu napamet bar 1000 eura...
Recimo da samo to zamislio s nekakvim epoxy osnovnim bojama i izvana i iznutra...pa lakiranje...mada nemam viziju koliko uopce bi otislo boje za plovilo od recimo 8 metara....Što se tiče pogona i imam nekoliko motora pa to nije problem...sredjivanje iznutra koštao bi me samo materijal...i dosta toga vec imam...
Najvise me strah sto i kod mene a i po Srbiji vidim ljudi krenu pa izgore kroz vrijeme s tom izgradnjom i nikad ne dovrse....neki se u startu precijene...i na kraju obicno bude problem s finacijama...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: BataC 23, 10, 2015, 14:02:36 posle podne
Naravno,sve treba dobro izvagati...Posebno finansijsku stranu...Ali(uvek to "Ali") ko nije poceo, nece nikada ni napraviti...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 23, 10, 2015, 15:43:47 posle podne
Treba izvagati i dobro proceniti.Puno ih je ostalo nedovrseno jer su bili prevelik zalogaj.Znam i za dva moja nacrta jedan nije nikad ni poceo(stao covek na vreme) a za drugi je lim od 3mm istrulio u travi kuku cekajuci pocetak.I sa svim tim grubim racunima si jos u okviru cene transporta od preko a i kad bi doterao imas nekog troska za sredjivanje farbanje itd.Taj sareni nije mali camcic sa 7.8m*2.8m.
             evo i jedan kao recni 8.5*3   sa 2.7t na gaz od 25cm a da se smanjiti
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 23, 10, 2015, 15:49:52 posle podne
Razmak izmedju zelenih vertikalnih linija je 1m...radi nekog poredjenja
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: broker975fx 23, 10, 2015, 16:18:16 posle podne
A ovako nesto pa gore po slobodnom izboru http://www.kupujemprodajem.com/Pontoni-za-katamarane-i-plovne-objekte-1359843-oglas.htm?filter_id=
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: maverick 23, 10, 2015, 19:40:39 posle podne
Zorane ovaj zadnji mi se svidja...meni su samo malo predugi ti hard topovi...to bih malo smanjio da lakse pecam ponekad...kolika je vidina u ovom dijelu sto kao nadkabina....

A brokeru, koliko kostaju te cijevi kod vas...kod mene ima jedna firma koja se bavi s tim...i nesto oko 15000 eura kostaju dvije cijevi duzine 11 metara...sad se ne sjecam koliki je bio promjer...ali kad sam cuo cijenu nije mi ni bilo bitno  jh
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 23, 10, 2015, 22:35:34 posle podne
Ovaj je jos i najveci i najtezi oko 2t u kombinaciji metal sper.Najkomforniji jeste samo kokpit je 2.6*3m kabinski prostor oko 5*2.6m visina u kabini 1.8m visina u nadkabini 2.2m i pozadi min 15ks raspored kakav hoces mozes da stavis...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 25, 10, 2015, 08:36:09 pre podne
I ovo bi bilo dosta zahtevno za rad a i kasnije za vadjenje itd zbog dimenzija al eto i puste zelje za malo vise komfora...Stavicu nesto malo prihvatljivije(kad uhvatim vremena) za pravljenje i kasnije koriscenje a sa nekim kolko-tolko komforom za 2+2 osobe...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 26, 10, 2015, 22:10:30 posle podne
Eto malo sam se zanimao.Korito metalno 7.5*2.47m nadgradnja od sper+epoksi tezina oko 1.2t??/ unutra mesta i raspored  kako kome odgovara deplasman  na 25 cm je 1.7t na 30cm je 2.3t.Brz brod za motor od 9.9ks.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 26, 10, 2015, 22:12:38 posle podne
zadnja slika nije iz te price.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 26, 10, 2015, 22:20:47 posle podne
ovu sam hteo
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2015, 18:03:03 posle podne
auto mi jos kod majstora a ja  m4.Dve opcije za 65 sam "zavrsio"i radionicke crteze i trebalo je vec da se crta u radionici al sam nepokretan...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2015, 18:05:54 posle podne
I maltene isto al sa ravnim tabanom i nijansu jednostavnije i nalo jeftinije u materijalu nego 65
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2015, 18:07:12 posle podne
kako to lici a razlika u plovidbi drasticna
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2015, 18:54:52 posle podne
tako to izgleda pre oplate...neznam koliko se sta vidi u tabeli materijala al to je bez sperploce otprilike je gvozdje okok 1e po kg
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2015, 19:42:40 posle podne
Tabela se ne vidi ajd ovako
                                   flah 30*5    (rebrenice i uzduznjaci dna)    58,92m*1.2kg/m--------70.20kg
                                   flah 30*3      rebra  uzduznjaci boka itd     119.7m   * 0.72     -------86.18
                                L 25*25*2      patos kabine                            16.0m    *0.8------------13.44
                                       limovi boka i tabana  2mm                  18.528m2 *16-----------296.00kg
                             kz,pregrade r 6,10,12  lim 2mm                     2.73m2     *16   ----------43.68
                             taban u pramcu( 1.75m) lim 3mm                1.658m2     *24------------39.79
                            kutija 20*40*2.5                                                 14m      *2.4-----------33.60
                             kutija 30*50*3(kobilica)                                     9m       *3.84---------34.56
                                                                                                                                        616.45kg   
   samo gvozdje(mozda jos po nesto sitno) bez sperploce i zice za varenje(bar 2 kotura tj10 kg)
 
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2015, 19:53:09 posle podne
Priprema postolja i pozicija za crtanje
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2015, 20:16:32 posle podne
Ovako treba unutra da bude....
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 07, 01, 2016, 12:05:28 posle podne
Za palubu i kokpit treba 7 kom spera od 9mm i 4 kom od 6mm (to je bez unutrasnjosti),tezina sa celim tabanom od 3mm(ne samo prednja tabla) oko 900/950kg i to je gaz od 20 cm za prazan camac.Za 25 cm deplasman je 1420kg...za 30cm---1957kg...Malo sam menjao(par puta) sve to pa ako neko ima jos neku ideju ili savet dok je sve jos u m4 da menjam pre crtanja...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 01, 12, 2016, 22:29:18 posle podne
Definitivno je dilema prelomljena...pre neki dan kupljen jedan deo lima ...hvala Marku na pomoci trebalo je prebaciti i sloziti 320kg u tablama...camac se malo menjao izgledat ce na kraju ovako...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Terca 02, 12, 2016, 10:19:57 pre podne
Kako na ovaj brodić uneti gajbu krušaka?
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: MiletaStamat 02, 12, 2016, 15:02:30 posle podne
Što ne zoveš kad treba pomoć, i srećan početak radova!!!
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: LSI 02, 12, 2016, 15:25:52 posle podne
Kako na ovaj brodić uneti gajbu krušaka?

Зависи од гајбе али никако не бих саветова да се поједу крушке из гајбе па да се у стомаку унесу у бродић, сем ако конструктор у старту не испланира и не постави тоалет.

Много је једноставније унети боцу крушковаче. У једну боцу стане много више крушака него у гајбу. Али ако се боца конзумира одједном, могући су проблеми код изласка с брода, а ни тоалет не помаже много.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Terca 02, 12, 2016, 15:40:16 posle podne
Kako na ovaj brodić uneti gajbu krušaka?

Зависи од гајбе али никако не бих саветова да се поједу крушке из гајбе па да се у стомаку унесу у бродић, сем ако конструктор у старту не испланира и не постави тоалет.

Много је једноставније унети боцу крушковаче. У једну боцу стане много више крушака него у гајбу. Али ако се боца конзумира одједном, могући су проблеми код изласка с брода, а ни тоалет не помаже много.

LSI, tema je palubni put ;)

Al' neka bude i boca kruškovače... Koji je pokret da se uđe: da se čučne, iskorakne preko izbačenog boka i napravi zaokret, držeći se jednom rukom za krov?
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 02, 12, 2016, 23:26:28 posle podne
Da Terca tako nekako preko 2 stepenika iz kokpita ka palubi uz obavezne rukohvate po krovu ali bez cucnjeva i okretanja...izmedju "neke bezbednosti" i "neke otezane" komunikacije kokpit-paluba izabrao sam ono prvo...gaziste palube je tu u najuzem delu je 23cm siroko pa nece valjda biti neki problem...realno kad bi tu gajbu krusaka zamenili za gajbu piva lako bi se organizovali...
    Mileta dogovaralo se za cetvrtak a sve prebacili u sredu prepodne eto tako ispalo...trebat ce pomoc jos i zvat cu...Lazo ima na pdf kontura 2 oznaceno i pise wc tj pozicija za"toaletni prostor"...predvidjeno je mesto i za frizider tako da ce ta  flasa kruske biti i ohladjena...kupljen je samo lim od 3mm za dno...
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: oblak 03, 12, 2016, 12:19:58 posle podne
Da li si mozda razmisljao da na ovaj nacin resis svoju "dilemu"? ok
http://www.kupujemprodajem.com/brodic-40076287-oglas.htm?filter_id=103
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: broker975fx 03, 12, 2016, 13:46:41 posle podne
Da li si mozda razmisljao da na ovaj nacin resis svoju "dilemu"? ok
http://www.kupujemprodajem.com/brodic-40076287-oglas.htm?filter_id=103
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: broker975fx 03, 12, 2016, 13:48:36 posle podne
Uzemi rec sa tastature, nije neki lepotan ali je simpatican i nesto drugaciji od onog sto vidjamo, steta sto nema neka slika unutrasnjosti ali i bez nje cena deluje ok
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 03, 12, 2016, 14:15:16 posle podne
Da li si mozda razmisljao da na ovaj nacin resis svoju "dilemu"? ok
http://www.kupujemprodajem.com/brodic-40076287-oglas.htm?filter_id=103

Ne...gotovo korito izuzev mikrotonca me ne interesuje(a i to bi radije napravio)...generalno mi je suvise para odjednom...ovako mi nekako dodje na rate i oko 70%jeftinije...radionicu i alat imam sam posao nije prevelik i nije mi stran i dok ne pocnem nije mi tesko...samo treba zapoceti
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: Zoran T 08, 01, 2017, 00:15:42 pre podne
dilema...da li krmeni deo roze varijantu(levu) koja je sira u kokpitu za 20-tak cm(2.25m) sa  sirom klupom a malo teza za ulaz-izlaz,malo komplikovanija za tendu a jednostavnija za napraviti ili sve kontra zelena malo uza(2.038m)...razlika je u tih 10-tak cm te male bocne palubice koja nije za hodanje,eventualno za bitve...sta bi na vodi bilo prakticnije ili korisnije... 7645218764198
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: MiletaStamat 08, 01, 2017, 10:09:51 pre podne
Ne smnjam da ćeš ti to već sam rešiti na najbolji mogući način. Mi ćemo posle samo uživati kako tvoj novi čamac lepo izgleda i uspešno plovi.
Naslov: Odg: DILEMA
Poruka od: LSI 08, 01, 2017, 10:28:16 pre podne
Мислим да од узаног "ногоступа" и нема баш неке велике вајде. С друге стране, ширина клупе за седење од скоро 60 см људима просечне висине и конституције пружа могућност да се испруже по клупи и да у лежећем положају уживају у боравку на води.
Ето, ја бих гласао за леву варијанту.

Sent from my P9000 using Tapatalk