Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: BORA-D.T.D. 04, 07, 2016, 22:35:29 posle podne
-
Camac je izradjen po projektu danske firme www.boatplans.dk . Cena projekta 60$. Koriscen kompozitni materijala (vodootporni sper, epoksidna smola i fiberglas traka). Nacin izrade, metodom sivenja i leplljenja (stitch and glue).
Originalni naziv camca je 16' Ozarks float boat.
Duzina 4,80 m
Sirina 0.88 m
Nosivost 196 kg
Tez.trupa 41 kg
Motor 2-5 Hp
Posle iscrtavanja na speru, izrezani su dno, stranice i ostali delovi. Na pripremljenoj konstrukciju od stafli i letvi sastavljeni su sa plasticnim vezicama dno i stranice a za tim spojevi popunjeni epoksidnom smolom
-
Posle skidanja vezica spojevi su popunjeni sa epoksidnom smolom. Na obradjene spojeve, radi ojacanja je zalepljena biaksijalna fiberglas traka 450gr/m2 sirine 15sm sa epoksidnom smolom.
Za tim je trup spolja premazan epoksidnom smolom, tri puta.
Kada je trup okrenut, na spojeve je takodje zalepljena biaks. fiberglas traka iznutra kao i na pregrade i sve je iznutra premazano smolom tri puta.
-
Sledila je izrada klupa, prednje i zadnje palube ispod kojih su vazdusne komore i bokobrana od hrastovine.
-
Camac je ponovo okrenut naopako da bi se finalizovao spolja. Sledilo je gitovanje i smirglanje u vise navrata radi pripreme za bojenje.
-
Camac je ofarban spolja i iznutra sa po cetiri premaza poliuretanskih dvokomponentnih boja HEMPEL POLY ENAMEL 55100.
Iznutra na bocnim stranicama postavljene su ukrasne lajsne od hrastovine sa natur izgledom. lajsne su zasticene sa dva premaza epoksidne smole i sest premaza poliuretanskog laka HEMPEL MARINE VARNISH 0222.
Camac moze u vodu.
-
Lijepo izgleda...sta si uradio s prijelazima gdje si stavljao traku izvana i iznutra...brusio na nulu ili kitovao....ili si ostavio onako kako je na zadnjoj slici prije farbanja
-
Fiberglas trake se ne smeju brusiti. Kituje se ceo trup spolja i iznutra da bi se ,,sakrile" trake i ostale neravnine koje se javljaju na speru posle višeslojnog premazivanja epoksidnom smolom.
-
Koliko to vremena oduzme?
-
Kitovanje i brušenje čamca je isto kao i kod auto limarije. Ako se želi kvalitetna površina onda se obe radnje moraju ponoviti više puta.
-
U subotu 23.07.2016god. camac je spusten u vodu u Kovinskom Dunavcu. Posle kacenja Tomos 4 obavljena je probna voznja po Dunavcu sa dve osobe. Bilo je pravo uzivanje gledati kako camac klizi po vodi kao kajak ili kanu. Moj uttisak je da je camac lep a u plovne osobine nisam ni sumnjao.
-
Posle ukrcavanja jos jedne osobe krenulo se na otvoreni Dunav. Vrlo brzo smo prosli Zarkovacku adu i jos 4-5 km nizvodno pa smo se okrenuli za povratak. Voznja uzvodno je pocela prelaskom Dunava sa leve na desnu obalu, obilazak usca Morave i sredinom Dunava nazad u Kovin.
Zajednicki utisak je da smo proveli 2 sata ugodne voznje i boravka na Dunavu. Prema oceni iskusnig nauticara, camac ima odlicne maritimne osobine.
Fotografije: na sred Dunava.
-
Svaka cast :) kolko bi kostalo da se napravi neko glisersko korito dimenzija 4.50x2.00x0.8?hteo sam ja da se bacim na tako neki projekat ali nemam iskustva :P sta preporucujete ?
-
Jos malo voznje na vesla po Dunavcu.
-
Браво и уживајте , то је креативност и труд који се исплатио , могу да замислим срећу када пловиш на нечему што је твојих руку дело .
-
Када сам видео прве фотографије, кад је отворена ова тема, помислио сам: - Боже, како ово лепо изгледа! Колико труда? Чамац је толико леп да ми је жао кад помислим како ће се запрљати кад се нађе у води.
А сад кад га видим на води... Па шта човек да каже сем: - Уживајте за све паре!
А у овај чамац уложено је много више труда и љубави него самих пара, па зато уживајте за сваку кап зноја проливену током шмирглања, гитовања и фарбања.
И на крају, да се осврнем и на саме фотографије.
Осим што су доказ да чамац заиста плови, мислим да су, свака појединачно, круна једног великог рада. Свака је као уметничка слика. Не знам која ми се више допада.
Мајстори (с великим "М"), свака вам част за ово уметничко дело! Чувајте чамац и користите га што више можете.
-
Hvala na cestitkama i lepim željama.
Čamac će ipak ići na prodaju jer se ispostavilo da sam mnogo više graditelj nego nautičar, iako sam ranije planirao drugačije.
Za Hudson-a otvoruiću novu temu: izgradnja čamaca do 4,5m sa gliserskim dnom od kompozita
-
Ekstra je...samo jednu malu malecku estetsku primedbu...i spoljnja hrastova lajsna je trebala celom duzinom da ostane natur drvo kao na vilin-konjicu...pojela je plava boja pa se ne vidi... 114
-
Slazem se Zorane. Samo bi se lajsne morale profilisati tako da pokriju sper koji se nalazi izmedju lajsni ili da se llepi furnir kao na vilinom konjicu. I jedno i drugo je dodatni zahtevan posao.