Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 03, 01, 2014, 16:25:52 posle podne
-
Čitajući danas ZAKON O POREZIMA NA UPOTREBU, DRŽANJE I NOŠENJE DOBARA
("Sl. glasnik RS", br. 26/2001, 80/2002, 43/2004, 31/2009, 101/2010, 24/2011, 100/2011 - usklađeni din. izn., 120/2012 - usklađeni din. izn. i 113/2013 - usklađeni din. izn.) koji je stupio na snagu 01.01.2014. našao sam ovu informaciju (unapred se svima izvinjavam zbog lošeg formatiranja kolona ali zaista ne znam kako da ih poslažem da izgleda lepo na oko):
Porez na upotrebu plovila iznosi, za:
1. Čamce (bez kabine) dužine do pet metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 3.630
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 5.440
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 7.850
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 12.080
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 24.170
6) preko 220,62 kw 36.250
2. Čamce (bez kabine) dužine preko pet do deset metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 6.040
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 8.460
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 12.080
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 18.130
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 29.010
6) preko 220,62 kw 43.510
3. Čamce (bez kabine) dužine preko deset do 15 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 7.850
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 13.290
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 18.130
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 36.250
5) preko 220,62 kw 60.420
4. Čamce (bez kabine) dužine preko 15 do manje od 20 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 14.510
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 20.540
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 30.210
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 44.710
5) preko 220,62 kw 66.470
5. Čamce (sa kabinom) dužine do pet metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 6.040
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 9.060
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 13.290
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 19.330
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 27.800
6) preko 220,62 kw 38.680
6. Čamce (sa kabinom) dužine preko pet do 15 metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 10.880
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 19.330
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 24.170
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 30.210
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 38.680
6) preko 220,62 kw 48.340
7. Čamce (sa kabinom) dužine preko 15 do manje od 20 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 21.750
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 27.800
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 35.050
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 43.510
5) preko 220,62 kw 58.000
8. Brodove i jahte sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 60.420
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 84.590
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 114,810 (Ova dva piva su broj: stočetrnaest hiljada osamstodeset)
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 145.020
5) preko 220,62 kw 241.710
9. Plutajuće objekte - ugostiteljske objekte po 1 m2 površine 1.210
-
Pa ovo je pljačka. Za 90% navedenih plovila se u normalnim zemljama ni ne plaća porez!
-
Zankiki 100% si u pravu i zato ove godine 100% necu registrovati plovilo a drugi kako hoce.
-
Ja registrujem čamac ali ne upisujem motor u plovidbenu, uvek imam ugovor o kupoprodaji motora uz čamac tako da ne mogu da mi ga oduzmu :)
pa ako će da pišu kaznu, neka pišu.... išao sam tako na Đerdap,išao i kroz kanale, tako ću i ove godine opet, pa dok se može..... ;)
-
Zankiki 100% si u pravu i zato ove godine 100% necu registrovati plovilo a drugi kako hoce.
Bogami ja cu registrovati a verujem i svi ostali iz BGD koji zele da plove. Mene je 2x kontrolisala milicija prosle godine a prosli su pored mene bar 20x. Zar treba da razmisljam... na vodi sam da uzivam - pecam - kupam se...
-
Hristos se rodi,
Vazi li i dalje popust na starost plovila od 30%?
114
-
U članu 5. citiranog zakona piše:
Propisani iznos poreza na upotrebu plovila umanjuje se za plovila preko navršenih pet godina starosti, i to za:
1) 10% - kod plovila preko pet do osam navršenih godina starosti;
2) 20% - kod plovila preko osam do 10 navršenih godina starosti;
3) 30% - kod plovila preko 10 navršenih godina starosti.
Dakle, ovo nije menjano.
-
I ovau temu treba ugasiti.Ajde da tumacimo sta je ladja od 10m.
-
Ladja od 10 m. je plovni objekat bez motora. Plovi pomocu camca bez kabine od 5 m, sa motorom od 22,05 kw. Taj sastav se uredno registruje. To sve sa popustom od 30% zbog starosti vece od 10 god, kosta 3.808 dinara. U tom slucaju menjam svoju odluku. Bicu registrovan, drzava ce dobiti svoje, pa to je vise nego povoljno. Ako sam izasao van teme izvinjavam se svima nije mi bila namera.
-
Jednostavno ne mogu ne zelim da razumem,ovoliko mlacenje oprazne slame.Na cenu registracije
apsolutno ne mozete da uticete.
Uporno se se tumaci i tumaci i tumaci.Pa zasto tako ne tumacite registraciju kola.
Stalno se kuka te ovo ne valja te ono.Ajde malo pohvalite se sta ste licno uradili da bi bilo bolje.
Da li ste napisali primedbu ministarstvu saobracaja,zasto nam ne omoguci da pristanemo pored kapetani-
je kako bi nam odradili pregled ladje,a ne da nam naplacuju dolazak do marina?
Takodje mi je neprimereno hvaljenje neregistracijom camca.Ako ga vec ne registrujete zadrzite
to za sebe.Ja cu uvek registrovati moju ladju.Kad nebudem mogao prodacu je.
Necu vise uopste ni da pisem na ovakvim temama ni da ih citam.
PS. Sada je zima,po meni trebalo bi pokazati kako moze nesto da se napravi za ladju,kako da se sta popravi.
Neko novo lepo mesto za boravak ladjom.
-
Dragi kolega Zorane niko ovde ne mlati praznu slamu i ne hvali se neregistracijom camaca. To sto sam napisao da necu registrovati camac, ne podrazumeva da cu ga neregistrovanog i voziti. To je isto kao kad ne registrujes auto, ne vozis ga nego u garazu, a camac na prikolicu pa u dvoriste. Na kraju si lepo dosao do zakljucka da se teme koje ti se ne dopadaju ne moraju citati, tu te podrzavam i toga se i ja pridrzavam. Na kraju srecna ti Nova 2014 godia i uzivaj na reci.
-
Neko je postavio pitanje šta se sve plaća prilikom registracije plovila i koja je procedura?
Da bi plovilo bilo registrovano, potrebno je:
1. Obaviti tehnički pregled - obično komisija iz kapetanije izlazi do marine u dogovoreno vreme .
2. Uplatiti obavezno osiguranje - čamci spadaju u tarifnu grupu 1 - sport, razonoda i rekreacija.
3. Uplatiti porez na posedovanje i upotrebu - prema karakteristikama čamca i snazi motora.
4. Uplatiti takse
Registraciju možete produžiti u roku do 30 dana pre isteka važeće registracije.
Kod obračuna premije osiguranja postoje podgrupe i to:
Podgrupa 1: Čamci do 5 m dužine preko svega
Preko 15KW do 30 KW
Preko 30 KWdo50 KW
Preko 50 KW do 110 KW
Preko 110 KW do 180 KW
Preko 180 KW
Podgrupa 2: od 5 m do 10 m preko svega
Preko 15 KW do 30KW
Preko 30 KW do 50 KW
Preko 50 KW do 110 KW
Preko 110 KW do 180 KW
Preko 180 KW
Podgrupa 3: čamci preko 10 m preko svega
Preko 15 KW do 30 KW
Preko 30 KW do 50 KW
Preko 50 KW do 110 KW
Preko 110 KW do 180 KW
Preko 180 KW
Ovde treba znati da u svakoj od ovih podgrupa postoje premije "od - do". Dakle, u zavisnosti od stanja plovila i procene osiguravajuće kuće moguće su drugačije svote koje razni imaoci čamaca plaćaju.
Ukoliko vam je potrebna nova plovidbena dozvola (stara je popunjena ili izgubljena ili veoma oštećena) potrebno je da uplatite taksu - prošle godine je to bilo manje od 150 dinara).
Uplatni račun za ovu taksu je: 840-1562845-88
Poziv na broj: 68-13100-0000-74232114
Primalac: Prihodi organa i organizacija
Za tehnički pregled plovila plaća se naknada koja se sastoji iz dva dela.
1. Visina naknade za čamac:
/bez kabine /sa kabinom
Za čamac do 5m / ... /...
Za čamac preko 5 do 10m / ... /...
Za čamac preko 10 do 15m/ ... /...
(Prošle godine, ova naknada bila je u zavisnosti od kategorije oko 500 do 2000 dinara.)
Za čamce koji se koriste u privredne svrhe visina naknade se uvećava za 50%
2. Za čamce sa pogonom dodaje se u obračun visina naknade u zavisnosti od snage motora i to:
Do 2,94kw
Preko 2,94kw do 7,35kw
Preko 7,35kw do 22,05kw
Preko 22,05kw do 96,60kw
Preko 96,60kw
(Prošle godine ova naknada, u zavisnosti od snage motora) iznosila je od oko 150 do nešto više od 2000 dinara.)
Administrativna taksa zavisi od toga šta radite.
Redovn produženje registracije koštalo je lane malo manje od 1000 dinara.
Taksa za prvi upis bila je nešto manje od 3000 dinara.
Za promenu u karakteristikama plovila trebalo je platiti još 1000 dinara.
Porez na upotrebu i korišćenje plaća se prema tabeli koju sam već objavio tako da bih ovde naveo samo broj računa na koji se vrši uplata:
Broj računa: 840-714522843-67
Poziv na broj: ovde upisujete oznaku opštine stanovanja vlasnika plovila
Primalac: Poreska uprava opštine...
Možda nekome bude od koristi:
Pozivi na broj opština u Beogradu:
Stari grad: 44 - 018
Surčin: 17 - 124
Čukarica: 65 - 011
Novi Beograd: 59 - 013
Obrenovac: 56 - 014
Palilula: 53 - 015
Rakovica: 29 - 120
Savski venac: 50 - 016
Lazarevac: 27 - 056
Mladenovac: 82 - 070
Voždovac: 41 - 019
Vračar: 38 - 020
Grocka: 62 - 012
Zvezdara: 32 - 022
Zemun: 35 - 021
Barajevo: 68 - 010
Za ostale opštine u Srbiji nemam podatke pa će svi koji nisu u Beogradu morati da se potrude sami (u svakom slučaju, kad odete u kapetaniju, oni će vam dati sve detalje.)
Kao što vidite, nisam još dobio iznose svih ovih plaćanja koji su utvrdjeni za ovu godinu ali čim ih dobijem ažuriraću ovu informaciju.
Ovde nisam pominjao famoznu opštinsku komunalnu taksu zbog koje je vleiki broj Beogradjana registrovao čamce u Pančevu i drugim kapetanijama - u ovom trenutku ne znam šta se tačno dešava sa tom taksom. Bilo je reči da je ukinuta, pa su posle opštine opet dobile pravo da utvrdjuju takse... - raspitaću se i za ovo ovih dana pa ću vam javiti. U medjuvremenu, ako neko zna sigurno, neka to ovde podeli sa nama.
-
Necu vise uopste ni da pisem na ovakvim temama ni da ih citam.
Bilo bi lepo.
Ja čamac nikada nisam registrovao, ali brod hoću.
Jedina mi je nedoumica, pošto vidim da neki registruju čamac bez motora, koja je procedura oko toga, i koja je razlika u ceni, pošto tu opciju ne vidim nigde medju ovim što je LSI postovao.
-
Ja čamac nikada nisam registrovao, ali brod hoću.
Jedina mi je nedoumica, pošto vidim da neki registruju čamac bez motora, koja je procedura oko toga, i koja je razlika u ceni, pošto tu opciju ne vidim nigde medju ovim što je LSI postovao.
Zakonom nije predvidjena takva mogućnost - dakle, nije zabranjeno.
Vi možete imati plovilo koje je registrovano i ima plovidbenu dozvolu čak i ako nemate motor.
U praksi, postoji razlika: da li je na plovilu ugradjen stabilan motor ili se koristi vanbrodski.
Ukoliko postoji ugradjen motor - ne vidim kako možete da registrujete plovilo bez motora. Morali biste da ga izgradite.
Ako koristite vanbrodski situacija je drugačija.
Motor nije deo plovila, tako da nema veze sa registracijom. Ali ako registrujete i motor, onda se on upisuje u istu plovidbenu dozvolu. To je sitaucija u kojoj plaćate sve one dadžbine koje sam ranije naveo.
Medjutim, možete i da ne registrujete motor, jer teoretski, vi možete svoj čamac i veslima da pogonite ili da jedrite. Ali ako koristite motor, tada ste u prekršaju jer bi motor morao biti registrovan.
U praksi, ako vas rečna patrola zaustavi radi kontrole i konstatuje da imate motor koji nije u plovidbenoj dozvoli možete imati dva problema:
1. Da li ćete moći da dokažete da motor nije ukraden?
2. Zašto motor nije registrovan?
U prvom slučaju, može da pomogne dokaz da je motor valsništvo nekog trećeg lica (supruga, rodjak, prijatelj) i da je na čamcu trenutno samo radi nekih ispitivanja, te da ga ne koristite stalno.
U drugom slučaju, ako imate dokaz da je motor vaš, onda ste prekršili zakon o korišćenju i posedovanju plovnih objekata i zbog neplaćenog poreza može vam biti naplaćena kazna.
Nisam siguran, ali mislim da je ta kazna bila reda veličine oko 5000 dinara ranije.
Nekome je to jevtinije od troška uredne registracije, a nekome se možda i isplati...
Na vlasniku plovnog objekta je da odluči kako će se postaviti i da li će uredno registrovati i čamac i motor ili će obezbediti dokaz da motor nije njegov i da je na čamcu samo privremeno ili će se odlučiti da prihvati rizik i da plati kaznu zbog upotrebe neregistrovanog motora.
NAPOMENA ADMINISTRATORIMA:
Kako da sprečim da se u tekstu prikazanom na ekranu vide ovi crteži umesto reči koje napišem? Konkretno umesto reči "kazna" pojavljuje se animacija. Slično je i kad napišem neki broj (npr.: 114).
-
Hvala LSI, ovo je već bilo od velike pomoći. Ovo što oni rade je jako bezobrazno.
Primera radi, porez na čamac bez kabine, kakav sam imao, 5.5 metara, vodootporni šper, i TOMOS18 je 8500,00 + sve ostale dažbine. Taj čamac sa motorom je vredeo 600e. Kad se sve sabere, izadje da su godišnje dažbine 20% vrednosti plovila.
To je kao da za svoj auto od recimo 5000e, plaćate godišnje dažbine 1000e
Iskreno, verujem da ću registrovati brod bez motora. Moram malo da razmislim, a i da proverim u kapetaniji koje su tačno ukupne cene i za jednu i za drugu varijantu.
-
Zahvaljujući ljubaznosti gospodje Trifunović, pomoćnice ministra saobraćaja, mogu da vas obavestim o trenutno važećim cenama za obavljanje tehničkog pregleda čamaca.
Prema Pravilniku o visini takse za pružanje stručne usluge vršenja pregleda i tehničkog nadzora čamca, plovećeg tela i plutajućeg objekta (Službeni glasnik RS br. 104 od 27.11.2013.) cene su:
Za tehnički pregled plovila plaća se naknada koja se sastoji iz dva dela.
1. Visina naknade za čamac:
/bez kabine /sa kabinom
Za čamac do 10m / 500,00 / 700,00
Za čamac preko 10m / 1.300,00 /1.900,00
2. Za čamce sa pogonom dodaje se u obračun visina naknade u zavisnosti od snage motora i to:
Do 2,94kw 200,00
Preko 2,94kw do 7,35kw 400,00
Preko 7,35kw do 22,05kw 600,00
Preko 22,05kw do 96,60kw 1.300,00
Preko 96,60kw 2.200,00
Za redovni pregled plutajućeg objekta namenjenog za sport i rekreaciju površine do 30 m2 1.500,00
Za redovni pregled plutajućeg objekta namenjenog za sport i rekreaciju površine od 30 do 100 m2 2.500,00
Za redovni pregled plutajućeg objekta namenjenog za sport i rekreaciju površine preko 100 m2 4.000,00
Takse koje sam naveo u tački 1. uvećavaju se za 20% ukoliko se radi o čamcu, plovećem telu ili plutajućem objektu namenjenom za sport i rekreaciju.
Ukoliko se isti koristi u privredne svrhe taksa se uvećava za 50%.
Ukoliko se radi o tehničkom nadzoru izgradnje čamca, plovećeg tela ilu plutajućeg objekta, plaćaju se sledeće takse:
1. za overu tehničke dokumentacije plaća se 10.000,00 dinara.
2. za vršenje tehničkog nadzora plaća se 50% od utvrdjene visine takse za vršenje odgovarajućeg pregleda iz tačke 1.
-
Kratak komentar cena koje sam do sada objavio:
Izgleda da su takse i porezi uvećani za 20-21% u odnosu na ono što smo plaćali prošle godine.
-
Sad sam bio do kapetanije, da se raspitam u prvom licu. Sve te ostale dažbine nisu velike, samo je porez OGROMAN.
Inače, u kapetaniji Novi Sad su uvek kad dodjem i više nego ljubazni, čovek mi je sve lepo objasnio, izračunao koliko i šta košta...
Raspitivao sam se za moj čamac sa kabinom, grupa 5-10 metara, sa najmanjim motorom (do 10KS), kao i bez motora.
Porez izadje 10700,00, a sve ostalo oko 4500,00 - znači oko 15000,00
Registracija broda bez motora košta oko 5000,00 - 6000,00, ali ga onda ne registruju na 8 osoba (koliko je moj bio registrovan), nego na 2 osobe, tako da bih u tom slučaju imao i još jedan osnov da me kazne.
Ja sam požurio da ga registrujem sada jer sam ovde negde pročitao da ukoliko se menja kapetanija posle ne znam kog februara, za brodove iz samogradnje će morati da se podnese kompletan projekat broda. Možda ja nešto nisam dobro ukapirao, ali u kapetaniji mi kažu da ne žurim, pošto mi je brod bio registrovan i već ima plovidbenu dozvolu, onda neće morati ništa dodatno da se podnosi, kad god odlučim da ga registrujem.
-
...
Ja sam požurio da ga registrujem sada jer sam ovde negde pročitao da ukoliko se menja kapetanija posle ne znam kog februara, za brodove iz samogradnje će morati da se podnese kompletan projekat broda. Možda ja nešto nisam dobro ukapirao, ali u kapetaniji mi kažu da ne žurim, pošto mi je brod bio registrovan i već ima plovidbenu dozvolu, onda neće morati ništa dodatno da se podnosi, kad god odlučim da ga registrujem.
Zankiki, to je upravo ono što ima logike i smisla i što proizilazi iz teksta zakona koji sam citirao.
Medjutim, kada se dogodi da je nekom istekla registracija i da je nije obnovio u medjuvremenu, to za sobom povlači brisanje iz upisnika, a onda sledi upis kao da je plovilo prvi put na registraciji.
I tu je onaj momenat kojeg se ja pribojavam.
Da li će se stvarno ići na prvi upis (kada se traže svi oni dokazi) ili će se uvažiti činjenica da je plovilo već bilo registrovano i imalo svoju plovidbenu dozvolu?
Ja ću to na sopstvenom primeru proveriti sledeće nedelje. Moram u Novom Sadu da uzmem ispisnicu i da se prijavim u Beogradu.
Izvestiću vas kako sam ja prošao...
-
Za one koji razmišljaju da li da registruju ili ne registruju čamac, evo dela zakona koji se bavi time:
Član 187
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 80.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1) na plovilu nema istaknuto ime ili oznaku (član 12. st. 1. i 2);
2) ako na čamcu, odnosno plutajućem objektu nema istaknut registarski broj za identifikaciju (član 12. stav 3);
3) ne prijavi nadležnoj lučkoj kapetaniji svaku promenu podataka koji se unose u upisnik (član 158. stav 5).
-
Da li obaveza poreza nastavlja da tece i nakon isteka registracije,tj. ako pravim pauzu u registraciji og recimo godinu dana,da li moram da platim porez i za taj period?
-
Da li obaveza poreza nastavlja da tece i nakon isteka registracije,tj. ako pravim pauzu u registraciji og recimo godinu dana,da li moram da platim porez i za taj period?
Zakonom je propisana obaveza plaćanja poreza na upotrebu plovnog objekta. Ukoliko plovilo nije registrovano - ne bi smelo biti u upotrebi.
To je isto kao u slučaju motornih vozila.
Prilikom registracije plaćaju se razne dadžbine, medju njima i porez. Kada registracija istekene, vlasnik nema obavezu da ponovo plati porez. Medjutim, ako odluči da ponovo registruje vozilo (u našem slučaju: čamac) postupa se kao da se radi o prvoj registraciji. Dakle - nema plaćanja poreza za protekli period izmedju dve registracije.
Ali ako je registracija istekla, a nadležni organ utvrdi da vlasnik koristi plovilo, primenjuju se odredbe kojim se sankcioniše upotreba neregistrovanog plovila. Opet, analogija sa upotrebom motornog vozila za koje je istekla registracija. Ili ako nemate na čamcu istaknutu oznaku - isto kao da vozite auto bez tablica.
-
Sve informacije koje se ovde ili bilo gde drugde objave/procitaju valja uzeti sa dobrom rezervom.
Kapetanija je ta koja daje uplatnice,registruje,dodeljuje broj i plovidbenu dozvolu,tako da je to i jedna prava adresa za sve informacije...
-
Pozdrav svima. Hteo bih sam da kažem da sam tek početnik i da sam kupio svoj prvi čamac pa bih Vas zamolio za pomoć.
Čamac koji sam kupio BOG FOOT 2008 god i yamahu od 30ks trebam da registrujem. Odjavio sam ga platio sve dažbine ostala mi je samo registracija.
Zvao sam kapetaniju i dali su mi informaciju da je porez za ovaj čamac koji je dužine 5.65m širine 1.40 200kg težine 17386 din, osiguranje 2371din i + troškovi oko izdavanja druge nove plovidbene dozvole sve ukupno košta oko 24000-25000 din.
Po ovim cenama koje ste objavili meni se to nigde ne uklapa???
Molim za savet da je to realna cena, pošto je cena prevelika za registraciju čamca bez kabine.
Kolje te Yamaha 30ks, to je jednako 22.37KW pa upadaš pod tačku 3 za porez.
2. Čamce (bez kabine) dužine preko pet do deset metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 6.040
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 8.460
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 12.080
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 18.130
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 29.010
6) preko 220,62 kw 43.510
-
Pozdrav svima. Hteo bih sam da kažem da sam tek početnik i da sam kupio svoj prvi čamac pa bih Vas zamolio za pomoć.
Čamac koji sam kupio BOG FOOT 2008 god i yamahu od 30ks trebam da registrujem. Odjavio sam ga platio sve dažbine ostala mi je samo registracija.
Zvao sam kapetaniju i dali su mi informaciju da je porez za ovaj čamac koji je dužine 5.65m širine 1.40 200kg težine 17386 din, osiguranje 2371din i + troškovi oko izdavanja druge nove plovidbene dozvole sve ukupno košta oko 24000-25000 din.
Po ovim cenama koje ste objavili meni se to nigde ne uklapa???
Molim za savet da je to realna cena, pošto je cena prevelika za registraciju čamca bez kabine.
U vašem slučaju, zbog motora od 30 KS (22,22 kW) iznos poreza se obračunava na osnovu podatka iz tabele koju sam objavio i to:
2. Čamce (bez kabine) dužine preko pet do deset metara, sa motornim pogonom
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 12.080
Ne znam kako su vam izračunali iznos i došli do cifre od 17.386 dinara!
Ako je vaš čamac proizveden 2008. godine, onda se još nisu stekli uslovi za bilo kakav popust ali i da imate pravo na popust (10% - kod plovila preko pet do osam navršenih godina starosti) onda bi obračuanti iznos morao biti još manji.
Predlažem da pre nego što bilo šta platite, odete kod njih - ako je greška, ispraviće je oni. Verovatno vas čovek nije dobro čuo (kažete da ste razgovarali telefonom).
-
Informacije objavljene na forumu jesu korisne,ali nikako nemojte raditi na svoju ruku,tj popuniti uplatnice i platiti veci/manji iznos.Pravac kapetanija,pitate sta i kako i gotova stvar.
-
Zaboravio sam da prokomentarišem cenu osiguranja.
Prema podacima koje sam ja dobio, trebalo je da osiguranje platite:
Podgrupa 2: od 5 m do 10 m preko svega
Preko 15 KW do 30KW - 2.793.00 + 2.932.65
Dakle, ni u ovom slučaju iznos koji su vama rekli ne slaže se sa onim što ja imam.
Obavezno idite u kapetaniju pre plaćanja.
Mislim da bi bilo svima od koristi ako nam se javite kad sve završite. Pomoći ćete nam da budemo sigurni da li su podaci koje sam ja dobio i objavio tačni ili nisu.
-
Da li je neko registrovao samogradnju po novom,projekat pecat kontruktor nasin tehnicar kosmonaut i sve ostalo sto traze.Bilo bi lepo da se javi neko ko je to probao u praksi,da znamo sta nas ceka.
-
Hvala svima na savetima!
Predpostavio sam da je neka greška ili da me nisu dobro razumenli i ako sam ponovio podatke za čamac više puta....U svakom slučaju moram otiću do kapetanije da završim registraciju pa ću se detaljno raspitati oko cena za sve i naravno obavestiti vas da znate šta je i koliko koštalo.
Pozdrav
-
Da li obaveza poreza nastavlja da tece i nakon isteka registracije,tj. ako pravim pauzu u registraciji og recimo godinu dana,da li moram da platim porez i za taj period?
oops
Ispravka,u pitanju je komunalna taksa za drzanje objekta na vodi,koja je sada valjda ukinuta,ali moj tatko je nije placao ranijih godina pa se sada češe po glavi kako da je plati.On sve to zove porez,pa je zato ispao nesporazum,mada na kraju mu dodje na isto,parice bay bay.
-
Da li obaveza poreza nastavlja da tece i nakon isteka registracije,tj. ako pravim pauzu u registraciji og recimo godinu dana,da li moram da platim porez i za taj period?
oops
Ispravka,u pitanju je komunalna taksa za drzanje objekta na vodi,koja je sada valjda ukinuta,ali moj tatko je nije placao ranijih godina pa se sada češe po glavi kako da je plati.On sve to zove porez,pa je zato ispao nesporazum,mada na kraju mu dodje na isto,parice bay bay.
Za odgovor na ovo pitanje moraćete se obratiti nekom pravniku.
Situacija sa taksama je drugačija od poreza na upotrebu plovnih objekata.
Porez na upotrebu se odredjuje od strane države i vezan je za odredjeno plovilo i njegovu upotrebu u jednom periodu. Ukoliko vam je istekla registracija, a novu niste izvršili u narednom periodu, nemate obavezu da platite taj porez. Kada odlučite ponovo da registrujete čamac, platićete porez za novi poreski period.
Kad se radi o taksama, to je prihod lokalnih uprava i one se plaćaju na osnovu upisa u evidenciju lokalnih organa uprave. Mislim (naglašavam: mislim!) da lokalne uprave imaju pravo da naplaćuju taksu i kamatu na kašnjenje, medjutim, kako ja nikada nisam bio u situaciji da platim tu taksu (moj čamac je bio registrovan u Novom Sadu), nisam video ni bilo kakvo rešenje kojim se odredjuje obaveza plaćanja takse, ne mogu da kažem kakva su vaša prava i obaveze. Zato sam rekao da se morate obratiti pravom pravniku - profesionalcu. Ja se samo trudim da pomognem u oblastima koje mislim da znam.
-
Pozdrav svima. Registrovao sam camac na svoje ime prvi put, sve ukupno me je iskostalo oko 15200din. Porez je bio 8500 posto je 22,05 kw I preko 5 m osiguranje oko 2500 je bilo sve ostalo su neke takse i obrazci. Taksa za upis plovila, taksa za tehnicki vanredni pregled izdavanje nove plovidbene dozvole ....
-
Pozdrav svim clanovima posto nov na forumu imam par pitanja vezano za registraciju camca? sta je potrebno od papira da bi mogao da registrujem camac posto je camac davno uvezen aluminijumski je nema nikakav serijski broj niti imam za nejga neki papir , tacnije napravio sam izmedju drugara i mene neki ugovorcic cisto onako ali nije overen i slicno... Sta predlazete da uradim , kako da nabavim neki papiric cuo sam da moze na razne nacine da se izvede to pa molim pomoc iskusnijih kolega . Hvala 7645218764198
-
Pozdrav svim clanovima posto nov na forumu imam par pitanja vezano za registraciju camca? sta je potrebno od papira da bi mogao da registrujem camac posto je camac davno uvezen aluminijumski je nema nikakav serijski broj niti imam za nejga neki papir , tacnije napravio sam izmedju drugara i mene neki ugovorcic cisto onako ali nije overen i slicno... Sta predlazete da uradim , kako da nabavim neki papiric cuo sam da moze na razne nacine da se izvede to pa molim pomoc iskusnijih kolega . Hvala 7645218764198
Zavisi gde registrujes.U Bgd-- je malo teze, ali jos uvek prolazi u NS,PA i SM izjava o samogradnji.
-
Nisam nigde nasao neki odgovor na temu koriscenja vanbrodskih motora s jednog na drugi camac.Naime,imam registrovan camac s vanbrodskim motorom na moje ime, ali bih nekada koristio taj motor na registrovan camac mog prijatelja koji je takodje registrovan, ali kao camac bez motora.Da li je to u skladu sa prpoisima,zna li ko?
-
Koliko ja znam isto je kao kada vozis tudji automobil!! Znaci , ovlascenje vlasnika motora !
-
Koliko ja znam isto je kao kada vozis tudji automobil!! Znaci , ovlascenje vlasnika motora !
Deda,sto bi rek'o profa,"promasio se pitanje".
-
Pa nisam bas , mora da on onda da prijatelju ovlascenje !!Tudji motor na tudji camac ne moze !! A i prijatelj njemu mora da da ovlascenje za koriscenje camca !! Tako kaze propis !
-
bila je neka fora ranije... ne znam da li sada to radi ...
kada kupujes motor imas pravo mesec dana da ga probas... bitno je da imas papire za njega u tom periodu ... a policija ne pise kada pocinje tih mesec dana....
ne znam da li je to bilo tacna infromacija...
-
Jos uvek pise da je vlasnik duzan da u roku od 30 dana prijavi sve promene! Na unutrasnjoj strani plovidbene , desno u dnu !
-
Pozdrav svima,
Zadnjih godina se, za one koji nece da registruju kompletno camce, ustalilo da registruju camac na vesla, a potom od prijatelja koji je zvanicno kupio motor dobiju ovlascenje da probaju motor. Na tom ovlascenju koje vazi mesec dana ne pise datum tako da to je bila opcija... Medjutim u mojoj marini u Pancevu se prica kako od novog zakona vise ne prolazi ta opcija. Niko ne zna zasto tako da bih voleo da ako je neko procitao zakon da nas uputi koja je to izmena dovela do toga?
Drugo ja isto imam Big foot i 30ks i kad sam pitao u kapetaniji rekli su mi da sam treca kategorija zbog motora. Pitanje za kolegu iz Panceva kako je uspeo da prodje kao druga jel to motori od 30 ks ustvari imaju 29.55? Toliko sam izracunao da je granica.
Pozd
-
granica nije u konjima neko u kilowatima... kw a ne hp
-
Ja sam hteo da registrujem brodić kao čamac na vesla, ali su mi u kapetaniji ljubazno objasnili da nema problema, ali da će ga u tom slučaju registrovati na 1 osobu, jer nije bezbedno da se više ljudi vozi na vesla... Pa sam registrovao sve regularno.
Biće da je još uvek kako na koga naletiš.
-
I moj je na jednu osobu registrovan... ali tako je već par godina i nikada nisam imao problem, motor ima kupoprodajni ugovor ali nije upisan u plovidbenu
-
Ja sam hteo za prvi put sve po PS-u, dok sam imao čamac nijednom ga nisam registrovao.
Za dogodine će verovatno leći i neki 4T motor pa ćemo videti šta i kako....
-
Zna li neko da li se placa nesto extra ako se kasni sa registracijom? Istekla mi juce a tek u petak dolaze iz kapetanije da pregledaju camce. Trebali su doci 15og ali zbog poplava... Uglavnom kasnicu nekih 10ak dana sigurno :-(
-
Do trideset dana od isteka registracije niko ne pravi problema. Radi se normalan postupak produžetka registracije.
Tek po isteku trideset dana od datuma dokle je registracija važila, smatra se da je čamac odjavljen i onda se radi novi tehnički pregled i nova registracija. Praktično isto kao kod registracije automobila.
-
Hvala na odgovoru - valjda ce doci u petak.
-
Jel iko imao iskustva sa zaustavljanjem od starane policije ili vec koga? Traze dozvolu? Registraciju? Kakve su kazne, paprene ili?
-
Mene su zaustavljali 2x, uzmu sva dokumenta (plovidbena, dozvola za UMČ) pregledaju i vrate. Fala bogu pa nisam placao kazne do sada.
Inace u BGD ih vidim bar svaki treci izlazak na vodu tako da ne bi preporucijo voznju neregistrovanog camca.
-
Ja ih u Novom Sadu još nikad nisam sreo, a stalno sam na vodi.
-
Ni ja ispod Višnjice, odnosno prođu ponekad ali da su nas male i jadne maltretirali...nisu.
-
Ja imam sledeci problem. Kupio Sam gumenjak od 4m i camac je ocarinjen i napravio sam ugovor sa prodavcem i sad imam carinske papire I kupoprodajni. E sad kupio sam tomos 4 koji je legalan ali kada je vlasnik prodao camac pre 6-7 god nije ga ispisao iz plovidbene i sad ovi iz kapetanije ne mogu da ga nadju preko broja motora vec samo preko plovidbene a ovaj nema pojma koji je broj jer se ne seca ni kome je prodao camac. Sad razmisljam da li da prodam camac nekom drugaru iz panceva kao i motor pa da on registruje sve na sebe jer tamo I dalje moze tomos sa dva svedoka pa da ga on opet proda meni i cao. A druga varijanta je da nabavim papire od drugog tomosa i da ga upisem u begradu. Sve ovo radim jer hocu da ga nosiim na more pa da me tamo ne zezaju na granici I na vodi. Ali me brine ako uzmem tudje papire pa krenu na granici da mi proveravaju brojeve. Molim vas pomagajte za dve nedelje idem na more.
-
Odlukom Skupštine Republike Srbije usvoje su izmene zakona o porezu koji se bavi plovilima. Nisam imao vremena da pregledam u čemu se sastoje izmene ali koga zanima, može sam da pogleda u tabeli i pronadje u tekstu šta je to što sada važi.
Evo izvoda iz zakona:
Službeni glasnik RS, broj 68/2014 od 03/07/2014
ZAKON O POREZIMA NA UPOTREBU, DRŽANJE I NOŠENJE DOBARA
("Sl. glasnik RS", br. 26/2001, 80/2002, 43/2004, 31/2009, 101/2010, 24/2011, 100/2011 - usklađeni din. izn., 120/2012 - usklađeni din. izn., 113/2013 - usklađeni din. izn. i 68/2014 - dr. zakon)
Dinara
1. Čamce (bez kabine) dužine do pet metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 3.630
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 5.440
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 7.850
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 12.080
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 24.170
6) preko 220,62 kw 36.250
2. Čamce (bez kabine) dužine preko pet do deset metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 6.040
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 8.460
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 12.080
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 18.130
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 29.010
6) preko 220,62 kw 43.510
3. Čamce (bez kabine) dužine preko deset do 15 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 7.850
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 13.290
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 18.130
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 36.250
5) preko 220,62 kw 60.420
4. Čamce (bez kabine) dužine preko 15 do manje od 20 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 14.510
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 20.540
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 30.210
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 44.710
5) preko 220,62 kw 66.470
5. Čamce (sa kabinom) dužine do pet metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 6.040
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 9.060
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 13.290
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 19.330
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 27.800
6) preko 220,62 kw 38.680
6. Čamce (sa kabinom) dužine preko pet do 15 metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 10.880
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 19.330
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 24.170
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 30.210
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 38.680
6) preko 220,62 kw 48.340
7. Čamce (sa kabinom) dužine preko 15 do manje od 20 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 21.750
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 27.800
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 35.050
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 43.510
5) preko 220,62 kw 58.000
8. Brodove i jahte sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 60.420
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 84.590
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 114.810
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 145.020
5) preko 220,62 kw 241.710
9. Plutajuće objekte - ugostiteljske objekte po 1 m2 površine 1.210
Porez na upotrebu plovila plaća se u iznosima iz stava 2. ovog člana, odnosno u iznosima usklađenim shodno odredbama člana 27a ovog zakona (u daljem tekstu: propisani iznos poreza na upotrebu plovila).
Propisani iznos poreza na upotrebu plovila umanjuje se za plovila preko navršenih pet godina starosti, i to za:
1) 10% - kod plovila preko pet do osam navršenih godina starosti;
2) 20% - kod plovila preko osam do 10 navršenih godina starosti;
3) 30% - kod plovila preko 10 navršenih godina starosti.
Član 15a
Porez na upotrebu plovila ne plaća se na brodove i na plutajuće objekte - ugostiteljske objekte, koji obvezniku neposredno služe za obavljanje njegove registrovane delatnosti.
Član 16
Porez na upotrebu plovila obveznik obračunava i uplaćuje na propisani uplatni račun javnih prihoda.
Dokaz o plaćenom porezu na upotrebu plovila u propisanom iznosu obveznik podnosi uz zahtev za upis u upisnik, odnosno za produženje važnosti brodskog svedočanstva, odnosno plovidbene dozvole, odnosno plutajuće dozvole - organu nadležnom za upis plovila u upisnik, odnosno za produženje važnosti brodskog svedočanstva, odnosno plovidbene dozvole, odnosno plutajuće dozvole.
Upis plovila, odnosno produženje važnosti brodskog svedočanstva, odnosno plovidbene dozvole, odnosno plutajuće dozvole, u upisnik može se izvršiti samo uz dokaz o plaćenom porezu na upotrebu plovila u propisanom iznosu, ili uz dokaz da brod, odnosno plutajući objekat - ugostiteljski objekat, poreskom obvezniku neposredno služi za obavljanje njegove registrovane delatnosti.
Dokazom da brod, odnosno plutajući objekat - ugostiteljski objekat, poreskom obvezniku neposredno služi za obavljanje njegove registrovane delatnosti, smatraju se overena kopija dokumenta na osnovu koga je izvršena registracija, odnosno izvod o registrovanom podatku, izdat od nadležnog organa koji sadrži delatnost poreskog obveznika, za čije obavljanje je potrebno posedovanje plovila, sa priloženom overenom izjavom poreskog obveznika, odnosno njegovog ovlašćenog lica, o broju i vrsti, odnosno vrstama brodova u skladu sa članom 15. ovog zakona, odnosno broju i površini plutajućih objekata - ugostiteljskih objekata, koji obvezniku neposredno služe za obavljanje njegove registrovane delatnosti, sa naznakom vrste te delatnosti. Overe, odnosno izvod, ne mogu biti stariji od šest meseci u odnosu na dan podnošenja zahteva iz stava 2. ovog člana.
Član 16a
Plaćeni porez na upotrebu plovila, za plovilo koje je uništeno, odnosno brisano iz upisnika, odnosno otuđeno, pre isteka važnosti brodskog svedočanstva, odnosno plovidbene dozvole, odnosno plutajuće dozvole, ne smatra se više ili pogrešno plaćenim porezom, u smislu zakona kojim se uređuju poreski postupak i poreska administracija.
Lice koje je u toku godine steklo pravo svojine na plovilu upisanom u upisnik, odnosno kome je produžena važnost brodskog svedočanstva, plovidbene dozvole, odnosno plutajuće dozvole, za koje je porez na upotrebu plovila plaćen u propisanom iznosu, nije u obavezi da zbog te promene plati porez na upotrebu plovila, osim ako se zbog toga mora izvršiti novi upis plovila u upisnik, odnosno produženje važnosti brodskog svedočanstva, odnosno plovidbene dozvole, odnosno plutajuće dozvole, u skladu sa propisima.
-
cista pljacka ako krenu sa kontrolama nas malih nauticara vise nece biti.
-
8. Brodove i jahte sa motornim pogonom
sta su jahte ?
-
Jahte bi trebalo da su plovni objekti preko 20 metara, sutra idem da gledam jednu pa cu ti javiti.
-
U svakom slucaju u plovidbenoj pise koji je tip plovila....
-
8. Brodove i jahte sa motornim pogonom
sta su jahte ?
Plovni objekti duži od 15 metara sa pogonom na jedra, paru ili motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji služe isključivo za odmor i rekreaciju.
-
Zna li ko koliko izadje otprilike porez na prenos za kabinas 6m 2005 godiste?Uzeo drugar pa mora da ga prebaci sa Sd-a na Bg.Camac je u registraciji do sl godine 114
-
Sve zavisi na koliko ga genijalci procene. Porez na prenos je 2 ili 2.5%, znači računaj oko 50e
-
Sa ugovorom u AMSS jel tako?
-
Tako je.
-
Hvala puno k5
-
Kupio sam čamac Titel 9, 2009.godište. Imam račun da je prvi vlasnik kupio nov čamac iz firme Premix u Titelu i napravili smo kupoprodajni ugovor. Čamac nikad nije ni bio registrovan već je samo dugo stojao čoveku u dvorište.
Rekli su mi da treba da platim porez na promet i to u Titelu, opštini gde sam ga kupio. Ja još nisam platio porez jer nisam siguran da li se taj porez ponovo plaća prilikom registracije u mojoj opštini. Bojim se da ne bude da mi dva puta uzmu pare.
-
Porez kao i za automobile ja mislim placas na opstini prodavca
-
Порез на промет плаћате у општини продавца - то је порез који се плаћа на основу купопродајног уговора у општини продавца (закон каже да тај порез плаћа продавац али у нашој пракси то увек плати купац!).
Приликом регистрације плаћате другу врсту пореза - порез на употребу пловила и он је везан за тип и величину пловила (дужина, кабина, старост) и на снагу мотора који погони то пловило.
Порез на промет плаћате само једном - приликом куповине.
Порез на употребу плаћате сваке године - приликом прве и обнове регистрације.
-
Sve lepo objašnjeno, kao i uvek kad je u pitanju LSI.
Hvala !
-
Registracija čamca,6M metalni,penta naknadno upisana u plovidbenu dozvolu-Penta 6ica ,malo fali od 14000.din.Kapetanija Smederevo
-
Koliko ste platili samo za pentu ?
-
Kako je sad definisano obavezno osiguranje, sve preko 20hp ili sam nesto prespojio?
-
Da li se placa tehnicki pregled prilikom produzenja registracije i koliko?
-
Плаћа се такса и то:
-PEДOBAH ПРЕГЛЕД ЧАМЦА 1.100,00
-ТЕХНИЧКА ПPOMEHA ЧАМЦА 760,00
-
Sredinom septembra registrovao brod sa kabinom 8m sa jamahom 9,9 u grockoj sve izaslo 18000din.Prosle nedelje registrovao camac 3,9m plasticni(Broditehnika tip"Svrca")i tomos 4 sve izaslo 8000.Dosao kapetan slikao uzeo pare i plovidbenu i krajem nedelje vratio registrovano.
Na pramcu mora da pise registarska oznaka min 10cm slova MASNOM BOJOM(zaboravih da dodam tehnickim pismom)ispisana a ispod reg oznake mora ime i prezime vlasnika(nije odredjena velicina slova ali da bude vidljivo) i ispod svega adresa prebivalista vlasnika iz lk.Naglasio sam masnim bojom(kontras od podloge)sve ostalo se podrazumeva kao tehnicki neispravno plovilo.
-
Зоране, дозволите да мало прецизирам то што сте написали у вашој поруци, јер има делова који су више интерпретација него оно што је законом прописано.
Дакле, законом, тј. уредбом прописано је ово:
УРЕДБА О УСЛОВИМА ЗА ПЛОВИДБУ И ПРАВИЛИМА ПЛОВИДБЕ НА
УНУТРАШЊИМ ВОДАМА
(Сл. гласник РС бр. 96/14)
Основни текст на снази од 16/09/2014 , у примени од 16/09/2014
Члан 11.
Чамац и плутајући објекат уписани у уписнике чамаца и плутајућих
објеката морају да имају регистарски број за идентификацију, а могу имати и
име.
Два чамца и два плутајућа објекта не могу да имају исти регистарски
број за идентификацију.
Истицање имена и ознака
Члан 12.
Регистарски број за идентификацију чамца мора да буде истакнут на обе
стране прамца, а плутајућег објекта на видљивом месту на спољашњем делу
плутајућег објекта.
Члан 13.
Регистарски број за идентификацију чамца и плутајућег објекта одређује
надлежна лучка капетанија приликом уписа у одговарајући уписник.
Надлежна лучка капетанија води евиденцију регистарских бројева за
идентификацију чамаца и плутајућих објеката.
Министар прописује услове и поступак издавања, као и начин
одређивања и истицања имена, ознака, ENI броја, позивног знака и
регистарских бројева за идентификацију пловила унутрашње пловидбе, као и
имена, ознака, позивних знакова, MMSI броја и регистарских бројева за
идентификацију поморских пловила, као и садржину и начин вођења
евиденције.
Ознаке за идентификацију чамаца
Члан 25.
(1) Чамац мора да има регистарски број за идентификацију.
(2) Регистарски број за идентификацију из става 1. овог члана мора да буде истакнут на
обе стране прамца чамца лако читљивим и неизбрисивим латиничним словима, чија је
висина најмање 10 cm, при чему се неизбрисивим сматра натпис направљен уљаном
бојом.
(3) Име и пребивалиште власника чамца исписују се на видљивом месту са унутрашње
или спољне стране чамца.
(4) Бродски чамац мора да има са унутрашње или спољне стране име брода коме припада
и било који други податак потребан да се идентификује власник.
Посебно сам подвукао тачку 3. јер то је оно што нисте прецизно навели.
Дакле, име и адреса власника не морају бити испод регистарског броја чамца, већ могу бити било где са спољне или унутрашње стане чамца, али на видљивом месту, ради лакше идентификације.
Остаје мени нејасно зашто је законодавац прописао да регистрација мора бити исписана масном бојом? И њу неко може да оструже као што може и да одлепи налепницу...
По мени, битно је да је регистрација исписана одговарајућим словима (латиница, 10 цм) с обе стране. Временом се свака регистрација мора обнављати, па и она исписана уљаном бојом.
Али ето, тако закон каже...
-
Pa na tehnickom mi kapetan rukom pokazao gde sta da se napise...ajd masnu boju cu i da preguram nekako a na pitanje sta ce im ime prezime i adresa ako vec ima reg oznaku rekose da mogu dvogledom da proveravaju a da te ne zaustavljaju???
-
То објашњење за читање двогледом не пије воду, eek законодавац није назначио величину исписаних слова имена и адресе власника (значи да величина слова може бити као и на визит-карти). Наравно,претпостављам да ће се том законском одредбом позабавити и надлежни заштитници људских права грађана јер јавно истицање личних података не сме да буде законска обавеза. То би било исто као да на аутомобилу поред налепнице на шофершајбни мора да буде написано име и адреса власника возила, или да сваки учесик у саобраћају мора да око врата носи таблу са именом и адресом или беџ на реверу са истим садржајем. kuku
-
Зоране, нисам могао раније да напишем коментар па то чиним тек сада.
Дакле, моја порука са изводом из Уредбе није била одраз жеље да нађем себи разоноду, већ да вама и свима осталим на форуму укажем на то шта пише у Уредби.
Јер то што је написано у уредби, то је закон и то важи. Све остало, укључујући чак и то што је вама рекао тај капетан, спада у домен оног: "Што је баби мило, баби се и снило!"
Хоћу да кажем да су људи често склони да интерпретирају закон.
Зато је важно да имате у виду, законом је прописано где на чамцу морају бити регистарске ознаке и да оне морају бити исписане уљаном бојом и димензија бар 10 цм. И то је све.
И сад ту и ја могу да мудрујем и да питам: - А што, молићу лепо, мора фирмописац да ми исписује регистрацију уљаном бојом!" Јер и тако исписану регистрацију неко може одговарајућим скидачем да обрише, или да пребоји неком другом бојом...
А што се тиче оног другог дела, о подацима о власнику, ту се слажем са Срсом да би о томе требало да се изјасни г.Шабић, јер зашто бисмо откривали личне податке. Полиција на основу регистарске ознаке у року од неколико минута може да дође до података о власнику.
Али ако је у уредби тако написано, онда то важи док важи и уредба. Међутим, ту је сваки власник слободан да податке напише и постави како и где хоће. Нико нас не може казнити ни ако одштампамо податке на неку плочицу у стилу како то стоји на моторима нпр. и ако такву плочицу причврстимо на зид кабине, споља или изнутара.
Но, можда ће у будућности тај део Уредбе бити измењен јер чини ми се да заиста нема оправдања. Међутим, сад је то обавеза и ако о томе нисмо знали, а већина нас није док нисмо о томе почели овде да пишемо, сад знамо и на сваком је да одлучи да ли ће ову законску одредбу испоштовати или неће.
-
Ma u principu mi svejedno al je brutalno glupava uredba zamisli da stanujes u Bulevaru Kneza Aleksandra Karadjordjevica pola camca bi ispisao...
-
Ma u principu mi svejedno al je brutalno glupava uredba zamisli da stanujes u Bulevaru Kneza Aleksandra Karadjordjevica pola camca bi ispisao...
Па, зависи од чамца. stri stri stri
-
Daću sebi slobodu da protumačim ovaj zakon na moj način...
Čini mi se da ime vlasnika i adresa na čamcu se odnosi na pomoćne čamce brodova koje opslužuju, a ne na rekreativne čamce koji su "plovilo" za sebe .
Tako na pomoćnom čamcu samohotke Mišeluk piše registarski broj čamca ,zatim ime broda ( Mišeluk )ime vlasnika ( Heroj Pinki ?!?) i zatim adresa Novi Sad...Svi ovi podatci napisani su i na zadnjem delu samohotke
Ne verujem da je nešto detaljnije potrebno pisati.
Nadam se da ne grešim ... 25648
-
Бећар - не замерите, али нисте у праву.
Ово што сте написали: "Čini mi se da ime vlasnika i adresa na čamcu se odnosi na pomoćne čamce brodova koje opslužuju, a ne na rekreativne čamce koji su "plovilo" za sebe." - показује да "нисте пазили на часу"!
У Уредби, у тачки 4. прописана је обавеза означавања помоћних чамаца који су део опреме неког брода.
У Уредби, у тачки 3. прописана је обавеза означавања наших чамаца.
У оба случаја прописана је обавеза истицања података о власнику, али ми, (тачка 3.) те податке можемо да ставимо било где на чамцу у било ком облику и величини.
То што и ви и ја мислимо да је тај део Уредбе бесмислен - није од значаја. Неко ко је писао уредбу имао је неки свој разлог да то напише баш у овом облику, а они који су уредбу усвојили и потписали вероватно нису никад ни пришли неком чамцу попут ових наших нити са наутиком имају било какве везе.
-
kada camce proglase privrednim objektima tada mogu da vide ime i adresu vlasnika na njemu ... to tada ovo je protiv ustavno ...
-
Odlukom Skupštine Republike Srbije usvoje su izmene zakona o porezu koji se bavi plovilima. Nisam imao vremena da pregledam u čemu se sastoje izmene ali koga zanima, može sam da pogleda u tabeli i pronadje u tekstu šta je to što sada važi.
Evo izvoda iz zakona:
Službeni glasnik RS, broj 68/2014 od 03/07/2014
ZAKON O POREZIMA NA UPOTREBU, DRŽANJE I NOŠENJE DOBARA
("Sl. glasnik RS", br. 26/2001, 80/2002, 43/2004, 31/2009, 101/2010, 24/2011, 100/2011 - usklađeni din. izn., 120/2012 - usklađeni din. izn., 113/2013 - usklađeni din. izn. i 68/2014 - dr. zakon)
Dinara
1. Čamce (bez kabine) dužine do pet metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 3.630
LSI ti pratis, da li se menjalo ovo gore? Hocu da registrujem gumenjak od 3 metra sa motorom od 8 konja.. pa se uklapam u ovo ... reko da proverim da se posle ne iznenadim
-
Капетане,
Износи пореза су и ове године усклађени. Писао сам о томе у теми: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14342.msg150271.html#msg150271.
А испод овог коментара http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14342.msg150271.html#msg150271 налази се прикачена ексел табела с прегледом обрачуна пореза (динарски износи су из уредбе, а девизни су оријентациони и мењају се уколико се промени курс (мислим да је прегледнија од информације на горе цитираном линку).
У овом коментару http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14342.msg150655.html#msg150655 дати су износи такси које се плаћају приликом регистрације и других радњи у капетанији.
Све је ово за 2016. годину.
-
Hvala thumbup
-
Vidim da je tema odavno mirna, pa ajde da nešto ovde napišem. Koliko sam razumeo iz tekstova ovde na forumu ima dosta ljudi koji se razumeju u zakone, propise, takse i sl. Verovatno ste čitali i propise drugih zemalja, naravno što se tiče nautike. Pošto nezadrživo jurimo ka Evropi, može li se naći-prepisati negde u nekoj od evropskih država zakon vezan za nautiku, registraciju čamaca, koji je povoljan za nas. I najvažnije da li se možemo organizovati pa taj zakon, uz neku peticiju, da pošaljemo nadležnim organima- npr-vladi, skupštini, da probamo da ga ozakonimo kod nas. Svedoci smo da se sada neki zakoni donose inicijativom gradjana, par njih je prošlo i u praksi. Pa i mi smo neki gradjani, gradjani sa reke. A ima nas bogu hvala dosta. Možda ako se pravilno organizujemo, možda je neko to već probao, pa odustao, nisam pronašao na forumu, možda uspemo da proguramo nešto povoljno za nas. Bilo bi dobro makar da se uspe sa smanjenjem iznosa registracije, ili da se plovila registruju u sezoni koliko se i koriste, možda da se čamci za sport i rekreaciju do odredjene dužine npr 10 metara i ne registuju ili da to bude simbolično čisto radi evidencije. Aaaa, želje su mi lepe, možda bi mogli nešto i ostvariti samo da budemo uporni, složni i mnogobrojni.
-
Милета,
Мене је та тема веома интересовала пре неколико година и тада саму дошао до података о томе како је ова област регулисана у Великој Британији и Француској.
После сам видео да је и у Холандији то регулисано битно другачије него код нас.
Оно што је најцрњи закључак који сам тад извео - даџбине које ми плаћамо значајно су веће и неправедније код нас, кад се узмеу обзир колика су примања наших људи (мислим на просек).
У то време на власти су били "жути" (ја сам и тада, као и сада, био у опозицији) али имајући у виду кадар у администрацији тада и сада, сад тек не верујем да можемо постићи било шта. Овима је важно само да што више пара сакупе а како... мање је важно.
Доносе се прописи који су потпуно бесмислени. На пример, обавезна провера пливања као услов за полагање испита за управљача моторним чамцем. То је пример потпуно бесмислене норме. Јер мало је вероватно да ће неки пливач спасити особу која из чамца испадне у воду само зато што је пливач. Болна је истина да се далеко више пливача удавило него непливача.
Уместо тог бесмисленог услова, требало би кроз материју која се обрађује да будући управљачи покажу да знају шта треба предузети и како поступити ако се неко нађе у води. Прописима би требало прописати обавезно ношење сигурносних прслука, које би људи носили током пловидбе, а не би куповали оне који стоје по касетама, испод лежајева или на неким другим местима одакле их је тешко извадити у неком хитном случају.
Али кад би се тако поступило, тад би требало организовати речну полицију, која би била присутна свакодневно, на свим деловима наших пловних путева. Задатак би им био да пазе на понашање глисераша, на број особа на пловним објектима, опремљеност безбедносним уређајима и опремом и низом других битних ствари.
Јер суштина свих прописа у области наутике требало би да буде да се наутика приближи људима, да буде извор задовољства и да пре свега буде безбедна.
Али како то спровести кад наше капетаније и наша полиција немају средстава за тако нешто. Мало-мало, добију неко бесмислено упутство о раду које није могуће спровести. Чујем, купили су недавно нашој речној полицији најновихе е-тек моторе и после неколико сати употребе мотори има "зарибали". Како, зашто?
Али добро, ја јесам разочаран у нашу тренутну ситуацију, међутим, мислим да су питање које си поставио и предлог који из тог питања произилази оправдани и да не треба одустати пре него што се нешто и покуша. Ево, ја ћу са своје стране, покушати да дођем до неких актуелних података па ћу то поделити с вама свима.
-
Lazo ja te odmah podržavam, šta god da kažeš, i prvi bih potpisao peticiju da se nešto na bolje preokrene. Možda bi im trebalo prezentovati neke od tih zakona koji važe u uredjenijim i bogatijim zemljama od nas, a povoljniji su za nautičare od naših i u svakom slučaju bolji i što se tiče beznednosti na vodi, zaštiti iste i sl. Onda mi da podržimo neki od tih zakona, verujem kada bi svi koji imamo čamce napravili jednu ozbiljnu peticiju, predlog zakona, svi potpisali, možda bi se neko zamislio i napravio, konačno, nešto dobro za ljude koji vole reke i nautiku.
-
Trebaju nam linkovi na te njihove zakone, za početak.
Najbolje početi od NL, oni govore i engleski kao drugi jezik.
-
Nikakve su šanse da se bilo šta promeni na taj, ali i na bilo koji drugi način.
Bilo je ranije peticija i sa ovog foruma, pa i neki pokušaji blokade ušća i slično mlaćene prazne slame.
Rezultat: svake godine su propisi sve komplikovaniji i stroži, a takse veće.
Ko želi ili misli da im naudi neka ne produžava registraciju dok su kazne relativno blage, a i manje od troškova registracije, ako je plovilo veće.
-
Možda promeniti pristup, sastaviti predlog pa videti koje EU poglavlje pokriva taj problem i onda to uvezati pa poslati našima ali i Evropskoj komisiji nadležnoj za poglavlja tamburanje
-
Eto ima već dobrih predloga, možda se nadje i pravi i nešto promenimo. Verovatno na Forumu ima pravnika koji bi to znali lepo formulisati.
-
Pre nego krenemo u proceduru, jedno pitanje:
Da li u ovoj zemlji bilo koja oblast funkcioniše kako treba, normalno i po meri čoveka?
-
Pre nego krenemo u proceduru, jedno pitanje:
Da li u ovoj zemlji bilo koja oblast funkcioniše kako treba, normalno i po meri čoveka?
Колико ја знам - само гробља раде нормално и по мери човека!
-
Znači
Samo ćemo se na kraju osećati kao ljudi
Daj šta daš