Moja Ladja

E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: mossi 21, 10, 2011, 22:40:21 posle podne

Naslov: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 21, 10, 2011, 22:40:21 posle podne
Imao sam do sad priliku da koristim jedan stari El. motor i nisam baš bio najsrećniji sa njim.
Imao je problema sa nekim brzinama, a ni po snazi se nije mogao pohvaliti.
Ono što je bilo dobro je mala potrošnja el. energije.  :good:
Taj motor je trenutno van funkcije. Ćale izgubio elisu.  :suicide:

Sticajem okolnosti pre neki dan došao sam u posed još jednog el. motora iz starije generacije.
On je baš male snage 22Lb potiska, ali je u solidnom stanju.
Ina dve brzine kornjaču i zeca. Rikverc nema!
Kako me stisle neke obaveze i ovo loše vreme, motor još nije proban.

Dan posle ovog motora, stigao je i onaj koji sam naručio: E-Thrust 36Lbs
Prvi utisci iz kutije su OK.  :)
Delovi izgledaju kvalitetni, ima teleskopsku ručicu, displej sa 10 brojčanih pozicija o statusu akumulatora.
Aluminijumska noga, dosta robusna čeljust.
Velik raspon vertikalnog podešavanja krmena daska može biti i 60-tak cm.
Osigurač na motoru je 50A!
Preporučena maksimalna težina čamca je oko 1200kg.  :good:

Tako da su sad veliki i mali čamac dobili po rezervni pogon u svojoj elektro varijanti.
Ostaje da se nabavi ozbiljniji akumulator za "veliki" čamac i jedan mali portabl za mali "Saletov" čamac.  :)

Nadam se da ću već u ponedejak probati barem veliki čamac sa "velikom" el. pentom.  :)

A dotle, samo jedna fotka sa testa ispravnosti.
U nedostatku akumulatora iskorišćen je punjač za akumulator.
Nisam bio siguran kako će se ponašati pa sam prvo priključio mali motor.
Pošto je sve bilo OK. Sve je bilo OK i na 36-tici.

Evo fotke:


Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: Zoran 21, 10, 2011, 23:10:55 posle podne
 :good:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: taxi 22, 10, 2011, 11:27:11 pre podne
imam bateriju od 175A/h mogu li takvi motori da da rade na nju i moze li taj veci motor da gura siklju tipa smederevac recimo 5m sa1m i koliko dugo . ako nije mnogo pitanja unapred hvala na odgovorima. :muslim-man:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 22, 10, 2011, 19:45:55 posle podne
Mogu oni da rade na skoro bilo koju bateriju, samo je pitanje koliko dugo?
Neko je negde napisao da motor 55lbs pri maksimalnoj brzini, isprazni za sat vremena za akumulator od 55ah.
Po toj nekoj logici 36lb bi trebalo da pri max brz. traje preko 4 sata.

E sad, ja ovih dana idem na Dunav sa većim motorom i mojim čamcem koji je dosta širok i težak.
Test motora će biti napisan u ovoj temi.  :)

 :stop:

P.S. Sasvim sam siguran da pri jačem toku Dunava motor NEĆE biti dovoljan za uzvodnu plovidbu.
       Ali ..

        :telephone:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: taxi 24, 10, 2011, 18:42:00 posle podne
cekam odgovor
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 25, 10, 2011, 18:31:27 posle podne
Taxi, na neke stvari nema odgovora jer niko nema takvu kombinaciju da bi ti mogao reći tačan odgovor.

................

Inače, danas smo imali priliku da testiramo mali motor u realnim uslovima, na terenu za koji je i namenjen, stajaćica!
Čamac drveni od 4m, dva odrasla u proseku 90kg svaki, nešto pribora, sidro.
VETAR 6m/s čeoni!

Čamac ide i skoro ne oseti vetar!  :dance1:
Ja sam prezadovoljan, a kolega oduševljen!

Potrošnja nije merena jer je deonica kratka 2x600m recimo.
Akumulator (Exide 47Ah) je na početku imao napon 12.37V, a na kraju 12.28V.
Opet dobro.

Ocena za mali polovni motorić od 22lb potiska je čista 10-tka!

 :drinks:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: taxi 25, 10, 2011, 20:45:30 posle podne
to sam hteo da znam eto dobio sam odgovor .u stvari nisam imao pojma koliko moze da traje baterija ili akumulator.planiram da nabavim maestral 9 gumeni kao pomocni camac pa da ga gura neki na struju o tom potom prvo gumeni. hvala na informacijama. :smile:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 27, 10, 2011, 19:06:25 posle podne
Pronašao sam podatak koliko wati ima moj mali motor: 110w  :good: :)

110/12= 9.1A

47Ah/9.1A= 5h vožnje pod punim gasom!  :preved: :dance1: :yahoo:

Pošto on ima i sporu brzinu za koju ne piše koliko wati, pretpostavimo da je to minimum 50% više vremena, tj 7-8 sati vozikanja!


 :drinks:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: zorter 27, 10, 2011, 20:42:50 posle podne
Mossi,

Ako je olovni akumulator (iz kola koji sluzi za start motora) ne bi smeo da napon padne ispod 10V, inace ce se celije iskriviti i dovesti do unistenja akumulatora. Tako da nemas 5 sati voznje pod punim "gasom". Racunaj da je to ispod 50% kapaciteta. Otprilike max 2 sata voznje. Pogotovo sto praznjenje nije linearno te ne moze da se uzme ta racunica u obzir. Cim napon padne ispod 11V, praznjenje je mnogo brze. Ako se akumulator isprazni na vrednost ispod 50% kapaciteta, tesko moze da se "povrati" u zivot.

A ako je dubokoprazneci akumulator, racunica je mnogo bolja. Oni dozvoljavaju da se prazne cak do 10% kapaciteta (90% iskoristivo), pa bi racunica bila priblizna tvojoj (otprilike 4 sata voznje).

Starterski akumulatori mogu da daju veliku struju u kratkom periodu (cak do 400-500A) a dubokoprazneci daju malu struju ali konstantnu u duzem vremenskom periodu.
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 27, 10, 2011, 21:28:19 posle podne
Ako poštujem tablicu?
Trebalo bi da iscedim svih 47Ah.

Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: zorter 27, 10, 2011, 21:35:08 posle podne
Ovo mi ne lici na tablicu starterskih akumulatora, pogotovo ne BLACK HORSE koji su kod nas najcesci. :nono:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 27, 10, 2011, 22:28:00 posle podne
Obrni okreni 11.5V i posle na vesla!  :lol:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: zorter 27, 10, 2011, 22:31:06 posle podne
Ovi su pravi. :good: :good: :good:

http://www.ev-power.eu/?p=p_46&sName=lifeypo4-cells-(3.2v) (http://www.ev-power.eu/?p=p_46&sName=lifeypo4-cells-%283.2v%29)

http://www.alliancerenewableenergy.com/Thunder-Sky-LiFeYPO4-Batteries_c3.htm (http://www.alliancerenewableenergy.com/Thunder-Sky-LiFeYPO4-Batteries_c3.htm)
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 21, 11, 2011, 09:50:36 pre podne
Zaboravio sam da napišem prve utiske o E-Thrust 36lbs.

Pre jedno dve nedelje montirao sam motor kao pomoćni na Varalicu II (AL 5.5x1.4/1.9m) sa šajbnom, tvrdim krovom, ukupne težine sa dva pecaroša 500-600kg.
Montaža je iz čisto praktičnih razloga poprilično smaknuta u desnu stranu.
Odmah prilikom priključenja klemni, displej je pokazao stanje akumulatora 7/10.
Montaža je laka, visina odgovarajuća.
Podizanje u podignuti položaj malo zeza, jer je taster za tilt na nezgodnom mestu, a motor se mora okrenuti za 90% jer ručka udara u box od čamca.
Nakon što smo se usidrili u Velikom limanu - Apatin, sa redovnim pogonom.
Imali smo neke korekcije i to smo uradili sa e-pentom.

Brzine od 1-3 su spore, 4 je već ozbiljna brzina, a 5 skoro duplo od 4.  :good:
Rikverc ima dve brzine i odgovara brzinama 2-3.

liman ima kružni tok vode umerenog toka.
Čamac ide "uzvodno", a da to ima smisla jedino brzinama 4-5.
U 5--toj ide više nego lepo, e sad koliko vuče struje... ???

Sve u svemu REZIME:
Ko ima čamac do 1000kg, e-penta od 36lbs može da mu bude pomoćni motor.
Od ozbilnije uzvodne vožnje sa većim čamcem nema ništa.
ALI je vrlo upotrebljiv za: Nizvodno važnja, korekcija prilikom sidrenja, ulaska u marinu (simulacija pramčanog motora),
sklanjanje sa plovnog puta u slučaju havarije na glavnom motoru.

 :good:

Malo poredjenje sa MinnKotom Endura30lbs.
Na žalost Minnkotu nisam imao prilike da vozim osim što sam je pregledao u radnji.

MinnKota je slabija: 30 na prema 36lbs
Cena MinnKote u USA je oko ili do 110USA dolara u evrima 81 eur.
E-Thrust u evropi košta u proseku 150 eura.

E sad, nama prodaju u Srbiji za iste pare oba modela.  :lula:

--------------------------------

Moja preporuka u svakom slučaju, naravno na osnovu prvih utusaka i 20-minutne vožnje.

 :good:  :hi:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 22, 11, 2011, 23:15:27 posle podne
 :smile:

Napiši nešto više o motoru i čamcu sa kojim je testiran.

Inače opredelio sam se za 36lbs, jer smatram da neću koristiti na Dunavu da bih se vozio sa njim,
nego da bih imao motor za vertikalu, dovoljne snage da lepo upravlja mojim čamcem,
a da pri tome mogu koristiti neki akumulator do 55Ah.

Inače, kad si se ponovio?

 :hi: :drinks:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 24, 11, 2011, 13:52:22 posle podne
Pa šta ćutiš, nego nas puštaš da se patimo?  :lula:

E sad, koliko vidim motor izgleda dobro, razlika je u elisama (3 naspram 2 kraka) i snazi.
Dule koliko je motor star?
Imaš li bilo kakvu primedbu na bilo šta u vezi 55-ice.
Osim što bi bilo zgodno da je ručica i zglobna umesto samo teleskopska.  :dance:

Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: espresso 24, 11, 2011, 14:59:12 posle podne
kakav bi bio taj od 55lbs u poredjenju sa Mercury 3.5ks na gumanjaku od 2.7 metara???
ja gledam ovaj http://www.torqeedo.com/us/hn/products/travel-503-1003.html (http://www.torqeedo.com/us/hn/products/travel-503-1003.html)
ima integrisanu bateriju i zauzima malo mesta kada nije na gumenjaku.
razmisljam da prodam mercury i da kupim torqeedo
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: mossi 24, 11, 2011, 15:21:36 posle podne
Baš sam dosta gledao te Torqeedo i ima dosta pluseva i minusa.

PLUS
1. Integralni sistem ( motor, baterija, gps, sa dijagnostikom i prilično tačnom prognozom o radijusu u odnosu na postojeću brzinu, potrošnju i stanje baterije)  :good: :good: :good:
2. Kvalitetna i robusna izrada
3. Velika snaga i efikasnost

MINUS
1. Cena - relativan pojam
2. dosta je bučan tj neprijatnog zvuka
3. zavisnost od integrisane baterije koja je opet relativno papreno skupa

To je ono čega sam se prisetio na brzinu.

 :hi:

P.S. Nisam siguran da MinnKota nema bolji motor u tom cenovnom razredu.  :telephone:
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: Kapetan 24, 11, 2011, 15:57:16 posle podne
kakav bi bio taj od 55lbs u poredjenju sa Mercury 3.5ks na gumanjaku od 2.7 metara???
ja gledam ovaj http://www.torqeedo.com/us/hn/products/travel-503-1003.html (http://www.torqeedo.com/us/hn/products/travel-503-1003.html)
ima integrisanu bateriju i zauzima malo mesta kada nije na gumenjaku.
razmisljam da prodam mercury i da kupim torqeedo

espreso kako ces da resis punjenje akumulatora ?  ja zato nikad nisam razmisljao na relaciji elmotor/pomocni camac...
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: espresso 24, 11, 2011, 16:36:48 posle podne
moze ovako http://www.torqeedo.com/us/hn/products/solar-charger-45-w.html (http://www.torqeedo.com/us/hn/products/solar-charger-45-w.html)
a uvek je dostupna opcija na 220v
Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: Kapetan 24, 11, 2011, 17:53:36 posle podne
ako je tacno ovo sto navode onda je to extra :

Using the solar charger, Travel and Ultralight models do not need a mains power outlet any longer – so you can be on the move all day long. The solar charger provides a power of 45 W. Due to the record-level efficiency of Torqeedo outboards this is sufficient to run continuously just from solar power. On a dinghy, you can expect a free-solar speed of about 2.2 mph, in a kayaks you can run even over 2.5 mph.

ali vidi i ovo :

open circuit voltage 44 Volts Charging time: The 320 Wh battery of Ultralight and Travel 503 models will be charged in 8 hours from 0 to 100%; the 520 Wh battery of the Travel 1003 models will be charged in 13 hours from 0 to 100%.

uzmi ti blago meni dva ta solarna seta nece da zafali o dmah naruci konektor koji uz to ide posto koliko vidim imaju specijalen konektore ... posto su THINFILM solarci , capi i dobar lepak i stavi na tubu od gumenjaka oba i nema da brines...  :good:

Naslov: Odg: Galerija i prvi utisci
Poruka od: Kapetan 24, 11, 2011, 17:54:26 posle podne
Obavezno pogledati ... opaka fora

http://www.torqeedo.com/us/sn/pictures-videos/videos/ultralight.html (http://www.torqeedo.com/us/sn/pictures-videos/videos/ultralight.html)