Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: MiletaStamat 21, 10, 2018, 20:46:44 posle podne
-
Nisam odavno, ali danas moram da otvorim novu temu. Posle Vodičanke, Istranke, moju flotu je začinio jedan CRANCHI HOLIDAY. Brod baš onakakav kakav sam tražio, 6 x 2,50 m, prostran, konforan. posebna prostorija za WC, sudopera, mesto za rešo. Uvežen je bez motora, inače bio VOLVO, mnogo mesta za razne sitnice. Sada sredi pranje, glancanje, dotezanje, postavljanje platforme za vanbrodki motor, i na proleće, nadam se, ima da zaplovi.
Znam da je glisersko korito, odmah da kažem da ne nameravam s njim da glisiram. Trebaće mi neki motor što manje snage, i potrošnje, sa kojim bih mogao da idem 10-15 km/h, meni dovoljno. Od mog prijatelja DuleN, sam dobio ponudu da probam njegovu Yamahu , misim da je 40 KS, pa ta opcija ostaje otvorena, makar dok ne rešim neko trajno rešenje (Hvala Dule na nesebičnoj ponudi).
Sad ako neko poznaje ovaj čamac, radu ću saslušati sve vaše predloge i sugestije u vezi sredjivanja, izbora motora i slično.
-
kgk
Baš mi je drago, tebi to baš puno znači pa to čini sreću još većom :)
-
Cestitam, od srca zelim da se navozas ovim brodom!
-
E, stvarno si neumoran. Ovim tempom do penzije ces da dodjes do 12 metara duzine. Vidimo se na reci od proleca....
-
Hvala na lepim željama. Steps, nema više, ovo je brod po mojoj meri-
-
Neka se sa srećom kupovina !
Lep čamac, biće to lutka kada ga središ.
Послато са SM-N910C уз помоћ Тапатока
-
Hvala društvo, i da kad se sve izglanca, biće ko lutka kgk
Vidim da ih ima na našem tržištu, da li neko zna koji bi vanbroski motor bio najoptimaniji za ovo korito, za neku brzinu izmedju 10 do maksimalno 20 km)h
-
Zasluženo unapređenje! Jedva čekam da vidim lađu 114
-
Eeeeeeeee, baš mi je drago da si se ponovio! Valjda ćeš se najzad smiriti, ako si našao baš ono što tražiš!
-
Nek ti je sa srecom !!!
Mirno plovio, na vodi uzivao i sa plovilom zadovodljan bio !!!
114
-
Čestitam !!!
lep je ovo čamac... ima tu mnogo posla
ali mislim da ce opet da fali taj metar koji uvek fali....
a mozda i nece....
-
Са срећом ти нова лађа Страјо. ok 114 Надам се да ћеш убрзо усрећити неког својом истранком. 114
-
Sretno i s uzivanjem da sredis i plovis...taman prava mera i da ima sve...
-
Srecna plovidba! Ako nije tajna, koliko je placen?
-
Mislim da bi na to korito 10-15ks bilo sasvim ok... da ideš 9-10 km/h, preko toga je oranje (ovo smo razradili na posebnoj temi) sajkaca
-
Delim misljenje, ali verovatno cemo imati prilike da probamo nekoliko motora u praksi pa da vidimo sta je optimum. Meni je uvek na umu, ako cu zbog 15hp placati vecu registraciju, onda bolje da imam 20hp i da ga vozim sa manje gasa za iste pare...
Sto se mene tice, ili 10, ili 20, ili 60+ jh
-
Yamaha 9,9 High Trust...sigurno najbolje resenje ok
ili minimum 50ks pa glisiranje...ali kontam da to nije opcija
-
Lepo je imati neki konfor koji glisira sajkaca
-
Lepo ali košta
-
Yamaha 9,9 High Trust...sigurno najbolje resenje ok
ili minimum 50ks pa glisiranje...ali kontam da to nije opcija
100% se slazem!
-
Xexe nije Mileta odoleo dali.sapcani.neodoljivu cenu ... Duboki V ima da shevrda samo tako... ne kaci vise od deset konja dzabe ima samo da potapa motor
-
Mileta,
Ako se secas, Markov camac je bio slicnih gabarita i oblika kao ovaj tvoj. Sa mojom Yamahom 40 HP autolub, on je bez problema glisirao vec na pola gasa i bez ikakvih problema dostizao 38 km/h, iako je motor bio nepravilno postavljen, pa je zagrtao jako puno vode...
Ja sam ti rekao da ti mogu dati moj motor da probas kako ide i to ostaje kao varijanta.
Sto se tice potrosnje, ne bih da o tome mnogo polemisemo, jer sam ti vec rekao da je po mom misljenju nerealno porediti motore koji trose 2 l/h i predju 6-7 km i motor koji potrosi 12-13 l/h i predje 38 km...
-
https://www.youtube.com/watch?v=TZoTYhFB43g (https://www.youtube.com/watch?v=TZoTYhFB43g)
Mileta, vec zamisljam tebe i mene sa vetrom u kosi.... ha ffff
-
Srecna plovidba! Ako nije tajna, koliko je placen?
U oglasima je bio 2650 eura
-
Sve vas slušam, dobro ste rekli, ne pada mi na pamet da pravim neku kombinaciju za glisiranje, 10-20 km/h, to mi je ospcja, sad kad bih to mogao dobiti sa tom Yamahom 9,9, bio bih najsrećniji, ali što kaže Bakara ako je bolje sa 15 ili 20 KS, ONDA 20 ks pa polako na pola gasa. Probaću i Duletovu Yamahu, ona je mislim 40 KS, pa na kraju odlučiti. Da vam pravo kažem jeste registracija na tri godine, ali probam da napravim najbolju kombinaciju sa najmanjom registracijom, sad par hiljada gore dole ne čini posao, ako će biti bolje na reci. Videćemo.
Bio na oglasu 2650, posle teških pregovora , kupljen 2500 jh.
Nije stvarno bilo problema, Momak je okej lik, brzo smo se dogovorili. Meni se dopao, on prodaje, u par reči gotovo. Mislim da sam kupio čamac sa dimenzijama koje sam tražio, i da će to zadovoljiti moje apetite na baš duže staze.
-
Милета неће глисирати, проверено.
Мислим да у њега није уграђиван слабији мотор од 130KS. Виђао сам моделе са 170 или 200KS. Требаће му мотор од 10-30KS и баласт, јер више неће бити намењен глисирању.
https://www.boatshop24.com/de/cranchi-holiday-21/Motorboot/1243967
Potpuno tacno. Video sam camac uzivo. Jak, cvrst, plastika takva da o toj debljini ovi nasi proizvodjaci mogu samo da mastaju. Ili snaga koju je Zox naveo da bi glisirao ili nesto DO 20ks..
Sve izmedju toga davanje para bez rezultata sem u novcaniku.
-
Bogami, kako na onom snimku ide sa yamahom 115, verujem da bi mogao i sa manje...
E sad sa koliko, pitanje je.
Baš me zanima šta će se dešavati sa 40KS, evo prijavljujem se da budem balast na pramcu ako treba, a taman malo i da zaplovim, pošto sam zarobljen u dunavcu... sajkaca
-
Baš me zanima šta će se dešavati sa 40KS, evo prijavljujem se da budem balast na pramcu ako treba, a taman malo i da zaplovim, pošto sam zarobljen u dunavcu... sajkaca
Par postova unazad sam objasnio kako se ponasa vrlo slican camac sa Yamahom 40, mada je imao i pogresno postaljen motor a i veliki problem sa nabudzenom platformom koja je uranjala u vodu ...
Sto se tice ovog camca, za mene je centralno i naj vaznije pitanje kako pismeno odraditi mesto za kacenje vanbrodskog motora. Gledajuci slike na netu, vidim da se javljaju dva pristupa:
- Secenje i spustanje do potrebnog nivoa zadnje ploce
- Postavljanje dopunske platforme za kacenje motora
Mislim da bi Mileta trebao da bude jeko oprezan i da se dobro posavetuje po ovom pitanju, sa ljudima koji se u ovo razumeju...
-
Ovaj camac ima fabricki odradjenu zadnju platformu tako da nema potrebe seci zadnju plocu, tj. zrcalo.
-
Taj camac je duzi od 6m...bar po ovom zadnjem oglasu sto je Zveki stavio i sto mi je logicnije po sirini i rasporedu enterijera...takav raspored tesko na camcu od 6m...sigurno se drukcije ponasa na vodi od pasare tj vise sevrda al navici ces se...imas svoju yamahu i za pocetak ti nista vise ne treba...ili 90 ili 115 ks za camac od 1.5t nista manje za glisiranje a 9.9 pa laganica...brzinu nemoj da gledas puno
-
@DuleN
Mislim da je ovo dosta veci i mnogo masivniji camac od Markovog glisera, po netu se mogu naci razliciti podaci o tezini, ali je sigurno da ima minimum 900kg, i lepu sirinu od skoro 2.5m. Prvo sam i ja mislio da je 40hp dovoljno, a sad sve vise mislim da ni 60 i kusur ne bi bilo dovoljno da izglisira.
U svakom slucaju, odlicno je sto Mileta ima opciju da proba tvoju Yamahu, i motore od nas koji smo uglavnom zajedno na vodi, pa moze da testira razlicite varijante kad dodje vreme za to thumbup
-
Ovaj camac ima fabricki odradjenu zadnju platformu tako da nema potrebe seci zadnju plocu, tj. zrcalo.
U razgovoru s Miletom sam razumeo da je sa camca skinut brodski motor i da nema zrcalo za kacenje vanbrodskog, to jest ima dodatno napravljeno ali nije montirano. Ako sam pogresno razumeo Miletu, izvinjavam se !
@Bakara
Ja ne znam kako ce ici sa Yamahom 40, ali ako zeli da je proba ili koristi - stoji mu na raspolaganju. A Markov camac je dalekoooo masivniji nego sto izgleda. Ja odavno nisam video plovilo sa tako debelom plastikom, kao kod njega. To je radjeno pre Hrista, pa se nije stedelo na materijalu....
-
... A Markov camac je dalekoooo masivniji nego sto izgleda. Ja odavno nisam video plovilo sa tako debelom plastikom, kao kod njega. To je radjeno pre Hrista, pa se nije stedelo na materijalu....
Cekaj, jel ta tezina sa Markom ili bez njega? sajkaca
Zezam se, ocigledno da su i jedan i drugi camac masivni, meni Markov gliser nije delovao tako pa sam zato posumnjao da ce 40hp da izglisira Miletin.
-
Cekaj, jel ta tezina sa Markom ili bez njega? sajkaca
Sa Markom je vodena linija 3 cm na gore k5
Sto se glisiranja tice, n ja ne znam kako ce se ponasati sa 40 konja.
Ako je Mileta voljan da se bakce sa montazom motora i upravljanja, mozda ce nekada i saznati thumbup
-
Ovaj camac ima fabricki odradjenu zadnju platformu tako da nema potrebe seci zadnju plocu, tj. zrcalo.
U razgovoru s Miletom sam razumeo da je sa camca skinut brodski motor i da nema zrcalo za kacenje vanbrodskog, to jest ima dodatno napravljeno ali nije montirano. Ako sam pogresno razumeo Miletu, izvinjavam se !
Dule, dobro si razumeo Miletu, bio je brodski za Z nogom koji je izbacen, ima nesto napravljeno od gvozdja za kacenje sto ce Mileta mozda montirati mozda ne. Hteo sam samo da kazem da camac ima fabricki odradjenu platformu i da nije moguce usecanje zrcala da bi se kacio motor. Na linku koji je Zox postavio se najbolje vidi kako izgleda zadnji deo camca.
https://www.boatshop24.com/de/cranchi-holiday-21/Motorboot/1243967
-
Zveki,
Ja sam imao u vidu ovako nesto, kada sam napisao da sam video varijantu sa usecanjem zrcala u zadnjoj dasci:
https://www.boat24.ch/chen/powerboats/cranchi/cranchi-holiday-fb/detail/294758/
https://www.gommonauti.it/ptopic49957_cranchi_holiday_pilotina.html
-
Naravno, to moze Dule ako se izbaci platforma sto bi po meni bilo steta uraditi ako ce na camac ici neki motor manje snage.
U svakom slucaju Mileta ce uraditi onako kako njemu bude najprihvatljivije ili najprakticnije.
-
Dule je u pravu za platformu kad kaze da se to mora ozbiljno uraditi, ali i proracunati. Gledam kod mene, ta platforma nekad nosi i 200+kg, nekad pecamo dvojica sa nje, a na njoj je motor od 54kg. Druga veoma bitna stvar je i visina platforme od vode, jer camac a pogotovu gliser, ima tendenciju da podize pramac a potapa krmu pa se i to mora uzeti u obzir. Iz mog iskustva, najbolje je praviti platformu na koju bi isao motor sa dugom nogom, bas zbog tog potapanja. Naravno, i sto je duza tj dalja od krme, vise ce biti izrazeno potapanje. Mozda nije lose konstruisati platformu da ide pod malim uglom ide na gore? Mislim da je Ljuba tako uradio na svom brodu i da je zadovoljan.
Mileta, pre nego sto krenes sa radovima, vidi ima li naznaka vodene linije pa to nekako obelezi. To ce ti biti znacajan podatak prilikom montaze zadnje platforme.
-
Urose ali taj camac vec ima zadnju platformu fabricku, projektovanu i sracunatu da ne dodje do potapanja kod glisiranja jer je camac pokretao motor
Volvo penta 5.0. Zasto bi se sada skidala ta platforma i radio proracun za neku drugu nije mi jasno. Ko moze bolje da napravi proracun nego sam proizvodjac.
Ako se nije potapala pri glisiranju sa Volvo motorom tesko da ce da se potopi ako se na nju okaci motor od 10-20ksks.
-
Ovako kao sto dule kaze bi trebalo nesto da odradi-napravi i na to da doda zadnji spojler slicno kao zoki na marisi da smanji zavlacenje vode i dobije malo na brzini al otom potom...nek se sabere prvo
-
Na ovako nesto + spojler
-
Urose ali taj camac vec ima zadnju platformu fabricku, projektovanu i sracunatu da ne dodje do potapanja kod glisiranja jer je camac pokretao motor
Volvo penta 5.0. Zasto bi se sada skidala ta platforma i radio proracun za neku drugu nije mi jasno. Ko moze bolje da napravi proracun nego sam proizvodjac.
Ako se nije potapala pri glisiranju sa Volvo motorom tesko da ce da se potopi ako se na nju okaci motor od 10-20ksks.
Ako je tako, onda nista, ja sam razumeo da tek treba da se montira neka platforma no125
-
Da povedem diskusiju u pravom smeru. Na Miletinom camcu je izvadjen Volvo motor i Z noga i zatvorena rupa. Mislim da je u planu izrada-prerada-montaza nosaca za vanbrodski motor. Na poslednjoj slici je model camca sa cini mi se fabrickom krmenom daskom i kadicom za montiranje vanbrodskog motora ( na netu sam video par camca sa tom opcijom, pa verujem da su se fabricki pravili).
Mislim da je Zvekija zbunila zadnja platforma koja je montazna za silazak u vodu, tusiranje itd....
Elem, svratio sam danas do Milete na "razgledanje" novog broda.... Utisci su pozitivni, iako nisam bas neki iskusni nauticar, ali je camac lep, prava mera za dvoje ljudi i zivot na vodi od nekoliko dana. Svidja mi se sto nema puno stvari koje moraju da se zamene ili poprave, vecina se moze koristiti uz jedno dobro "pranje"....
Najbitnija stvar je da se camac svidja Natasi, Miletinoj supruzi, a njega necemo vidjati preko dana na forume, jel ce po ceo dan biti oko camca, samo ce uvece kaciti slike projekata.....
Jedva cekam prolece, spustanje camca i probe motora..... 114
-
Najbitnija stvar je da se camac svidja Natasi, Miletinoj supruzi....
Upravo to je naj vaznije !!! Ja se za moga druga Miletu radujem celim srcem i nadam se da je ovo plovilo to sto je trazio i sto ce ga zadovoljiti u nekom sledecem periodu od par godina, a onda, razume se idemo na 10-11 m duzine ha
Inace, sve sto sam napisao na ovoj temi i sto cu napisati, molim da niko ne shvata kao savete, vec iskljucivo kao neke ideje, koje ce mom drugu Mileti pomoci da nadje pravi nacin da od ovog plovila napravi bas ono sto mu treba....
-
Upravo to je naj vaznije !!! Ja se za moga druga Miletu radujem celim srcem i nadam se da je ovo plovilo to sto je trazio i sto ce ga zadovoljiti u nekom sledecem periodu od par godina, a onda, razume se idemo na 10-11 m duzine ha
Inace, sve sto sam napisao na ovoj temi i sto cu napisati, molim da niko ne shvata kao savete, vec iskljucivo kao neke ideje, koje ce mom drugu Mileti pomoci da nadje pravi nacin da od ovog plovila napravi bas ono sto mu treba....
[/quote]
I ja sam pomislio da ce se smiriti jedno 2-3 sezone, pa onda ponovo, nego nisam smeo da kazem pred Natasom hi
-
Odigrao je on to odlicno sa suprugom...letos par dana na pasari u drustvu s bakarom i zvekijem taman da se oseti kolko je pasara mala i pripremi malo teren a onda se ovo pojavilo bas povoljno i eto pravog broda...sredit ce on to polako da bude tip top i za vise dana na vodi...puno komforniji camac od pasare...
-
Mileta, lep brodic nek je sa srecom.
Ako ti nesto znaci ja sam ove sezone stavio teretnu yamahu 9.9hp, umesto brodskog motora.
plovila su nam slicna. Slatko sam se navozao ove sezone. Malo trosi. kod mene na pola gasa 1,2 l.
Prosek 10/11km na cas. Sve preko toga nema svrhe. Vrlo malo ubrza a podigne potrosnju za jos litar.
Kod ove yamahe mi se dopada, sto je kao mazga. Sve jedno je da li si sam ili imas jos 5 putnika. Uzvodno nizvodno, ne reaguje na te razlike. Za 100 i kusur evra registracija na tri godine. Nije obavezno osiguranje. Sa 30 ili 40 konja ulazis u samo vece troskove, a ne dobijas puno. A za glisiranj, kao sto je i pomenuto treba dosta snazniji motor.
Upravljanje je takodje odlicno. Ne bezi sa kursa. Vise mi je sevrdao sa brodskim motorom, na tim malim brzinama.
Obrati paznju na duzinu noge. Kod mene je morala XL, i to na niskoj platformi. Ako hoces da pogledas kako to sve izgleda slobodno se javi.
-
Obrati paznju na duzinu noge. Kod mene je morala XL, i to na niskoj platformi. Ako hoces da pogledas kako to sve izgleda slobodno se javi.
Po meni je ovo jako vazan detalj !
Kada resis gde ces kaciti motro, potrebno je precizno izmeriti, jer ako ti se kao kod Marka desi da ti donja ivica plovila zaklanja deo elise, pa makar da je to i 2 cm - gubis mnogo.
-
Hvala na čestitkama i lepim željama jh
Probaću na proleće sve što budem mogao, od Duletove 40-ice, pa do te 9,9 ht, možda i 15, do 20 ks, i izabrati ono što mi se učini najbolje.
Pozadi ima platforma iz dva dela, tj bila je izjedna, ali je po sredini odsečeno jedno 20 cm da bi se mogao namestiti čelični nosač za motor. Prethodni vlasnim broda kaže da je taj nosač pravljen za dugu nogu i da je tako koncipiran da se ušrafi na rupe šrafova od Z noge. Naravno sa nekim ko se razume ponovo ćemo sve premeriti i gledati da se to precizno postavi.
-
Cranchi je mali gliser Italijanskog sarma ...a ako nesto zabari dobro rade to je dizajn.I svasta su mu gurnuli u tu duzinu sad ono sto se mora uzeti u obzir to je duboki V i tu za pravilnu postavku vanbrodskog motora ima mesta samo pod uslovom da kupi motor od 100 konja pa na vise tj XL noga. Male snage se ne prave u XL izvedbi . REzultat toga je da se ni na nosac ni na prosecanje daske ne moze dobiti motor postavljen da mu kavitaciona ploca bude u liniji sa koritom , kad bi tako stajao potopio bi se . Znaci prilagodjavanje tj podizanje motora i izmicanje od krme je kompromis i to znaci da je PLAFON snage do 20 Konja. Sve ostalo naterace ga u propinjanje sto rezultira trosenjem goriva i dubokim oranjem koje opet zbog izdizanja pramca rezultira da dok nagnes pivo ili vezes pertlu camac promeni pravac. Ako je nesto apsolvirano na ovom forumu to je konverzija gliserskog korita u deplasmanca .
-
Mileta, lep brodic nek je sa srecom.
Ako ti nesto znaci ja sam ove sezone stavio teretnu yamahu 9.9hp, umesto brodskog motora.
plovila su nam slicna. Slatko sam se navozao ove sezone. Malo trosi. kod mene na pola gasa 1,2 l.
Prosek 10/11km na cas. Sve preko toga nema svrhe. Vrlo malo ubrza a podigne potrosnju za jos litar.
Kod ove yamahe mi se dopada, sto je kao mazga. Sve jedno je da li si sam ili imas jos 5 putnika. Uzvodno nizvodno, ne reaguje na te razlike. Za 100 i kusur evra registracija na tri godine. Nije obavezno osiguranje. Sa 30 ili 40 konja ulazis u samo vece troskove, a ne dobijas puno. A za glisiranj, kao sto je i pomenuto treba dosta snazniji motor.
Upravljanje je takodje odlicno. Ne bezi sa kursa. Vise mi je sevrdao sa brodskim motorom, na tim malim brzinama.
Obrati paznju na duzinu noge. Kod mene je morala XL, i to na niskoj platformi. Ako hoces da pogledas kako to sve izgleda slobodno se javi.
Popay odakle ti 9.9 motor sa xl nogom? Koliko znam prave se sam s i L ( 15 i 20 incha )????
-
Pa mileta drug moj cestitam na kupovini broda a sto se tice zadnje daske kacenje motora to sam resio i sad sa 60 ks sapuce. Sad ide na farbanje i ceka novu sezonu svrati da vidis kako je izvedeno
-
Nisam nešto video da neko kod nas ima ovakav čamac, da ima i da je bez brodskog motora, eto prilike da se vidi njegovo iskustvo. Što Popaj reče da su nam slična plovila, otići ću do njega da pogledam kako je on to rešio sa kačenejem motora, pa da tako slično uradim i kod mene.
-
Mileta...ono najnajnajbitnije si pregurao...ostalo su tehnikalije koje se resavaju...ima vremena do proleca... 114
-
Juče malo radio. počelo sredjivanje novog čamca. Odšrafio stolice da bi mogao da skinem sa poda stari itison, otvoren pod, i izvadjen rezervoar za vodu, isti opran jer je u njega bilo sigurno 10-ak litara ustajale vode. Sundjerom pokupljena sva voda iz bunara kaljužne pumpe, u podu ostao rezervoar od Inoxa zapremine 120 litara, i on ide napolje, jer realno pošto neću glisirati ne treba mi toliki rezervoar. Danas kiša, pa čamac umotan najlonom, ćuti u dvorištu, čeka se sunce pa ponovo u radove 6589
-
oblak, motor je uvezen iz svice. postoji i od 26 incha. Ja sam hteo samo da kazem da povede o tome racuna. Duga noga mu sigurno treba. Mislim da je bolje da pozicionira nosac, tek kada kupi motor.
Mileta nemoj da se odrices tog rezervoara. Od viska glava ne boli. Jos ako je ispravna instalacija za punjenje istog, odlicno.
-
Sve ispravno. To je samo razmišljanje. Posle pranja možda i ostane. Natankujem ga i ne razmišljam, imam za celu sezonu :)
-
Bice od ovoga nesto, kad u popravci ucestvuje naj koriscenija balkanska alatka - CEKIC kgk
-
Sve ispravno. To je samo razmišljanje. Posle pranja možda i ostane. Natankujem ga i ne razmišljam, imam za celu sezonu :)
Benzin je kvarljiva roba, optimalno vreme potrošnje je 30 dana....
-
oblak, motor je uvezen iz svice. postoji i od 26 incha. Ja sam hteo samo da kazem da povede o tome racuna. Duga noga mu sigurno treba. Mislim da je bolje da pozicionira nosac, tek kada kupi motor.
Mileta nemoj da se odrices tog rezervoara. Od viska glava ne boli. Jos ako je ispravna instalacija za punjenje istog, odlicno.
Znam da postoji mislio sam da taj imas to je XL . Standardni L je 553 mm.
-
Не треба то Милети.
Неће његов чамац стајати на везу.
-
U novijim kolima to hoće da se pokaže, pogotovo ako imate recimo ugradjen gas, pa natočite pun rezervoar koji onda traje mesecima... Posle mesec - dva, primetićete da automobil ujutru teže pali, što prestane čim se dospe novo gorivo.....
Međutim, stariji vanbrodski motori (kao ni moj matori karburatorski renault na Marissi) se nikad nisu žalili na gorivo čak i kad prezimi... Tako da nema zime sajkaca
-
Sasvim je nepotrebno drzati rezervoar od sto litara na plovilu gde se planira VB motor koji trosi par litara na sat...
-
Ne znam šta da ti kažem... I slažem se i ne...
Meni Marissa troši oko 3.5 litara na sat, pa mi je rezervoar od 80 litara par puta godišnje mali... Nego ubacim još 2-3 kanistera od po 20 litara...
Ovaj rezervoar ima svoje mesto, i ne smeta, što je velika prednost.
Eventualna zamena bi mu bila onaj ručni, neki lep od recimo 20 litara... A to je, onako otprilike, neka bude 10 sati plovidbe.
10 sati je na brodu na kom se može živeti danima, i koji ne glisira prilično malo. Meni samo do vaše marine i nazad treba 8 sati
Znači, ako Mileta krene recimo za Novi Sad, neće imati dovoljno goriva, nego će morati da planira gde da stane i toči, ili da slaže kanistere po brodu, a već ima ispravan dobar prohromski rezervoar. I ako stigne, onda mora da vidi gde da se dospe u NS, gde nema automobil, nego mora peške do pumpe i da tegli...
Da ga nema već postojećeg, kulturno odrađenog, sa predvidjenim mestom, složio bih se da onaj može da posluži. U ovom može da drži par litara, i dosipa cele sezone, a kada zatreba, ima mesta više.
BTW, prvo sam napisao pola posta kako se slažem sa tobom, a onda sam malo razmislio i cenim da mu je bolje da ga ostavi.
-
Uf ne bih se slozio. Ja mislim da je to jako dobro. Naspes i ne mislis, na regatama ili duzim putovanjima ne razmisljas gde su pumpe, nema tegljenja kanistera na ruke. Po meni jako dobra stvar. Ja imam rezervoar od oko 100l i potrosnju od 1.5 l /h i bas mi je super sto odem na plovidbu od 15 dana i ne razmisljam o gorivu. A 15 ks vanbrodski moze da srkne i 3-4l/h.... Ja licno ga nikada ne bih vadio...
-
Dule je u gliserskom režimu jbg, ne zna on naše deplasmanske slatke muke sajkaca
-
Imate vi dobre argumente koji zaista stoje i treba ih uvaziti.
Ipak, ja i dalje mislim da je 120 l puno i kao litraza i kao zauzet prostor, koga na plovilu uvek fali...
-
Kad vec ima svoje mesto i ne smeta neka ga...ne mora da ga puni...
-
Ja imam ugradjeni inox rezervoar vece zapremine i ugradio sam mu brzu spojku a imam i platikanera od 22litra za do medjice i svrckanje lido itd ..kad bi krenuo na vece putovanje predzekam se na ugradjeni rezervoar i to je to ...dogradio sam i veliki filter sa separatorom kao i elektricnu dopremnu pumpu tako da se za sekundu saltam sa jednog rezervoara na drugi.
Po prici jednog laboranta koji radi u firmi za bazdarenje benzinskih tocilica nas benzin je izuzetno loseg kvaliteta i vec dobrano narokan svim mogucim busterima i aditivima da bi mu se odrzao kvalitet da ga nikako ne treba drzati dugo u rezervoaru vec obavezno istrositi unutar okvirno 30dana.
Mogao bi eventualno Mileta da izvadis benziski rezervoar i prepolovis te mu smanjis kapacitet potrebama manjeg motora koji ce biti i manji potrosac.
-
Danas sam otvorio rezervoar, osim šipke merača nivoa goriva, koja nije prohromska, i zdrjala je, sam rezervoar je kristalno čist. Iz njega sam izvadio 60 litara benzina, koji je bistar, normalnog mirisa, tako da se može još i iskoristiti za recimo motornu testeru trimere za košenje i slično, tako da ću nekog obradovati poklonivši mu tih 60 litara.
Sam rezervoar je dosta teško izvaditi, morao bih pola poda da odšrafim. Tako da će verovatno ostati tu gde jeste, u principu ne smeta, jer iovako imam dosta slobodnog prostora na brodu. Sad da li ću ga kortostoti, videću. Perobaću prve sezone plovidbe, pa ako bude sve u redu neka ostane. Što Zox kaže ima separator goriva sa filterom. Pretpostavlja da je kvalitetan, od rezervoara do motoronog prostora ide bakarna cev koja se završava tim separatorom, tako da ću se verovatno od njega prikopčati crevo, pa odvesti gorivo do motora.
-
Danas sam proverio i dužinu sajli. Otvorio sam jedan od luftera na krmenoj dasci, provukao sajle i koliko mogu da vidim sajla menjača i gasa odgovaraju, stim što je jedna on njih malo duža, pa ću to videti sa majstrom da li smeta da se ona uvuče u čamac, dok je telefleks sajla taman dužina kakva treba, bar se nadam. Ujedno se na slikana vidi ta platforma pozadi i mesto izmedju gde će se namestiti nosač za motor.
-
Mileta, tek sad vidim da se camac zove "Andrea", hoces mu menjati ime?? ako menjas, znas koji je obicaj??? 357 114 hvauWJRFKLADSHF
-
To je i ta zadnja platforma...celicni nosac nek ti saviju u "U+L" profil srafi za zrcalo izmedju i kaci yamahu i vozi se...a otom potom celu krmu sa spojlerom prepravi da odgovara za deplasman...
-
Komšo iskrene čestitke za kupovinu nove lađe, da te služi i u zdravlju da je voziš!!! sail 114Jako lep čamac , i verujem da ćeš je ti doterati do perfekcije. 😀
-
Hvala komšija, nisi daleko, prošetaj do mene. Možda mi daš neku ideju oko sredjivanja, više ljudi bolje vidi. :)
-
Dogovoreno, ovih dana se cujemo pa da vidim i uzivo novo plovilo. Za savete i pomoć slobodno zovi, pa ako mogu da pomognem tu sam za cas 😀
-
Danas sam zahvaljujući dobroj volji našeg druga sa foruma Popaya, isprobao njegov čamac, koji je sličnih dimenzija kao i moj. Yamaha 9,9 High Trust, postavljena umesto brodskog motora, montirana na platformi, sasvim lepo tera čamac uzvodno, i to na pola gasa. Manevarske sposobnosti čamca su odlične, lepo se ponaša na vetru, košava solidno duvala.
Ako se uopšte može naći neka mana onda je to na većem gasu bučnost Yamahe, što malo smeta. Čuvši dosta vaših sugestija i predloga ja sam sve bliže odluci da na svoj čamac stavim neki motor od 20 KS, obavezno duga noga, sad da li Yamaha, Honda, 2 takta ili 4 takta, zavisiće od dosta činilaca, najviše od finansijskih.
Popay hvala za odvojeno vreme da uživo vidim kako to izgleda kod tebe, da bih mogao sagledati stvarnu situaciju i to primeniti kod mog čamca.
-
Bilo mi je zadovoljstvo, da ugostim tebe i tvoju suprugu. Divni ste ljudi.
Ja takodje mislim da je za tvoje plovilo najbolje resenje 20hp. Cetvorotaktni je skuplji, ali ako mozes da priustis, bolje je resenje. Jos ako bi bila honda ok
-
Srećno Mileta. Sredićeš ti to kako treba. Kad supruga daje podršku sve je rešivo. :)
-
Danas se radilo. Stavljen novi PVC pod u kokpitu, vraćene stolice, tapacirani delovi oprani. Ne izgleda sad to loše. Oprane presvlake na ležaju u kabini, vraćene nazad, ostalo još po nešto i unutra će skoro biti gotov. Nisam odoleo da malo sednem u kapetansku stolicu i zamislim kako sečema talase Dunava. jh jh jh
-
kgk Kapetan bele ladje :) Vidim da si smanjio cenu brodića.. Zar stvarno nema interesa za skroz sredjen brod?
-
Pa ono je bilo opipavanje tržišta, hoću prodam neću prodam. Sad sam kupio novu ladju, Ide Pasara na prodaju,pa se stavlja i realna cena, može i svaki dogovor, samo čamac bez motora, bez prikolice ili sve zajedno kako kome volja. Interesenata ima, samo da neko donese pare, ko prvi ladji njegova je :)
-
Auu, bravo. Ti vec krenuo u sređivanje. Bar je vreme posluzilo. Bolje što više sada. Bićes spreman na proleće.
-
Pre par dana sam svratio do Milete da pogledam brodić, i mogu vam reći da je to opasna lađa sa puno prostora za uzivanje. Opasno me bacio u razmišljanje u tom pravcu jer mi se baš dopao koncept plovila. Jedva čekam da ga spustiš na vodu da vidim kako će se ponašati sa vanbrodskim motorom u snzi koju gledaš.
-
Danas malo prosetah do mog druga Milete, da pogledam novu zaniamciju. Ususko je Mileta kao nevestu u cosku dvorista, da se slucajno ne prehladi lol
Zaista mi se dopalo to plovilo. Ni veliko ni malo, a sve lepo skockano, funkcionalno, bez ikakvih viskova ili manjkova. Mislim da ce ga 25-tica lepo gurati, bez ikakvih problema...
Sta drugo vec da pozelim Mileti prijatnu i lepu plovidbu, i mnogo sati provedenim na palubi 114
-
Hvala Dule na lepim željama. Volim kad tako prijatelji iz sveta nautike svrate, uvek neko ima neku ideju kako bi trebalo šta uraditi, lepo se ispričamo, učvrstimo prijateljstva. S druge strane više očiju bolje vide, pa će se nešto i bolje uraditi.
-
Mileta, menjaj profilnu sliku ! sajkaca
-
Није стигао да се слика. Биће на пролеће, кад спусти чамац у воду.
Sent from my P9000 using Tapatalk
-
Neka je Istranka još malo jh, Biće promene kad se Cranchi vrati od majstora. kgk
-
Kuva nas na tihoj vatri..
-
Malo sam zanemario ovu temu Cranchi će biti ljut, jer za razliku od njega mnogo sam više pisao o sredjivanju Istranke, ali to valjda zato što sam tada skoro sve sam radio.
Ali evo sada da to ispravimo. Cranchi je još krajem decembra otišao u Sefkerin u radionicu JD Nautika kod majstor Dejana. Nervvirala me je ona cerada u delu krova. Ionako je bila pocepana, pa sam rešio da umesto nje napravim tvrdi krov sa malo većim vetrobranskim staklom i bočnim prozorima. Zamišljeno i uradjeno. Dejan je izlio krov, ostavio bočne prozore kako smo se dogovorili, vetrobransko staklo je malo šire i malo podignuto, a sve radi veće preglednosti. Uz to je još ofarban nadvodni deo korita, ošmirglan i poravnjat stari antialgin, meni samo ostaje da nanosem novi.
-
Sad mi ostaje da namestim nosač za motor koji je u medjuvremenu napravljen od lima debljine 6mm, komande, povežem struju i vidim da li se stara cerada može iskoristiti u delu kokpita koji treba da pokrije da kiša ne bi nalivala kokpit. E možda još rukohvati na krovu, i može na reku. Usput sledi registracija i kompletni smo za uživanje kgk
-
Lepo, lepo, bravo prijatelju 114
Jedino mi se ne svijd aovaj nosac motora... Mislim da bi trebalo "usi" (deo koji se veze za plovilo) da budu daleko vece, i da se moze vezati bar sa dva reda srafova....
-
Pa šta znam, biće tri šrafa u nizu, sa unutrašnje strane će takodje biti ploča i sve zajedno će se utegnuti.
-
Mileta
Moze da bude i 10 srafova, ali se javlja veliko opterecenje na maloj povrsini...
Ne tvdim da sam u pravu, ali posto se radi o plasticnom koritu, stavio bi taj deo koji se spaja s koritom bar 10-15 cm dugacak i rasporedio srafove na toj povrsini...
-
Милета је поменуо плочу са задње стране али није објаснио до краја.
Та плоча изнутра, биће везана за "шасију" чамца. Има он тамо у оној комори гдд је био мотор неке подужне металне носаче који држе читаву крмену даску. Мени се чини да ће се сав терет мотора распоредити на та два подужна носача.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Baš tako Laki, kad se to unutra uveže skoro da i neće biti opterećenja na krmenu dasku. Hvala na pojašnjenu :)
-
Odlična izgleda nadkabina,mada mislim da je tvrdi krov mogao ići još nazad prema krmi...ali to je moje viđenje (tako bih ja uradio)
u svakom slučaju Mileta, svaka čast za radove
-
Страјо, леп је ко лутка. ok Ти си се баш припремио за пензију. 114
-
Hvala Srso, i ti ćeš tako jednog dana :)
Bundes u pravu si za krov, sad je tako. Nisam još bio sa ovim čamcem na vodi, tako da ne znam ništa o njemu, kako će se pokazati, plovnost, manevarske sposobnosti brzina i slično. Za sada sam krov ostavio ovako a i iz razloga što ne znam da li će će biti otežano ulaženje i izlaženje iz kokpita na palubu i sl. zato što je u većem delu kokpita pozadi ležaj za sunčanje. Kad vidim ove godine kako će sve to izgledati na reci, verovatno taj krov produžim do krme. Dosta zavisi i od supruge ako joj se dopadne da taj deo bude otvoren zbog tog ležaja i sunčanja, možda i ostane tako.
U cilju da što duže vremena provodim na čamcu, moram udovoljiti malo i supruzi, da ne bude zabrane jh
-
Hvala Srso, i ti ćeš tako jednog dana :)
Bundes u pravu si za krov, sad je tako. Nisam još bio sa ovim čamcem na vodi, tako da ne znam ništa o njemu, kako će se pokazati, plovnost, manevarske sposobnosti brzina i slično. Za sada sam krov ostavio ovako a i iz razloga što ne znam da li će će biti otežano ulaženje i izlaženje iz kokpita na palubu i sl. zato što je u većem delu kokpita pozadi ležaj za sunčanje. Kad vidim ove godine kako će sve to izgledati na reci, verovatno taj krov produžim do krme. Dosta zavisi i od supruge ako joj se dopadne da taj deo bude otvoren zbog tog ležaja i sunčanja, možda i ostane tako.
U cilju da što duže vremena provodim na čamcu, moram udovoljiti malo i supruzi, da ne bude zabrane jh
Prelep je. Da li mi mozete reci koliko je tezak? Imam istu prikolicu kao sto je na poslednjih par slika a hocu da kupim camac pa me zanima do koliko kila mogu da tovarim na nju? Pozdrav
Послато са Lenovo P70-A уз помоћ Тапатока
-
Ne znam tačno koliko je težak, po nekim procenama oko 1.000 kg
-
Hvala na odgovoru.
Послато са Lenovo P70-A уз помоћ Тапатока
-
Hvala Srso, i ti ćeš tako jednog dana :)
Ма и ја се полако спремам. Безецовао сам и капарисао једну предивну лађицу, али не бих да све детаљно обелодањујем тамо негде до преузимања исте, средином - крајем септембра. А потом детаљно извештавам.
-
Napokon gotovo. Lepo je ispalo. Sada polako. Probna sezona. Tek ces da vidis da li jos nesto treba da se prilagodi tvojim i zeninim potrebama.
-
Da li je mogla soferka iz jednog dela, ili mora ovako zbog
konsrukcije celog krova?
-
Dobro resena nadgradnja .
-
Popey šoferka je i zamišljena iz jednog dela, ali zbog veličine majstor se odlučio da je sigurnije da ima prečku, ipak je to krilit, ako bi se neko slučajno i nenamerno naslonio možda bi pukla, ovako prečka joj daje čvrstinu. Jedino da sam stavio deblji klirit, ali sad je ovako, sutra se može lako promeniti.
-
Do smo na obali nema mirovanja, ovih dana nameštan nosač za motor, odredjeno gde bi trebalo da stoji.
-
Kada je nosač podešen na mesto, izbušene su za sada 4 rupe na zrcalu i privremeno je ušrafljen, čisto da se vidi kako stoji. Visina od mesta gde se kači motor do zadnje tačke tj, do donje ivice čamca je 50 cm par mm +,-. Dužina na hondi od klešta do kavitacione ploče je 55cm, pa bi trebalo da kod mene kav.ploča bude 5 cm ispod zadnje ivice čamca, na samom nosaču će se moći podiči za par cm, ako bude trebalo. Sa unutrašnje strane zrcala će se montirati jedna čelična ploča debljine oko 5 mm, koji će se fiksirati za šasiju broda, a za koju će se nosač kroz zrcalo ušrafiti, tako da neće biti nikakve šanse da težina motora optereti zrcalo i da ima vibracija.
-
Kakav ti to posao bio da ti prijatelji ne dodju u posetu. Juče me posetili Laza i Zoran, prijatelji sa foruma, koji su postali i prijatelji uživo. Raspravljalo se o tome kako i šta je najbolje uraditi na čamcu. Kad već ne plovimo druženje u čamcu barem u dvorišu.
-
A uveče čamac se lepo ušuška, da nas kiša ne bi iznenadila. Čeka se Sale iz Novog Sada, da uradi jednu lepu ceradu i pokrije kokpit.
-
Hvala na gostoprimstvu. Camac je odlican. Prava mera. Bitno je da su glavne stvari odradjene. Cim stigne cirada, pravac u vodu.
-
Ner zabušavam, radi se pomalo. Konačno kompletiran nosač i ploča koja će ojačanje sa unutrašnje strane čamca iz krmenu dasku. Nosač će se kačiti sa tri šrafa debljine 10 mm, po tri sa svake strane, kroz krmenu dasku i kroz ovu ploču 6mm, a ploča će se šrafiti bočno u šasiju broda sa još dva šrafa debljine 8 mm, tako da to ne sme da mrdne ni delić milimetra, a moći će na nosač da se okači i mnogo više od 100 kg. Sad sledi farbanje nosača i ploče, i konačno nameštanje.
-
Po mom skromnom misljenju, ovakva ploca je trebalo da bude i sa spoljne strane, da zahvati sto je moguce vise zrcala....
-
Koliko sam ja razumeo, ovaj nosač se kači na iste rupe gde se ranije kačila i Z noga. U tom slučaju pretpostavljam da sigurno postoji neko ojačanje unutar samog zrcala? U suprotnom bih i ja delio Duletovo mišljenje
-
Postoji unutra laminirana daska, ali mi je nešto sumnjiva kad sam bušio rupe za šrafove, kao da je prozukla. Imam ploče mogu staviti i sa spoljnje strane ispod nosača do čamca, ako mislite da treba staviću, mada ja se sa 80 kg, i bez te unutrašnje ploče kešao za nosač ne mrda ni mm.
-
Nemoj Mileta da te pale ovi nasi nauticari, koliko sam shvatio kacis 15-20 KS. Za tu snagu ovo sto si spremio je teska artiljerija. Motor gura, odnosno upire tako da tolika ploca unutra nema smisla. Koliko je to sto radis "mostogradnja" evo ti nosac motora za snagu motora 10 KS
http://webshop.grosinox.co.rs/products/481-nosac-vanbrodskog-motora-podesivog-22-35.aspx
a ovaj za 12HP https://www.marinastores.hr/product/90-nosaci-vanbrodskih-motora/1522-nosac-motora-12-hp-1011
znaci igracka. Stavi taj spolnji deo i malo vece sajbne s unutrasnje strane i to je thumbup
-
Милета ће качити мотор од 25 КС, тежак 72 кг.
Ова конструкција ће без проблема носити тај мотор.
А са том великом плочом, коју ће поставити с унутрашње стране крмене коморе, и коју ће везати за подужне носаче који су носили бродски мотор, та конструкција би требало да без проблема носи и знатно тежи мотор.
Никад се не зна да ли ће Милета, једног дана, одлучити да мотор замени неким јачим и тежим.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
...Nosač će se kačiti sa tri šrafa debljine 10 mm, po tri sa svake strane, kroz krmenu dasku i kroz ovu ploču 6mm, a ploča će se šrafiti bočno u šasiju broda sa još dva šrafa debljine 8 mm, tako da to ne sme da mrdne ni delić milimetra...
moram samo da kažem da puknem na lakat: brod nema šasiju.
-
Dole su egije, a to sa strane kako se zove?
-
To je vise nego dovoljno i za pedeset konja da se okaci . Pozabavi se ti Mileta nivelacijom tog nosaca jer kolko ja znam cranchi je duboko V korito i ako postavis motor na predvidjeno mesto tj da se kavitaciona ploca poravnja sa dnom camca potapace ti se motor . Inace ta konstrukcija mozes na nju i zadnju terasu da navaris drzace.
-
Terca u pravu si nije šasija, nego mi bilo lakše tako da objasnim. te Egije idu od krmene daske pa preko patosa uzduž čamca, ceo pod se oslanaja na njih a na krmenoj dasci idu od poda pa uz dasku do vrha, široke su jedno 10-ak cm, na mesto brodskog motora ih spaja jedna čelična šina, pa me to asociralo na šasiju. Slikaću to kad postavim nosač da se vidi 6589
-
Za svaki slučaj i kao dodatno osiguranje privezati motor za zrcalo ili neki drugi deo koji nije na samom nosaču.
-
ebaga sad, ako su uzduž onda nisu egije flasica
uzdužni elementi konstrukcije broda se zovu kobilica (i to kobilica u užem smislu, ne mešati sa ljuljnom ili balastnom kobilicom, ni sa skegom, ni sa švertom), statve (pramčana , krmena), pasme, proveze, podveze... a poprečni su rebrenice, rebra, spone, upore... Sve zajedno to čini skelet (kostur) broda (a ne, kao što već rekosmo, šasiju, jer brod nije golf dvojka sajkaca ).
egije su panonski/podunavski lokalizam za rebrenice, poprečna ukrućenja dna, mada se izraz i često i ravnopravno koristi i za cela rebra.
po Miletinom opisu, elementi koje spominje su najverovatnije pasme (engl. keelson) i to ne centralna (koja je leži u osi broda, po kobilici) nego bočne, čim ih ima dve... i one najčešće jesu osnova dvodna, iliti nosač za pajole, iliti patos... ko šta već ima.
e sad, Mileta ima čamac koji nije pravljen tradicionlanim postupcima (drvo, metal i tako to) nego izlivanjem iz kalupa, a to opet omogućava svakojake oblike, površine i krivine, i ne samo to nego omogućava da zbog sjajnih karakteristika materijala i ukupnih gabarita čamca izostanu pojedini konstruktivni elementi... ali neke mora da ima (makar bili čudno izvedeni) i lepo je kad znamo da ih prepoznamo, a i da ih nazovemo pravim imenom, neke žene padaju na to thumbup .
U svakom slučaju srećno sa radovima, i nemojte preterivati sa kvasom 114
-
Kako god da se zovu neka ih, Danas Nosač još jednom isproban. To na slici izgleda ovako unutar čamca, peskiran i odnešen na plastifikaciju, sredinom nedelje bi trebalo da je gotov, sledi postavljanje i motor može da se montira. Sutra ću probati da raspetljam sve one kablove, ostavim šta mi treba, šta ne izbacim.
-
Страјо, биће то ко бомбона. ok Него, види па носач офарбај у неке веселе боје. stri stri stri
-
Misliš dugine stri
-
Beneton :)
-
Danas se radilo udarnički. Ušrafljen nosač, i postavljen motor na isti. Trebaće nekih sitnih podešavanja, i prepravki na platformi da sajle mogu lepo da legnu, i biće kako treba-
-
Teleflex sajlu ću provući iz ugla čamca pa ispod ove platforme sa desne strane, i ide kako i treba kroz cev na hondi. U dilemi sam da li i sajle za menjač i gas kao i crevo za gorivo provlačim isto sa strane ali moraju iznad platforme, ili da idem direktno kroz zrcalo u pravcu motora. Nisam siguran kako će se sajle ponašati ako idu direktno, prilikom upravljanja i pomeranja motora levo desno.
-
Страјо, легла ти је ова Хонда ко' дупе на ношу. ok 114
-
Jesi li ti negde zajedno sa Stepsom i on to malo pre reče, u poruci jh
-
Leg'o Grinic k'o mlijeko
-
Srvarno izgleda prelepo. Svaka čast. Još malo pa uživanje, zasluženo. ;)
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Тај носач је добро ојачан али ми се чини да ћеш имати проблем са вибрацијама .
-
okodlicno je ispalo, sa srecom da plovis
-
Ima još nekih sitnica da se uradi. Nadam se da će od 1. maja biti spreman za plovidbu 6589.
Što se tiče vibracija, videću. Drugog rešenja nisam imao. I sa jedne i druge strane nosača su ploče od tvrde plastike, sa unutrašnje 4 cm, sa spoljašnje 1 cm, tako da se motor ne naslanja direktno na čelik, nadam se da sam tako malo amortizovao vibracije.
-
Prvo, samo to što nije namerno, me sprečava da te mrzim! da ne odoh na neki glupi službeni put, sad bi ovde čitali moje iskustvo!
Hoću reći, mače mi ga ispred nosa!
Inače , i ja sam planirao da stavi VB motor, ali jači , za glisiranje . Time bi i ta platforma bila bitno drugačija, tj. imala bi sopstveni uzgon .
ovako, krma trpi ! Prvo, mislim da je rupu od Y-driva trbalo skroz popuniti, jer je krmano zrcalo sendvič ( prostorna rešetka) , gde se između 2 sloja fiberglaqsa, nalazi drvo. ilio nešto bolje.
takođe, red je da kad god se radi nešto oko Z-noge ( pa makar i zatvara)-da se pregleda stanje te ispune, jer je tu gurano svašta - od običnog drcveta, običnog špera do vodootpornog špera, ali kako god, godine urade svoje i voda nadje put .
Konačno- nosač ; nije stavr u tome da bude masivan =tečak, već da ima strkturnu čvrstinu i krutost .
No, ni ovakav nije loš.
neko napisa" ne brini, motor gura " i to stoji. Ali kad radi ! A sve ostalo vreme je mrcina od 70 kg koja visi na krmi !
Da ne mračim, ovo će ispasti 90% doboro ( nije Dunav more), s tim da bih ja dodao ( nije neka nauka,njie skup i nije kasno za to) dve uzdušne zatege , od gornjih vijaka sistema do te neke poprečne grede , montirane izmedju uzdužnica ( to su one 2 grede/daske na kojima je stojao motor ) . to može od neke cevi , može i deblja ( ali tzanak zid- ionaku tu ima podosta čelika ) koja se na krajevima spljošti, savije i na njoj udari rupa .
Zadatak ovih zatega je da sile na gornjim vijcima ( težina motora+ težina nosača x krak) a koje sad opterećuju samo krmeno zrcalo i teže da ga izviju na spolja , prenesu na udužnjake (kobilicu-najjačio deo brod) .
donji vijci nu prblem, jer tu sistem pravi pritisak .
I konačno, pre porinuća, zamisli neku središnu tačku broda ) ako je kod pretovara vež nisi napipao) pa je progasi za osu obrtanja . onda uz,i težinu starog pogona ) ako je bio 3.0 to je bar 280 kg , otprilike oceni gde mu je bila težišna tačka i sračunaj moment .
a onda to isto uradi, za svoj sistem.
Razlog: novi sistem je ipak lakši za jedno 100-120 kg, ali je dalje od središta broda. razliku u težini ( da krma ne ispliva) možeš komnezovati ; posadom, baterijama i kojekavom robom u " rupi" koja ostaje .
za velike motore se obično pomiče rezervoar , kao sledeća najteža stavka .
srećno !
-
Pozdrav Zorane. Znaš kako ono kažu, Ko prvi devojci njegova devojka, ko zadnji njemu žena jh. Znao sam da ako ne budem odmah reagovao da ću ostati bez njega, jer je to čamac kakav odavno želim. Nisam smeo da ga propustim, jednostavno bio mi je sudjen,
Hvala veliko na iskrenim savetima. Uglavnom sve što si rekao je tačno, Da sam ja zatvarao tu rupu od Z noge bila bi malo drugačije uradjena, mada majstor je pregledao, i reče da nije loše, pa sam za sada tako ostavio. Krmena laminirana daska je kao što kažeš sigurno u lošem stanju, ali nisam sad mogao da to sve rušim, vadim staro i stavljam novo, možda je trebalo, ali to bi mi otvorilo posao, i nisam siguran da bi stigao za ovu sezonu. To ću jednom van sezone sigurno uraditi, ali ću odvojiti vreme samo za to
Što se tiče nosača, ja sam na unutrašnjoj ploči zavario kao L profil dva flaha isto debljine 6mm i pomoću njih će nosač biti ušrafljen za uzdužne grede, tako da će tu trpeti opterećenje a manje na samu krmenu dasku. Razmotriću tvoj predlog da stavim plus dva kosnika od gornjih šrafova pa dublje ukoso na tu gredu. Sigurno neće da smeta a pomoći će sigurno. Imam Inox cevi, mogu to uraditi u svojoj radinosti. Nadam se da ćemo se negde sresti na reci, ako me vidiš slobodno zovi da zaplovimo zajedno da vidiš kako to uživo izgleda, ili ako prolaziš kroz Bataju javi se pa svrati , čamac će biti do kraja aprila u dvorištu. Pozdrav.
-
Danas bila radna akcija na Krančiju. Moji drugovi Bakara i Zveki, došli i ceo dan nismo sišli sa čamaca dok nismo pretresli struju, povezali šta se povezati moglo: svetla, sonar, namestili neke prekidače, skinuli šta ne treba, upalili motor.
Honda lepo radi, jedino me brine što je na ler gasu slab mlaz vode, na Yamahi je to bilo mnogo jače, kad se doda gas pojača se i mlaz. Ne znam da li je tako normalno, ostalo je kako treba.
Danas smo naučili još jednu sitnicu, džekovi goriva za Hondu i Yamahu nisu isti, iako izgedaju slično, ja imao od Yamahe i naravno ne odgovara, sreća naš drug Damir živi u blizini ima Hondu pa nam pozajmio džek sa sve rezervoarom i gorivom.
Momci hvala vam, biće prilike da se odužim, ako treba da se neki višak kablovi počupaju tu sam bez premca kgk
-
Hondica je veoma tiha i radi mirno, oduševio sam se kako se uklopila u izgled Cranchi-a thumbup
Mileta, da sa srećom završiš i te sitnice i tendu, pa da vadim talandaru i kotlić iz zimskog sna...! jh 114
-
Таман хтедох да кажем како Хонда изгледа као украс на чамцу.
Срећно те служила!
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Da nismo morali da jedemo i pijemo kvas zavrsili bi jos po nesto jh
-
Кажем ја, маните се кваса...
Али не слушате.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Svaka cast, za radnu akciju, od ponedeljka dolazim u inspekciju radova 114
-
O pa vi ste stvarno nešto radili? Moram da pohvalim ekipu čak su stigli i meni da pomognu da prenesemo čamac na drugi kraj dvorišta, ali na žalost imao sam samo pivo da im ponudim pošto nisam nabavio Kvas na vreme. 😁 Motor izgleda perfektno pogotovo sa mojim priključkom za gorivo. 😁
-
O pa vi ste stvarno nešto radili? Moram da pohvalim ekipu čak su stigli i meni da pomognu da prenesemo čamac na drugi kraj dvorišta, ali na žalost imao sam samo pivo da im ponudim pošto nisam nabavio Kvas na vreme. 😁 Motor izgleda perfektno pogotovo sa mojim priključkom za gorivo. 😁
Па наравно да ниси набавио квас кад је Страја (Милета) све покуповао. sajkaca Прави залихе за лето. flasica
-
O pa vi ste stvarno nešto radili? Moram da pohvalim ekipu čak su stigli i meni da pomognu da prenesemo čamac na drugi kraj dvorišta, ali na žalost imao sam samo pivo da im ponudim pošto nisam nabavio Kvas na vreme. Motor izgleda perfektno pogotovo sa mojim priključkom za gorivo.
Čak i lepše radi sa tuđim gorivom sajkaca
-
U dobrom drustvu je sve lakse. Da ste pili pivo, jos bi palili hondu....
-
Ma to mi ostalo malo nafte od agregata, ne dam ja Hondino gorivo 😋🤣😀 ja sam ljubitelj piva, pogotovo kad se uspešno posao svrši.
-
Honda je preživela jh. Javi Bakari da je to nafta, da vrati ono što je odneo u džepovima za Yamahu. jh jh kgk
-
Čudno mi radi yamaha od juče, kao na dva klipa... jh sajkaca
-
Yamaha je to, honda nije ni štucnula 😋😀🤣
-
Cerada uradjena i zategnuta samo tako.
-
Svime sam zadovoljan, ali najveće razočarenje su mi prozori, em je stavljen tanak klirit, mislim da nema ni 3 mm, em je stavljeno toliko malo silikona, da je izmedju šuplje kao rešetka. Prvo sam mislio da sve skidam i stavljam ispočetka, ali odustao sam i probaću da premostim do kraja sezone, onda idem sve ispočetka, novi klirit, tj neću klirit nego leksan i to najmanje 4 mm možda i 5.
Sada sam nalepio svuda okolo samolepivu aluminijumsku traku, valjda će izdržati i da ću pregurati leto.
-
Možda jesu slični, ali ipak izgleda da ima razlike. Razgovarao sam sa zaposlenima u firmi koja se bavi prodajom tih materijala u krugu EI na Batajničkom putu, kažu da je Leksan mnogo žilaviji od Klirita. Po njima ima razlike
-
Милета, обрисао сам птетходно написану поруку јер сам написао глупост.
Тачно је да су клирит и плексиглас једно те исто. По својој природи то је полиметилметакрилат.
Лексан је нешто другачији. Ради се о поликарбонату. Он је нешто еластичнији па је за неке ствари издржљивији.
Извињавам се због грешке малочас.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Ja dok sam stavljao pleksiglas (leksan) pucao je na svakih godinu dana...
Od kako sam stavio polikarbonat, evo već treća godina sve ok...
-
Ja sam pricao sa trgovcem u Oracalu firmi koja prodaje lexan polikarbonat i td rekao mi je nekoliko stvari lexan je materijal koji se dobija reciklazom i spada u losije materijale polikarbonat je bolja opcija ali je isto tako bitno da se okrene na lice pravu stranu koja je presvucena uv zastitnim filmom i ako se okrene na pogresnu stranu ispuca od sunca
-
Хтео бих све да вас замолим да одвојите мало времена да прочитате текстове које ћу вам сад цитирати а које можете наћи у литератури која се бави грађевинским материјалима или пластичним материјалима.
Видели сте да сам и ја сам, у брзини пре два дана "ставио" знак једнакости између лексана и клирита, да бих нешто касније видео шта сам написао па сам то обрисао. Још једном се извињавам због грешке коју сам направио желећи да дам брз и кратак коментар.
Дакле, поновићу, клирит или плексиглас, то је један исти материјал по својој хемијској природи. Лексан је друга врста пластике.
Сад ћу вам пренети текстове за које верујем да ће вам помоћи да за сва времена схватите разлику и да више не дозволите приученим продавцима да вам објашњавају хемију коју нису учили.
Ево текстова:
Leksan i pleksi nisu ni približno isti jer su to hemiski skroz zazličiti materijali, leksan je daleko otporniji, žilaviji, teško lomljiv, otporan na grebanje, za razliku od pleksija koji je krt, osjetljiv na ogrebotine; na uv zracima vrlo brzo propada, i mrvi se, dok leksan može na suncu i kiši biti godinama bez ikakvih posledica.
Polikarbonat (PC)
Od svih materijala za zastakljivanje dostup-nih danas, providan polikarbonatni materijal visoko otporan na udar nudi najširi spektar osobina. Prednosti polikarbonata su njegova providnost, bezbednost, sigurnost, ušteda energije i sloboda primene koju nudi arhitektama. On je dostupan u različitim veličinama i oblicima, a najvažnije su jednoslojne ili višeslojne ploče. Na našem tržištu je najviše poznat pod imenom leksan (Lexan).
Prednosti:
Polikarbonat je jedan od najčvršćih karbonatnih ploča dostupan, i on je oko 300 puta jači od stakla. Polikarbonatne ploče mogu biti spojene mehanički, uz pomoć rastvarača ili zavareni. Polikarbonat takođe ima odličnu otpornost na razvodnjene kiseline i mineralna ulja i prilično dobru otpornost prema alkoholu i biljnim uljima. Očekivani životni vek je oko deset godina i ima maksimalnu radnu temperaturu od 120 stepeni Celzijusa. Polikarbonatne ploče su za oko pola težine lakše od uporednih staklenih proizvoda i koriste se uglavnom za ravne aplikacije zastakljivanja koje zahtevaju visoku abraziju i otpornost na udar.
Svojstva:
Polikarbonat je lagan i jednostavan za rad. Tipični prenos svetlosti je 79% za dvoslojne ploče i 87% za jednoslojne ploče. Međutim, noviji tehnološki razvoj su proizveli polikarbonat sa osobinama prenosa svetlosti jednakim ili čak i većim od stakla. Polikarbonat takođe može biti dvoslojan i troslojan u debljinama ploča od 4 do 16 milimetara koje se lako mogu seći. Dvoslojna ploča polikarbonata ima R vrednost od oko 1,4, dok troslojna polikarbonatna ploča ima R vrednost od 2,5.
Polikarbonat se može proizvoditi sa mnogo različitih svojstava proizvoda uključujući: novu ekološki podobnu tehnologiju nezapaljivosti, otpornost na grebanje, tvrdoću, otpornost na toplotu, postojanost u svim vremenskim uslovima, biokompatibilnost, optički kvalitet, a uz ispunjavanje strogih zahteva FDA i USP. Polikarbonat poseduje superiornu UV stabilnost i to se može još više poboljšati dodavanjem UV stabilizatora. Drugi aditivi mogu biti pojačivači za toplotu ili aditivi koji poboljšavaju ESCR (pucanje pod pritiskom u okruženju). PC se može puniti staklenim vlaknom kako bi se dodatno pojačala krutost.
Primena:
Polikarbonat se najviše koristi za zastakljivanje prozora, staklenih bašta, prozora spejs šatla, vizira za astronaute i za zaštitu očiju prilikom industrijskih procesa. On je dostupan u različitim bojama kao što je providna, opal, siva i bronzana. Pored njegove primene kao alternative staklu za zastakljivanje, on takođe ima primenu kod izrade znakova, vitrina, regala i bezbednosnih barijera.
Akril (akrilik)
Danas ovaj materijal nije toliko popularan kao što je bio, ali je on i dalje dostupan kao jednoslojni i dvoslojni materijal. On ima mnoge prednosti kao alternativa staklu. Akrilne ploče se prave od termoplastike i imaju veoma dobru otpornost na vremenske uslove. On je pet puta jači od stakla, ali se lako može izgrebati. Akril se relativno lako savija oko zakrivljenja velikih prečnika i ima životni vek od 10 do 30 godina.
PMMA (polymethyl methacrylate) – akrilne ploče su puni i prirodno providni materijali. Kod nas su poznatije pod nazivom klirit ili pleksiglas, a mogu se naći i pod drugim imenima kao što su altuglas, lucite, perspex, percklas i optix. Mogu biti obojene tako da se postiže gotovo beskonačan spektar boja i nivoa svetlosne propustljivosti. Ovo je jedini plastični materijal koji ima prirodnu UV zaštitu.
Veliki izbor ploča, neutralnih, prelivajućih, belih, svetlosno propustljivih i providnih, sa sjajnom ili mat površinom, nude veliku mogućnost primene za različite svrhe i potrebe dizajnera. PMMA ploče mogu biti ekstrudirane ili livene. Svaki proizvodni proces obezbeđuje različite tehničke parametre. Iskustvo je pokazalo da se livene i ekstrudirane ploče mogu koristiti naizmenično. U svakom slučaju finalna selekcija tipa ploče vrši se u zavisnosti od namene, tehničkih zahteva i cene.
Prednosti:
Nudi odličnu optiku, lagan je i lak za proi-zvodnju i rukovanje. Otporan je na razbij-anje i inherentno ima viši nivo UV zaštite. Akril ima penetraciju svetlosti od 92 odsto za ploče debljine 30mm. Može biti lako termički formiran bez gubitka jasnoće.
Svojstva:
Akril ima dobru otpornost na mnoge hemikalije, uključujući na slani rastvor ili korozivne atmosfere, ali je ranjiv na aromatične i hlorovane ugljovodonike, estre, ketone i etre. Debljine ploča akrila se kreću od 0,15mm do 10cm, sa maksimalnim dimenzijama od oko 2 sa 3 metara. Jedina mana akrilnog materijala za zastakljivanje je ta što je mekši od stakla, podložniji lakšem grebanju, može da akumulira statični elektricitet i postaje prašnjaviji brže od stakla.
Primena:
Akril se koristi za zastakljivanje u industrijskim postrojenjima, školama i drugim institucionalnim zgradama gde postoji visok rizik od loma i takođe u radionicama, plastenicima, pomoćnim zgradama, igraonicama. Takođe se koristi za prozore. Pored bezbojnog transparetnog proizvoda, akril se takođe proizvodi u velikom asortimanu transparentnih, polutransparentnih i neprovidnih ploča sa velikim brojem dostupnih boja i sa različitim površinskim obrascima.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Korak po korak, polako sve dolazi na svoje mesto!
-
Као бомбоница!
А било би лепо да напишеш ко је најзаслужнији за ентеријер.
-
Sve lepo izgleda, samo mi se cini da je ono svetlo na vrhu malo ukrivo jh
Mislim, nije na sredini. sB0
-
Петре!
Шта је то с тим вашим младим генерацијама!?
Ако сам ја успео да оћутим, како бар ви млађи...
Него, мора да га је Милета тако ставио, да би могао касније да постави још једно (за сваки случај и кад ноћ буде изузетно мрачна).
-
Tačno tako,lampa nije na sredini,baca pogled na komšinicu. Lepo Mileta, sve je odlicno urađeno. Uzivaj !
Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока
-
Не очекујте да се Милета сад огласи.
Ено га у башти. Скида светло.
Ех, Петре, Петре!
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
lol
Izvini Mileta ako sam napravio dodatnog posla.
jh
-
Mislim da ćeš u nekoj bliskoj budućnosti poželeti da napraviš ili drugačiju tendu (podignutu preko šipki na sklapanje) ili tvrdi krov celom dužinom pa tendu preko njega.
Prvi dan koji bude sa kišom, pa treba da deo dana provedete na plovilu pod tendom ti ovde neće prijati...Ili da ploviš po kišici dok saputnici ne mogu lepo da sede nazad....
Inače svaka čast za radove, baš me zanima kako će ploviti, ta gliserska korita imaju da budu nemirna kada ih teraš na gornjoj granici deplasmana, a to ćeš svakako morati da radiš... Čekamo izveštaj!
-
Sve lepo skockno i na mestu, vidi se trud, čestitam :)
-
Bravo Mileta 114
-
Odlicno. Dosta si uradio. Lep prostor.
-
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
thumbup
lepo... ok
-
Antialgnin na licu mesta kgk
-
Jel 003 :)
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
hi 114
(https://i.postimg.cc/d0RFR9wg/IMG-20190521-145713.jpg) (https://postimages.org/)
-
Ех, лепоте!
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Ne može nam visok vodostaj ništa. Celodnevni boravak uz obalu Velikog ratnog ostrva.
-
Ма Страјо само уживај, заслужио си. 114 Него дај податке о понашању лађе на води, брзина, стабилност на таласима, какав је по питању љуљања, потрошња мотора....... sha
-
Srso koga zanima brzina na vodi. Rekao jednom naš drug Alexa, gde žuriš čamcem, ako ti se žuri idi autobusom, i potpuno je u pravu. jh
Cranchi se na vodi ponaša odlično, iznenadio sam se koliko je upravljiv , čak i na malim brzinama, prilikom pristajanja nemam nikakvih problema, čak i po ovom velikom vodostaju i brzom Dunavu. Talase podnosi dobro, nema nekog velikog ljuljanja. Brzinu stvarno nisam merio, uglavnom mislim da pri punim gasom uz Dunav ide oko 10 km. Ovaj obrtomer koji imam na čamcu je ostao od Volvoa, izgleda nije kompatibilan sa Hondom, pa ne mogu da napravim paralele pri kojim obrtajima kako ide i troši gorivo, kad to rešim znaću i bliže podatke. Mada iskreno, ne zanima me koliko trošim. KAd imam sipam i plovim, a fala bogu za malo goriva će uvek biti. Ploviti se mora .
-
Kad kreneš da peglaš par stotina kilometara uzvodno onda te zanima brzina sajkaca
Bar kod mene je tako, da imam da odvojim 2-3 meseca za godišnji, ne bi me zanimala.....
-
Cranchi je jako stabilan camac za svoje dimenzije, tome doprinosi sirina od 2.5m a vrlo verovatno i tezina, jer je napravljen od prilicno debele plastike.
Ako poredimo pasaru Istranku i Cranchi-a, razlika je nebo i zemlja..! jh
-
Zankiki, ne kvari mi užitak. Od skoro sam penzioner pa imam svo vreme ovog sveta, nigde mi se ne žuri, namera mi je da penziju što duže i natenane koristim, uglavnom ploveći. kgk 114
-
To sam izgubio iz vida... Onda ni meni ne bi bila bitna brzina.
-
Srešćemo se negde, makar na pola puta 114
-
Da se ne ugasi ova tema, i da se vidi da se družimo i plovimo, Od aktivnosti na vodi nemamo vremena da baš pišemo. To stavljamo za zimske duge noći, a i da ne dosadjujemo mnogo pisanijama, vreme je intezivne plovidbe 114
-
Уживај Страјо. 114 clap Него, видим на задњој платформи штап за пецање, па упеца ли шта? И имаш ли дозволу за пецање? rolleye
-
Pored uživanja na čamcu mora se i po nešto sredjivati i doradjivati. Danas namestio nosač za pomoćno motor, zamenio obične LED sijalicama, u kabini okačio torbicu, ili kako da to nazovem, sa više džepova. Trebaće za odlaganje raznih sitnica. Onda na odlasku pogled na čamce u marini Radecki.
-
Cranchi konačno ušao u legalne tokove. Uradjena registracija i danas stigla plovidbena.
-
Nek je sa srecom majstore!
-
Eto sad ne moraš više da se kriješ od policije. rolleye
-
Eto, već nakon prvog Srsinog izlaska na vodu, Mileta se odmah uozbiljio... sajkaca jh
-
Što nema ime?
-
Čestitam! Ko plovi dovijeka, imao se rašta i registrovati :) Kolika je registracija na tu dužinu i snagu motora sa sve osiguranjem? Mene i dalje čeka to.
-
Čestitke...Ali! Valjalo bi ga krstiti 114 i nadenuti mu (joj) ime!
-
Проблем је с тим именом.
По неким обичајима, кад лађа једном добије име, оно се више не мења, ма колико пута лађа да промени власника.
А то уме да буде некад и мало незгодно (мислим: да се задржи старо име).
С друге стране, Милета већ од почетка своју лађу назива "Кранчи", по називу произвођача (Cranchi Holiday), где је ово Кранчи презиме власника фирме која производи чамце већ сто година.
Њему то лепо звучи, иако би то могао да преведе и да уместо Кранчи буде Крцко (као Крцко Орашчић), јер би дословни превод презимена произвођача управо и био: крцкави или крцко, што се мени допада, обзиром да и та његова лађа само крцка парице - мало за гориво, мало за ЛЕД сијалице, мало за торбице, мало за...
-
Eto Strajo, sad si dobio i kuma. rolleye
-
Ne valja da se menja ime, ali kažu stari nautičari, ako se menja onda valja sakupiti ispisnike, staviti jedno prase na ražanj, dogovoriti i usaglasiti novo ime sa prisutnima, sve dobro zaliti rakijom, pivom i vinom, napisati (ili nalepiti) ime na plovilo i tresnuti flašu nekog jeVtinijeg šampanjca o neki metalni deo, bitvu ili o sidro ili sidreni lanac (da kranki ne krankne...Jer ako je Navipov Milion-taj probija i metlna korita stri)
-
Да, ја нисам хтео да помињем тај жртвени обред. Кажу да приношење жртве помаже али нико ништа не гарантује... Некад мора и да се понови.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Svake godine na taj datum mora da se slavi istim
obredom "kako valja i trebuje" ! Slavlja manjeg obima (roštilj, kotlić...I sl.) se priredjuju za svaku prvu nedelju u mesecu, potom valja odrediti imendan, slavu broda , preslavu, početak i kraj svakog godišnjeg doba, bilo kakve radove na brodu (minimum zaliti uz meze), svakog trećeg u mesecu jer se poklapa sa vašarom u Rumi, promenu vodostaja za više od 5cm...
Što više obreda, to manje malera...Jer kako stari kažu, maler od proslava "bega"!
-
Ма, није све ни у том понављању обреда.
Ваља пазити и кога газда позива.
Ето, поменути су исписници.
А шта је с нама отписанима?
Не позове неког од нас а ми, као зла вештица у Трновој ружици, бацимо клетву и... Џаба и прасета и вина, џаба слава и преслава...
Ма, боље је да остане безимен. Па кад прође лађом поред неког а онај може после на питање: Ко је прошао? да одговори: Нико.
-
Niko!
Tako je Odisej rekao kiklopu Polifemu da se zove, pa kada ga je oslepeo maslinovim kolcem, Polifem je na pitanje drugih kiklopa "ko te je oslepeo?" odgovorio "Niko"!
Eto onda još jednog predloga za ime!
Niko je Odisej!
Dakle:
Odisej
Ὀδυσσεύς,
Odusseús
-
Laguna
-
Hvala svima na lepim željama, čestitkama i predlozima. Svima vam želim što više plovidbe i uopšte uživanja na reci.
Mare, nije tajna, registracija me je koštala 27.000 dinara, sa sve osiguranjem. Sad pukao sam još 5000 dinara za projekat nosača , koji sam sam pravio, na koji je okaćena Honda. Rekoše ovi iz firme koja se bavi projektovanjem u brodarstvu da sam prvi kojem su tražili taj projekat. Obično prave projekat prepravki celog čamca, ali samo nosača nisu radili. Sad šta da se radi platio i to, registrovao i idemo dalje.
Što se tiče imena, ne znam da li uopšte da dajem, ne zbog pratećih aktivnosti , to nas nekoliko redovno obavljamo na čemcu ili na obali, imamo i talandaru, roštilj, kotlić, sve je to isprobano, i prošlo atest.
Što reče Laza, navikao sam da zovem čamac CRANCHI. Sad mi to obično čitamo Kranči, i to jeste prezime porodice koja od 1870 godini proizvodi čamce. Mislim da je orginal prezime KRANKI, ili možda grešim.
U prvom trenutku sam razmišljao da čamac ponese ime mog oca, od kojeg sam sve naučio o reci. Odrastao sam na izvoru reke Lim, plovio skoro svaki dan po Plavskom jezeru 25648, od kako znam za sebe imam čamac. Tako da volim da kažem da sam se na čamcu i rodio 6589. Otac me je naučio i da plivam, veslam, održavam čamce, pecam, volim reku, prirodu da ih čuvam jer će tako one i nas čuvati. Ako je neko zaslužan da se njegovo ime nadje na Cranchi-ju to je njegovo. Sad videćemo još, možda neće ni dobiti ime, ali ja ću već znati. Dell-Mare će sigurno razumeti o čemu pričam!
-
Iako je zima na čamcu se nešto raditi mora. Ovih dana ja prepravljao poklopac komore na podu. Pre je poklopac bio iz jednog dela, pa ga je teško podići, a i svi iz kokpita se moraju skloniti da bi njega smestio. Sad sam to napravio iz dva dela. Veći koji će se retko podizati i stoji iznad rezervoara za benzin i vodu, i manjeg koji će se češće podizati jer ispod njega stoje neke sitnice koje češće trebaju.
-
Takodje sam prepravio nosač za motor. Zavario sam dno, tako da voda neće ulaziti i pri plovidbi praviti otpor. Malo sam i podigao mesto gde s ekači motor, jer mislim da mi je prošle sezona Honda malo niže stajala nego što treba. Nadam se da će sada biti idealno.
-
Još nešto me nerviralo na Cranchi-ju. Ograda na palubi je iz jednog dela, pa kad se želi izaći preko pramca na obalu, uvek postoji opasnost da prilikom dužeg koraka zadnja noga zakači ogadu te se neko povredi padom. E rešio sam da odrežem ogradu napred, napravim kljun-špirun, ogradu povežem sa špirunom tako da bude lakše za izlazak na obalu. Za sad je isečeno, kompletiran špirun, ostaje da se sve zavari i montira kako treba. Nadam se da ću uspeti da to odradim da bude i lepo i bezbedno,
-
Raseci ili probuši drenaže za vodu na zavarenom nosaču motora
-
Raseci ili probuši drenaže za vodu na zavarenom nosaču motora
Добар предлог - Милета, предлажем ти да га прихватиш, осим ако не желиш да у том простору држиш мамце за пецање јер ће се ту задржавати вода.
А за преправке око кљуна - честитке!
-
uvek postoji opasnost da prilikom dužeg koraka zadnja noga zakači ogadu
Ja sam mislio da samo četvoronožci imaju prednje i zadnje noge sajkaca sajkaca sajkaca
-
Mnogi od nas u odredjenim prilikama hodaju četvoronoške. flasica 114
-
nije to cetvoronoske nego AWD ili all wheel drive ...pogon 4x4
-
Redbul daje ti krila ali rakija daje kvatro...
-
Posle dugo razmišljanja, odlučio sam da nu Cranchi-ju umesto postojećeg postolja za sedište napravim komodu koja će služiti za fiksiranje sedišta, kao i ostava, a iza sedišta bi bilo mesto za plinski rešo. Zamišljeno uradjeno. Sad nije baš kao fabrički, ali je funkcionalno.
-
Ispred komode je smeštena jedna manaja kutija koja služi da se oslone noge prilikom sedenja, a u nju se takodje mogu staviti razne sitnice.
-
Započeti špirun završen, povezan sa ogradom. Još malo pa odoh na reku.
-
Ideja sa špirunom je odlična, kapiram da je praktično, ali je izvedba mogla i bolje... Pri tome mislim na savijanje cevi i varove koji su očaj, a šteta je da takve sitnice kvare brod....
-
BTW, da li postoji ispod špiruna (ja ne vidim) neka šipka kojom se špirun sa donje strane oslanja negde na korito?
Ovako, ako je samo na 2 šipke, na velikoj polugi, u staroj plastici, verujem da će brzo da se razglibavi...
-
Mileta, ako na bocnu stranicu ovog ormarica ugradis na sarku jedan pravougano trougao, koji ces moci da kada ti ne treba prislonis uz stranicu, a kada ti treba, otvoriti ga da ti sluzi kao oslonac, od ove daske gore, dobices stabilnu radnu povrsinu pored resoa, koja je uvek potrebna...
-
Dulen mi je uzeo rec iz usta... bas neophodna stvar! A Sto se tive varova stvarno su ocajni. Savijanje cevi je po meni ok, mozda nisu pogodjeni bas svi uglovi ali aj sad za to! Sto se tice oslonca spiruna 100% se slazem!
-
Da krenem redom. Što se tiče Špiruna, naravno da ima podupirač odozdo koji se naslanja na vrh pramca, I na istranci sam pravio slično, može se na njemu okačiti ko god hoće i koje težine, neće mrdnuti. Svestan sam da varovi nisu kao fabrički i da nisu baš estecki, ali s obzirom da sam sam radio, još malo će se doraditi obrusiti, i biće to odlično. Smučili su mi se majstori koji čim čuju da se nešto radi na čamcu zacepe svoje usluge, toliko bezobrazno da mi ne pada na pamen da to plaćam, Savijene cevi su takve kakve jesu. Na inernetu sam pogledao bezbroj varijacija, svako ima svoje vidjenje kako treba da izgleda nešto što radi. Meni je baš tako odgovaralo, najviše iz razloga što sam već imao te cevi isečene od stare bimini tende sa čamca, tako da sam i tu uštedeo, malo li je na ovu krizu.
Na komodi nosač koji će podupirati poklopac rešoa je uradjen samo nije montiran, tako da je predvidjeno da se taj prostor koristi kao mini radna ploča.
Kao što vidite na čamcu uglavnom sve radim sam, za razliku od nekih koji sede uz ladno pivce dok mu profesionalni majstori sve završe a posle se hvale kako su se eto namučili dok su to sve uradili. Na forumu ostavljam svoje radove, ne da bih se hvalio svojim majstorkim umećem, nego se možda nekom dopadne ideja, koju će unaprediti i kod sebe napraviti još bolje i funkcionalnije.
-
Mileta,
Za svaku pohvalu je to sto radis sam a naj vaznije je to da se to tebi svidja. Ipak, imaj u vidu da kada nesto postavis kao rezultat/slika bice i pozitivnih i negativnih komentara... Svako od nas ima neki svoj trip, ukus, tacku gledanja,... pa ne treba sve uzimati pri srcu.... Odradi ti to kako tebi odgovara, a sta mi ostali mislimo, moze a i ne mora da te tangira...
U svakom slucaju sam siguran da ni jedan od postavljenih komentara nije maliciozan niti omalovazavajuci tvoj trud !
-
Dok mi je čamac u dvorištu, ne mogu zbog vanrednog stanja da ga spustim u reku, ne gubim vreme. Rasturio staru toalet kabinu, bila je obložena nekim itisonom, koji je dotrajao, samo skupljao prašinu i delovao mi je baš ružno, čekiš i ostali alat u ruke i sve je očišćeno od stare kabine i izbačeno van čamca..
-
E sad metar u ruke, papir, meri, kroji na kartonu, reži ubodnom testerom, brusilicom... i malo po malo napravljena nova kabina, lepša, kvalitetnija i funkcionalnija
-
bogme uradjen " face lifting" podmladjena kabina fino
-
Bravo Mileta, lepo urađeno i vidna razlika pre i posle. Svaka čast.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
odlicno, dosta stvari si uradio na camcu. Drugo plovillo. Cenim kada covek sam zasuce rukave..
-
Odavno nisam čačkao ovu temu, ali zima duga, ne plovim, a nečim se moram zanimati. Neki od mojih drugara a i vi sa foruma su me kritikovali što čvrsti krov na Cranchi-ju nisam produžio do kraja kokpita, pa ja rešio da vas poslušam :)
Posle dosta crtanja, skiciranja na papiru, pravljene modela na samom čamcu, razmišljanja da li da pravim od špera pa plastificiram, da li sam da radim i uz pomoć prijatelja...
-
milion puta penjanje u čamac i silaženje. Angažovanje Bakare da to uradi i na kompu.
-
Na kraju odluka je pala, stara nadkabina je skinuta, natovarena na auto.
-
Не могу да се са сигурнишћу сетим положаја седишта управљача чамцем.
Овако нацртан овај жути троугао - тај део могао би да ти смањи видно поље!
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
I odneta u Titel u radionicu majstora koji će izliti potpuno novu, sa nekim merama od stare.
-
Neće LAKI, prozor je toliko veliki a novom će biti malo i izmenjen oblik, tako da će preglednost da bude dobra
-
Nedugo zatim majstor je vredno navalio na posao i prvo napravio kalup za izlivanje.
-
I krenulo laminiranje, zatim ojačana konstrukcija i ponovo laminiranje polietser smolom i matom.
-
Ne mešam se majstoru u postupak rada, ali mislim da sada ide farbanje unutrašnje strane, otvaranje prozora, a do kraja sedmice novi prouzvod ću doneti kod mene u dvorište. E posle sledi montiranje na čamac. Moraće verovatno da se urade neka sitna ukrajanja na licu mesta ali to je već lepši i lakši deo posla.
-
И имам још једно питање: продужио си кров према крми - да ли имаш простора за "контру" кад риба загризе?
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Koliko često riba grize to će mi biti najmanji problem. Sve su to radovi radi boljeg i lepšeg uživanja na brodu. Riba je usputna zanimacija.
-
Bravo Mileta ! 114
-
Koliko često riba grize to će mi biti najmanji problem. Sve su to radovi radi boljeg i lepšeg uživanja na brodu. Riba je usputna zanimacija.
Ипак бих ја направио тај кров на преклоп...
-
Neeema Mileta se ne smiruje! Sto bi klinci rekli TOP ce to da bude ...kakva su nam shmrkljava leta hard top postaje neophodan deo opreme . Obavezno ugradi odlivnike da ti voda nebi zavrsavala u camcu i da mozes da boravis po kisi bez zatvorenih tendi. Ono sto ce se javiti kao manja zavrzlama kad je camac natkriven je nesto tezi ulaz u kokpit i izlazak ..tako da odma spremi dva bocna rukohvata postavljena vertikalno tacno gde su ti nadogradnje te trougaone pored bocnih prozora i dva horizontalna na krovu. Resi momcima iz titela da ne stede plastiku na stubovima nadgradnje da ti neki sivonja koji se penje na camac ne izazove tektonske poremecaje krova...
Sve u svemu extra . i ja sam svoj produzio do kraja kokpita i produzio sezonu blejanja na camcu ihaaa!
Za pecanje je gosn Laza u pravu smetace za kontru ali naci ces ti nacina samo nek se ona okaci na udicu .)
-
Bravo Mileta... to je prava priča. Puna podrška za radove hi
-
Auuuu "pismeno" se ovo radi a i biće bukvalno drugi brod! Bravo Mileta 114
-
Мораће поново да га региструје као чамац из самоградње.
Милета, стварно, јеси ли ти пријавио почетак радова?
Немој после да имаш проблема с бирократијом.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Hvala drugari na podršci. Krov će po svemu sudeći, tj.po rečima majstora biti baš čvrst, da će moći da se i penje na njega, što ću naravno izbegavati. Pozadi kod krme će ga podupirati dve Inox cevi prečika 50mm. Na krovu idu celom dužinom rukohvati, verovatno ću staviti i ta dva na bočne stranice radi lakšeg ulaska i izlaska u kokpit.
-
Pre neki dan nova nadkabina sa produženim krovom stigla u Batajnicu.
-
Danas uz pomoć prijatelja, kumova i komšija stavljena na čamac, slede stubovi na krmi, zatim cerada prozori...i ubrzo plovidba.
-
I ti si tebi natovario posla ali će ovo biti znatno poboljšanje plovila :)
-
Nije mi žao, jer je stara nadkabina bila loše uradjena i baš me nervirala.
-
Pedantno izgleda! malo je sad onako coskasta ali kad se usade prozori rukohvati bocna svetla sjedinice se sa camcem !
svaka cast Mileta drugi pokusaj nadgradnje izgleda da je uspeo ;)
-
U pravu si mesechar koliko god da planirao ne može da bude kao fabrička, ali bar se nadam da će mi biti funkcionalna. Sa prozorima i ostalim nadam se da će se uklopiti sa ostatkom čamca
-
Bravo Mileta majstorcino.
Sredices ti ovo da extra izgleda, siguran sam !
-
Sad moraš farbati i čamac, pošto odudara sajkaca
-
Da svaki Cranchi ima tu specifičnu boju kao "slonova kost" bez razlike...E sada zašto nisu beli ne znam. Gobbi takođe ista priča.
Odudara, ali lepo izgleda i uklopićeš svakako. 114
Čak mislim da ove nalepnice ala 80-e možda treba skinuti i nalepiti modernije.
-
Jeste, u pravu ste odudara, ali jbg ne može se sve dovesti u red kako bih hteo. Možda jednom ofarbam ceo čamac da se to izjednači ali u narednih nekoliko godina neću sigurno.
Marko ne znam za nalepnice, i skinuo bih ih i ne. Verujem ako bih ih skinuo, ispod bi bila boja drugačije nijanse nego ostatak kabine, pa eto opet neslaganja.
-
Predlog samo, već imaš posla preko glave i dobro to sve ide koliko vidim.
Ma tu razliku od nalepnice rešavaš jednostavnim poliranjem (radio sam to na Regalu 2860), a mislim da bi uz neko novo estetsko rešenje baš modernizovao ceo koncept.
Vidi sa Švabom (mislim da znaš ko je) šta može da ti napravi i predloži kao novo rešenje. Natpis Cranchi naravno ostaviš 114
-
Нисте фер!
Нудите му 101 идеју - кога да послуша?
И шта да ради с наших 101 кад он има десет пута више својих?
Милета, сети се оне старе народне приповетке: "Ко ће целом свету угодити?"
А ми, остали, уозбиљимо се, не вреди овако. Можемо ми свашта да предложимо, џаба се мучимо јер он увек може да нас не послуша.
Пустимо га нека се помучи да сам смисли и да заврши, а онда можемо да распалимо с критикама (онда нам ништа неће моћи).
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
More Mileta ne diraj nista !! Ugradi prozore rukohvate opremu krov ce se izjednaciti samo da ga stroka dovati ima i on da dobije finu patinu ko i kranci ...doradjuj to busi prozore ispostuj formu kao sto su na kabini i spremaj se za porinuce dogodine nalepniice i novi projekat..neee valja da se brod zavrsi oce u oglase da sklizne ...ako me razumes :)
-
Bilo bi red da završim sa radovima i da već jednom počnem sezonu plovidbe. Pre neki dan isečeni otvori za stakla.
-
Mnotirani prozori od polikarbonata debljine 5,7mm.
-
Na krovu montirani rukohvati, a uz veliku Bakarinu pomoć prikopčan Solarni panel, sirena, reflektor i krovno svetl. Fleke oko prozora su od papirne molerske samolepive trake sa kojom sam lepio najlon posle isecanja otvbora da se zaštitim od kiše. Sledi glancanje nadam se da ću uljanim razredjivačem skinuti ostatke lepka.
-
Juče konačno stigla cerada. Posle bezbroj odlaganja majstor je konačno završio i montirao.
-
Kad sam već u dvorištu na brzinu sam uz bok frižidera napravio mali preklapajući stočić, ne smeta a dobro dodje, da ne vadim stalno uz boksa veliki plastični stočić. Nadam se da je ovo sve od većih radova ove godine. Sve je spremno za plovidbu, nego razduvala se neka košava pa ću i zbog nje sačekati par dana da se smiri, jer mi je nezgodno tu gde spuštam čamac, izmedju dve marine i mnoštvo čamaca, pa nije baš zgodno pri velikom vetru.
Vidimo se za par dana na reci.
-
Браво, мајсторе!
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Bravo kapetane 114 114 114
-
Bravo Mileta i srecna plovidba !
114
-
HVALA drugari, radilo se udarnički t4 t6 t5. Znam, moglo je i bolje ali i ovako sam zadovoljan!
-
Odlično je sve to ispalo. 114 E sad menjaj avatar. sajkaca
-
Bravo Mileta,
lepo i pedantno urađeno ok
a sada na vodu i uživanje u onome što najviše volimo a0335
-
Lepo urađeno Mileta, sad na vodu bas po vetru da vidiš kako se ponaša.
Послато са SM-N980F помоћу Тапатока