Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Majstori, Majstori ... => Temu započeo: vepar 09, 07, 2018, 16:52:36 posle podne

Naslov: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 09, 07, 2018, 16:52:36 posle podne
Da li neko zna majstora koji bi se prihvatio posla da na brodu od 9 m ispravi svanc, odnosno izvari novo dno na zadnjem delu broda i napravi nosac za vanbrodski motor 25 ks ht ? Treba i eleminisati kormilo i osovinski vod.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 09, 07, 2018, 16:54:06 posle podne
Ujedno oglasavam na prodaju kubotu 3 cilindra 20 i koji konj, ganc nov osovinski vod, noz, volvo lezaj, vodeni lezaj. Kao i stariju veliku trokraku elisu...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: srsa 09, 07, 2018, 17:56:34 posle podne
Који су ти разлози за прелазак на ванбродски мотор?
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 09, 07, 2018, 18:37:16 posle podne
Niko ne napravi od babe devojku! Svakih 50 sati neki kvar... upravljivost, nema ulja i smrada, manje vibracije... istrimujes ga i udjes u 20 cm dubine, izvadis ga iznad vode i ostavis zimi, nema prodora kroz korito... nema konzerviranja, vozis se cele godine... ma 1000 razloga!
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Bakara 09, 07, 2018, 22:06:27 posle podne
Jedno pitanje, zašto bi ispravljao švanc? I dalje će biti deplasmanac i sa vanbrodskim motorom, mislim da bi bez švanca sa ravnim koritom, vukao mnogo više vode i pravio veće talase sha
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Ljuba 09, 07, 2018, 22:47:34 posle podne
To stoji, moj brod ima švanc a tera ga Yamaha 25 FT, pozadi talasa gotovo da i nema.

(https://s26.postimg.cc/3lubdhrjt/2018-04-22-19-17-00.jpg)
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: zankiki 09, 07, 2018, 22:58:43 posle podne
Jel sa kubotom ide i kopča? Ovo bi Bakaru moglo da zanima.

Bojan bi ti to mogao odraditi, ali sumnjam da ima vremena pre jeseni... Možemo otići do njega ovih dana ako hoćeš.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 06:27:43 pre podne
Jel sa kubotom ide i kopča? Ovo bi Bakaru moglo da zanima.

Bojan bi ti to mogao odraditi, ali sumnjam da ima vremena pre jeseni... Možemo otići do njega ovih dana ako hoćeš.
Naravno i kopca i alternator i sajle i komanda gasa i kormilo, sve...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 06:32:09 pre podne
To stoji, moj brod ima švanc a tera ga Yamaha 25 FT, pozadi talasa gotovo da i nema.

(https://s26.postimg.cc/3lubdhrjt/2018-04-22-19-17-00.jpg)

Ja bih bio najsretniji ako ne mora da se ispravlja! Ali Zoran T mi rece da ce mu verovatno potapati zadnji kraj 25 ht. I sada mi se zadnja platforma zaroni do pola u vodu kada ide brod. Ako covek preracuna i zakljici da ipak nece, onda nema razmisljanja, samo napravim novi jaci nosac i brod je realno opet u plovnom stanju za 3-4 dana...  tvoje korito bas lici na moje i jako so me obradovao ovim...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Drivee 10, 07, 2018, 08:01:48 pre podne
Nije tvoj brod Patak da ga potapa. Znas li koliko imas tereta napred, samo ti probaj bez toga ali prvo izvadi prvi motor.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: zankiki 10, 07, 2018, 08:13:33 pre podne
Kod tebe je baš jak švanc, i po meni bi ga trebalo ublažiti. E sad, da je moj brod, ja bih uradio sledeće:

1. Doveo majstora da mi na vodi izvari nosač za veći motor, to malo zafarbao i odvezao sezonu. Sajle napravio jedno pola metra duže. Taman bi imao celu sezonu da vidiš kako se ponaša, ako bi bio zadovoljan ostaviš tako, eventualno na zimu to sve središ malo lepše i krštenije.

2. Pošto će verovatno da potapa malo više nego što treba, a samim tim da te usporava i naruši plovne karakteristike, na zimu izvadiš brod, ublažiš taj švanc, a pošto zbog jakog švanca imaš prostora i produžiš zadnju platformu 20-30cm (to uvek treba). Majstor će da ima celu zimu, uradi to kako bog zapoveda, lepo sve zafarbaš i premažeš i spreman si u fulu za sledeću sezonu, a ni ovu nisi propustio.

Možda i ne treba da me slušaš, jer to što sam ja radio sa svojim brodom malo ko jeste...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Bakara 10, 07, 2018, 08:59:25 pre podne
Dobro, ako je ZoranT to pogledao i dao svoje misljenje, ja u to ne sumnjam. Mozda i nije mislio da skroz ispravis svanc, nego u nekoj meri kao sto Zankiki kaze. Moje korito ima izrazen svanc, i sve radi vrlo korektno osim kad hoces preko 10kmh uz Dunav, onda zadnjih 15cm platforme pocne da uranja u vodu. I to se ne bi desavalo da je platforma malo vise postavljena, sto je itekako moguce jer motor svakako ima dugu nogu.

Treba da vidis kako je to kod Ljube i kako se njemu ponasa. On je pametno uradio pa je malo odigao platformu, a mislim da je i pod minimalnim uglom na gore, bas zbog tog slucaja kad je na vecem gasu.

Slozio bih se sa Zankikijevim predlozima, najbolje je kad vidis kako ti se sta ponasa, pa onda menjas(i najjeftinije)  hi

Za kubotu, pisi na pp, mada sam sve manje zainteresovan za brodski motor. Jedan ventil na dnu korita koji je ostao od nekadasnjeg brodskog motora za dohvat vode, poceo je da mi pusta na spoju ventila i korita, i sad mora brod napolje...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: zankiki 10, 07, 2018, 09:12:16 pre podne
Sad sam gledao slike sa radova, taj švanc je baš jak, a neko ga je stavio da bi mogla da stane elisa.
Stvarno nemaš potrebe za njim.
Koliko se sećam, kod tebe čak i kad sedne par ljudi na kraj broda potopi se zadnji kraj dobro.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: budens72 10, 07, 2018, 10:10:51 pre podne
ok je ublaziti svanc ali nikako ispraviti potpuno....vukao bi vodu i usporavao bi brod.... deplasmanac mora da ima svanc
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Zoran T 10, 07, 2018, 10:36:15 pre podne
Ja sam video samo samo slike a pogledat cu i camac...jeste kod Radovana puno duzi i vislji svanc nego kod Ljube da bi bilo mesta za prop i kormilo i zbog toga ga treba ublaziti pogotovo ako stavlja 100kg motora nazad...gore od toga za potapanje krme je i pomeranje propelera nazad jer pored toga sto gura u napred ujedno i vuce na dole...treca bitna stvar je pramac pogotovo kod ravnog tabana...to je jedna ravna ploca koja stoji pod uglom na vodu...ugao koji zahvata u odnosu na vodu njena povrsina i brzina kojom se krecu dodatno potapa krmu...ukoliko je krma manjeg volumena od pramca potapat ce s lakocom...to se najlakse vidi kad slepujete neki manji camac...generalno stabilni motor, kopca , direktna osovina i propeler su zakon za sve vrste pogona maltene u svakom pogledu od rasporeda tezina do gubitka snage,radilica-osovina kod propelera...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Terca 10, 07, 2018, 10:59:23 pre podne
Pošto je ta kubota koja se kvari na svakih 50 sati rada, pušta ulje i smrdi, vibrira i sve to...?
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: broker975fx 10, 07, 2018, 11:55:54 pre podne
Video sam vise istih takvih kubota u rudnickim oknima kako rade u blatu i vodi i prakticno se gase samo za zamenu ulja, to su visoko cenjeni motori u teskoj industriji, za nju bi rad u brodicu trebalo da bude rad u raju tako da verujem da malo vestiji mehanicar od nje pravi mazgu.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: zankiki 10, 07, 2018, 12:41:37 posle podne
Ja sam mu više puta uživo rekao da to nikada ne bih izvadio iz broda i da je sigurno bolje od bilo kog vanbrodskog, ali zajunio pa to ti je...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 16:10:15 posle podne
Ovako... Zankikijev predlog (koji je u sustini bio i prvi predlog Zorana T) je prakticno usvojen!  kgk Samo da nadjem jos majstora za izradu tog prostijeg nosaca i prepakivanje komandi kormila i komandi gasa. I da se pomolim bogu da nece potpuno uranjati motor... kao i da Zoran T malo to iskicira. Takodje je problem varenja tu nazad jer je ta platforma ujedno rezervoar za naftu pa da ne bude buuum!
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 16:12:03 posle podne
Svanc se ispravlja ako bude potrebe (a bice) na zimu! Ostaje jos pitanje kako zameniti postojecih 100l nafte benzinom iz rezervoara? 
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 16:16:10 posle podne
Pošto je ta kubota koja se kvari na svakih 50 sati rada, pušta ulje i smrdi, vibrira i sve to...?

Iskren da budem ne kvari se kubota vec sve oko nje... nabudzen alternator cupa dekle, kida srafove, pucaju nosaci motora odvrcu se srafovi... ma nervira me

A znate kako je to, kada ti se nesto ogadi i kada te ostavi 3 puta na vodi zbog budalastina, ne mozes da se opustis i uzivas a na kraju brod prvenstveno za to sluzi...

Cenu nemam pojma ali dodajem i sajle i mehanizam kormila i nobu jednorucnu komandu i alternator i .... sve sto mi vise ne treba! Najradije bih to sve iskompenzirao sa nekim da mi odradi sve prepravke po principu kljuc u ruke  thumbup
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: DuleN 10, 07, 2018, 18:36:38 posle podne
U pravu si Vepar. Kad ti nesto dozlogrdi - ajde putuj... I ja tako radim i nikada nisam sazaljavao.
Siguran sam da ces i ti, kada sve to zavrsis biti zadovoljan.
Drzim ti palce i na zdravlje !!!  114
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 18:42:37 posle podne
Hvala na lepim zeljama, ali meni je ovo neverovatno da nema majstora u Novom Sadu da dodje i povari par kutija i uzme za dva sata novce za koje pola srbije rinta 10 -15 dana...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: DuleN 10, 07, 2018, 19:06:06 posle podne
Nema ih nigde... Otisli u Svabiju, vare cevi za parno grejanje....
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Ljuba 10, 07, 2018, 19:18:01 posle podne
065 2732573
Vidoje

Vrhunski bravar, nije jevtin, u Kotežu mu je radionica, ne znam da li bi išao u NS ali proveri, ako ne on možda zna nekog ko može.
Meni je pravio prozor napred u kokpitu, extra odrađeno.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Labud 1258 10, 07, 2018, 20:50:01 posle podne
Jesi zvao Branka ?
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 22:07:28 posle podne
Branko me je prošli put zavlačio za dva vara od 20cm na 20 m od njegove radionice, bukvalno 5 minuta posla (pravljenje nosača za pomoćni motor) preko 40 dana. I na kraju otišao sam na brod bez da mi je i javio i odradio to kako ne treba umesto lima od 5 mm odradio od 3mm i sada na taj nosač ne mogu da okačim veći motor...  Da je tada uradio kako treba sada mi ne bi ni trebao...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 10, 07, 2018, 22:12:53 posle podne
Jel ima neko iskustva sa varenjem po rezervoaru? Nesto sam nacuo da bi bilo najbolje da ispumpam naftu i da ga napunim vodom pa onda da se sve povari. A posle toga da ga isperem par puta benzinom i onda napunim do vrha benzinom. Šta kažete na takvu akciju? malo me plaši kako ću izvući svu vodu... Da li bih mogao nekako da je hemijski eliminišem? neki dodatni filteri pre vanbrodskog motora?
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Drivee 11, 07, 2018, 08:05:15 pre podne
Voda u nafti ili benzinu je uvek dole. Odvojena. Naravno da niko nece variti sa naftom u njemu ali u sustini to ti je to, rekao si sam resenje. Kako ces izvaditi vodu? Pa obicnim crevom i pumpom. Na suncu ce ostatak ispariti a mozes i ti da dogrejes malo(verovatno). Posle toga sipas benzin i kraj. Naravno, filter ce uvek pomoci da bolji rad motora ali svakako moras izvuci svu vodu pa ako nesto malo ostane, to ce se zadrzati ovde:
https://agropartner.co.rs/proizvod/filter-i-separator-za-izdvajanje-vode-iz-goriva/

 Mada, da li ti i treba taj rezervoar za vanbrodski 25 motor? To je pitanje.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 11, 07, 2018, 08:18:08 pre podne
Uf i mnogo vise nego za brodski... ja pravim ture od 10 dana sa po 4-5 sati voznje dnevno. Sto mu dodje oko 50 radnih sati ili ti oko 200l goriva u najboljem slucaju
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: srsa 11, 07, 2018, 08:36:50 pre podne
Теби се онда много више исплати да тај новац који си планирао за ванбродски мотор и преправке, уложиш у детаљно сређивање постојећег мотора и потпуно решавање проблема које си навео (носачи мотора, алтернатор....).   114 
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Bakara 11, 07, 2018, 09:18:28 pre podne
Dobro, ako je čovek prelomio a mislim da jeste, onda nam ne vredi da ga ubeđujemo...

I jedno i drugo rešenje imaju svoje prednosti i mane, i svi mi to donekle znamo. Ja mogu da kažem iz mog iskustva šta mi se sviđa kod vanbrodskog motora na čamcu sa kabinom, evo nekoliko konkretnih stvari:
- veoma niska buka motora jer stoji van čamca
- vibracije skoro nepostoje
- mnogo veći prostor u kokpitu
- za bilo kakvu intervenciju na motoru, motor može odvojeno od broda kod majstora
- sa čamcem sa ravnim tabanom, pristajanje u plitkoj vodi
- lak pristup elisi
- vrlo dobra upravljivost na malim obrtajima i u rikvercu
- nema potrebe za otvorima na koritu ispod vodene linije  sajkaca
itd itd....

Mana ima isto toliko, počev od:
- male snage punjenja zbog nedostatka alternatora
- mogućnosti izlaska elise iz vode u slučaju većih talasa, samim tim i do gubitka hlađenja i prekida rada motora
- manji potisak od brodskog motora
- značajno veća potrošnja
- ko ima platformu, sajle upravljanja i instalacija, zauzimaju mesto, kao i motor
- na većem gasu, može doći do uranjanja platforme, zbog oblika korita i težnje motora da krmu potapa na gasu( ovo zavisi i od konstrukcije platforme, ali i samog korita)
- dodatnih xx kilograma iza korita, može da naruši težište i balans, u mom slučaju bilo je potrebno otežavanje na prednjem delu korita
- itd itd...

Često mi se dešavalo da sin od 3.5 godine zaspi dok smo negde na obali ili na sidru, i da startujem motor i plovim još sat vremena a da ga to ne probudi. Na mom čamcu dodatnu ulogu igra i krmena kabina koja je visa od pozicije vb motora, pa dosta odbija zvuk motora tako da je u prednjoj kabini buka najminimalnija.

E sad, verovatno da dosta toga zavisi i od brodskog motora i broja cilindara, marke motora i kako je sta uradjeno, pa se sve negativne stavke vezane za brodski motor, mogu ublaziti. Imao sam prilike da plovim jedan dan na par sati sa "Tercom", i iznenadilo me kako je DMB lepo upakovan, i koliko je buka svedena na normalan nivo. Vibracije normalne, motor lep, čist i nigde se ne oseća nafta kao što ljudi znaju često da pominju, potrošnja manja od minimalne, za moj pojam... jh

Između Yamahe FT25 i brodskog motra, mrtva trka, ali kad bih imao prilike da biram za moje plovilo od 1.5 tone, ja bih se pre odlučio za Yamahu  6589
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Zoran T 11, 07, 2018, 09:51:03 pre podne
Mislim da je Dule u pravu...svi znamo sta bi ili sta je bolje al ako ti je nesto dozlogrdilo neka putuje dalje... 114
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Zoran T 11, 07, 2018, 09:56:31 pre podne
Ako ti je problem da sam nosac namontiras sad me Bakara podseti da pitam Carlija...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: budens72 11, 07, 2018, 10:08:12 pre podne
Ja imam na brodu od 10,3 metara + platforma sto je ukupno nesto preko 11 m, sirina 3,3m tezina oko 4 t Yamahu 25 High trust i veoma sam zadovoljan....

u uslovima  voznje na 2500 obrtaja gde postizem brzinu od oko 6 km/h uzvodno potrosnja je oko 2 litre...

e sada moze Yamaha da posrce i 9 litara i tada je brzina uzvodno oko 12-13 km/h ali ja nigde ne zurim kada plovim osim ako bezim od nekog nevremena...

buka je minimalna,gorivo se ne oseti... maritimna svojstva su odlicna.... naravno stvar je ukusa...neko vise voli brodski motor...ima on svojih prednosti,vec ste ih nabrojali, da se ne ponavljam...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Terca 11, 07, 2018, 12:03:24 posle podne
Pošto je ta kubota koja se kvari na svakih 50 sati rada, pušta ulje i smrdi, vibrira i sve to...?

Iskren da budem ne kvari se kubota vec sve oko nje... nabudzen alternator cupa dekle, kida srafove, pucaju nosaci motora odvrcu se srafovi... ma nervira me

A znate kako je to, kada ti se nesto ogadi i kada te ostavi 3 puta na vodi zbog budalastina, ne mozes da se opustis i uzivas a na kraju brod prvenstveno za to sluzi...

Cenu nemam pojma ali dodajem i sajle i mehanizam kormila i nobu jednorucnu komandu i alternator i .... sve sto mi vise ne treba! Najradije bih to sve iskompenzirao sa nekim da mi odradi sve prepravke po principu kljuc u ruke  thumbup


ebaga, ovi što te napadno odgovaraju od menjaže motora i prekrajanja broda mi samo kvare trgovinu, sad već kubota i nije tako loša...  sajkaca moraću da čekam da padne cena (nema veze što je ne znamo)

nego, nešto me drugo zainteresovalo, možda i to malo obori cenu: jel si ti to  imao dinamo na kuboti pa ti je neko budžio pravi momački alternator da bi imao pravih 50-60 ampera struje, i onda je to šupački urađeno, ako sam dobro razumeo... i to je toliko nerešiv problem da si smislio i izračunao da je opravdano da staviš vanbrodski motor od 6 iljada evra, koji daje struje kao i onaj dinamo sa početka priče, i to na 5k obrtaja? Ako je to tako onda cena kubote mora dole...

zapade mi još nešto za oko, koliko sam shvatio ti želiš da na kraju balade za taj nov vanbrodski motor da imaš rezervoar za gorivo od crnog lima, grdnog kapaciteta, čistog benzina, koji će većim delom vremena da bude poluprazan... šta kaže nauka, hoće li to rđati, hoće li biti nekog kondenza, hoćeš li imati neki odušak, i ima li tu nešto zapaljivo?
zapravo ono što mene interesuje, hoće li bar ovih 100l  nafte biti na popustu?  roll4  budi drug,  meni je to 100 sati do zla boga spore vožnje, tebi je sad više od 50, a biće skoro 25 kad uložiš 6 iljada evra, to ti je skoro ništa...
predlažem kompenzaciju recimo da ja ispumpam tu smrdljivu naftu i da naspem vode, sipaću i gaziranu ako treba, posle probušimo rupu na najnižem delu i to sve oteče, jer 100% nemaš rebara i proveza tamo. Rad sam da poklonim  i dve polovne fricovke, za svaku ruku po jednu da se ne krivi kičma dok se navlači gorivo.

I ajd sad ozbiljno, imam ja jednog majstora za preporuku, ali o tome možemo ako se sretnemo na vodi za vikend ili ako ne nađeš odgovor na forumu, to će ipak dati malo vremena da u potpunosti sazru ideje o prepravci broda, nije isto kad nemaš motor pa biraš koji ćeš (onda su oba dobra) i kad imaš pa moraš sve da bucaš da bi ga nemao.

I još da ti kažem, ne zameri, da meni dođe bravar i da mi kaže da će da mi preradi trup/oblik broda za 2 sata, ja bih mu platio piće i poslao ga kući.


Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 11, 07, 2018, 16:59:04 posle podne
Terca svakako sam zainteresovan da se vidimo na vodi, upoznamo i ispricamo! I  114 114 114 nisam spominjao da ce da prepravi trup za 2 sata, ali da povari dve kutije na nosac i zrcalo i da izvari jednu dole duz platforme privremeno kako bih mogao da okacim 25icu... e pa to bih i ja uradio za dva sata da znam da varim...   lol hajde da se cujemo ovaj vikend ja cu izvesno biti na vodi odnosno u Karlovcima...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 11, 07, 2018, 17:01:36 posle podne
Taj alternator je kap u casi koja je prelila... danas ga skidam i stavljam jos jedan solarac jer sam originalnu dinamu skinuo i poklonio nekome a ne mogu da se setim kome! Hahahahhah potencijalne poklone primce sam danas zvao i niko se ne seca toga... tako da... jbg vozicu se bez alternatora!
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: vepar 11, 07, 2018, 17:04:30 posle podne
Ove godine sam potrosio 100l nafte za 6y sati voznje od prosecnih 9-10 km/h za nekih 27 dana provedenih na brodu. Sto mu dodje oko 1.51 l na sat odnosno 10km
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Terca 12, 07, 2018, 11:08:04 pre podne
99,9% se vidimo.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Ljuba 12, 07, 2018, 22:09:41 posle podne
Mana ima isto toliko, počev od:
- male snage punjenja zbog nedostatka alternatora
- mogućnosti izlaska elise iz vode u slučaju većih talasa, samim tim i do gubitka hlađenja i prekida rada motora
- manji potisak od brodskog motora
- značajno veća potrošnja
- ko ima platformu, sajle upravljanja i instalacija, zauzimaju mesto, kao i motor
- na većem gasu, može doći do uranjanja platforme, zbog oblika korita i težnje motora da krmu potapa na gasu( ovo zavisi i od konstrukcije platforme, ali i samog korita)
- dodatnih xx kilograma iza korita, može da naruši težište i balans, u mom slučaju bilo je potrebno otežavanje na prednjem delu korita
...
Između Yamahe FT25 i brodskog motra, mrtva trka, ali kad bih imao prilike da biram za moje plovilo od 1.5 tone, ja bih se pre odlučio za Yamahu

Sve to stoji ali za Yamahu 25FT mnogo toga ne važi  jh.

Punjenje je više nego solidno, ne mogu sada da idem u detalje jer sam sa strujom tanak što se tiče znanja ali mi je električar rekao da je sasvim dovoljno za aku do ~60A.
Međutim, danas skoro svi mi sa brodovima imamo solare tako da to punjenje i nema nekog preteranog značaja.

Izlazak elise iz vode meni se nije desio ni na najvećim talasima, doduše kod mene je X noga (extra long) baš zbog švanca/visine korita a ova Yamaha ima i zaštitu od pregrevanja, ako se to desi oglasi se zvučni alarm i motor prelazi u rad sa jednim cilindrom a zatim se gasi. Sačeka se 1 minut i onda opet krene normalno. Taj slučaj sam imao kod jednog nasukavanja pa sam kod vađenja povukao pesak i mulj koji je ograničio dovod vode a ušao je i u impelerski prostor. Malo sačekao, ponovo startovao, motor to isterao napolje i veselo krenuo dalje.

Potisak, pa ako ijedan VB motor ima jak potisak a to je FT. High Thrust (visoki potisak), samo mu ime govori šta je to. Stvar je u prenosu i elisi i FT25 može da gura mnogo veće brodove (pa i pontone) nego što su ovi naši. Nema brzinu ali snaga je za poštovanje, meni je trebalo vremena da uklavirim koliko je to jako a na maloj brzini, u početku je bilo zakucavanja u obalu oops da se ceo brod debelo protrese, dok se nisam uvežbao sa kočenjem rikvercom i tajmingom.

Potrošnja, na pola gasa (6-7km uzvodno sa brodom od 4t) tu je oko 2-2,5l kako kad, ništa strašno. Preko te brzine naravno da raste ali opet ne drastično, na povratku sa Ade Žilove išao sam  oko 8km/h u proseku, dakle jači gas a potrošnja je stigla na ~3,5l/h.

Sajle i komande, estetski je rešivo i to vrlo elegantno samo što malo ko na to obraća pažnju. Kod mene je prethodni vlasnik jednostavno montirao jedmu malu platformicu kao stepenik iznad glavne platforme a te sajle gurnuo ispod tako da nije bilo spoplitanja. Sada sam taj odnos poremetio podizanjem platforme zbog produžavanja ali opet ništa strašno, modifikovaću i taj detalj.

Potapanje platforme, e tu mora da bude znojenja oko projektovanja. Platormu sam podigao za 10 cm jer sam je produžio sa 60cm na 120 i koji cm a s obzirom da staru dimenziju nije potapao ali je pri jačem gasu bila blizu vode, odokativno sam odredio novu visinu a u prihvatljivim estetskim granicama. Kada je bilo gotovo naiđe jedan kolega iz marine, gleda on to, gleda trag vodene linije i kaže mi da je zakrivim na gore za još nekih ~15-20 stepeni!. Nevoljno uradim tako, opet seci-vari-buši-farbaj i na kraju je tako isprojektujem da je postala potpuno demontažna, sve na šrafove za svaki slučaj.  Gledam sve to na kraju, platforma zakrivljena na gore toliko da bode oči, ma ružno sačuvaj Bože. Ajd dobro, teši me to što je na šrafove pa ćemo videti. Kada je brod ušao u vodu a ono sve leglo kao d**e na nošu!, platforma se izravnala sa površinom vode pa skoro na libelu, na jakom gasu uzvodno ostaje još 10cm i jače iznad vode, nema potapanja...ma sve kako treba.
Dakle čista sreća (i znanje kolege naravno) a jedini pravi način bi bio da se platforma proba na vodi pa onda ponovo napolje i dorada ako treba a najbolje je, ako je nema i tek treba da se pravi, da se uvate mere na vodi (naravno sa okačenim motorom) sa svim mogućim situacijama pa onda praviti.

Rezervoar, po meni najbolje je kupiti nov, eno kod Buse ima baš velikih plastičnih brodskih rezervoara sa svom pratećom opremom (ulivnik, creva, ventilacija) previđenih za montažu ispod patosa, tu su oko 100-150evra, pravo rešenje.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Bakara 13, 07, 2018, 08:34:18 pre podne
Sve to stoji ali za Yamahu 25FT mnogo toga ne važi  jh.
Da, to se slazem, vise sam pricao iz mog iskustva sa mojim motorom, Yamaha 20 autolube.

Yamaha FT25 po specifikaciji, daje 14A punjenje, mada sto kazes, vecina koristi solarne panele pa im struja motora i nije previse bitna. Ni ja ne koristim struju sa motora, a imam je, vec sa panela.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Zoran T 13, 07, 2018, 09:49:43 pre podne
Krmeni talas moze i da preliva platformu pod punim gasom sto od zavlacenja vode ili veceg potiska nije to nista strasno ili neobicno jer pod punim gasom se bas retko vozi...ne samo dodatnih xx kg motora nazad vec i vadjene kubote tj xx kg manje unutra remeti komletnu pricu...jedno je prica kad brod miruje na vodi a druga nastaje kad propeler krene da stvata potisak...sad kod Princeze zbog svanca a samo na improvizovani nosac potapat ce se platforma i treba da trazi motor sa sto duzom nogom...kad se snimi plovilo iz dimenzija dobijas i raspored postojeceg deplasmana...promenom krmenog svanca tj volumena krme ispod vode mozes da menjas(ograniceno) taj raspored kolko tolko da se to prilagodi novonastaloj situaciji i da se izbegne uobicajenih xx kg dodatka na pramcu...ili konkretno kod Ljube i slične situacije oduzimanjem delasmana tj volumena (suzavanjem) na pramcu ispod vode opet bi izbegli bi to dodavanje ekstra  kilaze...
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: Ljuba 13, 07, 2018, 11:13:20 pre podne
Upravo tako, lepo si to stručno objasnio što mi laici ne umemo :). Da napomenem da je kod mene brod stigao već takav kakav je, prethodni vlasnik bio je zaposlen u brodogradilištu i imao je dosta predznanja a i koga da pita, otuda ne mogu da se požalim na maritivne sposobnosti broda što se tiče VB motora i ostalog.
Kada sam mu dodao otežanje u bunkeru ispod patosa, negde od sredine pa prema krmi, ubacio 2 aku/110Amph i rezervoar za krmeni tuš 140L dobio sam još bolju upravljivost. Na pramcu ugradio vinč (20kg) i 30m lanca (30kg), pa onda u baš bunker kanta sa gorivom, sidra, svašta nešto...to mu se odprilike izjednačilo opterećenje i nema problem.

Tu mi je sad sinulo, Vepar može da iskoristi situaciju (ako nije izvađena Kubota) pa sad da okači motor na krmu i da vidi kako se sve to ponaša dok postoji otežanje. Tako može da dobije deo slike šta ga čeka i šta mu je činiti.
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: zankiki 13, 07, 2018, 11:37:23 pre podne
Po meni je i dalje jedino pravo rešenje uzeti valjanog majstora da to sredi i da radi jednom zauvek sa brodskim motorom.....
Naslov: Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
Poruka od: milegrcki 14, 07, 2018, 00:00:31 pre podne
Poslušaj zankikija,a i mene nediraj ništa sredi motori i uživaj ne bacaj pare bez potrebe.Pzovi me moja zgrada je u tvojoj firmi Dragan ima broj telefona,sredićeš motsor i bićeš zadovoljan.Obćavao si da ćeš doći da vidiš moj brod u gradnji,pa nisi došao.Brod je pušten bio sam na regati Vode Vojvodine.Nije tačno da u Novom Sadu nema majstora samo si ti na pogrešnoj adresi.