Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Bakara 10, 03, 2015, 11:13:34 pre podne
-
Zdravo svima, ovo je moj prvi post na forumu, mada sam bio dosta čest gost ovde :)
Ono što mi se desilo je da je u toku transporta, donji deo kućišta elise zakačen i odlomljen. Srećom, dovoljno daleko od od mesta gde se nalazi ulje, i ostatak kućišta je taman toliki da pokriva celu elisu kada se krak okrene ka dole. Materijal od koga je to napravljeno je legura cinka, aluminijuma i bakra - špialter (cink 70%, aluminijum 4-6%, bakar 3%, magnezijum 0,025%).
Preporuka par majstora je bila da koristim tečni metal kako bih ovo spojio, jer ovaj deo ne trpi neka velika opterećenja.
Da li je neko imao iskustva sa lemljenjem/varenjem ili prepravkom ovog dela pente?
(http://s28.postimg.org/c6ustplkp/image_98e388f4b986cecc4525adf93ba768fd397412a74e.jpg) (http://postimg.org/image/c6ustplkp/) (http://s28.postimg.org/udhp16mwp/image_598127487be56abded2ccab608b3050bd08116fd72.jpg) (http://postimg.org/image/udhp16mwp/) (http://s28.postimg.org/xhscxz3p5/image_e0757643dbf210f29a7c0a94558399666f8c68a5af.jpg) (http://postimg.org/image/xhscxz3p5/) (http://s28.postimg.org/kewqepdh5/xx11111.jpg) (http://postimg.org/image/kewqepdh5/)
-
Samo ti dobro proveri dali je to od spijaltera ilt zamka,da nije neka legura aluminijuma
Zamak ima veoma nisku tacku topljenja pa se nezavaruje vec lemi
e sad,koliko ce sam taj lem imati "snagu" onga ga mozes i zamazati tecnim metalom jer kao sto si i sam rekao taj deo nenosi neku ogromnu snagu ili jos bolje nadji negde polovno to kuciste i zameni sve za jeftine pare i neboli te glava thumbup
javice se valjda neko koje imao slican problem sa Tomosima i varenjem po njima jh
U svakom slucaju dobro dosao na forum 114
-
Hvala na odgovoru i dobrodošlici Darkobp! Da li bi samo tečni metal bio dovoljan ili ipak mora lemljenje pa tečni da ga dodatno ojača?
-
Nista ne diraj i teraj tako.
-
Nista ne diraj i teraj tako.
Upravo !
-
Kako ne verovati ljudima koji su ovde ostavili 480 i 15462 poruke? :D
Trebalo bi da odem na Drinu za vikend, pa cu kad vec predlazete da je probam ovakvu-bez odlomljenog dela ali na drvenjaku. Ako ne primetim nista cudno, vracam je na moj camac i pun gas!
-
Kako ne verovati ljudima koji su ovde ostavili 480 i 15462 poruke? :D
Trebalo bi da odem na Drinu za vikend, pa cu kad vec predlazete da je probam ovakvu-bez odlomljenog dela ali na drvenjaku. Ako ne primetim nista cudno, vracam je na moj camac i pun gas!
broj poruka nije potvrda znanja , vec aktivnosti ...
Taj deo ima svoju ulogu , ali realno gledajuci nista mu nece faliti i bez njega .... ne radi se o motoru od 50 vec o par konja po deklaraciji bivse yuge sajkaca ... a zezana oko varenja i slicno moze doneti vise steta i neizvesnosti nego voznja u takvom stanju .. samo zastiti mesto loma na motoru i teraj ...
ujedno obrati paznju kad si u plicacima jer sad nemas cime da "zaores/tresnes" ukoliko zveknes u nesto, elisa je prva na udaru ... mada realno gledajuci posto je to puklo pri transportu ni u vodu to ne bi mnogo izdrzalo ... jedina prednost je sto sada znas da imas problem te prirode pa mozes obratiti paznju ...
-
ako se odlucis za krpljenje .. evo par videa ...
Skeg Repair (Outboard Motor) (http://www.youtube.com/watch?v=HVS6qfveLG4#)
Aluminum Boat Skeg and Lower Unit Repair (http://www.youtube.com/watch?v=5A5Uf8wuP68#ws)
ili googlaj/youtubuj SKEG REPAIR
-
Naziv "tecni metal" smo mi dali za malo jaci lepak sa opiljcima metala. Tesko da ce to drzati u vodi duze vreme, a jos i da izdrzi udarac u dno, tesko.
Ima sada mnogo boljih Wurth ili Sika vodootpornih lepkova-veziva koje samo brusilica moze da skine ali za tako malu povrsinu nije izplativo kupovati celu kartusu ili tubu.
Taj deo ima ulogu da stiti elisu i da odbaci motor, oko nosaca, u vis kod nekog udarca u dno pri voznji.
-
Da, kapiram da nema nekog kvalitetnog resenja u kucnoj reziji, naravno, najpametnije je imati sve kako je fabrika zamislila, i samim tim zastititi elisu. Realno, najbolje resenje je naci drugo kuciste elise, sto ce na kraju verovatno i biti slucaj.
Ako probam sa lepljenjem, napisacu sta sam radio i da li drzi. Do kad ce - videcemo..
-
Jos jedno pitanje, da li imate da preporucite nekog majstora koji dobro radi Tomose a da je oko Zemuna, Novog Beograda? Znam za jednog iz Zemuna, ali da cujem i vasa misljenja
-
Aca tomos... doduse Visnjica
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Nije ni to daleko ako je dobar. Pretpostavljam da ima neki kontakt na forumu pa cu potraziti. Hvala Kapetane ;-)
-
Imam ja tel... ali vidi na search da ne jurim sada posto kucam preko tapa talka...
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
+381 63 8151970 Aca Tomos
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Legenda si!
-
Mozes i da doneses to kod mene u radionicu da ti zavarim i da te ne boli glava.Nece otpasti dok ga sledeci put ne budes udario o beton.
-
Mozes i da doneses to kod mene u radionicu da ti zavarim i da te ne boli glava.Nece otpasti dok ga sledeci put ne budes udario o beton.
25648 ffff
-
@stvlada Posalji mi na pp kontakt, i gde si pa da vidimo sta cemo.
-
0653349159 zovi me,pa cu ti objasniti
-
@stvlada
Nisam hteo da te zovem, zavrsio si sa poslom sigurno.. Ako vidis poruku, javi mi kad radis sutra i da li bih mogao da dodjem eventualno ujutru i da zavarimo ovo, ili bih morao da cekam? :) Imam malog bebca, pa mi je sve isprogramirano :)
-
Sutra sam u radionici od 9-14
-
E super, svraticu do tebe ujutru
-
Nažalost se ipak Stvlada i ja ne uskladismo onaj dan, ali kad sam uhvatio vremena svratim do jednog lika koji vari aluminijum da pogleda ovo. Kaže on, čist aluminijum je u pitanju, i vario je mnogima to i onaj deo pente kojim se pričvršćuje za čamac, to zna često da pukne. Zavario mi onaj delić i ostade mi malo da ga zafarbam i sledeći vikend, ako Bog da, čamac ide na Dunav!