Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: kemppi 14, 07, 2011, 16:15:35 posle podne

Naslov: Yamaha 25 autolube
Poruka od: kemppi 14, 07, 2011, 16:15:35 posle podne
Pre 7 meseci sam kupio ovu Yamahu,ali tek pre neki dan je kompletno sredjena za voznju,jer majstori nisu mogli da konstatuju kvar i svaki je postavio drugaciju dijagnozu,a tek peti je uspeo da je nasteluje.Mozda neko bude imao slicnih problema,pa mu ovo bude od koristi.
Kada sam je kupio,zamenjen je impeler,jer je bio uglavljen od Honde,koji je slican,ali ne i isti,pa mu je puklo par pera koja su se zaglavila u kanalima za vodu,te je protok bio slab,a motor je dizao temperaturu.Neko je "doskocio" problemu i otkacio kablove sa termoprekidaca,sto je prouzrokovalo pucanje dihtunga na glavi motora.Ka sto rekoh zamenjen je impeler,procisceni su kanali za vodu(izvadjeni parcici starog impelera),poravnata glava i zamenjen dihtung.
(http://img407.imageshack.us/img407/3265/1294769922912.jpg)

(http://img521.imageshack.us/img521/4968/1295441414888.jpg)

(http://img31.imageshack.us/img31/4655/1295441385356.jpg)

(http://img573.imageshack.us/img573/6113/1295441374576.jpg)

Motor je upaljen,nije dizao temparaturu,kontrolni mlaz vode je bio izuzetno jak,taj problem je dobro resen,ali se javlja novi:neko stucanje na leru,koje hoce da ugasi motor.
Svaki majstor je naplatio stelovanje uz komentar da ne moze bolje,a popravka se ne isplati,a dijagnoze su bile razlicite:
-Oslabili su namotaji na statoru,pa je slaba struja na leru i elektronika brljavi(baca varnicu kad ne treba),ne isplati se popravljati jer stator kosta 500 evra.
-Elektronika je negde probila pa brljavi,takodje preskupa investicija.
-Razbalansirala se radilica,potrebna generalana sa zamenom radilice sto je neisplativo.
-Oslabile karike,pa kompresija prolazi pored njih,isto je neisplativo jer treba promeniti i dihtunge,semeringe,lezaje...
-Iskrivljen blok motora zbog pregrevanja,potrebno ravnanje i trnovanje bloka uz generalnu.
Svi majstori su se slozili u jednom:
Vozi dok ide,a posle prodaj u delove.

-
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: kemppi 14, 07, 2011, 18:22:32 posle podne
Da nastavim.
Imao sam dve mogucnosti:
-da lako pali,stuca i gasi se na leru,ili
-da tesko upali,ali manje da stuca.
Posle 6 meseci majstorisanja,rece mi kolega za majstora koji je njemu uradio generalnu na T4 i Suzuki-ju 6,kaze da lako pale i da je dobio garanciju 1god.
Odneo sam motor i kod njega,nastelovao ga je ,da na leru radi kao cetvorotaktni,stucanja i pucanja uopste nema,a pali iz prvog puta.Fantazija.
Sada se pitam da li je moguce da svi majstori do sada nisu mogli da nasteluju jedan obican dvotaktni motor.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zorter 14, 07, 2011, 18:43:47 posle podne
Kempi,

Sve je to lepo, ali si nas uskratio za informaciju o majstoru (a sam rece: "mozda ce nekom trebati").

Gde je, ko je, telefon broj ... ?
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: njegos68 14, 07, 2011, 20:09:04 posle podne
Da nastavim.
Imao sam dve mogucnosti:
-da lako pali,stuca i gasi se na leru,ili
-da tesko upali,ali manje da stuca.
Posle 6 meseci majstorisanja,rece mi kolega za majstora koji je njemu uradio generalnu na T4 i Suzuki-ju 6,kaze da lako pale i da je dobio garanciju 1god.
Odneo sam motor i kod njega,nastelovao ga je ,da na leru radi kao cetvorotaktni,stucanja i pucanja uopste nema,a pali iz prvog puta.Fantazija.
Sada se pitam da li je moguce da svi majstori do sada nisu mogli da nasteluju jedan obican dvotaktni motor.
to je još jednom dokazano da je 90% naših nazovi majstora demagozi i da im je priča jača strana,a ne poznavanje materije(motora)...   :suicide:
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Barba 14, 07, 2011, 21:35:52 posle podne
Sada se pitam da li je moguce da svi majstori do sada nisu mogli da nasteluju jedan obican dvotaktni motor.

Moguce je matori, ne znam zasto te to cudi.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: busa2 14, 07, 2011, 21:40:34 posle podne
Drago mi je da si resio problem !  :drinks:
E sada,  izvozaj taj motor jedno par dana i vidi dali sve to radi kako treba . Ako bude sve ok postavljaj telefon tog majstora jer njegov broj je onda neophodan na ovom forumu (posto znam da mnogi veliki majstori nisu mogli da ti zavrse taj problem -dali zato sto nisu znali ili iz nekog drugog razloga ) . :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zoke 14, 07, 2011, 22:36:26 posle podne
nema tu sta da se voza par dana kad majsor nasteluje koji zna posao to nema sta da se potkrade ili da se rasteluje to ili radi kako treba ili neradi  svaka cast majstoru zna radnju i to je to i treba jedno upamtiti nista se necacka sto dobro funkcionise,ja vjerujem da je ovdje sa naseg foruma dosta svijeta nabrijano kakvim podacima cackalo samo i cvrc a serviseri takve najvise vole hahahaha
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: tule 14, 07, 2011, 23:52:42 posle podne
Ha,  Majstor , kako to gordo zvuci,

(da parafraziram Alekseja Maksimovica)
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: kemppi 15, 07, 2011, 01:20:01 pre podne
Izvozao sam se sa motorom,nosio ga u kolima i svaki put posle tumbanja i stavljanja na camac on upali iz prve,a iz radoznalosti sam ga milion puta upalio.Nije poenta sto nisu mogli da ga usteluju,nego su me ubedili da je to krntija koju treba voziti do raspadanja,a uz to motor sasvim solidno izgleda,cak ni srafovi na bloku nisu nikada odvrtani,a svi su naplatili svoj rad,a ja svaki put sve vise razocaran.Jedan ga je tako nastelovao,da je nesto skripalo na punom gasu kao da lezaj vrti na suvo.
Majstor koji ga je popravio nije hteo nista da naplati,vec je rekao da se izvozam,pa ako sve bude u redu lako cemo regulisati,cak mu to nije osnovna delatnost vec onako usput popravlja motore.
Meni i dalje zvuci neverovatno,da je tesko naci majstora koji moze da popravi prevazidjeni i prosti dvotaktni motor.
Ako nekom treba broj telefona, poslacu na PP,necu nikog da reklamiram,a mozda bi se i ljutio,otkud znam,ne poznajem ga dovoljno.
Kao sto rekoh,mom kolegi je radio generalnu na Suzuki-ju 6 ks,karike nije mogao nigde da nadje,vec je narucio da se naprave,namontirao ih,probao i konstatovao da nisu dovoljno okaljene,i vratio nazad da mu napravi nove i kada je sve ponovo namestio,dao je coveku garanciju godinu dana.Posteno i previse.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: budens72 15, 07, 2011, 08:25:03 pre podne
E to je majstor, kad može da da garanciju na svoj rad.....on zna šta ja uradio  :good:

Drago mi je Kemppi da si rešio problem i da si zadovoljan, to je odličan motor  :good:

neka te dugo i dobro služi  :drinks:
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: fisherman 15, 07, 2011, 10:23:15 pre podne
@kemppi ,
Ja isto imam imam tu yamahu. (25 autolube)
I voleo bih da imam kontakt tog majstora.

E sad da te pitam ovako... Meni kontrolni mlaz je odlican, ali na nozi gde je auspuh slabo izbacuje vodu....
Ajde snimicu klip pa da pogledas i uporedis sa svojom ako nije problem...

Takodje mi reci gde si kupio impeler, jer bih ja takodje iz predostroznosti ga zamenio.

Pozdrav,
F
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: kemppi 15, 07, 2011, 15:21:12 posle podne
@fisherman
Impeler sam kupio u "Galija nautika" na Adi,i treba ga menjati iz razloga sto vremenom guma pocne da se raspada i delic ce se zaglaviti u kanalima,sto ce prouzrokovati smanjenje protoka ili zapusenje,a impeler ce bacati vodu ako mu fali  cak i nekoliko pera,samo je problem sto ti parcici ne mogu da da ispdnu sami.
Ako se prilikom redovne zamene impelera vidi da nedostaje neko pero,moraju se obavezno procistiti kanali,jer su parcici sigurno u motoru,a najsigurnije ciscenje je kada se rastavi masina od cizme,postoji i drugi nacin,a to je gurati tanku sajlu kroz kanale,ali nije siguran,jer je tesko progurati sajlu i izgurati gomilu sitnih komadica gume.Zapusenje je najcesce na izlazu iz cevi do bloka motora.
Tako da je najjeftinije menjati impeler na 2 godine.
Slicna stvar je i sa zamenom ulja u cizmi,jer ulje nije potrebno dugo menjati(kao menjacko ulje u automobilu),ali ne postoji nacin da se proveri da li je usla voda i prljavstina,ako se ulje ne ispusti,a kada smo ga vec ispustili,steta je da se ne zameni,jer se zupcanici ne pokvare od loseg ulja,vec od peska i prljavstine koja prodre unutra.
Kontrolni mlaz vode treba da bude takav,da vec prilikom verglanja ne kanap voda krece napolje,a kada motor radi na leru,mlaz mora da bude pod jakim pritiskom i prav(nikako parabolican).
Na nozi,gde je auspuh i treba samo da frkce,i izbacuje vodu u kapima zajedno sa izduvnim gasovima.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Kapetan 15, 07, 2011, 19:37:14 posle podne
kempi bacaj mi fon tog lika, imam Yamahy 8 konja 4t, spole servisa (a bogami i pre) gasi se poneka na malom gasu, uopste ne mogu da provalim o cemu se radi , neki put se gasi kada je motor hladan a neki put kada je vreo bez ikakve logike...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zorter 15, 07, 2011, 20:47:24 posle podne
Ma dajte bre taj telefon i identifikaciju u ADRESE MAJSTORA.

Nije problem reklamirati ono sto valja. Mozda covek zna da radi i druge motore. Moze svakom zatrebati.

@kemppi,

ako nisi siguran da li ce se majstor ljutiti, pa pitaj ga za misljenje i dozvolu.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Vuk 15, 07, 2011, 21:11:28 posle podne
Ja bi tom motoru promenio i karike, kažeš da se pregrejao, a tada obavezno odu i karike. Nećeš to odmah primetiti nego vremenom će kompresija polako padati. Auto kad prokuva obavezno posle nekog vremena počne da troši ulje i kasnije nije nizasta. Meni je yugo prokuvao i majstor kaže otići će ti karike zbog toga, nije prošlo godinu dana i motor počeo da troši ulje i slabo pali, sada truli u dvorištu, na puntu isto tako samo ga još vozim  :)
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: deda 15, 07, 2011, 21:25:17 posle podne
kempi bacaj mi fon tog lika, imam Yamahy 8 konja 4t, spole servisa (a bogami i pre) gasi se poneka na malom gasu, uopste ne mogu da provalim o cemu se radi , neki put se gasi kada je motor hladan a neki put kada je vreo bez ikakve logike...

To bi mogla biti struja , Kapetane negde je kontakt slabiji , proveri!!
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zorter 15, 07, 2011, 23:05:52 posle podne
kempi bacaj mi fon tog lika, imam Yamahy 8 konja 4t, spole servisa (a bogami i pre) gasi se poneka na malom gasu, uopste ne mogu da provalim o cemu se radi , neki put se gasi kada je motor hladan a neki put kada je vreo bez ikakve logike...

To bi mogla biti struja , Kapetane negde je kontakt slabiji , proveri!!

Platine !!!  :download:
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: IKA 16, 07, 2011, 21:18:57 posle podne
bobina Miljenko, bobina
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Kapetan 17, 07, 2011, 09:32:12 pre podne
bobina Miljenko, bobina
lako je vama da se zezate ali ja jedrima do marine, potrosnja oko 40 grama na sat  :taunt: ... motor mi treba za zadnjih 20 metara dok i to ne savladam na jedra
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: srsa 17, 07, 2011, 09:41:52 pre podne
bobina Miljenko, bobina
lako je vama da se zezate ali ja jedrima do marine, potrosnja oko 40 grama na sat  :taunt: ... motor mi treba za zadnjih 20 metara dok i to ne savladam na jedra

Па шта ће ти онда мајстор за моторе? Зар због 20 метара?  :nono:
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: stvlada 17, 07, 2011, 22:40:15 posle podne
Tih 20m mozes i na vesla
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Kapetan 19, 07, 2011, 09:33:59 pre podne
kad se pokvari motor jedrim do marine obicno kod paradjz ostrva u kanalu  spustim jedra i kresnem motor jer je tu zavetrina i desi se da me dunav povuce nizvodno...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: kemppi 27, 07, 2011, 23:57:41 posle podne
Ovih dana sam testirao Yamahu,prvi dan sam je vozio pod punim gasom sat vremena i potrosila je 10 litara benzina.
Posle toga  sam vozio u proseku 16km/h(tako pokazuje GPS),bilo je tu glisiranja ali ne 1/2 gasa,jer je brzina manja za 5km/h nego na punom gasu,i voznja na 1/4 gasa,jer je tada buka mala,a brzina solidna(12 do 14km/h).Za dva sata takve plovidbe sam potrosio 6,5 litara benzina,tj 3,25l/h.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zoki novus 28, 07, 2011, 00:30:40 pre podne
bobina Miljenko, bobina

iko ulepso si mi dan :drinks:
a ovom nasem nikoli je i tako sve jedno sta je nece popravljti sigurno :)
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: ljepoja 02, 09, 2011, 21:28:03 posle podne
-Elektronika je negde probila pa brljavi,takodje preskupa investicija.
-Razbalansirala se radilica,potrebna generalana sa zamenom radilice sto je neisplativo.
-Oslabile karike,pa kompresija prolazi pored njih,isto je neisplativo jer treba promeniti i dihtunge,semeringe,lezaje...
-Iskrivljen blok motora zbog pregrevanja,potrebno ravnanje i trnovanje bloka uz generalnu.
Svi majstori su se slozili u jednom:
Vozi dok ide,a posle prodaj u delove.

-

zaboga,ja ne mogu da verujem koliko su ljudi ne strucni...  ali sam se bar nasmejao procitavsi ovo
i cudi me da ti niko nije predlozio >>>>  :stop: <<<<  :
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 07, 11, 2017, 17:53:19 posle podne
Posto sam resio da sledecu sezonu/dve, guram sa vanbrodskim motorom, dosao sam do toga da mi je najoptimalnije da uzmem Yamahu autolube.
15 konja koje sad imam su za moj ukus, nedovoljni, tako da bih isao na 25hp.

Vidjao sam ove yamahe od 25 konja sa dva i sa tri cilindra. Sta je bolje, ima li nekih iskustava, dva ili tri cilindra? Potrosnja, kvalitet itd :)
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: LSI 07, 11, 2017, 18:54:11 posle podne
Негде сам прочитао да мотор с већим бројем цилиндара мирније ради, мање су вибрације.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 07, 11, 2017, 19:31:43 posle podne
Da, što se mene tiče ja bih uvek išao na varijantu sa više cilindara. E sad, ako su se u eksploataciji pokazali bolje dvocilindrični modeli ovog motora, voleo bih da znam to, i da znam u čemu su bolje...?  6589
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: broker975fx 07, 11, 2017, 20:17:37 posle podne
Da, što se mene tiče ja bih uvek išao na varijantu sa više cilindara. E sad, ako su se u eksploataciji pokazali bolje dvocilindrični modeli ovog motora, voleo bih da znam to, i da znam u čemu su bolje...?  6589

Koliko sam ja cuo pouzdane su i jedne i druge ali ove sa 3 cilindra bas hvale na sav glas a posebno modele Q koji su ustvari 50ks iako pise 25KS. To samo znaci da je platforma za sve preko 25-50ks ista. Pa bi to znacilo da su to maksimalno ustrojene 50ks na 25.

Ja sam bio u slicnoj dilemi pa sam na kraju naleteo na bas ocuvanu 20 autolube ali sam isto jurio 25. Nekako su mi ove sa tri cilindra komplikovanije i osetno teze i vece a veruj mi ni ova 20ks bez obzira sto je dvotakna nija lagana za manipulaciju (skini-stavi). Ja sam je turio na aqvalux ali za tvoj brodic je verovatno bolje resenje ova veca sa 3 cilindra.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 07, 11, 2017, 21:04:43 posle podne
Hvala Brokeru  thumbup

Mislim da bi tri cilindra i 25hp bilo skroz adekvatno resenje za sad, naravno i odgovarajuca elisa.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: profi012 08, 11, 2017, 08:12:57 pre podne
Imao sam 25Q. Odlicna masina. Teska malo manje od 70kg. Pouzdana masina.. jedini razlog zasto sam je prodao je bila potrosnja...

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka

Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: profi012 08, 11, 2017, 08:25:50 pre podne
https://youtu.be/yN86ly35nzU

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka

Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 08, 11, 2017, 08:50:40 pre podne
A da, secam se tvoje teme kad si je prodavao. 50 konja je azdaja, a za onaj tvoj camac je i 25 bilo puna kapa :)
Gledao sam tezinu, i izgleda da su tu negde, od 64-70kg.

Ma ako nista, tri cilindra bi uzeo pre i zbog zvuka, nema one visoke tonove kao dvocilindras na punom gasu...

@broker975fx
Kakvu si ti potrosnju imao sa onom autolube 20hp? Kod mene bi ova od 25hp verovatno radila na 1/2 gasa 90% vremena...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Drivee 08, 11, 2017, 09:45:36 pre podne
Taj blok sa 3 cilindra se koristi za 25/30/40. radilice pucaju kao kokice. Pogledajte oglase, puno delova za yamaha autolube 30/40. Drugar je sahranio 2 komada.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zankiki 08, 11, 2017, 13:34:10 posle podne
Ja bih vozao johnsona dok ne legne pravi motor..... Ako imaš u skorijem planu (godina-dve) da ga stavljaš.
Ili bih išao na 4T... To što ta yamaha nudi tebi ne treba.....
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: MiletaStamat 08, 11, 2017, 14:23:16 posle podne
I ja podržavam Zankikijevo mišljenje. Džonson ti super funkcioniše, i kad smo ga dovozili iz Višnjice gurao je lepo, iako nije sve bilo uštelovano kako treba. Sredi ti te komande kako treba, namesti pravilno Džoniku, i samo guraj i sledeće sezone tako. Bićeš zadovoljan. Mislim da treba prvo da središ enterijer, ležajeve, ogradu, a kad brod zablista u punom sjaju, biće vremena za odgovarajući. Što kaže Zankiki četvorotaktni, pa da se navozaš do mile volje a ne brineš o potrošnji.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 08, 11, 2017, 15:13:07 posle podne
To sve moze sto kazete, ali posto kod mene stoji otvorena opcija brodskog motora, hteo bih sledecu sezonu da guram sa necim jacim pa da odlucim da li da nastavljam sa vanbrodskim, ili da idem ipak na brodski. Cetvorotaktni od 25 konja su skoro duplo skuplji od Yamahe autolube od 25, a ona nije los motor. Sa tim ulaganjem koje nije mnogo veliko, bice mi dovoljno da se odlucim kasnije da li da ugradjujem brodski, ili da samo predjem na neki cetvorotaktni vanbrodski motor. Drugim recima, znacu u sta treba da ulozim.

Sto se Johnsona tice, ovaj konkretan koji ja imam je stvarno izuzetan, pouzdan, malo trosi i dovoljan je za ovaj brodic. Ipak, posto je korito dosta visoko, voleo bih da imam rezervu snage, za neki vetar ili neuslove u plovidbi. Ako ikako uspem, videcu da zadrzim Johnsona za pomocni motor, ali mislim da cu morati da ga prodam zbog nabavke jaceg.

Primera radi, sa Johnsonom sam isao uzvodno 8kmh na malo vise od pola gasa. Trosio je izmedju 3 i 3.5 litre. Na punom gasu sam isao max 11kmh uzvodno, i potrosnja ne moze da predje 5-5.5L jer zbog elise ne postize pune obrtaje(mereno). Pitanje je, da li i sa tim punim gasom, imam dovoljno snage da se vratim sa neke dalje destinacije uzvodno dok mi neki malo jaci gornjak, duva u pramac :) Zbog toga bih isao na 25hp


Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: LSI 08, 11, 2017, 15:52:03 posle podne
Можда се неки неће сложити с оним што намеравам да напишем и можда ће они бити у праву, можда више и боље знају, али ја ћу ипак написати шта мислим.

Солидан мотор 4Т, на пример Хонда БФ25 може се купити по цени од око 2.000 евра. Јамаха исте снаге, обично је јефтинија за 100-200 евра, враг би га знао зашто!?
За такав чамац, по мени, то је неки минимум снаге потребне за безбедну вожњу крстарећом брзином.
Зато би моја препорука била мотор од најмање 30 КС. Али такав мотор кошта око или изнад 2.500 евра, а тежак је од 110 па на више килограма.

Колико би могао да кошта стабилни мотор? Ако је јефтинији од ванбродског, да ли разлика у цени оправдава губитак корисног простора који сад постоји у броду после вађења мотора?
Питам ово зато што нам на чамцу увек недостаје неки центиметар.

Зато ја подржавам идеју о куповини аутолуба од 30 КС. Тешка је око 70 кг (толико је тешка и моја Хонда -72 кг). Од моје Хонде има мало више снаге, али и мало више троши.
Зашто је ја нисам купио, кад овако размишљам? Ја не волим припремање мешавине и не волим ни мирис мешавине ни мирис издувних гасова.

Ето, ја написах, па нека коментарише ко воли.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: DuleN 08, 11, 2017, 16:55:32 posle podne
Taj blok sa 3 cilindra se koristi za 25/30/40. radilice pucaju kao kokice. Pogledajte oglase, puno delova za yamaha autolube 30/40. Drugar je sahranio 2 komada.
Mislim da nemapotrebe pisati ono tipa cuo sam...
Imao sam (imam ga i sada samo ne na mom camcu) Yamahu autolub 40HP. Terao mi je camac kao vetar i nikakvih problema s njim nije bilo. Sticajem okolnosti, desilo se tako da sam dobio glanc nov cetrvorotaktni Mercury 50HP (isti je kao i Mercury 60HP)... Mislio sam da ce s ovim motorom camac leteti, ali na zalost to nije slucaj. Zbog razlike u tezini ( Yamaha 84 kg, Mercury 107 kg) malo mi se pobrkao balans camca, jos uvek nisam uspeo da se definitivno nadjem sa pravom elisom,... A i sa razlikom u potrosnji nisam bas nesto odusevljen...

Bakara, ako zelis da probas kako ide autolub, dodji kod nas u marinu S.Slankamen. Moj motor je montiran na camcu koji je imao brodski motor pa je skinut. Mocices sam da se uveris dali to pije vodu ili ne i da odlucis dal to kod tebe moze da radi...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: LSI 08, 11, 2017, 17:05:00 posle podne
ЛСИ  -Јамаха Аутолуб сама справља мешавину. Двотактни смрди кад је већ лош мотор, исто као и четворотактни кад троши уље за подмазивање.

Знам да аутолуб сам справља мешавину али ја сам имао искуства само са старим аутолуб моторима код којих је, као и код старих двотактних, који иду на смешу коју сами правимо, мирис уља у издувним гасовима веома јак.

Био сам веома близу одлуке да узмем аутолуб мотор, био сам у дилеми да ли да то буде јамаха или један тохатсу са даљинским подешавањем трима. И један и други мотор сам могао добити испод 1.500 евра... На крају, ипак сам себи рекао: "Нећеш, Лазо, удисати мирис мешавине!" Ех, та одлука ме је коштала неколико стотина евра више па сад самог себе уверавам како сам донео исправну одлуку. А да нисам, мање би ми тонула крма под теретом мотора и имао бих пара за неколико стотина литара горива, за наредних пар година...

Иначе, ни ја не бих ником саветовао да из мотора избаци фабрички уграђен стабилни мотор, али у Бакарином случају, мотор је већ напољу и већ има место позади за ванбродски...

Како било, мораће сам да одлучи шта да ради.

И да, Дулетов предлог је веома добар. Кад се већ може, треба пробати па на бази личног искуства...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 08, 11, 2017, 17:06:32 posle podne
Dule 114
Hvala ti na pozivu, hteo sam da dodjem i u sad u subotu, ali nema sanse...Voleo bih uzivo da vidim kako to ide svakako!

Ako je tvoja Yamaha ona na Markovom gliseru, video sam snimke kod njega na FB, radi kao sat i ide odlicno thumbup
Razmisljao sam ja i o tvojoj Yamahi, ali mi mnogo vise odgovara duga noga, a i do 30 konja imam malo jeftiniju registraciju.

Bitno je i ovo sto Dule kaze, tezina, jer se kod mene vb motor nalazi na kraju platforme, i pomera teziste camca znacajno. Mislim da je u ovom slucaju kao kod mene, gde je izvadjen brodski motor, najbitnije nekako nadomestiti taj obrtni moment koji je imao dizel. Ako je najmanji dizel koji je isao na Albin 25 bio od 18 konja, mislim da je ekvivalent tome donekle, vanbrodski od 25hp. Brzinu cu dobiti sa 25 konja sigurno, ali obrtni moment ne moze da se poredi sa dizelom priblizne snage, i zbog velicine i pozicije elise na dizelu, a i zbog same konstrukcije dizel motora.

Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: DuleN 08, 11, 2017, 17:11:28 posle podne
Bakara,
Da to je taj motor, koji je na Markovom camcu. Motor je sa kratkom nogom, ali Marko je razgovarao sa Igorom iz Futoga i ispade da nije problem da se ta noga zameni dugom nogom ( javi se Marku, on ce ti bolje objasniti sta su pricali i kolko sta kosta...).
Ti iskoristi priliku dok je taj camac na vodi i probaj, bez obaveze da kupujes motor, cisto da ti bude malo jasnije kako i sta... Ja uvek volim sam da se uverim, nego da slusam te price rekla kazala...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Zoran T 12, 11, 2017, 13:34:10 posle podne
9.9 Ht u menjacu otprilike 1/2,9 sto radi yamaha je sasvim dobra stvar za vece otpore bez nekih zahteva za brzinu a sa svojih 220ccm je mali potrosac...po meni mana je sto ne mozes  promenom propelera da malo poboljsas plovidbu...
  Kod 15 ks imas  (recimo honda)350ccm i realno imas puno jaci motor (maltene duplo) nesto vece potrosnje sa prenosom 1/2.08 gde mozes promenom propelera dobiti i na brzini...razlika u registraciji 9.9 ili 15 je oko 7-8000 din pa u opciji ht 9.9 drzava te donira sa 50lit goriva svake godine...i tako mozes udarati glavom u zid do daljnjeg...oba ce da ti sluze jedan na racun prenosa a drugi na racun radne zapremine i jedan i drugi motor  odgvarace puno bolje nego 2t a 25ks...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 12, 11, 2017, 14:23:45 posle podne
Pa da, sad je jasnije. Ja sam hteo da dobijem malo na brzini, a da mi pritom ostane dosta gasa za neke situacije. Sa 25hp u 2t jedino ne bih baš bio ekonomičan. Ovo sto poredis 9.9ht sa obicnom od 15 konja, ako bih u mom slucaju sa 9.9ht izgubio max 1-2kmh na krajnjoj brzini, a imao veci potisak, onda je 9.9ht logicniji izbor.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Zoran T 12, 11, 2017, 14:58:30 posle podne
Albin je odlicno i plovno korito i "izvlacit" ce te iz situacija na racun plovnosti...nije  to metalni tabanas...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Drivee 20, 11, 2017, 13:30:48 posle podne


Знам да аутолуб сам справља мешавину али ја сам имао искуства само са старим аутолуб моторима код којих је, као и код старих двотактних, који иду на смешу коју сами правимо, мирис уља у издувним гасовима веома јак.



LSI, bez tog mirisa mi dan nije potpun. Kad je upalim hladnu, pa izadje onaj obacic..to je snaga :)
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zankiki 08, 02, 2018, 13:29:33 posle podne
Koje ulje sipate u čizmu na autolube 25-30ks? SAE90?
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: njegos68 09, 02, 2018, 07:15:04 pre podne
Koje ulje sipate u čizmu na autolube 25-30ks? SAE90?
Ja sipam ovaj motul,ali može bilo koje kvalitetno ulje sa specifikacijom hpgl-5...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: njegos68 09, 02, 2018, 13:21:57 posle podne
Не иде у мењач ванбродског обично SАЕ90.
http://webshop.tehnonautika.rs/proizvod/motul-translube-sae90-ulje-za-cizmu-270ml/
Ne obično nego HPGL-5 sae 90..
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 09, 02, 2018, 17:41:41 posle podne
Ima li neko Yamahu autolube 20/25hp sa dva cilindra i alnaserom? Zanima me gde se tačno povezuju dva glavna kabla koja idu sa akumulatora na motor. Može i objašnjenje a najbolje neka slika ili šema...
hi
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Nikola Calasan 09, 02, 2018, 18:34:52 posle podne
Ne razumem ovo tvoje pitanje, nije mi bas najjasnije. Ako mislis gde idu plus i minus kabal sa akumulatora. Plus kabal ti ide na automat, koji se dalje veze na plus alnasera koji je uglavnom na dnu alnasera. A minus klabal ide na neki sraf koji vezuje alnaser za nosac

Ne razumem zasto se tekst promeni sam.u cirilicu i pri tome se promeni smisao onoga sto sam ja hteo reci
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 09, 02, 2018, 18:51:03 posle podne
To me je interesovalo, bas sto si i napisao.  thumbup
Plus i minus sa akumulatora, gde se vezuju unutar samog motora, jer mi sad nedostaju ti kablovi i moram da ih nabavim i povezem.

Nije mi motor pri ruci, pa ne znam bas najbolje kako sta izgleda na njemu i gde sta stoji. Idem ujutru pa cu da pogledam malo bolje instalaciju, jer nisam siguran kako izgleda automat koji pominjes.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 09, 02, 2018, 18:58:03 posle podne
Nadjoh sliku, da li je mozda ovo zaokruzeno crvenim automat?
(https://s20.postimg.org/k43gl7fp9/IMG_20180128_091513.jpg) (https://postimages.org/)
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Nikola Calasan 09, 02, 2018, 20:03:52 posle podne
Jel to slika sa tvog motora? Koliko ja vidim to je automat, ali za svaki slucaj ispratis kabal na njemu :) ako taj kabal ide na alnaser, onda je 100% automat, a i ovako sam poprilicno siguran da jeste

Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 09, 02, 2018, 20:10:06 posle podne
Jeste, to je moj motor na slici. Sad sam googlao "yamaha starter solenoid" i izbacuje baš to. Ispratiću i instalaciju ka alnaseru ujutru. Zupčanik na anlaseru je pojeden prilično, verovatno moram menjati, ali za sad mi je bitno da dobijem punjenje akumulatora a paliću ručno dok ne sredim, ako baš ne bude moglo sa anlaserom...

A šta misliš za minus, da mu vežem levo na onaj šraf što je nečim plavim malo ofarban, ili desno gde su već dve crne žice od mase povezane na blok?
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Nikola Calasan 09, 02, 2018, 21:31:32 posle podne
Za minus vidi gde ti je zgodnije, ali msm da je bolje na ovaj sraf desno. Kad stavis plus kabal i upalis motor, proveri da li ti puni akumulator unimerom

Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 09, 02, 2018, 21:33:31 posle podne
Hvala Nikola  114
Sutra necu stici sve, ali kad budem namestio, javljam sta sam uradio.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Drivee 14, 02, 2018, 10:32:10 pre podne
imam ja 20 pa ako se nesnadjes poslacu preko vibera. posalji broj na pp
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Dejan Z 10, 08, 2020, 23:21:45 posle podne
Dobro vece nauticari. Vec neko vreme pratim objave i citam forum, a ovo je moj prvi post i potreban mi je savet nekoga ko ima yamahu autolube. Naime, od prosle godine sam vlasnik yam autolube 25ks, koju sam kupio od prijetelja povoljno i ulozio jos toliko u njenu reparaciju (ultrazvuk karburatora, osvezavanje elektronike, nove svecice, remont sape, impeler, solja impelera i ulje u menjacu) u konsultaciji sa majstorom i na njegov predlog iskljucio sam autolube. Ofarbao se yamahinim bojama i to je sad stvarno bombona (postavicu slike kad prokljuvim kako to ovde ide) Pravim mesavinu sa castrol biolube tcw3 u razmeri 1,2%. Kad upalim svoj vanbrodski motor, kasnije nemam problema sa paljenjem, hvata na prvi zub, fino ide. Primetio sam sledece probleme:
-kad je duze vremena drzim na skoro punom gasu ukljuci limp (safe mode) i trese se, ne dozvoljava da joj dam gas. Nakon sto je ugasim i pustim je da odmori 10 ak sekundi, radi sve normalno.
- od pre par dana me zeza ler. Gasi posle 10 ak sekundi na leru, a nije tako bilo ranije. Krene da stuca, i onda kao da (oprostite na izrazu) prdne i ugasi se.
Tako da je uvek drzim na nekom manjem broju obrtaja iznad lera, da se ne bi gasila. Ali nije to resenje. Cackao sam na rucici leptir sraf i mislim da me od tad zeza (ali nisam siguran)
Sem ovoga, sve je ok i stvarno joj verujem, pali iz prve, nije me ostavila.Barem ne do sad. Voleo bih da cujem misljenje nekih ljudi sa bogatijim nautickim iskustvom, pa izvolite 😊 Postavicu i slike da potkrepim pricu.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: LSI 10, 08, 2020, 23:55:44 posle podne
Дејане, дозволите да вам пожелим добродошлицу на наш форум и да изразим наду да ћете се дружити с нама још дуго.

Што се тиче разлога за проблеме које сте описали, верујем да има квалификованијих од мене да вам дају коментаре и употребљиве савете али не могу да се суздржим а да вас не питам нешто.

С којим образложењем вас је мајстор убедио да не користите систем "аутолуб"? Шта је навео као разлог? Зашто сте уопште куповали аутолуб мотор ако га не користите како су у фабрици замислили?
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: calypso2 11, 08, 2020, 07:04:36 pre podne
Dobro dosao  114
Ja cu biti malo direktniji od gosn Laze,
za pocetak odmah menjaj majstora koji ti je to rekao, a ostalo cemo mi na forumu savetima i kontaktima sa serviserima (svi nesebično dele znanje ovde), novi majstor i naravno Ti kao glavni i vlasnik.
Ovo je "najmanje direktno" za ono što sam pročitao...Stvarno se zapitam kako nismo patentirali neku toplu vodu do sada, kada već glupi japanci nisu.
Ps. Safe mode služi da ne dodje do potpune havarije i da se na leru dovezeš do obale i potražiš servis, ne da se pregrejan hladi, pa ponovo vozi....Itd. Upropastićeš motor ako nastaviš tako, a predugačko je da ti pišem zbog čega, zašto, kako i šta će da se desi i već se dešava...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Drivee 11, 08, 2020, 07:35:12 pre podne
mmm, moze da se iskljuci totalno "safe mode", veoma lako i to na vodi, ja sam ga gasio kada ostanem bez ulja, tj, imam u motoru 3dl ali to yamaha vidi kao rezervu, realno imam voznje za jos 3 sata, te to iskljuciti samo kada treba da se dovuces do prvog ulja. veliki joj je rezrvoar za ulje. Jednostavno, majstor ga nije dobro iskljucio a u tome i jeste tvoja sreca jer te bas taj deo spasava havarije kako je rekao kolega gore..

Zasto se pali? E pa 100% nesto ne valja na punom gasu. Sta ne valja.. e paa yamaha je napravila da na punom gasu ne trosi isti % ulja kao i na leru i pola gasa, zato se to zove autolube i sama se podmazuje koliko njoj treba. Na velikim obrtajima joj treba vise ulja i to joj nedostaje.

 Ja sam imao isti motor, doduse 20ks i lepo me je posluzio. Mislim da si dobio 2 dobra saveta gore te nebih i ja da ti...

Naprave mali japanci najbolji 2T motor i mi ga unakazimo... znam ja zasto ga je on iskljucio, jer se desava da crkne pumpa ulja, e sada, sve crkava, od elise do menjaca itd..  ne mora da znaci da ce ti crci ta pumpa. najverovatnije ce da crkne jednom u 20 godina a ako je ona dobra, nemas brige. I ako crkne na vodi, napravis malo mesavine pa se dovuces do kuce, nista strasno..

Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Dejan Z 12, 08, 2020, 00:42:40 pre podne
Pre svega, hvala na odgovorima i recima dobrodoslice. Ni sam ne volim da budzim i budem pametniji od fabrike...
Majstor mi je to predlozio pod izgovorom da to zna da zabrlja i da nije pouzdano. Buduci da mi je penta bila na servisu od septembra 2019 do jula ove godine, nisam vise imao snage da slusam majstorove izgovore i da slusam verzije prica koje svako malo menja, bio sam u fazonu daj samo da je oteram vise, hocu da se vozim..Drivee, ova vasa teorija itekako '' pije vodu''  buduci da mi se to desava nakon viseminutne voznje na punom gasu. Inace, autolube mi je iskljucen u ovlascenom servisu. U ovlasceni servis je nosio bas da bih izbegao da se selim od majstora do majstora i ulazim u zacaran krug. Platio sam osvezavanje motora kao sveti Petar kajganu (28000 rsd) Nisam pametan sta sad da radim. Pozvao sam majstora i izneo mu problem, samo mi je rekao:ej, to ti je struja i resavanje je 150 €. Ovo ne mogu bas tako lako da progutam kao sto sam prvi put progutao i ostavio je na skoro godinu dana. Nervira me sto ovo sve sa servisom penti nije transparentno, kao sa servisom auta, nego svako ima drugaciju dijagnozu za istu stvar, razlicitu cenu za istu stvar i nikad nisi na cisto. Meni ona radi, svakodnevno je koristim na limenom camcu za pecanje i voznju, odlazak na kupanje (10 km u jednom pravcu) ali bih voleo jos ovo da resim i budem na cisto, kad sam vec ovoliko novca dao. Siguran sam da razumete o cemu pricam. Ima li jos neko neki predlog? Poznanici mi rekose da zna da se ugasi na leru iz razloga sto karburatori ne dobijaju dovoljno vazduha.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: LSI 12, 08, 2020, 07:41:49 pre podne
Дејане, ево, јавићу се још једном, сад кад знам мало више о целој причи.

Мотор Јамаха аутолуб требало би да буде поуздан али то зависи пре свега од начина одржавања и начина употребе.
Из ваше приче могу да закључим да сте имали "срећу" да дођете до правог "мајстора" каквих је, нажалост, много.

Нећу вас питати за име мајстора али надам се да није неки са списка који ћу вам на крају овог текста дати.

Проблем гушења при малом гасу, при ниском броју обртаја имао сам и ја ових дана и мајстору је требало неких пола сата рада да очисти дизну у једном од три карбуратора на мом мотору.
После тога више није било гушења ни гашења. То се релативно често дешава кад су карбуратори у питању. Понекад механичко чишћење није довољно, морају карбуратори у ултразвучну каду. А до загушења долази зато што у гориву има нечистоћа или због нередовне вожње и духих пауза између две вожње.

Да бисте избегли прљање карбуратора добро би било да на довод горива уградите филтер - било какав филтер бољи је него никакав. Дакле, од оних који коштају од неколико стотина динара до неколико хиљада динара. Ја сам после зачепљења карбуратора на мојој хонди од 25 КС уградио предфилтер који има на свом дну чашицу из које повремено одлијем воду која се исталожи а која би, да није филтера, доспела до карбуратора и изазивала сметње.

Што се тиче другог разлога, нередовне вожње, то је опет нешто што је мени веома добро познато. Веома мало времена сам имао за изласке на воду, а и чамац ми је 50 километара од куће па нисам у могућности да сваког дана "скокнем" до чамца да се провозам пар минута.

Уколико знате да чамац нећете моћи возити више дана, посебно када су велике врућине, приликом гашења мотора, добро је да откачите црево за напајање мотора горивом и да пустите да се мотор сам угаси кад сагори сво гориво које је прошло кроз карбураторе и затекло се у систему у тренутку гашења. Тако ћете спречити да се у мотору наталоже адитиви којих у сваком бензину има.
Кад следећи пут треба да упалите, биће потребно да добро напумпате гориво, да испуните систем довољном количином горива, можда мотор неће упалити на "први кључ" али вероватно и нећете имати проблем с карбуратором.

Иначе, мајстор вас није слагао кад је рекао да проблеми које сте описали могу да буду и због тзв. "електронике". Нама лаицима кад се то каже то звучи као квар на Аполу а ради се о једној плочици са неколико електронских елемената коју треба заменити на мотору и која заиста кошта око стотинак евра али то се не ради након неколико сати вожње. Када се замени, то дуго, дуго ради.


Да закључим, најдобронамерније препоручујем да потражите другог мајстора. Мајстор ће вам бити неопходан али пробајте код неког од оних који се труде да свој посао обаве како треба. Избегавајте мајстора који вам каже да вам није потребан неки сензор или неки склоп који "може да се поквари" или "без кога се може". Ако је фабрика нешто направила, онда то треба да ради ако је исправно и ако се добро одржава.

Мени су моји мајстори саветовали да моју јамаху аутолуб од 40КС користим редовно, да је возим при средњим брзинама обртаја али да је обавезно, бар неколико минута "продувам" на максималним обртајима и све оно што сам горе у тексту написао у вази с гашењем у случају нередовне вожње.
И још нешто су ми саветовали.

Мотор има своје сензоре који у складу с обртајима дозирају количину уља из оног резервоара за уље како би мотор имао добро подмазивање и радио мирно. Ипак, саветовано ми је да, кад сипам бензин у резервоар, успем и мало уља. Уколико је за ваш двотактни мотор без система аутолуб препорука да се мешавина прави додавањем нпр. 1% уља, онда повремено у резервоар успите толико уља, иако у кутији за уље у мотору уља има довољно. То мотору неће сметати а заштитиће га баш у случају да се заиста деси да вам се аутолуб систем поквари јер све што је направљено може некад да се поквари. Ако тако будете радили, не би требало никад да вам се деси да вас мотор изда. И напомињем, то не морате нарочито прецизно да одмеравате. Можете и "од ока" да успете, нпр. једну ракијску чашицу на резервоар, тек да мало замастите бензин у резервоару.

Мало сам одужио па да овде станем и да вам дам списак мајстора за које верујем да могу да вам помогну да уживате у раду свог мотора.

Поновићу списак који смо пре неколико дана ажурирали у једној другој теми и додаћу још три имена мајстора који су се показали и као одговорни и као солидни у погледу квалитета рада и цене.

063 8992543 - Тихи 
063 355705 - Никола
063 434261 - Пека
063 271888 - Угљеша
064 8582448 - Славко струја
065 9292921 - Марко
063 8842204 - Бобан Маринеро
063 252366 - Роберт
064 2758323 - Јоца
063 490221 - Игор

Дакле, јавите се неком од њих. Нисам из вашег текста закључио где живите а овде имате мајстора из Београда, Земуна, Новог Сада, Бановаца...
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Drivee 12, 08, 2020, 07:52:03 pre podne
LSI me je pretekao u postu ali ga necu menjati..

Drug

I ako zabrlja pumpa, upalice ti se "safe mode". Ja sam na takvom motoru potrosio sigurno 2000 litara benzina, nista nije brljalo oko motora ili pumpe. jedini problem je bila rupa izmedju usisa vode i odvoda gasova sto sam zalepio epoxijem i cao.

Predlazem da tom "ovlascenom" servisu vratis motor i da ti ukljuci pumpu i onda probas. To ukljiciti ne verujem da je veliki posao, verovatno 30 min. Probas pa ako je ok vozi tako, ako imas iste probleme onda je i mozda i struja, ipak nisam ja nikakav majstor, znam sta znam ali sigurno ne znam kao on. Ja bih tako uradio kao sto sam napisao gore.

Ah da, sto se tice tog ler gasa, malo pretrazi forum. Moj motor je imao isti problem( motor na leru radi i krene da stuca, polako smanjuje obrtaje i onda HIK(stucne) pa mu se povecaju obrtaju na normalu pa opet obrtaji dole, pa HIK i posle par puta sto ti kazes prdne i ugasi se)  kao i taj motor sa te teme, ukratko, coveg ga nosio kod 4 majstora, rekli su mu ovo pa ono, naplacao se i onda je nasao PRAVOG majstora koji je nastelovao paljenje i sve je radilo. Moj motor je je isto tako resen, na moje pitanje, kako je reseno, rekao mi je da taj motor se ustelava nekim bla bla bla specijalnim bla bla bla.. U svakom slucaju, napravio ga je covek. Dakle, nema veze sa strujom! Potrazi temu, zanimljiva je, i stara bar 5 godina.

Za vise saveta, mozda kolega Bakara moze pomoci. On je svoju radio mislim sam...verovatno zna vise..
 
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 12, 08, 2020, 08:32:05 pre podne
Tako je, ja sam stelovao moj karburator i nastelovao ga perfektno. Imao sam iste te probleme koje i Dejan navodi, sa ler gasom i nemirnim radom, pa cak i gasenjem kad se cuje nesto kao blaga detonacija, nakon cega se uz nju i ugasi. Nisam procitao da li je motor sa dva, ili tri cilindra, moja je bila 20hp sa dva cilindra i dva karburatora.

Sto se tice safe mode-a, tj ogranicenja obrtaja na 1200rpm koliko god davao gasa, moze da bude vise stvari. Meni je ulazio u safe mode ako ulje dodje na minimum, a to je sigurno jos jedno 4dl ulja u rezervoaru. Cim dolijem, safe mode se iskljuci. Moze da bude i da se pregreva, za sta moze da postoji vise uzroka(los impeler, zacepljeni kanali u motoru, termostat..)

Cisto da pomenem, i ja sam bio u dilemi da li da nosim kod nekoga da mi uklone autolube jer sam na par mesta procitao to sto pominjete, da im to navodno otkazuje. Mislim da je to mit koji je zaziveo na forumima, i da nije mnogo istinit jer nisu svi motori isto potroseni, i od toga sam, na srecu odustao.
Sve sto treba da uradite je da pratite nivo ulja posle svake duze plovidbe. Ako ga trosi, sve je u redu, druga stvar je taj safe mode, koji prati vise parametara i sigurno nece dozvoliti da vam se dotok ulja zaustavi, a da vi plovite punim gasom bez ikakvih simptoma...

Da se vratim na temu, i pokusam da pomognem.
Sto kaze Drivee, stelovao sam Yamahu nakon mnogo odgledanih klipova na youtube-u da bih saznao sve o tim karburatorima.

Ovaj klip mi je najvise pomogao na osnovu objasnjenja, od 7:10 minuta:

https://youtu.be/NnotQmnKxKM?t=430

Nakon toga, motor i dalje nije radio perfektno, i onda vrlo malo moras da ga dostelujes. To znaci da, dodatno za 1/8 kruga, odvrces/zavrces jedan po jedan od tih srafova sa oprugom, dok ne dobijes ujednacen rad motora bez tih detonacija. Oni sluze za stelovanje smese, a na kraju imas jedan glavni sraf koji gura polugu koja povezuje oba(ili tri) karburatora, i odvrtanjem ili zavratnjem njega, dobijas pojacan ili smanjen ler gas.

Ako si vican sa alatom, i bar malo se razumes u motore, mislim da to mozes sam da ustelujes da radi vrlo dobro. Savetujem da pogledas ipak ceo video, da bi shvatio kako ovi karburatori funkcionisu, i sta cemu sluzi, kako ujednaciti oba(ili tri) karburatora sa polugom koja ih povezuje da bi leptiri bili podjednako otvoreni itd.

Mislim da se vredi potruditi jer je moj motor posle toga, radio dve godine i skoro 150h bez ijednog problema, i bio je izuzetno ekonomican, sto nijedan majstor ne bi ni u ludilu izjavio :)
Ako si siguran da se motor ne pregreva i nema problem sa hladjenjem, onda mislim da postoji neka veza sa tim sto je autolube uklonjen, i da neka procedura verovatno nije ispostovana.

Srecno  114
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Dejan Z 12, 08, 2020, 09:08:21 pre podne
Hvala na savetima. Ja cu ovu nauticku sezonu zavrsiti ovako kako guram sada, a zima ce biti rezervisana za dovodjenje u red. Evo i par slicica da potkrepim pricu. I da, jos jedno pianje; na koje se sve nacine manifestuju problemi sa strujom na autolubeu? Bakara, hvala. Nisam sklon mehanici. Moguce je da cu pozvati momka koji je doktor za motore da to uradimo na vodi. Ne mogu majstora koji mi je radio ovo da cekam mesec dana da se smiluje. Inace, motor je sa tri cilindra.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: zankiki 12, 08, 2020, 09:24:42 pre podne
Nisam pametan sta sad da radim. Pozvao sam majstora i izneo mu problem, samo mi je rekao:ej, to ti je struja i resavanje je 150 €.

 ha ha ha ha ha

Voleo bih da imam tako dobrog majstora, koji preko telefona utvrdi kvar, a odmah zna i cenu za rešavanje.
Ovaj moj mora prvo da dodje, rasklopi, uradi defektažu....  lol lol
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Drivee 12, 08, 2020, 14:07:53 posle podne
Pa, radi se o VELIKOM majstoru koji radi u OVLASCENOM Yamaha servisu kako sam razumo. Zato nam i jeste tako!
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: maverick 13, 08, 2020, 12:32:12 posle podne
Dosta ih na starijim yamahama ne koristi spremnik za ulje vec sami prave mjesavniu...zsto...tko zna...mozda stvar navike mozda ne vjeruju tom starijem sustavu...negdje je taj zupčanik plastični itd itd....sto se tiče ler gasa...probaj sa šišćenjem karburatora tj dizne od ler gasa...sto se tice tog safe moda...ovako na prvo djeluje kao da se pregrije pa ti izbaci jedan cilindar...da li u tom safe modu motor radi nemirno
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Dejan Z 13, 08, 2020, 15:16:30 posle podne
Da, trese se.
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Bakara 13, 08, 2020, 15:28:07 posle podne
Da, ali takav je valjda safe mode ili ima nesto sto ne znam? Koliko god dajes gasa, mozes do max 1200rpm, tako je bar meni bilo kad je ulje na minimumu, a sve ok sa motorom. Isto je treslo :)
Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: LSI 14, 08, 2020, 08:58:43 pre podne
Недавно сам имао то искуство с блокадом обртаја на јамахи аутолуб од 40 КС.

Покушаћу да опишем догађај хронолошки.

Приликом покушаја стартовања мотора, у тренутку када сам дао контакт, огласио се аларм за уље.
Показало се да сам у посуди имао свега 200-300 мл уља.

Допунио сам посуду до максимума (неких 800 мл сам додао).

Иза тога сам испловио.

Број обртаја, који је достигао нешто преко 3.700, у једном тренутку је почео да опада и додавање гаса није помагало. Број обртаја је наставио да пада све до 1.500 о/мин и ту се стабилизовао. Пловио сам неких 15-20 минута не дирајући ручицу гаса (оставио сам је у положају изнад 2/3 гаса, близу максимума) и обртаји су били "заковани" на 1.500. При том, мотор је радио мирно, без трзања.

Приликом пристајања, када сам сасвим смањио гас, на неких 800 о/мин мотор је почео да трза и да се гаси.

После чишћења лер дизне у горњем од три карбуратора и после подешавања карбуратора (мајстор је то урадио), мотор сад ради мирно и при минималном броју обртаја, а успевао сам да добацим до 5.000 о/мин при пуном гасу.

Naslov: Odg: Yamaha 25 autolube
Poruka od: Dejan Z 12, 09, 2020, 19:53:34 posle podne
Proslo je neko vreme, reko' da se javim. Problem je dijagnostikovan. Evo i kako....Jednog dana sam na dunavu koristio tehniku pecanja trolling. Ler gas, obler na 40 m od camca i idem na ler gasu. Nakon kilometara upali limp mode. Pregrejana. Par dana nakon toga, vukao sam skijasa i shvatio da cim se vise napreze, greje se. Moje sumnje su bile fokusiranae na termostat. Sutradan vadim termostat i zaticem termostat u ocajnom stanju. Ubacio u ultrazvucnu kadu na 1 h, probao ga u vrucoj i hladnoj vodi, medjutim on ne mrda. Vozim je ovih dana bez termostata, kupicu za par dana nov, dok ne krene hladno vreme. Za dve nedelje koliko sam bez njega, ni jednom nije upalila safe mode. On je verovatno periodicno radio i ostajao zaglavljen. A sto se lera tice, promenio sam pumpu na kojoj sipam i sada prede kao macka. Ni jednom se nije ugasila. Da ne preterujem i ne kazem da radi kao da ima 4 takta 😊