Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: zeljko_srb 27, 05, 2022, 16:35:10 posle podne
-
Otvorio bih novu temu za komplet restauraciju malog glisera, ako nine problem.
Plan je sledeci. Plasticar dolazi da resi zrcalo i da pokrpi sve rupice koje su naknadno busene (budzevi) i da napravim nosac za prednja 2 sedista.
Potom ide smirglanje komplet spolja i iznutra.
Pa plastik prajmer spolja i iznutra.
Pa spric git
Pa zavrsna boja siva chalk grey u 2 sloja kontam.
I na kraju anti algin u donji deo korita, sto je potopljeno u vodu.
Komande za gas nema, volan ima, spulnu ili puz nema, neke sajle i koturaljke ima. Sta tu ide sa cim nemam pojma.
Kazte ako imate neki predlog ili izmena.
(https://i.ibb.co/pjPRR9P/IMG-9766bb69607349fc12f563181824af5d-V.jpg) (https://ibb.co/Dfb88Sb)
(https://i.ibb.co/vz2pWYS/IMG-57ea24d1689cd939136d955b6db194bd-V.jpg) (https://ibb.co/Hgm6ydj)
(https://i.ibb.co/tDbMxMG/IMG-fc6f936b97a3bdb91fc489cb4ec919de-V.jpg) (https://ibb.co/L1CzJzF)
(https://i.ibb.co/5KPhCPm/IMG-ed4887c13c7f5aba2cb40382edaf6592-V.jpg) (https://ibb.co/LN3dB3m)
(https://i.ibb.co/m9kqVqT/IMG-78b9778028a96787e2ca95ac83c722b3-V.jpg) (https://ibb.co/F52wLw3)
(https://i.ibb.co/nRmF5zs/IMG-5724711ecbe63d4a725716ee125a4853-V.jpg) (https://ibb.co/kMBtWQg)
(https://i.ibb.co/37yJqPs/IMG-0112af28df87d008e29341aeb64e6014-V.jpg) (https://ibb.co/80DhpQB)
pick a number between 1 10 (https://freeonlinedice.com/)
-
Volan, upravljacki mehanizam, sajle, to ti je oko 500e, ali mislim da to ne moze da se veze na tomosa.
Nego, ne zameri sto pitam, posto sam skontao da si iz NS, ko ce da ti radi camac? Mislim koji majstor? Imali smo skoro bas neka iskustva sa plasticarom iz NS pa cisto da te posavetujemo roll4
-
Mita plasticar s klise. Bio je vec pogledao, 100e ce da kosta. Trebalo bi 5og juna da ga radi kod mene. Ostalo cu sam, farbanje smirglanje.
Nasao sam na kupujem prodajem oko 130e volan i komande sa sajlama. Ne bih za sada to kupovao, ko zna koja ce penta ici do kraja.
Kum ima kuci merkuri 20 2t i dzonson 25 2t. Uzecu za probu da vidim kako se ponasa camac s tim.
-
Dobro je, nije ovaj sto ga znamo. Srecno, nadam se da ti nece manjkati entuzijazma da privedes posao kraju sajkaca
-
Uzmes iz zezanja motor iz auta, dodatnoga nasviras i napravis ovo :)
http://youtu.be/buaBCmWj_KM
-
(https://i.ibb.co/ZSPjsnh/459adbb96842a428245c08024a7835ae.jpg) (https://ibb.co/ZSPjsnh)
-
Prije nego lakiraš čamac a kad si zavrsio s pripremom...ja bih to svakako zatvorio bar jednim slojem u gornjem dijelu i s dva u donjem neki epoxy prajmerom...tipa light primer od hempela ili nesto slično- On ce dati nepropusnost prije samog laka. Zavrsnu boju biraj sto kvalitetniju...nesto tipa akril-poliuretan ili čisti poliuretan...zato da bude otporno na grebanje i slične situacije
-
Da li neko zna kako bi ovo moglo da funkcionise, ili da isecem i skinem. Zapoceo sam rasrafljivanje.
(https://i.ibb.co/0fVpWxK/20220530-201041.jpg) (https://ibb.co/0fVpWxK) (https://i.ibb.co/cb1jfDW/20220530-201035.jpg) (https://ibb.co/cb1jfDW) (https://i.ibb.co/8bp3y4g/20220530-201021.jpg) (https://ibb.co/8bp3y4g) (https://i.ibb.co/Sr4yZbj/20220530-201015.jpg) (https://ibb.co/Sr4yZbj)
-
Sajla s obje strane camac povezuje volan i motor preko 4 koloture....ispod volana je malo burenece s utorima...kako okreces volan tako se jedna strana sajle namata a druga odmata...i na taj nacin imas skretanje motorom...Obicno namjeste krivo pa vrtis volan lijevo a čamac skrece desno... lol Ako imas mogucnost...skini to i baci i namontiraj teleflex sajlu s svim pripadajucim dijelovima...nije jeftino ali je maximalno sigurno..Probaj naci po oglasnicima prodaje se cesto i polovno ako ti je novo preskupo
-
Upravljacki mehanizam ti apsolutno nista ne znaci dok ne odlucis koji motor ces da stavis. Ako stavis Tomos, onda ti to ni ne treba. Prvo odluci koji motor, pa da li taj motor ima mogucnost ugradjivanja komandi, pa tek onda resavaj volan i upravljanje.
Sta ti vrede koturace ili teleflex ako taj neki motor nema opciju kacenja nego samo rucicu. Mislim, sve moze da se ubudzi, samo je pitanje da li vredi. Imas motore koji mogu i na rucicu i na daljinsko.
-
Jasno. Onda skidam. Najvose sam to pitao da znam da li da ostavim ako vredi, ako je budz skidam. Jer ocu da zakrpim sve rupice i lepo ofarbam camac. Posle ne bih da prepravljam kad ga sredim.
Prednja 2 sedista sam mislio da fiksiram nosace i ova 2 montiram odozgo. Ima u beloj boji da se kupi. Camac ide u sivo skroz, spolja i iznutra.
Nazad bih neku policu koja bi isla na sraf, da mogu lako da skinem ako ne funkcionise upravljanje na rucicu. Koju visinu za sedenje da postavim, zbog nosaca mozgam.
(https://i.ibb.co/sHcPVfR/Screenshot-20220531-105640-Samsung-Internet.jpg) (https://ibb.co/sHcPVfR)
Boja siva za camac, ovakva neka.
(https://i.ibb.co/GVSDcYF/a4244c24ab82ab772e274bdeb6c6ed7c.png) (https://ibb.co/GVSDcYF) (https://i.ibb.co/wYgPdcr/audi-rs6-avant-4g-40tfsi-australia-67.jpg) (https://ibb.co/wYgPdcr) (https://i.ibb.co/9HyYB4s/fce1913e3141983b3f70626e9fe1b3dc.jpg) (https://ibb.co/9HyYB4s) (https://i.ibb.co/cDRDXp7/maxresdefault.jpg) (https://ibb.co/cDRDXp7)
-
Da li neko ima mozda 1 metar ovakvog kedera? Fali mi po 40cm sa leve i desne strane. Covek sa kp prodaje na 13m c 900din sto je ludilo.
(https://i.ibb.co/JkJn6wL/20220531-203724.jpg) (https://ibb.co/JkJn6wL)
-
Da li smem da premazem camac SKIDOLom pa da ozuljam farbe stare il nije pametno zbog plastike
-
Smirgla u ruke i udri. Keder se kupuje na metar, tako da verujem da ces naci negde da kupis.
-
Gde ima na metar? Ovaj lik sa kupujem prodajem prodaje na 10 i 13 metara a cena je 900 po metru.
Sledeca pitanja. Meni je kavitaciona ploca na 5.5 cm od dna camca. A koliko sam skontao treba da je od 0 do 2.5cm. Da li da dignem pentu gore da bi dobio tih 2.5cm.
Ovu dasku sam stavio cisto da vidim gde treba da sedim i upravljam. Da li je takvo pozicioniranje okej ili treba drugacije.
Ova prednja dva sedista bi tako stavio, ne znam ni to da li je okej.
Bucka se voda u koritu camca, ne mogu da istresem nikako da li da izbusim rupu da iscuri sve pa da posle zakrpim poliesterom ili sta raditi po tom pitanju?
(https://i.ibb.co/2qyPWm5/20220601-204225.jpg) (https://ibb.co/2qyPWm5) (https://i.ibb.co/SPCrx6p/20220601-204217.jpg) (https://ibb.co/SPCrx6p) (https://i.ibb.co/zHXjK7T/20220601-204209.jpg) (https://ibb.co/zHXjK7T) (https://i.ibb.co/4g5GGs0/20220601-204131.jpg) (https://ibb.co/4g5GGs0) (https://i.ibb.co/kMJfDGS/20220601-204110.jpg) (https://ibb.co/kMJfDGS)
-
Pozdrav Željko i srećno sa radovima!
Za Tomos 4 nije mnogo bitno da li je 5cm ili 2.5cm ispod linije korita. To je bitno za jači motor zbog glisiranja, ali to češ videti tek na vodi ako staviš jači motor. Može da se ispostavi da treba da podigneš i za čitavih 5cm da bude u ravni sa koritom, a čuo sam da nekad mora i u minus da ode...
Ta voda u koritu ne bi trebalo da ostane jer ga otežava, a za čamac te veličine je svaka dodatna težina problematična. Ja sam jedne sezone imao mali gliser Kvarnerplastiku G370 (3.7m) pa kažem na osnovu tog iskustva.
-
Pozdrav Željko i sa moje strane.
Posao koga si se latio po meni nije nimalo lak, a ni jeftin za sprovesti u delo ako želiš da sve bude kako valja. Voda svakako nije prihvatljiva, te bi je trebalo odstraniti, videti gde je ušla (ako to nije neki redovan kanal)...
Ono što je meni najupitnije u ovoj priči je koncept ovog plovila. Iskreno, ja ga ne vidim u priči zajedno sa Tomosom. Vidim ga u sprezi sa nekim motorom čije bi komande bile uparene onako kako je to i fabrički zamišljeno uz sedenje na mestu koje je za to prilagođeno. Stoga, ovaj Tomos vidim više na nekom lepom tabanašu, kojim se upravlja preko ručke.
Da li nam možeš reći nešto više o samom motoru? Deluje mi da je u "mint" stanju...
-
Hvala svima.
Sto se tice radova, jedino ce plasticar da odradi svoje, to ne znam i ne bih da se petljam, ostalo cu sam. Smirglanjen i priprema i farbanje nije kvantna fizika.
Slazem se da 4ka nije za ovo korito ali sta je tu je. Za pocetak cu probati tako, ako ne ide, gledacu neku bar tomos 18ku. Ne bih sad ulazio u 2000e troskova za motor neku hondu 25 i komande.
Sto se tice ove 4ke, dobro si primetio. Nova je, nikad u vodi nije bila. To je motor od drugarovog pokojnog oca. Meni je dao na koriscenje, jer njemu stoji 30+ godina i ne namerava da je koristi.
-
Ja ne znam nikoga ko je radio restauraciju da nije pogubio zivce i da to nije kostalo boga oca. Ako hoces da pokrpis za neke sitne novce, to moze. Ako hoces da uradis kako treba, to kosta.
Nautika je jako skup sport. 2000e za motor od 25ks moze samo ako je neki stariji motor.
Svi se mi nadamo da ces uspeti da napravis sto bolje za sto manje para, ali svi smo mi nesto radili i kupovali i znamo koliko to kosta. Nadam se da si napravio neku racunicu pre svega ovoga. Samo dok kupis sidro, kanape, bokobrane, bitve i slicno, potrosices 200-250e.
Korito je negde popilo vodu i to treba izbaciti i zakrpiti sve sto treba. Meni je i dalje nerealno da ce plasticar da pokrpi rupe i sredi zrcalo (sta god to znacilo) za 100e. Ali dobro, lagano, pamet u glavu i spremi se psihicki, fizicki i finansijski.
-
https://m.kupujemprodajem.com/plovni-objekti/vanbrodski-motori/honda-25/oglas/137280776#mhs0-1654151907442
Bila je jedna jos za 1600 s domacim papirima, prodata. Tako da moze se naci.
Slikacu sve tako da nema lazi nema prevare.
-
Bucka se voda u koritu camca, ne mogu da istresem nikako da li da izbusim rupu da iscuri sve pa da posle zakrpim poliesterom ili sta raditi po tom pitanju?
(https://i.ibb.co/2qyPWm5/20220601-204225.jpg) (https://ibb.co/2qyPWm5) (https://i.ibb.co/SPCrx6p/20220601-204217.jpg) (https://ibb.co/SPCrx6p) (https://i.ibb.co/zHXjK7T/20220601-204209.jpg) (https://ibb.co/zHXjK7T) (https://i.ibb.co/4g5GGs0/20220601-204131.jpg) (https://ibb.co/4g5GGs0) (https://i.ibb.co/kMJfDGS/20220601-204110.jpg) (https://ibb.co/kMJfDGS)
Kada dodje plastičar probušite pri samom dnu krmenog zrcala rupu iz koje će izaći voda (iz duplog dna) a onda neka ti zalijje tu navoj i čep (može od vodovoda ako nećeš nautički da plaćaš) jer je veoma važno da periodično izprazniš tu vodu.To ima inače svaki čamac. Takođe kada probuši rupu neka proveri da li je trula daska krmenog zrcala i pomirišite rupu (ne šalim se) da li se oseća na sirće (osmoza).Za četvorku nije ni važno, ali za iole jači motor presudno! . Za gumu vidi kod NOVAK DOO možda ima, imao je...Srećno 114
-
https://m.kupujemprodajem.com/plovni-objekti/vanbrodski-motori/honda-25/oglas/137280776#mhs0-1654151907442
Bila je jedna jos za 1600 s domacim papirima, prodata. Tako da moze se naci.
Slikacu sve tako da nema lazi nema prevare.
Ovo je nelegalan motor. Meni se podrazumeva da sve bude legalno.
Inace, nije ovde rec o tome da li ima lazi ili prevare, jer mozes da prevaris samo samog sebe, vec znam da za malo krpljenja i popravku zrcala plasticari naplacuju mnogo vise. Kad radis jedan ovakav projekat, onda se uvek otvore dodatni problemi i troskovi.
Ja se nadam da ces uspeti da zatvoris konstrukciju i napravis lepu pricu. Sto se kedera tice, ne mora da bude nauticki, keder se kupuje po profilu i na metar. Ja sam gomilu nekih kedera uzimao kod Ljube u Baricu 063/234429, ali moras otici i poneti uzorak.
Druga stvar, sve sto kupujes, a da je za nautiku, kosta duplo vise. Tako da dosta mozes da smanjis troskove tako sto ces neke stvari kupovati u gvozdjarama i slicno. Kao sto ti je kolega rekao za cep.
Kupis cep, prema njemu napravis rupu, iscuri voda, kupis Sikin silikon i zalepis taj cep kada se korito osusi.
-
Ovi za cep nisam znao, odlican savet.
Sad sto se tice honde dal je legalna ili ne, ne znam, nisam inspektor, pratio sam oglase, identicna je prodata sa nasim papirima i komandama, naravno ispravna za 1600. Tako da moze se naci za ok pare ok motor. Legalan.
Mislim da ce morati komplet krmeno zrcalo da se iseceni stavi nova fosna ili sta vec tu ide i obloga poliester. Juce sam rukom iskido sve jer je trulo i slabo.
Zovem ove za kedere fala za info
-
Sto se tice smiglanja, koja vrsta slajferice bi mi bila naj pogodnija?
Hocu to da kupim, svakako mi to fali od alata u kuci.
(https://i.ibb.co/rspnLWb/Screenshot-20220602-094233-Samsung-Internet.jpg) (https://ibb.co/rspnLWb) (https://i.ibb.co/TLQbtwC/Screenshot-20220602-094047-Samsung-Internet.jpg) (https://ibb.co/TLQbtwC) (https://i.ibb.co/RTzT8zL/Screenshot-20220602-094016-Samsung-Internet.jpg) (https://ibb.co/RTzT8zL) (https://i.ibb.co/3MJw4KX/Screenshot-20220602-093954-Samsung-Internet.jpg) (https://ibb.co/3MJw4KX)
-
Legalna je ako ima papire. No, nebitno.
Slajfericu, tj druga slika.
-
Imaju i papiri i plocica za 160e. Tako da legalizuje se vrlo lako i za male pare. Da ne idemo u off bespotrebno.
-
Sve keder gume imas u firmi gumatic iz NS
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Kupio sam tamo 1 metar koliko mi i treba 900 din
-
Pokrpljene rupice sve na camcu, napravljen nosac prednjih sedista, zrcalo reseno na pola, danas plasticar dovrsava. Onda smirglanje itd.
Kako da odredi. Do koje crte da mazem antialgin kad ne znam koliko camac potone u vodu kad se spusti? Ili da to uradim na obali jednom, kad ga spustim u vodu pa onda da obelezim markerom domle je voda pa onda da premazem ili kako se praktikuje?
(https://i.ibb.co/6wqpWCD/20220607-182456.jpg) (https://ibb.co/6wqpWCD) (https://i.ibb.co/T1z5Wrv/20220607-180545.jpg) (https://ibb.co/T1z5Wrv)
-
Pogledaš u marini odokativno koliko tonu slični čamci, pa tako proceniš. Po nekoj mojoj gruboj proceni takvi čamci imaju gaz nekih desetak cm, a antialgin se koliko ja znam maže još desetak centimerara iznad vodene linije, pa ako namažeš tih 20 cm, sigurno nećeš pogrešiti. Nije to neka svemirska tehnika pa da zahteva super-preciznost.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
(https://i.ibb.co/0Bj1jLv/20220608-161511.jpg) (https://ibb.co/0Bj1jLv) (https://i.ibb.co/BgN0rms/20220608-170013.jpg) (https://ibb.co/BgN0rms)
(https://i.ibb.co/gM42XMB/20220608-182318.jpg) (https://ibb.co/gM42XMB)
Reparacija zrcala me izasla 160 umesto planiranih 100e
Trebace mi savet oko pozicioniranja cizme u odnosu na camac koliko treba da je udaljena. Kavitaciona ploca je na 0 sa camcem.
-
Prajmer
(https://i.ibb.co/hBR7jB2/20220724-212513.jpg) (https://ibb.co/fkY15kr)
(https://i.ibb.co/4tJSBk8/20220724-212503.jpg) (https://ibb.co/bm7vpts)
(https://i.ibb.co/ykw2B0r/20220724-212451.jpg) (https://ibb.co/FYSpq6F)
Zavrsna boja. Nardo grey
(https://i.ibb.co/r3xqjh2/20220810-202450.jpg) (https://ibb.co/1MrBgNG)
Sklopljen i zavrsen danas.
(https://i.ibb.co/jM9Csp8/20220814-142749.jpg) (https://ibb.co/2t0zHbF)
(https://i.ibb.co/7rcYbL0/20220814-142757.jpg) (https://ibb.co/WB9xsjR)
(https://i.ibb.co/tBFNZtg/20220814-143525.jpg) (https://ibb.co/D4T6Gyh)
(https://i.ibb.co/MpZLMNX/20220814-143539.jpg) (https://ibb.co/K7bHFy1)
-
Hocu da kupim veslo, treba ga imati, za ne daj boze. Kako se bira duzina vesla? Citam po netu, bitno je da je veslacu do brade kad stoji uspravno.
Druga stvar. Da li moze na tomos 4 da se povezu navigaciona svetla?
-
Sa obzirom da taj čamac nije predviđen za veslanje, sem za nuždu, kupi bilo kakvo veslo, mogu i ona aluminijumska na sklapanje da ti ne smeta po čamcu a da imaš za nuždu.
Mislim da osvetljenje ne može direktno na T4, morao bi i bilo kakav akumulator.
-
Ne mora akumulator. Ni na apencu nema akumulator pa sija prednje i zadnje svetlo. Ista je prica ovde kontam, manje vise isti su to motori. I ima namotaj kod magneta.i ima izlaz kao dzek za svetla sirenu itd. Samo ne znam na sta sponiti jer ima 3 izlaza.
Veslo sam narucio od coveka s adica sto ih pravi. Lipa izlakirana 180cm
-
Sve pohvale za radove koje su privedeni kraju.
Zanima me da li bi se sada sa ovim znanjem i iskustvom ponovo upustio u sličan zahvat?
Kada je reč o veslu, Zanki ti je dao pametan predlog... Veslo koje imam nije sa Adica, već iz Gložana, ali je činjenično stanje isto. Uvek se UKRŠTA sa stvarima u boksu i smeta, a koristi se skoro pa nikad. Stoga veslo slopivo i što funkcionalnije kada zatreba.
Ja svoje menjam nekim za kajak.
Kada je reč o rasveti u 21. veku kada led diode rastu na drveću pored puta, razvlačiti kablove od četvorke biva malo upitno. Kupi neke led oznake, fenjer i uživaj u životu.
-
Hvala!
Pa iskreno mislim da bih opet uradio nesto slicno, ovo mi je prvi camac. Ako Bog da idemo na bolje i jace. U utorak idem da ga registrujem i spustam ga na vodu. Za veslo je gotovo, narucio sam ga. A sto se tice svetla. Nije losa ideja, moram izguglati da vidim sta ima za camac.
-
Sad sam bio da ga registrujem. Predao svu dokumentaciju. Kazu bice gotovo za 3 nedelje. A polaganje tek polovinom septembra slobodni termini.
Ne mogu da cekam toliko proce leto. Kolika kazna moze biti za jedan i drugi prekrsaj ako me uvate...
-
Uspesno prosla prva voznja!
Jes da sam odma otkino stift. Danak neiskistvu. Al sam poneo alat i 10 novih. Potom je islo okej.
Drugar mi daje da koristim merkuri 20ku. Kaze nemoj da se patis.
(https://i.ibb.co/QP747Mz/20220816-170754.jpg) (https://ibb.co/QP747Mz)
(https://i.ibb.co/Srr08WN/20220816-153018.jpg) (https://ibb.co/Srr08WN) (https://i.ibb.co/S7ZsNXj/20220816-132330.jpg) (https://ibb.co/S7ZsNXj)
-
Svaka cast na trudu i upornosti. Kazne su bas visoke za voznju bez dozvole. Povedi racuna.
Verujem da leti sa 20 konja 2 stroke :)
Koliko ima kila? Mozda 150?
-
Trenutno je sa tomos 4kom. Merkuri planiram da stavim, fali mi neki sraf za rucicu i zubcanik za rucicu.
Ako mislis na tezinu camca. Pa tako. 150kg kontam. Dvojica ga nose bez muke.
-
Pa onda ima manje, ili su taa dvojica na steroidima sajkaca
-
Ima istine :D
Kakvo je stanje na terenu ako vas zaustavi recna policija i prilikom oontrole motor nije upisan u plovidbenu. A isti nema papire.
Pitam za taj drugarov merkuri. Nije kraden, kod njega je 20ak godina, i nema nikakav papir o njemu. Ne bih da napravim problem i sebi i njemu. Pa cisto da znam sta raditi.
-
U Beogradu je navodno dosao novi nacelnik recne policije i kazu da su poprilicno rigorozni po tom pitanju. Decko sa nase marine je imao bas taj problem, jedva je spasao motor da ga ne zaplene.
-
Zna li neko koja moze biti potrosnja na sat vremena pri 3/4 gasa. Merkuri 20konja 2t. Godiste tipa 75-80to.
Ili 50 konja slicno godiste.
-
Zna li neko koja moze biti potrosnja na sat vremena pri 3/4 gasa. Merkuri 20konja 2t. Godiste tipa 75-80to.
Ili 50 konja slicno godiste.
Za 20 ks slobodno računaj 6-7 litara pri tom gasu, a za 50 ks ne znam, ali sigurno mnogo više. Jedan poznanik je do prošle godine imao baš očuvanog Johnsona 88 ks 2T, i govorio je da mu na punom gasu troši 35l/h, pošto ga je on uvek i vozio punim gasom.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Onda 20ka i miran
-
Ima li ko shemu elektro za merkuri 20 2t recimo 77 god?
Nije paljen od 99te, bile zice trule skroz. Izmenjali smo instalaciju i dalje nema varnice. Pa mi treba sema da vidim da nisam nesto zajebo. Ili sta sledece moze biti, bobine da ispitam, nisam pametan?
-
Moraš da kreneš sa ispitivanjem od izvora struje pa nadalje do kablova, kablova svećice i nje same.
-
Znate li nekog majstora normalnog za merkurija mi treba?
-
Merkuri namesten. Pali radi, vracen iz mrtvih. Sad novi problem. Motor kad se nakaci jako bude elisa odaljena od zrcala. Trim ne mogu da podesim jer je vec na zadnjoj rupi. Evo slike da vidite o cemu se radi. Da li sad opet moram da prepravljam zrcalo i plasticar da radi ili ima neka varijanta laksa?
(https://i.ibb.co/Z1238R9/166533365539887.jpg) (https://ibb.co/Z1238R9) (https://i.ibb.co/V9pbYJf/1665333654547325.jpg) (https://ibb.co/V9pbYJf) (https://i.ibb.co/fqgGQ6x/166533365498166.jpg) (https://ibb.co/fqgGQ6x) (https://i.ibb.co/TB0gvgW/1665333653855009.jpg) (https://ibb.co/TB0gvgW) (https://i.ibb.co/QDSps9M/1665333653344679.jpg) (https://ibb.co/QDSps9M) (https://i.ibb.co/vDv7q6N/1665333652820431.jpg) (https://ibb.co/vDv7q6N) (https://i.ibb.co/K9TcvkG/1665333653131786.jpg) (https://ibb.co/K9TcvkG) (https://i.ibb.co/BsCJFjF/1665333654330657.jpg) (https://ibb.co/BsCJFjF)
-
Produbi još malo brusilicom, turpijom, bilo čime žljeb na motoru koji se naslanja na metalnu šipkicu kod zrcala. Naravno obeleži jednako obe strane i proveri da ti motor ne udari u plastiku zrcala. Prvo skini šipkicu na fiksnom delu i vidi kada spustiš motor i udari u zrcalo da li je to opet visoko. ako jeste i nema mesta za blago štelovanje kako sam napisao-pa kod plastičara. 114 (zrcalo nije pod dobrim uglom, a to vidiš i po tome kako je fiksni deo motora "legao" sa gornjim luftom u predviđenom uglu)
-
Probao sam tu varijantu sa sipkicom kad skinem. Nista ne dobijam.
Motor nece udariti u plastiku zrcala jer je udaljen jedno 40cm od zrcala.
Probacu za pocetak da skinem tu kocku donju na zrcalu, mislim da je ona visak.
Ne bih da busim pentu. Lakse je ovo zagitovati i ofarbati.
Inace kako po pravilu treba da stoji penta u odnosu na camac. Skroz do zrcala ili vertikalno u odnoau na vodu ili kako se gleda, za neki optimum?
-
Tu je samo proba rešenje... Uglavnom je deo sa elisom malo bliže čamcu nego gornji deo, nikada nije skroz uspravno.
Ali to je najbolje da probavaš, meriš brzinu, vidiš sa kojom ti postavkom najlakše izglisira i ima najveću brzinu na nekom ekonomik gasu pa tako ostaviš...
-
Ne moze da se priblizi dok ne prepravim zrcalo. A ne bih da prepravljam zrcalo dok ne budem imao svoj motor. Ovo je kumov, i samo je uzet radi probe da vidim kako se ponasa sa 20kom.
Juce sam nasuo 2dzaka peska i ugurao pod prednji deo camca. Ne bi li mu spustio kljun kad dam gas. I mnogo je pomoglo. Nisam merio brzinu i nisam isao pun gas ali uglavnom problem je u losem trimu.
Svakako je kraj ove sezone. Camac vadim na suvo. Merkuri vracam kumu. A ja se bacam na nalazenje nekog motora od 20ak i moze i jace konja. Pa do leta to lepo upakujem i mozda nabacim komande. Za pocetak nek ima bar rucicu.
-
Jednostavno i slikovito objasnjeno kako treba biti postavljen motor
https://www.nautico.hr/kako-namjestiti-pravilan-kut-trima-na-motoru/
Ako sam dobro shavtio tebi je premali kut zrcala...za takve situacije imas za kupiti nesto ovako
https://www.marinastores.hr/product/67-vanbrodski-motori-i-dodaci/5528-vanjska-krmena-zastitna-ploca-s-nagibom
-
Maverick
Odlican prvi link
A za ovu gumu sti si poslao, podlosku. Slicno sam mislio. Flah da podbacim, ali to je mozda nekih 5mm max kad bih otpustio srafove. Mislim da je to malo. Da li sa ove strane si mislio da se to podbaci?
-
To je plastična ploca...stavlja se s vanjske strane čamca ispod motora i "popravlja" los tj mali kut zrcala...mozes to napraviti i kod stolara od hrastove daske...gore debljina bude 1 cm a dole ide na nulu...kad se ofarba trajti ce dosta dugo ako nemas kupiti ovako nesto gotovo u svojoj blizini
-
Pazario juce. Tohatsu 25 2t. 2000 godiste. Anlaser. Dosta zdravo izgleda i lepo radi. S komandama, domacim papirima.
Sad preko zime to sve lepo napakovati, trebace mi pomoc oko tih sajli itd.
(https://i.ibb.co/dP62rGq/20221029-142431.jpg) (https://ibb.co/dP62rGq)
-
(https://i.ibb.co/LrQfLjz/20221030-192626.jpg) (https://ibb.co/Qk8G2SF)
where can i upload images (https://imgbb.com/)
-
Odlicna kupovina, ima bas lepo da glisira sa tom konjazom na laganom koritu.
Imas li informaciju koliko ima kilograma motor?
-
58kg pise na plocici.
Uz motor sam dobio komande a medju njima i sajla ultraflex m58, trebace mi glava za volan i krecem ovih dana u sastavljanje.
Koji motor ti imas na elanu? Slicne su dimenzije camci
-
Ja imam starog Johnsona 2T 20 konja. Stalno neka podesavanja i zezancije........
Ide lepo na punom gasu, ali mi se na niskim obrtajima stalno gasi, pa ga non stop stelujem.
Rado bih pazario takvog Tohatsua i resio nerviranje :)
-
Kako se pozicionira komanda? Da li treba da prati donju liniju camca i da li ide direkt na camac ili treba nekiodstojnik izmedju camca i nje? Nekako mi je previse blizu camca. Kako posle sajle upskovati da ne landaraju po camcu?
(https://i.ibb.co/z6dd3ph/Screenshot-20221121-210535-Viber.jpg) (https://ibb.co/z6dd3ph)
Druga stvar, multiflex glava volana jel se montira ovako kako sam na slici okrenuo?
(https://i.ibb.co/7YN3L52/20221121-181130.jpg) (https://ibb.co/7YN3L52)
-
Bitno je da mozes nesmetano rucicu pomaknuti naprijed...tj ubaciti u brzinu i dati gas...Znaci da sakom ne zapinjes o stranicu camca i da ne udaris prstima kad je rucica spustena u maximalni polozaj prema naprijed...Sajlama ne smeta .Ovako po slici cini mi se da je trebas vratiti malo prema nazad. Obicno izmedju komande i same plastike ide jedna ploča debljina cca 1 cm da je ipak malo odmakne da ne zapinjes rukom. Sto se tiče puža volana...njega stavis na nacin da obratis paznju s koje strane čamca ces dovesti sajlu prema njemu pa tamo i usmjeris ta dva mala otvora . U jedan udje sajla i zategnes maticom a na drugi sajla izlazi kako motas lijevo desno i preko njega ide komad plastičnog crijeva da te taj dio sajle koji izlazi ne umasti po nogama
-
Maverick hvala na odgovoru, za koji dan krecem sklapanje, sve sam prikupio sto mi treba.
Druga stvar. Vidim elisa mi je krznuta na 2 mesta. Malo jako.
Da li je treba balansirati ili je to zanemarljivo. Koliko je bitno da bude elisa izbalansirana?
https://youtu.be/ikRPThBepGY
-
Isto kao i točak na automobilu...Naravno da je važno i ni najmanje zanemarljivo.Posebno što imaš gliser. Ne možeš sam balansirati. ima ko to radi, ali ja nemam kontakt jer mi je serviser odnosio elise (4 kom , 2xduoprop) na varenja i balansiranja.Mislim da je Batajnica, ali lako se to nađe.
-
Jel radite proveru elise tipa jednom godisnje, ili kada ste sigurni da je za balansiranje spremna?
Drugo pitanje. Kavitaciona ploca mi je 3cm iznad najnize tacke camca.
Kako ce se to ponasati u voznji, da li moram da prepravim zrcalo da bude nize za tih 3 cim ili da ostavim ovako?
https://ibb.co/vZvT3Js
-
Elisu obavezno šaljem na balansiranje jednom u 3 godine, na koliko vadim i brod...
Još je u pitanju mesingana elisa koja je mnogo jača od tih aluminijumskih na gliserima, tako da bih je obavezno pregledao.
Mislim da nema šanse da sa takvom postavkom kavitacione ploče elisa dobija dovoljno vode...
Pravila za postavljanje motora i elise su poznata i moraju se ispoštovati. Da je u pitanju 4-5ks pa može kako hoćeš...
-
Ok jasno sto se tice elise. Poslacu na proveru moju.
Sto se tice kavitacione ploce. Nije mi problem da je dovedem u liniju dna camca. Nego da ne radim dupli posao ako ne mora. Gledao ovu sliku i ispada da trkacki gliseri imaju vise plocu od dna
Jes da nisam trkac nego vidim da ljudi tako postavljaju pa me zato buni.
(https://i.ibb.co/P4D46MD/progressive-engine-height-1.jpg) (https://ibb.co/P4D46MD)
-
Ako želiš da izbegneš dupli posao, najbolje je da probaš i vidiš kako se ponaša... U nautici mnogo toga ide baš tako - na probu, ne možeš unapred da znaš kako će nešto da se ponaša u praksi dok ne probaš.
-
Kapiram, nego mozda je neko bas imao slicnu situaciju, pa da ne moram na svojoj kozi da ucim. A i hteo sam preko zime sve da resim da s proleca samo spustim u vodu. Nece biti bas lako to na vodi da se radi.
-
Dovedi kavitacionu plocu u liniju dna camca i nece te boleti glava...
-
Bice tako.
-
Elisu obavezno šaljem na balansiranje jednom u 3 godine, na koliko vadim i brod...
Još je u pitanju mesingana elisa koja je mnogo jača od tih aluminijumskih na gliserima, tako da bih je obavezno pregledao.
Mislim da nema šanse da sa takvom postavkom kavitacione ploče elisa dobija dovoljno vode...
Pravila za postavljanje motora i elise su poznata i moraju se ispoštovati. Da je u pitanju 4-5ks pa može kako hoćeš...
Gde to radiš?
-
Kod Marka u Pazovi, član je ovog foruma...
-
Hudec?
-
6589
-
Pitao sam coveka na fb. Ne znajuci da je odavde clan. Vrlo korektan covek!
-
Radi i popravku elisa (varenje, zamene gumenog dela), balansiranje...
Poslao sam mu već dosta ljudi i svi su prezadovoljni...
-
Marko Hudjec - Stara Pazova 062 315 953
-
Ako je motor stavljen direktno na zrcalo kao sto je slučaj kod vecine onda kavitacijska mora na nulu bar ili nesto nize...2-3 cm ovisno kako je proizvođać zahtijevao. Kod mene je kavitacijska nepunia 4 cm iznad samog dna ali je motor "odmaknut" od zrcala jednim dodatkom koji se zove jack plate...On sluzi da se motor moze dodatno poštelati po visini naknadno kad je u vodi i da ga odmicanjem od zrcala dovedemo do "zdrave" vode a da nije nuzno uronjen koliko inače bude.....Tebi je to nebitno ali mozes malo proguglati...cisto sto je zanimljivo
-
Maverick. Kako ti se ponasa camac stim sto je kavitaciona ploca iznad dna? Znam sta je jack plate, verujem da si probao sve tri varijante, da je kavit ploca u ravni s dnom, iznad dna, ispod dna, kako ti se najbolje pokazalo?
Gledao sam dosta klipova na youtube-u na vecini glisera ili je na 0 sa dnom ili je dignuta iznad dna camca, i kazu bito je da moze da usisava vodu kada dodje do momenta glisiranja.
Ovo mi je jako logicno sta kazu u klipu:
https://youtu.be/GQRuEJM0uNs
-
Ja sam krenio od dole pa polako podizao do prvih proklizavanja na zaokretima i onda sam nesto sitno spustio..Dobijes manji otpor same pete jer je manje uronjena. Moze ici nijansu veca elisa ...nesto malo bude ekonomcnije itd itd...na ovim nasim motorima nema nekih velikih pomaka tipa da trosi 20 posto manje i ide 10 km na sat brze. Iz hobija se bavim nautikom pa volim svašta probati
-
Pokusacu ipak na prolece bez secenja zrcala, ovako kako je. Danas sam malo cackao, stavio camac u vaser vagu i motor. Stavio lenjir na dno camca i on je kao ta crvena linija na slici, 2.5cm ispod kavitacione ploce, a tik iznad usisnika za vodu. Mora se to na vodi isprobati i da neko ide pored i gleda da li motor moze da usisava dovoljno vode...
Vidim masno na donje. Srafu za ulje, verovatno je gumica otisla. Da li se sipa SAE90 i da li je taj gornji krug, sraf za max nivo ulja?
(https://i.ibb.co/Y8C3smf/20221207-000908.jpg) (https://ibb.co/Y8C3smf)
-
Sipa se nekim većim špricom ili kako se snađeš, na donju rupu dok ulje ne poteče na gornju...
-
Zankiki. Jel se motor polegne na stranu?
Sae90 jel tako?
-
Motor treba da stoji uspravno prilikom sipanja ulja.
-
Sipaš ulje 80w-90 oznake api gl 4 ili 5...kupiš ga u svakoj trgovini autodijelovima i jednu litru imas za dva tri puta. To gdje slini ...kupi bakrenu podlosku....takav sličan tj isti vijak imas malo iznad i potrebna količina ulja u mjenjaču je nivo izmedju njih dva ....Ulje se sipa na način da se puni od donje strane prema gore...kad procuri na taj gornji vijak onda je mjenjač pun...Ova pumpica s videa ti kosta mozda desetak eura a imaceš je godinama....ako nemas onda nesto slično improviziraj...od plastičnih boca tipa likvi koje mogu posluziti do nekih vecih sprica i komadica crijeva itd itd
https://youtu.be/YCUJbR1MEJA
-
Ja radim sa ovakvim špricom...
(https://servisnaoprema.com/wp-content/uploads/2020/09/SPRIC-ZA-SIPANJE-ULJA-U-MENJAC-500-ml-G01150-1.jpg)
-
Komande montirane, deluje da sve radi glatko. Volan montiran sajla se ceka duza, jer je ova sto imam kratka.
Prvo pitanje, kako ove zice povezati, dal odgore da raskopcam i ovih 5 zica spojim sa tih 5 po bojama sto idu iz motora?
Drugi problem, udarace sipka kad zakrecem volan nadesno. Moracu da isecem rupu novu.
(https://i.postimg.cc/dLcY39J9/20221226-181935.jpg) (https://postimg.cc/dLcY39J9)
(https://i.postimg.cc/vc7dV6Bw/20221226-182018.jpg) (https://postimg.cc/vc7dV6Bw)
(https://i.postimg.cc/qtqfSbGp/20221226-182114.jpg) (https://postimg.cc/qtqfSbGp)
(https://i.postimg.cc/zL2NfZfL/20221226-182251.jpg) (https://postimg.cc/zL2NfZfL)
-
Da li neko zna kako se povezuje punjac za telefon na pentu? Da li na plus i minus sa akumulatora ili na neke izvode sa motora treba?
https://www.amazon.com/Cigarette-Lighter-Splitter-Charger-Waterproof/dp/B07RHY97ZZ
-
Morace malo poliestera da se sredi ta rupa i mozda jos za crevo goriva dodam okruglu rupu s kederom, pored.
(https://i.postimg.cc/qqjh0rJN/20230108-192000.jpg) (https://postimg.cc/gLLkqf6p)
-
Da li neko zna kako se povezuje punjac za telefon na pentu? Da li na plus i minus sa akumulatora ili na neke izvode sa motora treba?
Koliko se ja razumem, uvek ide sa akumulatora
Nema razloga da se posebno odvaja
A dodatno, akumulator ti ovde dođe i kao garancija ravnomerne struje i napona
-
Vaca. Okej, tako cu i uraditi.
Po netu koliko sam skontao original akumulator za ovu pentu treba sa je 28 ampera. I to je neki mali kao za motocikle. Da li ce mu smetati ako stavim automobilski od 45 ampera? Ne znam koliko realno moze da ga napuni dok radi motor, da ne bude uvek na polu prazan.
Drugo pitanje. Kakva he praksta gde se crevo goriva provlaci inace sa strane gde je prikljucak za gorivo (zuti krug da izbusim) ili gde idu sve sajle (crvena strelica sa suprotne strane)
(https://i.postimg.cc/PNQ6DJk8/20230109-120808.jpg) (https://postimg.cc/PNQ6DJk8)
-
Mislim da nema potrebe busiti dodatne rupe, ad vec imas rupu od komandi, gde sasvim bez problema moze da se provuce i crevo za rezervar.
-
Neće smetati veća amperaža. Samo ćeš imati više struje u rezervi (kada motor ne radi).
Punjenje zavisi od toga koliki napon daje motor (između 13,8 i 14,8 V je nominalno) i koliko dugo radi.
Akumulatoru ne smeta to da li je pun ili poluprazan.
Ja sam sajle, kabl za struju i crevo za gorivo provukao kroz istu rupu, stavio manžetnu i nema problema i vizuelno deluje sasvim ok (bar meni) :-)
-
Vazi Vaca. Tako cu i uraditi.
Procitao user manual, kaze da kavitaciona mora biti od 3-5cm ispod dna camca. Tako da sam ga iseko. Sutra jos malo dopravim i bice po ps-u.
Pitanje. Da li vi pentu drzite samo na ona dva srafa gde se lokot stavlja ili i na dodatna 2 koja treba sa se probuse kroz zrcalo. Ima na skici dole.
(https://i.postimg.cc/N5wrCYt5/20230109-173230.jpg) (https://postimg.cc/N5wrCYt5)
(https://i.postimg.cc/4YPth0rn/Screenshot-20230110-001218-Gallery.jpg) (https://postimg.cc/4YPth0rn)
-
Da li znate nekog elektricara iz ns ili blize okoline, treba da spoji zice iz komande na motor sto idu. Ne bih sam da eksperimentisem i spalim cdi na primer...
-
Ipak sam iseko zrcalo na meru po uputstvu iz tohatsua, novu rupu napravio za sajlu, i s druge strane proseko za pun hod teleflexa, napravio dasku pod uglom da motor stoji u vaser vagi, dok je i camac u vaser vagi. Presao sve poliesterom i fiber gitom. Ovih dana cu prefarbati i to je to.
Ostaje da spojim zice na komandi. Stavicu mu satice na instrument tablu barometar, termometar, sat. I punjac za telefon. Mislio sam jos mozda da zatvorim prostor ispod zadnjeg sedista, tu ce biti akumulator i rezervoar, em zbog estetike, em zbog kradje eventualne.
(https://i.postimg.cc/vDZjhm1g/20230130-224530.jpg) (https://postimg.cc/vDZjhm1g)
(https://i.postimg.cc/ftwP6zBP/20230130-224538.jpg) (https://postimg.cc/ftwP6zBP)
Imam pitanje, da li treba da izbusim 2 rupe za 2 srafa sto idu kroz pentu i zrcalo.
(https://i.postimg.cc/WqVG18dY/20230201-010150.jpg) (https://postimg.cc/WqVG18dY)
-
Da li je ovaj sraf neophodan da se postavi? Ne bih da busim zrcalo sko ne mora
(https://i.ibb.co/jzgBKjK/20230222-183004.jpg) (https://ibb.co/jzgBKjK) (https://i.ibb.co/PDCVMHt/20230222-183419.jpg) (https://ibb.co/PDCVMHt)
Motor postavljen sve namesteno osim kablova.
-
Treba da se postavi
-
Bio mi je majstor, povezao zice za komande. Ustanovio je da regler ne puni akumulator.
Da li znate nekog ko ih pravi ili gde moze da se kupi drugi.
-
Stavio novi regler i dalje ne puni akumulator kako treba. Sad jedini ostaju namotaji da se provere. Da li neko ima iskustva s proverom namotaja ili nekog majstora koji vrsi reparaciju?
-
Spreman.
(https://i.postimg.cc/F1bJdfSZ/20230620-181512.jpg) (https://postimg.cc/F1bJdfSZ)
(https://i.postimg.cc/rK8RS8CL/20230620-181532.jpg) (https://postimg.cc/rK8RS8CL)
(https://i.postimg.cc/F7Ddp2Dk/20230621-154905.jpg) (https://postimg.cc/F7Ddp2Dk)
-
Kad je spuštanje u vodu
-
Ja se nadam u toku nedelje. Sve je spremno.
-
Camac je juce spusten u vodu. Na prvoj voznji od sarana do varadinskog mosta, na moj prvi utisak LETEO JE. Dal sto se nisam nadao da ce tako ici ili stvarno ide dobro ne znam.
Kad sam hteo da se privezem, kad izbacim iz Forward u neutral, obrtaji skoce u max odmah, i ne mogu da ih spustim, mora. Da ugasim motor. Nekako sam se privezao i onda sam u mestu njakao poluge sajle oko karba itd sve deluje na oko ok. Ali gas divlja cas gore cas dole i pucka nekako kao da i struja zeza.
Mozda karburator prvo treba ocistiti, drugo, svecice zameniti.
A treca stvar stariji ljudi s dunava kazu da mi je penta previse duboko u vodi. Postvljena je po tohatsu uputstvu, al u prirodi ona jeste stvarno duboko. Sad ne znam dal da napravim onaj JACK PLATE pa da je izdignem maksimalno. Koliko sam skontao, treba kavitaciona ploca da brije po povrsini vode dok camac glisira po punom gasu. Treba to sve potrefiti.... sad sam vec malo poceo da pizdim.
Ako neko ima savet ili majstora iz ns kazite. Iskusni.
-
... treba kavitaciona ploca da brije po povrsini vode dok camac glisira po punom gasu.
Ovo je apsolutno netacno.
Pogledaj sliku kako je pravilno postavljen motor:
-
Ja i jesam tako uradio, po user manualu od tohatsu. 3-5cm kavitaciona ploca da je ispod dna camca.
Ali problem je drugi. Jednostavno ceo zadnji deo camca previse potone u vodu. I voda stoji kao na ovoj crvenoj liniji. Iako ja sedim napred i tezina je rasporedjena. Zato mislim da mi treba jack plate da bi izdigo motor vise, da nije toliko elisa u vodi duboko.
(https://i.ibb.co/dJCVSLv/69647063.jpg) (https://ibb.co/dJCVSLv)
-
Po mom misljenju, ti imas suvise mali camac za taj motor i kad ga poteras on se propinje, sto je i normalno...
Podizanjem motora apsolutno nista neces postici.
Ako ti treba majstor za motore u NS, ja vec godinama saradjujem sa Igorom iz futoga - 063490221
-
Hvala za info zvacu ga.
Danas cu da skinem karb da ocistim dizne.
Sledece je za probu cu da stavim protiv teg dzak peska pod palubu cisto da vidim sta se desava. Nemoguce da ne moze! Ljudi idu na meseca ne da ne mogu da ustelujem camac. Vidjao sam slicne camce sa 50, 70 konja motorom i voze normalno ljudi. Kontam jos malo mu treba, samo zivaca fali.
-
A koji ti je ugao između motora i zrcala? Ako ti tone zadnji deo smanji ugao maksimalno, tj. skroz primakni motor do zrcala, da motor u radu izdiže krmu čamca.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Pentu sam postavio u vaser vagu, dok je i camac bio u vaser vagi na klocnama. Al imam jos 2 rupe za primicanje do zrcala. Prvo moram karb da resim da normalno radi motor pa je sledeci korak stelovanje visine i nagiba.
Po slici kolko mozete videti. Kavitaciona ploca je u odnosu na dno camca na 4cm ispod dna. A noga stoji da kazemo 90%, u vaser vagi je.
(https://i.ibb.co/rtBsgXY/Screenshot-20230706-175254-Gallery.jpg) (https://ibb.co/rtBsgXY)
-
E, ako imaš dve slobodne rupe do zrcala, slobodno ga stavi u poslednju, pa ga onda probaj. Balast napred obavezno. Ima tu malo igranke oko toga...
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Mislis na balans napred?
-
Da, na onaj džak peska što si spominjao...
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Skino karb, ocistio dizne, vratio. Namestio ler i vazduh.
Protero.
53 km/h nizvodno
50 km/h uzvodno
Po gpsu.
Zlo i naopako.
Drugari su gledali sa strane, kazu kavitaciona ploca se vidi kad ide pun gas. Kazu nista ne diraj.
-
Kakva je stabilnost i upravljivost pri tim brzinama?
-
Nisam mnogo testirao, iskreno malo me puko adrenalin.
Jednostavno lebdi po vodi ko zabica. Moram se malo navici i na vodu i na camac.
Ja sam totalni laik i pocetnik. Ne znam jel ta brzina dosta velika oli je to normala neka. Meni je osecaj na camcu dosta jak da kazem.
Ne znam kolikom brzinom se krecu bigfoot sa 20kom hondom 4t. Kad ih vidim lepo idu i izglisiraju. Al ne mogu da procenim na ooko kolika je to brzina.
-
Big foot sa 20 konja sumnjam da ide više od nekih 40 km na sat.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Protero.
53 km/h nizvodno
50 km/h uzvodno
Po gpsu.
Da li si obratio pažnju na potrošnju?
Kolika je?
-
Rezervar je bio pun. 10L. Vozio sam ga pun gas par krugova i pogledao sam u rezervar, na oko nije mnogo potrosio. Ovih dana cu testirati. Gps duzine puta itd.
-
Evo jedna slika. Igracu se jos malo sa trimom, da vidim kako mu najbolje lezi.
Jedino sto ne zna. Da li su ovako pravilni talasi, da krecu od polovine camca ili tako mora jer je takvo korito.
(https://i.ibb.co/9pdvCLn/Screenshot-20230707-142755-Gallery.jpg) (https://ibb.co/9pdvCLn)
-
Drugari su gledali sa strane, kazu kavitaciona ploca se vidi kad ide pun gas. Kazu nista ne diraj.
Ako se vidi kavitaciona ploca, a pravilno je postavljena (na samom dnu linije camca), to onda znaci da ti je celo korito u vazduhu jh
-
Postavljena je 4cm ispod dna camca. Po uputstvu tohatsu kazu da treba od 3-5
-
Da li je neko pravio Jack plate? Planiram ovih dana to da uradim, kako bih mogao pravilnu visinu nastelovati za iducu sezonu na vodi.