Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: BORA-D.T.D. 24, 08, 2016, 14:08:53 posle podne

Naslov: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: BORA-D.T.D. 24, 08, 2016, 14:08:53 posle podne
Otvaram ovu temu kao odgovor na Jovino pitanje.
Citat: Jova  juče u 13:38:28
,,Poštovani, koji projekat  bi preporučili u klasi 21",deplasmanskog tipa  za izradu sitemom šij i lepi ?"

U predlogu su planovi za izgradnju deplasmanskih plovila dužine oko 21', od kompozitnog materijala(vodootporni šper, epoksidna smola, fiberglas platno) metodom ,,šivenja i lepljenja“, sa kabinom i vanbrodskim motorom.
Naravno, postoje slični planovi sa brodskim motorima, bez kabine itd.
http://www.tadroberts.ca/services/small-boats/displacement/powerpogy6m
Power Pogy 6 Meter (19' 6'')
http://www.tadroberts.ca/services/small-boats/barge/shanty20
Cryising Shanty 20
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: BORA-D.T.D. 24, 08, 2016, 14:15:49 posle podne
Malo veći ali zaslužuju pažnju.
http://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23
Down East Cruiser 23'.
http://bateau.com/proddetail.php?prod=GT23
GT Cruiser 23
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: BORA-D.T.D. 24, 08, 2016, 14:22:51 posle podne
Još tri interesantna projekta.
http://store.devlinboat.com/dipper19.aspx
Dipper 19
http://bandbyachtdesigns.com/ob-20/
Outer Banks 20
http://www.bcademco.it/EN/piani.html#4
Vila 620
Naslov: Odg: Pitanje
Poruka od: Jova 25, 08, 2016, 20:48:28 posle podne
Lepe male jahte,interesantno je da sve imaju fiksnu natkabinu.Sobzirom na naše relativno toplo podneblje kakva je prednost tvrde natkabine u odnosu na vetrobran sa tendom.
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: BORA-D.T.D. 26, 08, 2016, 08:24:16 pre podne
Prednost fiksnih kabina je u svakom slučaju bolja zaštita od spoljnjih uticaja i leti i zimi. Međutim, kabine moraju imati mogućnost provetravanja ili ventilacije.
U okvirima zadatim ovom temom, postoje i projekti otvorenih čamaca (bez kabine).
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: zankiki 26, 08, 2016, 10:47:10 pre podne
Tvrdi krov je nezamenjiv za solarnu ploču, merdevine za izlazak na obalu, povremeno pecaljke itd itd
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: Jova 26, 08, 2016, 19:31:09 posle podne
Pitanje ? Kokpit,mislim da je to naj korišćenij deo ovakvog plovila pa me interesuje na šta obratiti pažnju prilikom planiranja izrade i opremanja ovo dela plovila
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: Zoran T 26, 08, 2016, 20:28:05 posle podne
Kokpit  najcesce na zadnjem delu i za celodnevno sedenje...obavezno samoprazneci(da voda sama izlazi napolje) a posle za kakvtu namenu hoces..."radni","pecaroski","familijarni",uz dobru tendu kao dodatna kabina sa dnevnim ili nocnim rasporedom...kako vec tebi licno odgovara...
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: BORA-D.T.D. 30, 08, 2016, 09:20:34 pre podne
U kategoriji iz naslova teme, u većini planova su predviđeni brodski motori i kabine.
Međutim, mogu se pronaći planovi u istoj kategoriji, sa vanbrodskim motorima i otvoreni.

http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=14
21' Garvey Flex Boat
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: BORA-D.T.D. 30, 08, 2016, 09:26:57 pre podne
Još dva projekta:

http://www.harrybryan.com/harrybryan/HandyPlan2.html
HANDY BILLY 21

http://www.dhylanboats.com/design/plans/pointcomfort18_plans/
POINTCOMFORT18
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: Jova 03, 09, 2016, 12:11:29 posle podne
Pitanje ? Predja kabina u provi kolika bi visina bila optimalna,odnosno da li težiti da ona bude što viša ili prednost dati ravnoj palubi iznad za boravak i sunčanje na uštrb visine kabine ispod.
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: Jova 27, 07, 2020, 09:29:11 pre podne
Redwing 18 mi je favorit,ravno dno,nema natkabinu,pogon mali vanbrodski motor,niska potrošnja,lako ga je vući na prikolici
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: Jova 27, 07, 2020, 12:37:54 posle podne
Drugi favorit mi je Bateau MM21 u mojoj varijanti bez natkabine. Trup širok komforan,mali gaz,potreban mali vanbrodski motor.Izostavljnjem natkabine dobija se veliki kokpit i velika kabina.Čvrsta sklopiva tenda može se iskoristiti za postavljanje solarnih panela,pa i u nekoj varijanti može i elektro pogon sobzirom da je za pokretanje potrebna mala snaga.Prepravio sam originalni crtež u paintu pa se unapred izvinjavam ako nije pregledno.
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: LSI 27, 07, 2020, 13:27:28 posle podne
Оба су лепа али и за једно и за друго решење потребно је да неко има где, да има са чиме, да зна како и онда много, много рада.

Што се тиче размишљања о надкабини, ево мишљеса из личног искуства.
Имао сам чамац с ниском кабином и желео сам надкабину. Потрошио сам много времена, потрошио сам много пара и добио сам надкабину а онда сам закључио да ми она не значи толико колико сам мислио.

Изградњом сам угрозио стабилитет пловила (код ова два модела мислим да то не би био случај због прилично широког трупа у оба случаја). Класична тенда изнад кокпита много тога решава ако се пловило не користи за дуге пловидбе по лошем времену.
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: Jova 27, 07, 2020, 21:08:31 posle podne
Imam  dvorište i garažu,imam gomilu raznog alata.Sa prijateljem sam već pravio  brodić veličine Redwinga18 sa dodatkom natkabine.Sa tehničke strane nautikom se dugo bavim mada uglavnom iz hobija.Ugrađivao sam ljudima i vanbrodske i brodske motore,bavio se marinizacijom,ugrađivao
mehaničke i elektro istalacije,koristio epokside i razne druge hemijske proizvode.Sam se nisam upuštao u brodogradnju jer to traži potpuno angažovanje ako hoćeš nešto da napraviš u razumnom roku.Vreme koje mi nedostaje stiže za par godina.Penzionerske dane nameravam da iskoristim za izgradnju brodića koji će moći da vuče moj auto na jednosovinskoj prikolici,Sad eto razmatram projekte i kačim ih ovde pa ko ima neki savet uvek je dobrodošao.
Naslov: Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
Poruka od: Jova 31, 07, 2020, 12:49:57 posle podne
Moj treći favorit,Bateau HMD19,kojeg je Bora onako lepo skockao.U mojoj varijanti nebi imao natkabinu već čvrstu
nastrešnicu koja bi mogla da se spušta u tarnsportu.Uklanjanjem natkabine dobija se i znatno veći kokpit i kabina,obzirom da sam ja pogolem 193 cm to mi prilicno znaci.Takođe za pogon potreban mali motor,lak transport na prikolici,trup malo konforniji i malo pomorskiji od Redwinga 18.Na kabini klizni poklopac koji omogućava u prednjem delu stojeću visinu.