Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Gorio 15, 09, 2009, 22:40:28 posle podne
-
Sta mislite o ovom brodskom motoru,ima 18 ks i dva cilindra.Uradjen komplet generalka prosle sezone,malo vozen.Prodaje mi prijatelj za 1000e,sve sa osovinskim vodom i elisom,komandama komplet?Da li vredi ugradjivati taj motor?
-
Pocinjem za koji dan da pravim ladju,9metara sa 3metra ,blago v korito,kao neka jedrilica ce izgledati,4mm lim.
-
Ćao Gorio,
Možda se kasno javljam sa odgovorom na temu ali za za sve one koje interesuje mogu samo da kažem da posedujem isti motor na brodiću i da sam prezadovoljan! Nešto sam i napisao u temi na http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3833.0. (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3833.0.)
Motor je čini mi se '70 i neko godište. Kopija je Volvo Pente MD2 (ispravite me ako grešim). Motor je redovno servisiran, promenjeni su svi filteri, remenice... Motor je EXTRA!!! Za sve ove godine od kada je kod nas jedini peh je bio prošle godine (kada sam uzeo brodić od majstora) pukao je jedan podizač ventila koji je odmah i zamenjen. A brodilo se uzduž i poreko Dunavom i Savom!
Jednom prilikom me je komšija sa splava pored mene u priči oko čamaca i motora (isti poseduje nekog Johnsona, Mercurya ili sl.) pitao koliko troši Torpedo? Rekao sam mu da je potrošnja je oko 1,5l nafte na 1h ako ne i manje. Kada je to čuo, izjavio je samo da tolika količina goriva nije dovoljna njegovom motoru samo da napuni instalaciju… Nakon toga se samo okrenuo i otišao.
Za startovanje ima ugrađen anlaser, samo još dobar akumulator i nema problema. Postoji uvek i mogućnost starta uz pomoć kurble i dekompresora na cilindrima što u situaciji kada ste daleko od civilizacije i problema sa akumulatorom pruža dodatnu sigurnost. Makina guta sve živo, klasičan je atmosferski dizelaš i potrebna mu je samo redovna osnovna nega (filteri, ulja, remenice...) da bi radio besprekorno.
Veliki zamajac je dobro skladište obrtnog momenta. Motor jer pravi izbor za deplasmance i druga sl. plovila, mada naravno postoje noviji i savremeniji motori.
Komande za gas i kopču se lako ugrađuju. Od instrumenata sam na njega prikjučio najosnovnije: obrtomer, termometar, pritisak ulja, radne sate. I ne treba mu ništa više, pa nije space shuttle.
U toku vožnje povremeno treba proveravati da li radi pumpa za vodu. Dovoljno je pogledati da li izbacuje vodu zajedno sa izduvnim gasovima van korita u reku. Na brodiću treba uvek imati rezervni impeler pumpe za svaki slučaj.
Delovi se malo teže nalaze jer je fabrika Torpedo Rijeka prestala sa radom. Za nalaženje istih je potrebno malo upornosti na forumima, oglasima i internetu (pomenuti podizač ventila sam tako i našao). Ovi motori su se koristili i u vojsc i pa ih tako ima na raznim kompresorima, pumpama i sl.
To je to ukratko. Ne znam šta bih više napisao o njemu jer je i zamišljen da bude jednostavan ( i jeftin!) i pouzdan (što je možda i najvažnije za održavanje). Jednom kada ga čujete kako radi puć, puć, puć (ja volim da kažem džabe, džabe, džabe…), zauvek ćete ga zavoleti. Naročiti ko voli stare, jednostavne i pouzdane motore.
Svi koji su zainteresovani za dodatne informacije i žele da ga vide me mogu kontaktirati na pp.
U prilogu malo slika. Torpedo manual zainteresovanima mogu poslati na pp.
Pozdrav od vlajka 45.
-
Ja imam torpeda od 9ks i za sad sam prezadovoljan sipas naftu i samo teras nista drugo mada trazim doticnog torpeda od dva cilindra pa ako ima neko da zeli da se menja nek se javi ukratko motor je nepoderiv i sumnjam da se danas prave njemu slicni
-
Ljudi ja ovaj motor prodajem sa komplet osovinskim vodom,elisom komandama,i ostalom opremom,i to hitno,motor je extra ,komplet sredjen spreman za ugradnju.pa ko voli nek izvoli.Posaljite na PP
-
pitanje je kakve vibracije pravi Torpedo i kako ih smanjiti ako ih ima.
-
Ljudi ja ovaj motor prodajem sa komplet osovinskim vodom,elisom komandama,i ostalom opremom,i to hitno,motor je extra ,komplet sredjen spreman za ugradnju.pa ko voli nek izvoli.Posaljite na PP
Bacaj u "Male oglase" i slobodno stavi cenu !!!
-
Torpedo 9,9ks uradjena puna generalna sve novo ali sve ima i elisa od njega i papire upisan u plovidbenu cena 300 jura prodajem ga jel sam ubacio Torpeda 25ks
-
a zadnja cena?
-
10 evrica dole da nas nebije maler jer je u motor stvarno stavljeno sve novo
-
imali kopcu ili kako tera elisu koja dodatna oprema?
-
trazim dekle za torpedo18 kw.Molim ako neko ima ili zna gde mogu naci da mi se javi
Pozdrav iz ohrida
-
Jel ima neka preporuka za majstore koji rade sa Torpedom
-
Sloba/Cvrcak sa Stenke i jos mozda jedan tip...
-
evo i ja da se ukljucim u diskusiju .pozdrav svima imam torpedo 2cil.sto se tice majstora Sime je najbolji a delove mozete naci sve osim orginalnih dihtunga u Srbiji k5
-
evo i ja da se ukljucim u diskusiju .pozdrav svima imam torpedo 2cil.sto se tice majstora Sime je najbolji a delove mozete naci sve osim orginalnih dihtunga u Srbiji k5
Dobro došao i hvala na informaciji,
daj telofon tog majstor Sime
-
063/1335167 Sime ako je promenio broj pitajte cuvara na SRND STENKA oni znaju .Neprihvatajte njegove kolege jer su neodgovorni. Impelere za TORPEDO i DMB ima Zeka sa Stenke. Skl u opove cilindara proizvodi fabrika u NS ,ventile i vodjice Partizan iz Uzica a lezajeve (nisam siguran da jos postoje llll u Kotoru/
-
Klipove,karike i,ventile ima 27 Mart ili Motins iz Novog Sada a lezejave u sirovom stanju pa posle busite na vasu specijalu ima Garant iz Futoga
-
resio sam problem sa naprslim kucistem za cilindre.Sada trebam sledece informacije;
-koji anlanser odgovara za torpedo 18kw posto nemam originalni
-gde da nabavim dihtunge za glavu motora i
- impeler(adresu ili telefon)
-
Meni su po uzorku napravili dihtunge u COBEST/u iz Mladenovca a za impeler probaj na br063567773 Zeka
-
Pozdrav
Pre 15-ak dana sam kupio brodic 8.5m sa Torpedom 9ks pa mi je ova tema jako interesantna.
Trenutno se pali na kurblu ali hocemo da ga prepravimo da pali na alnaser.
Pored toga hocemo da ugradimo i alternator. Planiramo da kupimo litijum-jonsku bateriju od 100 Ah.
Zanima me koji alnaser i alternator bi tu odgovarao?
Svaka pomoc i preporuka je dobro dosla 6589
PS: Cuo sam da postoji uredjaj koji se zove DINASER (alnaser i alternator u jednom) ali nikako ne mogu da nadjem tako nesto na internetu.
E sad. Da li je to obicna glupost ili zaista postoji ne znam. Da li neko zna nesto po ovom pitanju?
Par slika mog brodica.
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9989.msg109902.html#msg109902 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9989.msg109902.html#msg109902)
-
To sto si cuo je verovatno DINAMOSTARTER,i on ima ulogu da startuje motor a potom pravi struju jel se posle samog startovanja vrti kao obicna dinama na bicikli ili nekom fici ako se secas,jos ako se nadogradi neki klasicni alternator imas struje koliko volis.Samo mislim da je tvoj motor sa jednim cilindrom a u praksi se ovo cesto vidja na motorima sa dva cilindra pa im je onda i opterecenje samim tim manje.Evo neke fotke da se lakse snadjes o cemu sam pisao i primetices da je njihova veza sve na kaiseve tj.remen a ako bi zeleo da umesto DIMAMOSTARTERA stavis klasican alnaser za pokretanje tu ti onda treba da ovaj veliki tocak bude ozubljen kako bi mogao da se pri startovanju uzlebi i izvrsi pokretanje motora pri startu,ali posle toga nema od njega vajde tj.samo stoji on dalje ne pravi struju.
(http://img4.uploadhouse.com/fileuploads/15994/1599496851909acfb6762fd9bd43d9a19b034925.jpg)
(http://img6.uploadhouse.com/fileuploads/15994/15994967843129644073d7dd03ea5b131d00f3d9.jpg)
(http://img6.uploadhouse.com/fileuploads/15994/15994966c26eefa69efc4ef8c37cfc68b3a8eaa0.jpg)
(http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/15994/159949641d0770873ecabe9c815c7927a13b56cc.jpg)
(http://img7.uploadhouse.com/fileuploads/15994/159949641d0770873ecabe9c815c7927a13b56cc.jpg)
-
Verano hvala za info
Na velikom tocku imam i ozubljenje i remenicu.
Moj motor jeste sa jednim cilindrom.
Sta bi po tebi bilo najbolje da ugradim?
-
Ako imas ozubljenje to ti samo daje mogucnost ugradnje klasicnog anlasera kao pokretaca bez puno zezanja oko pravljenja istog ALI:ako u letnjim danima imas potrebu za dosta struje bolja je varijata dinamo-starter i neki alternator,tada imas 2 izvora energije,dok je motor u poretu jel.A ako pak upratis da ti se mozda motor zbog eventualnog opterecenja mozda greje,onda recimo uvek mozes da jednostavno otkacis kais samog alternatora i ides dalje a tada ostaje samo dinamo-starter da pravi struju,pa i dalje imas neku kolicinu energije u akumulatorima.A imas ovde na sajtu dosta i o solarnim panelima koji mogu dobro doci na tvom kabinasu a imas dosta i mesta za panele,tako da iscitaj te tekstove pa ces znati kolike su ti potrebe i gde si i u kojoj prici.
-
Hvala jos jednom 6589
Sad se bacam u potragu za tim uredjajem pa cu javiti kakvi su rezultati
-
A čemu preterane filosofije, ja sam imao DMB sličnog koncepta, anlaser i alternator iskrini od zastave, sve lepo radi a alternator solidno puni dok motor radi.
-
Ja vec nekoliko sati bezuspesno pokusavam po netu da nadjem gde ima da se kupi dinaser.
To je jedan argument za odustajanje od te opcije a drugi je sto sam na nekoliko mesta nasao da dinaser znatno opterecuje motor.
Posto je moj motorcic slabasan najverovatnije cu se resiti za alnaser i alternator.
U svakom slucaju hvala svima za informacije
-
Ako te zanima dinamo starter imam ja na prodaju sa svim nosacima dinama je komplet remontovana.Kod mene na torpedu je bila dinama i alternator i nikad se motor nije pregrejavao, a da ugradis alnaser to je vec malo ozbiljniji problem iz prostog razloga jer torpedo 9 nikad nije imao alnaser imaga volvo pa ako uspes negde da iskopas nosac alnasera onda si na konju,mada je lakse kupiti ceo drugi motor nego samo nosac to ti kazem iz licnog iskustva.a sto se tice alnasera ni njega nema nigde ali moze da se napravi od stojadinovog i reno 4 kombinacijom delova i radi perfektno kod mene vec 2 god svaki dan na torpedu 18/24.Ako sta zaskripi pitaj slobodno
-
Hvala za info...
Ja vec imam ugradjen alnaser. Nije mu bas najidealniji nosac. Ali to cu da prepravim.
Ljudi koji su mi prodali camac su preporucili da kupim dinamostarter. Do sada sam nasao samo jedan i cena mu je bila previsoka.
Sa druge strane kupio sam alternator od golfa 60A na jedan sat. To je mnogo jeftinija varijanta. Za vikend bi trebalo to sve da sklopim i da upalim motor.
Nadam se da je sa njim sve u redu :)
Ukoliko ova moja kombinacija ne bude funkcionisala zanima me koliko struje daje taj dinamostarter i koja bi mu bila cena?
Mozete poslati i privatnu poruku....
-
Ako te zanima dinamo starter imam ja na prodaju sa svim nosacima dinama je komplet remontovana.Kod mene na torpedu je bila dinama i alternator i nikad se motor nije pregrejavao, a da ugradis alnaser to je vec malo ozbiljniji problem iz prostog razloga jer torpedo 9 nikad nije imao alnaser imaga volvo pa ako uspes negde da iskopas nosac alnasera onda si na konju,mada je lakse kupiti ceo drugi motor nego samo nosac to ti kazem iz licnog iskustva.a sto se tice alnasera ni njega nema nigde ali moze da se napravi od stojadinovog i reno 4 kombinacijom delova i radi perfektno kod mene vec 2 god svaki dan na torpedu 18/24.Ako sta zaskripi pitaj slobodno
Pozdrav MiLANNS, zanima me koja je cena za dinamostarter kao i cije je proizvodnje. Unapred hvala. Sloba72
-
Jel nekom treba Torpedo od 45ks
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,10370.new.html#new (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,10370.new.html#new)
-
Pomoc.Torpedo 9 kada ga upalim,gas radi kao lud,nemoze da se smanji jedino samo kada pritvorim cok.Sta to moze da bude?Jos,da li neko prodaje 9ku?
-
Pomoc.Torpedo 9 kada ga upalim,gas radi kao lud,nemoze da se smanji jedino samo kada pritvorim cok.Sta to moze da bude?Jos,da li neko prodaje 9ku?
Ne bi da lupam da nije iber tura zovi ti majstora imas negde na pocetku teme broj telefona Sime, ok je lik
-
Kod mene na torpedu je bila dinama i alternator i nikad se motor nije pregrejavao, a da ugradis alnaser to je vec malo ozbiljniji problem iz prostog razloga jer torpedo 9 nikad nije imao alnaser imaga volvo pa ako uspes negde da iskopas nosac alnasera onda si na konju,mada je lakse kupiti ceo drugi motor nego samo nosac to ti kazem iz licnog iskustva.a sto se tice alnasera ni njega nema nigde ali moze da se napravi od stojadinovog i reno 4 kombinacijom delova i radi perfektno kod mene vec 2 god svaki dan na torpedu 18/24.Ako sta zaskripi pitaj slobodno
Ne kaze se ALNASER nego ANLASER.
Dinamo je losiji od alternatora jer vise zavisi od broja obrtaja i nema svrhe imati oba odjednom. Ako moze alternator moze, ako ne onda dinama. U slucaju da je kombinacija startera (anlasera) i diname to je losije resenje ali zavrsava posao kod slabijih motora. cheers
-
062 8004753 majstor Sloba sa Stenke. ili ako hoces sam da cackas idi na www.ribolov (http://www.ribolov) na moru.hr mislim da ces tamo naci nesto. ako ti poluga gasa vraca gas onda ti je problem u PVP
-
majstor Sloba nece da radi Torpeda,nema delova i tesko je to bre. ffff
-
Postoji li jos neki majstor sem Slobe i Sime,za Torpeda bre.Upomoc. sos6
-
Svaki ozbiljan mehanicar,koji radi dizel motore.
-
pukao cilindar na devetki,ko radi to i imali neko negde delove od devetke ili ceo motor? sos6
-
Barbulj iznad precizne mehanike,neznam tacnu adresu,verovatno neko zna.
-
Imam ja na prodaju 9-ku sa papirima a moze i bez njih uradjenaa puna generalna i od toga radio 10 sati izvadjen i ubacen 18/24
-
ljubisa 0692661904 probaj da pozoves Nidzu on je bivsi bosista i razume se u torpedo 0641304557
-
UPUTSTVO ZA TORPEDO: https://www.dropbox.com/sh/wuzsdl0ywe41qq0/Adcy9xi2Gp (https://www.dropbox.com/sh/wuzsdl0ywe41qq0/Adcy9xi2Gp)
-
UPUTSTVO ZA TORPEDO: https://www.dropbox.com/sh/wuzsdl0ywe41qq0/Adcy9xi2Gp (https://www.dropbox.com/sh/wuzsdl0ywe41qq0/Adcy9xi2Gp)
da nemaš uputstvo za motore sa četiri cilindra, serije 5 ili konkretno za 534
-
UPUTSTVO ZA TORPEDO: https://www.dropbox.com/sh/wuzsdl0ywe41qq0/Adcy9xi2Gp (https://www.dropbox.com/sh/wuzsdl0ywe41qq0/Adcy9xi2Gp)
da nemaš uputstvo za motore sa četiri cilindra, serije 5 ili konkretno za 534
Imam ja kolega a0335 samo moras da ga iskopiras i vratis flasica
-
Fala lepo kolega, zvrcnem te
-
https://livenje-solarevic.rs/sr/content/brodski-program (https://livenje-solarevic.rs/sr/content/brodski-program)
Ako nekome trebaju liveni delovi za stabilne brodske motore (glave, izduvne grane...), u Vršcu se nalazi metalostrugarska trgovinska radnja “SOLAREVIĆ”.
'Proizvodnja je bazirana na slobodnom livenju kao i centrifugalnom livenju sivog liva, aluminijuma i bronze. Pored svog proizvodnog programa firma „SOLAREVIĆ“ izrađuje i proizvode prema uzorku modelu u skladu sa zahtevima kupaca. Uslužna delatnost bazirana je na mašinskoj obradi benzinskih i dizel motora kao i strugarskim i glodačkim uslugama.'
Kod njih sam kupio produžetak izduvne grane sa prirubnicom za motor Torpedo, cena 45€ (u Hrvatskoj 80€).
Staru sam probao da zakrpim dvokomponentnim epoksijem. Držalo je neko vreme...
-
Da osvezim temu. Gore pomenuta firma lije uzorke samo ako se radi o velikom broju komada. Sto znaci ako vam fali jedan ili dva komada, kao sto treba meni dva cilindra od brodskog motora volvo penta md11c prica pada u vodu. E sad kad smo kod toga, da li neko zna gde naci dva cilindra od volvo pente, model md11c/md17c? 7645218764198