Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 21, 03, 2017, 15:48:01 posle podne
-
Веровали или не... - тако обично не би требало да почне текст који је у вези са неким законом или спровођењем закона али у земљи у каквој живимо - може.
А да је наслов одговарајући, одмах ћете се уверити.
Дакле, да почнем.
Пре непуних сат времена изашао сам из просторија Капетаније и Београду, благо речено - пренеражен!
Како ми регистрација чамца истиче 30. марта, а како ми је чамац у Старом Сланкамену, отишао сам пар дана раније да се договорим са запосленима о начину на који ћемо ове године организовати технички преглед, кад...
У тренутку кад сам улазио, комплетно особље Капетаније појавило се у приземљу. Управо им се завршио радни састанак на ком су усвојили нови начин рада са странкама.
А новост се састоји у томе што више у Капетанији нећете моћи да разговарате са свим запосленима, да их питате оно што вас занима и да се с њима договарате о детаљима који су значајни за вашу проблематику.
Убудће, почевши од данас у 14:30, све што желите да питате или да сазнате, питаћете тако што ћете на папиру адресираном на Капетанију Београд написати оно што желите.
Тај папир предаћете службенику који ће га завести и проследити га надлежном службенику који ће га обрадити и који ће му, кад заврши, вратити ваш предмет. Накнадно ћете, исто тако, писаним путем добити одговор!
И тако ја данас, иако сам лично био, иако није било других странака, нисам могао никог од службеника ништа да питам и нико од њих ништа није смео да ми каже.
Били су толико љубазни да ми кажу да им је жао, али да би све што другачије ураде било третирано као непоштовање правила службе. Чак ми је Илија, с којим се познајем неколико година (нисмо неки пријатељи, већ једноставно, долазио сам толико пута да смо се упознали), рекао да је и то што сам му пришао и пружио руку нешто због чега би он могао имати проблема јер се то сматра приватизацијом и злоупотребом положаја, а може се и на друге начине протумачити у негативном смислу... Паметном доста!
И сад ви мени реците - да ли је наслов "Веровали или не" добро одабран?
Ја лично, нисам могао да поверујем да је то истина и да се то дешава, али то сам ја. Не верујем ја ни нашем свемогућем премијеру кад прича како нам је добро и како напредујемо, па што бих онда поверовао у ово?
А онда опет, сад долазим до тога да сад више не верујем ни у оно шта сам видим и доживим!
Има ли за ово некакав лек?
-
Moras da im napises zahtev za produzenje registracije,oni tebi odobrenje ,onda ti njima zahtev kod kog sluzbenika,oni tebi odgovor,onda ti sluzbeniku zahtev za produzenje,onda sluzbenik tebi nalog za pregled,ti podneses zahtev za pregled,oni tebi posalju kom sluzbeniku da se obratis............. i za 2-3 meseca moras ispocetka jer ti je dozvola istekla vise od mesec dana. 114
Vidis LSI da nam je bolje
-
Ронац, ја се и даље штипам за образ и још увек не верујем no125
Нешто се мислим, шта се ми ту бусамо неким нашим Ф-одељењем?
Ево, предлажем да ову знамениту институцију препустимо надлежном министарству за питања пловидбе...
Кад боље размислим, сва министарства би имала права на ту част. Коме га доделити? Можда влади ове срећне, лепо уређене и организоване државе
ffff
-
Лазо ја те лепо молим да не вређаш наше ffff.
-
zato ja prodajem brod zadnje je vreme doslo.
-
Sluaj Lazo, nije to ni lose, sada cemo odlaziti samo da produzimo registraciju i zdravo. Sta ima da ih pitas? Jedini covek koga jako cenim je Nino i koji nam je uvek izlazio u susret al njega i preko foruma mozez pitati sta te interesuje.
-
Облаче, стицајем околности нисам имао прилике да упознам човека кога зову Нино. Видео сам на једном другом форуму да је прилично популаран и верујем да је то заслужио својим понашањем.
Али, иситни за вољу, ја ни осталима у капетанији ништа не замерам.
У овим лађарским водама сам од 2009. године и за то време више пута сам био тамо ради регистрације. Сви знате да сам петљао с оним мојим чамцем од алуминијума, да сам га прерађивао, дорађивао и да је све то требало провући кроз ове наше прописе. Кад год сам био у капетанији, сви су према мени били љубазни. Увек смо о свему разговарали и налазили решење. Заиста никог не бих посебно издвајао.
Али ово што се сад дешава, није то из њихових глава изашло. То је наредио неко с вишег нивоа, неко из неког одељења надлежног министарства. И тај неко, гарант, је све то лепо упаковао у причу како су добили бројне примедбе на рад, приговоре на овог или оног и да се из тих разлога мења начин рада са клијентима.
Руку на срце, има нас свакаквих. У стању смо свашта да им тражимо, да тражимо да за нас учине ствари за које и сами знамо да не би требало да буду урађене тако, из ових или оних разлога. Па и кад нам то "заврше", својим неумесним коментарима и причама на местима на којима то не би требало, учинимо ствари због којих службеници капетаније зажале што су макар и за тренутак хтели да нам помогну.
Ипак, мени се чини да иза свега стоји неки "кадровик", постављен на место на ком се и сам пита шта ће он тамо. Неко ко нема благе везе о томе шта је наутика, шта је организација рада, шта су права корисника услуга капетаније...
Али... доста сам писао... одох мало да одморим и да смислим шта да напишем сутра за капетанију. Ваља ми регистровати чамац, па како год...
-
Животиње у роману Животињска фарма и грађани у роману 1984 од Џорџа Орвела имали су већа права од србина у земљи Србији.
За горе наведено -кривац је србин, јер енглеска пословица каже да сваки народ заслужује власт коју је бирао.
Ако власт не ради у интересу народа, народ треба да се потруди да је смени и то на најбржи могући начин, јер живот је само један, а ми тачно од 1990 године животаримо, што му дође да је моја маленкост тада имала 16 година, а данас 42.
Које малтретирање, тортуру, сиромаштво и лажи овај народ може поднети то је за анале Гинисове књиге рекорда.
Ено их! Пуни аутобуси стижу у градове. Добили су дневницу 10 евра и 2 сендвича, тако да продаја душе код нас је за "Џ". Фуј!
Очигледно да су ограничени у психичком развоју преовладали над знањем и логиком живота и битисања на овим просторима, а то се види у свим порама овог друштва па ето и у Капетанији.
Али, то не треба да чуди "обичног" смртника, јер у скупштини седе најгори од све деце понављача...
Eto Lazo sve pise.Dodju divlji pa oteraju pitome i pristojne. Na nama je da vratimo ono sto je nase nama...
-
Слажем се с обојицом у потпуности. Сами смо криви али увек постоји могућност за покајање, прилика да се учини нешто да живимо боље. Прву прилику имаћемо сви, ево, веома брзо. Видећемо колико ће нас изаћи на изборе. Видећемо колико нас жели промене, а колико нас воли да слуша бајке.
Мени је само једно криво - од пунолетства излазио сам на све изборе, гласао сваки пут. Моји никад нису победили. Увек сам био за опозицију.
Овог пута сам решио да не гласам против. Изабрао сам овог пута да гласам "за". Страх ме само, не зато што мој кандидат можда неће проћи, већ што ће нам, у том случају, после избора бити само још горе.
Ма, мислио сам ја и за ове изборе да се кандидујем али учинило ми се да има један бољи од мене, па рекох - хајде да му пружим шансу. Ја бих и онако радије да пецам...
-
LSI...mora da im je bila velika guzva i navala za registraciju pa malo da se rasterete...a jel moze mailom da se pita ili mora da se presavije tabak...ima li neki broj ziroracuna za odovor... sajkaca
-
Зоране, пре него што сам изашао, рекли су ми да питање могу да доставим на мејл: vidoje.bajic@mgsi.gov.rs - то је мејл начелника капетаније.
Што се тиче жиро рачуна - то ћеш морати сам да се снађеш. Имаш мејл, па питај...
-
Цитираћу Андрића: - Дође време када паметни заћуте, будале проговоре, а фукара се обогати.
Не знам шта боље одсликава живот који ми живимо у овом рају и благостању, бастиону демократије и људских права.
Ипак, мислим да би паметни морали да проговоре, ућуткају будале а фукаре је увек било и биће је. А да ли ће се то догодити...?
-
Samo jako!
-
Надам се да ће за неколико дана и сами схватити неодрживост таквог начина рада.
Прошле године, у ово време, тако су увели "новину" да при упису мотора из увоза власник мора да поднесе неки доказ из иностранства. Десило се да сам опет ја био први коме су то саопштили! Која случајност? (Кад боље размислим - можда је за све нас боље да се ја оканем "ћорава посла" и више не одлазим у капетанију?)
После неколико дана, после великог притиска, након увида у постојеће прописе, и сами су схватили да су тражили нешто што законом није предвиђено и што је немогуће прибавити па су одустали од тога.
Надајмо се да ће се и по овом питању "освестити" за пар дана.
-
Pozvacu ja gos. Vidoja zvanicno, u ime foruma, da se izjasni povodom ovog pitanja...
Realno me zanima, sta se desava ako mi se pripisa u Kapetaniji, da li treba zahtev za koriscenje WC-a da overim kod notara, ili ce prihvatiti zahtev uz licnu kartu, doduse nemam biometrijsku ...
-
Možda im je to interni dogovor, kada se pojavi neko ko im se ne dopada pa da ga odkače stri
-
Možda im je to interni dogovor, kada se pojavi neko ko im se ne dopada pa da ga odkače stri
Љубо, нису знали да долазим - отишао сам без претходне најаве!
-
Možda im je to interni dogovor, kada se pojavi neko ko im se ne dopada pa da ga odkače stri
mislim da nije :D
svedok sam da se ovakve stvari desavaju sirom naseg drustva kada neko, ko ne zna dovoljno svoj posao, zeli represivnim merama da kanalise protok informacija i samim time smanji problematiku i pogresne informacije u komunikaciji ... ono iz najbolje namere da ocuva sistem, urusi ga inzutra ko najgora peta kolona...
taj nacin naravno ima prednosti u malim zatvorenim sistemima , tipa komunkacija izmedju arhive i racunovodstva, sektora nabavke i sektora potrosnje, policiji , vojsci, varogascima ... ali je katastrofalan kada se primeni u vecem sistemu, a pogotovo tamo gde imate saradnju sa ljudima van maticne organizacije, tipa salterska sluzba ...
naravno u vremenu kada se poslovi dela po stranackoj liniji , a ne po strucnosti ovakve stvari se konstantno desavaju ...
sacekacemo gos. Vidoja da se zvanicno javi i da nam razjasni problematiku ...
-
Baš ste me obradovali. Ja ovih dana hteo da svratim do njih. Treba da registrujem čamac i da upišem novi motor u plovidbenu. Verujem da sam spremio sve papire.
Sva prilika sačekaću par dana, nadam se da će se prašina slegnuti i da ću to bez problema obaviti. A ako se ne slegne, odoh na reku neregistrovan 25648
-
ma odo ja iza zgrade :D
-
Ово што је ЗОКС написао делује као карикатура али веома добро приказује шта се дешава кад се у администрацији појави канцер.
Некад из најбољих намера испадне лоше, као кад у организму болесне ћелије почну да прождиру здраве, па тако закони бивају праћени уредбама, подзаконским актима, мишљењима, препорукама, упутствима... У томе свему, лако је изгубити се.
Човек није ни свестан да, као у живо блато, пропада и само једног тренутка закључи да му нема спаса и да, што рече Капетан, мора да "отрчи иза куће"!
Ја се ипак надам да ће се наћи неки други, нормалнији, приступачнији начин за рад са клијентима у капетанији. Читавог живота сам веровао у добре људе и у добре намере (обијало ми се о главу, али изгледа да је то код мене генетски поремећај) па верујем и сада...
-
Ja planiram sledecu ladju da registrujem u Pancevo
-
За Маркеза и остале, само да подсетим: чамац се региструје у капетанији која је надлежна, а надлежност се утврђује по месту боравка власника.
Да ли Београђани и други, који нису из Панчева, могу да региструју своја пловила у Панчеву не знам, али ако могу, то би онда било мимо прописа. Мада, ништа више није немогуће... 7645218764198
-
hvala @lsi... Ja sam nacuo da moze gde god hoces... Gde bi registrovali svoja plovila ljudi iz Nove Varosi koji hoce da se voze po Kokinom Brodu. Nova Varos nema kapetaniju, ni Uzice ni Cacak... Ili neko iz Surdulice ko kupi camac?
-
Ali imaju nadležnu kapetaniju.
-
Г. Милешић више није шеф капетаније у Београду. Сад је шеф г. Видоје Бајић.
И још нешто да напоменем што свакако треба имати у виду.
Капетанија у начелу захтева да свако своје пловило довезе водом или на неки други начин до капетаније. Кад то, из неких разлога није могуће, онда се тражи излазак на лице места али се то посебно договара и не бих могао да дам више детаља о томе.
Били су ту договори о техничком прегледу већег броја пловила у неким маринама у истом дану али колико знам, до сад је то углавном било индивидуално - ко се како договорио. Верујем да је ту било и свакаквих договора и можда је ово о писменом обраћању делимично реакција и на такве ствари.
-
Plovilo koje nije registrovano da doplovi do kapetanije pa da mu napisu kaznu... oops
-
nosio ja gumenjak od 100 kila.. nisu ni izasli da ga pogledaju ...
-
Bez sikiracije ! ;)
Ceo sistem se urusava iznutra. Oni su ne sposobni za sve, tako da ce sami sebe pojesti.
Sent from my Lenovo A328 using Tapatalk
-
SAMO JAKO !
Postoje idicije da se sve to radi u dogovoru sa jednom agencijom za registraciju ... i da se radi o koruptivnom potezu kapetanije ... ali sacekajmo da se jave iz kapetanije.. dobili su mail .. sada cemo sacekati ..
-
Ja zvao juce,postavio puno pitanja i dobio puno konkretnih odgovora
-
Pre mesec dana kada sam hteo da reg.rekli su da moze samo od 1. Aprila
-
He he,
Ja ovih dana resio d prebacim camac na svoje ime... Sve lepo odradili, kompletirao dokumentaciju i poslao u kapetaniju.
Kad ono....opa: Cuvena recenica FALI VAM JEDAN DOKUMENT ha
Pitam sta mi fali? Kazu da za motor imam fakturu od firme (nov motor kupljen u Nautecu) a carinska deklaracija je na drugu firmu uvoznika ...
Ma sredicemo mi to, al ne moze da bude prosto pa da ga j*bes...
-
stri
Господине Душане, рекао бих да ви ту нешто мувате. Сумњиви сте ви. pirat
Али зато имамо овако добру државу у којој такве ствари неће проћи! tamburanje
-
Dakle stvarno su neverovatni. Čovek kupio nov motor, ima račun i sad oni idu u dubiozu pa ispituju a kako je ta firma uvezla taj motor.
-
Ja koliko znam, ako imas racun od firme da si kupio motor, carinska ti ni ne treba. Carinska deklaracija treba kada kupis od fizickog lica kako bi dokazao poreklo.
-
Ja koliko znam, ako imas racun od firme da si kupio motor, carinska ti ni ne treba. Carinska deklaracija treba kada kupis od fizickog lica kako bi dokazao poreklo.
Ово је тачно али хајде ти сад то докажи тамо неком ко то не разуме или му је наређено да то тражи...
Шта мислите на шта би то личило кад би у свим продавницама у којима продају увезену робу купцима, уз рачун, штампали копију царинске исправе?
Такав захтев може да испостави само неко ко баш ништа не разуме из области у коју су га убацили.
Тако су мени прошле године тражили документ с царине који царина не издаје. После неколико дана, одустали су од тог захтева али тек пошто сам им донео документ с царине у ком децидно пише која документа се сачињавају током поступка царињења и шта се даје физичком лицу које царини неку робу.
-
Verovali ili ne ja zavrsih registraciju camca i motora... 25648
Morao sam da donesem tu fakturu, kojom uvoznik prodaje motor distributeru, jer bez toga u Kapetaniji NS nisu hteli ni u ludilu da izvrse registaciju...
Prcedura registracije je prica za sebe...
Ostavio sam sve dokumente i broj telefona na koji su me posle nekih 5-6 dana pozvali i rekli da dodjem. Kada sam dosao, dadose mi neki list na koji su bili ispisani svi podatci o plovilu i rekose: idi i osiguraj plovilo, jer plovidbenu daju samo kada se donese polisa osiguranja... Posto NS slabo poznajem, odem autom do Futoske pijace, jedva nadjem parking, pa udri peske levo desno da nadjem osiguranje... Najzad me dobri ljudi uputise do Delta Generalija... Tamo sam sedeo skoro pola sata dok mi nisu napisali polisu, jer ispade da niko ne zna sta pisati i gde pisati, platio 4300 dindzi, pa ajde ponovo u Kapetaniju, to jest na 2 km od Kapetanije, jer se do Kapetanije ni u ludilu ne moze parkirati...
Dadoh polisu, oni meni plovidbenu dozvolu i to mu je to...
-
Ja predao dokumenta za registraciju čamca i motrora pre nedelju dana. Čamim čekajući i nadam se da ću do kraja nedelje dobiti novu plovidbenu umnik
-
Ако сам ја то добор разумео, ствари у Србији полако али сигурно доводе се у ред... Мислим, све више и више чекамо у реду.
Има ли већег апсурда од овог што су тражили Дулету?
Да им донесе рачун којим се доказује да је једно регистровано правно лице продало неки производ другом регистрованом правном лицу?!
Већ сам рекао и поновићу - то је завитлавање грађана и ништа друго.
Увозник може неку робу да увезе у своје име и за свој рачун али и у своје име и за туђ рачун. Ако је ово друго у питању, онда увозник не издаје рачун за артикал. Фактурише само своју услугу увоза. Како тада да докаже, тамо неки црни Дуле, да је увозник продао мотор неком дистрибутеру?
Зашто купац мотора то мора да доказује?
Зашто државни орган не провери пословање тих правних лица ако постоји нека сумња?
Милета поднесе папире и чека седам дана да му обраде захтев и издају пловидбену?! Посао који су у капетанији до јуче завршавали у року од десет минута (укључено време чекања да управник потпише оверену пловидбену).
Осигурање мотора - нико да ти каже која осигуравајућа друштва то раде за пловила.
Кад одеш у осигуравајућа друштва, гледају те као да си пао с марса. А још кад питаш а да ли би могло осигурање којим би власник пловила могао да наплати штету на свом пловилу и на стварима...
Рекао бих да се овде код нас захуктава рат живаца и остаје само да видимо ко ће дуже издржати и ко ће преживети? Јер, ово мора пући, пре или касније. Мора!
-
Зокс помену олакшање после дизентерије. Можда би још веће било после затвора?
Погледајте овај видео - замислите сцену: пацијенткиња није у докторској ординацији него, на пример у капетанији, у скупштини... на свим оним местима на којима проверавају колико још можемо да издржимо.
http://www.youtube.com/watch?v=d9EC3zTqvs0
-
Ovo je toliko odvratno i neukusno, da više i ne vredi pratiti ovaj forum jer ko zna šta još može da se očekuje. kuku
-
Ovo je toliko odvratno i neukusno, da više i ne vredi pratiti ovaj forum jer ko zna šta još može da se očekuje. kuku
Зоране, у праву си - овај видео је заиста грозан.
Погрешио сам што нисам написао да је боље да га не гледају они са слабијим стомаком. Заиста нисам размишљао о томе.
На уму ми је било нешто друго. Управо оно о чему је после писао Зокс. Да је то можда једини начин да се овима који нам сваког дана пљују по интелигенцији покаже шта мислимо о њима.
Извињавам се свима које сам узрујао постављајући видео.
Самом себи одређујем забрану писања наредних пар дана.
-
Ево најновијег примера спровођења "позитивних прописа" у нашој земљи:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=11ⅆ=07&nav_id=1322780
За оне који немају времена да прочитају читав текст ево скраћене верзије: У поступку регистрације увозних половних аутомобила, потребно је прибавити неку потврду коју издаје Агенција коју је држава формирала. На страну што ја мислим да је то без везе, људи то раде, плате таксу, поднесу захтев и добију потврду па наставе поступак регистрације.
Али то је могуће завршити само тако што потврду мора да потпише директор те службе. А сад је директорки истекао уговор и док влада не донесе на седници владе одлуку о избору новог директора или продужетку мандата овој директорки којој је уговор истекао - нема овере па нема ни регистрације.
У Агенцији не постоји нико други!
И што је најгоре, то се не дешава први пут. Већ је било тих случајева али влада није, поучена искуством, благовремено обновила уговор, донела одлуку о в.д. директору, није овластила неко друго лице...
И тако, браћо Срби, плаћајмо и даље нашу власт, плаћајмо таксе, а они нека нас ... (пардон, хтедох да напишем шта да нам раде али то правилник форума не дозвољава)
-
Pre neki dan sam pročitao:
"Skupo će da nas košta naša izreka, samo da smo živi i zdravi pa nema veze, jer niti smo zdravi niti ćemo uskoro biti živi"
Zvuči malo pesimistički ali ima po malo istine.