Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Metalni čamci => Temu započeo: fisherman 04, 04, 2011, 14:36:18 posle podne
-
dizajn savadesign.net
cena projekta mislim da je oko 1500 eura.... sa svim fajlovima za cnc itd...
izrada djenaship.com
(http://img857.imageshack.us/img857/628/58224953.jpg)
(http://img9.imageshack.us/img9/1475/23360477.jpg)
(http://img98.imageshack.us/img98/2676/m12042.jpg)
(http://img832.imageshack.us/img832/7730/image099r.jpg)
(http://img707.imageshack.us/img707/3496/image040qc.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/4816/image025na.jpg)
(http://img88.imageshack.us/img88/807/image023ej.jpg)
(http://img863.imageshack.us/img863/9286/image010l.jpg)
(http://img97.imageshack.us/img97/6143/image002fz.jpg)
(http://img833.imageshack.us/img833/6752/image000z.jpg)
(http://img543.imageshack.us/img543/3805/p1030507v.jpg)
(http://img863.imageshack.us/img863/433/p1030499.jpg)
(http://img13.imageshack.us/img13/7910/dscn8504y.jpg)
(http://img141.imageshack.us/img141/7092/dscn8481.jpg)
(http://img695.imageshack.us/img695/5263/dscn8480j.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/2338/dscn8479.jpg)
(http://img130.imageshack.us/img130/2499/dscn8450w.jpg)
-
:good:
Fišermanu, ti baš rešio da me zvekne srčka... :heat:
Stvarno si zaslužio posebnu čast i biće mi veliko zadovoljstvo....biraj oružje : kotlić...roštilj...talandara...ili sve to.. :friends:uz protivotrov :drinks:
( a i ako me pukne srčka...častiće te moja žena :lol: :lol:)
Sigurno da bi predložio neke sitne izmene, ali je osnova sigurno tu negde. Sa ovakvim katamaranom ne treba mi vikendica...
a dvorište mi je gde ja hoću, i naravno komšiluk koji ja 'oću...
-
Kako čudan izbor motora, da mu nije malo mnogo toliko konja
-
Ovo se zove PAR SLIKA MOJE NOVE LADJE. :good:
Svaka cast fisherman. :good: :drinks:
-
:smile:
Kako čudan izbor motora, da mu nije malo mnogo toliko konja
Motori su druga priča.... :nono:
-
Ово је мој сан, а верујем да још много чаланова сања исти. :dance1:
-
Jel su ove "puskarnice" na bokovima samo ukras ili imaju neku primenu?
-
Iz slika gotovog broda nemam ja osecaj da su trupovi dovoljno siroki, a ni dovoljno visoki, da i njih stane lezaj.
-
Da ne dodje do zabune ovo nije moja ladja... Ovo je moj san takodje...
Sto se tice motora evo jedna slicica koja pokazuje da katamaran sa ove dve yamahice od po 50ks ide oko 27 km/h
Sa 2 puta 25ks bi isla oko 22 km/h ...
(http://img585.imageshack.us/img585/3197/motorz.jpg)
Na ovom planu http://savadesign.net/M1204/mlz1004-gp9%20Model%20%281%29.jpg (http://savadesign.net/M1204/mlz1004-gp9%20Model%20%281%29.jpg) ima da je sirina trupova 1.2 metra , visina trupa 1.25 m dok je gaz 0.33 metra....
-
:good:
Dijagram je rek'o sve.... svako može da uskladi prema svojim afinitetima.
Važnija činjenica je da su korita sposobna i za manje i za veće brzine. Što sam više razmišljao, to mi se više
svdela ideja dizel hidroagregata sa dva hidromotora na mestu ovih jamahica.
Nego da prvo sklepamo konja, a lako ćemo za potkovice.... :yahoo:
-
Zorane najlakse cemo zaliti, prvo treba sklepati ovaj katamaran..
Neka i moja ideja je u buducnosti da imam ovako nesto.... Zamenio bih splav i postao mobilan sa istim konforom.
E sada... Ovaj kat je radjen u aluminijumu....Mene zanima da oba plovka i spajanje bude od Inoxa... Tako smo nesto i pricali...
Bas cu danas sa drugom da vidim koliko bi izneo materijal za tako nesto...
Poslacu mail dizajneru katamarana da nam se prikljuci ovoj diskusiji...
-
Zasto od Inoxa? @fisherman, nerazumem zar nije bolje od brodskog lima? :hi:
-
Koliko ja znam,inox se ne koristi u brodogradnji,zato sto je to legura.Usled razlicitih elektropotencijala
neki element inox-a bi se pojeo i on bi postao porozan.(Tako sam objasnjenje dobio,za more).
-
Ja isto znam ovo sto je rekao i zoran. Da je prohron dobar za brodogradnju, sve bi sljastalo od takvih camaca mislili bi da smo na suncu :lol: a ne na ovom *ebenom Balkanu :suicide: :tenk:
-
Iskreno ja se i nisam raspitivao o tome... Nego ideja kao ideja ... Inox camac... nesto drugacije od drugih :)
Drugari i kum mi rade sa inoxom pa meni palo na pamet :D
Inace ovaj projekat je za aluminijum 4 mm ili lim 3 mm .
-
http://img9.imageshack.us/img9/1475/23360477.jpg (http://img9.imageshack.us/img9/1475/23360477.jpg)
Pa sad , dal je dovoljno široko , duboko ,visoko , nebitno . Važno je da može da se spava, za neke aktivnije krevetske aktivnosti verovatno da nije
-
Pa ne znam bas. Kako plan pokazuje krevet je manji od 5 stopa (1.5m) u duzinu.
-
U bre Barba pa moze deciji krevet moze spajz moze za Ikine krevetske aktivnosti
daj malo mastu
-
:smile:
Koliko ja znam,inox se ne koristi u brodogradnji,zato sto je to legura.Usled razlicitih elektropotencijala
neki element inox-a bi se pojeo i on bi postao porozan.(Tako sam objasnjenje dobio,za more).
Ajde da se malo vratimo na INOX materijale ili prokrone ili prokrome ili.....
1. Postoji i proizvodi se više vrsta tzv. prokrona ili HROMNIKL čelika gde su hrom i nikal glavni dodaci u leguri a dodaju se
i molibden itd.
2. Da bi se postigle potrebne karakteristike, prilikom hlađenja se mora ostaviti u austenitnom području i da se ne bi
formirali karbidi koji izazivaju interkristalnu koroziju.
3. Raznim varijacijama u procentima i vrsti legirajućih elemenata dobijaju se različiti "prokroni" sa različitim karakteristikama
a za svaku pojedinačnu vrstu sa posebnom oznakom se daje i DIJAGRAM OTPORNOSTI datog čelika prema različitim
agresivnim hemijskim jedinjenjima (voda, razne kiseline, bazna jedinjenja, slani rastvori.....) tako da se na osnovu
tehnoloških zahteva bira onaj čelik koji ima adekvatnu otpornost prema datoj sredini.
4. Činjenica je da su zbog postupka legiranja i cene legirajućih elemenata prokroni skupi i koriste se onda kada je
to ekonomski opravdano. Neki put se kod pojedinih velikih rezervoara za agresivne materije koriste kombinacije običnog debljeg čelika
spolja i talnjeg prokrona iznutra kako bi mehanička opterećenja i pritisak trpe crni čelik a prokron bi bio zaštia od korozije.
5. kod konstrukcija gde se koriste tanji limovi i gde nije velika količina lima a želi se postići dugotrajnost nije nemoguće i neopravdano
koristiti prokron, pod uslovom da investitor to želi i može da plati.
6. kao primer uzmimo recimo 1 m2 kvadratni lima i to od 2mm i recimo 5mm i odradimo ljudsku zaštitu kako Bog zapoveda, dolazimo do
podatka da je cena zaštite jednaka za deblji i za tanji lim, ali je udeo zaštite u ukupnoj ceni procentualno veći kod konstrukcije od
tanjeg lima.
Primer :
Neka neko uradi kalkulaciju za manji čamac koji ima ukupno recimo 200 kg sa jedne strane od crnog čelika i dobrom zaštitom
i iatog od prokrona i onda uporedi ukupni trošak.
Tako nešto kada bi se računalo za veći čamac sa recimo 3000kg videlo bi se da je matematika drugačija i isplati se crni čelik sa zaštitom.
7. Kod nas na tržištu se obično nabavljaju KISELOOTPORNI čelici tj. prokroni ali nisu automatski i SLANOOTPORNI, i za primenu u
slanimrastvorima se opet mora odabrati odgovarajući prokron. Morska voda je prilično agresivna tako da i ovi uobičajeni prokroni
nisu pogodni ni za plovila. Sigurno da bi potrajao duže od običnog čelika ali nije večit.
8. Površinska obrada doprinosi nešto većoj otpornosti na izdvajanje karbida, ali ne toliko koliko neki smatraju, ona je mnogo bitnija
zbog lakšeg pranja i održavanja ukoliko ima tehnološku primenu.
9. .......e pa neću više da zamaram :heat:. Svi su dovoljno pismeni da uzmu digitron u ruke i izračunaju svoju kalkulaciju...... :party:
-
U bre Barba pa moze deciji krevet moze spajz moze za Ikine krevetske aktivnosti
daj malo mastu
Sad sam tek provalio da ovo dole nisu stope vec 25-ine duzine. Onda je krevet oko 180 cm i to je OK.
-
@Zoran Marinković, neradi se koliko se ja razumem u ovom slucaju o parama (premda nista bez njih) ,vec jednostavno sto brodogradnja inox priznaje samo za delove i najvise palubnu opremu , a nikako ne kao trup broda, pa ni kabina-nadgradnja. Retko da je netko od bogatasa pravio od prohrona brod. Ne zato sto on to zna da nevalja, vec zato sto su mu iskusni brodograditelji rekli da se to neradi od te vrste materijala. :nono: :hi:
-
E ovo je vec nesto sto realno sanjam i nadam se ......... :good:
-
:smile:
Svako neka shvati sve ovo kako želi. Ja sam i napisao ono što sam znao i ono što je nauka rekla.
Veliki i teški brodovi se jednostavno ne rade od prokrona jer bi bili previše skupi i nemaju ekonomsku opravdanost, a nikako ne znači
da bi prokron, odnosno određena vrsta prokrona, bila loša za plovila.
Ali se zato i tekako rade sidra, bitve, ograde, sajle.....i jako bi voleo da mi neko pokaže zarđalo prokronsko sidro koje je korišćeno
makar i na moru, ili zarđalu bitvu.....
Na sto metara od mene je jedan komšija uradio prokronsku bovu bez farbanja, a ja imam prokronsku sajlu ... ni ne pamtim od kada.
Slično poređenje bi bilo kao kada bi neko rekao da recimo prelep granit nije dobar za gradnju kuće umesto cigala, već se samo
eventualno oblaže fasada....
-
koliko sam ja cuo razlog su losija mehanicka svojstva a nikako cena....
jer da je drugacije abramovic bi svakako imao jahtu od inoksa
-
Mogu i majstori koji rade camce da daju najokvirniju cenu za ovakav projekat u limu 3mm .. Na primer...
-
Sa 2 puta 25ks bi isla oko 22 km/h ...
(http://img585.imageshack.us/img585/3197/motorz.jpg)
Ne bi isla 22km/h nego 18Km/h po dijagramu.
-
;) uzvodno il nizvodno :)
-
Popreko.
-
Marke a sa dva DMBa 9,9 jl bi iso 12
-
Marke a sa dva DMBa 9,9 jl bi iso 12
sale m pakuj se za subotu da odemo do soleta...
-
Vi gore, ako ste se spakovali, obrište taj višak postova.
-----------------------
Iko,
Gledam, pa ne verujem svojim očima.
Da JEDAN čovek to sve sam napravi za mesec dana.
:good: :drinks:
-
E moj Mosi on da je imao makaze presu kran i veliki kompresor
sad bi drugi bio ofarban u osnovnu.
-
:lol: :lol: :lol: :lol:
Koji sam ja lik, puknem post u pogrešnu temu i još pridikujem i pravim reda. :suicide: :taunt: :yahoo: :lula: