Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Majstori, Majstori ... => Temu započeo: Srecko Sojic 16, 12, 2015, 07:41:31 pre podne

Naslov: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 16, 12, 2015, 07:41:31 pre podne
procesljah forum u potrazi za majstorom za vjetrobran/natkabinski prostor ali sve sto nadjoh su samo pitanja u vezi prozora i nesto stranih kataloga od vetusa. cini mi se da ce u mom slucaju morati da se radi po mjeri pa ne vjerujem da ce neki standardan vjetrobran iz kataloga biti od pomoci.

ima i plan B, a to je da radim sam od sperploce i poliesterskoh platna ali vrijeme je luksuz koji nemam na zalost

da li neko zna majstora koji bi mogao da napravi ovako nesto kao na slikama?

Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 16, 12, 2015, 16:37:51 posle podne
Majstor Ivan 0642847847 od klirita radi vizire za motorcikle  negde na dusanovcu pa probaj pitaj...Plan B uradi sam koristi aluminijumski L profil i lexan 2-3mm.Lexan ce duze da izdrzi na suncu od klirita.
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: LSI 16, 12, 2015, 17:20:28 posle podne
Клирит је по структури полиметиметаакрилат, док је лексан по структури поликарбонат..
Оба су отпорна нa сунчеву светлост (УВ зраке), али је лексан жући, а клирит је прозиран више од стакла.
Клирит трпи разне видове обраде, може се обликовати на повишеној температури, док лексан то не трпи...
Али зато је лексан савитљивији, еластичнији, а производи се као пун материјал или са структуром саћа (уздужних рупа у материајлу)...

Можда би у техници "уради сам" могла да се направи конструкција од алуминијума (постоје профили које треба исећи на меру) и да се монтирају плоче од клирита или лексана...
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 16, 12, 2015, 20:07:05 posle podne
Pa na slici je upravo al ram sa necim prozirnim jedino ako nije mislio na komplet natkrivenu nadgradnju ili sl...
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: zankiki 16, 12, 2015, 20:12:31 posle podne
Ako je već alu ram, i to bez oblina, zar nije najbolje kaljeno staklo?
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 16, 12, 2015, 23:12:33 posle podne
Moze i kaljeno staklo malo je teze ali je i cvrsce...
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 18, 12, 2015, 07:51:19 pre podne
hvala svima na informacijama

razbih glavu razmisljajuci sta da radim. kako god okrenem "uradi sam" mi je najbolja opcija jer i bilo koji majstor ce to da budzi i radi na mjeru kao sto bih i ja uradio, a ne smatram se bas totalnom arhidudukom za napraviti nesto  nutss

- opcija sa alu profilima je ok jer imam dvojicu specijalaca bravara u kuci tako da bi se to odradilo dobro. ali u alu opciji nema mogucnosti zakrivljivanja nego sve mora na ugao a to mi estetski i nije bas neka opcija. bas kao i na ovoj slici

- razmisljao sam o opciji vodootporne sperploce 3-4mm pa laminiranje poliesterskim platnom i smolom. to bi se uklopilo u sadasnji izgled plovila i dozvolilo bi neka zakrivljanja da ispratim konture kabine. ali za to mi treba vise vremena...

- razmisljao sam i o kompletnom tvrdom krovu jer mi je taj zadnji dio dosta kratak ali se plasim da ne narusim estetiku plovila. svi isti modeli koje sam nasao na internetu imaju kabrio kapu i nigdje nisam vidio tvrdi krov citavom duzinom

gdje se moze naci poliestersko platno, smola i gelcoat i da li je povoljnije to kupovati u inostranstvu? koliko slojeva platna obicno ide i koja gramaza po m2 je dovoljna?
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 18, 12, 2015, 17:36:11 posle podne
Za sam svoj majstor si u pravu...ako budes produzavao bok kabine i dizao nadgradnju naruzit ces spoljni izgled maximalno takav tip kabine trazi kabrio krov...jedino po tom postojecem vetrobranu izadjes na neku prihvatljivu stajacu visinu i po tome pustis tvrdi krov(hard top)kolko ti odgovara.Nesto slicno je Zankiki uradio.
          Vodootporni sper od 3-4mm ces tesko naci a da nije avio sper a on je skup kao zlato...vlagootporni ili neke blazujke sa filmom ili neke egzotesper zaboravi... samo sa oznakom AW100 su za brodogradnju...naci ces ih u firmi FRICHEIS Nova Pazova imaju okume od 6mm pa na dalje i u DRVOPROMET KULA Pancevacki put 80 imaju rusku topolu ili brezu tabla 8mm je oko 4000din...ima na internetu obe firme...sperke pored aw100 imaju oznake bb-ab ili slicno....to su oznake za spoljni izgled furnira posto ides s plastikom preko to te neinteresuje vec trazi konstruktivni sper realno najjeftiniji...
           
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 18, 12, 2015, 21:44:45 posle podne
Za plastificiranje spera po pravilu koristi se epoksidna smola (cena oko 20e/kg sa ucvrscivacem) i stakleno platno(oko2-3e/m2).To sto radis je nadvodni deo broda pa mozes i sa poliesterskom smolom(oko3-4e/kg).Nemas tu neku veliku kvadraturu oko 4-4,5m2 otprilike ta taj tvrdi krov.Za epoksi ides jedan sloj namazes sper samo smolom pa preko jedan sloj 300g roving platna pa zalijes smolom pa onda gitovanje pa spric git pa neka dobra boja...za poliester slicno samo prvo sper 1-2puta mazes sa smolom razredjenom acetonom pa onda jedan sloj 300g mat platno pa zalijes smolom pa jos jedan sloj 300g roving platna zalijes smolom pa onda sve isto kao epoksi.Potrosnja smole ide otprilike isto kao gramaza platna po m2.Gelcoat zaboravi u oba slucaja em je skup em  ima tu divnu osobinu da ne moze da se stegne uz prisustvo vazduha tj ostane gnjecav...Poliester smolu i platna kod Slavise u mirjevu(neznam broj) ili na KP prodaje Emil Rutonic iz Novog Sada a ima i neki jeftin epoksi.
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 19, 12, 2015, 06:35:05 pre podne
zorane hvala puno!
upravo si mi sacuvao jedno 3 dana tumaranja i telefoniranja  114

samo da "remiziram" sto kaze sojic:

- poliesterska smola (razredjuje se acetonom)
- 1-2 premaza na sperplocu
- jedan sloj platna pa smola
- drugi sloj platna pa smola
- gitovanje
- spricgit
- farba

kod epoksidne smole ide samo jedan premaz po sperploci i jedan sloj platna i smole

e sad dodatna pitanja:

- s obzirom na otpor vjetra, kolika debljina sperploce je preporucljiva?
- iz kog razloga je potrebno gitovanje i koji git se koristi?
- na koji nacin pricvrstiti vjetrobran na kabinu? lijepljenje? saraf? nesto drugo....

sto se farbanja tice to ce da mi odradi farbar kod koga se trenutno nalazi brod tako da ce to da bude sjedinjeno.
malo sam rovio po internetu i nasao sam dosta snimaka u vezi laminiranja sperploce. jedino tako mogu ispratiti konture broda i zakrivljenja da se to fino uklopi.
necu raditi nikakav produzetak kabine nego samo vjetrobran sa 50mm ivicama prema unutra preko kojih ce da naidje kabrio kapa
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 19, 12, 2015, 09:06:25 pre podne
Epoksi je jaci i puno bolje drzi za podlogu od poliestera.Kod drveta ili spera po svim merilima i pravilima za impregnaciju ide epoksi.Epoksi je i nesto veceg viskozitete od polija pa ga drvo jos i puno bolje upije. Poli samo u pripremnom namazu razredjujes acetonom da bi ga drvo ili sper bolje upilo bukvalno kao podlogu ili prajmer jer je nesto gusci od epoksija i slabije drzi.Posle normalno epoksi je jaci tvrdji bolje drzi pa ti jedan sloj dosta a za poli 2.Jedan sloj 300g platna sa smolom je debljine oko 0.75mm i tezine oko 0.6kg/m2.Sper okume je oko 500kg/m3(6mm debljine sper je oko 3kg/m2) ovaj drugi breza ili topola(???)je oko 750kg/m3(6mm debljine oko 4.5kg m2)pa racunaj.
                I poli(a on malo zna i da vuce vlagu)  i epoksi lose stoje sa suncem pa gitovanje pored ravnanja povrsine i lepseg izgleda malo i stiti(tj menja gelcoat) i preko jos dobra poliuretan boja za zastitu svega...
                Ako brod cuvas negde gde ima ptica(galebova)sve ce da upropaste (z@seru) sta god da stavis a ona kiselina izgrize sve  kako god da stavis...
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 19, 12, 2015, 10:45:45 pre podne
doktoree!  clap

sve jasno i detaljno.

posto ne radim ogromnu povrsinu onda je bolje da idem sa epoksi smolom umjesto polija.
gledao sam video instrukcije nekog amera. on lijepi to 4-5-6 slojeva. doduse ne znam debljinu njegovog platna ali je on to natropao bas bas.
medjutim jasno je da platno i smola stite sperplocu i omogucavaju sjedinjenje, nema potrebe sad za nekim slojevima.

nasao sam fischer i BiH, Visoko, i imaju (bar na sajtu) AW100 okume/topola 4,5,6 mm a i deblje. bilo je rijeci o tome na forumu u vezi tezine. mene samo plasi da ce 6mm biti prejako za savijanje...

cini mi se da sam skroz blizu odluke da opet vadim alat napolje.....
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: LSI 19, 12, 2015, 10:58:04 pre podne
...
gledao sam video instrukcije nekog amera. on lijepi to 4-5-6 slojeva. doduse ne znam debljinu njegovog platna ali je on to natropao bas bas.
medjutim jasno je da platno i smola stite sperplocu i omogucavaju sjedinjenje, nema potrebe sad za nekim slojevima.
...

Срећко, мат и ровинг (платно) додају се смоли зато да би дали механичку чврстоћу. Сама смола ће заштитити премазану површину али механички је веома слаба. Зато се врши ламинација, наношење слојева.

У пракси, то се ради наизменичним наношењем мата и ровинга, при чему се ровинг још и преклапа. Е сад, колико слојева?

Видео сам да неки наши произвођачи чамаца наводе како чамце праве ламинирањем 5-6 слојева. А видео сам и да неки од њих своје чамце продају уз изјаву да њихови чамци задовољавају тамо неке немачке стандарде. А кад сам гледао какви су то стандарди и шта у њима пише... чак до 15-16 слојева!

Наравно, колико слојева и која грамажа, зависи од намене и оптерећења која се очекују. Ви нећете правити корито чамца да би вам био потребан слој од 10 мм, већ сама конструкција с ослањањем на више тачака допринеће јачини споја, ипак, ако сте у прилици, покушајте да додате слој ојачања више - за сваки случај.
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 19, 12, 2015, 11:07:18 pre podne
hvala LSI

sad sam malo u autu....."mat i roving (platno)"

sta je sta?
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 19, 12, 2015, 11:49:22 pre podne
mat je platno nepravilnog tkanja izgleda haoticno a roving je pravilnog tkanja kao pojas u kolima samo malo krupnije.Poli smole imas ciste prozirne pa sam dodajes katalizator i ucvrscivac ili plavicastozelenkaste u koje je vec dodat katalizator a ti samo dodajes ucvrscivac...
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 19, 12, 2015, 12:18:57 posle podne
nema sta, uz vas bih se usudio da zaqpocnem izgradnju novog broda....vjerovatno dok sve ne zakeljam, a onda bi bilo kuku majko  sos6

sta je prakticnije mat ili roving?

sto se smola tice posto sam amater vjerovatno ona sa vec postojecim katalizatorom je bolje opcija. da li je isti slicaj sa epoksi smolama ili ovo vazi samo za poli smole?
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 19, 12, 2015, 12:43:59 posle podne
Pa za poli a epoksi samo ucvrscivac...I ne treba ti vise od 2 sloja poli preko spera ili 1 epoksi.
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: LSI 19, 12, 2015, 12:56:50 posle podne
Stakleni mat
 
Ovo je materijal koji se uglavnom najviše koristiti pri radovima na plovilu. Stakleni mat se obično nalazi u velikim rolnama i kupuje se na metre. Stakleni mat možete kupiti u različitim debljinama koje se izražavaju u gramaži. Postoje slijedeće gramaže: 250 gr, 300 gr, i 400 gr. Svaki od ovih materijala je drugačiji po gustini, npr. 250 gramski stakleni mat je odličan kao prvi sloj, zato što je najtanji i lako ga je “izvaljati” prilikom rada sa valjkom-rolerom. Uvijek bi bilo poželjno da imate sve tri debljine jer će vam biti mnogo praktičnije za rad. Tako je recimo dobra praksa zavisno o količini slojeva stavljati najpre tanji stakleni mat od 250 grama recimo prva dva sloja, pa kasnije “podebljati” sa 300 gr, i 400 gr. Ponekada jednostavno nećete imati izbora pa ćete morati koristiti onaj 400 gramski stakleni mat što je dosta nepraktično kada plastificirate djelove plovila koji imaju dosta zaobljenja i uglova. Deblji stakleni mat se savija nešto teže tako da je napraviti dobar posao sa takvim materijalom prava umjetnost.


Biaks (Biaxial) roving
 
Biaks, ili po engleskom biaxial roving koristi se kao dodatno pojačanje na pojedinim delovima plovila. Ovaj roving se uglavnom koristi ” u sendvičima “, stavlja se na primjer prva dva sloja staklenog mata od 250 grama pa nakon toga biaks, pa zatim opet stakleni mat od 300 grama, 400 grama, pa opet biaks … Uglavnom nikada se ne stavlja sam biaks bez staklenog mata. Biaks je dosta otporan na “razvlačenje” ali ujedno dozvoljava i savijanje do određenih granica. Sa biaksom mnogi ne vole da rade iz razloga što se često desi da počne da otpušta ” konce “.

Pisano je o tome kod nas na forumu: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,12037.msg132192.html#msg132192
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 19, 12, 2015, 13:02:33 posle podne
razumio! samo sto sad u ovu cijenu vjetrobrana moram da uracunam i pivo za sve vas koji mi pomazete  114

kada sastavim model od vodootporne sperploce to je potrebno zalijepiti, a najvjerovatnije i popuniti gitom neke dijelove prije prvog premaza epoksi smolom

koji git i koji lijepak su najpogodniji za ovaj posao sa sperplocom?
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 19, 12, 2015, 13:24:54 posle podne
Ako ces s epoksi imas i dodatak beli prah za epoksi(neznam mu ime) njega mesas sa smolom i koristis kao lepak  i mozes kao git ali kad se stegne jako je tvrd i tezak za obradu.Mozes siku fc 11+,mozes lepak D4...Tebi trebaju samo za vetrobran minimalne kolicine svega pa bi ti pivo bilo najveci trosak 114...
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: LSI 19, 12, 2015, 13:59:11 posle podne
...Tebi trebaju samo za vetrobran minimalne kolicine svega pa bi ti pivo bilo najveci trosak 114...


 kuku
Не треба човека плашити, а још није ни почео! roll4
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Srecko Sojic 19, 12, 2015, 14:39:08 posle podne
eeee a vi niste racunali ono sto cu da zeznem par puta i materijal sto cu da bacim dok se ne naucim hehehe

salu na stranu, sa onim sto imam u glavi ne bi trebalo da bude vecih komplikacija. vjetrobran je mozda 160 cm sirok i 40-50 visok plus bocno. uzimajuci u obzir da ce vecinu povrsine zauzeti prozori nema tu puno sperploce i laminiranja ali ima ukrajanja i savijanja.

pokusacu da ovaj materijal nabavim na jednom mjestu da to ne vucem iz inostranstva i sa sto strana

jos jedino nisam rijesio montazu na kabinu. da li da idem na sarafljenje i kontra plocu odozdo ili da lijepim necim
Naslov: Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
Poruka od: Zoran T 21, 12, 2015, 09:15:07 pre podne
Pravo da ti kazem nije mi bas najjasnije kakve krivine hoces sa sperom da napravis pa malo slikaj i stavi neku sliku...http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,13059.0.html. ovde je lepo izvedeno i uradjeno sa krivinama i sl...