Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Motori i oprema => Temu započeo: Профа 13, 07, 2010, 00:26:22 pre podne
-
Doel Fin je ime za hidro-krila odnosno ekstenziju koja se lako montira na anti-kavitacijsku ploču te djeluje kao hidro-krilo koje kontroliše mlaz. Za razvoj ovog korisnog proizvoda zaslužna je američka firma Davis Instruments, koja ova hidro krila proizvodi i razvija već 30 godina.
Zanimljiv je podatak da ovaj proizvod smanjuje potrošnju goriva i do 30, a uz to stabilizuje brod i omogućuje glisiranje kod manjih brzina što je izuzetno bitno skijašima i ostalima koji vuku kojekakve naprave.
Doel Fin se sastoji od 2 hidro-krila oblikovana od vrlo čvrste plastike čija montaža zahtjeva svega 15-tak minuta vremena i ne previše alata i znanja. Svako od ovih hidro-krila djeluje zasebno povećavajući stabilnost u plovidbi, a posebno u uslovima lošeg vremena. Jedna od karakteristika je i činjenica da Doel Fin drži pramac broda nisko i to cijelo vrijeme pa je na taj način lakše kontrolisati vožnju iz sjedećeg položaja. Još jedan podatak je i to da ova hidro-krila povećavaju i brzinu pri istom broju okretaja.
Ugradnja Doel Fina ide na sve vanbrodske motore jače od 5 KS, a također i na Z noge i koristan je kako za male glisere i gumenjake tako i za velike kruzere.
I da na kraju spomenem cijenu koja se kreće od 32-50 $ za original proizvod, a ukoliko vam odgovara zamjenski proizvod ( Lalizas ), a cijene tog proizvoda kreću se od 15-30 E.
Извор:www.naucat
-
ja sam se razmisljao da stavim na moju Yamahu 8 hp na ribu ... ali nikako da cujem od nekoga da ima i da je zadovoljan
-
Večita tema, bilo je o ovome i ranije, neko kaže radi neko kaže ne radi. Valjda zavisi od kombinacije čamac-motor. Ko će znati ako se ne proba. Samo mi nije jasno kako može imati efekta na deplasmansku vožnju? LOgično gledano ako povećava brzinu, recimo max, onda povećava i obrtaje motora, jel tako, pa treba paziti da motor ne udje u crveno. Trebalo bi da radi tako što izdiže čamac iz vode nešto više nego obično, manji otpor vode veća brzina pa i otuda i veći obrtaji. Ili radi na principu da smanjuje luftiranje elise tako da vezduh ne dolazi u kontakt sa elisom pa otuda i nešto veća brzina, ko će znati. Cena od 50e nije toliko strašna ali šta ako nema efekta :-/ bačene pare! Gde ima da se kupi kod nas?
-
Pojave se tu i tamo u nautičkim radnjama, ali o ovim cenama možemo uglavnom sanjati.
Kad se naši trgovci ugrade, onda platiš jeftinu Lalizasovu kopiju 50-60 evra, a za bilo koji Hydrofoil sa imenom te 'ladno oderu sa 100 evrića!
Naravno, Hydrofoil funkcioniše samo na gliserima, tako što povećava površinu oslanjanja na kavitacionoj ploči motora, time se povećava efekat podizanja, smanjuje oplakana površina korita pri glisiranju, čime se smanjuje otpor, a time i potrošnja, a dobija se i nešto veća brzina. Efekti dosta ovise o tipu i veličini korita i o pravilnom trimu.
Česte su zablude oko Hydrofoila, kao i negativni komentari, zato što ljudi uglavnom očekuju čuda.
Osnovni prigovor mnogih je da nema smanjenja potrošnje, a pritom potrošnju mere na sat. :taunt:
Motor troši koliko troši, tu Hydrofoil ne menja ništa, ali kroz veću brzinu se dobija niža potrošnja po pređenom kilometru.
I jasno, ako celo vreme voziš punim gasom, neke primetne uštede baš i neće biti.
Ipak, za nekoga ko se dosta vozi, uložene pare će vratiti kroz manju potrošnju za 1-2 sezone. Ako znamo da plinski uređaji na autima postaju isplativi tek nakon 4-5 godina, a masovno se ugrađuju, onda Hydrofoil nije loša investicija.
-
Ovo je veoma zanimljivo za sve nas.
Bilo bi dobro kada bismo imali medju nama nekog stručnjaka za hidrodinamiku, jer verujem da se samo o tome radi.
Naime, postavljanje ovih krilaca samo po sebi ne bi moglo da utiče na povećanje broja obrataja motora. Obrtaji su posledica količine gasa i mehaničkih prenosa (valjda sam ovo dobro rekao?).
Mislim da se radi o strujanju vode u području u kojem se elisa obrće i dodatak krilaca bi, po mom mišljenju, mogao samo da na neki način vrši usmeravanje vode i spreči povlačenje vazduha, pa na taj način dolazi do poboljšanja performansi, povećanja brzine i smanjenja utroška goriva.
E, sad - ako je stvarno tačno da se dobrim izborom krilaca (verujem da je tu važan odnos uglova i površina sa karakteristikama elise) može uštedeti do 30% goriva i povećati brzina, kako to da do sada proizvodjači motora nisu došli na ideju da kavitacionu ploču urade sa izmenjenom geometrijom?
No, ovo su samo moja razmišljanja zasnovana na elementarnom poznavanju fizike fluida, pa bi bilo dobro da nam komentar da neko ko je stručnjak za ovu oblast.
-
Hydrofoil je zamena ili bolje rečeno dopuna za električno ili hidraulično pokretane trim tabove, koje možete videti na svakom boljem gliseru.
Mana Hydrofoila je upravo to što nema promenjljiv ugao, već se montira u neki kompromisni optimalni položaj.
Zato negde donosi više, a negde manje prednosti.
Mana trim .tabova je cena, dobri sistemi koštaju od 300 evra pa na više.
Do povećanja broja obrtaja motora dolazi zbog smanjenja otpora, pa motor lakše gura i postiže više maksimalne obrtaje i veću maksimalnu brzinu - ali tada, kao što rekoh zaboravite na veliku štednju.
Štednja se ostvaruje upravo suprotno, na srednjem gasu će čamac, zbog manjeg otpora, lakše održavati brzinu, pa će motor za održavanje te brzine trebati manje snage i manje obrtaja- što dovodi do manje potrošnje.
-
1975 Evinrude 50hp running with hydrofoil (http://www.youtube.com/watch?v=ULQVhiCFRFc#)
čovek kaže da je izgubio na brzini ali bobio je lakđi start
-
Sve zavisi od korita, baren tako je u mom slučaju.
Na prvom čamcu je efekat bio dosta veći, ali tamo je i krmena daska bila vertikalna sa vodom.
Na drugom, koji je koncepcijski sasvim drugačiji, ne primećuje se tolika razlika, koliko se stalno vraćamo na problem: hroničan nedostatak konja. :diablo:
U prvom slučaju efekat je bio više nego pozitivan.
Povećala se brzina, smanjila se ventilacija! EXTRA.
Znači, samo proba, a to nije baš uvek ni jeftino ni uspešno.
Moj model sam kupio preko interneta u Cabelasu (USA) i izašao me je sa svim dažbinama oko 50-55e.
-
Hidro Stabilizator za vanbrodske motore do 50 i preko 50 HP
-
Hidro Stabilizator za vanbrodske motore do 50 i preko 50 HP
Pa ovo i nije tako skupo ,samo dali radi? :good:
Ja bi da probam na Hondu 25 i Big foot-a :new_russian:
-
Pa organizujte PROMO - TEST vožnju! :good:
:drinks:
-
Izuzetno mi je drago što sam demantovan po pitanju cena, konkurencija ipak čini svoje!
Bravo za BeoMarine! :good:
-
Hidro Stabilizator za vanbrodske motore do 50 i preko 50 HP
Evo ja dajem svoj motor da se proba! Ko je uz mene?
-
Beo Marine ajde vidite da li moze da se uradi taj test ... mislim da bi sa jednom hidro foilom 4-50 mogli da napravimo dobre testove... Ja licno razmisljam da pazarim al mi glupo da bacim lovu ako ne radi ...
Ako ste za mogli bismo da zakazemo jedan dan za test ...
Koliko vidim za sada su zainteresovani:
Ronac
Vuk
Kapetan (RIB Yamaha 8HP brzina 25km/h prosek uzvodno nizvodno )
A verujem da ce biti jos zainteresovanih u toku i posle testova, jer cena nije velika
meni bi naprimer znacilo da mi prosek bude 27 km i vise...i da naravno lakse izglisiram ... Mozda da na licu mesta uradimo merenja brzine , i brzine pocetka glisiranja...
-
Evo, i ja sam zainteresovan.
Nadam se da su svi zainteresovani svesni da montaža hydrofoila zahteva bušenje kavitacione ploče na vašem motoru.
Ako vam se ne dopadne, posle vam ostaju 4 rupe za uspomenu na test.
-
Evo, i ja sam zainteresovan.
Nadam se da su svi zainteresovani svesni da montaža hydrofoila zahteva bušenje kavitacione ploče na vašem motoru.
Ako vam se ne dopadne, posle vam ostaju 4 rupe za uspomenu na test.
jeap ... ali ako test urodi plodom onda cu imati hidro foil povezan kroz njih :good:
-
Naravno da mozemo da organizujemo test, uvek zelimo da izadjemo u susret nasim nauticarima. Jedini problem je sto zbog povoljne cene imamo na stanju jos samo 2 kom za motore preko 50HP, ali sl nedelje nam stize roba tako da bi tada trebalo da se steknu uslovi za test.
-
Koliko vidim svi su ispod 50 konja, bilo bi dobro da pozovete i Nauticar da i oni proprate textom u novinama, korisnik Manda vam moze pomoci oko kontakta i predstavljanja ideje ...
moj predlog je da odvojite jedan Hidro foil koji bi svi probali , nadjete majstora koji ce da ga monitora i svako proba taj isti na svom camcu ... naravno izvrse se merenja i prezentuju se... ako se pokaze da rade niko nece zaliti 2000 i kusur dinara za komad :good: a tu je i radnja pa ce uzeti jos po nesto :friends:
-
Ja bih odma onu do 50,putujem u petak na Djerdap. :good:
(iako je nema) :diablo:
-
Ako mogu da uskočim sa svojim komentarom ... ja ovde vidim dva sistema:
Prvi je hidrofoil koji se vidi na slici koju je postavio BeoMarine i koja liče na avionska krila. Hidrofoil uvek generiše vertikalni potisak i obzirom gde je postavljen, podiže krmu. To može imati za efekat da čamac lakše izglisira, na manjoj brzini nego bez krilaca. Ukoliko je korito takvo da se pramac jako izdiže neposredno pre glisiranja, onda će efekat krilaca biti izraženiji. Kod deplasmanca ovo nema nikakve svrhe stavljati na motor.
Drugi sistem je ovo što je postavio mossi. To mi više liči na nešto što usmerava protok vode preko elise ali sam uveren da neće imati nikakav efekat na podizanje krme. Ovo bi moglo imati uticaj i na deplasmanski režim plovidbe.
-
Ako mogu da uskočim sa svojim komentarom ... ja ovde vidim dva sistema:
Prvi je hidrofoil koji se vidi na slici koju je postavio BeoMarine i koja liče na avionska krila. Hidrofoil uvek generiše vertikalni potisak i obzirom gde je postavljen, podiže krmu. To može imati za efekat da čamac lakše izglisira, na manjoj brzini nego bez krilaca. Ukoliko je korito takvo da se pramac jako izdiže neposredno pre glisiranja, onda će efekat krilaca biti izraženiji. Kod deplasmanca ovo nema nikakve svrhe stavljati na motor.
Drugi sistem je ovo što je postavio mossi. To mi više liči na nešto što usmerava protok vode preko elise ali sam uveren da neće imati nikakav efekat na podizanje krme. Ovo bi moglo imati uticaj i na deplasmanski režim plovidbe.
Bez obzira na njihov oblik i izgled ( to je do dizajnera), oba Hydrofoila imaju istu funkciju i izazivaju isti efekat, tj. olakšavaju izglisiravanje. Mislim da bi se iznenadio kada bi Mossijev hydrofoil testirali uporedo sa ovim iz Lalizasa.
Poprilično sam siguran da bi Mossijev ( SE 200, ako se ne varam) imao bolje rezultate.
(http://images.cabelas.com/is/image/cabelas/s7_014198_imageset_01?$main-Large$)
U pravu si što se jednog tiče- hydrofoil nema smisla stavljati na deplasmance.
-
Našao sam na netu dobar opis funkcije i namene hydrofoila, stvarno nisu svi isti niti za istu namenu.
Fins are designed for different purposes! There are hydro foils like the Doel-Fin which (like airfoils) create lift and provide stability, especially when engine is elevated and there are hydro spoilers, with turned down trailing edges which create some drag but help bring down the bow of a stern heavy boat and are best at improving hole shot. The hydrofoils should increase performance and economy when engine trim/height allows fin to ride at or slightly above water's surface at speed. The hydrospoilers tend to decrease top speed and economy but if bringing the bow down and hole shot are prime objectives they are just the ticket.
Kratak indirektan prevod:
Hydrofoil stabilizatori kao Doel-fin, koji izgledaju kao krila, služe za postizanje veće stabilnosti i stvaraju vertikalni potisak. Služe za postizanje većih brzina i smanjenje potrošnje.
Hydro spojleri, kako ih nazivaju, imaju oborene ivice na dole, čime pomažu izglisiravanju i stabilnosti na nemirnom moru/reci. Pogodni su za brodove sa teškom krmom, jer obaraju pramac na dole, ali zato dovode do gubitka na max. brzini i ekonomiji.
Mislim da je upravo to razlog mnoštva oprečnih iskustava sa ovim stabilizatorima. Ljudi u neznanju kupe pogrešan model, i dobiju pogrešan efekat. Ono što je definitivno, nijedan model nema efekta za deplasmance.
-
Hydrofoil stabilizatori kao Doel-fin, koji izgledaju kao krila, služe za postizanje veće stabilnosti i stvaraju vertikalni potisak. Služe za postizanje većih brzina i smanjenje potrošnje.
e to mi treba !
beomarine kad ce test imamo li neki datum ?
-
probao sam i povecao max brzinu sa 51 km/h na 53 km/h
Koji model? Osim max brzine jel bilo i još nekih poboljšanja ili možda negativnih efekata?
-
Dobar dan svima.Imam jedan veliki problem kupio sam jamahu 20 konja i hidroprofil SE200 koji je ok za taj motor.E sada sam promenio motor kupio sam tohatsu 50 konja.Zanima me da li ja mogu da stavim ta hidro-krila na motor od 50 konj.U specifikaciji pise da su krila za motore do 40 konja a preko je SE300.Stabi se desili ako bih stavio SE200 na motor od 50konja?Hvala
-
Pretpostavljam da će osnovna prepreka biti fizička veličina samog Hydrofoila, tj. da li je otvor dovoljno širok da sedne na kavitacionu ploču većeg motora, sa širim "vratom".
Ako uspeš da ga namontiraš na taj Tohatsu, onda je sve ok. Zbog manjeg krila, efekat će možda biti manje izražen, ali sigurno će biti koristan.
-
kolega kupio tiger shark s motorom tohatsu 30 ks...imao na motoru ta krila....nedavno mjerili i brzinu i potrosnju...s njima ili bez njih isto...
-
kolega kupio tiger shark s motorom tohatsu 30 ks...imao na motoru ta krila....nedavno mjerili i brzinu i potrosnju...s njima ili bez njih isto...
a jel brze izglisira?
ujedno jel moze neki paetniji camac u test ipak tiger sark nije nesto merodavan u kombinaciji sa tim motorom ...