Moja Ladja

E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: mikiheadroom 21, 02, 2018, 15:08:27 posle podne

Naslov: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 21, 02, 2018, 15:08:27 posle podne
Otvaram diskusiju o gumenjacima
Svako iskustvo, svaki savet i predlog je dobro dosao .
Interesuje me  da kupim gumenjak sa alu dnom 11-14 fot
I koji motor uz to , jacina i marka ? Sta predlazete ?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: LSI 21, 02, 2018, 15:37:06 posle podne
Можете погледати и овде: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16416.msg165289.html#msg165289
Или овде: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,11424.msg124646.html#msg124646

Ма, има тога сигруно још, само треба прегледати садржај...
У овом подфоруму има више различитих тема: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/board,2.0.html
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 21, 02, 2018, 16:16:19 posle podne
Можете погледати и овде: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16416.msg165289.html#msg165289
Или овде: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,11424.msg124646.html#msg124646

Ма, има тога сигруно још, само треба прегледати садржај...
У овом подфоруму има више различитих тема: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/board,2.0.html
Hvala lepo , polako cu pretrazivati sadrzaj



Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Ђорђе978 22, 02, 2018, 07:43:13 pre podne
Pozdrav svima!Nedavno sam pazario gumenjak Wiking sport BL 365 pa mi je potreban savet oko izbora motora za isti.Takodje sam primetio da malo gubi vazduh na kobilici pa me zanima kojim lepkom bi mogao da ga zakrpim?Ako je komplikovano kontakt nekog servisa.Inace camac je od hypalona.


Sent from my iPad using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: MiletaStamat 22, 02, 2018, 08:18:57 pre podne
Prodavnica nautičke opreme BEOMARINE na Savi, uslužno krpi gumene čamce. Pre godinu dana sam nosio tamo gumeni čamac I isti zakrpljen perfektno. Sad da li oni to rade u samoj prodavnici ili nose negde drugo nisam siguran, ali znam da je posao uradjen odlično.
Brodarska bb
 leve obale reke Save, ispod Gazele)

Tel:   +381 11 312 15 52
         +381 11 312 15 53
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 22, 02, 2018, 09:50:07 pre podne

Uskladjivanje snage motora sa tipom i veličinom plovila verovatno je jedna od najvažnijih stvari o kojoj treba voditi računa prilikom kupovine motora. Postoji fina linija razgraničenja izmedju prejakog i preslabog motora. Kada odaberete snažniji motor često rizikujete oštećenje plovila i izlažete se riziku. Ako izaberete motor slabije snage bićete u situaciji da preopteretite motor i nemate pravo iskorišćenje snage. U nastavku teksta naći ćete informacije koje mogu da pomognu po ovom pitanju. Ipak, najvažnije je da konsultujete proizvodjača motora i pratite njegove preporuke.

Mali vanbrodksi motori
Imajte na umu da je težina veoma bitna kod izbora vanbrodskog motora. Neki motori iako iste snage mogu biti vrlo različitih težina i o tome vodite računa.

2KS - 4KS (ispod 15,9 kg)
Osim Honde 2KS i Yamahe 2,5KS koji su četvorotaktni, gotovo svi ostali su dvotaktni u ovoj klasi. To su perfektni motori za skoro sve male čamce. Možete ih koristiti na gumenjacima, kanuima, manjim jedrilicama, sklopivim čamcima i drugim lakim plovilima dužine od 8 do 12 stopa (2,44 - 3,66 m). Ako je čamac dovoljno lak da možete sami ili iuz pomoć jednog pirjatelja da ga ponesete i ako gaz nije veći od 5 do 10 cm ovo su idealni motori. Još jedna njihova osobina je da u sebi imaju ugradjene rezervoare za gorivo.

Performanse

- za očekivati je da će ovi motori kliziti kroz vodu pri brzini od 8 do 16 km/h. Sa nekim od ovih sa dva cilindra i 3 ili 4 KS mnogi gumenjaci i kanui će glisirati ako je u čamcu samo jedna osoba.
- ovi motori omogućavaju veće brzine od ugradjenih stabilnih motora tih snaga.
- kao pomoćni motori koji se često koriste pri manevrisanju većih plastičnih plovila dužina iznad 4 m i težine iznad 240 kg veoma su korisni.


5KS - 8KS (18 kg - 27,2 kg)

Ovo su radni konji srednjih snaga i malih težina. Lako klize kroz vodu kad su postavljeni na manjim gumenjacima, kanuim i čamcima sa ravnim dnom. Ovo su lepi motori zato što su dovoljno snažni i još uvek prilično lagani za transport. Perfektni su za mnoge male ili jedrilice srednjih veličina ali i kao pomoćni, manevarski  motori na čamcima ispod 6,10 m. Ovi motori su idealni za čamce čija je težina izmedju 22,7 kg i 113,34 kg, dužina izmedju 2,44 m i 4,27 m i mogu da ih ponesu jedan ili dva čoveka.

Performanse

- Možete očekivati brzinu od oko 16,1 do 28,97 km/h s jednim čovekom u čamcu.
- Sjajni su kao zamene ili pomoćni motori na jedrilicama.
- Ponekad ovi motori ispoljavaju različite karakteristike u zavisnosti od broja ljudi u čamcu.


9,9KS - 18KS (29,48 kg - 45,36KS)
Ovo su motori za vaše ploveće kućice. Vrlo su upotrebljivi i pogodni za skoro svaku priliku i potrebu. Izuzetno su popularni kod onih koji treba da predju veća rastojanja. Takodje popularni su medju ribarima koji plove često sa bar još jendom osobom ili treba da prevezu veći teret. Ovi motori se često koriste na većim jedrilicama dužina od 4,88 m do 7,62 m. Česti su i na čamcima s ravnim dnom dužina 3,35 m do 4,88 m, velikim kanuima, gumenjacima od 2,74 m do 3,66 m i na manjim plastičnim čamcima dužine od 3,35 m do 4,88 m. Čamci u ovoj klasi obično su teški od 54,43 kg do 272,16 kg i više. Ove motore nije preterano teško prenositi s mesta na mesto.

Performanse

- Možete očekivati brzinu od 24,14 do 40,23 km/h sa lakšim plovilima.
- Bez problema izglisiraju čamac dužine do 4 m sa jednom osobom.
- Tamo gde 6-8KS nije dovoljno motori od 9,9KS do 18KS biće pravo rešenje.
- Motori ove snage često imaju kao opciju mogućnost elektrostarta i punjenja akumulatora.


20KS - 35KS (45,34 kg - 68,04 kg)

Ovo su granični modeli motora srednjih snaga. Oni su najpopularniji jer predstavljaju most izmedju malih i srednjih ribarskih brodova. Ovi motori će poterati plstični čamac ili veći čamac s ravnim dnom velikim brzinama. Mnogi ribari koji moraju da predju 8 do 40-tak kilometara ne koriste motore ispod 20KS. Sjajni su za lake čamce od 3,96 m do 5,49 m kao i za jedrilice i pontone. Koriste ih često i na velikim gumenjacima, velikim kanuima, čamcima od aluminijuma s ravnim dnom dužina od 4,27 m do 5,49 m i na velikim jedrilicama. Ako podjete na pecanje s tri ili više osoba i želite da glisirate nećete uzeti motor ispod 20 ks.

Performanse

- Možete očekivati brzine od oko 32 do 48 km/h na većini lakih čamaca.
- Ako sa 9,9KS do 18KS imate problema da izglisirate, motori od 25-35KS biće pravo rešenje.

Motori srednjeg dometa

40KS - 75KS

Ovi motori su idealni za vaše čamce od plastike dužina od 4,27 do 5,49 m koji se koriste za ribolov i krstarenje. Veoma su dobri na pontonima od 4,88 m do 6,71 m i na čamcima od aluminijuma iznad 6,10 m ravnog dna. Ovim motorima lako se stiže do terena za ribolov brzinama iznad 48,28 km/h sa tri ili više osoba na čamcu.


Sledeći segment u klasama motora su oni od 90KS do 140KS, a još snažniji su oni od 150KS do 300KS.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 22, 02, 2018, 09:57:39 pre podne
Pozdrav svima!Nedavno sam pazario gumenjak Wiking sport BL 365 pa mi je potreban savet oko izbora motora za isti.Takodje sam primetio da malo gubi vazduh na kobilici pa me zanima kojim lepkom bi mogao da ga zakrpim?Ako je komplikovano kontakt nekog servisa.Inace camac je od hypalona.


Sent from my iPad using Tapatalk
Pozdrav Djordje , evo dole sam poslao prepisku o izboru motora , jako je lepo objasnjeno, pozdrav


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Zoran T 23, 02, 2018, 10:34:45 pre podne
Izbor motora za gumenjak zavisi za koju namenu koristite taj camac...ako je kao pomocni moze i neki mali motorcic 4 ili 6 ks...ako planirate malo da zaplovite onda 9.9(izglsirate)...u drustvu ili porodicno i malo vise optereceni 15+ks...specifino za gumenjake je da pod opterecenjem u deplamansmanskoj plovidbi stvaraju ogroman otpor i spori su za medalju a sa malo jacim motorom i manjim opterecenjem vrlo lako i brzo izglisira...dugo godina koristio sam sport ll i na njemu tomos 4 ,18,i johnson 6...samo zbog cimanja skini stavi tomos 4 je bio najbolji a najvise sam koristio 6ks...s T 18 je opasno brz ali nisam mogao da se cimam sa 40kg svaki cas...2t a 8ks bi mozda bila prava mera...prazan glisiras a punog dobro gura i nije puno tezak...
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Ђорђе978 23, 02, 2018, 22:21:55 posle podne
Hvala svima na odgovorima!Dvoumim se izmedju 8 i 9.9.Da li neko zna koliko je u praksi izrazena razlika izmedju ova dva?Na camcu bi najcesce boravile dve osobe ukupne tezine oko 180kg.Sam camac je tezak 76kg.


Sent from my iPad using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: zankiki 24, 02, 2018, 08:04:39 pre podne
Sa obzirom da uz 2 osobe, nešto opreme, motor, čamac ne verujem da može da izglisira ni sa 8 ni sa 9.9, opredelio bih se za 8 jer je sigurno lakši od 9.9.... Moj izbor bi, ipak, bio 15KS
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Ђорђе978 25, 02, 2018, 08:50:57 pre podne
Neki savet kod izbora proizvodjaca?Dvotaktna ili cetvorotaktna?Da li je kod kupovine polovnog motora presudno godiste ili generalno stanje?


Sent from my iPad using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: LSI 25, 02, 2018, 09:17:00 pre podne
На гуменом чамцу као да се сваки килограм терета више осећа него на чамцима од тврдог материјала. Двотактни мотори су много лакши од четворотактних.
Истина, и доста су бучнији и уз то троше мешавину а не чист бензин.
У односу на четворотактне, двотактни брже постижу максималну брзину.

Код нас има мотора разних произвођача али немају сви једнаку техничку подршку. Најбоље су сервисима и резервним деловима покривени мотори марке Јамаха и Хонда (уз моторе марке Томос).

Важно је годиште али то су веома поуздане марке и показало се да су, ако су добро одржавани, то мотори који једнако добро раде и кад су нови и кад имају иза себе и више од 20 година. Дакле, обратите пажњу на опште стање мотора (препоручујем да замолите неког у кога имате поверења да прегледа мотор или га однесите у неки сервис на коме би мајстор видео шта је потребно и у каквим је стању мотор).
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 25, 02, 2018, 19:37:35 posle podne
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180225/8f152e17f8206c42066f36c2500b6054.jpg)


Sta mislite o modelu Zodiac ,MK1TUORG S
2000 god 12ft , sa motorom Mercury 10hp?
Motor je odlicno ocuvan , nego mene brine sto je camac malo stariji , ma da i on izgleda dobro ocuvan, kazu da je bio u slatkoj vodi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Ђорђе978 25, 02, 2018, 21:00:24 posle podne
Meni odlicno izgleda


Sent from my iPad using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Ђорђе978 25, 02, 2018, 21:09:10 posle podne
Evo ga i moj Wiking!(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180225/55c2beee3e8cc3b9b1287c1a47820b07.jpg)

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 25, 02, 2018, 21:22:27 posle podne
Meni odlicno izgleda


Sent from my iPad using Tapatalk

Hvala , da dobro izgleda ali me ipak brine sto je ipak 18 godina star, ali sa druge strane citao sam da je Zodiac , jako kvalitetan , plasim se da ne pocne da se raspada....?!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Ђорђе978 25, 02, 2018, 21:30:35 posle podne
Drugar ima Maestral 9 iz 80-tih i nista mu nefali.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: ajveks 27, 02, 2018, 03:53:07 pre podne
Ako je hipalon moze jos toliko godina

Послато са LG-H840 уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: neptun 27, 02, 2018, 20:23:39 posle podne

Uskladjivanje snage motora sa tipom i veličinom plovila
 verovatno je jedna od najvažnijih stvari o kojoj treba



voditi računa prilikom kupovine motora. Postoji fina linija razgraničenja izmedju prejakog i preslabog motora. Kada odaberete snažniji motor često rizikujete oštećenje plovila i izlažete se riziku. Ako izaberete motor slabije snage bićete u situaciji da preopteretite motor i nemate pravo iskorišćenje snage. U nastavku teksta naći ćete informacije koje mogu da pomognu po ovom pitanju. Ipak, najvažnije je da konsultujete proizvodjača motora i pratite njegove preporuke.

Mali vanbrodksi motori
Imajte na umu da je težina veoma bitna kod izbora vanbrodskog motora. Neki motori iako iste snage mogu biti vrlo različitih težina i o tome vodite računa.

2KS - 4KS (ispod 15,9 kg)
Osim Honde 2KS i Yamahe 2,5KS koji su četvorotaktni, gotovo svi ostali su dvotaktni u ovoj klasi. To su perfektni motori za skoro sve male čamce. Možete ih koristiti na gumenjacima, kanuima, manjim jedrilicama, sklopivim čamcima i drugim lakim plovilima dužine od 8 do 12 stopa (2,44 - 3,66 m). Ako je čamac dovoljno lak da možete sami ili iuz pomoć jednog pirjatelja da ga ponesete i ako gaz nije veći od 5 do 10 cm ovo su idealni motori. Još jedna njihova osobina je da u sebi imaju ugradjene rezervoare za gorivo.

Performanse

- za očekivati je da će ovi motori kliziti kroz vodu pri brzini od 8 do 16 km/h. Sa nekim od ovih sa dva cilindra i 3 ili 4 KS mnogi gumenjaci i kanui će glisirati ako je u čamcu samo jedna osoba.
- ovi motori omogućavaju veće brzine od ugradjenih stabilnih motora tih snaga.
- kao pomoćni motori koji se često koriste pri manevrisanju većih plastičnih plovila dužina iznad 4 m i težine iznad 240 kg veoma su korisni.


5KS - 8KS (18 kg - 27,2 kg)

Ovo su radni konji srednjih snaga i malih težina. Lako klize kroz vodu kad su postavljeni na manjim gumenjacima, kanuim i čamcima sa ravnim dnom. Ovo su lepi motori zato što su dovoljno snažni i još uvek prilično lagani za transport. Perfektni su za mnoge male ili jedrilice srednjih veličina ali i kao pomoćni, manevarski  motori na čamcima ispod 6,10 m. Ovi motori su idealni za čamce čija je težina izmedju 22,7 kg i 113,34 kg, dužina izmedju 2,44 m i 4,27 m i mogu da ih ponesu jedan ili dva čoveka.

Performanse

- Možete očekivati brzinu od oko 16,1 do 28,97 km/h s jednim čovekom u čamcu.
- Sjajni su kao zamene ili pomoćni motori na jedrilicama.
- Ponekad ovi motori ispoljavaju različite karakteristike u zavisnosti od broja ljudi u čamcu.


9,9KS - 18KS (29,48 kg - 45,36KS)
Ovo su motori za vaše ploveće kućice. Vrlo su upotrebljivi i pogodni za skoro svaku priliku i potrebu. Izuzetno su popularni kod onih koji treba da predju veća rastojanja. Takodje popularni su medju ribarima koji plove često sa bar još jendom osobom ili treba da prevezu veći teret. Ovi motori se često koriste na većim jedrilicama dužina od 4,88 m do 7,62 m. Česti su i na čamcima s ravnim dnom dužina 3,35 m do 4,88 m, velikim kanuima, gumenjacima od 2,74 m do 3,66 m i na manjim plastičnim čamcima dužine od 3,35 m do 4,88 m. Čamci u ovoj klasi obično su teški od 54,43 kg do 272,16 kg i više. Ove motore nije preterano teško prenositi s mesta na mesto.

Performanse

- Možete očekivati brzinu od 24,14 do 40,23 km/h sa lakšim plovilima.
- Bez problema izglisiraju čamac dužine do 4 m sa jednom osobom.
- Tamo gde 6-8KS nije dovoljno motori od 9,9KS do 18KS biće pravo rešenje.
- Motori ove snage često imaju kao opciju mogućnost elektrostarta i punjenja akumulatora.


20KS - 35KS (45,34 kg - 68,04 kg)

Ovo su granični modeli motora srednjih snaga. Oni su najpopularniji jer predstavljaju most izmedju malih i srednjih ribarskih brodova. Ovi motori će poterati plstični čamac ili veći čamac s ravnim dnom velikim brzinama. Mnogi ribari koji moraju da predju 8 do 40-tak kilometara ne koriste motore ispod 20KS. Sjajni su za lake čamce od 3,96 m do 5,49 m kao i za jedrilice i pontone. Koriste ih često i na velikim gumenjacima, velikim kanuima, čamcima od aluminijuma s ravnim dnom dužina od 4,27 m do 5,49 m i na velikim jedrilicama. Ako podjete na pecanje s tri ili više osoba i želite da glisirate nećete uzeti motor ispod 20 ks.

Performanse

- Možete očekivati brzine od oko 32 do 48 km/h na većini lakih čamaca.
- Ako sa 9,9KS do 18KS imate problema da izglisirate, motori od 25-35KS biće pravo rešenje.

Motori srednjeg dometa

40KS - 75KS

Ovi motori su idealni za vaše čamce od plastike dužina od 4,27 do 5,49 m koji se koriste za ribolov i krstarenje. Veoma su dobri na pontonima od 4,88 m do 6,71 m i na čamcima od aluminijuma iznad 6,10 m ravnog dna. Ovim motorima lako se stiže do terena za ribolov brzinama iznad 48,28 km/h sa tri ili više osoba na čamcu.


Sledeći segment u klasama motora su oni od 90KS do 140KS, a još snažniji su oni od 150KS do 300KS.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Ovaj tekst sam negde vec video i prilicni ne sluzi nicemu.
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 11, 03, 2018, 12:13:31 posle podne
Gde mogu da nadjem top 5 modela, ili proizvdjaca hypalon gumenjaka od oko  3.5-4.5 metara ? Pokusao na netu ali nisam uspeo . Bicu zahvalan ako mi jednostavno napisete koji brend je najbolji za hypalon , vidim puno forsiraju PVC, a ja bi iskreno pokusao da ga zaobidjem. Pozdrav


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: steps 11, 03, 2018, 15:45:26 posle podne
 1. Zodiac
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 12, 03, 2018, 08:18:41 pre podne
1. Zodiac
Hvala na odgovoru , koji model konkretno , kako sam se ja informisao novi modeli su od PVC-a


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: steps 12, 03, 2018, 10:40:24 pre podne
Licno nisam ni gledao novije modele jer su mi preskupi ( bar u duzini u kojoj trazim 3.8-4.2 metara). Sa vremena na vreme izleti po neki stariji Zodiac na oglasima, ali brzo nestane.... uglavnom su to stariji camci iz '80 i '90, koji su uz normalno odrzavanje veciti... gledao sam na primer modele MK2....mislim da su oni od hipalona...
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 12, 03, 2018, 10:48:00 pre podne
Чамци од "Hypalon-Neoprene (CSM)" материјала:

http://advanceboat.com/proizvodi/
Hvala Zox


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 24, 03, 2018, 10:30:13 pre podne
Ljudi,  da li gumeni camac duzine 4.20 sa motorom od 20ks mora/treba da se registruje ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: steps 24, 03, 2018, 11:13:21 pre podne
I kada za kupanje sa motorom mora/treba da se registruje
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 09, 04, 2018, 12:32:29 posle podne
Da li je neko nosio u grcku camac i motor , da li to teeba prijaviti na granici , ili kako vec ide procedura . Mislim na camac  na naduvavanje  koji je spakovan u gepeku .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: mikiheadroom 21, 06, 2018, 15:02:22 posle podne
Ima li neko ideju gde mogu da nabavim u Beogradu i okolini nesto ovako , ili kako da improvizujem ? (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/33c212423292cb3ddb35984ab25836a8.png)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: limunardo 09, 10, 2019, 13:46:12 posle podne
Da li je neko nosio u grcku camac i motor , da li to teeba prijaviti na granici , ili kako vec ide procedura . Mislim na camac  na naduvavanje  koji je spakovan u gepeku .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pozdrav drugovi nautičari i mene zanima odgovor na ovo pitanje.

Ima li ko i kakva iskustva ?
Naslov: Odg: Moj Gumenjak - saveti, predlozi
Poruka od: Drivee 15, 10, 2019, 00:43:01 pre podne
Kupis gurtnu na KP i nasije ti to bilo koji krojac. Ja to nebih kupovao..