Moja Ladja
Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: . 16, 06, 2017, 17:42:50 posle podne
-
.
-
Da
-
Zox, ja sam sa Džonikom od 15hp išao oko 21kmh uzvodno i 25kmh nizvodno kad sam ubacio čamac u aprilu.
Jutros sam uzvodno išao 10kmh, a nizvodno 14/15kmh. Od glisiranja nema ništa.... Što je najgore, korito sam probao da oribam četkom u vodi, ali nije bilo rezultata. Motor radi kao sat, ali ne može u obrtaje. Algi imam koliko i ti :)
-
Voda je relativno topla a bilo je i sunca pa eto algi...vreca od krompira i kupanje oko camca u plicaku...olaksava ako neko sedne na ivicu prekoputa pa ga nagne...
-
Ja svoj čamac nisam namazao antialginom, pošto sledeće godine nameravam da ga farbam celog, rekoh da ne bacam džabe novce. Primeniću ovaj Zoranov predlog, plićak, četka-krpa i pranje, pa kako mi bude.
-
Mali je camac pa 20tak min vremena i vezba za ruke...aquabic...u bazenu sa danijelom 1800din 8 termina... sajkaca
-
Samo sam jedne godine dozvolio sebi da ne namažem antialgin... Neverovatno je kako alge usporavaju čamac, a treba ih skidati leti na svakih nedelju dana... Sada čak i mali nelt300 mažem antialginom.
-
Ahahha i ove godine ista prica sa algama.
Sa algama (bolje teci sumom) 10 km/h uzvodno, bez algi 27km/h.
Ove godine sam ih mnoooogo lako skinuo sa grebacem leda sa stkla automobila. Posle njega malo dzakom finisiram i to je to.
Sent from my SGH-I317M using Tapatalk
-
Tako i ja planiram za koji dan, samo sam mislio da uzmem metalnu špahtlu, pa sa njom polako i onda džak ili ona gruba četka.
-
Ne bi bas metalom po camcu.
Sent from my SGH-I317M using Tapatalk
-
Slažem se, na plastičnom mislim da sam bezbedan ;)
-
Bolje ničim nemoj strugati...oštetićeš gelcoat...Na pijesak...povedi jednog ili dva kolege...nagnite čamac i operite temeljito...vreca za krumpir...stari grubi đemper...
-
Ne spahla nikako pa cak ni plasticna...vreca za krompir se pokazala bolja i od cetke...
-
Ok ljudi, onda otpada špahtla...! :)
Ono što se nahvatalo kod mene je kao mali krugovi neke debele mahovine na više mesta, pa sam zato mislio nečim čvrstim to da skinem, a onda džak. U svakom slučaju, poslušaću vas iskusnije.
-
Ako imate plasticne camce, onda je bolje da mazete anti-algin, odnosno ceo sistem za anti-algin. Zasto? Zato sto se tako camac stiti od osmoze. Koliko god gelcoat bio vodonepropustan molekuli vode prolaze kroz njega u laminat, ako je brod obrastao algama one pomazu tom prodoru. Kada imate vodu zarobljenu u lamintau nastaje osmoza. Zato je pored anti-algina obavezna i osnova za anti-algin. Osnova je ustvari barijera za vodu. Na trkackim jedrilicama se maze samo barijera, bez anti-algina, samo da bi se sprecio prodor vode u laminat.
Ako je estetika problem ona se kupi anti-algin u odredjenoj boji i resen problem.
-
Ako ces ovako da ih skidas to moras da uradis odmah. Dok dodjes do perionice osusice se a onda ne mogu ovako da se skinu.
-
Варикина је натријумова со хипохлорасте киселине. Може се мешати са соном киселином (хлороводонична киселина) и то се ради нпр. у рецептури у коју се додаје и сумпорна киселина - ово се користи за чишћење метала).
Заборавио сам много од оног што смо некад учили из хемије али чини ми се да соном киселином не би требало прати пластичне чамце, а ако се то ипак ради, требало би после наношења, након 5-10 минута испрати с много воде. Ова киселина уме да отврдне и оштети пластику (изазива пукотине).
Ово што је на снимку приказано ефикасан је начин за скидање наслага али само ако се уради одмах по вађењу чамца из воде. И ту има један проблем.
Чамце обично постављамо на приколице, а то значи да су им корита удаљена од подлоге око пола метра (плус-минус). Обично се лепо оперу бокови али свима је тешко да легну и исто тако лепо оперу дно. А ако се то не уради - "џаба сте кречили"! Већ после сат-два од сушења, наслаге с корита се веома тешко скидају.
-
Normlno se peru solnom kiselinom samo ako imas antialgin ostavlja neke cudne tragove od curaka...te vase alge nisu bas tako jako obrasle....za dva tri eura na autopraonici operete bez problema ako imate prikolicu...Sto kaze Lsi...malo je nezgodno , treba da se klekne da bi se opralo i odozdo lijepo...i to kod glisera ide puno jednostavnije...jedna pa druga strana..
-
Sona kiselina odlično uklanja alge. Koristi se u akvaristici, ali se ne preporučuje na plastičnim delovima kao što LSI reče, jer oštećuje tj. stvrdnjava plastiku koja kasnije postaje krta.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
E dobro je da si to rešio. Javi šta se desilo sa brzinom nakon toga.
-
Mislim da sam jutros postavio rekord u tome koliko alge usporavaju camac.
Johnson 15hp, pun gas uzvodno, 8km/h! Pola gasa, isto 8km/h... sajkaca
Na punom gasu samo podize pramac a krma zaranja, i ne dobija nista na brzini.
Plovim onako spor i imam dovoljno vremena da se prisecam kako je bilo kad sam glisirao po Dunavu, stizao svugde brzo.....eh, ta vremena.... jh
-
Pa sta je problem u tom antialginu sto ga ne mazete, imas malo plovilo izvuciga na ruke izmazi to i za 48h mozes opet u vodu. Ako je do cene na kraju krajeva mozes da uzmes i nekog hempela ili internacional od ovih sto toce na litar. Vidim da su ljudi zadovoljni sa tim proizvodima mada oni nisu namenjeni maloj nautici ali i to je bolje nego nista.
-
Ja mažem aantialginom čak i pomoćni čamac od 3 metra, muka je sve to strugati.
Sa druge strane, kad se uzme u obzir razlika u brzini na istim obrtajima (samim tim i odgovarajuće veća potrošnja goriva), čak i na deplasmancu se novčano više isplati mazati antialgin nego ne mazati...
Na plastičnim čamcima je prajmer i antialgin zaštita od osmoze...
Stvarno mi je nije jasno zašto to ljudi ne rade.....
-
U pravu ste obojica. Ja sam pre ove sezone, proveo samo dve sezone na Dunavu. Prvu sa gliserom i Tomosom 10, koji svakako nije mogao da izglisira i vozen je u deplasmanskom rezimu pa problem sa algama nisam primetio. Sledecu sezonu sam imao Tomos 4 na Tiger Sharku i brzinu od 5kmh uzvodno, gde problem sa algama skoro i da ne postoji jh
Nisam znao da alge naprave ovoliki problem i da toliko ubiju ekonomiju. Ali od sledece sezone ce na ovaj camac sigurno da padne antialgin, osim ako ne resim da nabavim neko drugo plovilo.
-
Ja se premisljam da li da stavljam ili ne, da samo zamazem nije neka cifra na sve ali ucinak od godinu dana mi ne znaci a sa druge strane da uradim po preporuci je vec ozbiljna cifra. Mislim da cu napraviti kompromisno resenje, ono sto vidim i ide mi na zivce cu uraditi visestruko sa najskupljim a ono sto ne vidim cu staviti najverovatnije ovaj hempel ili internacional na tocenje pa koliko drzi drzi jer brod planiram da vadim za 10 godina:)
-
Ja sam koristio taj jeftini na točenje dok sam imao čamac, nekoliko godina, i samo za to i jeste.
Namažem u martu, krajem sezone već krene da otpada. Pošto sam vadio čamac zimi, tako mi je i odgovaralo, a cena je bila dosta niža od kvalitetnih.
Pošto ne planiraš vaditi brod, mislim da ti to stvarno ne igra.
-
da ne bude zabune, bio je to neki alntialgin braon boje, koji su presipali iz većih konzervi na kojima je pisalo international...
-
.
-
Jako brzo se nakupe... Drago mi je da si nasao sta je problem. Ja sam za vikend isto ocistio korito, na njemu je bio debeo sloj algi, kao mahovina. Srecom, ne skida se tesko a i drugacije se ne bih okupao u Dunavu jh
Poboljsanje je bilo evidentno, ali i dalje nisam mogao da dobacim ni blizu do brzine koju sam imao na pocetku sezone. Moracu da skinem i odnesem motor do servisa, jer mislim da mu treba malo podesavanja.
-
A brate Zox gde ti toliko bre zuris, 50 km/h na vodi je bre uzas zivi. Ok sve je stvar ukusa ali bre meni dunas sa 20ks ide prebrzo a lezi na vodi ko strela. Ne volim ni u autu da se vizim brzo a posebno ako ne vozim ja a kamoli na camcu.
-
Obraštaj je problem na svim vodama kako na nasim tako i na moru...Uvijek se vodi bitka oko toga..i uvijek netko ima nesto dodati na tu temu kako od proizvodjaca servisera tako i od nauticara. Jedno je sigurno...ne postoji antialgin koji ce sprijeciti rast algi kad se ne vozi. Njihova namjena je da se puno lakse alge skinu...da li mehaničkim putem tj rukom ili tlakom...ili ce se skinuti same odnosno nece se toliko nakupljati kod voznje...
Bakara...ne mozes izgleda dobro oprati cijelo korito...taj motor je na kanpa za glisiranje i to malo algi ga najvjerojatnije zahebava...A sto se tice brzine...uvijek onima sporim smetaju brzi i brzim smetaju valovi od sporih....ali eto treba naci neku sredinu i biti umjeren...Mada kad su alge u pitanju i gliserska korita...ustvari bilo koja korita koja se daju naterati u glisiranje....krajnja brzina ne mora biti nuzno za trkanje vec samo pokazatelj da je sve cisto...da je elisa pogodjena i da u ekonomik voznji mozemo uzivati...Mislim da zox ima 2t motor...a tu je jako zanimljiva potrosnja kad je prljav i spor...
-
Sta znam Maverick...verovatno jesi u pravu... Ali opet, znam da nisam spustio cisto korito u vodu u aprilu, imao je alge od prosle godine, i isao je u startu 21/22kmh. Sad kad sam ga cistio, i na vecini korita dosao do skroz ciste plastike bez trunke algi, neverovatno mi je da ne mogu da dobacim ni do 15kmh. Inace mi se jednom desilo da kao nije hteo motor skroz u obrtaje i isao sam bas ovako oko 15kmh, a kad sam skinuo filter goriva, odmah nagurao pun gas i 22kmh. Zato sumnjam na nesto sa karburatorom, mada pali uvek iz prve i prima gas odlicno.
Saznacu definitivno u narednih par nedelja sta je 114
-
12L/h za taj motor i korito i prosečnu brzinu od 35 km/h (ekonomik) je sasvim thumbup