Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: zankiki 13, 01, 2021, 08:21:57 pre podne
-
Da li neko ima iskustva sa ovako nečim? Vidim da mi je rashladna tečnost dobila braon boju, što je pretpostavljam zbog korozije u samom bloku motora (izmenjivač je aluminijumski). Kapiram ja da to ne može pojesti blok za još 100 godina, ali ako postoji nešto što se može uraditi, ružno mi je da vidim tako...
-
Blok ne ali obavezno proveri kolektore (da li je otvoren sistem?). Oni se na moru menjaju na par godina
-
Možda ispadnem glup, ali šta su kolektori? Misliš na usisnike koji stoje na koritu?
Sistem je sa izmenjivačem, a rdja je u onom zatvorenom delu u kom je antifriz...
-
Da to i mene zanima mada mislim da tu leka nema sem koristiti neki kvalitetniji antifriz koji ima u sebi neke antikorozativne stvari. Ja doduse ni ne koristim antifriz vec obicnu vodu i to bi bilo verovatno mudro izbeci.
-
Ja koliko znam voda se zato i ne koristi, a svaki antifriz koji nisi baš kupio na buvljaku na točenje bi morao da ima antikorozivne aditive. Koliko znam zeleni - plavi traju 2-3 godine, dok G12 (rozi) traju oko 5 godina. I tu ne mislim da posle tog vremena prestaju da štite od smrzavanja, štitiće oni od smrzavanja i dalje, ali prestaju da štite od korozije i sličnih stvari, čak umeju da postaju i agresivni i da nagrizaju...
Ono što ja mogu da primetim da je to i počelo posle crkavanja pumpe vode pred dužu plovidbu sa proleća, kada sam nasuo vodu i vozio cele sezone sa vodom umesto antifrizom...
Da li sipati čistu vodu, pa voziti malo, ispustiti, pa opet dok se ne iščisti pa sipati antifriz, ili možda postoje neka sredstva za to?
-
Jbg 30-tak litara antifriza nije bas naivna cena a voda mi je dzabe, iskren da budem motor je neko 1965 godiste i mislim da nikad u sebi nije video antifriz, sem mozda dok je bio prinudjen da radi i zimi a i tada su nalivali vodu i ispustali verovatno
-
Ma izduvni kolektori ali to je za otvorene sisteme problem...Znas sta je milion posto, nego nisam ja detaljno napisao.
https://www.glmmarine.com/pdf/Manifold_Catalog.pdf
-
Može biti da baš i nije svejedno koji antifriz sipaš u njega, pošto koliko ja znam, i kod auta sa aluminijumskim hladnjakom obavezno ide crveni (roze) antifriz, dok u one sa bakarnim hladnjakom (uglavnom su to stariji automobili) ide plavi antifriz.Činjenica je da su me u prodavnici autodelova pri kupovini antifriza za Zastavin Poly pick up dok sam ga još vozio, uvek pitali koji hladnjak imam-aluminijumski, ili stari bakarni? Pošto je u njemu bio noviji, aluminijumski, tu je uvek išao crveni antifriz, dok sam u starim vremenima dok mi se vozni park sastojao od Stojadina ili Yuga sa starim hladnjakom, uvek sipao plavi antifriz. Sada u Opela i u službenog Citroena takođe ide crveni zbog aluminijumskog hladnjaka. Navodno plavi antifriz nagriza aluminijum, pa tu može doći do zaprljanosti rashladne tečnosti. Pošto reče da ti je izmenjivač od aluminijuma, po mom mišljenju trebalo bi svakako da koristiš crveni antifriz.
-
Svaki antifriz postane agresivan posle nekog vremena. Braon boja je obično od zaptivača, guma i slično koje antifriz gricka. Što je stariji ili lošeg kvaliteta pre počne i više gricka. Bloku naravno ne može ništa ali je "ružna" boja.
U bakarne hladnjake, posude ili šta već učestvuje u sistemu hladjenja može bilo koji antifriz u aluminijum ide G12 i slični. Nema veze sa bojom jer ima proizvodjača koji prave sve boje.. Bitno je šta piše na kutiji za čega je.
U svakom slučaju ako je mutan treba ga promeniti jer jede gume. Voda sa par kašika soda bikarbone i rad u mestu ili lagano opterećenje 15 minuta a može i više će oprati sistem, ispustiti pa sipati nov antifriz i to je to :)
-
Ok, onda ću tako, pa javljam rezultate... Samo da izađemo iz najavljenih minusa.