Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Stigao sam !!! => Temu započeo: milePajser 27, 08, 2011, 16:44:07 posle podne
-
Zdravo svima,
Zovem se Milan, prelistavam diskusije sa foruma vec neko vreme pa sam resio sam da Vam se pridruzim. Od malih nogu sam na Dunavu pecam i uzivam na camcima i brodicima svojih prijatelja.
Resio sam da je vreme da nabavim ili napravim svoju malu barku, razmisljam o siklji sa blagim v koritom po planovima sa ovog foruma.
Za sada ponosni vlasnik tomosa cetvorke, mora covek od necega da krene :)
-
Da bog da , da poživiš , a već će se naći nešto gde ćeš okačiti tu četvorku.
Ovu varijantu sa avatara možeš preskočiti , nije dobra za pecanje :tenk: :stop:
-
Dobro došao! :drinks:
-
Dobro dosao :good: :drinks:
-
Dobro stigao,i pitaj sta te zanima :drinks:
-
Добро дошао. :drinks:
-
od necega se mora poceti pozdravljam te.
-
Добро дошао.
-
Hvala svima na dobrošlici.
Dobro stigao,i pitaj sta te zanima :drinks:
Zanima me šta mislite o blagom v za plovidbu po dunavu oko Beograda (pecanje i poneka duža ekskurzija), uz ideju da se blago podigne visina korita stave komore i možda dogradi niska kabina za jedan dušek. Interesuje me kako se ponasa u vožnji i da li želim da budem u takvom camcu kada počne da se diže nevreme.
Gledao sam malo cene materijala ispada mi da kvadrat šperploce od 10-12mm i kvadrat lima od 2mm isto košta, razlika posle u farbanju odnosno epoksidu i platnima je u korist metalnog camca. Ako sam ja dobro racunao u metalu ispada jeftinije i jače nego u varijanti šper epoksi pa me zanima koja je logika korišćenja šperploče ako je uopšte ima za ovakvo korito. Znam da će biti lakši u šperu za skoro 150 kila a da li će to dramatično uticati na potrošnju i brzinu nisam siguran.
Inače probao sam sam da rastumačim nacrt i tablicu, mislim da sam uspeo pa ću da okačim u toj temi na proveru, ako sam dobro uradio eto svima "kroj" za rebra :)
Avatar osliakva stanje: jedan motor, jedan sto u kafani i dobra volja :tenk:
-
‚dobro dosao !
iako si dugo na vodi moj ti je savet za Dunav i (uopste zaboravi na sper) ,radi od lima pa vozi par godina i pronadji sebe sta je to sto je stvarno tvoja potreba . I ako tada budes hteo sper onda radi ,posto ces dotle iskusiti prirodu vode i tvoje potrebe. I ne samo zbog prirode vode nego i iz ekonomskih razloga lim se lakse prodaje i najmanje kalira u ceni od ova dva materijala. Ali po nekom mom iskustvu kako licnom tako i kroz profesiju niko nije ostao na istom od pocetka vec je voda napravilka nesto sasvim drugacije.Bilo kako bilo radi ono sto te ispunjava jer je to ono sto je najbitnije (bez obzira sta mi kazemo ). :drinks:
-
pozdrav i dobro dosao ...
tih 150 kila manje ce definitivno praviti razliku u brzini to nemoj da sumljas... blago v je odlicno resenje za dunav ali ce ti trebati malo vremen da se priviknes posto posto ono ipak za nijansu malo vise ljulja ali nista strasno...
-
Dobrodošao! :drinks:
Za amatersku gradnju, a pogotovo za planove "sa salvete" je lim bolji izbor. Šper/epoksi je materijal za ozbiljnu gradnju i šteta je bacati ga na neka priručna plovila.
Jasno je i da se rezultat gradnje razlikuje u istoj meri. Kvalitetno napravljen čamac u šper/epoksi je superioran u svakom pogledu u odnosu na bilo koje slično metalno plovilo.
Finansije su svakako na strani lima, ali uvek je bilo: Koliko para-toliko muzike!
Blagi V je optimalan za Dunav, sve u svemu, nije ti loš plan. :good:
Nego, otkud ovo "Pajser"?! :taunt:
-
Ajde bre vi strucnjaci manite se teorije i nauke čovek trazi resenje za svoj prvi camac nesludjujte ga necim sto se u nasim glavama mota 20 i vise godina.Iste dileme i ja imam danas dan : metalni - plasticni - aluminijumski camac .... sve je to relativno kada finansije , vreme i potrebe diktiraju kod svih nas razlicita vidjenja . Mile neslusaj nasa mudrovanja nego izvuci iz svega ovog samu srž i udji u pricu a posle ces lako !
Odiseju i Saletu NB : razumem vas obojicu ali ne podrzavam vas u ovoj temi nezamerite ! :drinks:
-
glas razuma :good: :drinks:
-
najbolji je onaj kojim ces ploviti, umesto da sanjas o necemu za sta nema $$$. pa ja ono moje plakarce nisam ni zavrsio, a svasta bih pravio drugacije da radim ispocetka! najbolje je da kupis nesto postojece sto se 80% uklapa u tvoju ideju, najjeftinije je i najbezbolnije.
-
Zdravo svima, drago mi je što mislite da je blago v prava stvar za dunav, tako će i biti.
Odisej i Sale vidim da imate svoja misljenja. Razgovarao sam danas sa poznanikom koji pravi pontone za avione, malo smo diskutovali matematiku i dosli do zaključka da je eposki u kombinaciji sa platnima vrhunski dobra stvar, ali na žalost i preskupa akcija ako će pismeno da se odradi pogotovo za ovakav čamac bez ikakvih ambicija ka brzini.
Stvar je rešena, lim 2mm, a razliku para mudro uložiti u pivo i gorivo, ma uživancija.
Za saleta: pajser je pošalica sa posla, ima veze sa mojom krilaticom "ako ne uspeš iz prve, koristi veći čekić" :)
Hvala svima na savetima, uz malo sreće vidimo se sledeće sezone na dunavu :slow_en: odoh da spavam, teška noć :drinks:
-
Stvar je rešena, lim 2mm, a razliku para mudro uložiti u pivo i gorivo, ma uživancija.
Dobro došao. :)
Mudra odluka, što se izbora materijala tiče. :good:
Za deo o utrošku razlike para, nisam baš siguran... :nono:
Izgleda da u startu potpadaš pod uticaj sila mraka i haosa na ovom sajtu. :diablo:
Neće me čuditi ako te iduće godine zateknem sa tim i takvim elementima na nekom dunavskom ostrvu kako se, jadan, boriš protiv gladi, žeđi i hladnoće. :lol:
Ja sam te na vreme upozorio, a ti dalje vidi šta ćeš i kako ćeš... :taunt: :drinks:
-
Pozdravljam odluku, ali bih ti preporučio ipak malo deblji lim (2,5 ili3mm). Razlika u težini neće bitno uticati na ostale karakteristike, ali dobijaš dosta na čvrstini trupa, pogotovo što planiraš i kabinu.
Što se plovidbe tiče, pošto imaš mali motor, mnogo bitnije je da se napravi lepo oblikovano i plovno korito.
Brzina ti postane važna kad se vraćaš uzvodno kući, krene neko nevreme, a tvoj čamac neće brže od 5-6Km/h :taunt:
-
Dobro došao :drinks:
-
slazem se da je daleko vaznije da se pozabavis oblikom korita, nego tezinom, jer ce to uglavnom mnogo vise uticati na perofrmanse nego 20-30% razlike u tezini
-
Pozdravljam odluku, ali bih ti preporučio ipak malo deblji lim (2,5 ili3mm). Razlika u težini neće bitno uticati na ostale karakteristike, ali dobijaš dosta na čvrstini trupa, pogotovo što planiraš i kabinu.
Što se plovidbe tiče, pošto imaš mali motor, mnogo bitnije je da se napravi lepo oblikovano i plovno korito.
Brzina ti postane važna kad se vraćaš uzvodno kući, krene neko nevreme, a tvoj čamac neće brže od 5-6Km/h :taunt:
slazem se da je daleko vaznije da se pozabavis oblikom korita, nego tezinom, jer ce to uglavnom mnogo vise uticati na perofrmanse nego 20-30% razlike u tezini
Čekajte ljudi sad sam zbunjen, pa jel mi dobro ovo blago v korito ili nije?
Inače 5-6 km/h i nije tako strašno uzvodno po dunavu ako se misli na cetvorku, jel je kod prijatelja to bila brzna sa jonsonom 40 doduše na brodiću "salsa" teškom cca 3,5 tone. Ne planiram da se zadržim na cetvorki al za sada samo to imam želja mi je neki japanac 4-stroke 9.9.
-
Blago V je dobro, ako se dobro napravi!
Taj tvoj prijatelj sa brodićem Salsa je dobar primer. To korito očigledno ima ozbiljne mane, čim je sa tako snažnim motorom toliko sporo.
Uzvodno 5-6Km/h jeste STRAŠNO, pitaj Kapetana! :lol:
Evo za poređenje, brodić "Jelena", dužine oko 9 m, težak takođe 3-4 tone, sa Hondom 7,5ks, uzvodno je išao oko 7km/h.
Korito je blago V i to ne neko po skupom projektu, već rad našeg "kućnog" majstora Zokija Kacintate.
-
Čekajte ljudi sad sam zbunjen, pa jel mi dobro ovo blago v korito ili nije?
Inače 5-6 km/h i nije tako strašno uzvodno po dunavu ako se misli na cetvorku, jel je kod prijatelja to bila brzna sa jonsonom 40 doduše na brodiću "salsa" teškom cca 3,5 tone. Ne planiram da se zadržim na cetvorki al za sada samo to imam želja mi je neki japanac 4-stroke 9.9.
blago V je odlicno za Dunav to nemoj da te brine , ako sam dobro razumeo hoces da pravis neku siklju sa kabinicom, ukoliko uzimas 9,9 nemoj teretnu vec obicnu jednostavno neces imati potrebe za teretnom, ako uzmes jaci motor siklja ima tendenciju da ide brze bliza je gliseru nego deplasmancu
-
Čekajte ljudi sad sam zbunjen, pa jel mi dobro ovo blago v korito ili nije?
Inače 5-6 km/h i nije tako strašno uzvodno po dunavu ako se misli na cetvorku, jel je kod prijatelja to bila brzna sa jonsonom 40 doduše na brodiću "salsa" teškom cca 3,5 tone. Ne planiram da se zadržim na cetvorki al za sada samo to imam želja mi je neki japanac 4-stroke 9.9.
blago V je odlicno za Dunav to nemoj da te brine , ako sam dobro razumeo hoces da pravis neku siklju sa kabinicom, ukoliko uzimas 9,9 nemoj teretnu vec obicnu jednostavno neces imati potrebe za teretnom, ako uzmes jaci motor siklja ima tendenciju da ide brze bliza je gliseru nego deplasmancu
A koja je forma korita najbolja za Dunavske talase? :stop: A da je stabilno za pecanje.. :superstition: i da glisira sa 25 do 30 ks.. :new_russian:
-
Negovane ,tesko je sve to uklopiti u jedno i da budu maksimalno ispostovane sve karakteristike koje si naveo.Ali to bi trebalo da bude neki camac sa blagim V koritom od lima 2mm sa duzinom izmedju 5,5 i 6m a sirinom u tabanu oko 1,4 - 1,5 m i dubinom stranice 0,55m . red velicina to je tesko negde oko 250-300 kg u zavisnosti koliko imas pregrada i koliko si cesto stavljao ojacanja (egije).Naravno korito nesme da ima patosni svans u zadnjem delu nego da je ravno a svans samo da ima u bokovima i da je napred malo spicastiji . To je neko moje vidjenje onoga u cemu sam se do sada vozio a da proba da zadovolji sve ono sto si ti naveo.
-
Negovane ,tesko je sve to uklopiti u jedno i da budu maksimalno ispostovane sve karakteristike koje si naveo.Ali to bi trebalo da bude neki camac sa blagim V koritom od lima 2mm sa duzinom izmedju 5,5 i 6m a sirinom u tabanu oko 1,4 - 1,5 m i dubinom stranice 0,55m . red velicina to je tesko negde oko 250-300 kg u zavisnosti koliko imas pregrada i koliko si cesto stavljao ojacanja (egije).Naravno korito nesme da ima patosni svans u zadnjem delu nego da je ravno a svans samo da ima u bokovima i da je napred malo spicastiji . To je neko moje vidjenje onoga u cemu sam se do sada vozio a da proba da zadovolji sve ono sto si ti naveo.
Možda naprijed blago V a u zadnjem dijelu da predje u ravno dno zbog glisiranja.. :smile:
-
Pa tako nesto slazem se ali treba voditi racuna o tezini .jer to jeste super za aluminijum ali ako se pretera sa tezinom u metalu (sto kaze nas prijatelj kempi snaga uzgona je mala :lol: ) . Ma za tacnu matematiku to mora da uradi covek koji je skolovan za to mi samo mozemo ...(da idemo na nošu) :taunt:
-
Pa tako nesto slazem se ali treba voditi racuna o tezini .jer to jeste super za aluminijum ali ako se pretera sa tezinom u metalu (sto kaze nas prijatelj kempi snaga uzgona je mala :lol: ) . Ma za tacnu matematiku to mora da uradi covek koji je skolovan za to mi samo mozemo ...(da idemo na nošu) :taunt:
Pa pojačamo konjicu pod haubom,pa će se snaga uzgona povećati.. :yahoo: ima da se gone i uzgone.. :party:
-
Ludi ja sam konkretno mislio na ovo korito: http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3120 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3120) , da ga teram po Dunavu sa cetvorkom pa mozda nekad da se pazari neki bolji motor:)
-
Dobro dosao ,jedan savet NE SLUSAJ ove badavadzije sa foruma ima da te zalude totalno
svako ima svoje misljenje i misli da je njegovo najpametnije,nego sam pravi kako si zamislio... :slow_en: :drinks:
-
sta reci pa dobro nam doplivao