Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: Kapetan 09, 02, 2009, 15:00:50 posle podne
-
Nisamhteo da otvaram ovu temu dok ne nadjem slike...
Naime pre par meseci sam bio u Amsetrdamu i tamo video da deplasmanci koji izlaze na more imaju peraja koja se spustaju... baxus ne snimim :)
Al evo nasao sam oglas na netu gde se to lepo vidi :)
http://www.apolloduck.nl/feature.phtml?id=83492 (http://www.apolloduck.nl/feature.phtml?id=83492)
e sad oni sa ovim resenjem bez kobilice izadju na more.. da li bi ovo povecalo plovnost nasih deplasmanaca u toku oluja ?
-
hm, to je ono o cemu si pricao?...nikad nisam video, mada vrlo moguce da radi...tj. sigurno radi inace ga nebi stavljali....
-
vrlo moguce da to menja kobilicu, jer ovo je kanalsko plovilo, nije namenjeno za neko more a uz to vidim da ima neki jarbol....
jel to samo jedan brod ili si ih video vise?...
-
ima ih brdo tamo.. dobar deo plovila koje sam video po kanalima ima ovako nesto
ma zato i nisam hteo da postavim temu dok ne nadjem slike :) ja sam sebi ne bih verovao :)
-
a ni ovo nije losa fora... stavim vise komada na kraj od recimo 10 cm sirine i mora da bude dobro (atachment)
znaci napravim ih 10 komada duzine pola metra sirine 10 cm i varim jedan do drugog ...
-
nema fotke...
-
PDF atahcment :) moras da ka skines zakacen je ispod poruke :)
-
Kap vidim ja da je sledece tvoje plovilo katamaran :dance:
-
Kap vidim ja da je sledece tvoje plovilo katamaran :dance:
ja samo volim da znamponesto o nautici :) a ovo mi bije glavu od septembra ...
-
giga, imam link za tebe...vidi kako ;ljudi rade brodove...doduse od metala, ali imas nesto i o marinizaciji...ustvari, sad kad sam bolje pogledao i nema bas nesto o marinizaciji ali svakako pogledaj
http://www.euroship.hu/index.php (http://www.euroship.hu/index.php)
ima i dosta saveta za samogradnju...
-
Ajd, razmisli. Sta ti je vazno na kanalu. Talasa nema, znaci nema ljuljanja, nemas visok jarbol, znaci ne treba ti kobilica. Jedino sto moze vetar da te gura, a bas ti je na kanalu mala moc kontrole broda. =upravljivost
McGregor 26 ima pustena peraja na krmi, koja mogu da se spuste ili potpuno podignu. Kada si u plicaku izdignes ih, a u voznji po vecoj dubini imas dodatnu upravljivost brodom.
Znaju mnogi odavde koliko ume vetar da zanosi bocno razne ladje.
To bi i bilo dobro resenje za nekoga sa foruma ko je hteo da ugradi nesto a da mu camac ne bezi bocno.
-
Hvala cap ali ono je ozbiljna brodogradnja koja nas priucene samo zbunjuje.
Admirale ja sam razmisljao o tim stabilizatorima za moj kat.bas zato sto mi je za sada mali gaz i bojim se bocnog udara vetra,ne da ce me prevrnuti vec proklizavanjai nosenja u stranu.E sad neznam na kom delu broda bi najbolje sluzili svrsi i kako da resim da ih putem hidraulike dizem i spustam.Gde god sam gledao na slikama jedrilica i kat. stabilizatori su bili negde na sredini,a kod mene je to neizvodljivo.Dali bi mi sta znacio jedan centralni?
-
Sustina kobilice je da te spreci da "isklizas" i velicina i oblik ti zavise od velicine nadgradja, tj. povrine koja je izlozena vetru i spoljnim uticajuma u odnosu na uronjeni deo...sto ne stavis u svako korito po jedno "peraje"?...to se vrlo lako napravi, za pomicnu kobilicu bitno je da ti nosac bude iznad nivoa nove a hidrauliku mozes sam da projektujes...
rasitacu se malo kod kolega jedrilicara ako hoces...
-
Imali kakva formula za izracunavanje povrsine te kobilice ako moze tako da se nazove.
-
sigurno postoji, ali ja to ne znam...to je bas brodogradnja...probacu da se raspitam...
u svakom slucaju, sigurno na netu ima nesto o tome...ili bar da nadjemo slicno plovilo pa da kopiramo dimenzije...
-
Katamarani imaju dva peraja jer im se dogadja da jedan trup bude iznad vode. Tada drugi preuzima glavnu ulogu.
Koliko se secam slike tvog katamarana, on je prevashodno namenjen motornom pogonu, tj. oba trupa ce uvek biti u vodi.
Kod katamarana, a zbog sirine i razmaka izmedju trupova, nema potrebe za dodatnim otezavanjem broda ( poenta je da brod bude laksi, da bi bio brzi, da bi trosio manje, da bi imao jednostavniju, jeftiniju opremu kojom moze da upravlja manje ljudi i sa manje truda) pa tako ti ni ne treba kobilica.
Dva trupa pruzaju vec dovoljan bocni otpor, pa ako bocni vetar udara u jedan trup, onda drugi vec pruza otpor. Jedino da nacrtam. Nista se ne sekiraj Giga. Tvoj brod je prva liga. Ciji je to projekat?
-
eto resenja...
admirale (mcc - da mi nisi rekao danas da si to ti, ne bih povezao jbg :) ) nisam to znao...a zar ne bi trebalo da ima bar izduznu plitku kobilicu, bas zbog malog gaza...ipak je dosta iznad vode a jedva da gazi nesto...mozda nece osetiti zanosenje u plovidbi ali pri nekim manevrima, prisatjanju dok duva kosava...a time i stiti trup prilikom nasukivanja...
-
Cap izgleda da je admiral u pravu,pa ja necu jedriti ,dva trupa po 30cm u vodi to je kao gaz od60cm.Hvala admirale inace bi ja po mom obicaju mozgao narednih deset dana.
ADMIRALE nemam ti ja nikakav projekat a i da sam ga dobio nebi ga znao citat.Ja sam to poceo kao splav na dva tabanasa i dodaj tamo dodaj vamo i ispade nesto. Jos posdadoh i strucan :dance:
Imao bi jos jednoipitanje.Dali cu imati problem pri odrzavanju pravca pri plovidbi zato sto su mi ravna korita bez kobilice?
-
Taj njegov brod ima dobar gaz, jos kada ga optereti, svim i svacim, ostace dovoljno ( oko 30cm).
Njegov trup ima uzak pramac, pa sto mu je krma dalje bolje drzi pramac.
Kada miruje, svaki camac se bocno pomera na vetru, znaci potrebno je da se krece. I tanker vetar gura bocno, pa mu ne pomazu nikakva dodatna pomagala. Vazno mu je da ga vetar ne nosi dok ide.
Njegov trup moze lako da se i odsuce, pa kada bi jos imao kobilicu, ukopao bi se u mulj. Bolje mu je ovako.
-
ima smisla sto admiral kaze...
ali Giga, ne bih da te bacam na mozganje ali..pogledaj ove fotke...
prva je recni motorni katamaran, malo se lose vidi na slici ali ima kobilicu...
druga je katamaran koji ima duboko V korito tako da pretpostavljam da njemu ne treba...
treca je...vidis i sam...
-
Onaj giganovin i lici na ovaj sa srednje slike.
Malo sa srpskijim linijama ali to je to.
I sa jednim motorom, do 50 ks, maximalna brzina oko 15 km/h.
Ma prava ladja.
-
jos nesto, znam po camcu...moj radni camac sad ima tendu i neke banere sa strana...ranije, dok toga nije bilo ponasao se mnogo bolje na vetru i nista mu nije trebalo...kad sam stavio tendu poceo je vetar da ga zanosi pa sam morao da stavim nesto kao peskuse na dno..fllah 60 x 6, tri komada,...sad je mnogo bolje...pri tom, kad pristajem na plazu ili nesto slicno, one udju u pesak i ne daju camcu da ga voda zanese ali bez problema mogu u rivkerc, tj. da se odsucem...
znam da vetar zanosi brod, ma sta imao (jedrilicar sam) ali ako postoji mogucnost da se smanji njegov uticaj a ne utice na performanse ja sam za...
-
Cap ja i ti nagadjamo a Admiral ima iskustvo( pratio sam sve njegove postove i na onom forumu) a trenutno mi je i lakse da mu verujem negu da se opet uvlacim u neke prepravke,Kad cu onda zaploviti?
Peskare imam ali nisu preterano izrazene oko1,5cm puta 5 kom.
-
ne znam da Giga ima duboko "V"..
mada, moguce da nisam dobro video...
Giga, slazem se, zaboravi kobilicu...najbolje je da vidis kako ti se brod ponasa u raznim situacijama...pa na jesen da reagujes ako treba...
-
U pravu si cap za peskare. Odlicno cuvaju trup i pomazu u bocnom otporu.
Ipak gigi jos nisu potrebne.
Onaj njegov brod je zver. Na malom gasu ima da klizi.
-
Plovio sam sa njim ali bez vetra,i sa merkurijem 8ks.Fenomenalno se ponasao upravljivost odlicna gaz je tada bio ispod25cm.Imam snimnjeno na tel ali neznam da postavim.Evo i sl. jedne bove pri izgradnji ,radi bolje procene
-
ma, onda je sve ok...
kad planiras svecano spustanje?...zoves goste da upotpune ceremoniju?...
-
Planirao sam ga za proslu god,sad vise nista neznam,zavisi najvise sta cu uraditi sa tapetarima,tu je i vremenska prognoza kao bitan faktor jer radim napolju,uglavnom kao sto sam i obecao festa mora biti,i bice blagovremeno najavljena
-
kako mogu da pomognem?...i nemoj da ti je glupo da kazes :) ...
ozbiljno, ima li nekih delova ili opreme koje treba da uradis a radi se od metala ili drveta?...ustvari znas cime se bavim...
-
Na brod nisam stavio ni jedan gvozdeni saf,hroma zato koliko hoces,smatram da cu ograde tende i ostale gluposti zavrsiti do kraja marta,koci me tapetar malo istalacija.Trebaju mi drvene ukrasne lajsne sa unutrasnje strane prozora,po neka polica za garderobu,i kupatilo za koje nemam ideju.Malo je za tus a neznam ni cime da ga oblozim.Imas li neku ideju za pokretne stepenice prednje.Treba da se izvlace i da padaju na obalu.Duzina2,5m
Ma ima puno posla....
Usvakom slucaju Cap hvala.
Admirale i vama znace mi ove pohvale od iskusnog graditelja i pomorca.
-
znaci, mogu da pomognem :)
makar oko instalacija (zavrsio teslu)...a i to oko kupatila...kazi giga samo kad...
pokusacu da ti slikam jedan mehanizam na jednom vrlo ruznom ali zanimljivom katamaranu, covek je napravio pomicne stpenice, most 4m na izvlacenje...
-
Dolazim u BG petak ili subota ako imas vremena :drinks: i dogovor
-
Da se vratim malo na temu.
Imam i ja neka fantomska razmišljanja na temu povećanja stabilnosti za neke vanredne vremenske okolnosti i evo kako sam ja to zamislio.
Obzirm da će definitivno uslediti izmene dna korita, razmišljao sam da na sredini dodamo nešto kao kobilicu - čelični lim debljine recimo 8 mm, a na njemu bi bile obrtnim spojem ( neka vrsta šarki ) prikačene ploče takođe od čeličnog lima debljine nekih 6 - 8 mm. U regularnim uslovima bi ploče bile pričvršćene uz dno korita, a kad naiđe neko nevreme da može samo da se otkači i da se rotacijom istih dobije nešto kao produžena kobilica.
U dnu korita bi napravio kao neka ležišta za te ploče da bi se smanjio otpor i da ne skupljaju grane i slično u vožnji.
Evo i jedne skice kako bi bila jasnija priča.
Šta mislite o ovakvoj varijanti, mislim da li da idem da patentiram pronalazak odmah :)(http://)
-
kako ih aktiviras ?, spajanje pod vodom u oluji nije dobro resenje :)
na MacGregoru postoje peraja za upravljanje ali sta da su veca ? ja mislim da bi to bila dobra stabilizacija
(http://www.conchcruisers.net/images/gates2.jpg)
-
Giga, dogovoreno!!!...videcemo sa kapetanom, Saletom NB, Duletom i svima koji hoce, da se nadjemo negde na picu...
Druze igrutine, mislim da to nije bas najbolje resenje, jer ne bi mogao tako lako da spustis tu plocu od potiska vode, dok je brod u pokretu...
a i da spustis, moze biti problematicno jer od trenutka kad pocnes da je spustas do momenta kad je spustena ti imas poprilicno "peraje" samo sa jedne strane korita, a to moze dosta da utice na ponasanje broda...
a i sto se cimati kad vec postoje oprobana resenja...
-
Giga, dogovoreno!!!...videcemo sa kapetanom, Saletom NB, Duletom i svima koji hoce, da se nadjemo negde na picu...
dogovoreno:)
-
:drinks: :friends: samo javite :telephone:
-
Na brod nisam stavio ni jedan gvozdeni saf,hroma zato koliko hoces,smatram da cu ograde tende i ostale gluposti zavrsiti do kraja marta,koci me tapetar malo istalacija.Trebaju mi drvene ukrasne lajsne sa unutrasnje strane prozora,po neka polica za garderobu,i kupatilo za koje nemam ideju.Malo je za tus a neznam ni cime da ga oblozim.Imas li neku ideju za pokretne stepenice prednje.Treba da se izvlace i da padaju na obalu.Duzina2,5m
Ma ima puno posla....
Usvakom slucaju Cap hvala.
Admirale i vama znace mi ove pohvale od iskusnog graditelja i pomorca.
pogledaj ovaj zanimljivi cat na http://www.motorcat.com/ (http://www.motorcat.com/)
-
ljudi jel ima nekih novih resenja povodom stabiliteta na vodi ?