Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Kolibri 10, 11, 2017, 13:26:08 posle podne

Naslov: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: Kolibri 10, 11, 2017, 13:26:08 posle podne
Pozdrav svima.
Prijatno sam iznenađen brojem nautičara na forumu.
Profesionalni sam nautičar, odnosno voda mi je radni prostor. Kako je ovo forum rekreativnih nautičara, a voda nam je zajednička dodirna tačka, želja mi je da vam omogućim odgovor na sve što bi vam moglo biti korisno.
Mislim da komunikacija između rekrativaca i profesionalaca skoro da i nepostoji. Ovo bi mogao da bude početak tako nečega.
Naslov: Odg: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: Bakara 10, 11, 2017, 13:42:32 posle podne
Kolibri, dobrodošao!

Uvek je dobro imati članove čija je profesija ono što je za većinu nas hobi i rekreacija, jer svakome ponekad zatreba savet iskusnijeg.
Ako imate vaše lično plovilo, slobodno ga predstavite u sekciji foruma namenjenoj za predstavljanje. Mnogi od nas su se tako prepoznali na vodi i upoznali i uživo  114
Naslov: Odg: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: LSI 10, 11, 2017, 14:06:44 posle podne
Колибри, ево да вам пожелим добродошлицу.

Драго ми је да сте професионалац (нисте баш јасно рекли шта је то што радите и чиме се бавите, али за почетак је и ово довољно) и да можете да нам помогнете неким тумачењем онога што гледамо око нас.

Поменуо сам наше удружење - управо смо регистровали Удружење наутичара "Моја лађа" и ја сам, стицајем околности овлашћено лице Удружења, са звањем председника удружења.

Кад сам се прихватио те дужности, имао сам на уму потребу да се повежем са још неколико удружења која се баве наутиком (пронашао сам у АПРу податке да их има још три - регистрована као и наше, као удружење грађана а има их још која су регистрована као спортске организације).

Поред тога, имао сам у плану да се повежем с Удружењем професионалних лађара које је регистровано у Новом Саду јер ми се учинило да су управо они ти који би требало да могу да помогну нама рекреативцима у бољем разумевању како су то неке ствари решене у иностранству у односу на решења која ми имамо код нас.

О свему ћемо имати прилике да разменимо информације.
Naslov: Odg: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: Kolibri 10, 11, 2017, 14:31:13 posle podne
Zvanje mi je Zapovednik vrste A, ono što je doskoro bio Kapetan unutrašnje plovidbe.
Član sam Uduženja profesionalnih lađara.
Šta god da vam treba javite se.
Mi smo sad u fazi o svom jadu se zabavili, ali imamo dosta dodirnih tačaka.
Naslov: Odg: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: zveki66 10, 11, 2017, 15:25:52 posle podne
Dobro dosli. Jedan pravi Kapetan na forumu. Koje je ime broda na kome plovite, ako se sretnemo da se pozdravimo.
Naslov: Odg: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: Kolibri 10, 11, 2017, 15:30:01 posle podne
Radim kao slobodan strelac, princip ko da više.
Poslednji ukrcaj do 01.11. refulerni bager Klisa 2, a sad toplo porodično gnezdo.
Naslov: Odg: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: MiletaStamat 10, 11, 2017, 18:14:42 posle podne
Dobro došao Kolibri, na pravom si mestu, Forum nam je mesto i da učimo i da se družimo, sa tobom smo još jači. Ne sumnjam da možemo dosta od tebe naučiti.
Naslov: Odg: Sve što vas interesuje o profesionalnoj unutrašnjoj plovidbi
Poruka od: Kolibri 10, 11, 2017, 20:23:14 posle podne
Imam nešto slobodnog vremena, pa da ga korisno potrošim.
Po meni jedan od većih problema je nedostatak stručne literature za rekreativce. Pogotovo za početnike. Na vodi nisu pravili greške samo oni koji nisu plovili. Kad objašnjavate vođenje plovila sve se svodi na uočavanje greške i njenu korekciju.
Napisaću par saveta pre svega početnicima, nije mi namera da pametujem, već da zajedno povećamo bezbednost svih učesnika u plovidbi. Počeću od bezbedne udaljenosti čamca od broda. Što dalje to bolje. Trenutno plove tri vrste brodova: krševi, lepo ofarbani krševi i nešto savremenih brodova.
Kada se sa čamcem nađete blizu broda u plovidbi poslednje mesto na kom treba da se nalazite je na pravcu kretanja i u mrtvom uglu. Mrtav ugao je svaka pozicija sa koje vi iz čamca ne vidite navigatora u komandi, tj ne vidi ni on vas. Vrlo je bitno ostati na bezbednoj udaljenosti, smatra se dobrim ako brod u nizvodnom smeru plovidbe može da se zaustavi nakon tri sopstvene dužine. Ako je sastav dugačak 200m, odličan zaustavni put je 600m.
Sa čamcem treba izbegavati i plovidbu kroz sidrišta, pogotovo prolazak uzvodno od usidrenih objekata, bilo je gadnih slučajeva u uslovima pojave jačeg vetra i kvarova na pogonu.
Pametno bi bilo imati radio stanicu sa 16vhf, naravno uz pravilnu upotrebu. Stalno na prijemu, a poziv samo u slučaju opasnosti.
Kako kod nas traganje i spasavanje postoji samo na papiru, pre odlaska na vodu na marini ostavljate info gde ste otišli, nekad zlata vredi.