Moja Ladja

E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: zorter 11, 09, 2010, 16:51:40 posle podne

Naslov: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 11, 09, 2010, 16:51:40 posle podne
Zbog problema sa postovanjem nastavljamo ovde.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: Kapetan 14, 09, 2010, 11:54:41 pre podne
baterije su najbitnije ! sve ostalo se da srediti ...

stavi temperaturne sonde obavezno oko 300 dinara su !
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: Kapetan 15, 09, 2010, 01:19:36 pre podne
sta da radim sa 1kw ? pa nece do ta gura nista .... meni korito trazi jaci motor...
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: Kapetan 15, 09, 2010, 01:19:59 pre podne
ajd stavi obavezno pa da vidimo sta i kako ... mada mislim da je slabo
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: brodomonter 06, 10, 2010, 14:32:45 posle podne
Pionirska inicijativa Duletova i entuzijazam kojim se zaista divim (tu nalazim slicnost),podstakla me je da procackam po mojoj arhivi.Nasao sam Vetus-ov katalog iz 2007.
Motor na cisto baterijski pogon oni i sada nude i to bas ovaj.
U tekstu se vidi da je predvidjen za camac od 6 m,istisnine 1,2 t,sa 4 putnika.Komplet je tezine 20 kg!
Motor 2,2 kW; Vmax=9 km/h; sa kapacitetom baterija24V-360 Ah plovi 6 h sa Vmax,a potrosi baterija 80%.Sa manjom brzinom moguce celodnevno krstarenje.

Sledi Vetus hibrid.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: brodomonter 06, 10, 2010, 14:58:09 posle podne
VETUS HIBRID.
Ne znam nista da prevedem,a cerka mi je profesor engleskog.Kad mi sad nije ovde.Strasno...
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: haklberisojer 06, 10, 2010, 15:15:19 posle podne
Imas li kakvu informaciju o ceni ovog motora (Vetus)?
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 06, 10, 2010, 15:24:45 posle podne
Sve smo to vec odavno razradili.... Pa i VETUS!!! :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: ladjaVlajko 06, 10, 2010, 15:28:00 posle podne
Imas li kakvu informaciju o ceni ovog motora (Vetus)?

http://www.frenchmarine.com/product/Vetus-Electric-Drive-EP2200-237-21 (http://www.frenchmarine.com/product/Vetus-Electric-Drive-EP2200-237-21)

http://www.kingslockchandlery.co.uk/wn/mio/d/vetus+electric+propulsion+22+kw+keel+cooled+ep2200k/pid/6943548/ (http://www.kingslockchandlery.co.uk/wn/mio/d/vetus+electric+propulsion+22+kw+keel+cooled+ep2200k/pid/6943548/)
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 06, 10, 2010, 15:31:01 posle podne
Vlajko, lepo pise, za EU...

Price in GBP:
£5,125.35 Incl VAT (EU)

Sad samo konvertuj funte u € i to je to... :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: brodomonter 06, 10, 2010, 15:47:28 posle podne
PRESTAVNISTVO VETUSA U SRBIJI:
Firma:MENES d.o.o.-Beograd;direktor g.Jovan Voves; Tel 358 4446;fax.359 4477
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 11, 10, 2010, 06:31:59 pre podne
Citat
Dule  18, 06, 2009, 01:42:36  (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=1034.msg15013#msg15013)
A zorter bi trebao da vreme koje provodi kraj save potroši na šetnju i rekreaciju umešto što zamara svoj mozak pitanjima o tome gde jekrajkosmosa. (http://www.mojaladja.com/forum/Smileys/default/smiley.gif)
Davno je bilo to vreme kada se trebalo preslišavati pre sutrašnjeg pismenog.
Ili je u pitanju ona narodna - "Dokon pop i jariće krsti" .
Izvinialisto posto sam siguran da ti ta toliko neophodna komparacija motoranijeznačajna u zivotu niti ćeš joj ikada naći praktičnu primenu.

 :lol: :lol: :lol:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 17:50:26 posle podne
Zar ne vidis da se uopste ne bunim. :good: :good:

Nego mi smesno da bas Ti, koji si mislio da to dugo nece kod nas naci primenu, dokazes da sam bio u pravu.

 :lol: :lol: :lol:

Cak sta vise, DRAGO mi je, da je tako.
 
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 18:25:43 posle podne
Potpuno se slazem s tobom da je auto industrija pospesila i razmisljanja i hrabrost da se krene u takav poduhvat za koji si se odlucio. :good:

Jedino se ne slazem da je prosle godine to bila utopija. Pa i prosle godine je postojao suludi porez na "luksuz". Samo niko od nas nije bio 100% siguran da je to isplativo. Pa cak ni ja. A da moze, to sam bio siguran. Zato sam i postavio pitanje "Elektro motori na nasim plovilima....DA ili NE". Da sam bio siguran da je to POTPUNO isplativo i tako dobro, tema bi sigurno glasila: "Preradite plovilo u elektropogon, isplati se!".

Dule, svaka cast na hrabrosti, i naravno bar delic verovanja da sam bio u pravu. :good:

Zelim ti puno plovidbe u miru, tisini, bez dima i naravno sa minimalnim porezom.

SRECNO!!! :good: :dance1:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 18:34:30 posle podne
Dule,

s obzirom da si dao opis i tehnicke podatke sadasnjeg "Azimut"-a, hajde sad daj nam uporednu paralelu troskova "Azimut"-a sa dizel motorima koje si imao i sada sa elektromotorima pod pretpostavkom da rade oba. Kako u potrosnji goriva (izrazeno u novcu na nivou cele sezone), tako i potrebnih dazbina oko registracije (na godisnjem nivou).

Imam utisak da jos uvek mnogima nije jasna isplativost ovakvog poduhvata.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 19:09:45 posle podne
Bravo Dule!!! :good:

Dovoljno da neverne Tome jos jednom uvide i isplativost i tehnicke olaksice upotrebom elektro motora na plovilima, pa cak i kad je u pitanju hibridni nacin voznje (upaljen agregat + elktromotor).

O porezu vise necu ni da pricam. To je vec za istoriju, bar za tebe.

A da je perpetummobile, dokazao si da nije, i to mi je drago, kao pokretacu tema o elektromotorima na plovilima (ima ih vise).

A svaka prepravka koliko god da kosta, brzo je isplativa, sto je NAJVAZNIJE.
Mislim da ni jedno ulaganje u pogon plovila nije tako brzo isplativo kao na elektromotorima.

Jos jednom, ugodnu plovidbu, ti zelim!!! :good: :good: :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 19:23:41 posle podne
Energija jeste energija, ali ne kosta isto, i naravno ovde nije bila u pitanju samo ...... ENERGIJA.

Bilo je malo, (a mozda i nije malo), poboljsanja prenosa te energije. Veoma je vazno gubitke svesti na minimum. Tu je usteda i uspeh poduhvata, a ti si u tome uspeo!!!
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 19:29:37 posle podne
.......Rado ću pomoći iako sam laik i za fiziku i za elektroniku.

Ali iskustvo vise znaci (ponekad) od znanja. Mada, sada, vise nisi laik. Budi siguran u to!!!
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 20:15:32 posle podne
Mislim da mozda i bi pokretali brod pod pretpostavkom da na osovini pri malim obrtajima (oko 500-600 o/min) imas 5kW. Veliki su gubici u prenosu i svi SUS motori daju punu snagu i najveci obrtni moment na brzinama vecim od 3000 o/min. To i jeste nejveci nedostatak OTO motora. E to kod elektromotora nije slucaj pa zato mnogo manja snaga E-motora postize iste rezultate kao OTO motor. Tu se stvorio onaj odnos 1:3.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 12, 10, 2010, 20:49:39 posle podne
Da, bas to kazem.  :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 16, 10, 2010, 13:43:41 posle podne
 :good: :good: :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 17, 10, 2010, 12:23:53 posle podne
E pa ne moze svako da bude GRUNF !!! :good:

Ne mogu da dozvolim da se pausalno daju ocene prema necemu sto ima smisla. Narocito ne od ljudi koji nisu nikad radili neke prepravke pa se ni sa problemima ni sa uspesima nisu susretali.

U najboljoj nameri sam objasnio tvoju prepravku kao i moj "rad", a onda je pocela "paljba" da to nista ne valja. Pokusao sam objasniti da je neke ljude na to naterao zakon (o zabrani upotrebe SUS motora), a neke (kao tebe) takodje zakon ali o porezu. Ni to nije vredelo, vec su poceli napadi da "izmisljamo toplu vodu". No, nemam nameru nikog da ubedjujem da treba ili ne treba da predje na elektro pogon. To ce svako sam uvideti i prema svojim zeljama uciniti.

Meni je samo drago da sam bar nekog pokrenuo na razmisljanja o elektro pogonu i da je bar neko (Ti Dule), to uradio i da je zadovoljan postignutim.

Ne bi me iznenadilo da uskoro vidim i nekog od njih kako se vozika sa elektromotorom, samo sto ce oni verovatno da bi sebe opravdali voziti, tamo vec pomenute, "originalne" motore od 40.000€. Lepo ide i tvoj od 3000€ (ali tvoj nije "original").

Ipak se okrece !!!  :good: :good: :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: deda 17, 10, 2010, 12:36:39 posle podne
Dule,kao stariji covek moram da te izgrdim malo!!A sta tebe briga sta drugi misle,jel ti to radis zbog njih ili sebe?Ako im se nesvidja,njihov problem.Ako eksperiment propadne,ti si puko  i niko drugi!Uvek mozes da resis problem na klasican nacin!Verovatno i Linssen gresi i svi oni koji polako ugradjuju elektro motore u ladje!Pusti "dusebriznike" i teraj svoju pricu kakav god kraj da bude!Mada ocekujem da ce krajem sledece sezone mnogi traziti savete od tebe! :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: deda 17, 10, 2010, 12:41:57 posle podne
Samo da dodam,moj komentar nema veze sa tim od koga i odakle dolazi kritika. :nono:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 17, 10, 2010, 12:43:44 posle podne
Samo da dodam,moj komentar nema veze sa tim od koga i odakle dolazi kritika. :nono:

Svaka kritika, ako je dobronamerna, bilo odakle ili od koga da je dosla je dobrodosla !!! :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: deda 17, 10, 2010, 12:45:06 posle podne
Ako je dobronamerna........... :superstition:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 17, 10, 2010, 12:57:31 posle podne
Ako je dobronamerna........... :superstition:

Pa i negativna kritika, ako je dobronamerna, podstakne coveka na razmisljanje. :good:

Nisam mislio na gore pomenute kritike!!! :nono:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: stvlada 17, 10, 2010, 13:18:14 posle podne
Da budem iskren,kada je Dule rekao da vadi dizel motore i da ugradjuje elektromotore mislio sam da je to promasena investicija i da se zanosi.E sad,kad sam sve to video uzivo i osetio potisak iz mesta......Mogu da zamislim sta ce tek biti kad ugradi alternator cime ce dobiti neogranicenu autonomiju sa potrosnjom benzina za agregat,koja je smesna za te gabarite broda.....A tek jace motore...sta reci   :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: captjerry 17, 10, 2010, 13:47:43 posle podne
Da budem iskren,kada je Dule rekao da vadi dizel motore i da ugradjuje elektromotore mislio sam da je to promasena investicija i da se zanosi.E sad,kad sam sve to video uzivo i osetio potisak iz mesta......Mogu da zamislim sta ce tek biti kad ugradi alternator cime ce dobiti neogranicenu autonomiju sa potrosnjom benzina za agregat,koja je smesna za te gabarite broda.....A tek jace motore...sta reci   :good:

isto mislimo, samo sto cu tek da vidim taj potisak...:)



Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 17, 10, 2010, 14:03:41 posle podne
........
- Najvažnije :)
  - Voziti se nečim što si sam napravio uprkos kritikama, osporavanjima i sumnjama je dodatno zadovoljstvo na sva ona zadovoljstva koja plovidbu i boravak na čamcu čine izuzetnim i vrednim svih odricanja i muke.

Slag na tortu ! :good: :yahoo:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: LSI 17, 10, 2010, 14:58:19 posle podne
Dule, sve ono što ste naveli u prikazu uporednih karakteristika toliko govori samo za sebe da nikakav drugi, dodatni, argument više nije potreban.
Samo neko nedobronameran i po prirodi zavidljiv nalaziće i dalje mane onome što ste uradili.
Ja Vam skidam kapu za Vaš pionirski rad (ovde kod nas).

Sreća je naša što ste bili u prilici da ovo uradite i da nam pokažete da je to moguće i da to radi.

Nemamo svi iste finansijske mogućnosti, a još manje znanja koja su potrebna za ovakvu prepravku.
Jer potrebno je mnogo znati o svemu ovome, a na sve to onda treba dodati i finansijska ulaganja koja nisu mala.

Istina, to sve treba posmatrati kao investiciju koja će se u relativno kratkom roku vratiti ali ipak, ovo je jedna od onih situacija u kojima čovek mora prvo da plati, pa posle da uživa u plodovima onoga što je platio - za sada drugačije nije moguće.

Kamo lepe sreće kada bi u ovoj državi bilo moguće podići neki kradit kojim be se isfinansirale ovakve prepravke koje su mnogostruko korisne, kako pojedincima koji bi ih primenili tako i zajednici.

Mi, koji bismo prepravili svoje ladje, uštedeli bismo na troškovima goriva i održavanja, a doprineli bismo zaštiti okoline.
Medjutim, kod nas postoje samo zelenaške kamate koje su zakonom zabranjene u drugim državama, a kod nas država ništa ne čini po tom pitanju - naprotiv.

Zato, još jednom, hvala na detaljnom prikazu ove transformacije i na detaljnim objašnjenjima samog postupka i mogućnosti e-pogona, kao i podataka o stvarnim troškovima koje ste imali. Siguran sam da će vremenom na stranicama ovog foruma još neko dodati svoju priču na ovu temu.

Inače, ovu temu sam sa zanimanjem pratio jer, osim od Vas, bilo je dosta podataka koje smo dobili od Zortera, Markea i još po nekog. Mislim da su ovakve teme i ovakvi tekstovi ono što će održati forum i pomoći mu da se razvija kao mesto gde zainteresovani mogu da dodju do kvalitetnih informacija.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 17, 10, 2010, 16:25:17 posle podne
Sve bi bilo jos lepse da se ne pokusava dobiti efikasna deplasmanska voznja od gliserskog korita.
Naime gliserska korita su pravljena da pri porastu brzine pocnu da pruzaju veliki hidrodinamicki otpor pretvarajuci ga u uzgon da bi izbacili camac iz vode i podigli ga na glisirajucu povrsinu. Zato ce dalje povecanje brzine povecavati hidrodinamicki otpor korita i zahtevati mnogo vise snage od odgovarajuceg deplasmanskog korita.  Primer je kad gliseri uspore pored nas i zaoru povrsinu toliko da nas zaljuljaju a kad projure ima samo dva kratka talasa jer ne oru vodu.  Bojim se da to ponistava dosta truda i dovitljivosti ulozene u projekat.
Nadam se da ipak nije cisto glisersko korito i da ce uspeti da ekonomicno plovi na nekih 10-12km/h. Bez toga nema smisla jer toliki camac nema svrhu ako se ide do Sveba i Medjice on je ipak za duze relacije i pravo uzivanje. Mozda bi u kombinaciji sa vanbrodskim motorima mogao da izglisira a onda bi se drasticno smanjila potrosnja po predjenom Km. S druge strane elise na elektromotorima ne mogu biti efikasne i za sporu voznju i za glisiranje pa je to onda problem.

Sve u svemu: "Ipak se okrece".

 
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 17, 10, 2010, 18:54:09 posle podne
Ne insistiram da sam u pravu a nisam ni spomenuo tabanase, oni nisu pravi deplasmanci, (pre poludeplasmanci) brzi deplasmanci su jedrilice recimo, ne izdignu se iz vode a idu jako brzo sa malo snage, takodje i kajaci, razaraci i slicno uglavnom uski dugi sa jako malom napadnom povrsinom. Noviji imaju i kljun pod vodom koji smanjuje ceoni otpor. Kod glisera (trebalo bi da) korito pruza najveci otpor na granici kad treba da izglisira da bi ga izbacio iz vode i to mu nije mana tako je namerno uradjen a na tim brzinama se nikako ne igra vec gura ispred sebe vodu kao buldozer da bi ga taj otpor izdigao a onda poleti. E sad nisam siguran da je vas camac cisto glisersko korito ali sam tako razumeo iz teksta dosada i motora koje je originalno imao.


Ako gresim izvinjanavam se i nije mi namera da nesto omalovazim samo sam mislio da bi bilo idealno probati na koritu koje se dobro ponasa sa motorima manje snage na nekim krstarecim brzinama oko 12 -18km/h.

Recimo jedrilica bez kobilice (samo korito) kome bi teske baterije bile odlican balast a letela bi i sa 10tak konja.
 
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: Darkobp 17, 10, 2010, 20:30:46 posle podne
Ovo Duletovo razmatranje mogu samo da potvrdim jer sad su i meni neke stvari dosle u glavu i odakle mi razlika u brzini u poredjenju sa Istranka pasarama:good:

U mom primeru moj T495 je glisersko korito koji je i u orginalu tj bez ove sad produzene vodene linije onom krmenom nadogradnjom uvek brze plovio (pricam o deplasmanskim brzina tipa10-11km/h) od pasare Istranke koja je istih dimenzija tj. 5m  Koristili smo isti motor Evinrude i Jonson od 6ks ali sam ja uvek imao vecu brzinu  za 1-1.5km/h tj za 10-15% i pri tom manje talase pravio



Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 17, 10, 2010, 22:04:57 posle podne
Pa i kazem za vece brzine je problem jer kad idete dalje zelite da plovite preko 15Km/h a i sam Dule rece da je oko 17km/h problem s otporom. Kazem zato sto mislim da treba dostici te brzine kod vecih plovila za duze plovidbe.  Naravno da je dobro i 12 Km/h ali bi bila prava stvar ako se moze brze krstariti.   Sto se tice poredjenja ne mogu da se porede tako razliciti camci.  kao Istranka je tipicni deplasmanac a T495 tipicni gliser ima boljih i losijih korita pre svega. Mali shark je cudo od promasenog dizajna ali ga ljudi koriste i uzivaju iako ide brze unazad nego unapred.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zoke 17, 10, 2010, 22:31:18 posle podne
dule jel prodajes te motore sto si povadio iz azimuta
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: Zoran 18, 10, 2010, 00:09:43 pre podne

            Nesto tu ne pije vodu oko deplasmanaca i glisera,a stavivsi akcenat na
brzinu plovidbe.
            Da je to tako prestali bi da prave deplasmance jos kad je izbila prva na-
ftna kriza,a nisu.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: mossi 18, 10, 2010, 09:31:43 pre podne
A šta zna dete, šta je 300 kila!  :lol: :dance1:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 18, 10, 2010, 09:46:14 pre podne
Pa na to sam i mislio da takva jedrilica najbolje moze da pokaze sve prednosti elektropogona.

Pozdrav.

Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 18, 10, 2010, 10:42:28 pre podne
Odlicno, ako je ovo 12km/h onda ce dobro ici i na 17Km/h. Deluje kao da je 5Km/h. Mislim tako mirno klizi. 
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 18, 10, 2010, 15:26:11 posle podne
...........
Što se mene tiče ja sam uradio šta sam uradio. Jedno godinu dana ću se voziti ovako a onda verovatno jači motori. .......

Mislim da ti nece trebati. Bices ti zadovoljan i s ovim. :good:

Ko ce povecavati kapacitet baterija, veci agregat...... Samo da uzmes prave elise i sve ces ostaviti ovako a dobices ono sto si zeleo!!! :good: :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 19, 10, 2010, 08:11:47 pre podne
E kad cemo da docekamo da se motori menjaju za jace i bolje koji god da su pa da nam ih ugrade u marini koja ima prave majstore i uslove a ne da sve krpimo stedimo improvizujemo i sami unapredjujemo?
Ovo na cemu mi plovimo drugde prodaju i kupuju bolje.
Mozda ce nasa deca moci da biraju i plove na lepim i novim camcima a da nam reke budu ciste.
Ali ima i ovo svojih drazi.

 
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 19, 10, 2010, 19:13:49 posle podne
Jos jedan veoma vazan podatak o klasifikaciji radne temperature motora prema njihovim uslovima rada:

Klasa C - do 220stepeni (Automobili, brza zeleznica i teski uslovi rada)
Klasa H - do 180stepeni (klasicna zeleznica)
Klasa F - do 155stepeni (celokupna industrija)
Klasa B - do 130stepeni (jeftina izvedba i mali motori)
Klasa A - do 90 stepeni (motori koji pokrecu sitne kucne aparate)

Naravno prema ovoj klasifikaciji se vrsi i klasifikscija izolacije motora.

A i lezajevi za elektromotore se tako proracunavaju. U industrijskoj primeni najcesce vidjeni maksimum je 100.000 radnih sati sa domazivanjem.

Hladjenje ovakvih motora je vazdusno. Najcesce tamo gde ima mesta,motor se hladi prinudnim ventilatorom. Sopstveni ventilator je nemoguc,jer ne mozes vrteti ventilator na 10.000 obrtaja a da podjednako dobroradi i na 250 obrtaja (na primer). Kod sportskih auta je hladjenje bezventilatora - znaci koristi se strujanje vazduha jer je brzina auta dovoljna da obezbedi dovoljan protok vazduha.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 20, 10, 2010, 06:02:10 pre podne
.........
Da li bi bilo rešenje dodati na kućišta motora aluminijumske hladnjake? Kao one na diodama.

Kako ne bi. :good:

Mada, Dule, ja mislim da se tvoji motori uopste ne greju vise nego sto je, za njih, dozvoljeno. Pokusaj da nadjes kojoj klasi pripadaju pa ces znati sta da radis. Mozda taj podatak ima i na plocici na motoru. U svakom slucaju je to preko 100 stepeni. A to je prilicno velika temperatura za kontrolu na "dodir" rukom.
Mozda ima na nekom viljuskaru oznaka ili po oznaci motora moze da se nadje taj podatak.
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: locomotiveMEN 09, 04, 2011, 22:37:52 posle podne
motori koje je dule ugradio su sa rednom ili paralelnom pobudom ?
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: Vuk 11, 04, 2011, 09:04:39 pre podne
Dule kakav agregat (optimalan) bi trebalo da imaš da bi mogao da se u isto vreme voziš i buniš baterije bez stajanja i smanjenja brzine ispod 15 km/h?
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: fisherman 11, 04, 2011, 10:17:39 pre podne
Dule ne znam da li sam pisao, na temu baterija, dobio sam ovaj akumulator ...
Ta baterija je stajala u nekoj masini ne znam ni ja tacno.. mislim da ima samo 6V , pa mi je stric doneo za splav da je pune solarne ploce...
Da li ste je vidjali negde i sa kojim punjacem moze ona da se puni....

(http://img200.imageshack.us/img200/3954/baterija.th.jpg) (http://img200.imageshack.us/i/baterija.jpg/)


Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 11, 04, 2011, 12:51:14 posle podne
Vidi se da ima tri cepa, znaci tri celije po 2V, a to znaci da je napon 6V. :good:
Treba prilagoditi sve potrosace na 6v sto se mislim ne isplati a i punjac je za 12v pretpostavljam.

Sve u svemu nije od neke velike koristi osim ako ih ima dva pa da se vezu redno da bude 12v total.   :smile:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: zorter 11, 04, 2011, 17:06:23 posle podne
............
Zorter... opet sam napravio glupost. Prikljucio sam punjač na praznu bateriju bez zaštite... i  :)
Pretpostavljaš, moraću ponovo da ga popravljam. Kvar isti.

Resicemo i taj problem. :good:
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: Mezija 12, 04, 2011, 09:10:52 pre podne

Da li ste je vidjali negde i sa kojim punjacem moze ona da se puni...



Prodavali su na limindu te baterije ,koriste se za starovanje masina na terenu mislim da su bile od 150 Ah,
i kostale oko 3000 din po komadu
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: dimges 12, 04, 2011, 11:07:24 pre podne
http://groups.yahoo.com/group/electricboats/ (http://groups.yahoo.com/group/electricboats/)

tu ima dosta  iskusnih korisnika..
Naslov: Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
Poruka od: marke 12, 04, 2011, 12:33:40 posle podne
Pune se punjacem koji ima opciju 6v ili dve baterije redno pa obican punjac, ako su iste naravno.