Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Drveni čamci => Temu započeo: BORA-D.T.D. 20, 04, 2011, 21:00:18 posle podne

Naslov: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 20, 04, 2011, 21:00:18 posle podne
HMD 19
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: HOGAR 20, 04, 2011, 21:02:34 posle podne
(http://)
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Željoni 20, 04, 2011, 21:07:50 posle podne
Lepo pedantno , čisto . Dobro nam došli.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: samardza 20, 04, 2011, 22:38:49 posle podne
 :drinks:
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Kapetan 01, 05, 2011, 14:21:10 posle podne
odlicno izgleda  :good:
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: espresso 01, 05, 2011, 21:25:06 posle podne
lepo korito, i pedantno uradjeno. dobrodosli.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Kapetan 01, 05, 2011, 21:47:08 posle podne
boro dajte malo vise o modelima koje radite kao i o cenama !
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: eni blue 02, 05, 2011, 06:00:21 pre podne
Svaka cast, stvarno kao sto gore nasi drugari rekose, izgleda tako dobro uradjeno i veoma pedantno. Gospodine Boro niste nam rekli da li je ovo vas prvi ovakav projekat ili postoji vec takvih camaca uradjenih, jer ocigledno je da imate bogato iskustvo. U svakom slucaju ostavili ste jedan snazan utisak, BRAVO. :drinks:
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 04, 05, 2011, 14:57:56 posle podne
Hvala svima na dobrodošlici i komplimentima.
Ovo jeste prvi projekat. Iskustva nema mnogo. Međutim, projekat je dobro proučen kao i tehnologija rada, obezbeđen je prostor za rad, što su sve preduslovi za uspešan rad. Ukoliko se obezbede finansiska sredstva za nastavak rada, ovo plovilo se može završiti za mesec i po dana.
Posedujem i projekte čamca ,,21' Garvey flex”(6,54m x 2,29m) od firme Boatplans.dk www.boatplans.dk (http://www.boatplans.dk) ,  i plovila ,,PILOTINA” od firme Van De Stadt Design (6,50m x 2,40m) www.stadtdesign.com (http://www.stadtdesign.com). koji je kupljen davne 1988god. U to vreme PILOTINA je bila hit. Slovenačka firma ,,Javor” iz Pivke napravila je jedan primerak radi promovisnja svojih proizvoda među kojima vodootporne šperploče. Na Jadranu su obavljena testiranja, koja su dala odlične rezultate.
Postoje ambicije da se izrade i plovila kao što su ,,Outer Banks 20” (6,10m x 2,16m) po projektu firme ,,B&B Yacht Design” www.bandbyachtdesigns.com (http://www.bandbyachtdesigns.com), zatim drugi modeli firme ,,Bateau” kao što su ,,Down East Cruiser” 25 (7,61m x 2,54m) ili gliseri ,,Runabout 12”, 14 i 16 kao i modeli drugih firmi.
Svi modeli plovila o kojima je reč, projektovani su za izradu od vodootpornog špera u kombinaciji sa epoksidnom smolom i fiberglas platnom. Tako se dobija konstrukcija plovila od  kompozitnog materijala koji plovilu daje izvanredne svojstva. O projektima i tehnologiji izrade moze se dosta pročitati na Internetu ako se ukuca ,,woodenboat plans”.
Dimenzije plovila, limitirane su širinom vrata moje radionice koja iznosi 3,0m(2,90m)
Specifikacija materijala za plovilo HMD 19 data se na sajtu www.bateau.com (http://www.bateau.com) . Troškovi materijala su sledeće :
vodootporna šperploča(prema specifikaciji)                                               820 E
epoksidna smola(WEST SYSTEM) 60l, sa filerima                                2.370 E
fiberglas platno(Biaxial glass fabric 300gr/m2 )                                       1.100 E
                                                                                             svega :          4.290 E
Treba još računati i boje i lakove. Sve skupa, cena materijala za završen brod , što podrazumeva ,,sve spolja” ne bi trebala da prelazi 5.000 E.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: mossi 04, 05, 2011, 16:11:13 posle podne
Ima li tu još fotki za te pare?  :taunt:
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 09, 05, 2011, 11:47:19 pre podne
Izgradnja HMD 19
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: ПЕЦОВ 17, 06, 2011, 21:59:07 posle podne
za sada izgleda odlicno.dokle se stiglo sa radovima?samo napred
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Kapetan 18, 06, 2011, 14:04:32 posle podne
vezice se seku a u rupe se zune epoxy...
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 06, 2011, 09:05:47 pre podne
Kao što je Kapetan napisao ,,vezice se seku a rupe pune epoksidnom smolom".
Gradnja je za sada obustavljena zbog nedostatka novca za nabavku materijala. Za nastavak i dovršetak gradnje potrebno je da se nabavi 55kg epoksida, oko 60m2 fiberglas platna, boje i lakovi. Nadam se da ću što pre rešiti pitanje finansiranja, a onda sledi oko dva meseca rada i lađa bi mogla da zaplovi.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Mornar_Popaj 27, 05, 2014, 22:50:21 posle podne
Pozdrav,
kako je završila gradnja, dali je lađa zaplovila ?
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 28, 05, 2014, 08:09:23 pre podne
Lađa još uvek nije zaplovila nažalost. Ali nastavak gradnje  HMD 19 počinje za 15 dana. u međuvremenu su rađena neka druga plovila:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9885.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9885.0.html)
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,11011.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,11011.0.html)
Za par dana postaviću slike završenog čamca Dragonfly.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 02, 07, 2014, 14:40:45 posle podne
Nastavak gradnje:
Na spojnim ivicama sastavljenog trupa, zalepljene su sa epoksidnom smolom biaksijalne fiberglas trake, radi ojačanja spojeva. Posle toga je preko celog trupa zalepljeno fiberglas platno radi ojačanja trupa a za tim je izvršeno prvo gitovanje trupa.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 02, 07, 2014, 14:47:30 posle podne
Postavljanje spoljne kobilice (skeg) izrađene od hrastove daske. Ona je zalepljena za trup epoksidnom smolom a spoj je ojačan sa biaksialnim fiberglas trakama, sa obe strane.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 02, 07, 2014, 14:49:26 posle podne
Dovršetak prvog gitovanja trupa.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 25, 08, 2014, 13:25:57 posle podne
Finalno gitovanje.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 25, 08, 2014, 13:34:32 posle podne
Izrada talasnjača.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 25, 08, 2014, 13:39:01 posle podne
Izgrađeno postolje na kome će biti smešten trup posle okretanja.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: mladjo 25, 08, 2014, 13:54:53 posle podne
Izvinite,ali moram pitati.Zar nije moglo lepse da se izvede spajanje talasnjace na samom vrhu.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 25, 08, 2014, 14:30:49 posle podne
Izvinite,ali moram pitati.Zar nije moglo lepse da se izvede spajanje talasnjace na samom vrhu.
.
Završni izgled vrha tek treba da se uradi a spajanje talasnjača je urađeno kako treba.
Uz pomoć četiri lančane dizalice trup je okrenut i položen na postolje. Prethodno je trup ofarban sa četiri premaza završne Hempel boje.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: poljo 25, 08, 2014, 20:56:29 posle podne
Jbt , boja mu ko Linsen a I pravi se isto vremena
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: maverick 25, 08, 2014, 22:02:14 posle podne
Na koj način ste bojali taj plavi dio...kompresorom ili...nekako drukčije
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Kapetan 25, 08, 2014, 22:32:48 posle podne
odicno izgleda  thumbup
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 26, 08, 2014, 08:33:56 pre podne
Na koj način ste bojali taj plavi dio...kompresorom ili...nekako drukčije
Boja je nanešena sa valjkom od poliesterskog filca (velur).
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Misha D 26, 08, 2014, 09:55:09 pre podne
Mnogo truda i vremena rezultiralo zadovoljstvom pri pogledu na uradjeno.
Kako se obezbedjuje donji spic-vrh na pramcu od ostecenja prilikom pristajanja pramcem u obalu?
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jezerash 26, 08, 2014, 10:24:08 pre podne
Obožavam ovakve teme i sa nestrpljenjem očekujem nastavak radova sa novim slikama !  clap ok
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Šjor Marinko 26, 08, 2014, 10:59:47 pre podne
 clap hi a0335
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 26, 08, 2014, 13:28:32 posle podne
Mnogo truda i vremena rezultiralo zadovoljstvom pri pogledu na uradjeno.
Kako se obezbedjuje donji spic-vrh na pramcu od ostecenja prilikom pristajanja pramcem u obalu?
Projektom nije predviđeno posebno dodatno ojačanje pramca. Trup je izrađen od vodootpornog špera 10mm. Spojevi su zalepljeni epoksidnom smolom i ojačani spolja i iznutra sa biaksijalnom fiberglas trakom 125mm, 450gr/m2. Osim toga, preko cele spoljne površine trupa zalepljeno je fiberglas platno 390gr/m2 a sa unutrašnje strane biće zalepljeno na podvodni deo trupa.
Konstrukcija trupa je čvrsta i žilava. Ne treba očekivati nikakva oštećenja prilikom pristajanja pramcem na peskovite i muljevite obale.
Dali ste mi ideju da ipak dodatno ojačam ceo pramac. Pošto je pramac dosta oštar, unutrašnja strana pramca se može napuniti epoksidnom smolom u koju se utisne hrastova oblica prečnika 20-30mm. Osim ojačanja pramca, dobiće se i ublažavanje unutrašnje oštrine pramca što omogućava bolje naleganje prilikom lepljenja biaksijalne fiberglas trake.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Misha D 26, 08, 2014, 15:15:33 posle podne
Prilicno cesto koristim pomocni camac tipa Dunas (Aqua lux) za pecanje, prevoz gostiju i obilazak terena za pristajanje glavnog plovila.
Cesto voda zna da bude toliko brza da se jedino pristajanjem pramcem u obalu i radom motora moze odrzati stabilnost kod ulaska.
Na mnogim delovima Dunava me iznenadi sljunkovita obala ili dno, ali ovaj tip camca ima uzduzna ojacanja na dnu radi drzanja pravca a koja ujedno stite i dno.
Kod tvog modela camca neko metalno inox ojacanje, tj. okov mislim da je pozeljno. Ima ga vecina plovila tog tipa pramca i dna bez obzira na duzinu korita.A moze i delovati lepo, tj. ukrasno ujedno.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Misha D 26, 08, 2014, 15:38:40 posle podne
Mozda sam poranio sa sledecim komentarom ali vec je vreme da se razmislja o vodenoj liniji i anti-alginu.
Vrlo lepo izgledaju plovila tog oblika trupa sa odvojenom vodenom linijom i antialginom u drogoj boji. Treba u foto-shopu probati nekoliko varijanti: recimo crveni anti-algin i bela linija iznad sirine min 5-7cm.
Americka kompanija Mainship ima lepe kombinacije:
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 08, 2014, 08:57:12 pre podne
Misha D: Slažem se da bi spoljna inox ojačanja pramca i trupa omogućila pristajanje pramcem i na šljunčanu obalu, kao i da bi to imalo estetski efekat. Međutim, to rešenje nije jeftino i jednostavno. U svakom slučaju, ostaje kao opcija.
Vodnu liniju sam trebao obeležiti još dok je trup bio u naopakom položaju ali čini me se da će to biti lakše prilikom  finalizacije radova. Sviđa mi se ideja da se vodna linije naznači drugom bojom u vidu trake. O tom po tom.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jezerash 27, 08, 2014, 10:01:01 pre podne
Našao sam slike ovog čamca na netu. Čini mi se da je to isti čamac koji pravite.

Možda slike posluže kao neka dodatna ideja za farbanje ili uređenje enterijera.

(http://www.dodaj.rs/f/3Y/110/2O12nKYO/62-357438825.jpg)

(http://www.dodaj.rs/f/29/1l/2jA0vLlS/62-1120803507.jpg)

(http://www.dodaj.rs/f/x/dG/4dG6vLuz/621295835224.jpg)

(http://www.dodaj.rs/f/W/FS/21fKpdju/62346808995.jpg)

(http://www.dodaj.rs/f/30/6b/1Z5oA8xS/62-1226124818.jpg)
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 08, 2014, 11:54:43 pre podne
Jezerash:Na slikama je gliser retro stila koji mi se jako dopada. Moj  čamac ima deplasmansko korito a imaće i polu-kabinu i kabinu.
U svakom slučaju, prihvatio sam ideju o traci iznad vodne linije, kao lepo dizajnersko rešenje.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 26, 12, 2014, 14:31:04 posle podne
Radovi su obustavljeni u novembru jer radionica ne može da se zagreva.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 26, 12, 2014, 14:32:34 posle podne
Završetak na proleće.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 23, 04, 2015, 11:40:23 pre podne
Jorgovan je procvetao,prolece  je tu.Ima li kakvih priprema za nastavak radova.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 23, 04, 2015, 23:10:47 posle podne
Planirao sam da pocetkom aprila kupim epoksidnu smolu u GI-NI-ju(iz Vrcina) i nastavin sa radovima. Medjutim, ispostavilo se da oni sada nemaju smolu kojoj nije istekao rok trajanja.
Onda sam saznao da i eshop.navodi prodaje kao i GI-NI italijansku smolu Elantas. A onda novo razocarenje kada su javili da je rok trajanja njihove smole do avgusta ove godine. Meni to ne odgovara jer ne mogu da je utrosim za to vreme. Treba mi ispravna smola sa kojom mogu raditi 7-8 meseci. Smola Elantas se prodaje samo u ambalazi od 20kg+6kg sto otezava situaciju.
U BG model shop-u prodaju nemacku smolu u malom pakovanju do 1kg ali je duplo skuplja nego u GI-NI-ju.
Drugih smola u Srbiji nema. Van Srbije ima je svugde i jeftinija je, ali je ne mogu uvoziti fizicka lica Tako stoji stvar sa nabavkom epoksidne smole u Srbiji.
Moram ponovo da kupujem preko ljudi koji putuju na relaciji Nemacka- Srbija. Ovakva nabavka je komplikovana, poskupljuje cenu i dugo traje.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: stvlada 24, 04, 2015, 09:13:27 pre podne
Ma bre opusteno,nema veze,bice valjda gotova ladja do novog potopa koji predvidjaju 2029 god
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 24, 04, 2015, 15:36:23 posle podne
Epoksi i sper su zakon ali i rak rana kad treba nabaviti a i kosta parica.Jel moze par pitanja u vezi HMD ovako ili na pp
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 25, 04, 2015, 09:19:56 pre podne
Zozo901; Zbog postova kao sto je ovaj pre tvog, bolje na pp.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: maverick 25, 04, 2015, 09:48:46 pre podne
Boro pošto je trup u potpunosti gotov...da li bi bitno utjecalo na sve ostale karatkteristike kad bi se čamac zavrsio s obicnom smolom...pa recimo prajmer..pa boja...onako cisto mi malo na pamet i ako nema nesto previse ljepljenja
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 25, 04, 2015, 21:29:29 posle podne
Epoksidna smola je nezamenjiva jer se sa njom ne samo lepe konstruktivni delovi od sper ploce nego se i premazuju sa smolom i na taj nacin trajno zasticuju od vode i vlage.
Ako pod ,,obicnom smolom" podrazumevas poliester smolu, ona je u svakom smislu losiji materijal od epoksida. Sa poliesterom se ne moze lepiti drvo a ni premazivanje se ne preporucuje jer lose prianja za drvo, za razliku od epoksida.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: maverick 25, 04, 2015, 23:53:57 posle podne
hvala na odgovoru  thumbup
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 08, 08, 2016, 12:52:58 posle podne
Lep rad,može li se očekivati uskoro finalizacija,HMD 19 mi se čini nekako prava mera za naše reke i kanale
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 08, 08, 2016, 23:02:42 posle podne
Radim povremeno i na HMD 19, izmedju ostalih obaveza. Ali to je veliki zalogaj i zahteva mnogo rada. Do sada sam ulozio dosta rada i novca. U sadasnjoj fazi, potrebna su nova ulaganja u nabavku rezervoara za gorovo i vodu, njihovih instalalacija i pratece opreme, eventualno i daljinske komande. Trudim se da ovaj projekat zavrsim u dogledno vreme.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: zankiki 09, 08, 2016, 12:24:51 posle podne
Kako pedantno, svaka čast!
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 09, 08, 2016, 15:11:06 posle podne
Drago mi je da i dalje radite na HND19 i vidno napredujete,interesujeme šta mislite o varijanti da se izbaci bunar za motor i time poveća raspoloživ prostor u kokpitu a motor se okači na zadnje ogledalo preko nosača.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: DuleN 09, 08, 2016, 15:37:26 posle podne
Svaka cast !!! Sve odradjeno majstorski !  hi
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 10, 08, 2016, 08:00:10 pre podne
Drago mi je da i dalje radite na HND19 i vidno napredujete,interesujeme šta mislite o varijanti da se izbaci bunar za motor i time poveća raspoloživ prostor u kokpitu a motor se okači na zadnje ogledalo preko nosača.
U principu sam protiv konstruktivnih izmena projekta a predložena bi bila baš takva. Inače kokpit je dovoljno veliki za komforan boravak četiri osobe.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 10, 08, 2016, 14:43:31 posle podne
Hvala na odgovoru
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 13, 08, 2016, 14:50:26 posle podne
Pitanje ? Svojevermeno sam koristio epoksidnu smolu koju proizvodi naša kompanija "Tigar",Tigrostik EP 070 i 080 komponenta A i komponenta  B mešaju se 1:1,pakovanje 1/075 stim sam lepio razne plastične materijle uglavnom plastične branike vozila i sitnije metalne delove ,lepio sam i vododtporni šper pravio sam neke kutije za alat.i dosta se dobro pokazala za te poslove,interesuje me da li ste probali da je koristite za izradu plovila i kao se pokazala ?
Pozdrav
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 13, 08, 2016, 23:23:26 posle podne
Nisam radio sa Tigrostik lepkom niti sam cuo da je Tigar proizvodio epoksidnu smolu, Koliko znam, kod nas je epoksidnu smolu ranije proizvodila samo firma iz Cacka.
Inace, epoksidna smola ne lepi plastiku, sve ostalo lepi. Zato se plasticne folije stavljaju na mesta na kojima se ne zeli slepljivanje.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 14, 08, 2016, 11:53:46 pre podne
Šta znam to za plastiku u upustvu piše da lepi tvrdu plastiku pa sam ga i uzeo zbog toga a i na sajtu proizvođača piše isto, možda tu osim epoksida ima još nečeg.Negde mi je ostalo malo imamj neke letvice da lepim pa ću probati da vidim kako drži drvo na opterečenje,mada je ta smola kupljena pre pet godina.
Pozdrav i hvala na odgovoru.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 19, 08, 2016, 11:32:44 pre podne
Poštovani,na nekom stranim forumima o brodogradnji naišao sam  na informaciju da kod HMD19 postoji mogučnos kalo oni kažu "istezanja" korita za oko 10%,time se kažu dobija na brzini sa istim pogonom a i na komforu,pa me zanima da li je u originalnim nacrtima predviđena ta mogućnost.
pozdrav!
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 19, 08, 2016, 13:34:35 posle podne
Vidi drugar sve moze da se "istegne",u ovom slucaju bi to bio HMD 21 ili 23...kupis metar duzi projekat i to ti je to...ovaj camac nema svrhe istezati ni na pramcu ni na krmi,jedini efekat bi dobio oko sredine plovila a to ti zahteva nove krojne liste itd...prakticno nov projekat...
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 19, 08, 2016, 14:17:27 posle podne
Tako je.
Projektanti ne preporučuju nikakvo uvećavanje pa čak ni u granicama koje se tolerišu (do 10%) jer to u mnogome komplikuje izgradnju i narušava maritimne osobine plovila. Ukoloko je potrebno veće plovilo, uvek se preporučuje drugi projekat.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 23, 08, 2016, 13:38:28 posle podne
Poštovani, koji projekat  bi preporučili u klasi 21",deplasmanskog tipa  za izradu sitemom šij i lepi ?
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 23, 08, 2016, 18:11:07 posle podne
Jovo postavili ste jako tesko pitanje...preporucujem ono sto se vama najvise dopada ono sto mislite da vam trenutno odgovara(uvek ce da nedostaje pola metra-metar duzine i da je samo malo siri) i naravno da se uklapa u finansijsku konstrukciju...duzina od 6,5m je oko 1000kg deplasmana a ta tezina bas i nije za klasican stich&glu ...
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Alexa 24, 08, 2016, 07:26:23 pre podne
https://www.blocket.se/stockholm/Hogsjobat_68668596.htm?sa=1

Nije konkretno vezano za ovu diskusiju ali jeste za temu "drveni camci", interesantan brod sa ekstra dobrim tipom motora ("Volvo MD17 - dizel sa tri cilindra 36 ks) za male pare. Spolja iris unutra mahagoni, steta sto nema slika unutrasnjosti.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: MiletaStamat 24, 08, 2016, 09:22:54 pre podne
Koliko sam izračunao oko 2500 eura, i verovatno još toliko da se doveze ovamo.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 24, 08, 2016, 09:42:46 pre podne
Ako mu je 1947 godina proizvodnje to mu je istorijska vrednost ???
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Alexa 24, 08, 2016, 10:06:41 pre podne
Ako mu je 1947 godina proizvodnje to mu je istorijska vrednost ???

Ja samo kazem da je interesantan brod  jh . Pretpostavljam da je u upotrebnom smislu sasvim ok s` obzirom da je ugradjen ovaj motor, pretpostavljam da je i ostalo na tom nivou.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 24, 08, 2016, 10:57:42 pre podne
Slazem se aleksa...nas hendikep je sto ne mozes to da pogledas...neko sredjivanje moze da bude skuplje od svih troskova...70g je 70g i da je stajao u salonu svo vreme morao bi da se sredjuje...1m3 mahagonija kod nas je preko 1000e...
 
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 24, 08, 2016, 11:45:15 pre podne
Zadnjim postovima je mesto u drugoj temi.
Na Jovino pitanje
Poštovani, koji projekat  bi preporučili u klasi 21",deplasmanskog tipa  za izradu sitemom šij i lepi ?
otvoriću novu temu : Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja".
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 20, 06, 2018, 23:39:07 posle podne
Da se osvezi zaboravljena tema.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 20, 06, 2018, 23:42:22 posle podne
Jos malo detalja.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Bakara 21, 06, 2018, 07:34:18 pre podne
Boro  ok
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: LSI 21, 06, 2018, 07:53:27 pre podne
Једна слика вреди као хиљаду речи, давно је речено.
Али овде недостају речи.
Боро, у петак, 29.06. нас пар (ЗоранТ, а можда и МилетаСтамат) бићемо у Ковину, на дружењу које организује Туристичка организација из Ковина. Ето лепе прилике да се упознамо и да се испричамо...
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 21, 06, 2018, 09:30:13 pre podne
Radi se polako kad se stigne...lepo...ako mozes tu pramcanu alku digni vislje da mozes s palube da je dohvatis kad kleknes...ovako moras da legnes...i neki diskretan okvir oko kokpita ako nije predvidjen dodaj obavezno  114
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: dinozivkovic 21, 06, 2018, 17:28:47 posle podne
Svaka cast!
Veoma pedantno i precizno!

Nadam se da ce biti slika i dalje.

Pozdrav
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 21, 06, 2018, 22:37:31 posle podne
Gospodine Lazo bice mi drago da se licno upoznamo. Javite se kad stignete u Kovin na tel. 0648742265.
Zorane: Pramcana alka vise ne moze da se pomera. A sto se tice kokpita, svakako ce se raditi okvir od lajsni okolo i jos dosta stvari, kako zbog funkcionalnosti tako i zbog estetike.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: zankiki 22, 06, 2018, 08:06:11 pre podne
Jako lepo i pedantno.
Samo mi je već žao kad pogledam one podove kao ogledalo i zamislim noge pune peska na njemu. Ali to je tako, ne smemo robovati plovilima...
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 26, 07, 2018, 12:11:49 posle podne
Hmd 19 je odlican za nase prosecne nauticare,nesto se mislim kakav pogon bi odgovarao .Sve mi se cini da bi pogon na struju bio idealno rešenje.Staviti savitljive panele na krov,nešto baterija,neka"Min kota" ili slično potiska do 50 libri.Gorivo ti pada sa nebe.nema rezeorvara kanistera,svećica,dizni.Istalacija sasvim jednostavna  i mir i tišina.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: zankiki 26, 07, 2018, 12:32:12 posle podne
Možda na nekoj bari ili jezeru.
Ili možda spust do Đerdapa, pa tamo prodaš nekom brod  sajkaca

Još nisam video nekog na struju da se vozi uzvodno... Nedavno sam se sa ugašenim motorom spuštao Dunavom 7.5kmh...
Baš bih voleo da vidim nekog da gura uzvodno na struju.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 26, 07, 2018, 15:00:28 posle podne
Plovidba Savom je uglavnom moj predmet razmišljanja.Gledajuci  nekoliko mojih prijatelja koji imaju manje i veća plovila,neki i prave jahte vidim da se sve svodi na sat dva plovidbe kad su na vodi, često uz silne peripetije oko goriva,filtera paljenja idr.. Sad dali ići na struju do Đerdapa i nazad sa HMD19 je verovatno avantura, mislim da je moguce  ali ne znam koliko isplativo sobzirom da bi brodić trebalo opremiti sa  vecim baterijama i verovatno jacim pogonom nego za dokolicu .Tehnologija baterija je jako iznapredovala.LiFePo4 baterije skladiste ogromnu energiju u  malom pakovanju.Za isti potisak elektromotori su tri puta efikasniji od SUS motora što znači da gledano u Kw mogu biti tri puta slabiji.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: broker975fx 26, 07, 2018, 16:59:44 posle podne
Jes samo jos nisi spomenuo cenu takvih baterija. Inace sa ozbiljnim elektromotorom nema razloga da se moze i preko okeana. Mislim da to jeste stvar buducnosti ali ne u ovom momentu.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: zankiki 26, 07, 2018, 17:11:10 posle podne
Ja imam godišnje 200-300 sati plovidbe i nemam nikakve peripetije.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 27, 07, 2018, 15:54:28 posle podne
Lifepo4 akumulatori od oko100 Ah se sad prodaju po cenama od oko 400 evra. sa tim kapacitetom i nekom "Min kotom" na krmi covek bi mogao prilicno da se navoza u malom deplasmancu kakav je HMD19.Baterijske banke za teske uslove eksplatacije jesu za nase pojmove skupe a i nepotrebne u ovom slucaju.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 07, 2018, 21:14:13 posle podne
Prema projektu za HMD 19 predvidjen je vanbrodski motor (SUS) od 10-15 HP.
Slazem se da ima potencijal za elektro pogon ukoliko se nadje ekonomska racunica ili neki drugi razlog.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 31, 08, 2018, 12:24:47 posle podne
U novoj temi
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16866.msg168389.html#msg168389 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16866.msg168389.html#msg168389)
Jova je pomenuo kalkulaciju u iznosu od 5.000 E za HMD 19 od špera, sačinjenu na početku gradnje 2011god. Sa sadašnjeg stanovišta može se reći da je to bila ,,planska“ kakulacija. Jovino podsećanje me podstaklo da sačinim novu stvarnu kalkulaciju posle sedam godina povremene gradnje.
Na početku gradnje, kupljen je sav potreban šper i nešto malo WEST SYSTEM epoksida, fiberglasa i filera. Za druge epokside tada nisam znao. Kasnije je utvrđeno da postoje i drugi epoksidi istog kvaliteta a mnogo jeftiniji. WEST SYSTEM je i danas daleko najskuplji epoksi sistem u svetu.

Šper 6mm 6 tabli x 3,0m2=18m2 x 1.048,5din/m2= 18.873,00din.
Šper 10mm 17 tabli x 3,0m2=51m2 x 1.491din/m2=76.041,00din.
Šper 12mm 4 table x 3,0m2= 12m2 x 1.647din/m2=19.764,00din.
                                                                     Svega: 114678,00din.   -                        969 E
(šper je pre sedam godina iznosio 820 E)

Od epoksidnih smola, na početku gradnje koristio sam malo WEST-a, posle italijanski ELANTAS (GI-NI iz Vrčina) koji je skup skoro kao WEST. Zadnjih nekoliko godina koristim nemački BEHNKE Epoxid Harze(www.bootsservice-behnke.de (http://www.bootsservice-behnke.de)) čija je cena oko 11 e/kg. Od njih kupujem i fiberlas platno i filere za lepljenje i kitovanje, iz inostranstva.
Epoksidna smola ELANTAS, 30 lit. x 2.531din/kg = 75.930 din. - 641 E
Epoksidna smola BEHNKE,  30 kg x 11 E/kg =                              330 E
                                                                                             Svega:  991 E                991 E

Fileri – dodaci epoksidnoj smoli:
za lepljenje (mikrofiber) 4 kg x 13 E/kg =      52 E
za kitovanje(mikrobaloni) 2 kg x 80 E/kg =  160 E
                                                        Svega:    212 E                                                  212 E

Biaksialna fiber. traka 135m x 0,80 E/m =       108 E
Fiberglas traka            135m x 0,85 E/m =       115 E

Biaksialna fiber. tkanina 15 m2 x 4,9 E/m2 =    73 E
                                                         Svega:      296 E                                               296 E

Daske od hrastovine za izradu letvi:                                                                        100 E

HEMPEL poliuretanske dvokomponentne boje
10 pak. x 2.400 din/pak = 24.000 din                                                                      202 E

OSCULATI plastični poklopci na boksovima, 2 kom.                                            100 E

Šarke, usadne bravice, vijci od inoksa                                                                     100 E

Potrošni materijal (četke, valjci, zaštitne rukavice, plastične posude,
šmirgl papir i dr.)                                                                                                     200 E
                                                                                                                                           
                                                                                           
                                                                                                Ukupno:                3.170 E
To su troškovi materijala po sadašnjim cenama.
Verovatno sam nešto zaboravio a treba još nešto i da se doradi tako da se može ukupna cena zaokružiti na oko 3.500 E.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: LSI 01, 09, 2018, 07:08:43 pre podne
Неко ће рећи: "Много". Други ће рећи: "Па, и није".
Обзиром да сам својим очима видео како то изгледа после седам година рада, могу само да кажем: ко није направио макар дрвену макету, не треба у то да улази!

Да би то изгледало тако како изгледа Борина лађа, потребно је много, много вештине, још више стрпљења и много, много рада.

Питам се да ли се може забележити сваки утрошени сат у радионици, да ли ико у обзир узме све оне сате у дугим ноћима, кад јутро никад да сване да се испроба нова идеја или стрепња како ће се показати нови материјал?
И колико кошта сваки тај радни сат?
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 01, 09, 2018, 10:56:33 pre podne
Kad radis za sebe ne zuris i takav rad nije za neko poredjenje...radis kako mozes s vremenom i finansijama iz zadovoljstva i ljubavi...ako poredis 3-3500e ne mozes za te pare naci dobru (30g staru) pasaru tipa Dalmatinka ili Gradac a da mogu da se bar malo uporede sa HMD...na skali od 1-5 HMD bi vodio 4/1 u odnosu na pasare...estetiku ne racunam jer svaki je lep na svoj nacin ali bi HMD pobedio...
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: zankiki 03, 09, 2018, 08:29:57 pre podne
Jeste, ali ako uzmeš da si brod čekao tolike godine a da nisi plovio sa njim, sve pada u vodu.

Doduše, slažem se da svako ima svoju bolest, neko voli da pravi, neko voli da plovi....
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 12, 09, 2018, 15:44:09 posle podne
Borina nova kalkulacija baci me u razmišljanje,nije to previše para za takav brod.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Zoran T 12, 09, 2018, 18:31:58 posle podne
Pa Jovo ako si zbilja spreman da zavrnes rukave i to zestoko onda nije...
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: nulasestdevet 28, 09, 2018, 16:53:08 posle podne
Lifepo4 akumulatori od oko100 Ah se sad prodaju po cenama od oko 400 evra. sa tim kapacitetom i nekom "Min kotom" na krmi covek bi mogao prilicno da se navoza u malom deplasmancu kakav je HMD19.Baterijske banke za teske uslove eksplatacije jesu za nase pojmove skupe a i nepotrebne u ovom slucaju.

Odmah bih kupio taj LiFePo4 akumulator za 400€ kad bih znao gde.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 04, 10, 2018, 08:55:06 pre podne
https://www.aliexpress.com/item/Li-Ion-Type-and-lifepo4-battery-Size-lithium-ion-battery-12V-car-battery-200AH/32778090535.html?spm=2114.search0204.3.118.6c8a6032OlRnm0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_5727215_204_318_10059_10884_5727315_10887_10696_100031_10084_10083_10103_452_10618_10307_532,searchweb201603_60,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=77ded770-d65a-41e7-b0fd-34493728ce24-18&algo_pvid=77ded770-d65a-41e7-b0fd-34493728ce24&priceBeautifyAB=0
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 02, 2019, 21:41:55 posle podne
U drugoj polovini prosle godine na HMD 19 uradjeno je dosta detalja u kokpitu, na krovu, prozorima itd. Moze se reci da su konstruktivni radovi zavrseni ili kako se kaze, zavrseno je sve spolja.
Ovo je sadasnji izgled HMD 19.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 02, 2019, 21:43:58 posle podne
Preostaje ugradnja instalacija: daljinskih komandi, elektro instalacije, vodovoda, kanalizacije i instalacije za gorivo. Naravno i finis koji podrazumeva kitovanje bojenje.
Obojeni su teze dostupni delovi kao sto su unutrasnjost boksova kod krmenog ogledala i u pramcanoj kabini.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 02, 2019, 21:48:01 posle podne
Jos nekoliko fotografija:
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 27, 02, 2019, 21:54:42 posle podne
Ispod poda kokpita i cetralne kabine nalazi se dosta veliki prostor za smestaj instalacija, rezervoara za vodu i gorivo, akumulatora i dr.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: srsa 28, 02, 2019, 05:15:32 pre podne
Феноменално, свака част Боро.  ok  clap  clap  clap
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: DuleN 28, 02, 2019, 08:12:34 pre podne
Svaka cast, majstorski odradjeno !
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: MiletaStamat 28, 02, 2019, 08:15:57 pre podne
Odlično fenomenalan čamac. Imao sam sreću da ga prošle godine vidim uživo, popnem se u kokpit, zavirim u kabinu. Sve uradjeno do perfekcije. Jedva čekam da se završi i da slobodno zaplovi. Možda bi ja imao jednu primedbu  6589. Boro to sam rekao i onog dana kada sam bio kod tebe. kad je sve od drveta, da li se ta dva poklopca na zadnjim boksevima mogu napraviti od drveta da tako plastični ne odstupaju od ostatka broda. Znam da si stavio te zbog boljeg dihtovanja da ne ulazi voda u prostor bokseva, ali eto to meni malo bode oči. Sve u svemu brod je kao bombona. Svaka čast tebi na strpljenju, posvećenosti i želji da napraviš zaista, za naše prilike, nešto unikatno i prelepo.
Pozdrav!
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: budens72 28, 02, 2019, 08:40:38 pre podne
Prelepo ! Svaka čast  114 114 114
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 28, 02, 2019, 23:25:53 posle podne
Hvala svima na lepim recima.
Slazem se sa tobom Mileta medjutim kad se sper oboji, uskladice se sa belim plasticnim poklopcima boksova.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 28, 02, 2019, 23:29:02 posle podne
Kad se ubaci namestaj :
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 28, 02, 2019, 23:32:01 posle podne
Iza sedista se mogu ugraditi sudopera, sporet i sl.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 28, 02, 2019, 23:38:37 posle podne
Pramcana kabina ima dosta boksova a kad se poklopci zatvore dobija se ravna podloga za komotno spavanje dve osobe.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: sloba72 01, 03, 2019, 08:36:46 pre podne
Bravo, oduševljen sam.  114 114 114
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 08, 03, 2019, 22:42:34 posle podne
Kao sto sam vec pomenuo, ispod poda centralne kabine i kokpita nalazi se lako dostupan veliki prostor za smestaj rezervoara za gorivo, vodu, akumulatora, raznih instalacija i dr.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 10, 03, 2019, 19:57:31 posle podne
Posle osam godina od pocetka ovog poduhvata, vreme je da se on zavrsi.
Dakle, oglasavam da se HMD 19 prodaje u vidjenom stanju.
To znaci da je zavrseno sve u konstruktivnom smislu. Preostaje da se ugrade: daljinske komande, elektricne instalacije, vodovod, kanalizacija i instalacija za gorivo. I naravno finis tj. kitovanje i bojenje onog sto nije obojeno.
Osnovni podaci;
Duzina    5,62m
Sirina     2,39m
Gaz        31,8sm
Tezina    480kg
Vanbrodski motor 10-15Hp
Harbor Master Displacement 19 (HMD 19) izgradjen je po projektu firme www.bateau.com. od sledecih materijala: vodootporna sperploca, epoksidna smola i fiberglas trake i platno.
Cena 6.500 E (Cena ugradjenog materijala je oko 3.500 E)
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 20, 08, 2019, 12:10:47 posle podne
Zaplovi li ova lepa lađa gdegod  ?
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 20, 08, 2019, 22:59:37 posle podne
Jovo ladja je delimicno zavrsena (nedostaju instalacije) pa zbog toga nije jos zaplovila.
Ladja je oglasena u oglasima za prodaju a link na ovom forumu je http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,17198.0.html
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 21, 08, 2019, 12:59:45 posle podne
Pitanje:koja je visina od poda do plafona u kabini i natkabini,takođe kolika je dužina kokpita od natkabine do bunara.Pozdrav
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 22, 08, 2019, 21:13:29 posle podne
Unutrasnja visina kabine: od poda 126 cm, od klupe za sedenje(spavanje) 90 cm.
Unutrasnja visina natkabine od poda 156 cm.
Kokpit: sirina 187 cm, duzina 130 cm.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 23, 08, 2019, 10:29:04 pre podne
Hvala Boro na odgovoru,brod mi se jako sviđa,al sam ja pogolem čovek 193 cm.nego nešto mi niska natkabina
156 cm ??
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: BORA-D.T.D. 23, 08, 2019, 20:07:16 posle podne
Visina natkabine je 156 cm i mora se spustiti glava pri ulasku. Medjutim, u kabini nema potrebe za stajacom visinom jer se sedeci na sedistu za upravljacem postize odlicna preglednost ispred i levo i desno od plovila.
Uostalom u ovu kabinu se ulazi mnogo lakse nego u auto.
Naslov: Odg: HMD 19
Poruka od: Jova 23, 07, 2020, 13:48:16 posle podne
Mnogo mi se sviđa HMD19,razmišljam kad bi izostavili natkabinu kao kod Redwinga18,mogao bih uspravno da stojim za kormilom a mogla bi se produžiti kabina i tu dobiti veći komfor.