Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Drveni čamci => Temu započeo: BORA-D.T.D. 20, 04, 2011, 21:00:18 posle podne
-
HMD 19
-
(http://)
-
Lepo pedantno , čisto . Dobro nam došli.
-
:drinks:
-
odlicno izgleda :good:
-
lepo korito, i pedantno uradjeno. dobrodosli.
-
boro dajte malo vise o modelima koje radite kao i o cenama !
-
Svaka cast, stvarno kao sto gore nasi drugari rekose, izgleda tako dobro uradjeno i veoma pedantno. Gospodine Boro niste nam rekli da li je ovo vas prvi ovakav projekat ili postoji vec takvih camaca uradjenih, jer ocigledno je da imate bogato iskustvo. U svakom slucaju ostavili ste jedan snazan utisak, BRAVO. :drinks:
-
Hvala svima na dobrodošlici i komplimentima.
Ovo jeste prvi projekat. Iskustva nema mnogo. Međutim, projekat je dobro proučen kao i tehnologija rada, obezbeđen je prostor za rad, što su sve preduslovi za uspešan rad. Ukoliko se obezbede finansiska sredstva za nastavak rada, ovo plovilo se može završiti za mesec i po dana.
Posedujem i projekte čamca ,,21' Garvey flex”(6,54m x 2,29m) od firme Boatplans.dk www.boatplans.dk (http://www.boatplans.dk) , i plovila ,,PILOTINA” od firme Van De Stadt Design (6,50m x 2,40m) www.stadtdesign.com (http://www.stadtdesign.com). koji je kupljen davne 1988god. U to vreme PILOTINA je bila hit. Slovenačka firma ,,Javor” iz Pivke napravila je jedan primerak radi promovisnja svojih proizvoda među kojima vodootporne šperploče. Na Jadranu su obavljena testiranja, koja su dala odlične rezultate.
Postoje ambicije da se izrade i plovila kao što su ,,Outer Banks 20” (6,10m x 2,16m) po projektu firme ,,B&B Yacht Design” www.bandbyachtdesigns.com (http://www.bandbyachtdesigns.com), zatim drugi modeli firme ,,Bateau” kao što su ,,Down East Cruiser” 25 (7,61m x 2,54m) ili gliseri ,,Runabout 12”, 14 i 16 kao i modeli drugih firmi.
Svi modeli plovila o kojima je reč, projektovani su za izradu od vodootpornog špera u kombinaciji sa epoksidnom smolom i fiberglas platnom. Tako se dobija konstrukcija plovila od kompozitnog materijala koji plovilu daje izvanredne svojstva. O projektima i tehnologiji izrade moze se dosta pročitati na Internetu ako se ukuca ,,woodenboat plans”.
Dimenzije plovila, limitirane su širinom vrata moje radionice koja iznosi 3,0m(2,90m)
Specifikacija materijala za plovilo HMD 19 data se na sajtu www.bateau.com (http://www.bateau.com) . Troškovi materijala su sledeće :
vodootporna šperploča(prema specifikaciji) 820 E
epoksidna smola(WEST SYSTEM) 60l, sa filerima 2.370 E
fiberglas platno(Biaxial glass fabric 300gr/m2 ) 1.100 E
svega : 4.290 E
Treba još računati i boje i lakove. Sve skupa, cena materijala za završen brod , što podrazumeva ,,sve spolja” ne bi trebala da prelazi 5.000 E.
-
Ima li tu još fotki za te pare? :taunt:
-
Izgradnja HMD 19
-
za sada izgleda odlicno.dokle se stiglo sa radovima?samo napred
-
vezice se seku a u rupe se zune epoxy...
-
Kao što je Kapetan napisao ,,vezice se seku a rupe pune epoksidnom smolom".
Gradnja je za sada obustavljena zbog nedostatka novca za nabavku materijala. Za nastavak i dovršetak gradnje potrebno je da se nabavi 55kg epoksida, oko 60m2 fiberglas platna, boje i lakovi. Nadam se da ću što pre rešiti pitanje finansiranja, a onda sledi oko dva meseca rada i lađa bi mogla da zaplovi.
-
Pozdrav,
kako je završila gradnja, dali je lađa zaplovila ?
-
Lađa još uvek nije zaplovila nažalost. Ali nastavak gradnje HMD 19 počinje za 15 dana. u međuvremenu su rađena neka druga plovila:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9885.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9885.0.html)
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,11011.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,11011.0.html)
Za par dana postaviću slike završenog čamca Dragonfly.
-
Nastavak gradnje:
Na spojnim ivicama sastavljenog trupa, zalepljene su sa epoksidnom smolom biaksijalne fiberglas trake, radi ojačanja spojeva. Posle toga je preko celog trupa zalepljeno fiberglas platno radi ojačanja trupa a za tim je izvršeno prvo gitovanje trupa.
-
Postavljanje spoljne kobilice (skeg) izrađene od hrastove daske. Ona je zalepljena za trup epoksidnom smolom a spoj je ojačan sa biaksialnim fiberglas trakama, sa obe strane.
-
Dovršetak prvog gitovanja trupa.
-
Finalno gitovanje.
-
Izrada talasnjača.
-
Izgrađeno postolje na kome će biti smešten trup posle okretanja.
-
Izvinite,ali moram pitati.Zar nije moglo lepse da se izvede spajanje talasnjace na samom vrhu.
-
Izvinite,ali moram pitati.Zar nije moglo lepse da se izvede spajanje talasnjace na samom vrhu.
.
Završni izgled vrha tek treba da se uradi a spajanje talasnjača je urađeno kako treba.
Uz pomoć četiri lančane dizalice trup je okrenut i položen na postolje. Prethodno je trup ofarban sa četiri premaza završne Hempel boje.
-
Jbt , boja mu ko Linsen a I pravi se isto vremena
-
Na koj način ste bojali taj plavi dio...kompresorom ili...nekako drukčije
-
odicno izgleda thumbup
-
Na koj način ste bojali taj plavi dio...kompresorom ili...nekako drukčije
Boja je nanešena sa valjkom od poliesterskog filca (velur).
-
Mnogo truda i vremena rezultiralo zadovoljstvom pri pogledu na uradjeno.
Kako se obezbedjuje donji spic-vrh na pramcu od ostecenja prilikom pristajanja pramcem u obalu?
-
Obožavam ovakve teme i sa nestrpljenjem očekujem nastavak radova sa novim slikama ! clap ok
-
clap hi a0335
-
Mnogo truda i vremena rezultiralo zadovoljstvom pri pogledu na uradjeno.
Kako se obezbedjuje donji spic-vrh na pramcu od ostecenja prilikom pristajanja pramcem u obalu?
Projektom nije predviđeno posebno dodatno ojačanje pramca. Trup je izrađen od vodootpornog špera 10mm. Spojevi su zalepljeni epoksidnom smolom i ojačani spolja i iznutra sa biaksijalnom fiberglas trakom 125mm, 450gr/m2. Osim toga, preko cele spoljne površine trupa zalepljeno je fiberglas platno 390gr/m2 a sa unutrašnje strane biće zalepljeno na podvodni deo trupa.
Konstrukcija trupa je čvrsta i žilava. Ne treba očekivati nikakva oštećenja prilikom pristajanja pramcem na peskovite i muljevite obale.
Dali ste mi ideju da ipak dodatno ojačam ceo pramac. Pošto je pramac dosta oštar, unutrašnja strana pramca se može napuniti epoksidnom smolom u koju se utisne hrastova oblica prečnika 20-30mm. Osim ojačanja pramca, dobiće se i ublažavanje unutrašnje oštrine pramca što omogućava bolje naleganje prilikom lepljenja biaksijalne fiberglas trake.
-
Prilicno cesto koristim pomocni camac tipa Dunas (Aqua lux) za pecanje, prevoz gostiju i obilazak terena za pristajanje glavnog plovila.
Cesto voda zna da bude toliko brza da se jedino pristajanjem pramcem u obalu i radom motora moze odrzati stabilnost kod ulaska.
Na mnogim delovima Dunava me iznenadi sljunkovita obala ili dno, ali ovaj tip camca ima uzduzna ojacanja na dnu radi drzanja pravca a koja ujedno stite i dno.
Kod tvog modela camca neko metalno inox ojacanje, tj. okov mislim da je pozeljno. Ima ga vecina plovila tog tipa pramca i dna bez obzira na duzinu korita.A moze i delovati lepo, tj. ukrasno ujedno.
-
Mozda sam poranio sa sledecim komentarom ali vec je vreme da se razmislja o vodenoj liniji i anti-alginu.
Vrlo lepo izgledaju plovila tog oblika trupa sa odvojenom vodenom linijom i antialginom u drogoj boji. Treba u foto-shopu probati nekoliko varijanti: recimo crveni anti-algin i bela linija iznad sirine min 5-7cm.
Americka kompanija Mainship ima lepe kombinacije:
-
Misha D: Slažem se da bi spoljna inox ojačanja pramca i trupa omogućila pristajanje pramcem i na šljunčanu obalu, kao i da bi to imalo estetski efekat. Međutim, to rešenje nije jeftino i jednostavno. U svakom slučaju, ostaje kao opcija.
Vodnu liniju sam trebao obeležiti još dok je trup bio u naopakom položaju ali čini me se da će to biti lakše prilikom finalizacije radova. Sviđa mi se ideja da se vodna linije naznači drugom bojom u vidu trake. O tom po tom.
-
Našao sam slike ovog čamca na netu. Čini mi se da je to isti čamac koji pravite.
Možda slike posluže kao neka dodatna ideja za farbanje ili uređenje enterijera.
(http://www.dodaj.rs/f/3Y/110/2O12nKYO/62-357438825.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/29/1l/2jA0vLlS/62-1120803507.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/x/dG/4dG6vLuz/621295835224.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/W/FS/21fKpdju/62346808995.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/30/6b/1Z5oA8xS/62-1226124818.jpg)
-
Jezerash:Na slikama je gliser retro stila koji mi se jako dopada. Moj čamac ima deplasmansko korito a imaće i polu-kabinu i kabinu.
U svakom slučaju, prihvatio sam ideju o traci iznad vodne linije, kao lepo dizajnersko rešenje.
-
Radovi su obustavljeni u novembru jer radionica ne može da se zagreva.
-
Završetak na proleće.
-
Jorgovan je procvetao,prolece je tu.Ima li kakvih priprema za nastavak radova.
-
Planirao sam da pocetkom aprila kupim epoksidnu smolu u GI-NI-ju(iz Vrcina) i nastavin sa radovima. Medjutim, ispostavilo se da oni sada nemaju smolu kojoj nije istekao rok trajanja.
Onda sam saznao da i eshop.navodi prodaje kao i GI-NI italijansku smolu Elantas. A onda novo razocarenje kada su javili da je rok trajanja njihove smole do avgusta ove godine. Meni to ne odgovara jer ne mogu da je utrosim za to vreme. Treba mi ispravna smola sa kojom mogu raditi 7-8 meseci. Smola Elantas se prodaje samo u ambalazi od 20kg+6kg sto otezava situaciju.
U BG model shop-u prodaju nemacku smolu u malom pakovanju do 1kg ali je duplo skuplja nego u GI-NI-ju.
Drugih smola u Srbiji nema. Van Srbije ima je svugde i jeftinija je, ali je ne mogu uvoziti fizicka lica Tako stoji stvar sa nabavkom epoksidne smole u Srbiji.
Moram ponovo da kupujem preko ljudi koji putuju na relaciji Nemacka- Srbija. Ovakva nabavka je komplikovana, poskupljuje cenu i dugo traje.
-
Ma bre opusteno,nema veze,bice valjda gotova ladja do novog potopa koji predvidjaju 2029 god
-
Epoksi i sper su zakon ali i rak rana kad treba nabaviti a i kosta parica.Jel moze par pitanja u vezi HMD ovako ili na pp
-
Zozo901; Zbog postova kao sto je ovaj pre tvog, bolje na pp.
-
Boro pošto je trup u potpunosti gotov...da li bi bitno utjecalo na sve ostale karatkteristike kad bi se čamac zavrsio s obicnom smolom...pa recimo prajmer..pa boja...onako cisto mi malo na pamet i ako nema nesto previse ljepljenja
-
Epoksidna smola je nezamenjiva jer se sa njom ne samo lepe konstruktivni delovi od sper ploce nego se i premazuju sa smolom i na taj nacin trajno zasticuju od vode i vlage.
Ako pod ,,obicnom smolom" podrazumevas poliester smolu, ona je u svakom smislu losiji materijal od epoksida. Sa poliesterom se ne moze lepiti drvo a ni premazivanje se ne preporucuje jer lose prianja za drvo, za razliku od epoksida.
-
hvala na odgovoru thumbup
-
Lep rad,može li se očekivati uskoro finalizacija,HMD 19 mi se čini nekako prava mera za naše reke i kanale
-
Radim povremeno i na HMD 19, izmedju ostalih obaveza. Ali to je veliki zalogaj i zahteva mnogo rada. Do sada sam ulozio dosta rada i novca. U sadasnjoj fazi, potrebna su nova ulaganja u nabavku rezervoara za gorovo i vodu, njihovih instalalacija i pratece opreme, eventualno i daljinske komande. Trudim se da ovaj projekat zavrsim u dogledno vreme.
-
Kako pedantno, svaka čast!
-
Drago mi je da i dalje radite na HND19 i vidno napredujete,interesujeme šta mislite o varijanti da se izbaci bunar za motor i time poveća raspoloživ prostor u kokpitu a motor se okači na zadnje ogledalo preko nosača.
-
Svaka cast !!! Sve odradjeno majstorski ! hi
-
Drago mi je da i dalje radite na HND19 i vidno napredujete,interesujeme šta mislite o varijanti da se izbaci bunar za motor i time poveća raspoloživ prostor u kokpitu a motor se okači na zadnje ogledalo preko nosača.
U principu sam protiv konstruktivnih izmena projekta a predložena bi bila baš takva. Inače kokpit je dovoljno veliki za komforan boravak četiri osobe.
-
Hvala na odgovoru
-
Pitanje ? Svojevermeno sam koristio epoksidnu smolu koju proizvodi naša kompanija "Tigar",Tigrostik EP 070 i 080 komponenta A i komponenta B mešaju se 1:1,pakovanje 1/075 stim sam lepio razne plastične materijle uglavnom plastične branike vozila i sitnije metalne delove ,lepio sam i vododtporni šper pravio sam neke kutije za alat.i dosta se dobro pokazala za te poslove,interesuje me da li ste probali da je koristite za izradu plovila i kao se pokazala ?
Pozdrav
-
Nisam radio sa Tigrostik lepkom niti sam cuo da je Tigar proizvodio epoksidnu smolu, Koliko znam, kod nas je epoksidnu smolu ranije proizvodila samo firma iz Cacka.
Inace, epoksidna smola ne lepi plastiku, sve ostalo lepi. Zato se plasticne folije stavljaju na mesta na kojima se ne zeli slepljivanje.
-
Šta znam to za plastiku u upustvu piše da lepi tvrdu plastiku pa sam ga i uzeo zbog toga a i na sajtu proizvođača piše isto, možda tu osim epoksida ima još nečeg.Negde mi je ostalo malo imamj neke letvice da lepim pa ću probati da vidim kako drži drvo na opterečenje,mada je ta smola kupljena pre pet godina.
Pozdrav i hvala na odgovoru.
-
Poštovani,na nekom stranim forumima o brodogradnji naišao sam na informaciju da kod HMD19 postoji mogučnos kalo oni kažu "istezanja" korita za oko 10%,time se kažu dobija na brzini sa istim pogonom a i na komforu,pa me zanima da li je u originalnim nacrtima predviđena ta mogućnost.
pozdrav!
-
Vidi drugar sve moze da se "istegne",u ovom slucaju bi to bio HMD 21 ili 23...kupis metar duzi projekat i to ti je to...ovaj camac nema svrhe istezati ni na pramcu ni na krmi,jedini efekat bi dobio oko sredine plovila a to ti zahteva nove krojne liste itd...prakticno nov projekat...
-
Tako je.
Projektanti ne preporučuju nikakvo uvećavanje pa čak ni u granicama koje se tolerišu (do 10%) jer to u mnogome komplikuje izgradnju i narušava maritimne osobine plovila. Ukoloko je potrebno veće plovilo, uvek se preporučuje drugi projekat.
-
Poštovani, koji projekat bi preporučili u klasi 21",deplasmanskog tipa za izradu sitemom šij i lepi ?
-
Jovo postavili ste jako tesko pitanje...preporucujem ono sto se vama najvise dopada ono sto mislite da vam trenutno odgovara(uvek ce da nedostaje pola metra-metar duzine i da je samo malo siri) i naravno da se uklapa u finansijsku konstrukciju...duzina od 6,5m je oko 1000kg deplasmana a ta tezina bas i nije za klasican stich&glu ...
-
https://www.blocket.se/stockholm/Hogsjobat_68668596.htm?sa=1
Nije konkretno vezano za ovu diskusiju ali jeste za temu "drveni camci", interesantan brod sa ekstra dobrim tipom motora ("Volvo MD17 - dizel sa tri cilindra 36 ks) za male pare. Spolja iris unutra mahagoni, steta sto nema slika unutrasnjosti.
-
Koliko sam izračunao oko 2500 eura, i verovatno još toliko da se doveze ovamo.
-
Ako mu je 1947 godina proizvodnje to mu je istorijska vrednost ???
-
Ako mu je 1947 godina proizvodnje to mu je istorijska vrednost ???
Ja samo kazem da je interesantan brod jh . Pretpostavljam da je u upotrebnom smislu sasvim ok s` obzirom da je ugradjen ovaj motor, pretpostavljam da je i ostalo na tom nivou.
-
Slazem se aleksa...nas hendikep je sto ne mozes to da pogledas...neko sredjivanje moze da bude skuplje od svih troskova...70g je 70g i da je stajao u salonu svo vreme morao bi da se sredjuje...1m3 mahagonija kod nas je preko 1000e...
-
Zadnjim postovima je mesto u drugoj temi.
Na Jovino pitanje Poštovani, koji projekat bi preporučili u klasi 21",deplasmanskog tipa za izradu sitemom šij i lepi ?
otvoriću novu temu : Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja".
-
Da se osvezi zaboravljena tema.
-
Jos malo detalja.
-
Boro ok
-
Једна слика вреди као хиљаду речи, давно је речено.
Али овде недостају речи.
Боро, у петак, 29.06. нас пар (ЗоранТ, а можда и МилетаСтамат) бићемо у Ковину, на дружењу које организује Туристичка организација из Ковина. Ето лепе прилике да се упознамо и да се испричамо...
-
Radi se polako kad se stigne...lepo...ako mozes tu pramcanu alku digni vislje da mozes s palube da je dohvatis kad kleknes...ovako moras da legnes...i neki diskretan okvir oko kokpita ako nije predvidjen dodaj obavezno 114
-
Svaka cast!
Veoma pedantno i precizno!
Nadam se da ce biti slika i dalje.
Pozdrav
-
Gospodine Lazo bice mi drago da se licno upoznamo. Javite se kad stignete u Kovin na tel. 0648742265.
Zorane: Pramcana alka vise ne moze da se pomera. A sto se tice kokpita, svakako ce se raditi okvir od lajsni okolo i jos dosta stvari, kako zbog funkcionalnosti tako i zbog estetike.
-
Jako lepo i pedantno.
Samo mi je već žao kad pogledam one podove kao ogledalo i zamislim noge pune peska na njemu. Ali to je tako, ne smemo robovati plovilima...
-
Hmd 19 je odlican za nase prosecne nauticare,nesto se mislim kakav pogon bi odgovarao .Sve mi se cini da bi pogon na struju bio idealno rešenje.Staviti savitljive panele na krov,nešto baterija,neka"Min kota" ili slično potiska do 50 libri.Gorivo ti pada sa nebe.nema rezeorvara kanistera,svećica,dizni.Istalacija sasvim jednostavna i mir i tišina.
-
Možda na nekoj bari ili jezeru.
Ili možda spust do Đerdapa, pa tamo prodaš nekom brod sajkaca
Još nisam video nekog na struju da se vozi uzvodno... Nedavno sam se sa ugašenim motorom spuštao Dunavom 7.5kmh...
Baš bih voleo da vidim nekog da gura uzvodno na struju.
-
Plovidba Savom je uglavnom moj predmet razmišljanja.Gledajuci nekoliko mojih prijatelja koji imaju manje i veća plovila,neki i prave jahte vidim da se sve svodi na sat dva plovidbe kad su na vodi, često uz silne peripetije oko goriva,filtera paljenja idr.. Sad dali ići na struju do Đerdapa i nazad sa HMD19 je verovatno avantura, mislim da je moguce ali ne znam koliko isplativo sobzirom da bi brodić trebalo opremiti sa vecim baterijama i verovatno jacim pogonom nego za dokolicu .Tehnologija baterija je jako iznapredovala.LiFePo4 baterije skladiste ogromnu energiju u malom pakovanju.Za isti potisak elektromotori su tri puta efikasniji od SUS motora što znači da gledano u Kw mogu biti tri puta slabiji.
-
Jes samo jos nisi spomenuo cenu takvih baterija. Inace sa ozbiljnim elektromotorom nema razloga da se moze i preko okeana. Mislim da to jeste stvar buducnosti ali ne u ovom momentu.
-
Ja imam godišnje 200-300 sati plovidbe i nemam nikakve peripetije.
-
Lifepo4 akumulatori od oko100 Ah se sad prodaju po cenama od oko 400 evra. sa tim kapacitetom i nekom "Min kotom" na krmi covek bi mogao prilicno da se navoza u malom deplasmancu kakav je HMD19.Baterijske banke za teske uslove eksplatacije jesu za nase pojmove skupe a i nepotrebne u ovom slucaju.
-
Prema projektu za HMD 19 predvidjen je vanbrodski motor (SUS) od 10-15 HP.
Slazem se da ima potencijal za elektro pogon ukoliko se nadje ekonomska racunica ili neki drugi razlog.
-
U novoj temi
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16866.msg168389.html#msg168389 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16866.msg168389.html#msg168389)
Jova je pomenuo kalkulaciju u iznosu od 5.000 E za HMD 19 od špera, sačinjenu na početku gradnje 2011god. Sa sadašnjeg stanovišta može se reći da je to bila ,,planska“ kakulacija. Jovino podsećanje me podstaklo da sačinim novu stvarnu kalkulaciju posle sedam godina povremene gradnje.
Na početku gradnje, kupljen je sav potreban šper i nešto malo WEST SYSTEM epoksida, fiberglasa i filera. Za druge epokside tada nisam znao. Kasnije je utvrđeno da postoje i drugi epoksidi istog kvaliteta a mnogo jeftiniji. WEST SYSTEM je i danas daleko najskuplji epoksi sistem u svetu.
Šper 6mm 6 tabli x 3,0m2=18m2 x 1.048,5din/m2= 18.873,00din.
Šper 10mm 17 tabli x 3,0m2=51m2 x 1.491din/m2=76.041,00din.
Šper 12mm 4 table x 3,0m2= 12m2 x 1.647din/m2=19.764,00din.
Svega: 114678,00din. - 969 E
(šper je pre sedam godina iznosio 820 E)
Od epoksidnih smola, na početku gradnje koristio sam malo WEST-a, posle italijanski ELANTAS (GI-NI iz Vrčina) koji je skup skoro kao WEST. Zadnjih nekoliko godina koristim nemački BEHNKE Epoxid Harze(www.bootsservice-behnke.de (http://www.bootsservice-behnke.de)) čija je cena oko 11 e/kg. Od njih kupujem i fiberlas platno i filere za lepljenje i kitovanje, iz inostranstva.
Epoksidna smola ELANTAS, 30 lit. x 2.531din/kg = 75.930 din. - 641 E
Epoksidna smola BEHNKE, 30 kg x 11 E/kg = 330 E
Svega: 991 E 991 E
Fileri – dodaci epoksidnoj smoli:
za lepljenje (mikrofiber) 4 kg x 13 E/kg = 52 E
za kitovanje(mikrobaloni) 2 kg x 80 E/kg = 160 E
Svega: 212 E 212 E
Biaksialna fiber. traka 135m x 0,80 E/m = 108 E
Fiberglas traka 135m x 0,85 E/m = 115 E
Biaksialna fiber. tkanina 15 m2 x 4,9 E/m2 = 73 E
Svega: 296 E 296 E
Daske od hrastovine za izradu letvi: 100 E
HEMPEL poliuretanske dvokomponentne boje
10 pak. x 2.400 din/pak = 24.000 din 202 E
OSCULATI plastični poklopci na boksovima, 2 kom. 100 E
Šarke, usadne bravice, vijci od inoksa 100 E
Potrošni materijal (četke, valjci, zaštitne rukavice, plastične posude,
šmirgl papir i dr.) 200 E
Ukupno: 3.170 E
To su troškovi materijala po sadašnjim cenama.
Verovatno sam nešto zaboravio a treba još nešto i da se doradi tako da se može ukupna cena zaokružiti na oko 3.500 E.
-
Неко ће рећи: "Много". Други ће рећи: "Па, и није".
Обзиром да сам својим очима видео како то изгледа после седам година рада, могу само да кажем: ко није направио макар дрвену макету, не треба у то да улази!
Да би то изгледало тако како изгледа Борина лађа, потребно је много, много вештине, још више стрпљења и много, много рада.
Питам се да ли се може забележити сваки утрошени сат у радионици, да ли ико у обзир узме све оне сате у дугим ноћима, кад јутро никад да сване да се испроба нова идеја или стрепња како ће се показати нови материјал?
И колико кошта сваки тај радни сат?
-
Kad radis za sebe ne zuris i takav rad nije za neko poredjenje...radis kako mozes s vremenom i finansijama iz zadovoljstva i ljubavi...ako poredis 3-3500e ne mozes za te pare naci dobru (30g staru) pasaru tipa Dalmatinka ili Gradac a da mogu da se bar malo uporede sa HMD...na skali od 1-5 HMD bi vodio 4/1 u odnosu na pasare...estetiku ne racunam jer svaki je lep na svoj nacin ali bi HMD pobedio...
-
Jeste, ali ako uzmeš da si brod čekao tolike godine a da nisi plovio sa njim, sve pada u vodu.
Doduše, slažem se da svako ima svoju bolest, neko voli da pravi, neko voli da plovi....
-
Borina nova kalkulacija baci me u razmišljanje,nije to previše para za takav brod.
-
Pa Jovo ako si zbilja spreman da zavrnes rukave i to zestoko onda nije...
-
Lifepo4 akumulatori od oko100 Ah se sad prodaju po cenama od oko 400 evra. sa tim kapacitetom i nekom "Min kotom" na krmi covek bi mogao prilicno da se navoza u malom deplasmancu kakav je HMD19.Baterijske banke za teske uslove eksplatacije jesu za nase pojmove skupe a i nepotrebne u ovom slucaju.
Odmah bih kupio taj LiFePo4 akumulator za 400€ kad bih znao gde.
-
https://www.aliexpress.com/item/Li-Ion-Type-and-lifepo4-battery-Size-lithium-ion-battery-12V-car-battery-200AH/32778090535.html?spm=2114.search0204.3.118.6c8a6032OlRnm0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_5727215_204_318_10059_10884_5727315_10887_10696_100031_10084_10083_10103_452_10618_10307_532,searchweb201603_60,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=77ded770-d65a-41e7-b0fd-34493728ce24-18&algo_pvid=77ded770-d65a-41e7-b0fd-34493728ce24&priceBeautifyAB=0
-
U drugoj polovini prosle godine na HMD 19 uradjeno je dosta detalja u kokpitu, na krovu, prozorima itd. Moze se reci da su konstruktivni radovi zavrseni ili kako se kaze, zavrseno je sve spolja.
Ovo je sadasnji izgled HMD 19.
-
Preostaje ugradnja instalacija: daljinskih komandi, elektro instalacije, vodovoda, kanalizacije i instalacije za gorivo. Naravno i finis koji podrazumeva kitovanje bojenje.
Obojeni su teze dostupni delovi kao sto su unutrasnjost boksova kod krmenog ogledala i u pramcanoj kabini.
-
Jos nekoliko fotografija:
-
Ispod poda kokpita i cetralne kabine nalazi se dosta veliki prostor za smestaj instalacija, rezervoara za vodu i gorivo, akumulatora i dr.
-
Феноменално, свака част Боро. ok clap clap clap
-
Svaka cast, majstorski odradjeno !
-
Odlično fenomenalan čamac. Imao sam sreću da ga prošle godine vidim uživo, popnem se u kokpit, zavirim u kabinu. Sve uradjeno do perfekcije. Jedva čekam da se završi i da slobodno zaplovi. Možda bi ja imao jednu primedbu 6589. Boro to sam rekao i onog dana kada sam bio kod tebe. kad je sve od drveta, da li se ta dva poklopca na zadnjim boksevima mogu napraviti od drveta da tako plastični ne odstupaju od ostatka broda. Znam da si stavio te zbog boljeg dihtovanja da ne ulazi voda u prostor bokseva, ali eto to meni malo bode oči. Sve u svemu brod je kao bombona. Svaka čast tebi na strpljenju, posvećenosti i želji da napraviš zaista, za naše prilike, nešto unikatno i prelepo.
Pozdrav!
-
Prelepo ! Svaka čast 114 114 114
-
Hvala svima na lepim recima.
Slazem se sa tobom Mileta medjutim kad se sper oboji, uskladice se sa belim plasticnim poklopcima boksova.
-
Kad se ubaci namestaj :
-
Iza sedista se mogu ugraditi sudopera, sporet i sl.
-
Pramcana kabina ima dosta boksova a kad se poklopci zatvore dobija se ravna podloga za komotno spavanje dve osobe.
-
Bravo, oduševljen sam. 114 114 114
-
Kao sto sam vec pomenuo, ispod poda centralne kabine i kokpita nalazi se lako dostupan veliki prostor za smestaj rezervoara za gorivo, vodu, akumulatora, raznih instalacija i dr.
-
Posle osam godina od pocetka ovog poduhvata, vreme je da se on zavrsi.
Dakle, oglasavam da se HMD 19 prodaje u vidjenom stanju.
To znaci da je zavrseno sve u konstruktivnom smislu. Preostaje da se ugrade: daljinske komande, elektricne instalacije, vodovod, kanalizacija i instalacija za gorivo. I naravno finis tj. kitovanje i bojenje onog sto nije obojeno.
Osnovni podaci;
Duzina 5,62m
Sirina 2,39m
Gaz 31,8sm
Tezina 480kg
Vanbrodski motor 10-15Hp
Harbor Master Displacement 19 (HMD 19) izgradjen je po projektu firme www.bateau.com. od sledecih materijala: vodootporna sperploca, epoksidna smola i fiberglas trake i platno.
Cena 6.500 E (Cena ugradjenog materijala je oko 3.500 E)
-
Zaplovi li ova lepa lađa gdegod ?
-
Jovo ladja je delimicno zavrsena (nedostaju instalacije) pa zbog toga nije jos zaplovila.
Ladja je oglasena u oglasima za prodaju a link na ovom forumu je http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,17198.0.html
-
Pitanje:koja je visina od poda do plafona u kabini i natkabini,takođe kolika je dužina kokpita od natkabine do bunara.Pozdrav
-
Unutrasnja visina kabine: od poda 126 cm, od klupe za sedenje(spavanje) 90 cm.
Unutrasnja visina natkabine od poda 156 cm.
Kokpit: sirina 187 cm, duzina 130 cm.
-
Hvala Boro na odgovoru,brod mi se jako sviđa,al sam ja pogolem čovek 193 cm.nego nešto mi niska natkabina
156 cm ??
-
Visina natkabine je 156 cm i mora se spustiti glava pri ulasku. Medjutim, u kabini nema potrebe za stajacom visinom jer se sedeci na sedistu za upravljacem postize odlicna preglednost ispred i levo i desno od plovila.
Uostalom u ovu kabinu se ulazi mnogo lakse nego u auto.
-
Mnogo mi se sviđa HMD19,razmišljam kad bi izostavili natkabinu kao kod Redwinga18,mogao bih uspravno da stojim za kormilom a mogla bi se produžiti kabina i tu dobiti veći komfor.