Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Ako neko zna ... => Temu započeo: Mr. No 01, 03, 2019, 14:38:57 posle podne
-
U toku je veliko sređivanje čamca pa mi treba par dobronamernih saveta :)
1. Preporuka za majstora koji bi mogao da mi napravi merdevine od inox-a (za slučaj da ne kupim neke gotove).
2. Koji antifriz stavljate u zatvoreni sistem hlađenja motora? Neka preporuka bi mi značila pošto u sistem staje oko 12 litara antifriza pa ne bih da menjam zato što sam uzeo šta ne treba
3. Dodao bih još jedan akumulator pa me zanima gde mogu da kupim odgovarajuće kablove velikog preseka. Ima li neka radnja u kojoj bih to mogao da kupim na metar dužni da ne moram da kupujem i sečem gotove kablove za prespajanje (one koji se koriste kada se isprazni akumulator za kola).
4. Gde kupiti poliester mat i sve ostalo potrebno za izradu platforme?
Imaću sigurno još pitanja pošto planiram detaljno sređivanje čamca....
Ukratko planirani radovi:
- Skidanje antialgina do gelcoat-a i farbanje
- Nova tenda (camper canvas)
- Zamena svih instrumenata, prekidača i signalnih sijalica a uz to i dodavanje nekih novih instrumenata
- Zamena elektroinstalacije
- Pravljenje novih (drugačijih) klupa za sedenje napolju i tapaciranje
- Kompletan servis motora
- Izrada nove (veće) krmene daske sa nosačem za pomoćni motor
- Zamena poklopaca na palubi tj pravljenje novih od poliestera
-I još milion sitnica koje treba zameniti i promeniti...
Imam jasnu sliku šta želim da uradim tj. kakav čamac treba da bude kada sve bude gotovo, dobar deo materijala i opreme sam već kupio i čekam sa početkom ozbiljnijih radova lepše vreme i malo slobodnih dana - realno april :)
Detaljan izveštaj planiram uz slike kada bude sve gotovo :)
Da ne zaboravim, čamac je Sea Ray 260
-
Za ostalo nemam pojma jedino pod
2. Ako je bakarni hladnjak može bilo koji, ako je aluminijumski onda ide antifriz za aluminijum. Ima raznih robnih marki ali je bitno da li je za AL. ili ne.
Iako se bacaju ciframa, antifriz treba menjati na 3 godine obavezno. Ne gubi osobinu protiv smrzavanja (to je trajno) ali postaje agresivan i nagriza zaptivače, gume i metal čak. Otuda ona mutna boja u posudi, mora biti bistra, providna.
Čist antifriz ima najveću otpornost na smrzavanje ali manju osobinu prenošenja toplote.
-
Pod 3, bilo koja radnja elektro materijala, bitno je da je licnasti. A presek, sto veci to bolji. Pazi samo, to nije ni malo jeftino.
-
Pod 3, nema potrebe preterivati sa presekom, bitna je udaljenost akumulatora od sabirnice, ili na šta se već prilključuje... I planirana maksimalna potrošnja...
Ako je samo za potrošače, onda nema potrebe za velikim presekom od tipa 16-20 kvadrata, kao da je startni...
Napiši nam ove podatke, pa ćemo da vidimo koji presek treba.
-
I daj neku sliku, da znamo sta se sredjuje sajkaca
-
Pod 3, nema potrebe preterivati sa presekom, bitna je udaljenost akumulatora od sabirnice, ili na šta se već prilključuje... I planirana maksimalna potrošnja...
Ako je samo za potrošače, onda nema potrebe za velikim presekom od tipa 16-20 kvadrata, kao da je startni...
Napiši nam ove podatke, pa ćemo da vidimo koji presek treba.
Totalno netacno. Njemu treba da spoji dva akumulatora, presek mora biti veliki (bar kao kod kablova za paljenje). Ili su ovi svi sto rade solarne sisteme, 10000 videa na you tube u stvari ludi i bacili su pare. I ja sa njima naravno.
-
Nije napisao da će ih povezati međusobno. A i ako to radi, a stoje jedan pored drugog ili blizu sabirnice, nema potrebe da kablovi budu što većeg preseka, nego odgovarajućeg, što pre svega zavisi od snage potrošača koji će biti priključeni. Predimenzisanje sistema neće imati loše posledice naravno, ali je nepotrebno.
Ako su akumultori blizu sabirnice, ili jedan pored drugog, da kažemo na pola metra (što deluje logično), ukupno ima metar kablova (kada se saberu dužine plus i minus kabela), i tada je čak i pri anlasovanju sa nekim prosečnim anlaserom (1.5 kw) opterećenje po akumulatoru 0,75kw, a pad napona svega oko 1% sa kabelom od 10 kvadrata.
Naravno, ako su akumulatori na većoj udaljenosti (3 metra od sabirnice) za istu stvar nam je neophodan kabel preseka 65 kvadrata. Na 5 metara nam treba kabel preko 100 kvadrata i tako dalje...
Tako da ne treba generalizovati da se stavi kabel što većeg preseka jer to može da znači bilo šta, a u nekim slučajevima da ni ne bude dovoljno... Nisam doduše gledao youtube, ali nije on jedini izvor mudrosti.
Meni su godinama unazad bili povezani sa 10 kvadrata i nije bilo problema. Prošle godine sam napravio sabirnicu, pa sada to izgleda malo drugačije, 3 komada stoje na 2.5 metara od sabirnice i povezani su sa 16 kvadrata.
-
Zankiki je 100 % u pravu. Debljina zahtevanog kabla zavisi od duzine kabla (sabrano i plus i minus), snage potrosaca i dozvoljenog pada napona. Cak negde na forumu postoje i tabele za tacan proracun. A iznenadio bi se kako na malim duzinama kablova su mali preseci potrebni za relativno velike snage... Mada ja sam megaloman pa ja volim sve to lepo sa 16 kvadrata! jh jh jh
-
mali preseci mogu da rade ali jednom nekada, prikljucice se jos nesto i radice, dok ne izgori brod. Moji kablovi su mnogo duzi, tako da je i presek uvek veci, odprilike kao kod tebe. Za pojedine potrosace je 2.5, frizder je 16 itd itd
-
Prevezujem 2 postojeća i još jedan akumulator. Staviću veliki presek - na tome ne želim da štedim (inače 2,7 kw je anlaser).
Ne treba mi neka velika dužina. Do motora već postoji odgovarajuća instalacija i to najverovatnije neću da menjam. Akumulatori se prevezuju preko prekidača i sklopki i za to mi trebaju odgovarajući kablovi.
Treba mi preporuka za neku radnju gde može da se kupe takvi kablovi na metar. U ovih par u kojima sam pitao nisu imali niti su imali predstavu gde da tražim...
Evo i slike čamca (nemam bolje trenutno):
(https://www.dodaj.rs/images/IMG_20181028_162757.md.jpg) (https://www.dodaj.rs/image/jiZQz)
-
Ako si iz Beograda pogledaj u Zemunu, Ul. Ugrinovačka 122a, oko 500-700m posle stadiona Fk Zemun kada ideš od centra ka periferiji, desna strana ulice (011/2194497).
Prodaju sve vrste licnastih kablova.
Tu će ti trebati i 2 stopice odgovarajućeg preseka i otvora da bi se priključio na šraf kleme susednog akumulatora.
-
Iz Beograda sam. Otićiću da pogledam šta imaju.
Konektore sam već nabavio u više različitih veličina za razne debljine kablova.
Hvala! 114
-
Da li neko zna kako se rastura ova komanda za motor? Podmazao bih sajle ako nije preveliko maltretiranje da se otvori.
4 šrafa koja se vide drže celu komandu pričvršćenu za konzolu - ne verujem da ču nešto posebno dobiti ako ih otkačim sem da izvučem deo koji je ispod plastike gore (zatvoreno je sve i dole). Da li možda ovaj srednji deo može da se otvori?
(https://i.postimg.cc/8cjCPxnk/IMG-20190408-175803.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/Y9SrbJ7N/IMG-20190408-175813.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/Njh0BJ8Y/IMG-20190408-175817.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/g0scyGCk/IMG-20190408-175824.jpg) (https://postimages.org/)
-
Naravno da može da se otvori, kako bi zamenio sajle u slučaju oštećenja?
Ali po ovim slikama teško da ti neko može pomoći, sem da je imao baš istu komandu...
-
Ma znam da može da se otvori nego sam mislio da li može da se otvori odozgo (učinilo mi se da možda srednji deo može da se otvori) ali sam požurio sa pitanjem - našao sam na internetu slike dela i izgleda da ništa bez vađenja celog dela iz konzole, pristup je odozdo definitivno thumbup
Ništa - taman da se lepo ofarba i sredi i taj deo jh
http://www.2040-parts.com/mercury-mercontrol-chrome-binnacle-dual-twin-sterndrive-engine-control-cables-i935061/
-
Imaš 4 srafa sa kojim je pricvrscena za konzolu, kad odsrafis poduvec je da izađe na gore i imaš posle još 2 srafa i onda se odvoji na pola leva i desna ručka i onda podmazes šta želiš
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
Dosta se radilo na čamcu ali kraj se još uvek ne vidi...
Ukratko do sada urađeno:
Ošmirglan kompletan antialgin i svi ostali slojevi raznoraznih farbi i premaza koji su se godinama nemilice mazali po koritu i zaštićeno sa Hempel High protect, pa Light primer-om i na kraju ofarbano. Za antialgin ću još da vidim da li ću da stavljam - verovatno ne. U Višnjičkom rukavcu izgleda da ništa ne uspeva pa ni alge koliko je zagađeno... Na gliseru koji je stajao na istom mestu, algi sam imao najviše na motoru koji nisam vadio iz vode.. na koritu ni malo
Ispoliran čamac, urađene popravke ogrebotina na gelcoat-u (ostaje još da stavim vosak kada bude lepše vreme). Samo podvodni deo je farban - ostalo je sve gelcoat. Odlično je ispalo posle poliranja i to samo sa najgrubljim sredstvom za poliranje.
Napravljena prikolica za marinu. Prijatno sam iznenađen cenama u Knot-u. Očekivao sam da su dosta skuplji.
Promenjen veći deo električne instalacije. Oko 200 m kablova je ubačeno + kablovi za akumulatore. Ubačeni prekidači za akumulatore i dodatne sklopke kojima je moguće povezati za glavni akumulator za motor sa 2 akumulatora koji su za potrošače. Kompletna struja je razdvojena - motor ima svoj akumulator a potrošači svoja 2.
Instrument tabla kompletno napravljena nova sa novim instrumentima i prekidačima sa automatskim osiguračima (dodao sam i neke nove instrumetne kao i kamere napred i nazad - radio je velikim ekranom na dodir pa sam rešio i to da stavim). Mnogo sam toga ovde uradio uključujući i alarme zvučne i svetlosne za pregrevanje motora, nizak napon i nizak pritisak, prodor vode, brojač uključenja bilge pumpe... ali o tome ću kada sve bude gotovo detaljno sa slikama. Baš sam zadovoljan kako je ispalo sve pogotovo u odnosu na ono što je bilo ranije.
Volan sam ostavio fabrički samo sa ga "podebljao" pošto je bio previše tanak i obložio kožom (tj nečim što liči na kožu). Nije loše ispalo ali mi se čini da kinezi za 3 eur nisu napravili previše kvalitetnu oblogu pa ću verovatno u neko dogledno vreme odneti da mi neko uradi sa pravom kožom. U svakom slučaju za sada je odlično ok
Komanda za motor rasturena, ofarbana podmazana... jedna sajla promenjena
Promenjeno osvetljenje u kabini (LED) i ubečeno dosta novih svetiljni i utičnica
Kupljen TV na 12V i Box kojim ću preko interneta imati sve kanale kao na kablovskoj kod kuće (EON paket). Ne gledam nešto TV ali neka stoji tamo - lakše mi je da znam da ga imam pa ne moram da ga koristim :)
Tenda nova stavljena, camper canvas varijanta - još uvek čekam majstora da završi sve dogovoreno... valjda će uskoro pošto je dogovoreno da bude gotovo u martu prošle godine (ja rekao može i u aprilu... Ala sam bio optimista stri
Napravljena tj. izlivena od poliestera nova velika zadnja platforma, napravljeni nosač platforme od inox-a. Napravljeni poklopci motora i tehničkog dela gde su rezervoari od poliestera umesto drveta. Merdevine uklopljene ispod platforme (na izvlačenje). Nosač za pomoćni motor napravljen tako da može da se skida i ne smeta. Kupljen pomoćni motor.
Šta još planiram (ugrubo):
Izvadio sam motor, turbo mora na remont, motor ću da očistim, ofarbam i promenim ulje i predihtujem šta treba. Alternator remontovan (za svaki slučaj)
Pravim novi usis vode za hlađenje motora sa filterom za vodu (postojeći presek dovodnog creva je po mom mišljenju neadekvatan).
Z noga ide na sređivanje, spoljni deo koji ide na krmenu dasku ima par rupa od korozije pa bih to da zamenim ili ako ne budem našao drugu u dobrom stanju da zavarim. Sve ide na peskiranje pa farbanje. Posle toga kompletan servis, stavljanje novih anoda (stigle) i stavljanje žica za izjednačavanje potencijala - verovali ili ne ova z noga nije imala ni jednu jedinu anodu niti tu žicu. Baš čudno što je pojela korozija... kuku
Krmena daska je na jednom delu istrulila pa je menjam celu. U toku je vađenje stare... deo koji je bio truo je bilo lako izvaditi. ono što je ostalo zdravo seckam na komadiće pa vadim kako znam i umem.... užasno dosadan posao no125
Kada daska bude zamenjena ostaje plastificiranje i farbanje motorskog prostora pa lepljenje nove zvučne izolacije. Izvadio sam i nosač motora pa ću i njega da peskiram i ofarbam...
Ubacujem pored jedne postojeće bilge pumpe još 2 i 2 plovka za automatsko uključivanje. Druge 2 pumpe u motorskom prostoru će biti spojene i na sms dojavu tako da ću znati da li imam ozbiljan prodor vode u motorski prostor - druge 2 pumpe će da se pale samo ako prva ne uspe da izbaci vodu koja ulazi. Četvrta pumpa je u prednjem delu i ona će ručno da se pali.
Dok je izvađen motor, možda budem izvadio i rezervoar da prepravim neke budževine koje me nerviraju - svejedno menjam plovak (novi sam kupio).
Kada sve ovo bude gotovo, pravim novu klupu (sedište) za vozača. Kako je fabrički napravljeno mi se ni malo ne sviđa, a za kraj će mi ostati da smislim kako će da izgleda klupa - krevet u zadnjem delu čamca.
Na kraju kada sve bude gotovo lepim teak deck (i to je stiglo) na platformu i unutra i to bi bilo to za ovu godinu (nadam se bar.... jh ).
Za neku buduće sređivanje (ja očigledno ne mogu da ne radim ništa) planiram da pravim drugačiji poklopac na ulazu u kabinu kao i solarne ploče koje ću da stavim na tendu i u nekom trenutku možda ću i da stavim vebasto grejanje. Možda mi padne na pamet i da stavim neki bojler koji bi se grejao vodom iz motora - prostora na čamcu i ideja bar imam jh
Sve u svemu odužilo se sređivanje ali na kraju je ispalo bolje tako - za šta god da sam se uhvatio nije bilo kako treba pa sam rešio da sve sredim da bude tip top pa tek onda u vodu. Nisam od onih koji mogu da koriste nešto za šta znaju da nije u redu... želim da mirno spavam i kod kuće i na sidru....
E da... sve ovo radim sam. Jedino sam za varenje prikolice imao pomoć - ne umem da varim i ne želim da naučim da to radim. Jedini majstor koga sam (pre)platio je za tendu i to je jedina stvar koja je započeta i još uvek nije gotova. Ozbiljno nemam živaca za majstore koje deru za svaku sitnicu koju rade i za kojima ja moram da proveravam šta su uradili i da se natežem da urade kako treba... veoma loše iskustvo imam na tu temu pa mi je lakše, sigurnije, a verovatno i brže da sve uradim sam....
Slike neću da stavljam sada već kada završim sve kao što sam i obećao.
Veliki pozdrav svima i hvala na odgovore na pitanja koja imam vezano za sređivanje 114
PS. Celu prošlu sezonu (za nas koji nismo cele godine na vodi) sam propustio - sređivao sam čamac. Sada već kriziram i ozbiljno razmišljam da kupim mali gumeni čamac i stavim (pomoćni) motor na njega da mogu da isplovim kada me uhvate pundravci... cap
-
Аууу, колико посао!
Само, не верујем ја ништа кад нема ни једне слике!
-
Prošlo je baš puno vremena... skoro sve sa spiska je urađeno, mnogo toga i dodato na spisak pa i to urađeno... I naravno da sve nije gotovo - novi spisak je tu jh
Čamac je pola sezone bio na vodi, trenutno je na prikolici u marini čeka lepo vreme da uradim još neke dorade pa će ponovo u vodu na proleće.
Odavno sam obećao slike ali sve danas ću, sutra ću, samo još ovo da uradim i ode godina....
Pa evo....
-
Ovako je bilo kada sam kupio camac:
(https://i.postimg.cc/mtvBSx0T/IMG-20180916-122232.jpg) (https://postimg.cc/mtvBSx0T)
(https://i.postimg.cc/G82WCzZM/IMG-20180916-125110.jpg) (https://postimg.cc/G82WCzZM)
(https://i.postimg.cc/Hr0D4rwt/IMG-20181021-102145.jpg) (https://postimg.cc/Hr0D4rwt)
(https://i.postimg.cc/xNkVKg5k/IMG-20181021-102215.jpg) (https://postimg.cc/xNkVKg5k)
(https://i.postimg.cc/5XWWCBC0/IMG-20181021-102253.jpg) (https://postimg.cc/5XWWCBC0)
(https://i.postimg.cc/JGkW06tv/IMG-20181021-102327.jpg) (https://postimg.cc/JGkW06tv)
(https://i.postimg.cc/HJpGST31/IMG-20181021-102712.jpg) (https://postimg.cc/HJpGST31)
(https://i.postimg.cc/MXXw2KwW/IMG-20181021-102720.jpg) (https://postimg.cc/MXXw2KwW)
(https://i.postimg.cc/qtQPSWZh/IMG-20181021-103650.jpg) (https://postimg.cc/qtQPSWZh)
(https://i.postimg.cc/k6pkXKC7/IMG-20181029-094926.jpg) (https://postimg.cc/k6pkXKC7)
(https://i.postimg.cc/bSXf9kB3/IMG-20181021-102715.jpg) (https://postimg.cc/bSXf9kB3)
(https://i.postimg.cc/SYWFTj0q/IMG-20181028-150425.jpg) (https://postimg.cc/SYWFTj0q)
Sve cega sam se dohvatio nije bilo u redu tako da je malo toga ostalo onako kako je bilo. Za sada bar, najmanje izmena je bilo u kabini.
-
Malo slika u toku radova... ovo se konkretno odnosi na pravljenje nove instrument table. Ovo je samo mali pregled. Mnoooooogo vremena je otišlo samo na ovo i trebalo bi 50 fotografija da se postavi i opet ne bi sve bilo prikazano šta je rađeno a vezano za tablu.
(https://i.postimg.cc/BLj1K9r2/IMG-20190316-220357.jpg) (https://postimg.cc/BLj1K9r2)
(https://i.postimg.cc/4HCnHKbT/IMG-20190319-074114.jpg) (https://postimg.cc/4HCnHKbT)
(https://i.postimg.cc/75XCtZDg/IMG-20190405-193603.jpg) (https://postimg.cc/75XCtZDg)
(https://i.postimg.cc/pm0TYcYC/IMG-20190406-140011.jpg) (https://postimg.cc/pm0TYcYC)
(https://i.postimg.cc/yD7gTZq1/IMG-20190407-153300.jpg) (https://postimg.cc/yD7gTZq1)
(https://i.postimg.cc/crRtYcbk/IMG-20190407-165226.jpg) (https://postimg.cc/crRtYcbk)
(https://i.postimg.cc/w1xMNYJ3/IMG-20190428-141706.jpg) (https://postimg.cc/w1xMNYJ3)
(https://i.postimg.cc/bGBZ8VZr/IMG-20190429-211658.jpg) (https://postimg.cc/bGBZ8VZr)
(https://i.postimg.cc/7GJfL1zV/IMG-20190502-111555.jpg) (https://postimg.cc/7GJfL1zV)
(https://i.postimg.cc/3yVxzyqD/IMG-20190502-112229.jpg) (https://postimg.cc/3yVxzyqD)
(https://i.postimg.cc/gwn0MygW/IMG-20190502-134754.jpg) (https://postimg.cc/gwn0MygW)
(https://i.postimg.cc/phjLvWNc/IMG-20190510-202651.jpg) (https://postimg.cc/phjLvWNc)
(https://i.postimg.cc/fShTTGDz/IMG-20190511-140635.jpg) (https://postimg.cc/fShTTGDz)
(https://i.postimg.cc/Cz7LSrt0/IMG-20190512-133324.jpg) (https://postimg.cc/Cz7LSrt0)
(https://i.postimg.cc/hQb4J2t9/IMG-20190512-133330.jpg) (https://postimg.cc/hQb4J2t9)
(https://i.postimg.cc/94RWPmfX/IMG-20190512-133333.jpg) (https://postimg.cc/94RWPmfX)
(https://i.postimg.cc/qtPpjPts/IMG-20190512-133340.jpg) (https://postimg.cc/qtPpjPts)
(https://i.postimg.cc/sQ5s8TSt/IMG-20190521-171336.jpg) (https://postimg.cc/sQ5s8TSt)
Ovo nije završno stanje - videće se kasnije kako je sada (mada i to kako je sada nije konačno - imam još par stvari na spisku da uradim)
-
Podvodni deo ofarban. Antialgin nisam stavljao i sve naslage su se skinule bez problema Carcher-om posle pola godine stajanja čamca u vodi.
(https://i.postimg.cc/gLYyLBKp/IMG-20190612-165708.jpg) (https://postimg.cc/gLYyLBKp)
(https://i.postimg.cc/s1y4LvCL/IMG-20190612-165715.jpg) (https://postimg.cc/s1y4LvCL)
Gelcoat iznad vodene linije nisam farbao
-
Umesto one nesrećne bele tende ( u stvari cerade) sa kojom sam čamac kupio napravio sam novu tendu sa stajaćom visinom i posle toga i zatvorio stranice kako bi mogao da koristim čamac i kada vreme nije lepo i sunčano. Bela tenda je ostala kao zimska varijanta, ako me ne bude mrzelo da ih menjam posle sezone.
(https://i.postimg.cc/T5DxmC2k/IMG-20190613-163524.jpg) (https://postimg.cc/T5DxmC2k)
(https://i.postimg.cc/0KDgrjZF/IMG-20190613-163540.jpg) (https://postimg.cc/0KDgrjZF)
(https://i.postimg.cc/zVYZ6wGr/IMG-20190613-163545.jpg) (https://postimg.cc/zVYZ6wGr)
(https://i.postimg.cc/PNwnSVhy/IMG-20190613-163554.jpg) (https://postimg.cc/PNwnSVhy)
(https://i.postimg.cc/HV0DgJr7/IMG-20190701-172107.jpg) (https://postimg.cc/HV0DgJr7)
(https://i.postimg.cc/dkzPqrRG/IMG-20190703-184948.jpg) (https://postimg.cc/dkzPqrRG)
(https://i.postimg.cc/sQBCdwWV/IMG-20200515-132758.jpg) (https://postimg.cc/sQBCdwWV)
Naknadno sam uradio "klapne" na svim providnim delovima:
(https://i.postimg.cc/Xp2MJRgV/IMG-20210715-091043.jpg) (https://postimg.cc/Xp2MJRgV)
I dodao mrežu za komarce (menja se ceo segment):
(https://i.postimg.cc/D8pDFq20/IMG-97f48e964f2ac8f3906c83129bd4792e-V.jpg) (https://postimg.cc/D8pDFq20)
-
Baš puno toga je rađeno...
Izvađen motor:
(https://i.postimg.cc/G8Z2ZBH5/IMG-20200515-131631.jpg) (https://postimg.cc/G8Z2ZBH5)
(https://i.postimg.cc/0bGQByxV/IMG-20200515-131641.jpg) (https://postimg.cc/0bGQByxV)
Pojedini delovi pre i posle sređivanja (kao ilustracija obima radova):
(https://i.postimg.cc/QFyr62B6/IMG-20200720-215240.jpg) (https://postimg.cc/QFyr62B6)
(https://i.postimg.cc/zLHY4xKq/IMG-20200722-225103.jpg) (https://postimg.cc/zLHY4xKq)
Izduv napravljen od prohroma (bila je tema na forumu vezana za ovo kada sam počinjao da radim):
(https://i.postimg.cc/4KcNpf8v/IMG-20201213-132427.jpg) (https://postimg.cc/4KcNpf8v)
(https://i.postimg.cc/QVmNQnqz/IMG-20201213-132432.jpg) (https://postimg.cc/QVmNQnqz)
(https://i.postimg.cc/bdpN2j1b/IMG-20201213-132439.jpg) (https://postimg.cc/bdpN2j1b)
(https://i.postimg.cc/mzNL6dWt/IMG-20201213-143647.jpg) (https://postimg.cc/mzNL6dWt)
(https://i.postimg.cc/D4vvVq75/IMG-20201213-143658.jpg) (https://postimg.cc/D4vvVq75)
Tikovina pre i posle:
(https://i.postimg.cc/xqpDTr59/IMG-20210503-140550.jpg) (https://postimg.cc/xqpDTr59)
(https://i.postimg.cc/yJytM2W4/IMG-20210503-175228.jpg) (https://postimg.cc/yJytM2W4)
(https://i.postimg.cc/GBC6SbLx/IMG-20210503-180241.jpg) (https://postimg.cc/GBC6SbLx)
Motorski prostor kada sam izvadio motor i pre vraćanja motora:
(https://i.postimg.cc/mPQ59KYz/IMG-20200517-113146.jpg) (https://postimg.cc/mPQ59KYz)
(https://i.postimg.cc/tnQ6FvtJ/IMG-20200815-115434.jpg) (https://postimg.cc/tnQ6FvtJ)
-
Da bi na kraju došli do toga da je čamac u vodi (upravo sam shvatio da nemam lepe slike sa vode oops)
(https://i.postimg.cc/XZBcF5S2/20220103-150117.jpg) (https://postimg.cc/XZBcF5S2)
(https://i.postimg.cc/Z9Nsm2RK/20220103-150135.jpg) (https://postimg.cc/Z9Nsm2RK)
(https://i.postimg.cc/N2D1Y7m0/IMG-9f51a13912bd536aa7597d7b90b3ce4c-V.jpg) (https://postimg.cc/N2D1Y7m0)
(https://i.postimg.cc/S2W61pKC/IMG-ccd37f0b3941e5f7d95dfbfe9c2272d1-V-01.jpg) (https://postimg.cc/S2W61pKC)
(https://i.postimg.cc/MnvrPvJB/IMG-20210516-184353.jpg) (https://postimg.cc/MnvrPvJB)
(https://i.postimg.cc/grWQzz39/IMG-20210613-194522.jpg) (https://postimg.cc/grWQzz39)
(https://i.postimg.cc/0zFXLP9B/IMG-20210614-182527.jpg) (https://postimg.cc/0zFXLP9B)
(https://i.postimg.cc/rzNbzB9D/IMG-20210711-142922.jpg) (https://postimg.cc/rzNbzB9D)
-
(https://i.postimg.cc/ykFNJYbF/IMG-20210814-104246.jpg) (https://postimg.cc/ykFNJYbF)
(https://i.postimg.cc/xJz2W6rK/IMG-20210814-104251.jpg) (https://postimg.cc/xJz2W6rK)
(https://i.postimg.cc/JHCLmjmS/IMG-20210814-104256.jpg) (https://postimg.cc/JHCLmjmS)
(https://i.postimg.cc/NyLYxgpC/IMG-20210814-104258.jpg) (https://postimg.cc/NyLYxgpC)
(https://i.postimg.cc/3dCK8fk1/IMG-20210814-104307.jpg) (https://postimg.cc/3dCK8fk1)
(https://i.postimg.cc/hJwnyHYD/IMG-20211121-155546.jpg) (https://postimg.cc/hJwnyHYD)
(https://i.postimg.cc/N2Gw5B9x/20211024-132404.jpg) (https://postimg.cc/N2Gw5B9x)
(https://i.postimg.cc/BXqTN61C/IMG-20181029-094846.jpg) (https://postimg.cc/BXqTN61C)
(https://i.postimg.cc/zV0nQrCY/IMG-20210714-203039.jpg) (https://postimg.cc/zV0nQrCY)
-
Велик посао.
Колико труда, упорности и жеље!
Срећно!
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Ima još dosta toga da se uradi ali veliki radovi su gotovi. Platformu moram da još malo podignem pa ću tek onda da lepim foam teack deck. Vizuelno bi bilo bolje da je kraća platforma ali što se upotrebljivosti tiče ovako je savršena.
Motor me je oduševio po pitanju potrošnje! Moja procena (znaću tačno kada sipam ponovo gorivo u rezervoar) je da je trošio oko 2.5 litara dizela na sat rada van režima glisiranja - brzina 8 do 12 km/h po GPS-u. Potrošnju kada glisira ću da vidim ove godine kada budem podigao platformu - hoće da zakači vodu platforma kada krene čamac u glisiranje pa sam jednostavno išao polako sajkaca
Ove godine će i to biti sređeno pa ću izmeriti potrošnju i u režimu glisiranja. Par stvari koje nisam zamenio, pod parolom nemoguće da i to ne valja, moram da promenim ove godine - naravno da ne valja kuku
Puno sam vremena potrošio na planiranje mesta za sedenje napolju i isplatilo se - čamac je veoma upotrebljiv i kao transformers. Ima više načina sastavljanja delova za sedenje pa može zadnji deo da se pretvori u krevet i da bude klupa celom širinom i "skraćena" klupa a sve u zavistnosti od potreba. 8 ljudi na čamcu (za toliko je registrovan) se ne gura čak iako svi sede napolju.
I na kraju, par fotografija koje sam se setio da napravim na vodi jh
(https://i.postimg.cc/7Jvj2zsD/20211024-144008.jpg) (https://postimg.cc/7Jvj2zsD)
(https://i.postimg.cc/14pjdf7n/20211024-172155.jpg) (https://postimg.cc/14pjdf7n)
(https://i.postimg.cc/YhHJ21Lz/IMG-20210711-144615.jpg) (https://postimg.cc/YhHJ21Lz)
(https://i.postimg.cc/XpktrpwS/IMG-20210711-151328.jpg) (https://postimg.cc/XpktrpwS)
(https://i.postimg.cc/zL6csW1W/IMG-20210822-163715.jpg) (https://postimg.cc/zL6csW1W)
(https://i.postimg.cc/rdKHZj7M/IMG-20210822-163740.jpg) (https://postimg.cc/rdKHZj7M)
(https://i.postimg.cc/xNKhydhm/IMG-20210826-191431.jpg) (https://postimg.cc/xNKhydhm)
(https://i.postimg.cc/LhfcMy5s/IMG-20210904-171444.jpg) (https://postimg.cc/LhfcMy5s)
(https://i.postimg.cc/nXVgBpks/IMG-20210904-174238.jpg) (https://postimg.cc/nXVgBpks)
(https://i.postimg.cc/YLkb7zD4/IMG-20210904-181204.jpg) (https://postimg.cc/YLkb7zD4)
(https://i.postimg.cc/V0BZ0V0B/IMG-20210910-183811.jpg) (https://postimg.cc/V0BZ0V0B)
(https://i.postimg.cc/Wh8f2xvs/IMG-20210910-184341.jpg) (https://postimg.cc/Wh8f2xvs)
(https://i.postimg.cc/4YFLctyM/IMG-20210910-185039.jpg) (https://postimg.cc/4YFLctyM)
(https://i.postimg.cc/Z9BfxRyq/IMG-20210912-184224.jpg) (https://postimg.cc/Z9BfxRyq)
(https://i.postimg.cc/PLgS3jmQ/IMG-20210926-180514.jpg) (https://postimg.cc/PLgS3jmQ)
(https://i.postimg.cc/zbT04c7Z/IMG-20210926-181219.jpg) (https://postimg.cc/zbT04c7Z)
(https://i.postimg.cc/c6SS6qV3/IMG-20211021-152009.jpg) (https://postimg.cc/c6SS6qV3)
(https://i.postimg.cc/bSTLwS4m/IMG-20211121-112609.jpg) (https://postimg.cc/bSTLwS4m)
(https://i.postimg.cc/Hj9CyZgh/IMG-20211121-155554.jpg) (https://postimg.cc/Hj9CyZgh)
-
Svaka cast !
Sve odradjeno domacinski !
Sa srecom da te sluzi i da uzivas !!!
114 114 114
-
Neverovatno koji je posao ovde uradjen ali je stvarno odlicno ispalo, svaka cast! 114
Koji motor je u pitanju?
-
Veliki i dobro uradjen posao. Još jednom se pokazalo da uživanje nema cenu niti ograničeno vreme da se nešto uradi. Kreneš pa negde stigneš sigurno. Bravo!!!
-
Motor je Mercruiser D219 - redni šestocilindraš od 3.6 litara sa turbinom
-
Neverovatno koji je posao ovde uradjen ali je stvarno odlicno ispalo, svaka cast! 114
Posao je mnogo veći nego što se ovde vidi u ovom kratkom pregledu. Preko 2 godine sam svaki odmor i skoro svaki vikend visio u ili ležao ispod čamca radeći nešto. 3 najteže stvari koje sam radio na njemu su zamena krmene daske, smirglanje i farbanje donjeg dela čamca i promena instalacija na skoro celom čamcu. Na slikama se to maltene ne vidi a posao je bio užasan i po pitanju vremena, uloženog truda i na kraju novca.
Ovaj čamac je bio jako zapušten kada sam ga kupio i na kraju je sve moralo da se radi da bi bilo kako treba. NIKADA ne bih ponovo radio takav posao i pored toga što volim da nešto sređujem i pravim. Toliko je vremena i živaca otišlo na svaku sitnicu da to sigurno ne bih ponovio.
Rezultat je sasvim ok i kada doradim još neke stvari biće to ozbiljno podmlađen i veoma funkcionalan čamac koji će još mnogo godina da omogućava lepe trenutke na vodi bez velikih investicija (sve je već urađeno).
Što se finansija tiče, sređivanje je koštalo mnogo više nego što sam platio čamac. I tu sam računao samo koliko je mene koštao materijal i oprema a sve sem tende i tapaciranja sam radio sam. Jednostavno ne bih nikome preporučio da to uradi. Posle ovog posla rekao sam sebi - sledeći put, ili kupi 100% ispravan čamac na kome apsolutno sve radi i održavano je kako treba, ili nemoj da uzimaš ni na poklon čamac u koji nije u tip top stanju. Jeste da je skuplje u startu ali isplati se! Koliko god ja voleo to što sada znam svaki šraf šta drži ili čemu služi svaka žica, pored toga što je veliko zadovoljstvo to što je sada sve kako sam u startu i zamislio da treba da bude i po pitanju izgleda i funkcionalnosti, izgubljeno vreme i kidanje živaca za svaku sitnicu nije nešto što bih ponovio.
-
Verujem ti sve što si napisao. I sam sve što mogu radim sam na čamcu. Ko to nije radio ne zna šta su muke a opet veliko zadovoljstvo kada se sve završi. Naravno nisam sve završio uvek se setim da nešto treba dotegnuti, zameniti i slično. To su čari našeg bavljenja nautikom i nije mi teško kgk
-
Ne znam šta bih ti rekao, nikad ne bih počinjao ponovo od nule, tj. od stanja iz kog sam krenuo da sredjujem brod. Mislim da je samo plastika i motor na svom mestu, sve ostalo je zamenjeno sajkaca
Pa opet, nije bilo kidanja živaca, baš sam uživao na svim radovima na brodu... Jedino je možda razlika što sam sve vreme bio plovan, a sređivanje sam razvukao ne jedno 5 godina, onako odprilike... Pa se radilo lagano i sa merakom.
-
Ne znam šta bih ti rekao, nikad ne bih počinjao ponovo od nule, tj. od stanja iz kog sam krenuo da sredjujem brod. Mislim da je samo plastika i motor na svom mestu, sve ostalo je zamenjeno sajkaca
Pa opet, nije bilo kidanja živaca, baš sam uživao na svim radovima na brodu... Jedino je možda razlika što sam sve vreme bio plovan, a sređivanje sam razvukao ne jedno 5 godina, onako odprilike... Pa se radilo lagano i sa merakom.
E ovo mislim da je glavno,da se brod odmah koristi,pa polako. Definitivno ne treba kupiti krs koji ne moze da plovi,posebno ako se nema vremena i novca dovoljno.Tako sam i ja radio, od prve sezone sam plovio,a zimi i rano prolece za sredjivanje, kraja tu nema.svake godine redovno odrzavanje,plus jedna neke veca stvar i nesto novo..Verujem da i na novom brodu uvek ima posla.
A ovi radovi su stvarno dobro ispali. Samo oni koji imaju plovilo znaju o cemu se tu radi i koliki je to posao
-
Ne znam šta bih ti rekao, nikad ne bih počinjao ponovo od nule, tj. od stanja iz kog sam krenuo da sredjujem brod. Mislim da je samo plastika i motor na svom mestu, sve ostalo je zamenjeno sajkaca
Pa opet, nije bilo kidanja živaca, baš sam uživao na svim radovima na brodu... Jedino je možda razlika što sam sve vreme bio plovan, a sređivanje sam razvukao ne jedno 5 godina, onako odprilike... Pa se radilo lagano i sa merakom.
To je i bila ideja - malo ploviti pa lagano sredjivati. Na žalost nije tako moglo. Kako sam rasturao da popravim jedno otvaralo se drugo i dok se okreneš prođoše godine.
Rezultatom sam svakako zadovoljan ali ne bih ponovo propustio skoro 3 sezone sredjujuci čamac.
Nisam to ni napisao da "kukam". Rezultat je plovilo koje je bas po mojoj meri i potrebama, sve je obnovljeno i sređeno i ostaje samo uživanje. Posle jedno mesec dana plovidbe tj kada sam stekao malo poverenja da se još nešto neće pojaviti kao problem, brzo sam zaboravio muke u prethodnih par godina. Više sam to pisao kao iskustvo koje ne bih želeo da ponovim. Svakako se rad isplatio na kraju. Doći do kraja i nekog normalnog obima i ulaganja u čamac je trebalo dočekati ali je (meni bar) vredelo
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
-
To je glavno.nema u nautici neke racunice..kad god pridjes brodu osetis neku radost, bar ja tako. Dok se igras zivis, oni koji to ne znaju, nije im bas lep zivot.
Stvarno nekad oko odrzavanja se malo zaglavi, ali to je izgleda deo nauticke price.
-
Platforma urađena kako je i planirano od starta da treba da izgleda. :)
Zamenjena pumpa za (sanitarnu) vodu i ekspanzioni sud. Stavio sam novu seaflo pumpu 17 litara/min i od samog starta mi pravi probleme sa prekidacem koji treba da isključi pumpu kada postigne pritisak. Prvo sam mislio da je problem do instalacije na čamcu pa sam sve izvadio i probao kod kuće - isto se ponaša. Naterao sam pumpu nekako da radi i sve je satima radilo super. Odneo na čamac- ne radi tj ne isključuje se kada postigne pritisak. Ponovo se igrao sa prekidacem i za sada radi. Ako bude ponovo pravila problem pumpa moracu da aktiviram garanciju.... (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220504/f036700c4742b0abe156ee27a590c426.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220504/c3f556bc748667a45ec7fa43e1960ce2.jpg)
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
-
Koji materijal je koriscen za oblaganje krmene platforme?
-
Eva Foam Teak Deck je u pitanju.
https://www.amazon.com/Zeeos-Floor-Decking-Sheet-94-5x36/dp/B07S9GGBYB?th=1
https://www.youtube.com/watch?v=pP9LHbxQfb4&ab_channel=AlexGoesSailing
https://www.aliexpress.com/item/33055178109.html?spm=a2g0o.search0304.0.0.5b7a2ad2bxW3Bs&algo_pvid=666b2bf5-f1af-4425-9fee-c15ce70891f2&algo_exp_id=666b2bf5-f1af-4425-9fee-c15ce70891f2-9&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000016929616087%22%7D&pdp_npi=1%40dis%7CEUR%7C%7C24.22%7C%7C%7C40.13%7C%7C%402101e9d516517338193232759ee04f%7C12000016929616087%7Csea
-
Sta je ovo eva pena?
Super izgleda ali bi je ja pre orjentisao uzduz, mada je i ovako super
-
Da - lepše bi bilo da su linije uzduž ali je sada sve iz jednog komada pa mi je bilo lakše da stavim ovako i nema nigde prekida tj. spajanja. Morao bih da sečem i spajam na 3 mesta da sam postavljao uzdužno linije...
Videćemo za trajnost i kako će se pokazati u ekspolataciji. Imam još tog materijala za 2 ovakve platforme pa ću menjati kada se pohaba (planirao sam i unutrašnost da obložim ovim ali sam se na kraju odlučio za tepihe).
Nadam se da će izdržati bar 2 sezone upavusi
-
Jel samolepljiva, ako jeste kako ti se čini lepak, hoće li se odlepljivati...
Ja sam čuo mnogo poizitivna iskustva...
-
I ja isto, ne znam kako sada idu stvari iz kine cujem da je u pitanju ozbiljan zastoj
-
Meni stiže sve redovno, ali jeftinije stvari. Za skuplje uglavnom šalju samo DHL-om ili slično uz ogroman shiping....
-
Stize redovno, samo su smanjili broj artikala koji idu free. U sustini, ako nesto kosta 30 usd oni dodaju na to shiping 5usd. Ili druga opcija, u drugoj prodavnici 35 usd i free shiping...
Ali sve redovno stize bez problema. Sutra porucujem brdo neki sitnica pa cu javiti kada stize.
-
Jel samolepljiva, ako jeste kako ti se čini lepak, hoće li se odlepljivati...
Ja sam čuo mnogo poizitivna iskustva...
Jeste samolepiva. Za sada je sve ok. Ne deluje da će se odlepljivati ali je tek nedelju dana na platformi tako da ću tek videti kada čamac bude u vodi. Drži lepo lepak i po ivicama gde sam mislio da će biti najveći problem za odlepljivanje - do kada će biti tako ostaje da se vidi....