Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Planovi za plovila => Temu započeo: Kapetan 04, 06, 2010, 20:39:59 posle podne
-
Stigose danas planovi ....
Od pocetnih 76 dolara izaslo je oko 130 sa postarinom , spedicijom i carinom ...
posto su svi planovi na papiru resili smo da ih prenesemo u AUTOCAD radi CNC rezanja....
-
deda je posao obavi profi pa su sve deformacije koje je uneo foto aparat prilagodjene , tako da su dobijene realne vrednosti i nema krivljenjea i distorzije koje unosi foto aparat kao i objektiv...
-
A da si stavio staklo preko toga?
Ili odneo u neku grafičku kuću koja ima veliki tablet?
Ili veliki skener?
Ili tražio planove na CD-u?
Ili da skineš preko interneta sa njihovog FTP servera?
Ovo fotkanje je maksimalno, nepouzdano. :nono:
:drinks:
-
Ja sam mislio da su svi planovi spremni za CNC :good:
-
A da si stavio staklo preko toga?
Ili odneo u neku grafičku kuću koja ima veliki tablet?
Ili veliki skener?
Ili tražio planove na CD-u?
Ili da skineš preko interneta sa njihovog FTP servera?
Ovo fotkanje je maksimalno, nepouzdano. :nono:
:drinks:
najveci skener u familiji je A3 , i to bi bilo ubistvo jer nema zajednickih tacaka na x mesta pa bi uklapanje bilo lose...
staklo smo se i mi setili ali ga nismo imali ... malo je divljacki znam ali to je najbolje za pola sata... sutra planovi krecu u vrsac na autocad i sve ostalo sto treba pa ce biti drasticno preciznije :)
-
Ne smem da se pouzdam u fotografije, koliko god profesionalno bile uradjene.
Nazalost, planovi se ne mogu dobiti u elektronskoj formi. Sto je jos gore, na planovima
nema skoro ni jedne kote! Tako da cu sve morati da merim, upisujem kote i pesaka
crtam u AutoCAD-u.
Bice poslaaaaaa....
-
razmisljao sam da odem sutra i kupim one plexi panele od 1,5 x 1,5 i da ponovo islikam sve
-
Svaki skener će bolje odraditi posao.
Osim toga sam ucrtaš markere na papir. :good:
Programa za spajanje fotki imaš milion i na svakom te pita da li je slika sa skenera, fotoaparata ili ...
Posle malo vektorizacije, pa u ACAD.
-
Svaki skener će bolje odraditi posao.
Osim toga sam ucrtaš markere na papir. :good:
Programa za spajanje fotki imaš milion i na svakom te pita da li je slika sa skenera, fotoaparata ili ...
Posle malo vektorizacije, pa u ACAD.
nije geometrijski ... vec praktican .. planovi su dosli presavijeni ... i kako god da ih namestim oni su i dalje malo savijeni na tim prevojima se gubi po koji milimetar .... zato sam i mislio izmedju dva plexija pa ponovo slikanje ...
-
Ja sam mislio da oni prodaju radionicke crteze, kad ono neke mustre... No dobro za 76 baka se i ne moze ocekivati nesto posebno. Od koga ste to kupili?
Da sam na vasem mestu, ja bih ovo nacrtao u Auto Cadu.
-
Impuls ce prebaciti to u autocad nego ja gledma da nekako ubrzam proces ....
inace ista stvar je i kod Van De Stadta i Bruce Robertsa (osim Cutting files).. znaci to je to ..
-
na kraju sam iscenirao na velikom scaneru... cena je 150 din za crno beli scen ili 180 za sivi ... profi su odradili ...
Impuls je vec prebacio sve u AutoCad danas... tako da nam ostaje sada rezanje probnog uzorka u razmeri 1:10 , taj model u razmeri nece sluziti za gledanje karakteristika jer karakteristike znamo vec da bismo sve uklopili to jest shvatili kako se sve uklapa...
na zalost ne postoji oplata na planu pa su sto se moje izrade tice sada postavljaju pitanja kako raditi ...
iz velikh komada , ili iz traka ... da li da radim sa AIREX-om (4mm10mm4mm) ili poliester ... lomatam se oko odluke i naravno cene...
btw jel zna neko gde se kupuju poliesterska vlakna i airex?
-
Hmm, razmisljam da model bude 1:6.33, to je otprilike razmera Barbike i Kena (da, da, imam ceru... :) )
pa bi kombinacije oko enterijera i kabine na modelu bile realnije.
Inace, sto se Airex-a tice, odavno sam u bezuspesnoj potrazi za slicnim materijalom.
Najpribliznije na sta sam naisao (od toga sam pravio rep i rezervoar za motocikl) su
paneli za izradu klima kanala. Tvrdi poliuretan, oblozen sa obe strane Alu-folijom.
Trpi neoprenska lepila (Neostik, Tigar...) i poliester. Imao sam neke otpatke toga
u firmi. No, nisam siguran da bi cena bila pristupacna (?) a i Alu folija mora prvo
da se "oljusti".
Pokusacu danas da nazovem par ljudi i da se raspitam za "foam core" materijal...
-
moze ta razmera skoro pa zlatni presek :)
ako radimo foam onda 4mm sperka pa 10 mm foam pa opet 4mm.... ali nemam ideju kako da izvedem ovih 10mm pene...
-
btw jel zna neko gde se kupuju poliesterska vlakna i airex?
Poliester i poliesterska vlakna mozes da nabavis u Mirijevu, ali obzirom da ti trebaju za model mozda bi mogao da i da pogledas po nekim modelraskim klubovima, mada je tamo mnogo skuplje, anyway
063-387963 Slavisa-Mirijevo
-
Foam core ima u ponudi Ivan iz Epotecha: www.epotech.rs (http://www.epotech.rs)
-
jel ima negde napravljen(sklopljen) ovaj gliser...trazio na googleu i ne mogah da nadjem .....imas neki link kako izgleda zavrsen?
-
Kap, posteno sam se namucio citajuci vise nego detaljan opis izrade Yastoga...od tebe ne ocekujem nista manje :)...znam da ne moram tebi da napominjem ali proprati svaku fazu fotkama...
-
to i planiram :good: a prvo i osnovno stivo je perin yastog, dok sam ga citao kao neko ko nema nameru da pravi tim postupkom camac bilo mi je malo dosadno priznajem... ali sada kada sam usao u problematiku vidim da je pera odradio lavovski deo posla :good:
generalno hocu da prodjem sperku i metal da bih znao kako cu da pravim veliki brod
-
Kapetane, gde ti to planiras da radis?
-
imam neku garazu ovecu kod keve pa bih za pocetak tu
-
imam neku garazu ovecu kod keve pa bih za pocetak tu
Jel u Borci?
-
imam neku garazu ovecu kod keve pa bih za pocetak tu
Jel u Borci?
borca je za veci brod :) ostavio sam 20 x 5 metara na placu samo za tu svrhu :)
-
evo je jedna slika iz delftshipa
(http://img820.imageshack.us/img820/1405/barr1.jpg)
-
Kap od cega je oplata predviđena u projektu? Koji je tip - način konstrukcije i od čega? Da li je predviđeno plastificiranje sa platnom?
Airex prodaju u GINI-ju, takođe i poliester, gel, platna, punioce, aditive i ostalo za poliesteraše. Moguće da bi Airex možda imao za prodaju i Pajnik, s obzirom da piše na njihovom sajtu da ga upotrebljavaju za izradu mikrotonera. Traži Airex R63, jer se on upotrebljava za izradu trupova, jer ima i drugih vrsta. S obzirom da je gliser gledaj da bude što veće zapreminske težine, ukoliko uopšte kod nas može da se bira. Za druge konstruktivne penaste materijale (Herex, Divinycell, Klegecell, Airlite, Corecell) sumnjam da mogu da se nađu u Srbiji. Generalno, svi su ljuto skupi i amaterska izrada sa njima je relativno skupa jer moraju imati oba površinska sloja jer je to sandwich. Ako hoćeš mast i hleba onda uradiš od špera i plastificiraš spolja.
Ako će te da radite sa penastim jezgrom onda je najbolje da ravne površine radite iz ploča - velikih komada, a savijene i izvijene delove sa trakama. Mada u ponudi ima i materijala zarezanih sa jedne strane, za savijanje u jednoj ravni, zarezanih unakrst za savijanja u dve ravni i obostrano zarezanih za komplikovanije površine. Osim toga Airex je termo formabilan, tako da se može savijati - oblikovati grejanjem. Ako će te da radite od poliestera možete da koristite ploče od tvrde poliuretanske pene, jevtinije su, ali ne znam gde mogu da se nabave. Možda ovi što prave kalupe na cnc-ima znaju, jer ih koriste za to.
Nije mi bre jasno kako to da plan nema skoro nijednu kotu???
-
"tvrda poliuretanska pena " ? Jel ima neko trgovacko ime ?
-
Pur pena.
-
Ne znam neko komercijalno ime za tvrdu pur penu, ali znam da se može kupovati u različitim zapreminskim težinama, što ujedno odgovara i čvrstini, ima je u težinama od 50ak do, mislim, oko 200kg. Ona se kao dvokomponentna tečnost izliva u velike kalupe u kojima ekspandira pod kontrolisanim uslovima, nakon čega se reže i prodaje u vidu u tabli ili blokova. Ne može se koristiti sa epoksijem jer je topi, za to je nisam koristio pa i ne znam gde može da se nabavi. Pur pena je vrlo mekana i ne može se koristiti za jezgro sendviča, niti pur pena koju koriste frigo majstori, jer je još mekša. Uopšteno, mislim da se, zbog malo slabijih mehaničkih karakteristika ona ne koristi u podvodnim delovima trupa, gde se obično radi pun laminat ili se upotrebljava neko od savremenijih penastih jezgara, npr.Airex R63
-
miso jednu jedinu kotu smo nasli :( ovo su cutting files ... sto ce resi precrtas to na metal i rezes... slicne stvari ima i bruce roberts... Impuls se namucio posteno dok nije sve uspeo da prebaci u komp ...
aj da vidim sta kaze impuls ali se meni ovaj airex svidja ...
-
ej Kep ovde ću da ti dam odgovor i sa teme o poliesterskim smolama.
Kao prvo, kad ste kupovali plan za koji ste materijal kupili plan, zapravo koji materijal i koja konstrukcija su u pitanju? Razumem ja da vi imate cutting files, ali mora da ima neki razmak za rebra, bilo da su ona deo konstrukcije ili da su samo privremenog karaktera. Vidim da pominješ u poslednjem postu prebacivanje na metal. Ako je plan za metalni čamac, neće biti baš lako da se prepravi za drvo, sendvič ili poliester, imaće manji gaz, tj. drugačiji podvodni deo pa će mu biti izmenjeni stabilitet i hidrodinamičnost. Trbalo bi da se zna gde mu je težište i tu dodati potreban balast, do originalne težine, pazeći da ne dobije nategu ili pretegu, tj. da mu vodena linija ostane horizontalna.
Ako dobro rezonujem, pošto ti je to test čamac za veći brod, radi ga u tehnologiji kojom nameravas da radiš veći brod, tako ćeš steći dragoceno iskustvo, verujem da i ti već tako misliš, ali onda treba da razgovaramo o tom većem brodu i njegovoj materijalizaciji.
Uopšteno govoreći materijalizaciju odrađuje namena i uslovi korišćenja, pa tek onda cena gradnje i održavanja trupa. Lagano plovilo je većinom prednost, ali može biti i mana, npr. za motorne deplasmance težina nije od tolike važnosti...
Airex je super materijal, ali mislim da je gradnja s njim vrlo skupa, tj. mislim da treba imati jak razlog da bi se s njim radilo.
Ako radiš od drveta ili špera koristi onda epoksid, lično ne bih išao na varijantu šper plastificiran poliesterom iz više razloga. Prvo poliester je slabiji adheziv i treba koristiti dobar prajmer da bi mu se poboljšala adhezija za drvo (mora da izdrži napone smicanja koji će da se jave između špera i poliestera) i zbog male otpornosti na osmozu treba da se premaže epoksidnim premazom. Ako konstruktivnu čvrstinu treba da mu daje ta stakloplastika, onda će ona verovatno morati da se radi iz više slojeva, što znači više posla i veća težina trupa.
Ono jezgro od dva sloja špera što pominješ, obavezno ćeš morati da lepiš epoksidom. Ja bih ga plastificirao spolja i iznutra epoksidom, naravno sa platnima. To bi bila moja preporuka. U ovom slučaju jezgro od špera bi mu davalo dodatnu otpornost na udar i probijanje trupa i na zamor materijala. Tu se sada javlja problem kvaliteta špera. On svakako treba da bude vodootporan (aw100), e sad ako želiš laganiji trup mozeš da koristiš nekonstruktivni šper tj. od Okumea, tada bi on predstavljao jezgro u pavom smislu reči i tada bi morao da dodaš više slojeva platna, a ako radiš od konstruktivnog špera, recimo breza, tada bi ti za plastifikaciju bio bovoljan samo po jedan sloj od oko 200g platna gde bi on imao ulogu zaštite oplate od špera. Za ovo poslednje smatram da bi ti bilo najbolje što se tiče odnosa cena kvalitet.
-
Mala ispravka ili napomena-tek sa 3 sloja poliestera taj sloj postaje vodonepropustan,jer uvek voda nalazi supljine,proreze kuda ce proci, znaci min 3 sloja a to je negde oko 2mmdebljine ili nista
Onicno se prvi sloj radi od lakseg mata oko 2oo-250gramski da se veze za podlogu i da bude lagan i da neklizi a posle toga ide tezi mat 300-450gramski
Eto ti male racunice za cene pa racunaj
polesterska smola na veliko se moze naci na bure od 200l ilt 220kg za 500evr
Stakleni mat+ucvscivac+... 200-250 evr
I to ti je dosta za recimo 50-60 kvadrata u 3 sloja sto bi odprilike bila tvoja mera ili malo pojacana
-
prvo moram da odlucim da li veiki ide od metala ili plastike... a ako je plastika onda koja je plastika u pitanju ...
posle citanja texta sam tek sludjen ...
ako radim epoxi i 2 x 4mm okumu koliko bo izaslo u materijalu ?
Dare jel to sve sto se tice plastike oko 750 evra ?
-
Da samo plastika koja bih isla preko spera al da se odradi ljudski u 3sloja
Malo sam ja to i pojacao i nabudzio i kvadraturu(koju sam prepostavljao) al bolje materijal zaracunati uvek vise u racunici jer uvek se nesto iskomplikuje i probilje budzet neplanski :download: al u grubo -tu je negde
-
miso kolko bi bilo u peoxiju isto ovo ?
-
Koliko ti kvadrata ima trup i jel misliš na varijantu sa okumeom. Ako misliš da ti okume bude jezgro, onda ti je jevtinije i brže da ga radiš iz jednog sloja od okumea 10mm.
-
pa ja racunam da ima oko 24 kvm "spolja" i isto toliko "unutra"
a bojim se da necu moci da savijem 10mm OKUMO drveta zato sam i mislio da radim dva sloja od 4mm,
znaci 4mm i savijam pa onda 1-2 mm epoxija ili polietsera pa onda ponovo 4mm okumo-a pa ponovo epoxy...
sad cu imati vise vremena da jos jednom procitam sve sto pise u dokumentaciji ali generalno pominju stalno EPXY i 9mm sperku za oplatu ... al stvarno nemam hrabrosti da savijam 9mm sperku ... ne znam cak ni da li bih uspeo ...
-
A sto mislis da je problem savijanje 9 mm, a 4mm nije. Slojevi spera trpe savijanje po istoj krivini i ovako i onako.
-
Mnogo je to nešto kvadrata, ako je čamac od 5,5m. A oko savijanja ima fora, a i ne savijaš je odjednom, nego je natežeš. Ako ukalkulišeš faktor para i faktor vremena, svideće ti se više varijanta da radiš iz jednog sloja. Onaj ko nije prolazio kroz gradnju plovila ne uvažava dovoljno te faktore (to ti je iz iskustva)
-
I ? Dokle smo dogurali dragi moji prijatelji ?
-
kako dokle pa do pocetka i dalje su u razradi planova koje su skupo platili i predugo cekali. :lol: :lol: :lol:
-
impuls je u nekoj frci cim zavrsi to sredice ACAD planove do kraja i onda se krece
-
Ma projekat je gotov i sad se voze, ali na kompjuteru. :taunt: :taunt:
-
Ko danas vozi ovaj čamac, na koga je red Impuls ili kapetan. :lula: :tenk:
-
Ko danas vozi ovaj čamac, na koga je red Impuls ili kapetan. :lula: :tenk:
coveka nema nigde , nestade a trebao da uradi ACAD fajlove i da mi posalje ... negde u gajbi su mi projekti na papiru ..
-
imal kakvijeh novosti?
dun
-
planovi otislo kod Olija u Crnu Goru mislim da ce sa lepsim vremenom da krene u realizaciju thumbup